Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Feyenoord maakt indruk maar gaat strijdend ten onder tegen Atlético Madrid

Laatste update:

Feyenoord is woensdagavond op bezoek bij Atlético Madrid tegen een 3-2 nederlaag in de Champions League aangelopen. De Rotterdammers speelden met name voor rust sterk en kwamen tot twee keer toe op voorsprong door een eigen doelpunt van Mario Hermoso en goal van Dávid Hancko. Madrileense treffers van Álvaro Morata (2x) en Antoine Griezmann zorgden echter voor een zege voor de ploeg van trainer Diego Simeone: 3-2. Atlético klimt over Feyenoord heen en gaat aan kop in Groep E. Lazio en Celtic komen later op de avond nog in actie.

De geschorste Santiago Giménez werd in de punt van de aanval vervangen door Ayase Ueda. Verder verraste Slot door Ramiz Zerrouki in de basisopstelling te posteren. Dat ging ten koste van Yankuba Minteh. Calvin Stengs schoof door naar de linkerflank, waardoor Igor Paixão verhuisde naar de rechterkant. Diego Simeone kende aan de zijde van Atlético de nodige blessurezorgen: onder meer Memphis Depay, José María Giménez, Stefan Savic en Pablo Barrios waren er niet bij.

Feyenoord schoot in het Wanda Metropolitano uit de startblokken, want binnen acht minuten was de voorsprong voor de bezoekers een feit. Een inzet van Ueda werd in eerste instantie nog gepareerd door doelman Jan Oblak, maar via het hoofd Hermoso belandde de bal alsnog in het Madrileense doel: 0-1.

De stand werd alleen binnen het kwartier alweer in evenwicht gebracht door Morata, al zullen de Feyenoorders zich beklagen. Mats Wieffer wist een steekpass op Saúl Ñíguez - die zich in buitenspelpositie bevond - half te onderscheppen, waarna Morata oppikte en de 1-1 aantekende. Het doelpunt leek afgekeurd te worden. Na tussenkomst van de VAR keurde scheidsrechter François Letexier de gelijkmaker uiteindelijk toch goed.

Feyenoord kroop vervolgens door het oog van de naald toen Morata een voorzet van Nahuel Molina voor het intikken had. Het was aanvoerder Gernot Trauner die zich uiterst alert toonde door de bal vlak voor de doellijn op wonderbaarlijke wijze over het doel van Wellenreuther weg te werken. De Stadionclub kwam ruim tien minuten voor rust plots toch weer op voorsprong na een afgemeten vrije trap van Calvin Stengs. Hancko stond vogelvrij en kon in twee instanties van dichtbij afronden: 1-2. Feyenoord dacht met een goed gevoel de rust in te gaan, ware het niet dat Griezmann Atlético tóch weer op gelijke hoogte bracht. De Fransman was trefzeker met een halve omhaal nadat de bezoekers de bal niet weggewerkt kregen uit de eigen zestien.

De 2-2 was een flinke domper voor de ploeg van Slot en vroeg in de tweede helft keken de Rotterdammers zelfs tegen een achterstand aan. Molina had een voorzet op maat in huis op Morata, die alleen zijn voet nog tegen de bal hoefde te zetten: 3-2. Feyenoord deed er in het vervolg alles aan om terug in de wedstrijd te komen. Stengs was echter niet zuiver genoeg nadat hij alleen voor Oblak werd gezet, terwijl Paixão rakelings naast én over schoot.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Atletico 3 schoten op doel, 3 goals.
Sevilla 2 schoten op goal, 2 goals.
Expected goals van zowel Feyenoord als PSV 2x zo hoog dan dat van de tegenstander.
Doelpogingen van beide NL clubs meer dan 2x zo hoog als de Spanjaarden. Resultaat.... één gelukkige remise.
Ik baal toch flink na 2 avondjes voetbal kijken.
Hoe krijgen we dit er toch eens uit op Europees niveau? Vooral tegen Portugese, Italiaans en Spaanse clubs. Ik weet het ook niet.

4 oktober 2023 om 20:45

Prima gespeeld door Feyenoord. Goed gevoetbald, kleine nederlaag, dat kan gewoon uit.

Genoeg vertrouwen getankt voor Lazio met jullie topspits erbij!

4 oktober 2023 om 20:50

@dikkejato

Kan gebeuren, maar het mag niet gebeuren. Dit is gewoon het verschil op Europees niveau. Maar Feyenoord heeft nog niet vaak op dit niveau gespeeld.

4 oktober 2023 om 20:51

Met santi hadden we vandaag gewonnen die maakt die kansen wel.

4 oktober 2023 om 20:53

Kon je niet zien Feye_88. Met name de eerste helft leek het alsof Feyenoord veel vaker Europese top had gespeeld dan Atletico. Ik vind die buitenspelgoal ook zo waardeloos gezien andersom die was afgekeurd. Het feit dat de scheidsrechter geroepen wordt, gaat 2x kijken en dan eerst luistert naar het striemende publiek om de goal maar goed te keuren.

4 oktober 2023 om 20:55

@Moridin
Nou ja, ook Santi heeft het nog niet laten zien tegen keepers van het caliber Oblak hoor. Daar ben ik dus helemaal niet zo zeker van..

4 oktober 2023 om 20:59

@myvision

Nou ja, wel als je de zenuwen in de verdediging ziet. En eerlijk is Trauner ook niet van dit niveau meer. Hij heeft ons heel erg geholpen, maar je moet hem gaan doorselecteren. De 3-2 en de 1-1 grijpt hij gewoon niet goed in. En bij de 2-2 eigenlijk ook niet.

De regels kloppen niet als de 1-1 geen buitenspel is trouwens.

4 oktober 2023 om 20:59

Ja als je als scheidsrechter denkt dat je zo'n goal beter goed kan keuren dan ben je ook wel totaal idioot bezig, of als dit daadwerkelijk in de regelgeving staat dan klopt dat voor geen kant. Als verdediger moet je in elke verdedigende actie dus gaan lopen overwegen of iemand buitenspel staat en of je die bal daarom beter kan laten lopen of niet.

4 oktober 2023 om 21:00

Ach hoe je het ook wend of keert je hebt genoeg kansen gehad vandaag om met de winst te vertrekken, maar het is hetzelfde liedje als altijd: de complimenten maar niet de punten.

Timber, Zerrouki en Wieffer speelde heerlijk op het middenveld, we misten gewoon scherpte voorin. Blij als Santi en Ivanusec weer terug zijn en vooral Bijlow, want Wellenreuther had bij die 2-2 en 3-2 echt meer mogen doen.

Goed, Real kreeg ook met 3-1 klop van dit Atletico. Frustrerende CL ronde voor de NL supporter in ieder geval.

4 oktober 2023 om 21:01

Ik denk eerlijk gezegd dat het volgens de letter van de wet geen buitenspel is, maar het is wel erg zuur, want ze halen veel voordeel uit de buitenspel staande speler.

4 oktober 2023 om 21:02

@Feye_88 ik denk niet dat het realistisch is om te denken dat Feyenoord in de champions league alle poule wedstrijden wint. Zeker niet als je je top speler mist. Return in de Kuip met hem erbij heb je gewoon goede kans, jullie speelden echt goed mee.

4 oktober 2023 om 21:04

Moridin

"Met Santi hadden we vandaag gewonnen die maakt die kansen wel".

Ja AM zal zeggen, met Gimenez en Savic achterin zouden amper kansen weg gegeven zijn. Die zouden de spitsen opeten

4 oktober 2023 om 21:04

Ja, inderdaad! Het is toch niet te bevatten? Ongelofelijk ook. Waarom lijkt het altijd dat wij zoveel pech hebben tegen dit soort tegenstanders

4 oktober 2023 om 21:04

Het kan aan mij liggen, maar ik snap op deze manier de regel niet goed. Had Wieffer de bal dus bewust moeten laten lopen..? Hij speelt daarna toch ook niet bewust de bal naar een Atletico speler die er profijt van heeft? Maar het zal. Denk dat Feyenoord een ok pot heeft gespeeld en hopelijk kan een aantal jongens profiteren van deze ervaring.

4 oktober 2023 om 21:04

Migi. Dan klopt die wet van geen kant.

4 oktober 2023 om 21:08

Het spel was bij vlagen gewoon goed, heb er wel vertrouwen in. Vergeet niet dat we ook gewoon 3 basisspelers missen.

4 oktober 2023 om 21:08

Dat is ook weer waar mrKrillin. Hij was er niet en de rest is speculeren. Al is dat soms wel verleidelijk om te doen.

4 oktober 2023 om 21:09

Daar ben ik het geheel mee eens.

4 oktober 2023 om 21:11

@Martijn. Hij schiet gewoon ballen beter in. En dus zal hij ook tegen Oblak makkelijker scoren dan een Minteh doet. En hij is fysiek veel sterker dan Ueda, waardoor Feyenoord wellicht nog beter de bal kon vasthouden rond de zestien. Maar ja, hij was er niet dus we zullen het nooit weten.

4 oktober 2023 om 21:14

@mrkrillin volledig mee eens. Maar blijft jammer, juist nu zonder hun zat er veel meer in. Het is eigenlijk gewoon een Italiaans team, zo spelen ze in de competitie ook. Zodra ze op voorsprong komen alleen nog maar verdedigen.

4 oktober 2023 om 21:15

In de midden zone was wiefer erg goed aanvallend en verdedigend..... in de achterste zone slecht.. vooral bij die 1-1 zon bal moet je gewoon wegwerken zonder twijfel..... om over de 2-2 maar te zwijgen... van heel Feyenoord en met name de verdediging van Timber met zn rug het duel aangaan in de 5 meter hoe dan....

4 oktober 2023 om 21:23

@Moridin
Hij had zeker een grotere kans gehad hoor, daar twijfel ik ook niet over. Maar ik acht die Oblak er tegelijktijd toe in staat die ballen er gewoon uit te houden.

Niet te vergeten dat als aan de andere kans Savic en Gimenez "gewoon" hadden gespeeld, Feyenoord waarschijnlijk nog niet de helft van de kansen van vandaag had gehad.

4 oktober 2023 om 21:23

@killabee20
Die bal is gewoon blokkeren om te zorgen dat de tegenstander niet in de diepte aangespeeld kan worden. Trauner moet dat eerder herkennen. Morata reageert daar eerder en dat mag eigenlijk niet. Denk niet dat je Wieffer kan verwijten dat hij met een uiterste sliding een bal niet goed kan controleren.

4 oktober 2023 om 21:36

@ feye_88. Als je terug kijkt is het gewoon een hele slechte verdedigende aktie helaas... een halve slijding? Hij probeert de bal te blokkeren... en of half terug te splen op de keeper... ben zelf verdediger geweest!!!.. door het het midden uitverdedigen is gewoon not done.. cker op dit niveau

4 oktober 2023 om 21:36

Het is wel buitenspel, want doordat de bal naar de speler gaat(die buitenspel staat!) Moet wieffer die sliding maken. Het feit dat hij daar buitenspel staat, heeft dus invloed op het spel, dus zou je kunnen zeggen dat hij deelneemt aan het spel.

4 oktober 2023 om 21:39

Oh killabee is zelf verdediger geweest. Nee, dan nemen we onze worden terug hoor.

4 oktober 2023 om 21:43

Jjjaajajajjaa... en verdedigende middenvelder ook!!! Maar dit kan niet op dit niveau.... wordt gelijk afgestraft zoals je ziet... verder ben ik prima te spreken over heel veel dingen.... Igor aanvallend van top niveau met veel potentie om te groeien en hartman en Geertruida zeker heel goed en nog beter met potentie om uit te groeien tot spelers van dit niveau

4 oktober 2023 om 21:45

Hij blokkeert die bal, dat is het enige wat hij kan doen. Anders is die speler op links erdoor. Aan een strakke pass zoals die kun je echt niet veel meer doen dan er tegenaan glijden en hopen dat de verdediger die bij je staat de boel opknapt.

De passes op dit niveau zijn cker wat strakker en cker wat moeilijker te controleren. Dat weet ik cker.

4 oktober 2023 om 21:49

Atletico Madrid is altijd de onderliggende in een voetbalwedstrijd, maar ze winnen wel meestal

4 oktober 2023 om 21:57

Lees de buitenspelregels dan nog maar eens door. Het is geen buitenspel volgens de regels. Wel juiste feiten brengen FRRMAMC!

4 oktober 2023 om 22:08

Chuck, die scheids die in de rust tegen ziggo zei dat het geen buitenspel was, zei dat de speler die buitenspel stond geen invloed had op het spel. Dat had hij juist wel, want als hij daar niet stond, had wieffer diensliding niet hoeven maken en was de bal achter/naar de keeper gerold!

4 oktober 2023 om 22:18

Wat denk je zelf dan... wiefer is 1 van onze beste verdedigende middenvelders.. maar in die zone van verdedigen kan je dit niet maken.. eerlijk is eerlijk....

4 oktober 2023 om 22:24

Zerrouki was goed, en ik ga het gewoon zeggen want ik heb altijd wel iets aan te merken maar: Wieffer speelde sterk.

Echt een volwassen Feyenoord zien staan op het veld, met geloof in eigen kunnen en de speelwijze. In de openingsfase wist Atletico niet waar ze het zoeken moesten en werden eigenlijk door die 1-1 terug de wedstrijd in geholpen. Zonde, er had meer ingezeten vandaag.

4 oktober 2023 om 22:27

Feyenoord is achterin ook gewoon matig op europees niveau. Hoe die goals tot stand komen op de 1-1 na is gewoon niet champions league waardig. Aanvallend gaat alles top op het belangrijkste na en dat is verdomme scoren. Is toch belachelijk hoe stengs en minteh 1 op 1 missen, en dan nog zie corners, zou je denken 1 van de 10 corners worden vast dreigens als je er nooit op getraind hebt, ik weet niet wat er vandaag was maar letterlijk 0 van de hoeveel corners waren zo waardeloos. En steeds bleef paixao ze nemen, niemand die ff zegt “maatje laat het aan een ander over even”.

4 oktober 2023 om 22:33

Atletico mist ook veel spelers!

4 oktober 2023 om 22:34

Er is een hele analyse geweest die dit ontkracht. AM is niet meer de ploeg van een paar jaar geleden. Hebben een metamorfose doorgemaakt en proberen echt te voetballen.

4 oktober 2023 om 22:51

Wieffer sterk? Vond hem samen met Trauner echt de zwakste, veel makkelijke passes die hij niet goed speelde.

4 oktober 2023 om 22:55

Dat kan wel zo zijn, maar dat is de regel niet. Omdat Wiefer de bal bewust probeert te onderscheppen, ontstaat er een nieuwe situatie en doet het er niet meer toe dat er nog iemand achter Wiefer buitenspel stond. Al ben ik zelf van mening dat die speler wel degelijk van invloed is op het handelen van Wiefer en dit dus buitenspel is, maar helaas voor Feyenoord vandaag werk ik niet bij de IFAB.

4 oktober 2023 om 23:48

Dit jonge Feyenoord was beter dan een oudere ervaren cl deelnemer

4 oktober 2023 om 20:46

Het is echt een patroon dat je vrijwel bij alle Nederlandse clubs ziet in Europa. Ontzettend frustrerend.

4 oktober 2023 om 21:04

Ik vind dit Feyenoord echt goed spelen. Ze hebben vandaag echt geen geluk gehad. PSV vegelijken met Feyenoord vind ik onterecht, dit Feyenoord speelt zo volwassen. PSV tegen Arsenal en Sevilla was PSV echt amateuristisch bezig en ze hebben wat spelers die het niveau gewoon niet aan kunnen. Veerman, Ramalho, etc. Bij Feyenoord vind ik dat ze op elke positie bijna beter waren dan Atletico vandaag, misschien alleen de keeper en spits die beter zijn.

4 oktober 2023 om 21:12

Feyenoord speelt zeker goed. Heel volwassen.

Slot is tactisch gewoon sterk. Durft zijn team aan te passen en zijn teams zijn altijd super fit.

Bosz die weet niet wat aanpassen is. Wil gewoon zijn speeltuin-voetbal spelen op het hoogste niveau.
Met snelle spelers die hij heeft, zou beter zijn om team wat meer terug te laten zakken en vanuit omschakeling eruit knallen.

4 oktober 2023 om 21:16

Het is toch ook niet heel raar, die morata kost ongeveer evenveel als de hele selectie van feyenoord gekost heeft, dan mag er ook wel vanuit gaan dat zulke spelers wat effectiever met kansen omgaan. Bij Nederlandse clubs moet alles kloppen om te winnen, het spel, scherpte voor de goal en wat geluk. Bij top clubs van dit kaliber en financieel vermogen, hoeft vaak maar 1 van die dingen te koppen.

4 oktober 2023 om 22:00

Helemaal eens Joost! Over het algemeen komt het simpelweg neer op gebrek aan ervaring/kwaliteit dat Nederlandse clubs deze wedstrijden waarin ze als team minstens gelijkwaardig zijn toch niet kunnen winnen.

4 oktober 2023 om 20:46

Ja, het zit Nederlandse clubs niet bepaald mee deze cl- speelronde. Psv verdiende gisteren misschien wel meer, Feyenoord verdiende zeker meer, en eigenlijk zelfs de overwinning. Waren veel beter, maar is tegen ontzettend slordige tegengoals aan gelopen, en verzuimde zelf grote kansen af te maken. Wel een lekkere wedstrijd.

4 oktober 2023 om 20:47

Trauner komt tekort op dit niveau helaas. Laat Morata lopen bij 2 goals...

4 oktober 2023 om 20:49

Tja, meer verdiend maar je moet jezelf belonen. Jammer dat Minteh op het laatst de rust en overzicht niet kon bewaren. Ben al met al zeker trots op het vertoonde voetbal, dat moet dan maar de winst van vanavond zijn.

4 oktober 2023 om 20:49

@Analst. Plus dat hij zelf gewoon de 1-3 moet maken. Dan bewijs je jezelf natuurlijk een enorme dienst.

4 oktober 2023 om 20:51

Yup. Nou is Morata ook gewoon een topspits als die er zin in heeft. De verdediging van Real had ook alle moeite met hem maar Trauner is inderdaad de zwakste schakel achterin als het tempo omhoog gaat.

4 oktober 2023 om 21:01

Dan had ie buitenspel gestaan en was ie afgekeurd

4 oktober 2023 om 21:20

Ik weet het niet... vond hem en heel feyonoord onzeker ogen vooral in de v3rdedeging de eerste 25 minuten... ik weet niet hoe het komt mischien door zenuwen... maar toen madrid gelijk kwam en Feyenoord de overhand nam stond het stabiel... en hetzelfde bij de 2-2 weer onzeker?

4 oktober 2023 om 21:39

@analist, die tweede is bijna niet te verdedigen. Vlijmscherpe voorzet tussen verdediger en keeper.
Vrijwel geen enkele cv had die gehad.

4 oktober 2023 om 21:53

Zo heeft Ajax deze wedstrijden ook ervaren in de Champions League , goed voetballen zonder resultaat, en dit overkomt Feyenoord en Psv nu ook, dit heet kwaliteit, harder gezegd niet goed genoeg voor de Champions League

4 oktober 2023 om 22:38

Psv verdiende niet meer dan een gelijkspel ze moeten blij zijn dat ze hem niet verliezen met Sevilla wat 2x het aluminium raakt en dat schot vlak voor het laatste fluitsignaal

5 oktober 2023 om 17:54

Hij staat aan de verkeerde kant te dekken.

4 oktober 2023 om 20:46

Dat krijg je met Wellenreuther, Feyenoord had gewoon een mee voetbalende keeper moeten halen, het enige wat ze nu missen om echt mee te kunnen doen, de tegengoals vallen zo makkelijk als hij in doel is.

4 oktober 2023 om 20:49

Meevoetballend niet alleen. Hij staat ook continu veel te ver voor zijn goal. Daarom kan griezmann ook met die zachte omhaal scoren.

4 oktober 2023 om 20:51

Ga je dit nu de keeper verwijten..? Grappig.

4 oktober 2023 om 20:53

Echt? Feyenoord heeft uit bij Atletico verloren omdat ze geen meevoetballende keeper hebben?

4 oktober 2023 om 20:46

Da's ook gewoon kwaliteit van afwerken. Feitelijk maakt Feyenoord er maar één zelf, aangezien de eerste kans van Ueda wordt gemist en deze dan heel gelukkig binnenvalt. Daarbij... Sevilla schoot op paal en lat, dus die waren ook gewoon erg gevaarlijk.

4 oktober 2023 om 20:48

Dat op de paal was buitenspel.

4 oktober 2023 om 20:48

Morata mist normaal ook genoeg kansen. Vandaag niet. En Griezmann heel gelukkig met die omhaal op intuïtie. En dan die “buitenspel” goal. Tja, ongelofelijk eigenlijk dat je hier verliest

4 oktober 2023 om 21:04

Oh dat heb ik dan even gemist, thanks

4 oktober 2023 om 21:09

Dat is gewoon de klasse van Griezmann natuurlijk. Verder wel met je eens dat bijna alles goed viel voor Atletico.

4 oktober 2023 om 21:57

Was gewoon een dikke goal van Griezmann, helemaal als je hem zoveel ruimte geeft op 3meter van het doel weet je toch dat dit kan gebeuren

4 oktober 2023 om 22:01

Hoe dan? Met ogen dicht gekeken?

4 oktober 2023 om 20:46

Stukje tegenstand. Die tegenstanders spelen op hoger niveau vaak en zijn meer geslepen. Zijn gewoon veel scherper voor de goal.

4 oktober 2023 om 20:47

Zowel Atletico als Sevilla hebben veel meer ervaring en weten precies hoe ze het moeten spelen. Geen schande om punten te verspelen tegen dit soort clubs. Punten moeten vooral gehaald worden tegen Lazio en Celtic. PSV heeft vooral wat geluk nodig tegen Lens denk ik. En hopen dat Arsenal op de laatste speeldag met een B-team naar Eindhoven komt

4 oktober 2023 om 20:53

Die B-ploeg na de nederlaag van gisteren gaat niet meer gebeuren ben ik bang.

5 oktober 2023 om 07:48

Wel als Arsenal zeker is van 1ste plek in groep na 5 speelrondes

4 oktober 2023 om 20:47

Trots op feyenoord. Heerlijke spannende pot. Atleti toont toch de kwaliteit door 3 goals te maken. Vooraf niet echt resultaat verwacht maar wat een zure nasmaak

4 oktober 2023 om 20:48

Tja, nou was het ook wel gewoon een buitenspelgoal bij die eerste. Als dat volgens de regels niet zo is, dan zijn de regels fout. Het kan niet zo zijn dat een speler een bal moet laten lopen in de hoop dat het buitenspel is, omdat anders de tegenstander voordeel kan halen uit een buitenspelsituatie.

Overigens doet het me heel veel pijn om te zeggen, maar Trauner is niet van CL niveau. Hij komt in alles net te kort om tegen topspitsen te spelen.

4 oktober 2023 om 21:16

Je hebt gewoon gelijk hoe pijnlijk het ook is. In de Ere is het allemaal geen probleem,kan die alles bijbenen. Maar in grote europese wedstrijden kost hij ons gewoon doelpunten en mischien wel meer.

4 oktober 2023 om 20:49

Dat is toch ook kwaliteit. Spelers als Griezmann en Morata hebben ook maar één kans nodig. En dan was de defensie van Atletico heel erg zwak vandaag met alle backups. Want dit was totaal niet Atletico van tegen Real laatst. Niet qua kwaliteit nog qua spel.

Maar daarachter staan dan nog zo'n Oblak, misschien wel de beste keeper ter wereld. Tegen Fortuna maak je er zes deze wedstrijd. Maar op dit niveau moet je echt klinisch met je mogelijkheden om gaan.

Overigens knap van Atletico dat ze deze winnen. Want ik denk dat ze met al hun afwezigen hier puntenverlies misschien al ingecalculeerd hadden.

4 oktober 2023 om 20:49

@toejam, je geeft het antwoord zelf al.
Dit is de Champions League. Hier moet je gewoon scherp zijn en elk kans die je krijgt moet er gewoon in. Dat is het verschil met de rest van Europa.

4 oktober 2023 om 21:07

Dat is precies waar ik nieuwsgierig naar ben. Waarom zijn ze scherper? Hebben ze dat vertrouwen dat één kans voldoende gaat zijn? Zo simpel zal het toch niet zijn. Verdedigers lijken de absolute over mijn lijk mentaliteit te missen tov Spaanse verdedigers.

4 oktober 2023 om 21:23

Die Spaanse verdedigers van vandaag gaven anders veel meer kansen weg dan die van Feyenoord. Feyenoord heeft een spits die een uur kan spelen en een druistige Minteh van achttien. Atletico heeft er een stuk of drie die allemaal van niveau Santi Gimenez zijn of beter. Hun spitsen zijn niet scherper. Ze zijn gewoon beter.

4 oktober 2023 om 20:51

Dat krijg je er nooit uit want dat hoort gewoon bij voetbal, het overkomt arsenal gisteren toch ook. Feyenoord won vorig jaar in eigenhuis van roma dat een 2 of 3x zo hoog expected goal had, de 1-0 tegen lazio waarmee ze 1e werden in de poule was ook zeer gewaagd aan elkaar, winnen ze. Jaar ervoor in marseille was het een heel deel alleen maar tegenhouden, daar gaan ze ook door. Soms valt het je kant op soms niet.

4 oktober 2023 om 20:56

Atletico is wel een stapper hoger dan een Sevilla. Feyenoord heeft goed gespeeld in een uitwedstrijd.

4 oktober 2023 om 20:59

Grinta? Economische ongelijkheid..ik denk geld

4 oktober 2023 om 21:11

Dat is gewoon verschil in kwaliteit en ook zijn de Nederlandse verdedigers vaak niet goed genoeg...

4 oktober 2023 om 21:24

Het zijn ook die slimmigheidjes. Overtredingen uitlokken. Tijd rekken. Met name een Atletico speelt dat voetbal al jaren en winnen hierdoor ook hun mindere wedstrijden.

4 oktober 2023 om 21:30

Door een sterkere competitie waar je nietvaltijd 65% balbezit hebt en je er maar 5 van de 10 pogingen in hoeft te schieten en wedstrijden op een hoger niveau met meer intensiteit speelt. Maar het is ook gewoon kwaliteit van de spitsen.

4 oktober 2023 om 21:33

Omdat NL ploegen altijd blijven voetballen. Bij Atletico zag je zodra ze de voorsprong hadden direct 2 linies van 5 achter de bal. Pas toen ze achterkwamen lieten ze dat weer los en na de 3-2 gingen ze weer terug naar 2 linies van 5 achter de bal. Waar Feyenoord gewoon bleef aanvallen toen ze op voorsprong kwamen. NL ploegen durven gewoon niet geduldig achterover te leunen bij een voorsprong. En ploegen als Atletico weten dat en maken daar handig gebruik van.

4 oktober 2023 om 21:34

Ja of je kan ook zeggen dat de aanvallers van Atletico Madrid beter zijn dan die van Feyenoord, want hun maken 3 goals , en je kunt ook zeggen dat de verdediging van Atletico Madrid beter is dan die van Feyenoord want die laten er 1 minder door 😂😂 allemaal prullenbak praatjes, altijd de zelfde fabels

4 oktober 2023 om 21:40

Feitelijk juist..ik heb wel genoten..maar voor rust erna is funest..kwaliteitsverschil klaarblijkelijk

4 oktober 2023 om 23:02

Dat is dan toch juist ook kwaliteit toejam. Je moet gewoon je kansen maken als je wat wil betekenen in de CL. Het ajax van ten Hag was in 18/19 ook vreselijk effectief. Vooral op dit niveau geldt gewoon: maak jij ze niet af, dan doet de tegenstander het wel

Shit, ik dacht dat Feyenoord om 21u moest dus heb alleen de laatste 5min gezien.. Nu gun ik Atletico überhaupt al niks met het voetbal wat ze spelen, maar als ik live meepraten zo lees had feyenoord ook gewoon moeten winnen..ontzettend jammer dit. Echt een typische Atletico overwinning lijkt het.

4 oktober 2023 om 20:47

Minteh had 2 x moeten leggen aan zijn collega's.

4 oktober 2023 om 21:00

@mrkrillin, toch is dat makkelijk gezegd. Bij die bal waar hij Nieuwkoop had kunnen inspelen krijgt hij de bal op het moment dat hij zo gedraaid staat dat Nieuwkoop volledig in zijn dode hoek staat. Die tweede is op intuïtie, maar terugleggen was vrijwel onmogelijk met die verdediger links voor hem

4 oktober 2023 om 21:16

Nieuwkoop zal toch wel zijn longen eruit geschreeuwd hebben? Nieuwkoop zou echt goed vrij komen.

Bij de 2 stonden voor hem 2 man helemaal vrij. Ik moet terugkijken want dacht dat er wel ruimte en tijd was. Die verdediger kwam meer aan zijn rechterkant, zou dus mi niet in baan van pass zitten.

4 oktober 2023 om 21:46

Ja, maar moest dan ook nog draaien.
Tweede had ik net nog terug gezien, denk echt dat die verdediger in de baan staat

4 oktober 2023 om 20:49

Hadden wel betere keuzes kunnen maken voorin. Met name minteh in de slotfase. Maar vooral verdedigend steken laten vallen, met name trauner komt tikje tekort op hoog europees niveau

4 oktober 2023 om 21:03

Als de betrouwbare Trauner al te kort komt. Moet je voorstellen dat je met Ramalho de CL in gaat 😭

4 oktober 2023 om 21:36

Volgende pot dan maar met Nieuwkoop rechtsback en Geertruida naast Hancko centraal? Al geloof ik nooit dat Slot zn aanvoerder laat banken Europees.

4 oktober 2023 om 21:42

Nee zal hij ook niet. Ik opperde in live meepraten om geert liever centraal te hebben. Betekent eigenlijk niet dat ik nieuwkoop op RB wil zien haha. Hadden we maar 2 Geertruida

Enorm zonde, maar gestreden als leeuwen. Had meer ingezeten vandaag, zeker in de 1e helft had je de 3e kunnen maken. Belachelijke var beslissing bepaald hier wel dat je 2-2 speelt. Maar ach, nog alle mogelijkheden en als we zo blijven spelen hebben we alle kansen tegen Lazio en ook Atletico thuis. Een woord voor vandaag: Trots!

4 oktober 2023 om 22:08

Zerrouki beviel me vandaag trouwens ook wel, speelde met veel vertrouwen.

Zo zonde dit. Had niet gehoeven je hebt een resultaat verloren.. en heb me mateloos geërgerd aan die corners van ons. Hoeveel hebben we er gekregen en hoeveel waren daar gevaarlijk van? En dan helemaal die hoeveelheid korte corners!!! Waardeloos. Voor de rest is dit Atleti te pakken in De Kuip.

4 oktober 2023 om 20:46

Geweldig team. Mogen we trots op zijn. Niet alles lukt, maar geknokt en bij vlagen goed gevoetbald. Die buitenspelgoal blijft zuur. En Oblak is misschien wel de beste keeper ter wereld. Wel goede moed dat we tegen Lazio en zelfs de volgende wedstrijd tegen Atletico gewoon punten kunnen halen.

4 oktober 2023 om 20:47

Met Gimenez erbij rol je ze op. Die had er vandaag zeker een paar gemaakt...

4 oktober 2023 om 20:52

Was het scoren vandaag echt het grote probleem? Uiteraard in de slotfase ja, maar ik vind de tegengoals knullig verdedigd

4 oktober 2023 om 20:56

Ja met andere Gimenez en Savic erbij zou het ook minder gatenkaas geweest zijn bij AM.
Heb je waslijst aan blessures gezien bij AM?

4 oktober 2023 om 20:58

Niet het grote probleem, alleen feyenoord creëerde best veel kansen en met Gimenez had je er wel 1 meer gemaakt. Verder was het duidelijk dat je een spits mist. Niks ten nadele van Ueda maar hij speelde groten deels verstoppertje. Gimenez is veel meer aanwezig en komt meer dreiging vanaf.

Verder waren de eigengoals idd ongelukkig verdedig, Trauner heeft duidelijk het niveau niet.

4 oktober 2023 om 20:59

@mrkrillin,

Dat is ook zo. Ik denk echter als Gimenez en Savic erbij zijn dat Feyenoord net zo goed zou spelen, natuurlijk minder kansen krijgen, maar zoveel heeft Gimenez e niet nodig.

4 oktober 2023 om 21:08

Ik denk dat je onderschat hoe goed Gimenez en Savic zijn en Santi beetje te veel overschat.

Scoren tegen onderkant Eredivisie zoals Excelsior, Almere of Ajax is anders dan tegen club met dit duo

4 oktober 2023 om 21:15

Hij heeft het ook al laten zien tegen Lazio, Roma,en Marseille. Zijn ook geen koekenbakkers toch?

4 oktober 2023 om 21:21

Misschien meer taartenbakkers?

Maar die clubs hebben toch geen verdedigers van dat niveau? Atletico is normaal wel stap hoger dan die clubs.

Vind die clubs meer niveau van Sevilla.

4 oktober 2023 om 22:16

Gelukkig krijgen Gimenez en Ivanusec de kans om het te laten zien in De Kuip. Al zou er met een beetje pech ook een totaal ander Atletico staan met Memphis, Gimenez, Savic, Soyuncu en Lamar. Vandaag had er zeker meer ingezeten, mss wel gemoeten gezien het spel van Feyenoord. Ik was bij vlagen onder de indruk van de rust in het spel.

4 oktober 2023 om 20:50

De mooiste korte corner was nog wel toen Wellenreuter al voorin stond en hij terug moest sprinten omdat ze die korte corner vernagelden 😅

4 oktober 2023 om 20:55

Vreselijk InkeMontana. Ik snap er werkelijk waar niks van. Vrije trappen 30+ meter van de goal worden perfect voor gegooid door Stengs en Paixao maar corners lukt ze niet.. Hoe kan dat? Dat zou ik wel eens willen vragen aan Slot.

4 oktober 2023 om 21:10

Een corner vanaf de achterlijn is veel makkelijker te vangen voor een keeper (en zeker door Oblak) dan een vrije trap die altijd lastiger in de schatten is. Het is wat simplistisch om te denken dat je met goed getrapte corners automatisch kansen krijgt tegen dit Atletico.

4 oktober 2023 om 21:12

Als je een goede nemer bent geef je ze echt niet allemaal in de 5 wat voor de keeper is. Het is zo druk in een strafschop gebied dat ook een Oblak niet altijd uit komt.

Deze hadden we moeten winnen, zonde, we waren beter.Hartman vond ik erg goed, Zerrouki bleef ook goed overeind en Hancko en Geertruida natuurlijk ook. Tja, je koopt er niets voor maar wat zijn we van ver gekomen. We hadden gewoon Atletico hier moeten verslaan in eigen huis en daar was niets op af te dingen geweest

4 oktober 2023 om 20:50

Kopen we niks voor natuurlijk. Wel trots op het cluppie. Atletico moest ook tot het gaatje zag je na het fluitsignaal

4 oktober 2023 om 20:51

Verdediging was wel te zwak. Met name Trauner helaas.

4 oktober 2023 om 20:58

Ze gaven wat weg maar Hancko scoort en trauner bijna ook. Gewoon zonde we waren voetballend beter

4 oktober 2023 om 21:00

We gaven uiteindelijk 3 goals weg. ookal is 1 buitenspel.

4 oktober 2023 om 21:10

Vond het ongelooflijk meevallen vandaag. 2 ongelukkige goals, kan een topploeg ook gebeuren. Sterker nog dat was de 1-0.

4 oktober 2023 om 20:54

Vond Igor oook heel goed... die gaat het ver schoppen... heeft actie mooie snelle dribbel en een heerlijk schot in de benen! Verder vond ik Hartman goed spelen zoals eigenlijk altijd

4 oktober 2023 om 21:39

Van zijn acties zijn vandaag zoveel herhalingen getoond, die is in een klap 10 miljoen meer waard geworden.

4 oktober 2023 om 20:58

Eerste helft waren jullie beter. Tweede helft weinig gezien. Gelijkspel was verdiend geweest. Feyenoord kan zich beter richten op de Europa League want voor de beste ploegen van de champions league komen ze tekort.

4 oktober 2023 om 21:00

Als je uit bij Atletico zo speelt hoor je gewoon in de champions league thuis. Dat weet je zelf ook wel

4 oktober 2023 om 21:02

Ja ik denk dat we ons idd niet kunnen met met Man City en Bayern, maar om het dan maar op te geven...

4 oktober 2023 om 21:04

Eerste helft speelden ze goed. Defensief is het te matig tegen topploegen met bijvoorbeeld een Trauner en Zerrouki/Wieffer op het middenveld.

4 oktober 2023 om 21:09

Wat een onzin man. Hoe kom je hierbij?

4 oktober 2023 om 21:17

Wat een onzin. Tegen de absolute top komen ze zeker tekort. Alles daaronder maken ze zeker een kans tegen. Lekker makkelijk provoceren zo!

4 oktober 2023 om 21:42

Denk dat je 2e helft dan je TV uit had gezet. Feyenoord heeft zich niet verstopt en 90 minuten lang gas gegeven. Zelfs op voorsprong niet achterover gaan hangen (en dat kost ze uiteindelijk de kop). Maar je kunt echt niet stellen dat Feyenoord hier een CL onwaardige pot op de mat gelegd heeft. Verre van zelfs.

4 oktober 2023 om 21:08

Stengs stak er wat mij betreft bovenuit. Die mag van mij opgeroepen worden voor Oranje.

Ik had t wel willen zien met Ginenez erbij.

4 oktober 2023 om 20:47

Die had hier zeker gescoord!

4 oktober 2023 om 20:49

Die had Slot eruit gehaald voor een vijfde buitenspeler in de slotfase.

4 oktober 2023 om 20:52

Ueda kon maar uur spelen, en toen waren de spitsen op

4 oktober 2023 om 20:58

Ja, zonde wel. Op een gegeven moment gaf Jahanbakhs zo'n voorzet waarvan je denkt, liep er maar een spits in de zestien. Of Nieuwkoop die dan ballen moet gaan koppen op de achterlijn.

4 oktober 2023 om 21:06

Ja Jahanbakhs scoort makkelijk, vaak met ballen waarvan je denkt geluk, maar te vaak om toeval te zijn. Maar qua balbehandeling zag je meteen dat ie minder is dan de rest

Prima gespeeld. Maar jammer geen resultaat.

Het is minuut 91. Feyenoord krijgt een corner. Wellenreuther, de doelman, trekt een sprint naar voren om deel te nemen aan het slotoffensief. Feyenoord neemt de corner kort.

4 oktober 2023 om 20:47

Ja, ze verneuken veel meer corners. Tikkie terug om uiteindelijk weer bij je laatste man te eindigen. Pomp hem nou gewoon erin.

4 oktober 2023 om 20:50

Erin pompen is ook zo effectief gebleken 😂

4 oktober 2023 om 20:58

AM miste hun vaste verdedigers. Je had zeker veel meer hoge ballen moeten spelen met de corners.

4 oktober 2023 om 21:20

Miste ze hun vaste verdedigers? Welke waren dat dan?

4 oktober 2023 om 21:37

@Edo: Gimenez en Savic.

4 oktober 2023 om 20:50

Haha dat viel mij ook op ja. Niet heel handig

Wat voelt dit als enorm onterecht zeg. We waren echt minimaal gelijkwaardig aan Atletico en hadden hier gewoon een resultaat moeten halen. Of het nu volwassenheid, effectiviteit of ervaring is Atletico doet dit veel vaker dus het is geen toeval maar zo enorm zonde dit.


Feyenoord had hier meer verdient, maar zoals wel vaker belonen Nederlandse team zichzelf niet. Verder is die Simeone een irritante vent 1e klas.

De buitenspel regel bij de 1e van Atletico is erg raar. Zonder de buitenspelstaande speler hoeft Wieffer niet in te grijpen en is er geen goal.

4 oktober 2023 om 21:46

Anders gezegd: als hij niet verdedigt is het buitenspel, nu verdedigt hij wel en is het geen buitenspel. Bizarre regel waarbij buitenspel staan dus sneller wordt beloond dan andersom.

Had echt meer ingezeten. We speelden echt goed alleen de efficientie en de nogal ongelukkige 1-1 nekken je. Had nooit verwacht dat nipt uit verliezen bij Atletico zo'n teleurstelling zou zijn.

Wat hoop ik dat Trauner geen minuten meer gaat maken. Hij valt constant door de mand in Europese duels. Vervolgens heb je Minteh die de meeste raarste keuzes maakt. Als slot Ueda gewoon liet staan dan had je een echte spits op het veld. We verdienden minimaal een punt hier.

4 oktober 2023 om 20:49

Minteh is wel een speler met oogkleppen. Weinig oog voor medespelers. Schiet uit alle rangen en standen. Beetje onbehouwen allemaal.

4 oktober 2023 om 20:52

Hij is nog jong je weet dat het qua spelintelligentie nog niet voldoende ontwikkeld is, maar die laatste kans op het einde was pure egoïsme.

4 oktober 2023 om 22:38

Ueda kon geen 90 minuten vol maken.

5 oktober 2023 om 08:38

Daar kan ik mij in vinden, maar neem dan Saeur mee als je ziet dat de spoeling voorin dun is.

En uiteindelijk 0 punten. Zo zonde er had veel meer ingezeten. Jammer jammer jammer

Feyenoord jullie hebben dapper gespeeld en gestreden. Maar dit is het verschil: Feyenoord geeft 2x een voorsprong weg en Atletico heeft aan 1x een voorsprong genoeg en geeft het niet meer weg. Toch verwacht ik dat Feyenoord als nummer twee in de poule zal doorstoten!

4 oktober 2023 om 20:58

Je zou gelijk hebben als ze geen kans meer hebben gehad maar je begrijpt hoe dom zo een uitspraak is als Feyenoord nog tig kansen krijgt en ze gewoon hadden moeten scoren.

4 oktober 2023 om 21:14

Waarvan 1 buitenspel was en een andere was een voorzet/schot die er eigenlijk nooit in kon van Paixao. Ja ze hebben kansen gecreëerd na de 3-2, maar het viel toch nog wel mee hoeveel dat er echt waren? Feyenoord heeft fantastisch gespeeld, maar helaas is Atletico gewoon veel meer ervaren en geslepen op dit niveau. 2e plek is gewoon haalbaar voor dit Feyenoord.

Nou, PSV en Feyenoord allebei beter als hun tegenstander, maar het levert totaal slechts 1 punt op. Gecombineerd hebben Sevilla en Atletico 5x op doel geschoten en 5x gescoord. Hekel aan die Spaanse ploegen.

4 oktober 2023 om 20:50

De vraag is of je dan wel beter bent. Dit is al jarenlang een patroon hoe wij als nederlandse clubs europees presteren

4 oktober 2023 om 20:51

Ja dit is zo irritant tegen Spaanse en Portugese teams....die zijn vreselijk efficiënt en daarna vreselijk vervelend

Harde, harde leerschool. Wat enorm zonde.

Ziggo sport met zn lachwekkende commentaar. Beetje pro Atletico juichen. Jammer dat ze hiervoor gekozen hebben.

4 oktober 2023 om 20:49

Ik vind Ziggo sowieso niks. Kijk dan nog liever op RTL

4 oktober 2023 om 21:55

Een paar maanden geleden overgestapt, en na 15 jaar afscheid genomen van Ziggo. En hoor dat hier in Rdam vaker. Met dit soort grappen bij een Feyenoord wedstrijd maken ze zich niet populair. Maargoed, denk dat ze deze regio al hebben opgegeven.

4 oktober 2023 om 20:51

Sierd zit er, wat verwacht je. Gast is een die hard Atleti fan.

4 oktober 2023 om 21:01

Het is vooral een poseur

4 oktober 2023 om 20:51

Dat is wel erg triest voor een Nederlandse zender dan ja. Zeker Sierd. Dan zou ik sowieso het geluid al uitzetten

4 oktober 2023 om 20:59

Sierd is sowieso al een ontzettend slechte commentator, die zichzelf te graag hoort, maar hij is ook nog eens seizoenskaarthouder bij Atletico... rare zet van Ziggo.

Jezus wat jammer , gelijkspel (en misschien zelfs meer) was zeker verdient geweest.

Wellenreuther zou nooit mier moeten starten voor Feyenoord

4 oktober 2023 om 20:48

Een betere 2e keeper ga je als Nederlandse club niet snel vinden denk ik. Mja, inderdaad niet goed genoeg voor dit niveau.

4 oktober 2023 om 20:48

En wat zou je dan voorstellen als je eerste doelman in de lappenmand ligt? Niemand?

Was niet zozeer aan de keeper aan te rekenen trouwens. Je speelt op dit niveau en dan is een minimale kans genoeg. Het was op 3 momenten iets ongeconcentreerder en dat doet je meteen de das om. Hadden ze allemaal 100 procent focus gehad, speelden ze waarschijnlijk niet meer in de eredivisie

Hier kunnen we mee verder. Wat was Feyenoord goed!

Sterk Feyenoord gezien. Had meer in gezeten! Kameraden waren ook goed te horen, complimenten.

Als je niet van dit Atletico kan winnen dan mag je je best schamen. De eerste minuten leek het wel of Atletico totaal geen zin had ik deze wedstrijd. In de eerste helft hoort Feyenoord al met 2 doelpunten voor te staan. We kunnen allemaal naar de scheidsrechter wijzen, maar regels zijn regels. Het is niet zo dat Feyenoord de scheidsrechter tegen had, zie de makkelijk gegeven kaarten aan de Atletico spelers. Als Nederlander vind ik het jammer dat Atletico niet een pak slaag heeft gekregen, wat een irritante spelers en trainer.

4 oktober 2023 om 20:48

Dus real madrid die paar dagen terug had verloren van dit Atletico moet zich schamen? Hou op zeg, dit was alle verdiensten van Feyenoord. Atletico is en hele goeie ploeg.

4 oktober 2023 om 21:06

Snelste,
Een paar dagen terug? Kan me dat niet herinneren. Het gaat mij er meer om dat Atletico totaal niet in de wedstrijd zat en dat je daar gebruik van moet maken

4 oktober 2023 om 20:50

Als je zo weinig van voetbal snapt, dan mag je je ook wel even schamen Erik.
Een Nederlandse ploeg wint niet zomaar van Atletico Madrid dus laat staan dat Feyenoord zich moet schamen.

4 oktober 2023 om 20:53

Wees blij dat Ajax niet hoefde te spelen vandaag..

Ik ben allesbehalve Feyenoord fan maar wat had ik voor ze gejuicht als de gelijkmaker gevallen zou zijn. Feyenoord kan met de kop omhoog naar huis.

Trots op Feyenoord hoe ze gespeeld hebben vandaag, maar dan missen ze net dat laatste beetje kwaliteit om deze wedstrijd ook te winnen.

Jammer maar helaas. Ik had het van te voren niet gedacht, maar hier zat zoveel meer in. Feyenoord was veel beter. Alleen wij hebben veel kansen nodig om doelpunten te maken, en hun krijgen er twee en maken er drie. Ik blijf het raar vinden dat die eerste goal van hun werd goedgekeurd. Afijn, het is niet anders. De mannen hebben gestreden, dan pakken we ze thuis maar!

4 oktober 2023 om 20:53

Ik vind die 2e ook hinderlijk buitenspel omdat de keeper moet kiezen tussen 2 spelers die eventueel kunnen scoren

4 oktober 2023 om 21:05

Valt wat voor te zeggen. Maar die eerste goal had sowieso nooit goedgekeurd mogen worden. Wieffer grijpt in omdat die Atletico speler, de ander wilt aanspelen. Gio zei het goed, Wieffer weet glad niet waar die speler zit. Atletico profiteert hier eigenlijk gewoon maximaal van een buitenspelsituatie.

Wel de complimenten niet de punten. Eerste goal is altijd buitenspel anders maakt Wiefer nooit een sliding daar… dan krijg je verdomme door dat moment 4 minuten en dan valt die ook nog. We hadden hier met punten moeten vertrekken

Wat jammer zeg, hier had je gewoon een punt moeten pakken.

Ajax had hier in het verleden ook vaak last van, beter zijn en toch met 0 punten staan.Feyenoord thuis hebben ze mss meer geluk.

4 oktober 2023 om 20:49

Thuis moeten we dit Atletico gewoon kunnen pakken!
Santi is de spits en het legioen erachter

Minteh die in de laatste 3 minuten 2x de kans heeft om hem af te leggen en het gewoon weigert. Ai ai ai.

4 oktober 2023 om 20:47

Dat is echt een verschrikkelijk druistige speler. Wat een totaal gebrek aan overzicht en verfijndheid in de eindfase heeft die jongen.

4 oktober 2023 om 20:50

Die eerste heeft hij Nieuwkoop nooit gezien, staat er met zijn rug naartoe en die tweede was Oblak weer geweldig

4 oktober 2023 om 21:05

Die tweede mag hij echt afgeven, onmogelijke hoek.

4 oktober 2023 om 21:12

Meh, vond het wel een goede poging nog. Vliegt er zowaar nog bijna in, ware het niet dat Atletico een topkeeper in huis heeft. Bij ons had die waarschijnlijk in het netje gelegen.

4 oktober 2023 om 20:50

Hij zag het gewoon niet. Kan je hem verwijten maar als hij dat overzicht wel had gehad zou Newcastle hem niet hebben verhuurd.

Dit zei ik in de rust al. Deze ga je verliezen, wat zij doen qua scoren uit de minimale kansen die je krijgt is dit topklasse.

Feyenoord heeft Atletico kapot gespeeld in eigen huis maar vergeet zichzelf te belonen.

Gestreden als leeuwen echt respect voor Slot en zijn boys.

Kop omhoog!

Je koopt er niks voor, maar ik vind het echt superknap wat feyenoord vandaag heeft laten zien.
Alleen simeone verdient al meer dan de hele feyenoord selectie en trainers bij elkaar.
Veel strijd, veel kansen, zelfs 2x gescoord. Maar onwijs ongelukkig, en ook wel slecht, bij de tegengoals. Ze mogen trots zijn!

Het slechte verdedigen heeft Feyenoord de das om gedaan.

4 oktober 2023 om 20:47

Het was vooral Trauner die slecht verdedigde zoals gewoonlijk Europees.

4 oktober 2023 om 20:50

Trauner is doorgaans een hele betrouwbare verdediger. Helaas zag je dat vandaag niet

4 oktober 2023 om 20:52

Of was Morata gewoon vlijmscherp. Is behoorlijk moeilijk te verdedigen zo'n ingesneden bal

4 oktober 2023 om 20:55

Trauner is heel betrouwbaar in de Eredivisie maar hij heeft het consequent heel lastig als het tempo omhoog gaat. Dat kan die helaas niet aan.

Ai wat zuur, daar had zeker meer in gezeten. Hopen dat Feyenoord deze vibe wel kan vasthouden, dan wordt je straks 'gewoon' nog tweede ook

Enorm zuur dit. Feyenoord speelde echt geweldig. Veel kansen gehad die er helaas niet in gingen, en enorm veel pech met die 'buitenspelgoal' van Atletico natuurlijk. Hartman en Geertruida waren echt geweldig, Hartman moet echt de vaste linksback in Oranje worden. Verder vond ik Stengs ook sterk spelen, weer enorm belangrijk desondanks hij nogaltijd zeer zwak in duels is.

Spectaculair en typisch Nederlands om dit niet te winnen. Feyenoord was veel beter 80 minuten maar in die 10 minuten sta je er amateuristisch naar te kijken. Dan krijg je ook nog zo'n onzingoal tegen wat gewoon buitenspel moet zijn als er normale regels zouden zijn. En dan krijg je Slot die alleen maar buitenspelers opstelt aan het einde. En dan krijg je Minteh die enorm dreigend is maar elke eindpass ever verprutst. Tsja, zonde.

5 oktober 2023 om 00:34

Soms had ik het gevoel dat Atletico Madrid op 65 procent van haar kunnen speelde , en dat ze na de 3-2 dachten uitverdedigen deze wedstrijd en 3 punten zijn binnen, want na de derde goal waren ze terug gezakt,

3 fouten 3 goals. Ben eigenlijk helemaal niet trots. En als Minteh een beetje overzicht had..

Feyenoord heeft gewoon een geweldige pot op de mat gelegd… maar helaas zichzelf niet beloond. Ene goal buitenspel had natuurlijk niet gegeven mogen worden. Balen, want Feyenoord had hier verdient te winnen. Uiteindelijk denk ik ook gewoon pech, dat heb je soms.

Heel zonde dit. Hadden zeker een punt verdiend. Verdedigend lieten we de nodige steken vallen. Genoten van Zerrouki en Stengs. Kunnen met opgeheven hoofd het veld verlaten.

Hier hoef je thuis echt niet van te verliezen. Beetje ongelukkige uitslag en pech met de doelpunten. Gelijkspel was minimaal op z'n plaats geweest. Geeft de ploeg wel vertrouwen

Hoofd omhoog. Dit Atletico pakken we thuis 100%

4 oktober 2023 om 20:54

Normaal speel je niet tegen een zo’n zwakke Atletico. Baal hier zo van.

Heerlijk gestreden en eigenlijk gewoon de betere ploeg. Jammer dat je er geen punten aan over weet te houden, maar je zet jezelf enorm op de kaart!

Tja en dat is Atheltico Madrid. Niet om aan te gluren, totaal anti voetbal en er altijd met 3 punten vandoor gaan.

Daarbij kinderlijk eenvoudig 3 doelpunten weg geven.

Wie verzon er trouwens om Wellenreuther om in minuut 90 mee te sturen ?

Helaas. Er had vandaag zoveel meer in gezeten. Maar idd, strijdend ten onder. En je kan met geheven hoofd Madrid verlaten.

Ik geniet echt enorm van Feyenoord dit seizoen. Uit tegen ATM zo spelen is echt heel knap. Natuurlijk weet je dat zij 1 kans nodig zijn en een beest op goal hebben maar Feyenoord was vandaag gewoon het beste team. Echt bijzonder knap.

Ik heb me op het eind kapot geïrriteerd aan Minteh , wat een egoïstische actie. En 1 minuut later nóg erger met 2 Feyenoorders vrij voor de goal. Lekker laten banken en de "vaste " spelers laten spelen volgende wedstrijd

Typisch atletico dit haha! Bijna altijd voetballend minder, maar toch als winnaar eindigen, ergens moet je ze iets geven dat het toch altijd lukt, maar wat haat ik hun speelstijl zeg!

Onverdiend? Tja dat zeiden de laatste 3 tegenstanders van Atletico ook. Het is hun kwaliteit om wedstrijden te winnen ongeacht het spelbeeld. Na de 3-2 wist je dat zei dat resultaat vast gingen houden. Die overlevingsdrang miste ik bij Feyenoord op momenten, zoals net voor rust. Dan mag je geen goal incasseren.

Feyenoord heeft gewoon net als PSV een verdediging die niet Champions League waardig is. Het minste wat je dan kan doen is inzakken, maar daar zijn Nederlandse trainers allergisch voor. Bij Atletico wrijven ze in hun handjes dat ze tegen een kwalitatief mindere tegenstander rustig kunnen counteren.

4 oktober 2023 om 20:50

Mwah, vind bij Feyenoord alleen Trauner niet goed genoeg voor de CL. Met Geertruida in het centrum en nieuwkoop op rechts staat het m.i. beter.
Wat PSV betreft heb je gelijk, daar komt de gehele verdediging tekort.

4 oktober 2023 om 21:02

3 goals geïncasseerd. Betere verdediging dan PSV masr nog lang niet goed genoeg voor de champions league.

4 oktober 2023 om 21:05

1 buitenspel en twee fouten van Trauner.

4 oktober 2023 om 20:51

Dat kun je niet menen. hartman Geertruida en Hancko zijn zeker CL waardig. Alleen Trauner heeft het wat moeilijker europees

4 oktober 2023 om 20:53

Hartman Hancko en Geertruida speelden geweldig en Morata was vlijmscherp.

4 oktober 2023 om 20:55

Waarom zou je inzakken, je speelt veel beter dan Atletico en je had hier zomaar kunnen winnen. Feyenoord heeft wel degelijk een betere verdediging dan PSV, het zat vandaag alleen niet mee met een buitenspel doelpunt. Real heeft een paar wedstrijden geleden hier nog van verloren, dus Feyenoord hoeft zich echt niet te schamen.

4 oktober 2023 om 20:57

Naja de verdediging van Feyenoord is een flink nivo hoger dan die van Psv. Daarnaast krijg je 2 goals tegen uit discutabele buitenspel situaties

4 oktober 2023 om 21:10

Welke counters heb je gezien dan?

Gestreden als leeuwen en absoluut meer verdiend dan dit, maar helaas afgetroeft op ervaring en effectiviteit. Welkom in de CL..

Jammer een betere Feyenoord verliest. Had zeker verdiend om te winnen.

Je bent gewoon veel beter, zonde dit. Maar deze hadden we redelijk ingecalculeerd. thuis pakken wij ze wel!

I'm Feyenoord till I die

Goed gespeeld. Beetje pech met die eerste twee tegengoals. Al is een goal tegen krijgen in de laatste minuut voor rust en in de eerste na rust wel een teken van onervarenheid. Maar goed het was een beetje een 'bonus wedstrijd'. Goed meegespeeld en laten zien je ook tegen teams in de CL aan voetballen toekomt.

Tegen dit gehavend Atletí had je kunnen winnen wellicht moeten winnen. Jammer.

4 oktober 2023 om 20:55

Feyenoord speelde ook zonder Gimenez en Ivanusec.

4 oktober 2023 om 21:15

En Bijlow. Drie basisspelers dus en niet de minste.

4 oktober 2023 om 21:29

Heb je de wedstrijd gezien? Feyenoord was echt gevaarlijker..

4 oktober 2023 om 21:56

Ja, volgens mij reageren ze vooral op het feit dat, ook in aanloop naar vanavond, Atletico consequent gehavend werd genoemd, terwijl Feyenoord ook gewoon een keeper, topscorer, en topaankoop mist.

Welkom in de Champions League mannen. De plek waar je eigen fouten keihard worden afgestraft en kansen beter benut moeten worden.

Trots op mijn club , vooraf gedacht dat Atletico maat te groot zou zijn .. achteraf hadden we meer verdiend en waren ze misschien wel de betere , alleen de effectiviteit van dit soort ploegen daar kunnen we nog wat van leren

Ik vond Atletico ronduit slecht vandaag. Dit is niet wat ik zag tegen Real Madrid. Ze hebben het zichzelf onnodig lastig gemaakt, maar winnen hier wel terecht vandaag.

Maar verdorie, als Santi er was geweest vandaag...........

Zerrouki overigens een erg sterke pot vandaag.

4 oktober 2023 om 21:18

Eens, speelde zeer verdienstelijk. Goed om te zien dat hij een toegevoegde waarde kan zijn in de CL voor Feyenoord.

4 oktober 2023 om 21:26

Was vandaag gewoon 1 van de beste op t veld. Aan beide kanten. Die vieze poort was helemaal geweldig. Mag ook gewoon gezegd worden.

Met Gimenez erbij had Feyenoord gewonnen. Timber weer goed, maar wat hij deed bij de 2de? goal snap ik niet. Een beetje omdraaien

Ik heb genoten hoor..net voor rust een goal tegen en net na rust is funest

FeyenoordTTTT!!!! Voorlopig hebben wij een tijdje terug gewonnen van Los blancos HAHAH

Feyenoord Had meer verdiend. Maar hoe Feyenoord de doelputen weg geeft is toch zorgelijk. 2 keer zag Trauner er niet goed uit. Jammer wle genoten van Feyenoord als Feyenoord dit 2 keer tegen Roma kan brengen komen ze gewoon door.

4 oktober 2023 om 21:05

Trauner faalt ieder seizoen hopeloos in Europa. Topper voor de Eredivisie, in Europa te kwetsbaar.

Welkom in de grote mannen wereld en niet in de Mickey Mouse League, efficiënt voetbal maakt het verschil

Paar jaar geleden ging je er nog kansloos af tegen ploegen uit Oostenrijk en Slowakije, nu had je eigenlijk moeten winnen van Atletico. Plaatst het ook wel weer even in perspectief. Maar wat is dit zonde... Zeker voor Trauner gaat het allemaal net iets te snel op dit niveau, verder heb je ook gewoon wat pech. Volgens de regels zal die 1-1 wel terecht goedgekeurd zijn, maar de regel is in dat geval echt belachelijk. Laat je die bal lopen als Wieffer zijnde is het dus wel gewoon buitenspel. Apart.

4 oktober 2023 om 21:27

Ik snap de ophef niet zo, dit zijn gewoon de regels. Is geen buitenspel, dus terechte goal toch? Het is niet alsof dit blunder van de VAR is, regels zijn regels.

4 oktober 2023 om 21:31

@Tahamata heb je zelf ooit gevoetbald? Dan zou je de ophef begrijpen. Het is een bizarre regel. Wieffer wordt beïnvloed door de buitenspelstaande speler en grijpt daardoor in een uiterste poging in. Had hij de bal laten lopen was het wel buitenspel. Bizar, dat een regel op deze manier is opgesteld

4 oktober 2023 om 21:35

Ik voetbalde en voetbal nog steeds. Je kan de regel natuurlijk bizar vinden, maar die regel is er. Dus mensen doen net alsof die regel even bedacht is tijdens het VAR moment. Beetje alsof je nu opeens verontwaardigd zou zijn in het verkeer omdat je een militaire colonne voorrang moet geven terwijl je dat onzin en tijdsverspilling vindt. Gewoon terechte goal volgens de regels.

4 oktober 2023 om 23:07

Waarom reageer je dan uitgerekend op mij? Ik zeg juist dat het volgens de regels inderdaad wel zal kloppen hoe het nu gegaan is, maar dat ik de regel belachelijk vind?

We zijn ver gekomen vanuit Drita, we balen nu enorm van een kleine nederlaag uit bij Atletico.

4 oktober 2023 om 21:27

En daarvoor nog op de broek bij Wolfsberger en daarvoor nog Trencin.

Het kan verkeren.

4 oktober 2023 om 21:30

En we zijn nog lang niet klaar

Weer een lesje effectiviteit voor een Nederlandse club. Het zit blijkbaar in de genen. Ook wereldtitels door gemist. Jammer. Vanavond was Feijenoord gewoon de bovenliggende partij, maar bleek vooral het gemis van Gimenez voelbaar. Daarbij komt Trauner op dit niveau verdedigend net even te kort. Al moet wel worden opgemerkt dat Atletico een karrenvracht aan geblesseerde spelers moest missen. Dus toch een grote kans gemist om overwintering nu al veilig te stellen.

jammer, een lesje in afmaken en effectiviteit gekregen.

Ik hoor nu veel mensen roepen Feyenoord was beter veel kansen en veel corners en dit en dat , dit is A Madrid, die spelen alleen maar om te winnen, maakt niet uit hoe ze winnen,HEY Feyenoord dit is geen Ajax of Exelsior of Almere city??😂 als je drie goals incasseert dan heb je niet goed verdedigd .en als je de kansen niet afmaakt, dan heb je gewoon minder kwaliteit , allemaal de zelfde verhaaltjes hier

Effectief en op de juiste momenten beslissend zijn is ook een kwaliteit. Vaak ziet het er voetballend goed uit bij NL teams, maar is het op de juiste momenten niet goed. Vandaag vlak voor en na rust, gister gelijk na de 1-1 van PSV. Je kunt veel balbezit, corners en doelpogingen hebben maar daarmee maak je nog geen goals. Wellicht dat Atletico met dezelfde kansen als Feyenoord er joh veel meer gemaakt had. Daar verlies je het dus op en kom je kwaliteit en gogme tekort.

Afgestraft op top niveau... hele apparte wedstrijd gezien... van te voren ging ik er vanuit dat weg werden gespeeld... en dat zag je terug in de eerste 25 minuten.. veel onzekerheid ondanks de goal... de 1-1 valt heel discutabel.... daarna heel knap via hancko 1-2... dan denk ik 1-2 houden voor rust aub maar nee hoor.. valt 2-2 1 sec voor rust door dom verdedigen van Timber met zn rug.... dan weet je het moelijk gaat krijgen... tweede helft goed gespeeld niks weggegeven.... en tog wel kansen gehad via minteh etc... al met all tog een zuur gevoel aan overgehouden kwa resultaat ondanks dat had verwacht...

Typerend weer voor Feyenoord helaas.....beter spel maar tegenstander komt ongeveer 3 x in de 16 waarbij ze een "schot" tussen de palen krijgen en 3x een goal. Dat was vorig seizoen toen Wellenreuther net in de goal stond ook zo. Vijf wedstrijden ongeveer, toen ging het wat beter. Hij staat te springen en te stuiteren als die bal vlak voor hem is maar doet niets. Veroorzaakt alleen veel onrust en pakt niet door. Ook Trauner vond ik verdedigend, in 1 tegen 1 in de 16 2x niet sterk, bij 2 goals dus. Misschien toch gewoon weer Geertruida en Hancko centraal en Nieuwkoop rechtsback?
Verder zeker weten dat we met Gimenez meer hadden gescoord maar Ueda kan je niets verwijten, geen kansen gemist. Minteh had wel wat beter kunnen kijken, mist soms het overzicht in de 16 voor medespelers. Timber, op de assist na, ook matig. Liep bij die goal ook achterlijk te verdedigen tegen Witsel. Sprong op en draaide met zijn rug naar hem toe, dan ben je dus de bal en je tegenstander kwijt. Leek wel een ballerina. Heeft hij trouwens in de wedstrijd ook vaak, let maar op. Maakt hij een huppeltje ofzo na een verloren bal of actie. Geeft verder niet, behalve in de 16 dan, maar het is een teken van onzekerheid denk ik. Geen onvoldoendes denk ik maar wat mij betreft waren Wellenreuther, Timber en Trauner de zwakste schakels vanavond.

Vond het een typische Nederlandse wedstrijd, wel heel goed spelen. ( Feyenoord ) maar niet winnen

Toch gewonnen met deze zeer beperkte verdediging. Geen Giménez en geen Savic of Süyüncü maakt een wereld van verschil. Dat was ook wel te zien aan de hoeveelheid kansen die Atleti weggaf. Desalniettemin de complimenten aan Feyenoord die goed voetbalde en het Atleti ontzettend lastig maakten. Echter blijft Atleti super effectief met een in-vorm verkerende Morata. Laatste 10 wedstrijden 10 goals (voor club en land). Het enigste smetje op deze mooie voetbalavond zijn de misdragingen van enkele “Feyenoord supporters” in de Atleti thuisvakken en de VIP gedeeltes in het stadion. Op beelden op sociale media is te zien dat ook ouderen en kinderen geslagen en bespuigd zijn. De politie moest binnen dringen om mensen te arresteren en een medisch team om hulp te verlenen. Wanneer gaan Nederlandse supporters zich een keer gedragen? In dit geval waren het “Feyenoord supporters” maar Nederlandse supporters in het algemeen staan er gewoon slecht op met rellen en etc.

Feyenoord 15 corners, 13 verschrikkelijk slecht. Kan hierop getraind worden aub? Dank.

Speelde goed jammer. Thuis winnen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren