Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

FC Utrecht presenteert talentvolle jeugdinternational (21) die Sam Lammers op moet volgen

Laatste update:

Noah Ohio is de nieuwe spits van FC Utrecht, zo bevestigen de Domstedelingen op de eigen kanalen. De 21-jarige spits volgt Sam Lammers op in het Stadion Galgenwaard. Ohio heeft zijn krabbel gezet onder een contract voor drie seizoenen.

Het liefst had trainer Ron Jans volgend seizoen weer over Lammers kunnen beschikken, maar de spits van Rangers bleek financieel onhaalbaar. Lammers werd afgelopen halfjaar verhuurd aan FC Utrecht en maakte met tien competitiedoelpunten en drie assists grote indruk.

Daarom is de keuze van technisch directeur Jordy Zuidam nu gevallen op Ohio. De aanvaller werd het afgelopen halfjaar verhuurd aan Hull City, maar was eigendom van Standard Luik. De Belgen ontvangen van Utrecht een bedrag van 1,5 miljoen euro voor de diensten van de jonge spits.

In acht potjes kwam Ohio drie keer te scoren namens Hull. Bij Standard Luik was zijn doelpuntenmoyenne duidelijk minder. In 45 duels kwam hij niet verder dan 6 goals en 5 assists.

“Ik ben heel blij om hier te zijn, eindelijk is het rond”, reageert Ohio. “FC Utrecht is een club waar de fans van houden, het is een mooie club. Als team moeten we een goed seizoen leveren wat de fans ook verdienen. Als we dat doen ga je als individu ook beter presteren. Ik wil het team daarin helpen en werk hard, uiteindelijk gaat het om goals.”

Ohio speelde in de jeugd van Manchester United en Manchester City. In 2020 maakte hij de definitieve overstap naar RB Leipzig, maar door een gebrek aan perspectief bij die Roten Bullen koos Ohio in de zomer van 2022 voor een transfer naar Standard Luik.

Bij Jong Oranje laat Ohio geregeld zijn potentie zien. Tijdens de kwalificatie voor het jeugd-EK was de achtvoudig jeugdinternational eind vorig jaar in vijf duels achter elkaar trefzeker namens Jong Oranje.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Ajax traint onder Farioli
Reacties

Die Ohio heeft ook wat tekengeld bij elkaar gesprokkeld hoor. Hij heeft mij nog nooit kunnen overtuigen, typische Utrecht aanwinst dus.

8 juli 2024 om 11:54

Grappig, ik vind Ohio dus juist heel erg onderschat. Wordt vaak aangeduid als hardwerkende spits die geen rendement heeft. Terwijl hij bij elke club als invaller per gespeelde minuut een hoog rendement overlegt. Én nog eens best hard werkt voor ren spits. Ik zie hier juist wel bloei in. En voor anderhalf miljoen heb je zo maar een goudmijntje in handen.

8 juli 2024 om 14:15

Ja of een flop van 1.5 ik heb veel twijfels bij deze jonge. Fysiek uitstekend maar dat is dan alles mee gezegd

8 juli 2024 om 21:01

Ik vind het knapper om als basisspeler een hoog rendement te overleggen dan als invaller. Dan speel je tegen toch al vermoeide tegenstanders en is het imo een stuk makkelijker scoren. Daarnaast zal je ook niet invallen als je met hand en tand een minimale voorsprong gaat verdedigen. Vind het verder ook wel een leuke spits, het is geen Lammers, maar ook echt geen koekenbakker. Voor anderhalf miljoen altijd doen inderdaad.

Dat is toch een partij zonde voor Utrecht dat ze Lammers niet hebben contracteren. Die vond ik echt goed in wat hij liet zien in de potjes voor Utrecht. Die Ohaio is meer een naam dan een goede speler heb ik het idee. Als je het bij Standar al niet voor elkaar krijgt dan zal het bij U ook niet makkelijker worden

Ik laat me graag verrassen door deze speler of hij er direct kan staan bij FcU. Nu nog een linksback erbij om het team meer in balans te krijgen.

Mij benieuwen waar Sam Lammers volgend jaar speelt.
Hij mag weg voor tussen de 2 en 3 miljoen euro en heeft inmiddels wel wat ervaring opgebouwd gezien zijn leeftijd.
Mijn club heeft geloof ik wel interesse, maar ik twijfel of Sam de spits is die wij nodig hebben.
Mijn voorkeur gaat nog altijd uut naar de veel jongere Parrot, vorig seizoen excelsior, due kan ook voor rond de 3 miljoen losgeweekt worden bij Tottenham waar hij wel wil blijven overigens maar gezien de spitsen daar waarschijnlijk niet aan spelen toe komt.

8 juli 2024 om 12:07

Parrot gaat natuurlijk nooit voor 3 miljoen weg. Er is altijd wel een championship club die daar ruim overheen gaat. Ivm homegrown status en als Iers international ook een merchandise waarde.

Lammers is voor ED begrippen echt prima, zou zo’n jongen graag bij een Twente of AZ zien. Denk dat dat het niveau is, misschien zelfs de E.D top als tweede spits.

8 juli 2024 om 12:39

Zit voor AZ geen restwaarde op Lammers, betwijfel daarom of we echt gaan bieden op hem.

8 juli 2024 om 21:03

Hoeft toch ook niet altijd? We hebben met Meerdink en Zeefuik twee enorm jonge, talentvolle spitsen in de selectie die nog net niet klaar zijn voor het 1e. Dan kan je wel met Parrot nog een jonge spits halen maar dan zitten Meerdink en Zeefuik weer 2 tot 3 jaar op de bank. Als je zo'n Lammers nou 1 jaar in de spits zet en hem dan doorverkoopt haal je je aankoopbedrag er makkelijk uit en kan je door met die andere jongens. Blijken die andere jongens nog steeds niet ver genoeg te zijn ga je een jaar langer met hem door. Je hebt in ieder geval een redelijk ervaren speler erbij die heeft bewezen te kunnen leveren in de eredivisie.

8 juli 2024 om 12:46

denk ook dat az wel eens kan toe gaan slaan voor Lammers, de prijs en het salaris lijken voor az iets beter betaalbaar dan voor utrecht,
je weet dat je een leuke spits binnenhaalt, die zich in de eredivisie heeft weten te onderscheiden.

8 juli 2024 om 12:47

Denk dat Lammers te hoge salariseisen heeft om bij AZ te spelen anders had Utrecht hem toch wel gehouden denk ik.

8 juli 2024 om 14:36

1.5 miljoen per jaar pakt die bij Rangers.
Utrecht hoopte met flink wat tekengeld het toch te flikken, maar het verschil was gewoon te groot.

8 juli 2024 om 14:47

Geez, dat is ook (te)veel salaris. Dat gaat hem uiteindelijk opbreken als hij op niveau wil blijven spelen waar hij een verschil kan maken. Zonde, is een leuke speler.

8 juli 2024 om 15:03

Klopt.
Weet even niet hoe lang hij een contract heeft, maar denk nog 1 a 2 jaar.
Clubs als Utrecht zullen dan ook nog wel komen maar om dan nu 1 a 2 miljoen te laten liggen, zou niemand doen denk ik.

Prima aankoop, indien hij zich blijft ontwikkelen zie ik in hem een toekomstige Depay: niet een typische 9, maar meer een spits van de oude snit, die alles 'een beetje' heeft: beetje doeltreffendheid, beetje snelheid, beetje werklust, beetje kopkracht - een allround spits.

Maar omdat het niet een typische 9 is, zal Ron Jans er wel de spelopvatting op moeten aanpassen. Dus of een goede wisselwerking met een diepgaande 10, of diepgaande doeltreffende vleugels, of spelen met twee spitsen. Alleen dan kan deze Ohio renderen, denk ik. Als kapstok 9 in een 4-3-3 en pur sang afmaker is hij niet geschikt, dat profiel heeft hij niet.

Utrecht had toch ook al David Min aangetrokken van RKC? Die er 9 inschoot in de laatste 5 eredivisiewedstrijden. Dan heb je die dus voor de bank gehaald?

Welkom bij het mooie Utrecht.
Wat een club en wat een stad.

8 juli 2024 om 19:24

Het is me club, in het hart van het land...


Prachtig dat hij in het Utrechtse shirtje mag spelen. Hopelijk presteert hij ook.

Reageer