Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

FC Utrecht in voorronde Europa League naar Malta of San Marino

Laatste update:

In de tweede voorronde van de Europa League neemt FC Utrecht het op tegen Valletta FC uit Malta of SS Folgore uit San Marino. Dat wees de loting in Nyon maandag uit. De ploeg van trainer Erik ten Hag start op donderdag 13 juli met een uitwedstrijd, de return volgt een week later.

In de eerste voorronde van de Europa League nemen Folgore en Valletta het in een tweeluik tegen elkaar op. De winnaar komt te spelen tegen FC Utrecht. Die wedstrijd wordt afgewerkt in het stadion van RKC Waalwijk. De club uit de Domstad moet uitwijken omdat de Galgenwaard in juli in gebruik is voor het EK voor vrouwen.

FC Utrecht won de play-offs van de Eredivisie door AZ in de finale te verslaan. Wanneer Utrecht de tweede voorronde overleeft, moeten er nog twee hordes worden genomen op weg naar de groepsfase van de Europa League. In die derde voorronde stroomt ook PSV in.

FC Utrecht naar Malta of San Marino in de tweede voorronde van de Europa League! #uel #europaleague #uefa #fcutrecht

A post shared by Voetbalzone.nl (@instavoetbalzone) on

Denk jij dat FC Utrecht de groepsfase van de Europa League bereikt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dit moet utrecht van beide met 2 vingers in de neus winnen.

19 juni 2017 om 15:16

Dat dachten ze toen ook van die club uit Luxemburg, FC Differdange 03 met allemaal semi-profs.

19 juni 2017 om 15:20

Jaa, die jongens moesten nog betalen om te mogen voetballen daar toch? 😂😂 maar ik denk dat het Utrecht van nu (zeker met Ten Hag) het gaat halen

19 juni 2017 om 15:24

Mijn punt is meer dat men (ook vanuit Utrecht) toen min of meer sprak van een makkie en dat de wedstrijd slechts een formaliteit zou zijn.

19 juni 2017 om 19:45

Daar moet wel even bij gezegd worden dat de Luxemburgse competitie nog altijd beter is dan de Maltese en San Marinese...

Wel zo'n beetje de beste loting die je kan hebben niet naar de andere kant van Europa en ook totaal geen clubs die een dreiging vormen. Als ze maar niet zelf gelijk een c elftal neer zetten maar daar ga ik niet van uit.

19 juni 2017 om 14:59

Ja precies Malta en San Marino zijn ook nog best prima bestemmingen voor een uitwedstrijd zo in de zomermaanden.

Dit zijn op papier toch ploegen die te pakken zijn.

Al weet je het maar nooit natuurlijk om Differdange er maar gelijk bij te halen

19 juni 2017 om 18:05

Haha zou net zeggen , dachten ze een aantal jaar geleden tegen die Luxemburgers ook

19 juni 2017 om 21:54

Ik zie Differdange er ook weer bijstaan, al moeten ze ronde 1 nog overleven toch leuk om dat tegen te komen in ronde 3

Mooi potje voor Utrecht om er in te komen, als het ze nu weer niet lukt maar Europees uitsluiten

erg hoopvol! een betere loting was bijna niet denkbaar... naar zuid-europese laagvliegers terwijl je ook een lastige wedstrijd naar het oostblok kon loten...

Moeten dus 6 punten worden anders is het best wel een schande

19 juni 2017 om 15:59

Ze spelen nog niet voor de punten

19 juni 2017 om 16:17

Ze spelen al wel om punten, coefficient punten. In voorrondes gaat het om 1 punt per winst wedstrijd en een half punt per gelijkspel.

19 juni 2017 om 18:58

Maar alsnog kan je geen 6 punten pakken

Leuke loting. Goed te bereizen. Schat de kansen op 30% voor Utrecht.

19 juni 2017 om 14:58

30%? Wat heb jij op?

Denk eerder 85%

19 juni 2017 om 15:03

Nou, ik neem aan dat Utrecht van beide ploegen wint, misschien wel met dubbele cijfers...

19 juni 2017 om 16:11

Dubbele cijfers? Je mag blij zijn als je twee keer wint van Valetta.
De tijden van de 7-0 zijn echt wel voorbij, tenzij je Real of Bayern heet ofzo.

Prima loting denk ik (had veel slechter gekund) en normaliter moet je inderdaad gewoon door en twee keer winnen (maar niet met dubbele cijfers )

19 juni 2017 om 15:05

of jij bent fan van 1 van de 2 clubs of je hebt fc utrecht de afgelopen 2 seizoenen niet zien spelen.. malta en san marino is het niveau topklasse/jupiler league...

19 juni 2017 om 15:14

Tegen Cambuur ging het ook mis. Tegen differdange ook.

19 juni 2017 om 15:16

Ja maar wel 4de geworden dus die andere wedstrijden ging het goed.

19 juni 2017 om 15:31

tegen celtic, napoli en liverpool ging het goed... tegen psv vorig jaar in de beker ook...

20 juni 2017 om 01:12

30%, wtf? Bij tegenstanders van dit kaliber tegen het Utrecht van nu (dus kom niet aan met die wedstrijd in Luxemburg, hoe slecht dat ook was, dat team van Utrecht was ook niks vergeleken met nu) zou ik de kans om te winnen over 2 wedstrijden op minimaal 90% schatten hoor.. Neem ook aan dat je aan het trollen bent?

Hopelijk pakt Utrecht het wat serieuzer op als toen tegen die Luxemburgers.

19 juni 2017 om 15:00

Dat was destijds triest. Zelfs als je het niet serieus neemt, moet je kunnen winnen. Luxemburg is zo wat van het niveau middenmoot JL.

19 juni 2017 om 15:02

Dr zit best een verschil in selectie. Kijk eens naar het team dat toen tegen Differdange speelt en wat Utrecht nu het veld op kan sturen.

19 juni 2017 om 15:20

@lcypher

Matig excuus, bij FC Differdange 03 speelden voornamelijk semi-profs, bij Utrecht heb je fulltime profs. Zo'n club moet je gewoon oprollen, dat je daar 3-3 (?) thuis tegen speelt is gewoon een schande.

19 juni 2017 om 15:28

Is ook zo maar waarom altijd dat erbij halen? Het is zoveel jaar geleden staat een heel ander team en met ten hag een prima trainer. Zolang utrecht beide ploegen niet onderschat zie ik geen problemen in

19 juni 2017 om 15:29

Waarvan het centrum nu bij de amateurs spelen

19 juni 2017 om 15:36

Ben ik het absoluut met je eens, het was een schande. Neemt niet weg dat er een flink verschil zit tussen het FC Utrecht van toen en dat van nu.
Is een beetje hetzelfde als het Ajax van het afgelopen seizoen vergelijken met het Ajax dat door RB Salzburg van de mat werd geblazen.

19 juni 2017 om 15:12

toen hadden we een totale leegloop, een centrum van heerings-markiet (ik hoor iedereen al roepen: wie?!) die zelfs bij helmond sport later geen potten konden breken en was de selectie zelfs na de transfer deadline nog niet helemaal compleet...

nu zijn de sterkhouders er nog bij waar er een paar al hebben bij getekend en een paar zo duur zijn dat geen club ze direct willen/kunnen kopen en zijn er al een paar prima aankopen gedaan om de vertrokken aanvallers op te vangen en te voorbereiden op eventuele vertrekkende middenvelders als amrabat en barazite... en daarnaast is utrecht nog bezig om een extra cv aan te trekken (wellicht douglas?)

ook hebben we internationale ervaring in de ploeg met labyad, makienok en braafheid...

plus een coach als ten hag die niets aan het toeval over laat zelfs niet tegen dit soort clubjes (zag je in de beker ook tegen amateur clubs hoe de spelers t veld op kwamen waar ze t bij utrecht in t verleden nog wel eens lieten af weten)

het is dus een compleet andere situatie dan toen...

ik heb er volste vertrouwen in dat de wedstrijden gewoon met ruime cijfers gewonnen gaan worden

Nou dit moet toch goed komen. Zou mooi zijn als de winnaar van de play offs eindelijk eens wat ronden overleefd en ook wat punten voor NL pakt.

19 juni 2017 om 15:15

laatste keer was het ook fc utrecht (tegen celtic 2-0 verloren en thuis 4-0 gewonnen door o.a. 2 goals van van wolfswinkel) die als play-off winnaar de groepsfase haalde...

daarin speelden ze 2 keer gelijk tegen napoli (3-3 thuis en 0-0 uit) en 2 keer 0-0 tegen liverpool...

laten we hopen dat de geschiedenis zich herhaald

19 juni 2017 om 15:25

Maar dat is inmiddels toch ook al 5 jaar ofzo geleden. De laatste jaren heeft dat Nederland echt punten gekost. Maar goed Utrecht heeft de selectie volgens mij al prima op orde en een goede coach dus laten we hopen dat ze aantal mooie resultaten kunnen halen.

Dat gaat dan zowiezo tegen Valletta worden, ben zelf in Malta geweest en heb daar een wedstrijdje van ze meegepikt, Utrecht zou dit moeten, uit gaan ze denk k niet met grote cijfers winnen maar thuis moet het geklaard worden.

19 juni 2017 om 15:16

malta it is... malta is prof voetbal (wel is waar van een laag niveau) maar san marino is amateur voetbal ala luxemburg... maar valetta is toch niet de kampioen van malta? de kampioen van malta stroomt in in de voorronde champions league lijkt mij?

19 juni 2017 om 15:27

Valetta is inderdaad niet de kampioen van Malta nee.

19 juni 2017 om 15:29

Klopt. VZ zit hier weer flink fout. Valetta is de nummer 4 van Malta, terwijl Hibernains kampioen is geworden van Malta en inderdaad wat HeskeyTheBest zegt, Valetta zal sowieso de tegenstander worden van FC Utrecht, omdat de competitie in San Marino veel slechter is dan die van Malta.

19 juni 2017 om 19:51

Luxemburg is ook laag niveau profvoetbal hoor. Ze staan hoger in de UEFA-ranglijst dan Malta. Luxemburg is ook een groter land qua bevolking. San Marino is een ander verhaal, dat is echt puur amateurvoetbal. Dat land heeft dan ook een bevolking wat niet meer is dan dat van een groot dorp in Nederland.

Als Utrecht er in deze rond uitvliegt weet ik het ook niet meer.

In de tekst staat dat ze hierna nog 1 ronden moet overleven , maar ze moeten 2e , 3e en 4e ronde winnen toch ?

19 juni 2017 om 15:16

Klopt. De 2e voorronde tegen een van deze 2 ploegen.
Dan: 3e voorronde
Winnen ze die, spelen ze nog de play-off voor de groepsfase.

19 juni 2017 om 15:19

Ja klopt ze zijn er dus nog lang niet, zou wel mooi zijn als de winnaar van de play offs een keer de groepsfase haalt.

Ik vind dat de Nederlandse topteams (ajax, Psv, Feyenoord) bij het uitlenen van talenten moeten denken om de ploegen die Europees spelen. Wanneer Utrecht er voor open staat vind ik dat zij samen met Vitesse de eerste optie op verhuurde talenten zouden moeten krijgen. Desnoods met de afspraak dat ze niet tegen hun eigen club mogen spelen. Dit vergroot alleen maar de kans op punten voor het Nederlands voetbal.

19 juni 2017 om 15:08

Denk niet dat Utrecht en Vitesse zitten te wachten op die talenten. Wij zijn geen opleidingsclub voor de top-3 (wel van Chelsea in ons geval, maar dat vind ik minder erg)

19 juni 2017 om 15:21

Ligt eraan wat voor talenten toch. Speles van het kaliber Nouri zouden voor elke de elke subtop een aanwinst zijn. Maar inderdaad het komt niet vaak voor dat topploegen echt talenten hebben bij wie een verhuur aan de subtop de beste optie is.

19 juni 2017 om 15:22

nouri komt in utrecht niet aan de bak want die spelen 4-4-2 dus zonder buitenspelers

19 juni 2017 om 15:27

Nouri is ook geen buitenspeler .

19 juni 2017 om 15:28

@vitessa1

Een club als Vitesse of Utrecht zou daar financieel en sportief beter van worden. Je zoekt dan wel erg het negatieve eruit.

Ik vind het nog niet zo'n gek idee in principe worden beide partijen er beter van.

19 juni 2017 om 16:10

Utrecht heeft geen nouri of wie dan ook nodig want ze hebben zelf al genoeg spelers en Vitesse kan misschien wel maar die krijgen nog wel wat spelers van Chelsea

19 juni 2017 om 15:21

ik denk niet dat ajax, psv of feyenoord talenten hebben die ze willen uitlenen die beter zijn dan de meeste basis spelers van vitesse en utrecht...

19 juni 2017 om 16:30

Nu zijn het toevallig Utrecht en Vitesse. Maar de laatste jaren hebben we natuurlijk ook Fc Groningen, Go Ahead en Herecles in Europa gehad. Maar ook voor Vitesse en Utrecht zijn er wel spelers die wat toevoegen. De spelers van de topclubs die het niet gehaald hebben bieden ze vaak ook graag een contract aan. We moeten met alle clubs zorgen dat de Nederlandse competitie sterker wordt. Misschien ook wel meer gaan betalen voor binnenlandse transfers.

19 juni 2017 om 20:12

talent die kwalitatief even goed of beter zijn als spelers als ayoub, labyad, troupee, amrabat en makienok krijgen bij ajax in het 1e wel een kans (hetzij basis, hetzij als regelmatige inval beurt) die gaan niet verhuurd worden...

20 juni 2017 om 07:37

afgelopen jaar heeft utrecht zivkovic gehuurd van ajax, in het begin deed hij het nog wel aardig, maar ook dat "gehuurde talent" werd de basis uit gespeeld door een eigen speler van utrecht, dus denk niet dat de talenten van de topclubs een hele grote toevoeging gaan zijn voor de andere clubs die ook europees voetbal spelen

Laten we hopen dat de play-off winnaar een keer punten binnen kan halen.. Vitesse was in het seizoen 2012/13 de laatste die een ronde overleefde. Utrecht, Groningen, Vitesse en Heracles hebben in de jaren erna alleen maar punten gekost. Op papier moet dit goed te doen zijn.

19 juni 2017 om 15:18

fc utrecht heeft nederland anders in de keer daar voor behoorlijk wat punten opgeleverd door winst op tirana, luzern en het toen nog grote celtic en door in de poule fase door 2 keer gelijk te spelen tegen zowel napoli en liverpool?

19 juni 2017 om 15:36

Die punten tellen niet meer mee, helaas. Net zoals dat de Uefa Cup winst van Feyenoord, de kwartfinale van Roda JC tegen AC Milan en PSV zijn halve finale CL in 2005 : alle prestaties tellen 5 jaar mee, daarna is het geschiedenis.

Mooi tripje. Je kunt t slechter treffen dan Malta of San Marino.

ik hoop natuurlijk niet dat Ajax ooit in deze fase van het toernooi instroomt (want dan hebben ze een wanprestatie van de buitencategorie geleverd) maar wat lijkt het mij geweldig tripjes naar Andorra, San Marino, Malta, Gribraltar of Liechtenstein te hebben. Je komt er anders nooit, echt een mooie kans. Sinds de Europa Cup 1 is verdwenen krijg je relatief weinig variatie in de CL, in de EL poulefase of in de kwalificatie kun je nog wel eens een onbekende club uit een klein land tegen komen. Maar het is steeds meer van hetzelfde.

19 juni 2017 om 15:53

De Fearoer Eilanden zijn pas geweldig. Moet je maar eens opzoeken op Google. Schitterend landschap daar.

Onderschat een 'uitwedstrijdje' naar Valletta niet. Heb zelf al meer dan 7 maanden gewoond in Malta, die warmte daar is bij vlagen niet te verdragen in de zomer. Zitten uitschieters bij van 37 graden, en door de extreme luchtvochtigheid koelt het dan 's avonds vaak slechts af naar een 28 graden. Al zijn die Maltezers zelf er vrij aan gewend natuurlijk. Verder zijn de Maltezers fanatiek in voetbal. Een paar jaar geleden moest West Ham zich ook kwalificeren in het kabouterlandje in de Middellandse Zee (edit: tegen Birkirkara F.c.), uiteindelijk zouden ze pas na penalty's doorgaan.

Over twee wedstrijden moet het toch minimaal 4 goals verschil opleveren!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren