Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ferguson: ‘Ik heb geen verouderd elftal nagelaten, wat een nonsens’

Laatste update:

David Moyes hoopte de successen die Sir Alex Ferguson bij Manchester United vierde, voort te kunnen zetten, maar hij kwam bepaald niet in een gespreid bedje terecht. Ferguson had hem een verouderd team nagelaten met tal van dertigers en weinig creatievelingen voor op het middenveld. Fergie is het daar alleen niet mee eens.

/

Het monument van het rode voetbalbolwerk slaat de kritiek in zijn autobiografie, in een nieuw toegevoegd hoofdstuk, in de wind: “Verouderd? Dat vind ik een bizarre omschrijving voor het team dat ik achterliet. Er werd gezegd dat het elftal helemaal niet was doorontwikkeld, wat een nonsens! Chelsea werd gezien als de titelfavoriet en in hun selectie zaten ook zes dertigers. Daar hoor ik dan weer nul klachten over.”

Ferguson erkent wel dat de stap van Moyes van Everton naar Old Trafford misschien iets te groot was: “Elke nederlaag kwam als een mokerslag bij hem aan. Dat kon ik aan zijn houding zien. Het ging steeds slechter en dat gevoel kende ik van 1989, toen we ook door een moeilijke periode gingen. Je voelt je dan gewoon gebroken”, besluit hij.

Ben jij het met Sir Alex Ferguson eens?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Toch wel jammer dat SAF zo negatief is over Moyes. Jij bracht hem binnen als "de man". Daarnaast vind ik het wel jammer dat mensen Moyes zo erg bashen. Geloof mij nou maar als Moyes 200 miljoen kreeg zou hij het niet slechter dan LvG doen. Misschien wel beter.

21 oktober 2014 om 19:14

Als....
Ik denk niet dat Moyes het beter zou doen dan Louis. Als je alleen al kijkt naar de geschiedenis van Van gaal dan zie je mooie statistiek wat niet elke coach kan laten zien. Laat van Gaal maar even een tijdje aan het roer staan ik durf te wedden dat hij straks iederen voor stelt laat staan.

21 oktober 2014 om 19:19

Waarschijnlijk wel beter. Ik vind Moyes een toptrainer, die op het foute moment de stap maakte.
Ferguson liet wel een verouderde, zwakkere ploeg achter.

Vergelijk eens het puntenaantal van LvG en Moyes na de eerste 8 matchen, en hou rekening met het feit dat Moyes al enkele topploegen moest bekampen (ik denk City, Chelsea en Lpool), terwijl de zwaarste match van LvG Everton thuis was.

21 oktober 2014 om 19:28

Als jij Moyes zo' n toptrainer vind, zou je hem als opvolger van Wenger willen? Gewoon een vraagje uit nieuwsgierigheid hoor. Bij Moyes speelden de spelers uit de team al jaren met elkaar. Bij van gaal zijn er 6(!) nieuwe basisspelers, je kan niet gelijk verwachten dat ze er staan. Overigens waren die aanwinsten er ook niet bij de eerste 2 wedstrijden. Pas tegen QPR konden we al onze aanwinsten tegelijk gebruiken.

Om nu gelijk dat gezeik te hebben over Moyes die het met 200 miljoen beter zou doen blabla. Moyes heeft ook een kleine 100 miljoen besteedt, en waaraan? Spelers als Mata en Fellaini die allebei niet goed zijn voor de basis nu. Mata is nu een luxeprobleem geworden, ookal speelde hij de laatste wedstrijden niet goed. Maar in vorm is hij 1 van de beste op zijn positie, maar we hebben geen ruimte voor hem in de basis. Fellaini speelde gister goed, maar dat was ook 1 van de weinige wedstrijden dat hij goed heeft gespeeld voor United.

Moyes kon ook niet goed opschieten met de team en het spel zag er bij hem echt niet uit, geen overzicht of iets. Iedereen deed maar wat. Nu kan je zeggen wat je wil over het spel van United nu maar onder van Gaal weet je wel wat je binnenhaalt. Iemand die iig een plan heeft en als zijn spelers zijn plan uitwerken op het veld komen de resultaten wel. Zelfs nu we niet genoeg punten hebben gehaald, kijk ik meer uit naar onze volgende wedstrijd dan dat ik deed bij Moyes.

21 oktober 2014 om 19:40

Ja, ik had liever moyes nog 1 jaar gezien. Fellani is geen slechte speler maar hij wordt verkeerd gebruikt. Bij evertob speelde hij als 10 en was ook de aanspeelpunt. Nu speelt hij als een cvm wat niet echt zijn positie is. Moyes wilde andere spelers maar kreeg ze niet. Manu wilde niet te ver gaan. Dan krijg je zulke aankopen. Daarom dachten ze we maken die fout niet nog eens en kopen elke speler die lvg vraagt.

21 oktober 2014 om 19:42

Wrong, Moyes heeft zelf te veel getreuzeld met onder andere Garay, Thiago, Strootman, Herrera, daardoor moest uiteindelijk Fellaini gehaald worden.

21 oktober 2014 om 19:51

Misschien wel. Liefst Klopp of Martinez, maar als die onhaalbaar zijn, is hij een mooie kandidaat.
Midden oktober is ook niet "gelijk".

Mata was gewoon een paniekaankoop om de supporters te sussen, dat zou hij anders nooit gedaan hebben. Dus die 'fout' kan je hem niet echt aanrekenen vind ik. Als hij 3e had gestaan met nieuwjaar, was Mata niet gekomen.

Fellaini was wel een grove fout, da's waar. Hij kende Fellaini door en door en had moeten weten dat Fellaini meer geschikt is in een aanvallende rol (cam of zelfs 2e spits).

Het spel onder Moyes was bij wijlen inderdaad erg slecht, maar hij moest het dan ook doen met een Young ipv een Di Maria, een Ferdinand... e.a.

Overigens: Lvg's plan de eerste maanden werkte ook niet echt uitstekend (de 3-5-2)

21 oktober 2014 om 19:57

Nou ja, de eerste maanden? We hebben 3 wedstrijden 3-5-2 gespeeld. Sinds de wedstrijd QPR spelen we 442 en gister 433. Spel is veel beter sinds we 422 spelen. En ook wij hebben veel te maken gehad met blessures. Trouwens, zijn 352 formatie werkte wel goed in de pre-season dus van gaal wou dat ook doortrekken in de premier league.

Vind het wel opvallend dat je misschien Moyes als opvolger zou willen, ik vind hem namelijk (nog) geen coach voor een topclub.

21 oktober 2014 om 20:01

Was dat alleen Moyes zijn schuld? Ik dacht dat Woodward verantwoordelijk was voor alle transfers.

21 oktober 2014 om 20:14

Pre-season is dan ook geen waardemeter, dat moet een ervaren rot als Louis wel weten. Hij hield er toch vrij lang aan vast vond ik. Nu zit Utd wel in een betere 'flow'.

Mja, hij is niet mijn droomkandidaat, maar hij verdient wel een 2e kans aan de top. Ken je Vanhaezebroeck? Als je een Belg bent waarschijnlijk wel, maar je zal wel een Nederlander zijn, er zitten hier niet zo heel veel Belgen.

21 oktober 2014 om 20:25

Seppa,

Dat komt omdat veel mensen aan scorebord analyses doen.

Als je wint, dan ben je een goede trainer, als je verliest niet.

Het is onbegonnen werk om uit te leggen dat het niet zo eenvoudig is.

Moyes is een topper, moet je niet aan twijfelen.

21 oktober 2014 om 23:19

Lvg is gewoon iemand die denkt dat die alles is, Nou Chelsea veegt ze zondag totaal van de mat na de 6-0 van vandaag!

22 oktober 2014 om 12:01

Het is fergie zijn S chuld. Hij laaa l t man utd achter met enorm slecht team

Toch is het naar mijn mening wel zo. De sterkhouders van United waren veel te oud en hij had wat beter mogen doorselecteren. (bijvoorbeeld Pogba de kans geven)

21 oktober 2014 om 19:20

De oudste sterkhouder bij United was 30, en dat was Carrick, die speelt op een positie waar je op je 34e nog kan spelen.

21 oktober 2014 om 20:50

Evra?

21 oktober 2014 om 21:36

Ferdinand.. Vidic.. Giggs..

21 oktober 2014 om 22:05

Giggs was allamg geen sterkhouder meet. Ferdinand speelde ook niet veel meer.

Over die creatieve spelers: denk eens aan Kagawa, Nani, Januzaj in opkomst. Dan kon hij er een bij halen, haalt ie Fellaini en pas in de winter Mata, die het overigens goed deed de tweede seizoenshelft

21 oktober 2014 om 22:55

Die waren vaak geblesseerd, Evra was nog wel goed maar geen sterkhouder.

22 oktober 2014 om 12:02

Hahahah evra gigs ferdinand noem t maar op wat lul je nou uit je nek

Niet dat het aan hem te wijten valt, maar het was wel gewoon een verouderd en ronduit matig elftal (al helemaal gezien de concurrentie). United had bij zijn vertrek al dringend versterking nodig maar die kwam niet. En dan krijg je het lastig met al clubs om je heen die de besten ter wereld kopen.

Eigenlijk triest dat hij zoiets niet durft toe te geven. Je zag dat bepaalde oudere spelers zoals Scholes nog altijd enorm belangrijk waren en moesten spelen, ze konden soms niet zonder hem. Dit team had best goede spelers maar er ontbrak heel wat kwaliteit op bepaalde posities.

21 oktober 2014 om 19:18

Precies, het was ook best veelzeggend dat Scholes gestopt was en nog terug moest komen om de boel te redden.

21 oktober 2014 om 19:20

Bullshit, in het laatste seizoen had Scholes minder dan 800 minuten. De belangrijkste spelers waren De Gea, Evans, Rafael, Carrick, Rooney, Rvp, allen niet te oud, Vidic, Ferdinand, Evra waren bij lange na niet zo belangrijk meer in Fergie zijn laatste seizoen, Moyes had het geld en de tijd om ze te vervangen, zelf heeft hij bepaalde keuzes niet te maken zoals Garay/thiago/strootman te kopen. Dat heeft niets te maken met Saf..

21 oktober 2014 om 19:50

@ajax

948 minuten om precies te zien. Hoezo minder dan 800?

Zegt ook genoeg als je nog altijd een 38 jarige speler nodig hebt en in de tussentijd Pogba laat gaan.

21 oktober 2014 om 19:58

Dat is in totaal, die minder dan 80p was in de competitie. Het Pogba verhaal ga ik niet nog eens uitleggen, als we hier zo koppig en kortzichtig zijn houd het op.

21 oktober 2014 om 19:59

Een speler van 38 zeg je, vergeet niet te zeggen dat het Scholes is, een van de beste middenvelders aller tijden die toen nog een paar klassen beter was dan Pogba..

21 oktober 2014 om 20:02

@ajax

Die 948 minuten zijn allemaal competitiewedstrijden. Ik kan ze je allemaal exact geven en de bijbehorende wedstrijd.

21 oktober 2014 om 20:06

Echter heeft Medellin natuurlijk gewoon gelijk dat op bepaalde posities kwaliteit ontbrak. De meest cruciale positie, die van Scholes, is in de loop der jaren niet opgevangen. Bovendien is ook het vertrek van Ferdinand, Evra en Vidic niet opgevangen en is Nani de laatste creatieve buitenspeler van United geweest. Bovendien was er geen fatsoenlijke back-up voor Carrick, gezien het blessureleed van Fletcher.

Ferguson heeft hier natuurlijk wel op in proberen te spelen met jongens als Jones, Smalling, Anderson, Cleverley, etc., echter hebben zij zich alleen niet zo ontwikkeld -al dan niet door blessures- om het vertrek van oudgedienden op te kunnen vangen. Voor zover dat te wijten is aan Ferguson, ook Moyes heeft hier belabberd op ingespeeld.

Van Gaal echter heeft een type a la Scholes in Herrera, een vervanger van Carrick in Blind, een creatieve buitenspeler in Di Maria, een fantastische toekomst op de linksback in Shaw: precies de pijnpunten aangepakt dus.
Slechts de centrale positie achterin ben ik nog niet van onder de indruk, al heeft Rojo natuurlijk ook een fantastische toekomst. Echter ontbreekt het daar flink aan ervaring.

21 oktober 2014 om 20:12

Ferdinand was juist in dat seizoen hartstikke beest. Evans? Hou toch op gast, totaal niet.

21 oktober 2014 om 22:56

Korte termijn geheugen zeker? Evans was onze beste verdediger toen, speelde enorm sterk.

Ferguson heeft gewoon gelijk hier. Die won zelfs de titel met die ploeg en Man Utd was toch wel dichtbij het uitschakelen van Real Madrid tot die rode kaart voor Nani, dus het elftal was gewoon vrij sterk hoor. Moyes had beter moeten omgaan met geld.

21 oktober 2014 om 19:27

Precies, het is nu dat het elftal niet sterk leek omdat spelers minder zijn geworden of gestagneerd zijn, maar dat is de fout van Moyes en tot nu toe LVG en niet van Saf.

Hij is echt wel zo n type die het zijn opvolger niet gunt hem te overstijgen. Kijk naar de akkefietjes met Beckham, Stam, Van Nistelrooy enz. Is echt iemand die moeite heeft met de prestige van een ander in zijn omgeving. Helemaal als het zijn opvolger is. Wellicht heeft de eigenaar dit ook ingezien en Moyes daarom niet debetzijde gegeven. Laten we eerlijk zijn

21 oktober 2014 om 20:16

VZ waar is de rest joh!!???

Het is misschien niet in z'n geheel waar, maar de achterhoede die hij achterliet liep gewoon op de laatste benen. Vidic, Ferdinand en Evra zijn gewoon weg nu.

Kijk naar de akkefietjes met Beckham, Stam, Van Nistelrooy enz. Is echt iemand die moeite heeft met de prestige van een ander in zijn omgeving. Helemaal als het zijn opvolger is. Wellicht heeft de eigenaar dit ook ingezien en Moyes daarom niet debetzijde gegeven. Laten we eerlijk zijn

Iets wat ancelottii, Hiddink en zelfs guardiola niet doen. Van gaal is n dikke middelvinger van de eigenaar naar SAF en zal absoluut meer tijd krijgen dan Moyes. Let maar op

21 oktober 2014 om 20:21

Sinds wanneer geldt r n max voor tekens VZ!!???

Nee Moyes heeft wel gelijk daarin meneer Saf.
Het team moes inderdaad vernieuwen toen hij weg ging.

Wel weer leuk dat hij Chelsea als voorbeeld pakt -.- Laat dat nou net het team zijn die elke positie zo'n beetje 3x bezet heeft met waardige spelers ^^.

Ik vind zeker wel dat Ferguson een slecht team heeft achter gelaten. Het grote verschil was een goed presterende Van Persie het jaar ervoor, maar voor de rest waren het veelal net-niet spelers wat er achter bleef. Nee Fergie heeft maar geluk gehad met die titel vond ik, vooral omdat de concurrentie dat jaar liet afweten.

22 oktober 2014 om 12:42

Nee niet geluk gewoon kwaliteit. United won dat jaar 2 keer van Liverpool haalde vier punten tegen City 3 tegen Chelsea en 6 tegen Arsenal. Pakte tegen de kleintjes de meeste punten dus gewoon terecht kampioen dus als je dat geluk vind mag je dat vinden die LFC fans zijn wel vaker dom overgekomen

22 oktober 2014 om 14:49

Leuke laatste zin, lijk je slimmer door en erg likeable

Ik praat niet over terecht of onterecht, maar wel over geluk dat is iets anders in mijn woordenboek

Constant winnen in de laatste minuten kan ik mij herinneren, trainers wissels bij Chelsea, laatste seizoen van Mancini tijd, Liverpool in een dip, Arsenal kwakkelend. Dus af laten weten van de concurrentie.

Van Persie was veel slechter na dat seizoen, Scholes gestopt, Giggs zo goed als, Evra werd minder, Ferdinand en Vidic ook en talenten bleven talenten met domme fouten.

Ik heb veel wedstrijden gekeken en kijk er nog steeds veel en mijn mening blijft hetzelfde ondanks je statistieken. Toch bedankt voor die statistieken

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren