Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Geen club heeft een grotere wens of een grotere kans om de CL te winnen’

Laatste update:

Douglas Costa gaat in dienst van Juventus voor het maximale. De van Bayern München gehuurde aanvaller denkt dat de Italiaanse grootmacht na de verloren finales van 2015 en 2017 een grote kans maakt om binnenkort wel aan het langste eind te trekken in de Champions League. Costa zit pas kort bij Juventus, maar merkt het enorme verlangen van zijn nieuwe club naar de Cup met de Grote Oren.

"In Europa is er geen ander team met een grotere wens of een grotere kans om de Champions League te winnen", stelt de 26-jarige Douglas Costa dinsdag in gesprek met La Gazzetta dello Sport. "Ik ben naar Juventus gegaan, omdat deze club in de afgelopen drie jaar twee keer in de finale van de Champions League stond. Deze club wil nog meer. Ik wil deel uitmaken van de geschiedenis van Juventus."

"Met het WK in het vooruitzicht, had ik geen beter gezelschap uit kunnen zoeken. Ik wil hier alles winnen, inclusief de Champions League", kondigt de huurling aan. De Braziliaan werd ook in verband gebracht met Manchester City, waar zijn oude trainer Josep Guardiola aan het roer staat. Een hereniging leek Douglas Costa echter geen goed idee. "Ik wilde voorkomen dat mensen dachten dat ik een basisplek had omdat Guardiola op de bank zat", aldus de aanvaller.

Douglas Costa voegt daaraan toe dat hij volwassener wilde worden en nieuwe ervaring wilde opdoen in Italië. "Ik wilde kennismaken met een ander soort voetbal. Massimiliano Allegri is een trainer die graag het woord voert. Hij kent mijn potentieel en ik voel het vertrouwen van hem. Carlo Ancelotti had tussen de interlands en mijn blessures weinig tijd om echt met me om te gaan. Het was niet zoals met Guardiola, maar ik had wel een goede relatie met Ancelotti. We zijn vrienden."

Zie je Juventus binnen drie jaar de Champions League winnen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Welkom jongen. Hoop dat je ons veel mooie wedstrijden gaat bezorgen, Ik heb er zeker vertrouwen in. Hij is er pas net en zal moeten wennen aan zijn teamgenoten etc, Voordeel is wel dat die met Alex Sandro een Braziliaan achter zich heeft die hem op het begin op weg kan helpen, In de aanval zijn we nu ook top wat ons de afgelopen jaren soms wel is tegenzat is dat we veelzijdigheid miste in aanvallend opzicht. Nu met Dybala Hiquain, Bernardeschi, Douglas Costa Pjaca en Mandzukic en eventueel Kean zitten we voorin echt heel goed. Een deze dagen zal er waarschijnlijk nog een middenvelder bij komen, Ben heel benieuwd wie het gaat worden, Matic word het i.i.g niet aangezien die naar Man Utd is.

Ben benieuwd hoe Douglas Costa zal presteren bij Juventus. Hij doet me altijd aan Robinho denken: beide kunnen echt ontzettend goed voetballen, kunnen hun tegenstanders alle hoeken van het veld laten zien en het publiek enorm laten genieten, maar helaas presteren ze niet echt constant en vallen ze na een goede periode, meestal ver terug.

Maar hopelijk weet Douglas Costa bij Juventus wel constant te presteren, want hij is echt een zeer goede voetballer en zeker als hij in vorm is.

"ik wilde voorkomen dat mensen dachten dat ik een basisplek had omdat Guardiola op de bank zat", aldus de aanvaller.

Ik vraag me af of hij bij City een basisplaats had gekregen. Er spelen toch wat jongens daar die minstens gelijkwaardig zijn!

Maar dat maakt verder niet uit. Ik vind het een goede voetballer, Juve en hij zal een mooi huwelijk gaan worden. Daarnaast heeft hij voorin ook genoeg medespelers die aardig tegen een balletje kunnen trappen, dus de assists zullen er wel komen.

Succes Douglas Costa!

Edit: typo

Geen grotere kans? Real Madrid, Bayern, Barcelona en anderen geef ik niet minder kans

1 augustus 2017 om 13:00

Zei hij ook bij Bayern jo. Costa kan je niet meer serieus nemen.

1 augustus 2017 om 13:05

Goed gezegd, ''geef ik niet minder kans''. Alleen Real Madrid acht ik sterker. Bayern van Ancelotti vind ik niet even sterk als de Bayern on der Guardiola. Opmerkelijk genoeg hoor je niemand over dat Ancelotti heeft gefaald zoals ze dat bij Pep deden, maar dat even terzijde. En FC Barcelona vind ik niet veel sterker dan afgelopen seizoen gezien hun aankopen. Dus misschien is het zo gek nog niet.

1 augustus 2017 om 13:14

Het verschil zit dat Pep Heynckes moest vervangen, van hem werd veel verwacht. Bij Ancelotti is de druk wat minder.

1 augustus 2017 om 13:23

Dat zeg ik inderdaad express zo. Juventus speelt al jaren met een zelfde kern, behaalde de finale en bouwt nu verder uit dus ik denk dat ze een goede kans hebben, maar dit is gewoon tof en trots doen van een Costa, niets nieuws in deze wereld

1 augustus 2017 om 13:31

@dutch_cfc

Dat is niet helemaal waar.

We hebben Pep de tijd gegeven. Maar als je 3 seizoenen op rij dezelfde fouten maakt, tegen nota bene dezelfde (spaanse) tegenstanders, dan heb je inderdaad gefaald.

Ancelotti zit er pas 1 seizoen. Het is wel extreem voorbarig om te spreken van falen. Laten we 2-3 jaar kijken voordat we conclusies trekken.

In hindsight is het ook lastig om nou te zeggen waar het fout ging tegen Real. Behalve dat het Bayern van Carlo in het algemeen nog niet zo goed was als dat van Pep.

1 augustus 2017 om 13:57

@chi7

Ik weet bijna zeker dat als Guardiola in zijn eerste seizoen had gepresteerd zoals Carlo Ancelotti dat men er veel meer bovenop zou zitten. Ik heb het idee dat bij Pep teveel op de man wordt gespeeld. Dat gebeurd vaak bij top coaches. Ancelotti heeft zijn uitstraling mee (denk ik) dat men hem minder snel bekritiseert.

Overigens vind ik niet dat Ancelotti heeft gefaald in zijn eerste seizoen. Ik ben wat dat betreft old school dat je coaches een paar jaar moet gunnen. Maar ik verwees meer naar dat de termen 'falen' eerder aanbod komen bij Pep dan Carlo. Volgens veel mensen heeft hij ook gefaald bij City.

Overigens ben ik het er niet mee eens dat hij in die drie jaar heeft gefaald bij Bayern. Ja hij heeft zich inderdaad verkeken tegen de Spaanse clubs. Maar als je het gehele plaatje bekijkt heeft hij Bayern toch erg attractief laten voetballen en over het algemeen goed gepresteerd. Hij heeft helaas geen Champions League gewonnen, maar kijk hoe jongens als Lewandowski onder hem zijn gegroeid. Hij maakt spelers wel beter en tilt ze naar een volgend niveau.

2 augustus 2017 om 00:10

Grotendeels akkoord.

Mensen met een sterke mening (visie/filosofie) krijgen vaak de meeste hoon over zich heen. Dan maakt het niet uit aan welke kant je van het spectrum bevindt. Pep en Mourinho zijn daar goede voorbeelden van.

Je doet in je laatste alinea iets te makkelijk over 'het verkijken op de Spaanse ploegen'. Het is namelijk een structureel iets bij Pep, wat hem nu al jaren achtervolgt. Je mag van mij in 998/1000 potjes die geweldige filosofie hanteren, maar ga alsjeblieft niet tegen de twee beste (en misschien wel snelste) aanvalslinies in Europa met zo een hoge lijn verdedigen. Dat is gewoon suã¯cidaal. Verder moet je niet onderschatten wat voor belachelijke selectie Bayern had (en heeft). Ze hadden 3 jaar lang veruit de beste selectie (incl. bank) van Europa. Al heeft hij wel wat pech gehad met blessures.

Nou over een jaar of vijf komt die cup gewoon naar Kerkrade volgens onze Rus dus dat statement klopt niet helemaal

On: Begrijp persoonlijk niet waarom Bayern hem zo makkelijk heeft laten gaan. Robben en Ribéry beginnen nu aan het einde van hun carrière, en Costa en Coman hebben volgens mij toch prima dingen laten zien bij Bayern. Denk dat Juve hier heel veel plezier aan gaat beleven.

1 augustus 2017 om 13:02

Costa was niet tevreden in Duitsland. Voor Costa hebben we meer dan een goeie vervanger.

Ik heb altijd een probleem met Juventus. Ik geef direct toe dat ik niet van de hoed en de rand weet, maar dat doet niemand hier op Vz...ook weet ik dat hier veel juvefans actief zijn, dus zal wel veel commentaar krijgen.

Maar mijn probleem met juventus is dat ze -ondanks dat ze twee keer in korte tijd (bewezen) hebben vals gespeeld (doping in 1996 en het omkoopschandaal in 2006)- ze zich in korte tijd omhoog hebben gewerkt en weer bij de top van de wereld horen en nu dus ook weer zo'n miljoenenaakoop als Costa kunnen doen. Natuurlijk zijn er meer clubs die vals spelen of de mazen van de wet gebruiken (zie PSG met Neymar), maar ik zou het mooi vinden als daar eens echt tegen wordt opgetreden. Van juventus kan je ook zeggen dat het knap is dat ze zo snel weer uit de Serie b (ze zijn zwaarder gestraft als bijv. AC Milan) zijn gekomen en dat spelers als Buffon en Del Piero clubliefde toonden, en daar moet ik je dan gelijk in geven. Toch is het vreemd dat vals spelen zo makkelijk gaat en clubs er (relatief) makkelijk vanaf komen. Ze hadden bijvoorbeeld ook hun proflicentie kunnen afpakken.

1 augustus 2017 om 13:28

Lampard
Ik respecteer je mening en vind ook dat je het op een correcte,onderbouwende wijze neertypt. Wel vind ik dat Juventus gestraft is geweest. Ze zijn op eigen kracht teruggeklommen naar de top van Italie/Europa. Het is ook niet dat we meteen weer top waren,hebben zelfs nog vele jaren met middelmatige spelers te maken gehad,denk dat het niet nodig is dat ik hier voorbeelden van ga noemen het zijn er zo veel. Persoonlijk vind ik het juist knap dat ze stap voor stap de wederopstanding hebben ingezet. Kan me ook geen bedragen a la PSG,City voor de geest halen buiten Higuain dan. Spelers als Pogba,Pirlo,Tevez,Bonucci kwamen voor kleingeld binnen. Dybala voor 35miljoen vind ik,zeker na zijn prestaties,tot dus ver,te rechtvaardigen. Over het omkoopschandaal wil ik me niet teveel over uitspreken omdat we hierover tot volgende week kunnen discussieren. Hierin heeft Juve een fout gemaakt en is hier het zwaarste gestraft in geweest van alle hoofdrolspelers.

1 augustus 2017 om 14:26

@ Trezeguet4juve...ik kan je gelijk geven dat Juventus gestraft is voor het omkoopschandaal. Dan kun je dus stellen dat het knap is dat juventus weer omhoog is geklommen, dit natuurlijk ook door het geld dat aanwezig was en de loyaliteit van verschillende spelers (bijvoorbeeld ook Trezeguet). Toch is het bijzonder dat het in zo'n korte tijd heeft kunnen gebeuren. Tussen 1994 en 1998 is er doping gebruikt door Juventus (er is zelfs een uitspraak van de rechter over geweest), zo'n 10 jaar later (2006) is er het omkoopschandaal en vanaf 2011 alleenheerschappij in de serie A en vanaf 2013 weer aansluiting bij de wereldtop. In mijn ogen klopt dat niet.

1 augustus 2017 om 18:07

Ik vind een tijdspanne van 5 jaar om in Italie,die ook niet meer zo sterk was buiten het jaar vd treble van Inter. En natuurlijk heeft het ons ook gemakkelijker gemaakt dat spelers als Trezeguet,Buffon,Del Piero,Nedbed etc gewoon gebleven zijn toen ze zakte.

1 augustus 2017 om 13:30

Wauw jij bent zuur, Maar je zegt dat je de situatie niet volgt dus begrijp dan ook niet waarom je dit verkondigt, Zoals je weet is Juventus nog steeds bezig met die zaak en eisen ze een zeer grote schade vergoeding. We zijn helemaal vanaf 0 begonnen aangezien we al onze aanzien en financiële krachten verloren. Juventus moest langzaam en slim weer bouwen om na al die jaren weer te komen waar we nu staan, Beetje raar dat je dit zegt

1 augustus 2017 om 14:39

Ik ben niet zuur hoor. Misschien wel iets teveel idealist of romanticus: ik had bijvoorbeeld ook liever gezien dat er geen suikeroompjes in het voetbal waren (chelsea, psg, etc.) en dat het gewoon eerlijk ging. Dan zouden Nederlandse clubs ook meer kans maken op succes. Helaas heeft geld veel kapot gemaakt.
Ik vind het trouwens wel leuk dat je zegt dat juventus vanaf 0 is begonnen. Na het omkoopschandaal is juventus niet op 0 begonnen, een aantal loyale spelers bleven (waarvoor respect). Daarnaast werden er bij de terugkeer naar de serie A weer behoorlijke aankopen gedaan (tiago, Sissoko en Iaquinta kwamen samen voor ruim 30 miljoen) . Voor een team dat net gepromoveerd was, waren dat forse uitgaven.

1 augustus 2017 om 14:58

Haha kom op zeg niet vanaf 0? Heb je het team wel gezien waarmee we speelde toen? En wat voor team we daarvoor hadden? Inderdaad loyale spelers ja die wilden zelf blijven gelukkig, Ben ze daar eeuwig dankbaar voor. Ja omdat we Juventus blijven dus logischerwijs hogere inkomsten hadden, Juventus heeft jaren lang geen dure aankopen kunnen doen vooral toen we ook het nieuwe stadion lieten bouwen. Jij doet hier alsof Juventus nadat ze promoveerde met geld begonnen te strooien, Iaquinta was een redelijke spits net als Sissoko en Tiago redelijk waren en totaal geen toppers. We hebben afgelopen jaren met goed beleid veel transfervrije spelers gehaald wat binnen de mogelijkheden was. We zijn ook 2 x gewoon 7de geëindigd voordat we weer is kampioen werden duurde ook een tijd. Kijk hoe kerngezond Juventus nu is? Dat is alleen maar door goed beleid voeren de afgelopen jaren, Juve doet alles op eigen kracht en is niet afhankelelijk van een suikeroom. Sorry dat ik je zuur noemde maar als je geen Juventus fan ben denk ik niet dat je je goed kan voorstellen wat Juventus fans al die jaren hebben meegemaakt. In 2007 waren we terug en vanaf 2012 zijn we weer pas een beetje wat gaan betekenen maar waren we nog steeds ver van het niveau af waar we nu zijn in 2017. Dat is niet even snel gebeurd dus maar heeft 10 jaar geduurd, Dat is niet niks.

1 augustus 2017 om 16:28

Juventus had toen -zeker voor een degradant- een prima team. Buffon, Chiellini, Legrottagli, Camoranesi, Trezeguet, Del Piero, Nedved, Marchisio en Balzaretti om maar even wat namen te noemen. Dat noem ik niet vanaf 0 beginnen.
Daarmee wil ik niet zeggen dat Agnelli c.s. het niet goed doen. Het zullen ongetwijfeld goede zakenmannen zijn, met hart voor juventus. De laatste jaren heeft Juventus erg veel succes op de transfermarkt en kunnen ze inderdaad grote aankopen veroorloven. Ten opzichte van 2006 is Juventus er kwalitatief natuurlijk erg op vooruit gegaan, maar het rijtje wat hierboven genoemd staat, reken ik niet tot de prutsers, en jij doet dat ook niet lijkt me.

Ik ben fan van Ajax. Daar zijn genoeg fouten gemaakt. Er is echter nooit bewezen vals gespeeld. Toch moesten wij ongeveer 20 jaar wachten om Europees weer enigszins aansluiting te krijgen. In 97 werd Ajax uitgeschakeld door juve, daarna eigenlijk geen echte successen meer gehad tot afgelopen seizoen in de Europa League. Dus als jij 10 jaar al lang vindt...;-)

1 augustus 2017 om 16:56

Haha true true, Ajax heeft gewoon tegen dat het zich in Nederland bevind. Club met nog steeds veel mogelijkheden maar de competitie nekt ze, Nog steeds een van de belangrijkste clubs. Er is trouwens wel degelijk is een keer wat gebeurd qua doping bij Ajax maar dat is bij meerdere clubs zo. Vroeger was de controle gewoon veel slechter dan het nu is. Voor de Serie B was dat prima natuurlijk maar we hebben daarna nog jaren gestroggled en we ( alle juventini) zijn die spelers ook echt wel dankbaar, Chiellini was toen overigens ver van het niveau van wat die nu is. Verder gingen spelers als Cannavaro, Thuram, Zambrotta, Ibrahimovic, Viera etc wel weg. De hele zaak van toen stinkt nog en Juventus is niet voor niets nog steeds bezig met die zaak en is ook aan de winnende hand aangezien er bekent is een spel te zijn gespeeld tussen Moratti en Rossi. Rossi was ineens verdwenen nadat Juventus die zware straf kreeg terwijl Juventus juist totaal geen reden ervoor had, Ons team was ijzersterk en er was totaal geen reden qua omkoping. Vandaar dat die zaak nog steeds gaande is

1 augustus 2017 om 19:36

Ja, dat dopingverhaal over ajax heb ik ook gehoord. Klopt wat je zegt, vroeger (jaren 70) werd er vaker doping gebruikt.
In Italiã« is Juventus toen inderdaad het hardst aangepakt. Milan (berlusconi) en omkoping/corruptie gaan volgens mij ook hand in hand. Sowieso is dat redelijk geaccepteerd in Italiã«. Als je nog een leuk boek wil lezen over dit onderwerp raad ik je 'het wonder van Castel di Sangro' aan.

Ik vond het een interessante discussie en misschien heb ik me in het begin wat scherp neergezet, maar dat deed ik ook een beetje om reacties te ontlokken. Ik was benieuwd hoe de juvetusfan tegen dit onderwerp aankijkt. Je ontkent het dus niet, maar we kijken er vanuit een ander perspectief naar. Ik heb immers niets met de club, en jij bent fan.

1 augustus 2017 om 19:53

Op de conclusie dat je het vreemd vindt dat Juventus in een volgens jou korte periode (2007-2017) weer terug is aan de absolute top, heb ik mogelijk wel een verklaring.
Juventus is een zeer rijke club met een grote achterban in heel Italiã«. De Agnelli familie (eigenaar van Fiat-Chrysler) is al zo'n 100 jaar eigenaar van Juventus en hebben een vermogen van rond de 28 miljard. De financiering is na de degradatie wellicht wat minder geweest door verdwijnen andere sponsors maar de Fiat group is altijd bereid geweest om geld te investeren.
Kortom het was voor Juventus financieel niet zo moeilijk om zich weer te versterken, alleen was de naam nog niet in ere hersteld waardoor topspelers toch twijfelde aan een avontuur bij het net teruggekeerde Juve.

Op dit moment zijn ze bezig om de financiã«le positie verder te versterken, ook het nieuwe logo dient daar aan bij te dragen (niet het mooiste logo maar binnen 5-10 jaar wel een zeer herkenbare brand). Het nieuwe logo wordt de basis voor een kledingmerk, social media brand noem maar op. Uiteraard zal dat tijd nodig hebben.

Het feit dat er nog steeds een smet op de club Juventus zit daar ben ik het zeer mee eens. Het feit dat Juventus doping gebruikte is tevens bewijs dat er meerdere clubs zijn geweest die ook gebruikten, alleen zijn die nooit onderzocht/ontdekt of gestraft. er is namelijk nooit 1 club of 1 clubarts die dit soort dingen doet.

1 augustus 2017 om 20:37

Ik ook vriend nogmaals sorry ook van mijn kant dat ik zo snel begin met dat je zuur zou zijn, Leuke discussie inderdaad en leuk dat je zo positief blijft reageren ondanks dat ik soms wat fel leek. Laten we hopen op een mooi seizoen voor onze clubs!

1 augustus 2017 om 14:07

Ja, teruggeplaatst worden naar de Serie B vind ik al wat hoor. Zo gemakkelijk is Juventus er niet vanaf gekomen vind ik. Ze voeren een uitstekend beleid. Kijk maar naar AC Milan van de afgelopen jaren zoals je al zei. Het is een perfecte voorbeeld hoe je een club niet moet runnen en wanbeleid met als gevolg dat zij jaren lang onzichtbaar waren. We moeten Juventus credits hoe zij omhoog zijn geklommen. Hun beleid is al jaren een mooi voorbeeld voor andere clubs en dat mag ook geprezen worden.

@juventuspuglia

Hij is in mijn ogen niet zuur. Je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar ik vind het wel mooi onderbouwd door hem. En hij geeft ook nog aan dat hij niet 100% geïnformeerd is en stelt zich open voor een onderbouwde discussie.

1 augustus 2017 om 15:02

Heb je gelijk in vriend, Heb in mijn 2de reactie al sorry gezegd was even te snel gereageerd. Maar er kwam wat frustratie als fan naar boven aangezien we 10 jaar hebben mogen wachten om weer op dit niveau te zijn, Dat heb ik ook in mijn 2de reactie uitgelegd

Het proces met Luciano Moggi loopt nog steeds en ik blijf er bij dat Juve heus fout is geweest maar de straffen ook niet eerlijk zijn gegaan aangezien Guido Rossi van de FIGC een hele voede vriend van Moratti ( was dus eigenaar van Inter ) 2 dagen nadat hij de straffen had gegeven ontslag nam en dat blijf ik vreemd vinden.

Voor de duidelijkheid Juve is fout en verdiende zijn straf maar op de manier hoe dat gegaan is blijf ik vreemd vinden.

Daarintegen heeft Juve op eigen kracht de weg naar de top gevonden en daar heb ik alleen maar respect voor met name dank aan de Elkanns en Agnelli en natuurlijk Nedved, Del Piero, Trezeguet, Camoranesi, Buffon, Chiellini die bleven in de Serie B.

ben benieuwd hoe Costa zijn periode gaat spelen bij Juve
het zou wel mooi zijn om deze ploeg weer eens de CL zien te winnen
afgelopen jaren paar keer dichtbij geweest
en zou het mooi vinden voor Buffon

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren