Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Fränkel maand geschorst na gebruik cannabis

Laatste update:

De geneugten van het leven is Purrel Fränkel duur te komen staan. De vleugelverdediger van De Graafschap is door de tuchtcommussie van de KNVB per direct voor één maand geschorst nadat hij betrapt is op het gebruik van cannabis. Zelf zegt de 32-jarige speler niets van de regelgeving af te hebben geweten.

“Ik heb me nooit met stimulerende middelen bezig gehouden die mijn prestaties zouden moeten bevorderen”, aldus een aangeslagen Fränkel op de website van De Graafschap. Een monster van de linksback reageerde positief na het duel tegen Ajax (0-6, 21 december 2008) toen hij zich meldde voor een dopingcontrole.

“Ik heb een aantal dagen voor de desbetreffende wedstrijd, op een feestje, samen met enkele vrienden een marihuanasigaret gerookt. Ik was mij er niet van bewust dat dit onder verboden en stimulerende middelen valt", aldus Fränkel. "Ik heb er spijt van, het is nooit mijn bedoeling geweest om De Graafschap in een negatief daglicht te stellen”, betreurt hij tot slot.

Fränkel krijgt tevens van De Graafschap nog een ‘passende maatregel’ te horen. Hij mist nu komende woensdag de bekerwedstrijd tegen FC Twente (kwartfinale) en daarnaast de competitieduels tegen Heracles Almelo, Ajax en SC Heerenveen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

overdreven gedoe vind ik. Het is niet verboden om in nl een wiet of hasjjoint te roken. Bovendien stimuleert dit in geen enkel opzicht de prestaties van een profvoetballer..
Mogen ze ook geen alcohol drinken?!

2 maart 2009 om 13:41

Inderdaad. Wat iedereen in z'n vrijetijd doet moeten ze zelf weten. En daarnaast, hij heeft het niet tijdens de wedstrijd etc. gedaan dus onmogelijk dat het effect had op de wedstrijd.

2 maart 2009 om 13:51

Dat is onzin, want Cannabis blijft weken in je bloed zitten, meer dan een ander middel. Maar goed, natuurlijk heeft het weinig invloed op je prestaties en zou je alcohol dan ook wel kunnen verbieden, maar het is wel erg naief om dit te gebruiken, je weet dat het niet is toegestaan, daar het officieel nog steeds bij wet verboden is en in de meeste landen absoluut niet verkocht of gebruikt mag worden.

2 maart 2009 om 14:29

Ik vind het een beetje overdreven gedoe allemaal. Moet die gozer toch zelf weten als hij met z'n maten ff lekker een jointje wil roken. tuurlijk blijft het lang in je bloed zitten, maar dat wil niet zeggen dat het ook nog werkzaam is.

Dat zijn club er iets over zegt snap ik opzich wel, maar de Knvb hoeft zich ghierover toch niet druk te maken.

2 maart 2009 om 14:38

Waar draait het nu eigenlijk om in deze kwestie?

De Knvb hanteert een zogenaamde dopinglijst, waarop een aantal middelen staan genoemd welke voor voetballers verboden zijn om te gebruiken. Deze lijst is bijna identiek aan de lijst en die in het Wetboek van Strafrecht voorkomen. Op beide lijsten komt cannabis voor. Hoewel het Openbaar Ministerie in Nederland overtreding van de Wet inzake cannabis voor eigen gebruik (dat is het roken van en het bezit tot vijf gram) niet meer vervolgd, heeft de Knvb de lijst niet aangepast.

Het gevolg van het voorgaande is dat het voor betaald voetballers (overigens geldt de lijst evenzogoed in het amateurvoetbal, maar dat terzijde) verboden is om cannabis te gebruiken. Doet een speler dat toch en loopt hij zoals Frankel tegen de lamp, dan kan de Knvb niet anders dan deze speler een schorsing opleggen. Anders maakt de Knvb zich ongeloofwaardig en, belangrijker nog, het zou een onwelkome precedentwerking hebben op de overige spelers. Die zouden dan ook niet moeten worden gestraft. En waarom zouden dan niet ook andere middelen dan cannabis onbestraft blijven?

De keerzijde van deze medaille is natuurlijk dat je je af kunt vragen waarom cannabis nog op deze lijst staat. Immers, iedereen is het er wel over eens dat blowen de prestaties niet bevordert en juist eerder verslechtert.

Echter, die discussie komt voor Purrel Frankel te laat. Hij beging zijn 'overtreding' toen cannabis nog op de lijst stond en dus is de straf voor hem terecht.

Overigens merk ik op dat die reactie van hem, als zou hij niet hebben geweten dat het niet mocht, nogal doorzichtig en zielig is. Het is bijna de standaard reactie van iedereen die iets doet wat bij wet of reglement verboden is. "wat? Mag dat niet? Dat wist ik niet? Gelukkig hebben we die mooie regel in ons rechtssyteem die zegt dat iedereen de wet behoort te kennen. Daarmee voorkomen we dat iedereen zich als onnozele hals voordoet en straf kan ontlopen.

En voor alle seizoenskaarthouders van De Graafschap: nee, jullie club wordt niet extra aangepakt door de Knvb. Hier wordt gewoon op een normale, juiste en voor iedereen verifieerbare manier recht gedaan en gesproken.

2 maart 2009 om 14:41

Een maand vind ik zeker overdreven hij wist het niet en geeft gewoon toe dat hij het heeft gebruikt. Dan vind ik dat je er met een goeie waarschuwing er gewoon vanaf mag komen. En daarbij werkt Cannabis niet stimulerend, integendeel zelfs.

2 maart 2009 om 14:50

Xilven

Waarom vind jij dat hij er met een waarschuwing vanaf mag komen? Alleen maar omdat hij zegt dat hij het niet wist?

Ander voorbeeld (met dank aan remvbaal), als je met je Porsche 200 kilometer per uur rijdt en je houdt tegenover de politie vol dat je echt niet wist dat je ook met die auto niet harder dan 120 mocht rijden dan moet je er ook met een waarschuwing vanaf komen?

Nee dus. Gewoon een strafbaar feit, en einde verhaal. Dat hij het toegeeft is in deze overigens nauwelijks prijzenswaardig. Wat had hij dan gemoeten, ontkennen? Terwijl de sporen in je bloed zaten en er bij cannabis (anders dan bij middelen als testosteron, nandrolon en clenbutarol) geen sprake van kan zijn dat die door het lichaam zelf zijn aagemaakt. Dan had hij zich helemaal belachelijk gemaakt.

Je hebt wel gelijk dat cannabis niet stimulerend werkt en daarom wellicht ten onrechte op die lijst staat. Maar dat is een andere discussie. Nu staat het wel op de lijst.

2 maart 2009 om 15:24

Ik ben het toch niet met je eens. Dat het Om in Nederland niet meer actief vervolgd voor canabis bezit voor eigen gebruik is natuurlijk niet de rechtvaardiging voor de Knvb om canabis van de lijst te halen. Omdat het Om gedoogd hoeft de Knvb nog niet te gedogen. Bovendien valt de Knvb ook onder de Uefa en de Fifa en is ze niet alleen gehouden aan de Nederlandse wetgeving. Ze is tevens gehouden aan de richtlijnen en regelgeving van de Uefa en de Fifa. En juist dat laatste is naar mijn mening de reden voor deze stellingname van de Knvb en die van de club.

2 maart 2009 om 15:52

Ik ben het eenst met 078fr010

In nederland mag je blowen roken het is gedoogd.
Dus Frankel die ook nog Nederlands paspoort bezit en hier in Nl woont mag niet in zijn vrije tijd blowtje roken?
Dus deze wet slaat nergens op vind ik.
Dan mogen de voetballers met Rastafari geloof niet joint roken terwijl dat meditatie is van zijn geloof.

2 maart 2009 om 15:58

Ik ben blij dat je het met me eens bent, maar het verhaal van lang36 klopt wel aardig natuurlijk. Het staat nou eenmaal op die lijst en dus moet het veroordeeld worden.

We zijn het er zo te zien allemaal wel over eens dat het niet op de betreffende lijst thuis hoort, maar dat is in principe een andere kwestie. dus zo lang het op die lijst staat, moeten de smokers zich maar een beetje inhouden en alleen off-season roken.

2 maart 2009 om 16:10

Fct104

Volgens mij is het huidige drugs- en gedoogbeleid in Nederland ook niet de reden om te pleiten voor het verwijderen van cannabis van de dopinglijst. Ik meen dat het argument is dat hier geen sprake is van een 'stimulerend' middel. Ja, tuurlijk stimuleert het de geest. Maar iedereen op deze site is het er wel over eens dat het je prestaties als sporter onmogelijk positief kan beinvloeden. En dat zou het argument zijn om aanpassing te verlangen.

Maar, jij raakt wel aan een ander moeilijk punt. De Knvb is inderdaad met handen en voeten gebonden aan wat de Uefa en de Fifa in deze voorschrijven. En in een wat verder verband is de Fifa volgens mij ook weer gelinkt aan het Ioc, die wereldwijd nogal wat te zeggen hebben over de "international War On Doping and drugs".

2 maart 2009 om 18:37

Hij is gepakt na de wedstrijd tegen Ajax!! Was dat niet 0-6 ofzo? Als het invloed had, heeft het eerder tegen hem gewerkt,haha, Wat een sukkel.

No dat vind ik wel een heel zware straf voor een middel wat bewezen niet stimuleert

Goed bezig frankel, scheelt dat het nog niet rommelt bij de graafschap. Contract ontbinden. Met zo'n instelling ben je profvoetballer onwaardig.

2 maart 2009 om 13:33

Wat een onzin, hij mag van jou als boer (farmer) waarschijnlijk wel een biertje drinken op een feestje maar geen joint roken.


2 maart 2009 om 13:40

Haha, ja dat is de vastgeroeste hypocrisie in Nederland anno 2009 he! Lekker zuipen en mensen doodrijden maar ontspannen met een jointje op de bank en je moest je schamen!..

Als profvoetballer moet je echter wel beter weten vind ik: je kiest voor zo'n bestaan en dan zijn er regels waar je je aan moet houden maar toch zou het de Graafschap sieren als ze hier niet al te moeilijk om doen.

2 maart 2009 om 14:21

Ja, van mij in ieder geval wel. Zolang hij presteert mag hij wat mij betreft een biertje. Cannabis staat op de dopinglijst, dus gebruik je dat niet in het seizoen.

En of je er beter van gaat voetballen.. lijkt me sterk

2 maart 2009 om 17:36

Hmm ik kan me herinneren dat bij een huldiging van Ajax op het Leidseplein Heitinga, Sneijder, Van der Vaart, Boukhari en nog een paar andere openlijk jointjes opstaken en rookten. Waarom is daar nooit moeilijk over gedaan dan?

Ik vind het echt bullshit dat ze hem op deze manier straffen. Een lekker jointje zou in "tolerant" Nederland gewoon moeten kunnen.

2 maart 2009 om 19:03

Ik vraag me af waarom je aanneemt dat Farmer2 het goed vindt dat hij een biertje drinkt? Af en toe een biertje kan geen kwaad, een jointje ook niet. Ik vind wel dat Farmer een punt heeft, het is niet echt een goede instelling voor een profvoetballer om softdrugs te gebruiken. Als je kijkt naar het feit dat het verboden is (volgens de Knvb dan), maar dat het niet stimulerend werkt, kan je denk ik spreken van een gerechtvaardigde straf van één maand.

2 maart 2009 om 15:19

Wat een waanzin praat jij met contact ontbinden..
Hij speelt 1 van zijn laatste seizoenen en voetbalt bij de graafschap met alle respect, is echt ongelooflijk overdreven dit allemaal! en ook maand geschorst.. het is wellicht onprofesioneel, maar dit slaat echt alles..
(het is prestatie verlagend)

Wat ontzettend dom en onprofessioneel. Ik zou hem op staande voet ontslaan. Je moet je verantwoordelijkheden kennen. Dat hij het naar zeggen "niet wist" zegt genoeg over zijn onprofessionaliteit. Maar dat spreidde hij hier in Arnhem al ten toon door elk jaar in de zomervakantie zich vol te vreten en te zwaar terug te komen.

"ik was mij er niet van bewust dat dit onder verboden en stimulerende middelen valt."
Dat gelooft natuurlijk helemaal niemand.

2 maart 2009 om 14:37

Precies, ik speel zaalvoetbal en ook bij ons is er wel eens doping controle en aangezien ik ook student ben en met enige regelmaat ook blow, moet je er rekening meehouden!
Het staat op de lijst en ik vind dat elke voetballer die in aanmerking komt voor controle toch wel een beetje moet weten wat wel en niet kan, tuurlijk zul je niet alles weten maar zoiets als dit is toch niet zo moeilijk?
De keeper van frankrijk heeft zelfs een keer een jaar schorsing gekregen. Of het nou wel of niet terecht is dat het op de doping lijst staat is wat anders, maar het staat er gewoon op en dan vind ik het zeer maar dan ook zeer dom dat hij dit doet.

lekker professioneel:s
dit tekent de manier waarop het nu bij de graafschap is
iedereen voor zich niet een hecht collectief want zeker in deze tijd moet je dat zijn als je op punt van degradatie staat, en dan is het jammer dat ondanks dat je er niet van bewust was toch je team zo te duperen.
Als prof rook je niet en drink je niet veel en eet je gezond natuurlijk mag je af en toe er iets over heen gaan maar drugs gebruik maakt nooit dingen beter en cker de heer frankel niet

Dom dom dom. Er zijn immers al eerder spelers geschorst voor cannabisgebruik, zoals Breinburg van Dordrecht als ik het me goed weet te herinneren. Als je een profvoetballer weet moet je gewoon op de hoogte zijn van wat je wel en niet kan flikken. Het excuus dat je niet wist dat het onder de dopingregels valt is daarom vast gemeend, maar heeft geen enkele waarde. Daarom neem ik dit Frankel bijzonder kwalijk, zeker gezien het feit dat hij de enige echte linksback in de selectie is na het (terecht) terugzetten van Fung a Wing naar 'kleedkamer 2'. Wel is het op zich gek dat cannabis op de dopinglijst staat. Zoals Frankel al aangeeft werkt het immers prestatieverslechterend (zoals wel bleek in de wedstrijd tegen Ajax, Purrel)

@ wandering

daar hoeft het ook niet mee te maken te hebben. Als de club het beleid voert dat drugsgebruik niet wordt getolereerd dan heeft de graafschap voldoende aanleiding om hem te bestraffen of schorsen.

2 maart 2009 om 13:42

Natuurlijk is dat zo maar niet de Graafschap heeft hem geschorst maar de K N V B.
Maar ik reageerde op farmer die schrijft contract ontbinden, waardeloze instelling, terwijl als Frankel dronken van de fiets gehaald zou zijn hij heel goed in de Achterhoekse cultuur (waar ik ook woon en werk) zou passen.
Dus eigenlijk vind ik het een beetje met 2 maten meten van Farmer.

doet niets af aan het feit dat het (cannabis)oliedom is van Frankel en ik niet geloof dat hij niets van die regel wist

Beetje raar om voor roken te worden geschorst, terwijl ik Timmer een keer stomdronken had gezien in een bar.

2 maart 2009 om 13:40

Het is in principe ook raar beleid, omdat het geen stimulerende werking heeft, maar de regels zijn nu eenmaal zo, dus moet je je daar als sporter aan houden. De reden is, dat softdrugs niet past binnen 'de ethiek van de sport'. Daar valt over te discusseren, maar zo lang het op de verboden lijst staat, is het erg onprofessioneel van dhr. Frankel.

2 maart 2009 om 13:50

Ik heb ook zoveel stomdronken spelers van de Graafschap gezien in een bar. Maar dat is nu eenmaal niet verboden, en als er geen wedstrijd of training volgt heb ik er geen enkel probleem mee (wel als ze daarvoor net verloren hebben o.i.d.). Ook als een speler een joint wil roken zou ie dat eigenlijk zelf moeten mogen bepalen naar mijn mening (weer alleen als er geen wedstrijden volgen, wat nu wel het geval was). Maar het is nu eenmaal verboden voor profvoetballers en dan moet je er gewoon van af blijven. Dus hiermee dupeert Frankel zichzelf, de club en het elftal dat nu zwakker is, hoe slecht hij soms ook speelde laatste tijd.

kennen wij omtrent deze drugs in nederland niet een gedoogbeleid wat betekend dat wij hiervan mogen kopen en gebruiken zonder daar strafrechtelijk voor vervolgd kunnen worden? waarom hanteerd de knvb dan andere richtlijnen als het gaat om deze drugs? alcohol (algemeen bekend dat het een hard drugs is) word toch ook getolereerd door de knvb waarom mag je als speler je dan niet te goed doen aan een hasj of wiet joint die als soft drugs bekend staan! ik vind het een belachelijke actie van de knvb om frankel te schorsen wegen het gebruik van een in nederland gedoogde drugs!

de middenvelder van Heerenveen rijd stomdronken met twee lekkebanden in de verkeerder verkeersrichting naar huis en krijgt geen schorsing, terwijl Frankel op een feestje met vrienden een Joint rookt een maand schorsing krijgt.. hoezo word hier met twee maten gemeten?

2 maart 2009 om 13:39

nogmaals, het kan ook het beleid van de club zijn dat je dergelijke middelen niet mag gebruiken. Aangezien wij allemaal niet weten wat er in de regeltjes van de Graafschap staat heeft het geen enkel nut om te zeggen of het wel of niet terecht is....

2 maart 2009 om 13:48

Nogmaals, hij is geschorst door de Knvb...niet door de club, alhoewel die ook nog gepaste maatregelen zouden nemen. De Knvb geeft hier de straf.

2 maart 2009 om 13:49

Als je goed leest heb ik het hier over de Knvb en niet de graafschap, in zo verre kan ik het best begrijpen dat een club bepaalde richtlijnen heeft als het gaat om drugs gebruik (kijk naar de politie die agenten verbied om te blowen na werk tijd) maar dat de Knvb hier een straf voor uit delen vind ik nog steeds niet normaal! De Knvb is niet de directe werkgever van Frankel en heeft (vind ik) daarom ook niets te zeggen over het gebruik van cannabis. Als dit nou om Cocaine, Mdma of andere verbode hard drugs of doping zou gaan vind ik het niet meer dan normaal maar met cannabis dat gedoogd word in Nederland en duidelijk niet prestatie verhogend is vind ik dit absurd!

2 maart 2009 om 13:55

@winterzzz

Ik reageerde op de volgende zin:

"fränkel krijgt tevens van De Graafschap nog een ‘passende maatregel’ te horen."

2 maart 2009 om 13:40

Jij snapt het met weed kan je nog normaal functioneren, plus met alcohol gebeuren 100 x meer ongelukken, en waar zijn altijd vecht partijen in de kroeg ik heb iedergeval nooit gezien in een coffeeshop.

2 maart 2009 om 13:42

Nee in de gemiddelde coffeeshop vind iedereen dat veels te veel moeite

Ik kan wel sympathie opbrengen voor Frankel maar het is toch wel een beetje dommig van hem.

2 maart 2009 om 13:47

Epo en steroides worden ook gedoogd in nederland, moeten we die ook maar toestaan dan?? ik snap je punt maar ze moeten die cannabis gewoon van die lijst afhalen als spelers dat gebruiken benadelen ze eerder hun eigen ploeg dan dat ze hun prestatie bevorderen

2 maart 2009 om 14:42

je mag ook wel 100 blikjes redbul drinken, maar als je dan doping controle krijgt word je welgepakt.
Het hoeft niet zo te zijn dat alles wat op de dopinglijst staat ook voor de nederlandse is verboden om te gebruiken.
jij zegt nu dat de dopinglijst alleen maar dingen bevat die ook door de Nederlandse wet afgekeurd worden.
als dat zo was hoeft er ook geen dopinglijst te komen, je controleert immers gewoon de mensen en kijkt wat er verboden is door de Nederlandse wet.
echter zijn er genoeg legale dingen in Nederland die je niet mag gebruiken in combinatie met topsport, vandaar dus een speciale dopinglijst.

2 maart 2009 om 17:03

@ Boeman:

Ik heb nieuws voor jou. Onder het huidige politieke gesternte is het door jou geroemde gedoogbeleid ten dode opgeschreven. meer en meer politieke partijen (cda, Christelijke partijen, Geert Wilders) pleiten voor het onmiddelijk sluiten van alle coffeeshops. Het is slechts een kwestie van tijd totdat het gedoogbeleid wordt opgeheven.

En dat de Knvb alcohol zou tolereren dat is nonsens. Ook een speler die bezopen op het veld verschijnt, die overtreedt de regels en kan een schrosing tegemoet zien. Wat jij bedoelt is dat akkefietje met die Popov die is aangehouden op de openbare weg. Dat kun je natuurlijk niet met elkaar vergelijken. Popov nam geen deel aan een bindende wedstrijd en valt dus niet onder de dopinglijst. Dat heet geen met twee maten meten, maar totaal verschillende situaties met elkaar vergelijken.

Overigens is die actie van Popov natuurlijk wel strafbaar, maar door de gewone strafrechter en niet de Knvb.

2 maart 2009 om 18:11

Ehhm Frankel had een paar dagen van te voren een jointje genomen, niet voor de wedstrijd of tijdens de wedstrijd.

2 maart 2009 om 19:49

@ lang36

Dat bovenste is niet waar. Het is zeker zo dat de Cu en Pvv tegen gedoogbeleid zijn. Het Cda echter is noch voor noch tegen. Pvda en Vvd zijn voor dus een meerderheid voor de afschaffing hiervan zal erg moeilijk worden....

3 maart 2009 om 10:02

Pvda en Vvd hebben samen geen meerderheid in de kamer. Dat er een meerderheid zou bestaan voor het gedoogbeleid is dus onzin.

Ik vermoed echter dat ik andere kranten lees en andere dingen op tv zie dan jij. Cda is wel degelijk tegen gedoogbeleid. Balkenende is zelfs mordicus tegen en hij heeft al eerder aangegeven dat wat hem betreft de shops dicht gaan. Alleen is het in Nederland coalitieland zo dat je soms puntjes moet ruilen met andere punten die je dan binnen wilt halen. Vandaar dat het gedoogbeleid er nog is. Maar, ik voorspel dat dit niet lang meer zal gaan duren.

Hierbij speelt de almaar groeiende druk uit de omringende landen in Europa een grote rol overigens.

2 maart 2009 om 17:18

Knvb moet zich aan de regels van de Uefa, Fifa houden, Stel dat in italie nanderlon gedoogd zou worden mogen die spelers van Ac milaan dat dan gebruiken? en wat als ze tegen een club uit het buitenland voetballen

lekkere proffesionele instelling! en niet komen van er is niks mis mee! je hebt ook een voorbeeldfunctie voor jongeren. die kijken tegen je op.die willen ook prof worden,niet bij de graafschap,maar toch? snap sommige spelers echt niet. ze hebben een wereldbaan en sommige doen de stomste dingen! een maand schorsen lijkt mewat lang. volgens mij word je er niet beter van als je zo'n smerig ding in je smoel stop!

2 maart 2009 om 13:50

Nee is een goeie voorbeeldfunctie om bier te drinken bij je kinderen.

2 maart 2009 om 15:57

ja hoor en de volgende wedstrijd lopen alle kindjes van 7-8 jaar met een cannabis-pijp wat denk jij, die kinderen kunnen dat spul niet eens krijgen en als ze op de leeftijd zijn dat ze dat wel kunnen, kunnen ze dat zelf wel bepalen of ze het wel of niet nemen bovendien drinken ook genoeg mensen bier bij de kinderen etc zo kan je wel even doorgaan.

2 maart 2009 om 16:15

Wat een onzin Wieldrecht. Als de Knvb hem niet had veroordeeld had niemand geweten dat hij met z'n maatjes lekker zit te smoken en hadden die zogenaamde kinderen het dus ook niet geweten. Als hij nou in de dug-out een joint zit te roken heb je gelijk, maar dit gebeurt gewoon in een privesfeer waar geen pers aan te pas is gekomen. Daar heeft hij geen voorbeeld funcite, daar is hij gewoon Purrel.

Wat een overdreven straf! Zonder Purrel en met Geert op de bank... Hoe moet dat nou toch verder?!?

Beetje een rare regel maar nog veel dommer van Frankel. Je hoort te weten dat het niet mag en als je een beetje voor het voetbal leeft hou je je er ook aan...

zware straf een voetballer mag zich toch ook weleens ontspannen rasta fara

Ik vind het raar dat je het niet mag gebruiken terwijl als je stomdronken ben je meer een gevaar bent voor je mede mens en het is niet eens stimulerend dus waar hebben we het over, aan de andere kant je weet dat je het niet mag gebruiken dan moet je het ook niet doen, maar ik vind de regel nergens op slaan maja daar heb ik er wel meer van

Wat ontzettend dom van Frankel zeg, en dat in een tijd waarin de club in nood verkeert.
Tuurlijk wordt je niet beter van een jointje op zijn tijd, maar zolang cannabis op de lijst van verboden middelen staat moet je er gewoon niet aankomen.

Ebi Smolarek is hier ook al eens eerder voor geschorst.

Oke het zal dan wel niet bewezen stimulerend werken, maar het staat op een verboden lijst. Had ie inderdaad beter een potje bier kunne drinken.
Heb ooit Klaas-jan Huntelaar van zijn barkruk af zien donderen op Terschelling. Daar zaten ze toen me de selectie van Heerenveen en daar zaten ze echt niet aan de Punica. Paul Bosveld lust ook erg graag bier heeft ie mij verteld. Gertjan Verbeek was toen nog trainer.

belachelijk overdreven allemaal,wat een poeha om niks.idd.we leven in 2009.
Zou het belachelijk vinden als de club er ook nog een sanctie op zet.wat voor een straf had popov dan wel niet moeten krijgen.die had wel iemand dood kunnen rijden ,met drank op achter het stuur te stappen.

Echt een stomme fout van Frankel. Dit toont maar weer eens aan hoe onprofessioneel voetballers zijn! Ik weet van topvolleyballers dat zij echt de lijst van verboden middelen helemaal uit hun kop kennen! Stom Stom Stom en ook zeker eigen schuld!

Persoonlijk vind ik het systeem in Amerika wel ok: vrijgeven die handel. Nadeel daarvan is wel dat topsporters erg moeten afkicken willen ze bijvoorbeeld met de olympische spelen meedoen.

2 maart 2009 om 14:04

amerika dat is toch dat land die weed gevaarlijk vind maar het wel ok vind om mensen met vuurwapens rond te laten lopen..
ja slim is het niet maar hij is ook maar een mens met vrienden..
niet iedereen is profvoetballer geworden door zijn mentaliteit.
het is zijn eigen keuze dan moet hij ook gewoon zijn eigen straf uit zitten klaar.
je benadeeld vooral je team en de sup en club daqt vind ik het meest jammer eraan.

2 maart 2009 om 15:28

Vrijgeven die handel??
Ik mis denk ik wat.. In america word je als groot crimineel behandeld als je jointje rookt toch.. gelijk boete, praten, en regelmatig je urine inleveren..
On: Alcohol vind ik 10 x gevaarlijker dan een joint, echt ongelooflijk beleid!

idd euriborg iemand die dronken achter het stuur stapt zie ik meer als gevaar.
tsja het is de regel..
ik vind het nergens op slaan want volgens mij ls je stoned bent gaan je prestatie alleen maar achteruit.
bedoel het middel werkt een beetje verdovend maar zeker niet als epo ofzo..

Belachelijk van de Knvb. De speler deed dit toen hij geblesseerd was. Alsof je door een joint beter gaat presteren? Nee dus. Schorsing opheffen en niet zo belachelijk doen over dit soort dingen. joint kun je gebruiken om pijn in je lichaam te verzachten. Alcohol is nog veel erger. Gaat dat dan ook op de lijst???

2 maart 2009 om 14:46

Ik neem aan dat de Knvb dit regelement van de Fifa of Uefa opgelegd krijgt. Dopingregels zijn internationaal, Frankel moet dit weten, hij laat hiermee zijn club in de steek los van het feit dat je door een joint niet ineens de sterren van de hemel voetbalt...

Naast het feit dat het dom is van Fränkel, vind ik het ook onverantwoordelijk. Je hebt een voetbalcarriére en daar hoor je naar te leven. En als je het mij vraagt horen drugs niet in een voetballeven. Buiten het feit dat hij het zelf mag weten vind ik de schorsing wel terecht

2 maart 2009 om 14:05

Ach, voetballers moeten toch ergens hun ontspanning in zoeken.

De een drinkt een biertje, de ander rookt een jointje. Ik zie geen verschil, behalve dat alcohol veel schadelijker voor je is.

Neemt nog niet weg dat je gewoon behoort te weten dat dit op de verboden lijst stond.

haha wat een gelul. De mensen die hier negatief reageren hebben zelf of nog nooit geblowd of zijn teveel bevooroordeeld. Als je een joint rookt en je beoefent een topsport kan dat alleen maar nadelig zijn. Het is dus gelul dat je hiervoor geschorst wordt. Als je een domme gele kaart haalt krijg je toch ook niet in eens rood. Als je zonder voetbalschoenen het veld opkomt wordt je toch ook niet geschorst. Iemand benadeeld zichzelf en wordt er nog voor bestraft ook. Mensen die reageren ow wat onprofessioneel en ze mogen zich zeker wel lam zuipen als ze even vrij hebben. Nou ik doe het allebei en ik heb veel slechtere ervaringen van alcohol wat ook officieel onder de Harddrugs valt. Mensen als je iets niet kent, niet gelijk veroordelen maar ja dan doen jullie volgelingen(schapen) als heel snel.

De knvb had hem niet voor een maand moeten schorsen. de graafschap moet dat doen. het werkt niet prestatiebevorderend dus waarom is het verboden? clubs moeten dit soort dingen verboden stellen. alles wat je prestatie op negatieve wijze kan beïnvloeden zal de club zelf moeten verbieden. daar heeft de knvb niets mee te maken. het is gewoon heel onprofessioneel van frankel. op deze manier ben je niet met je vak bezig.

Persoonlijk vind ik het onzin, alcohol veroorzaakt veel meer problemen zowel in het lichaam als daarbuiten. Nederland is sowieso onduidelijk over het beleid. Softdrugs mag verkocht en Moet ook belasting over betaald worden (de verkopen) maar inkopen foei dat mag niet !?! Als de regelgeveing zo is, dan is Frankel terecht geschorst maar miss kunnen ze de regelgeving miss aanpassen zeker t.o.v. alcohol wat vele malen erger is!

2 maart 2009 om 14:59

Wat is er nou zo moeilijk aan omdit te snappen.
Iedereen zegt alcohol mag wel en wiet niet en al die onzin..
En iedereen heeft het er maar over dat wiet gewoon legaal is in nederland etc.
Het is een Dopinglijst. Daar staan gewoon dingen op die topsporters gewoon weg niet mogen gebruiken, ook al zijn die dingen in Nederland soms legaal voor gebruik.
Simpel als dat!

2 maart 2009 om 16:45

Gaat niet om het snappen, het is gewoon waanzin hoe de regelgeving in elkaar zit... ik snap het wel maar ben het er niet mee eens.. Dus de Nl regering mag wel geld vangen over de verkoop van de aoftdrugsmaar als voetballer mag je het niet gebruiken?! het bevordert je prestaties niet..
best krom als je erover na denkt!

Lijkt me sterk dat die er beter van gaat voetballen, al staat hij altijd wel zeer relax op het veld Maar dit is niet bijster profesioneel, dit doe je niet tijdens het seizoen.

Tja... Dit is Ebi Smolarek ook overkomen! Zelfs in het amateurvoetbal ken ik een speler die geschorst is geweest. Ik denk dat als ze 100% zouden controleren er minimaal 20 spelers geschorst zouden worden.

sinds wanneer is cannabis doping? pff wat een onzin.

2 maart 2009 om 14:43

Sinds de Knvb de zogenaamde "verboden middelen lijst" invoerde, die alle spelers (dus ook de amateurspelers, mind you!) verbood om de op die lijst staande middelen te gebruiken. En cannabis staat op die lijst. Dus is cannabis doping.

Maar, nogmaals, we zijn het er denk ik allemaal over eens dat je van blowen niet beter gaat voetballen of presteren.

2 maart 2009 om 17:40

Ik denk dat bijna de helft van alle amateurs de zaterdag of vrijdag voor een wedstrijd heeft lopen blowen of drinken

3 maart 2009 om 10:06

de helft lijkt me wat veel, maar ik denk met jou dat er velen voor een wedstrijd zich laten vollopen en volroken. Daarmee wordt het niet alsnog niet tuchtrechtelijk strafbaar overigens. Het verschil is dat er geen dopingcontroles plaatsvinden bij een wedstrijd in de vierde klasse zaterdag.

Natuurlijk mogen spelers niet soft-drugs gebruiken! Volgens mij weet Frankel het heel goed dat het niet mag. Als ik profvoetballer was zou ik ook niet gebruiken. Het is begrip dat Knvb hem bestraft. Doe maar als je stop met voetballen dan mag je zelf weten wat je wil gebruiken

waar zijn we nou helemaal mee bezig???????//
mensen (ook sporters) mogen toch best een joint roken.
ik vind dit achterlijk je wordt er gewoon voor gestraft.
het is geen nandrolon of zoiets in die richting van verboden middellen.
k weet nog dat co stompe(darter) er ook voor werdt bestraft en werdt hem een titel(k geloof belgie open)afgenomen terwijl iemand die als topdarter een jojnt rookt net niks zal gaan raken op het bord.
k spreek uit ervaring hier over.
k dart namelijk zelf ook.
gr venloooooooooooooooooooo

Een paar dingen die mij opvallen.
1 ik vindt het dapper dat hij gewoon bekend dat hij gerookt heeft. Er zijn er ook genoeg die volhouden dat ze het niet doen.
2 Hij is ongeloofwaardig als hij zegt dat hij het niet wist. Ik bedoel dat is net zo iets als tegen een agent zeggen dat je niet wist dat je ook in een Porsche geen 200 mocht rijden op de snelweg.

Onzinnig: van een joint ga je niet beter voetballen. Daarnaast is het drinken van alcolhol ook niet verboden. Hypocriet dus.

2 maart 2009 om 14:42

Hypocriet of niet, je hoort het te weten als voetballer.
En ik denk ook dat hij dit wel wist, ik mag toch hopen dat hij niet zo dom is....

Regels zijn regels en zeker in het profvoetbal. Als hij dit na het seizoen had gedaan had ik geen bezwaar gehad maar hij heeft nu gewoon domme pech dat hij nergens van af wist.

er staat me iets bij dat ebi smolarek toen hij nog bij feyenoord voetbalde destijds ook was 'betrapt' op het gebruik van cannabis.

Volgens mij was het bij hem zo dat hij nationaal wel mocht spelen maar internationaal (uefa, cl, interlands) niet meer vanwege andere regelgeving.
Kan dit niet onderbouwen maar zoiets stond mij bij.. Kan iemand zich dit nog herinneren of precies uitleggen wat er bij hem gebeurde?

Natuurlijk is dit stom. Ierder profvoetballer moet weten dat dit niet toegestaan is. Vraag maar aan Quido Lanzaat.

De discussie of je van blowen beter gaat voetballen staat erbuiten. Regels zijn nu eenmaal regels en het is gewoon stom van Frankel dat hij zich hiertoe heeft laten verleiden.

Waar ik me meer zorgen over maak -en dit artikel is een handig bruggetje- zijn de Wada regels die voor het profvoetbal gaan gelden. (ik geloof dat ze er in sommige landen al voorzichtig mee begonnen zijn).
Hierbij moeten de voetballers een aantal maanden van tevoren tot op het uur nauwkeurig hun whereabouts doorgeven. Dit om ten aller tijden beschikbaar te zijn voor dopingcontroles.
Dat men in de wielrennerij besluit hiertoe over te gaan kan ik me na decennia van dopingschandalen voorstellen. Maar voor het voetbal is dit natuurlijk volslagen idioot. Dit krijgt maar éã©n gevolg en dat is dat spelers tegen lange schorsingen aan gaan lopen omdat ze niet zijn waar ze hebben aangegeven of niet op tijd beschikbaar zijn voor controle (zie Hoffenheim). Het aantal spelers wat daadwerkelijk gepakt zal woren valt hierbij in het niet.

Die gasten bij het Wada zijn totaal geschift. Iedere sporter die zich aan hun regels moet onderwerpen heeft totaal geen leven meer.

Wel erg slappe smoes dat hij zegt dat hij het niet wist; toen Smolarek in 2002 bij Feyenoord speelde werd hij ook voor hetzelfde geschorst en toen speelde Frankel zelf ook in de eredivisie dus lijkt me stug dat hij dat toen niet meegekregen heeft.

Wat een amateur! hij speelde namelijk de sterren van de hemel die wedstrijd, de graafschap is met 0-6 opgerold dus wat is nou het probleem?

Laat ik voorop stellen dat ik het een onhandige actie vind van Purrel. Hij had beter moeten weten, vooral na zijn tijd in Arnhem. Opzich is er niks mis mee met een blowtje doen, vooral niet als het lekker op de bank thuis is met maten, maar je bent nou eenmaal een voetballer. Ik kan me de verontwaardiging bij sommige mensen ook best voorstellen. Drank mag, jointje dan ook. Daar ben ik het mee eens, maar regels zijn regels en daar moet je je aan houden, of je het nu wist of niet

dom van Frankel, en tuurlijk weet hij dat dit op de doping lijst staat.
Hij heeft iedergeval zijn club benadeeld, graafschap kan iedereen gebruiken in de strijd tegen degradatie.

Wel typisch iets voor frankel, lekker chillen met purrell..............
kijk er eigenlijk niet van op
Bij vitesse vond ik hem soms een beetje stoned overkomen tijdens een wedstrijd

2 maart 2009 om 16:06

Haha, als je hem af en toe zag verdedigen had ik idd ook datzelfde gevoel. Ik heb hem trouwens een keer gesproken, en toen leek het wel of hij aan de lachgas had gezeten. Zo'n piepstemmetje

Terechte schorsing! Cannabis staat nou eenmaal op de dopinglijst en het mag niet. Of je er voordeel van hebt of niet doet niet ter zake. Cannabis is overigens in Nederland nog altijd een illegale drug, dat het strafrechtelijk gedoogd wordt doet daar niks aan af. Bovendien is er een internationale dopinglijst waar de K N V B zich aan dient te conformeren. Het mag algemeen bekend zijn dat in vrijwel alle andere landen cannabis aanzienlijk minder geaccepteerd wordt dan in Nederland. Een kortere straf dan een maand is volgens diezelfde internationale richtlijnen ook niet mogelijk, dus hij komt er nog goed vanaf dat hij de minimale straf krijgt. Als de K N V B hem een lagere straf zou opleggen, dan zou de F I F A ingrijpen, dus daar schiet je niks mee op.

En voor de mensen die de link met alcohol leggen: dat staat ook op de dopinglijst. Het grote verschil tussen alcohol en cannabis is echter dat alcohol in een relatief korte tijd uit je lichaam verdwijnt. Als je de dag voor een wedstrijd niks drinkt zullen ze na die wedstrijd niks vinden, zelfs als je 2 dagen voor de wedstrijd compleet stomdronken was. Als een voetballer een ongeluk in het verkeer veroorzaakt met alcohol op (zoals bij Heerenveen), is het dan ook niet aan de voetbalbond om hem te straffen. De betreffende speler kan/zal in dat geval natuurlijk wel strafrechtelijk vervolgd worden.

Dat Fränkel niet wist van deze regel is ook geen goed excuus. Ik heb ook weleens op een weg gereden waar ik dacht dat de maximumsnelheid 80 was, het was 60 en ik ben geflitst. Ik moest de boete gewoon betalen, het was mijn eigen domme rotschuld omdat ik die borden had moeten zien. Hetzelfde geldt voor Fränkel: hij had die regels moeten kennen, nu moet hij de consequenties aanvaarden.

2 maart 2009 om 16:02

Goede reactie van je. Hier ben ik het volledig mee eens. Frankel had beter moeten weten. Hij is notabene 32 jaar en hij had kunnen weten dat cannabis een verboden middel is. Een maand schorsing is nog relatief mild als je dit vergelijkt met bijvoorbeeld het wielrennen. Daar zou je voor 2 jaar geschorst kunnen worden. De Graafschap zou hem kunnen straffen door hem bijvoorbeeld drugsvoorlichting te kunnen geven aan scholieren of bijvoorbeeld een leuke geldboete.

2 maart 2009 om 20:35

Illegale drug? waarom int de nederlandse overheid dan belasting geld over verkochte cannabis? best Hypocriet foei je mag niet blowen als je voetbalt maar de coffeeshops moeten wel belasting betalen...vreemde gang van zaken..
Dat alcohol drinken (vaak zuipen) in Nederland zo 'gewoon'is beteeknt n iet dat ditmeer schade toe brengt dan een joint!
Frankel wordt nu gestraft maar ik vind dat mensenhier veel te makkelijk oordelen..verschuilen achter kromme regels

Gut, dan ben je 32 en moet je nog met zulke middeltjes experimenteren. Nu weet hij misschien niet dat het niet mag, maar zoiets kan je toch wel vermoeden en in dat geval had hij er gewoon af moeten blijven. Van hem wordt wel elke week weer een topprestatie verwacht.

Dom van hem.
Je weet dat als je al zo lang profvoetbal speelt dat het verboden is.
Nu benadeeld hij zijn team in de strijd tegen degradatie.

@kralinger.
Ben het volledig met je eens!

zeer onprofessioneel. Hij het gewoon kunnen weten en anders had je het wel kunnen bedenken, aangezien er alleen in nederland een gedoogbeleid wat betreft cannabis is. Terecht een maand schorsing, wie z'n gat brand...

Ik wist het niet...... sure!

Schorsen die handel.

Het zijn net mensen die profvoetballers.

'k vind het veel te veel,,, maar een paar weken kan ook,, maar is cannabis verboden dan? Nee, dus het is niet illegaal ! ! ! ! ! ! dus knvb ga de wetten eens doornemen..!!

2 maart 2009 om 18:58

Ten eerste is cannabis gewoon illegaal hoor, het wordt gedoogd, dat dan weer wel, maar het blijft gewoon illegaal.

Ten tweede staan er ook legale dingen op de dopinglijst, dat heeft niks met elkaar te maken.

3 maart 2009 om 10:13

Misschien moet jij de wetten nog eens doornemen jordybuijs. Softdrugs zijn hartstikke en volledig illegaal in Nederland! Volgens het wetboek van Strafrecht is het nog steeds strafbaar.

Het feit doet zich alleen voor dat het Openbaar Ministerie het roken van en het bezit van wiet voor eigen gebruik (tot en met vijf gram) niet meer vervolgd. De ratio is dat de inzet van politie en justitie beter kan worden benut bij andere misdrijven (hard drugs).

Bovendien sla je de plank een beetje mis. Het gaat er niet om of softdrugs illegaal zijn, gedoogd worden of niet. Waar het om gaat is dat cannabis op de lijst van verboden middelen staat en dat het gebruik daarvan door professionele voetballers verboden is gesteld. Simpel. Iedere bespiegeling over privezaken, of hij het wist of niet en of het hypocriet is, is irrelevant. Eerlijk gezegd denk ik dat Frankel met die maand straf erg goedf wegkomt. De straffen voor dopingovertredingen zijn normaliter niet mals.

elke sportman die bewust bezig is met zijn sport weet dat cannabis op de verboden lijst staat. beetje dom dus van frankel. een vrachtwagenchauffeur weet toch ook dat hij zonder alcohol achter het stuur moet zitten.

hendrik praat geen kwats cannabis is legaal in nederland waarom mogen de voetballers hier het niet nemen sinds wanneer ga je beter voetballen van cannabis een joint meer of minder who care´s

Gezien zijn spelniveau is er in ieder geval niet sprake van een stimulerend middel.

2 maart 2009 om 17:37

Klopt helemaal en zeker tegen Ajax was hij een drama dus eerder prestatieverminderend.
Het komt allemaal wel in één keer moet ik zeggen wat een chaos hier bij de Graafschap.

Ik begrijp dit niet goed. Canabis is een middel dat gedoogd in Nederland. Het heeft juist een negatieve invloed op sport prestaties. Het is dus echt onzin om zo iemand te schorsen want er is geen sprake van doping(ook al staat het op de dopingslijst). Alcohol staat bijvoorbeeld ook op de dopings lijst, er maakt mij niemand wijs dat je dronken beter voetbalt! Helaas moet de Knvb zich aan internationale wetgeving houden. De pech voor Frankel is dat canabis zelfs na maanden nog gemeten kan worden. Alcohol is na 24 uur uit het lichaam verdwenen.

frankel heeft groot gelijk dat hij van het leven geniet alsvoetballer mag je tegenwoordig niks meer en hasj thc en wiet kan je gewoon kopen in d shop dus hij doet eigelijk niks verkeerd

2 maart 2009 om 19:49

off: sinds wanneer kan je thc in de shop kopen dat is het spul waarvan je ''stoned'' wordt maar dat ter zijde

on: als het in de regels staat dan moet je dat naleven dus eigelijk geen discussie over mogelijk maar ik vind het raar dat het verboden is, maar het is eenmaal zo dus terrechte schorsing.

Ik vind het terrecht. Als voetballer moet je je professioneel opstellen. En als je weet dat je op dergelijke wordt gecontroleerd dan moet je dat niet doen...

2 maart 2009 om 18:12

Ik ben het met je eens dat een voetballer zich aan regels moet houden en zich professioneel op moet stellen. Wat ik me alleen afvraag is waarom deze middelen op de dopingslijst staan? Een sporter gaat hier juist slechter van presteren.

2 maart 2009 om 19:45

Slecht voorbeeld voor de jeugd?

2 maart 2009 om 19:52

als hij niet werd geschorst door de Knvb had niemand dit geweten
want ik als graafschapsupporter wist dit niet

nou ja zeg wie is er dan zo gek om dat te doen maar ik vind de straf terecht

Haha wat heeft cannabis nou weer te maken met het bevorderen van je sportprestaties? Helemaal niks. Zelfde als roken verboden zou worden. Kinderachtig.

en ze zien profvoetballers als voorbeeld functie he,

dan mag drank ook afgeschaft worden.
Patrick kluivert en Danny Blind,marco Bakker,en de middenvelder van Heerenveen rijden allen stom dronken.wat is nou erger?

2 maart 2009 om 18:45

Inderdaad, wat Popov heeft gedaan is dan wel ff vele malen erger dan een jointje roken. Maar goed, sommige mensen hebben nog nooit een joint gerookt en dan is je oordeel erover compleet anders, en dat kan ik ook wel begrijpen met het beeld wat er van blowen gegeven wordt.

2 maart 2009 om 19:03

Stomdronken rijden is een zaak voor het openbaar ministerie, niet voor een voetbalbond, Popov stond niet dronken op het veld en daar gaat het om voor wat het voetbal betreft. En ja, ik heb weleens een jointje gerookt, maar dit staat gewoon op de internationale dopinglijst, dus het mag niet, simpel. En dat had Frã¤nkel moeten weten.

2 maart 2009 om 19:53

en frankel stond ook niet stoned op het veld het is namelijk binnen een paar uur al uitgewerkt het blijft alleen in je bloed zitten.

2 maart 2009 om 19:34

Je zegt het zelf al he. Ze nemen deel aan het verkeer dus zijn ze een gevaar voor de medeburgers. Het zou me een worst zijn een voetballer dronken in een taxi zit (niet achter het stuur) of gewoon dronken thuis is. Het staat dan alleen wel vast dat het zijn prestaties zeker niet bevorderd. Als je heb geblowt ben je geen gevaar voor de medemens.

2 maart 2009 om 20:38

Inderdaad, kan het wel op de dopinglijst staan maar wat Frankel heeft gedaan is voor het voetbal niet bevorderlijk en als mens ongevaarlijk. Wat Popov deed was voor zijn voetbal al helemaal niet bevorderlijk en gewoon belachelijk.

Ik bedoel maar gewoon dat het belachelijk is dat het op de dopinglijst staat, vraag me af welke verrekte idioot dat verzonnen heeft.

Haha, ja dom van Fränckel. Maar ben er wel blij mee. Fränckel speelt de laatste tijd zeer matig. Een goede vervanger voor hem, kan zorgen voor misschien meer punten!!

een jointje kan echt geen kwaad .na 2 uur is het uitgewerkt.maar voetballer die dronken achter het stuur zitten worden die ook bestraft neen en van joint ga je echt niet beter spelen .spelers die zich kapot zuipen de worden nooit aangepakt.en van alcohol hou je 3 dagen last van en een joint wordt je alleen maar stoned .ik vind dat frankel wel erg zwaar gestraft wordt

Veel mensen wijken te erg af van het onderwerp van Frankel. Wat er ook allemaal in het verleden/heden is gebeurd dit kan gewoon niet. Frankel is gewoon dom bezig. Voor een volwassen man komt dit niet profesioneel over.

Frankel heeft bij De Graafschap zowieso niks meer toe te voegen als linksback. Bij Vitesse was het ook altijd al een zwakke in het team. Nu hij de laatste tijd al helemaal slecht speelt moet dit de druppel zijn. Laat hem maar in een ander land zijn joint roken en zijn voetbalkunsten vertonen, daar zal het helemaal niet worden geaccepteerd.

Ben het wel eens met sommige mensen dat hier zwaar aan getild word als ik het vergelijk met het geval Popov. rs

Fantastische opmerking vind ik dit:
''gezien zijn spelniveau is er in ieder geval niet sprake van een stimulerend middel.''

Sjongejonge, dit kan er ook nog wel bij. Natuurlijk dom van Frankel om dit te doen, maar nu zijn wel hem wel weer een maand kwijt.
Gaat lekker bij ons. Al dat nieuws komt dan ook weer in deze en de afgelopen week. Eerst Henk van Stee op non-actief, word bekend dat De Graafschap een wedstrijd zonder publiek moet spelen, ruzie Han Berger en Sietze Veen die elkaar de schuld gaan geven, verlies tegen Roda waardoor er directe handhaving er bijna niet meer inzit (en waarin Keller uitviel met waarschijnlijk een ernstige blessure) en dan nu dit. Ik word er helemaal gek van. Elke keer weer nieuws over De Graafschap op het sportjournaal en elke keer weer negatief!! Wat een chaos!!
Het enige positieve is dan misschien dat Nec in de laatste minuut gelijk maakt tegen Volendam, anders stonden we nu ook al onderaan.

Opzich is dit zeer onprofessioneel van Frankel. Ik vind dat je als sport man wel even de doping regelementen had kunnen lezen. En dan was wiet je echt wel bijgebleven. Dus als hij echt een vak man was dan had het geweten, ik ben alleen bang dat meer voetballers niet de meeste regels kennen.

Deze regel is trouwens wel echt logisch, steek er namelijk ook altijd eentje op een avond voor me voetbal wedstrijd speel die volgende dag dan namelijk echt de sterren van de hemel . Nee ik zie wiet nou niet als perfecte doping middel. De enige link zou zijn dat je beter uitrust en daardoor beter herstelt. Als dat het geval is dan staat het er terecht op. Toch had Frankel het moeten weten.

man man.. lekker boeiend.. als die d'r nou 1tje voor de wedstrijd had gerookt dan was 't anders geweest ja.. maar een paar dagen ervoor, waar doen ze moeilijk over man

2 maart 2009 om 20:39

Haha voor de wedstrijd, denk dat de Graafschap hem dan nooit meer had hoeven zien, maar niet om de reden dat het zijn spel beter zou maken.

Dat dit niet erg professioneel is van hem is een feit. Maar hem een maand schorsen om het gebruik van Cannabis gaat mij te ver. Dit is niet bepaald een middel wat je beter maakt. Tevens is het geen spierversterkend middel. Je wordt er eerder slechter van.

Elke Nederlander of inwoner van Nederland is verplicht de (grond)wet van Nederland te kennen. Bij het overtreden van één van deze wetten mag dus niet het argument 'dat wist ik niet', gebruikt worden. Het is dan ook niet relevant of Fränkel wel of niet wist of dat mocht, feit is dat hij iets heeft gedaan wat in strijd is met de dopingregelgeving. Dat hij hierom geschorst wordt is dus niet meer dan terecht (diegene die de wet overtreedt wordt gestraft). Ik vind het wel belachelijk dat cannabis op de dopinglijst staat, het is niet prestatiebevorderend. Tenminste, niet de prestaties op het veld Maar dat is weer een andere discussie. Feit blijft dat Fränkel zich schuldig heeft gemaakt aan een strafbaar vergrijp en daarom gestraft wordt.

Een 'marijuanasigaret' ??? Zeg dan ook gewoon dat je flink aan n joint hebt zitten hijsen, doen alsof ie het niet begrijpt hahaha mij kan je wegdragen!!

Sowieso moet men zich hier niet zo aanstellen. Regels zijn regels en als je die willens en weten breekt verdien je je straf. Tevens vind ik dat een voetballer professioneel met zijn vak bezig moet zijn, roken of nog erger blowen hoort daar niet bij. Net als dat ik het eigenlijk ook niet vind kunnen dat een voetballer ergens stomdronken in een bar hangt.

Die gasten verdienen stuk voor stuk bakken met geld, en veel geneugten hoeven zijn daarvoor niet in te leveren. Maar overtreed je de regels, dan moet je gewoon je straf uitzitten en ben je m.i. niet profvoetbalwaardig.

die gast rookt al dagelijks een joint sinds vorig seizoen na vitesse uit waarschijnlijk want na die wedstrijd heeft hij geen potten meer kunnen breken, zonder gekheid dat verhaal doet me denken aan ene abdellaoui die een keer dronken op een training va nde graasfchap kwam, van mij mag hij opkrassen en in rook opgaan hoef hem nooit meer te zien beetje je club in de steek laten ken je grenzen als profvoetballer!!

Drugs is drugs, of het nou wiet, marihuana of cannabis is. Het is ongezond en heeft alleen maar slechte werkingen. Je kunt dit niet vergelijken met alcohol, want als je alcohol met mate drinkt, heeft het ook gezonde werkingen (beetje bier is goed voor nieren, wijn voor hersenen, andere sterke dranken voor bloedstroom) Mensen die denken alcohol=altijd dronkelappen hebben het erg mis, zeker niet te vergelijken met deze drugspartijen. Gewoon vet schorsen die vent!!

3 maart 2009 om 14:06

vet schorsen doe je als iemand er bewust van is dat het zijn prestaties beinvloedt ..deze jongen deed het gewoon op een feestje en is vaker gecontroleerd en daaruit is nooit wat verdachts gebleken..drugspartijen?? hij rookte een jointje op een feestje??drugspartijen?? hij snoof geen cocaine doe effe normaal man..

Haha wat een onzin is dit zeg. Drugs is ook goed hoor Juga. Cannabis wordt niet voor niets medicinaal aangeraden af en toe he. Daarnaast heb je geen flauw idee waar je over praat zo te zien.. wiet mariuhaana of cannabis is alemaal hetzelfde.. En drank tja, 1 biertje per week is goed ja. meer niet..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren