Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Elfrink verwacht einde verhaal voor PSV’er bij komst Bosz: ‘In de gevarenzone’

Laatste update:

Het heeft er alle schijn van dat Peter Bosz op de korte termijn een meerjarig contract bij PSV gaat tekenen, zo meldt Rik Elfrink. De journalist van het Eindhovens Dagblad verwacht dat er ‘nogal wat uitdagingen’ liggen voor club en trainer, mocht Bosz daadwerkelijk voor een dienstverband in Eindhoven kiezen.

Rond het Philips Stadion wordt gefluisterd dat PSV er vrij zeker van is dat Bosz het Eindhovense project ziet zitten, laat Elfrink weten. De journalist stipt vervolgens een aantal knelpunten aan die opgelost dienen te worden. PSV gaat naar verluidt ‘diep in de buidel tasten’ om de momenteel clubloze trainer in te lijven. Bosz zou een deel van zijn technische staf zelf willen invullen, waarbij het voor de hand ligt dat Rob Maas zijn assistent wordt.

Het onder handen nemen van de selectie kan weleens de grootste uitdaging voor Bosz worden. PSV heeft nieuwe verdedigers nodig om het beoogde aanvallende en attractieve spel van Bosz ook succesvol te laten zijn, zo is de algehele opinie volgens Elfrink, die verwacht dat Jordan Teze een nieuwe kans onder Bosz kan krijgen terwijl André Ramalho ‘in de gevarenzone lijkt te zitten en in aanmerking komt voor een transfer’.

De prioriteit wat betreft inkomende transfers lijkt te liggen op een nieuwe defensieve middenvelder, rechtsback en linksbuiten. Indien Bosz de komende dagen definitief voor PSV kiest, wacht hem een zware klus. Op 3 juli staat de eerste training van de Eindhovenaren op het programma. Vijf weken later zal de ploeg er moeten staan in de derde voorronde van de Champions League. De korte voorbereidingstijd voor een nieuwe trainer zou een groot punt van zorg zijn bij de clubleiding van PSV.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het zou toch echt om te huilen zijn als Ajacied. Ik dacht dat dit seizoen niet triester kon...

5 juni 2023 om 07:35

In welk opzicht dan? Je weet dat Bosz geen pure Ajacied is, net als Ten Hag dat ook niet was. Ik had het prima gevonden om Bosz nog eens bij Ajax te zien, maar vind het net zo prima als er een andere coach komt...

5 juni 2023 om 09:48

Ik volg je niet. Een de betere Ajax trainers afgelopen jaren gaat naar PSV en dat is niet erg want hij is, net als Ten Hah, niet echte een Ajacied? Nou, succes met Danny Blind als trainer met Daley Blind als player-assistent.

5 juni 2023 om 10:04

Een van de betere Ajax trainers? Laten we niet overdrijven zeg. Hij heeft het een jaar prima gedaan. Maar ook in dat jaar zat er gewoon een uitschakeling in de beker bij Cambuur tussen.

5 juni 2023 om 10:45

En een aantal gelukswedstrijden

5 juni 2023 om 11:03

Dat was inderdaad wat ik bedoelde.

5 juni 2023 om 11:37

Hij bedoeld vast waarom zal het pijn doen is geen kind vd club of zo net als een Guus bij psv. Is niet zo dat een Ajax legend in Eindhoven tekent. Is gewoon een prima coach die tekent bij de concurrent nou nou big deal.
Won niks in mokum en werd op domme manier uitgeschakeld voor cl voetbal en beker.
Yes finale el dat wel. Maar om nou te zeggen OMG Bosz komt niet aub zeg.

5 juni 2023 om 13:18

Ja met wisselspelers. Beker nam hij niet serieus.

5 juni 2023 om 16:07

Ik vind het allemaal nog steeds vrij vaag allemaal wat Elfrink hier beweert. Ik geloof direct dat PSV achter Bosz aan zit maar dat Bosz zo zou zitten wachten op PSV dat weet ik zo net nog niet. Hij soliciteerde niet voor niets openlijk bij Ajax. En nu Van der Sar weg is, is de horde voor hem om naar Ajax te gaan weg. Dus het ligt in mijn ogen veel meer voor de hand dat Bosz naar Ajax gaat dan naar PSV.

Maar dat Ramalho in de gevarenzone zit dat is een open deur. Diens rol is inmiddels wel uitgespeeld ja.

5 juni 2023 om 07:50

Ik vraag me echt af waarom Bosz een of andere goddelijke status heeft voor een deel van de Ajacieden. Na een seizoen was hij pleiten en heeft bij echt elke club in het buitenland nou niet echt het heel extreem goed gedaan. Ik ben vooral benieuwd of ik nu eindelijk eens naar een PSV wedstrijd kan gaan kijken met een duidelijk idee achter het spel. Bij Ruud moest alles van individuele kwaliteiten komen maar hopelijk kan Bosz "Boszbal" erin slijpen bij de selectie maar dat je op 3/4 plekken in de verdediging zou moeten doorselecteren deze zomer lijkt mij nou niet echt als een verrassing te komen.

5 juni 2023 om 08:05

Nou ja, hij heeft Ajax Europees weer op de kaart gezet, liet het elftal leuk spelen en gebruikte veel jeugd. Hij heeft een profiel wat bij Ajax past.

Ik vind het een interessante combinatie, Bosz en PSV. Alleen van het beleid (van Schmidt naar Van Nistelrooy en nu naar Bosz) mis ik wel een logische lijn.

5 juni 2023 om 08:11

Ik denk dat dat er vooraf besproken is hoe van Nistelrooij zou gaan spelen. Ik verwacht dat de insteek aanvallend voetbal is geweest. Hij heeft dit er helaas niet ingekregen.

5 juni 2023 om 08:23

@adzevedo. Ben ik met je eens. Vind Bosz ook eerder bij Ajax dan bij PSV passen. Maar in alle eerlijkheid snap ik niet dat de man bij een van de beide clubs op het lijstje staat. Veel te naïef en daar doet 1 goed seizoen bij Ajax niets aan af. Maar hebben topclubs nog wel logische lijnen? De move van ten Hag naar Schreuder was net zo onlogisch.

5 juni 2023 om 08:28

@G-schok Vond het meer een resultaat voetbal dan aanvallend voetbal. Anders kies je er niet voor om met een Til en de Jong te starten. Dan ga je van zelf met lange bal vooruit voetballen.

5 juni 2023 om 08:29

Intern was het gezien alle gebeurtenissen (Van Bommel weg door uitblijvende resultaten en interne strijd, Schmidt die besloot niet te verlengen, Toon die uit "zichzelf" besloot te stoppen als Ad, de Jong die eruit werd gewerkt na een transferperiode, door klaarblijkelijke geldproblemen Gakpo geforceerd verkopen in de winter en het bliksem vertrek van Ruud enkele dagen voor de laatste wedstrijd) een enorme puinzooi bij PSV. Nu begin je naar mijn idee even helemaal op nul, door het flink verkopen over vorig seizoen (positieve transferbalans van 84 miljoen) en met een gloednieuwe AD, TD en coach kan je deze zomer een selectie samenstellen gericht naar de wensen en eisen van de trainer. Met Bosz haal je iemand met jaren ervaring als hoofdcoach maar ook ervaring als TD. Hierdoor heb je met Brands, Earnie en Bosz een drie eenheid met ongelooflijk veel ervaring op het hoogste niveau. Dat is even wat anders als Toon, John de Jong en van Bommel bijvoorbeeld. Ik ben gewoon erg benieuwd welke lijn en welke visie deze nieuwe directie wilt gaan uitstippelen voor PSV.

5 juni 2023 om 09:34



Wat adzevedo zegt. Ik snap juist niet waarom mensen binnen Ajax hem NIET zouden willen. Ik had tot Bosz kwam al jaren niet meer zulk leuk voetbal van Ajax gezien. Zijn manier van spelen past perfect bij Ajax

5 juni 2023 om 09:45

@Arnavut1 Dat vind ik ook. Ik denk dat dit er uiteindelijk is uitgekomen. Maar dat de insteek weldegelijk aanvallend voetbal is.

5 juni 2023 om 09:59

@Mc significant

Eens. Ik gok dat het vooral teletext supporters zijn die vooral naar de uitslag kijken. Maar als je 90 minuten naar Ajax onder Bosz keek was er geen minuut saai. Soms onnodig, en met weinig prijzen maar ik heb me meer vermaakt met hem aan het bewind dan de pak weg 7 trainers daarvoor.

5 juni 2023 om 10:08

Wat een onzin, het eerste halfjaar was het drama, daarna begin het een beetje te lopen. Maar ook de beker verloren tegen Cambuur!
Ik vond Bos eigenlijk ook niet bij Ajax passen. Ik zou zeggen veel plezier bij PSV, van mij hoeft hij echt niet naar Ajax.

5 juni 2023 om 11:41

Je oordeelt puur obv de winterstop want er was ook zat kritiek op het spel dat jaar. Is er namelijk altijd bij Ajax. Zelfs onder ten hag toen men op 1 minuut van de cl finale kwam.
Begrijp me niet verkeerd er werd leuk gevoetbald, maar alles was mooi meegenomen omdat Ajax daarvoor echt dramatisch speelde.

5 juni 2023 om 11:57

Eens. John de Jong is evenals de scouting om te janken. Toon vond zichzelf een boegbeeld. Bommel was eigengerijdt en bosz, brands en Stewart van het maken denk ik.

Dat ajax supporters niet rouwig zijn om Bosz is om te janken. Alsof de beoogde Knut Knudde uit Noorwegen deze hel van Amsterdam kan redden….man man

5 juni 2023 om 13:20

Jij praat onzin, want het eerste halfjaar was helemaal geen drama. Willem 2 in de beker eind september was de ommekeer en 1e in de EL poule, wat een drama zeg. Tegen PSV thuis voor de winter gedomineerd, maar helaas 1-1 toen.

5 juni 2023 om 13:57

Tandem Til en Luuk zet je er niet in voor tiki taka voetbal..

5 juni 2023 om 15:29

Ik adviseer je om de wedstrijden opnieuw te bekijken. Zo geweldig was het niet. Het woord drama typ je zelf. Ik geef aan dat er kritiek was. Wil je dat ontkennen?

5 juni 2023 om 16:11

Ajax1

"jij praat onzin, want het eerste halfjaar was helemaal geen drama."

Nope. Hij praat géén onzin maar heeft gewoon gelijk. Wat wedstrijdjes daargelaten was het meerendeel van de wedstrijden onder Bosz een groot drama ja. Bosz' team begon feitelijk pas echt te lopen in maart ongeveer, tot die tijd stelde het allemaal niet zo heel veel voor.

En daar doet een 1-1 tegen PSV en 1e worden in een EL poule natuurlijk niks aan af.

5 juni 2023 om 07:50

Ik vind het oprecht niet erg dat Bosz niet tekent bij Ajax en naar PSV gaat, met het type spel dat hij prefereert weet je ook bij de volgende topper Ajax minimaal 2 goals maakt. Blind alles op de aanval gooit

5 juni 2023 om 07:55

Misschien wel, misschien niet. De tijd zal het moeten uitwijzen. Ajax heeft alle kans gehad Bosz te halen en heeft dat niet gedaan. Dat is ergens jammer, maar er komt heus wel weer een bekwame trainer. We zijn net 8 dagen klaar met dit seizoen, afgelopen week waren er ook weer voldoende ontwikkelingen. Het zou me verrassen als deze week geen duidelijkheid komt wie de trainer moet worden.

5 juni 2023 om 08:51

Ach ik denk dat het voor veel Ajacieden en PSV'ers hetzelfde is: als hij wel komt is het prima, als hij niet komt ook. Het voordeel is dat hij ervaren is en de competitie kent. Het nadeel is dat je niet goed weet hoe zijn systeem gaat uitpakken.

5 juni 2023 om 09:50

Voordeel is, dat je wel sneller met de volgend seizoen kan beginnen. Ajax moet nog eerst Coach aanstellen.

5 juni 2023 om 11:04

"voordeel is, dat je wel sneller met de volgend seizoen kan beginnen. Ajax moet nog eerst Coach aanstellen".

Dat voordeel kan je blind weg strepen tegen alle nadelen die zijn komst heeft. Bij PSV is men gewend om reactievoetbal te spelen en onder Bosz zullen ze met 40 meter ruimte in de rug moeten gaan spelen. De spelers van Ajax beheersen dat omdat ze daar van jongs af aan voor worden opgeleid en ondanks dat had Bosz met hen al een half seizoen nodig om de puzzel te leggen. Laat staan voor spelers voor wie die speelwijze niets minder is dan een totale cultuuromslag. De meeste spelers van PSV zijn daar bovendien volstrekt ongeschikt voor, net zoals ze dat waren om het systeem dat Roger Schmidt altijd hanteert te kunnen uitvoeren. Dat betekent dus dat PSV in een paar weken tijd de halve selectie moet vernieuwen, terwijl het al moeilijk genoeg is om een speler te vinden die mentaal en tactisch sterk genoeg is om met zoveel ruimte in de rug te spelen.

Het grootste probleem van Bosz is echter dat hij maar één kunstje lijkt te beheersen en niet in staat is om net als Erik ten Hag tactisch te variëren binnen zijn systeem als de situatie daar om vraagt. Het resultaat in zijn seizoen bij Ajax verbloemt veel omdat dat euvel Ajax in veel Europese wedstrijden flink heeft dwars gezet en vooral in uitwedstrijden af en toe compleet werd weg gespeeld en op sommige momenten al virtueel was uitgeschakeld. De finale tegen een niet bijster sterk ManU werd kansloos verloren omdat Bosz geen antwoord had op de tactiek van de geslepen Mourinho en bleef volharden in de kansloze aanpak waarmee hij was begonnen. Ajax heeft het altijd moeilijk met tegenstanders die er voor kiezen om opportunistisch te gaan spelen met een boomlange bonkige spits in de punt. Onder Bosz was dat zelfs extreem te noemen.

Net als bij Ajax zullen de tegenstanders zich op PSV gaan instellen als Bosz daar coach wordt en dan heeft PSV spelers nodig die in staat zijn om wedstrijden tot in het detail te lezen en vaardig zijn in kleine ruimten omdat de tegenstanders het veld extreem klein zullen gaan maken. Zulke spelers heeft PSV niet en die zijn ook niet makkelijk te vinden, die zullen in de meeste gevallen door de club zelf moeten worden opgeleid. En dan wil ik het nog niet eens hebben over de interne communicatie, die is extreem belangrijk in een systeem waarin de spelers zoveel ruimte in de rug laten. Fouten die worden gemaakt en die leiden tot gevaarlijke situaties zijn in de meeste gevallen het gevolg van miscommunicatie. En het is niet de vraag of er communicatieve problemen zullen ontstaan als spelers worden gedwongen om een systeem te spelen dat ze niet beheersen of waar ze wellicht zelfs niet geschikt voor zijn, maar wanneer en hoe vaak dat gaat gebeuren en welke gevolgen dat zal hebben.

Ajax had in het jaar dat Bosz daar coach was in de winterstop al een achterstand op Feyenoord die achteraf niet meer bleek in te halen, ook al kwam het team nog redelijk dichtbij toen ook Feyenoord punten begon te morsen. Wat kenmerkend was van het Ajax onder Bosz waren de bizarre resultaten in de voorbereiding, waarin werd verloren van laagvliegers als FC Liefering, Gent en Krylja Sovetov en gelijk gespeeld tegen O. Marseille en AFC (!). Ajax wist in de voorbereiding slechts 1 wedstrijd te winnen, tegen het nietige AS Beziers. De eerste wedstrijd in de voorronde CL wist de club nog ternauwernood Saloniki te verslaan door een doelpunt in 87e minuut van Klaassen. De volgende wedstrijd vloog het team er echter uit door een kansloze nederlaag tegen Rostock, ook niet bepaald een hoogvlieger. Waar PSV vervolgens ook niet van wist te winnen, dat dan weer wel.

In de kwartfinale EL tegen Schalke was Ajax virtueel uitgeschakeld en wist pas in extremis de wedstrijd toch nog naar zich toe te trekken met doelpunten in de 111e en 120e minuut. Dat Ajax de wedstrijd in de halve finale tegen Lyon nog heeft weten te winnen, was niet minder dan een wonder omdat de tegenstander vele malen sterker was, maar alleen verzuimde de vele kansen die het wist te creëren te verzilveren. Vooral in die wedstrijden en in de finale bleek overduidelijk het onvermogen van Bosz om een wedstrijd met een tactische ingreep te doen kantelen. Tegen Schalke en Lyon bleef dat wonder boven wonder nog zonder gevolgen, maar tegen de geslepen en schaamteloze Mourinho maakt dat euvel zijn ploeg volstrekt kansloos.

Het Ajax van nu is niet meer het Ajax van onder Bosz. In die tijd had Ajax nog een "normale" kostendekkende begroting waarin geen CL was opgenomen. Nu is dat totaal anders en moet de club resultaten behalen om de peperdure rekeningen te kunnen betalen. Het eigen vermogen is groot genoeg om 1 seizoen zonder CL te kunnen overbruggen, maar als dat volgend jaar weer zou gebeuren, zou het een heel ander verhaal worden. En aangezien Bosz niet bepaald een coach is die resultaatgericht te werk gaat en prijzen weet te pakken, is het niet meer dan logisch dat Ajax hem vooralsnog links laat liggen. Als hij naar PSV gaat, zou Ajax daar wellicht zelfs flinke baat bij kunnen hebben omdat je mag verwachten dat hij daar helemaal zijn handen vol zal hebben om de boel tijdig op de rit te krijgen.

5 juni 2023 om 11:45

De spelers van dit Ajax kunnen niet eens fatsoenlijk lopen. Ze beheersen het spel wat Bosz wilt spelen helemaal niet op timber na. Bij psv heb je Xavi, boscagli, Anwar, Veerman, Patrick en wellicht ook teze die eigenlijk prima in het plaatje van Bosz passen. Reactie voetbal is onzin hoor.

5 juni 2023 om 14:00

Anwar en Patrick kunnen Bosz voetbal spelen? Zoveel inhoud hebben due mannen niet eens..

5 juni 2023 om 15:30

Anwar is opgegroeid met zo een manier van spelen en Patrick is een aanvallende back. Daar houdt Bosz van

5 juni 2023 om 16:13

"de spelers van Ajax beheersen dat omdat ze daar van jongs af aan voor worden opgeleid"

Spelers als Bassey, Alvarez, Sanchez, Wijndal en dergelijken ja. Van jongs af aan gewend om met '40 meter in de rug' te spelen.

Zou wel typisch zijn: het duurt lang voordat Ajax eindelijk een nieuwe trainer heeft. Eerste keus/keuzes wil(len) niet, doorschakelen naar Bosz…… oh nee, die heeft onderhand bij PSV getekend.

Ik ben benieuwd hoe Bosz het bij PSV zal/zou doen. De aanvallende kwaliteiten zijn in Eindhoven best aanwezig. Verdediging moet beter op orde.

5 juni 2023 om 07:43

Ik heb niet het idee dat men bij Ajax überhaupt met Bosz in zee wilde gaan.

On: ik denk dat dit wel eens een heel gelukkig huwelijk kan gaan worden. De vraag is alleen of hij tijdig een spelersgroep naar zijn ideeen bij elkaar kan krijgen. Ik ben benieuwd. Hij zal zwaar door gaan selecteren vermoed ik.

5 juni 2023 om 09:04

Ik denk dat als Mislintat Bosz had gewild Bosz ook wel voor Ajax had gekozen: daar past hij als coach gewoon stukken beter. Als Bosz naar PSV gaat is dat denk ik omdat hij proeft of al weet dat men bij Ajax er onvoldoende van overtugid is dat hij de beste keuze is. En op basis van wat ik van Mislintat tot nu toe heb gehoord en gezien heb ik daar vrede mee, hoe graag ik Bosz ook bij Ajax had zien terugkeren. Ik ben een liefhebber van Bosz als coach en gun hem de successen. Ik denk echter dat hij dan achteraf gezien eigenlijk nog beter voor Twente had kunnen kiezen dan voor PSV: daar zie ik hem echt niet passen en daar krijgt hij de nodige hoofdpijndossiers. Bij PSV hunkeren ze na al die jaren meer naar resultaat dan naar mooi voetbal en snél (want voorronde CL), maar Bosz heeft tijd nodig en er zal heel wat bij moeten komen daar om zijn voetbal te kunnen spelen, terwijl ze daar niet echt de middelen er voor hebben om dat te kunnen doen. Daarnaast zit er bijvoorbeeld nog wrok vanuit El Ghazi naar Bosz en aanvoerder Luuk De Jong is allesbehalve een Peter Bosz speler en zal waarschijnlijk op een tweede plan gaan belanden. Behalve Joey Veerman is er tevens eigenlijk geen speler binnen de huidige PSV selectie die echt een 'peter Bosz speler' is als ik er gemakshalve van uit ga dat Xavi Simons zal gaan vertrekken (die kans lijkt mij best aannemelijk).

5 juni 2023 om 09:13

Het voetbal bij PSV is in de afgelopen jaren echt niet best geweest om naar te kijken. Bij vlagen zag je onder Schmidt leuk voetbal en dat was het dan wel.

Ik denk dat je de PSV fans onderschat. Zodra er daadwerkelijk een lijn te zien is in het spel en er progressie geboekt wordt, kan er veel. Persoonlijk heb ik de CL voor volgend seizoen al afgeschreven, dat is echt een vrij onmogelijke missie. Gezien de uitbreiding van 1 naar 2 tickets in het jaar daarna is plek 1/2 cruciaal. Dat is dan over een heel seizoen. Dat is Bosz bij Ajax ook gelukt en nu kan hij een groot deel van de selectie zelf vorm geven waarschijnlijk.

Nee, korte termijn blijft het even puin rapen. Ik hoop dat mijn mede supporters ook niet de verwachting hebben dat Bosz alles binnen 2 maanden even op de rit heeft.

5 juni 2023 om 09:35

@woenselaar, ik hoop dat Bosz voor die 4 wedstrijden voorrondes CL zichzelf even kan aanpassen en resultaatvoetbal gaat inzetten. Kun je daarna de rest van het seizoen (met de CL bonus erbij) het team omvormen. CL campagne is dan wellicht slecht (hopelijk dan wel nog 3e in de poule), maar 2e plek in de ED moet altijd mogelijk zijn. Daarna heb je direct CL en een jaar kunnen omvormen en pluk je de vruchten. Wie weet gaat het al eerder beter en kunnen ze daadwerkelijk een gooi naar de titel doen, maar liever heb ik dat ze CL halen (en even Union Berlin loten, kan ik ze hier nog live zien ook).

5 juni 2023 om 09:41

De PSV-fans uit mijn omgeving willen vooral weer eens kampioen gaan worden en de CL in (deels vanwege het geld...wat begrijpelijk is). Bij Bosz kun je er inderdaad het beste vanuit gaan dat dat in zijn eerste seizoen nog niet allemaal dusdanig op de rit is. Kun je dat geduld opbrengen dan kan hij iets moois neerzetten. Daarnaast moet je ook wel echt de selectie naar zijn spel gaan vormen. Mensen vergeten soms hoe groot de renovatie was die hij destijds bij Ajax deed. dat was echt niet niks.

5 juni 2023 om 10:46

V Aanholt is best een bosz speler en Boscagli ook wel. Daarnaast is bakayoko ook best een speler die in de lijn van bosz kan spelen. Aan de andere kant, wat is een typische bosz speler? Bij ajax hield hij ook echt vast aan Klaassen en speelde hij met viergever en Veltman.

5 juni 2023 om 11:20

Zeker Viergever was gewoon bij gebrek aan beter. Ajax heeft toen gewoon een erg moeizame transferperiode gehad. Overmars wordt nu gelauwerd, maar hield vaak de hand op de knip in de eerdere jaren. Ziyech werd pas uit paniek gekocht in 2016. Viergever stond daar omdat hij wel nog redelijk kon opbouwen t.o.v. wat er was. Toen De Ligt doorbrak kreeg die ook heel snel kansen daar in het centrum en Sinkgraven werd door Bosz omgeturnd tot linksback omdat hij op die plek maar niet tevreden werd. Was Bosz nog een jaar gebleven dan had hij absoluut wel weer versterkingen gevraagd, ondanks die EL-finale. Veltman is een verhaal apart, want ook Ten Hag viel daar vaker op terug: die had zijn tekortkomingen maar voerde wel vaak ook erg trouw uit wat coaches als Bosz en Ten Hag op die plek wilde. Klaassen heeft zijn beste jaar gekend onder Bosz, maar vooral omdat Bosz i.t.t. De Boer weer met de punt naar achteren ging spelen en Klaassen in zijn kracht zette als lopende speler naast Ziyech. Gedurende het seizoen begon Bosz ook al steeds meer Van de Beek te introduceren en op den duur ook Frenkie en Nouri.

Psv heeft op dit moment het beste middenveld van Nederland met Simons Sangare en Veerman Luuk de jong is oke als spits. Benitez is een van de betere doelmannen in de eredivisie.
dus als ze 2 goede buitenspelers kopen en de verdediging helemaal op de schop gooien
dan kunnen ze volgend jaar kampioen worden

5 juni 2023 om 07:51

Dat is makkelijk gezegd, maar natuurlijk niet waar. Xavi staat altijd op links en Sangare is gewoon weg straks. Met alle nieuwe aankopen die jij voor ogen hebt, moet het ook nog maar renderen.

5 juni 2023 om 08:12

Maar als Xavi op 10 staat Veerman als Controleur en Sangare als verdedigende middenvelder. dan heeft psv gewoon het beste middenveld van Nederland
ze hebben vooral goede verdedigers nodig en een zeer goede buitenspeler die ook in de spits kan spelen.
verder hoop ik dat Bosz Max weer aan de praat kan krijgen hij had een geweldig jaar in de Bundesliga en kan een zeer goede aanvallende back zijn,
die veel assist levert

5 juni 2023 om 08:17

Typ je er nou gewoon overheen zonder te lezen? Bovendien speelt max helemaal niet meer bij PSV volgend seizoen.

5 juni 2023 om 08:31

Xavi begon het seizoen toch op 10? Pas na het vertrek van Gakpo is hij naar links gegaan. Met een nieuwe buiten speler, kan hij weer terug naar het middenveld

5 juni 2023 om 07:53

Eens dat het middenveld van PSV ijzersterk is, maar het middenveld van Feyenoord is niet veel minder misschien zelfs gelijkwaardig met Kokcu,Wieffer en Szymanski. Ik vind vooral verdedigend PSV inderdaad al jaren bedroevend. Ben heel benieuwd naar volgend seizoen gaat een mooie strijd worden!

5 juni 2023 om 08:54

Eerlijk gezegd vind ik als Ajacied Feyenoord veruit het sterkste middenveld hebben. Dat team blijft hoogstwaarschijnlijk ook bij elkaar. PSV middenveld was niet echt indrukwekkend, alleen Xavi kan me enigszins bekoren.

5 juni 2023 om 09:06

Eens over het middenveld van Feyenoord. Maar, Xavi kan je ‘enigszins bekoren’😅? Ongeacht welk team je support, je kan me niet wijsmaken dat je als voetballiefhebber niet hebt genoten van Xavi dit seizoen.

5 juni 2023 om 07:57

Klopt en als Feyenoord de vertrekkende spelers goed opvangt kunnen ze ook kampioen worden.

En als Ajax goed inkoopt op de posities waar ze het nodig hebben kunnen ze ook kampioen worden.

Open deur!

5 juni 2023 om 08:21

1 groot verschil. Slot heeft bewezen nieuwe jongens in te passen. Voor mij is Feijenoord op dit moment titelkandidaat nummer 1.

5 juni 2023 om 09:15

Historisch gezien is dat Feyenoord pas één keer gelukt. Maar goed, als Feyenoord dit team weet te behouden geef ik ze een grote kans om wederom geschiedenis te schrijven.

5 juni 2023 om 10:18

Vlak PSV niet uit kan ook kampioen worden met Bosz als trainer

5 juni 2023 om 08:06

Met het aanvallende spel van Bosz heb je niks aan een goed middenveld, zonder een goede verdediging. Als zij het hoge spel en pro-actief verdedigen niet aan kunnen, dan kom je nergens. En laat dat nu net de zwakte zijn in deze selectie.

5 juni 2023 om 08:49

Volgens mij is t middenveld van Feyenoord nog altijd beter...

5 juni 2023 om 08:55

dat denk ik niet ze zijn nu kampioen en dat komt voornamelijk omdat ze een geweldige conditie hebben, en streden voor elke meter
maar als we het puur over klasse hebben rauwe kwaliteit dan denk ik dat Sangare beter is dan Kokcu en makkelijker meekan in de top voornamelijk door zijn fysiek
Veerman is denk ik beter dan Weiffer en zal meer uit zijn carrière halen en als Xavi zo doorgaat dan zal hij beter worden dan de 3 Feyenoord middenvelder bij elkaar

5 juni 2023 om 10:08

Haha, je kan wel zien dat je voor PSV bent en enigszins de realiteit uit het oog verliest.

Vooral de spelers vergelijken die niet met elkaar te vergelijken zijn:

Wieffer - Sangare - Dit wint Sangare, vooral door zijn fysiek. Voetballend is Wieffer echt een stuk beter.

Kokcu - Veerman - Dit wint Kokcu echt met gemak, Veerman heeft nog zoveel te bewijzen wat Kokcu echt al 2 jaar laat zien.

Over de 10 positie, als Xavi daar komt ben ik het inderdaad met je eens. Maar om daarin te zeggen beter dan de 3 bij elkaar is ook overdreven.

Zoals ik hierboven al aangaf, kan je wel speculeren over ''het beste middenveld'', maar Sangare is gewoon weg en Veerman heeft nog genoeg te bewijzen. Ook Xavi moet nog maar behouden blijven, waarbij hij dan ook nog eens ''hopelijk'' op 10 komt te spelen.

5 juni 2023 om 11:59

Haha, het is geen atletiekvereniging in Rotterdam hoor, net of het modale voetballers zijn die goede longen hebben🤣🤣🤣

5 juni 2023 om 10:49

Veerman die in de winter nog zowat weg moest van de psv fans? Laat me niet lachen. Feyenoord en Ajax hebben echt een stuk beter team.

Ik neem toch aan dat Ramalho onder elke nieuwe trainer in de gevarenzone zit.

5 juni 2023 om 07:57

Ja dat hoop ik ook! Net als een stuk of 10 andere jongens. Maar ja, hebt er toch nog ook volgend jaar weer 11 nodig om op te stellen.

Ik denk echt dat Teze die kans gaat pakken. Als CV met 50 meter in de rug kan die veel compenseren met zijn snelheid en tackles. Zal nog steeds wel een goede cv bij moeten. Misschien wel 2 als ramalho en obispo weggaan.

5 juni 2023 om 07:59

Ik denk dat Teze al jaren laat zien dat hij tekort komt en dat dit volgend jaar nog zo blijft. Het is echt geen slechte speler, maar mist teveel om te kunnen acteren op het niveau waarop Psv wil acteren. Al helemaal als ze hem op rechtsback zetten. Even serieus. Wie bedenkt dat?

5 juni 2023 om 08:44

Heeft als centrale verdediger wel een goede periode onder Schmidt gehad, zelfs door de grote Louis van Gaal geselecteerd. Ik zou hem daar nog een kans geven.

5 juni 2023 om 09:00

Oh prima hoor, hij is ook niet de beroerdste speler van psv. Zijn er nog wel een aantal die ik eerder weg zou doen. Maar op termijn vrees ik dat hij het niet gaat redden. Daarvoor is hij te weinig echt verdediger.

5 juni 2023 om 11:42

In wat komt teze tekort?

5 juni 2023 om 12:29

In defensief opzicht vooral. Qua felheid, maar ook positioneel, in de lucht matig. Heeft een leuke inspeelpass, maar verder mist hij vooral veel van wat je van een centrum verdediger zou verwachten.

5 juni 2023 om 09:36

Heung

"ik denk echt dat Teze die kans gaat pakken"

Dan moet hij die onzin wel uit zijn hoofd halen, dat hij een rechtsback is. Snap niet dat hij niet inziet dat hij te beperkt is als rechtsback. Als CV liggen veel meer mogelijkheden.

Behalve Ramalhi, lijkt mij dat het ook voor Boscgali einde verhaal is. Die lijkt mij te langzaam voor het spel van Bosz. Met ruimte in zijn rug, is het steeds spannend voor Psv.
Jammer dat Obispo niet 100% focus kan hebben. Die zou wel meer geschikt zijn met ruimte. Man heeft wel snelheid

5 juni 2023 om 09:48

Boscagli is wel een van de weinigen met een bepaald vernuft aan de bal. Ik denk juist dat hij, net als onder Schmidt, een van de sterkhouders gaat worden.

5 juni 2023 om 10:34

Dat denk ik ook. Ik vond Boscagli met ruimte in de rug ook helemaal niet zo slecht als Krillin doet voorkomen. Ik vind m juist behoorlijk zwak in de mandekking want hij is zn man regelmatig kwijt als ie in de 16 moet verdedigen. Boscagli heeft goed inzicht en verovert daarmee veel ballen.

Ajax zit gewoon te slapen en is weer eens niet slagvaardig genoeg.
Contracteer Bosz voordat hij bij PSV tekend. Alle eerste keuze tot nu willen kennelijk niet dus neem dan iemand die graag wil en Ajax kent en ook Ajax voetbal wil spelen.
Bovendien een coach die het Cruijff systeem kent en een dikke vriend van Jordy Cruijff is.
Kom op Ajax.

5 juni 2023 om 13:24

Eens, maar de meesten zijn er van overtuigd dat Knutsen Ajax er wel weer even bovenop helpt. Hoop dat het dan ook zo is. Twijfel alleen of hij hetzelfde kan in een grotere competitie.

Als Ajacied totaal niet erg dat Bosz naar PSV zou gaan. Je ziet ook echt een splitsing bij de supporters, een groep die hem graag wilt hebben, een groep die hem niet wilt hebben en dan ik die het niet uitmaakt.

Ja hij heeft het goed gedaan bij Ajax dat ene seizoen maar toch, ik denk dat Ajax er prima aan doet een andere trainer aan te stellen. Als Knutsen komt, denk ik persoonlijk dat Ajax een betere coach heeft dan Bosz.

Bosz goede trainer in het verleden, de laatste jaren was het niet best. Niet bij teams waar je ook echt ies van hem mag verwachten, maar hij heeft de teams die hij had niet ook niet beter gemaakt. Of boven verwachting gepresteerd. Aan de hand van dat, vind ik het niet erg dat hij niet naar Ajax gaat.

Mag toch hopen dat transferprioriteiten 1,2 en 3 in de verdediging zijn?

5 juni 2023 om 09:37

PSV kennende zijn de prioriteiten 1 een spits, 2 buitenspeler en 3 een aanvallende middenvelder.

En dan weer het moment, O ja we hebben ook een verdediger nodig. Even iemand huren

5 juni 2023 om 09:49

Precies dat. Onvoorstelbaar eigenlijk dat Psv al jaren niet in staat is om een goede verdediging bij elkaar te kopen/samen te stellen. Laatste seizoenen altijd de achilleshiel van Psv geweest.

5 juni 2023 om 11:44

Het probleem centraal achterin is, dat de posities al dubbel bezet zijn en voorin niet. Vandaar dat die andere posities prioriteit hebben.

Ik vind het niet erg dat hij niet naar Ajax gaat. Als mij iets opvalt bij Bosz is dat geen enkel team waar hij trainer geweest is constant speelt. Er zijn altijd enorme pieken en dalen. Dit gaat ook nooit veranderen. Wat dat betreft is het aanstellen van Bosz redelijk risicovol. Ook is hij zeer stoïcijns in wat hij wil en zal er niet vanaf stappen. Daarom wordt hij zo vaak ontslagen. Wel is het vaak spektakel met Bosz. Dat moet ik wel zeggen.

Centrale verdediger, linksbuiten en spits lijkt mij de prioriteit te liggen voor de aankopen. Rechtsback is met Sambo en Mwene al dubbel bezet.

Lijkt me sterk, dat juist Ramalho genoemd wordt nu. Hij is door Schmidt destijds gehaald, juist omdat hij gewend was hoog te verdedigen.

5 juni 2023 om 09:38

Hij kopt wel eens een corner binnen, maar verdedigen heb ik bij hem nog niet ontdekt. Snel doorselecteren graag.

Bosz is wel erg op zoek naar een nieuwe baan. Eerst de media opzoeken en zorgen dat je kandidaat bij ajax wordt, en nu vermoedelijk instappen bij psv....

5 juni 2023 om 09:17

Ik zou de telefoon inderdaad ook ophangen als PSV had gebeld, nadat je aan de kant geschoven bent bij Ajax.

5 juni 2023 om 09:39

Die man wilt lekker weer aan de slag in NL bij een topploeg. Wat is daar mis mee?
Hij kan prima bij Ajax, Feyenoord of PSV aan de slag. Of zelfs een Az.

Club die hem binnenhaalt, haalt gewoon een prima trainer binnen. Met duidelijke visie en die ook zorgt dat zijn teams topfit zijn.

Teze het zwakste schakel van dit psv die jongen vind ik slechter dan Ramalho die heeft kansen genoeg gehad

5 juni 2023 om 09:52

Teze is een CV, geen rechtsback, maar dat had Van Nistelrooij helaas niet door. Ik denk dat hij als CV wel mee kan bij PSV.

5 juni 2023 om 13:26

Hij wilde toch zelf als rechtsback? Dan heeft hij ook geen goed zelfbeeld, want is centraal veel beter.

Denk dat Ramalho bij iedereen de eerste naam zal zijn die weg mag. Het zou mij niets verbazen als Bosz ook weer aan de slag gaat met Sinkgraven en dat dit na Spierings de tweede versterking gaat worden.

Leuke vind ik wel dat mensen het hebben over dat er bij PSV alleen maar gecounterd zou worden en dat Bosz niet bij het het aanvallende spel zou passen, maar ondertussen wel vergeten dat PSV in de ED gewoon de meeste goals heeft gemaakt. Als de verdediging eindelijk een jaar stabiel is, zie ik PSV kampioen worden.

5 juni 2023 om 10:48

In de meeste wedstrijden in de Eredivisie kunnen we idd niet counteren en moeten we het spel maken. Ik vind het daarom idd wel meevallen dat we een counterploeg zijn. Het is wel zo dat het vaak een kracht is en opbouwend voetballen juist te traag en voorspelbaar is waardoor het over het algemeen langer duurt dan het zou moeten duren om een wedstrijd te beslissen.. en dat is frustrerend voor ons PSV supporters. Als we die kwaliteit van het counteren kunnen behouden en tegelijkertijd effectiever dominant voetbal kunnen spelen onder Bosz.. dan ziet het plaatje er rooskleurig uit.

5 juni 2023 om 10:57

Vind dit allemaal scorebord journalistiek... PSV legt gewoon dramatisch voetbal op de mat en weet dankzij individuele klasse (gakpo, Xavi) nog weleens wat doelpunten te maken. Elke PSV supporter hoopt dat je met Bosz misschien ooit eens een goede wedstrijd te zien krijgt.

Bosz dus hoogstwaarschijnlijk naar PSV dus. Was zelf wel fan van hem maar niet het einde van de wereld. Ben benieuwd met wat Mislintat dan uit de hoge hoed tovert. Maar goed denk dat Bosz en PSV wel prima kan werken hoor. Je krijgt zeker aanvallend voetbal alleen het kost wel tijd om het er in te verwerken. Dus het kan zijn dat de eerste weken of maanden wat moeizamer gaan omdat je natuurlijk ook moet doorselecteren als PSV zijnde.

De prioriteit wat betreft inkomende transfers lijkt te liggen op een nieuwe defensieve middenvelder, rechtsback en linksbuiten. Ik mag voor de mensen in Eindhoven en omstreken toch hopen dat prio 1 centraal in de verdediging ligt. Dit is al jaren het zorgenkindje.

Bosz moet ook helemaal niet komen. Nog nooit wat bereikt met dat kamikaze voetbal van hem.

5 juni 2023 om 13:31

Wat een dooddoener altijd. Bij Ajax werd dit ook gezegd, maar met pure kamikaze haal je geen EL-finale en maar 23 tegengoals in de eredivisie. Minder dan Van Bronckhorst en evenveel als Cocu. De verdediging stond gewoon zeer goed, niks kamikaze. Alleen bepaalde wedstrijden leek dit zo, maar dat is niet structureel. Alleen bij Dortmund hard gefaald, Lyon matig en Leverkusen over het algemeen prima met 4e, 5e plek en bekerfinale.

5 juni 2023 om 15:34

Met Sanchez en De Ligt had hij zo'n beetje het beste verdedigende duo dat Ajax in twintig jaar heeft gehad. Die hebben hem echt gered. En zelfs dan ging het in Europese wedstrijden vaak nog goed mis. Je moet even die kwartfinale en halve finale terug kijken. Echt een klein wonder dat ze daar niet zijn gesneuveld. En uiteindelijk ook gewoon geen kampioen.

5 juni 2023 om 18:14

Een 17-jarige De Ligt in zijn debuutseizoen ja? Diezelfde De Ligt die ontzettend veel kritiek kreeg bij zijn debuut in Oranje? Ja hij was goed, maar nog lang geen topper en niet eens basisspeler. Hij speelde welgeteld 11 ED wedstrijden dat seizoen en 23 duels in totaal. Viergever stond meestal centraal, dan is zo weinig tegengoals zeker wel knap. Organisatie stond gewoon goed, ook met Viergever, Sinkgraven en Veltman in de verdediging.

In de kwartfinale dik verdiend door. Thuis tegen Schalke had 5-0 kunnen worden. Uit billenknijpen door rode kaart Veltman. Uit tegen Lyon was wel slecht. Ondanks dat ze geen kampioen waren kon je echt wel heel tevreden zijn over dat jaar. Ajax en presteren in Europa was echt ver verleden tijd.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren