Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Dramatisch nieuws voor Arne Slot en Liverpool? ‘Normaal gesproken wordt dit een heel lange schorsing’

Laatste update:

Darwin Núñez moet vrezen voor een heel lange schorsing, zo concludeert Jeroen Kapteijns, journalist namens De Telegraaf, na het zien van beelden van de 25-jarige spits. Na afloop van de halve finale op de Copa América tussen Uruguay en Colombia liep het compleet uit de hand.

Op beelden is te zien hoe meerdere Uruguayaanse spelers de tribunes bestormen en in gevecht gaan met Colombiaanse fans. Núñez kon amper worden tegengehouden, deelde klappen uit en moest die ook incasseren.

De sfeer tijdens Uruguay - Colombia (0-1) was al behoorlijk verhit en na afloop van het duel ging het mis. Meerdere Uruguayanen, waaronder Núñez en José María Giménez (Atlético Madrid), deden een poging om Colombiaanse fans op de tribunes in het Bank of America Stadium in Charlotte te raken.

In ieder geval in het geval Núñez is dat ook gelukt, zo is duidelijk te zien op beelden. Giménez verklaarde na afloop waarom het uit de hand is gelopen op de tribunes. “Het was een ramp. Er was geen politie en we moesten onze gezinnen verdedigen. Er waren pasgeboren baby’s. Dit is de schuld van twee of drie mensen die een paar drankjes te veel op hadden en niet weten hoe ze moeten drinken.”

Schorsing


Kapteijns denkt dat het onderzoek negatief kan uitpakken voor Núñez. “Er worden rake klappen uitgedeeld. Normaal gesproken wordt dit een heel lange schorsing voor met name Darwin Núñez. Bizar gedrag van de Liverpool-speler, die van alles naar zijn hoofd gegooid krijgt maar zich niet zo moet laten meeslepen.” Op een van de vele video's valt ook te zien dat Núñez met een stoel probeert te gooien.

De Zuid-Amerikaanse voetbalbond CONMEBOL is een onderzoek gestart naar het incident. Fans van Liverpool vrezen inmiddels voor een langdurige schorsing van Núñez, die kan worden overgenomen door FIFA. Het toepassen van geweld wordt normaliter hard bestraft. In het geval dat de wereldvoetbalbond een langdurige straf overneemt, moeten the Reds de aanvalsleider mogelijk langere tijd missen.

Arne Slot, die deze zomer is begonnen aan zijn klus bij Liverpool, zal hopen dat het bij een schorsing als international blijft. De voormalig succescoach van Feyenoord onthulde onlangs al dat hij Núñez heeft verteld dat de Uruguayaan een belangrijke rol kan gaan spelen op Anfield.

Altijd op de hoogte blijven van het belangrijkste voetbalnieuws? Word nu lid van het Voetbalzone WhatsApp-kanaal!

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Ajax traint onder Farioli
Reacties

Arne Slot effect, Nunez die eindelijk z'n doel raakt. Hij zal inderdaad wel een maand of 3 geschorst worden, daar maken ze een mooi voorbeeld van, over de gebrekkige beveiliging in het stadion geen woord natuurlijk.

11 juli 2024 om 13:09

Homelander clubs worden doorgaans toch ook bestraft bij incidenten. Althans, ik heb het gevoel dat ik hier heel vaak lees dat clubs boetes krijgen voor ongeregeldheden.

11 juli 2024 om 16:25

Je kunt niet Liverpool straffen als hun speler zich misdraagt bij zijn land. Hij zal wellicht worden geschorst als international en meer niet.

11 juli 2024 om 16:36

@Suc6Magnet Heb je Suarez/Chiellini gemist?

11 juli 2024 om 20:13

In de context dat er familie leden van de spelers in het vak zaten waarvan de veiligheid niet gegarandeerd kon worden zal die lange schorsing wel meevallen denk ik. Een familielid hoeft de FIFA maar aan te klagen voor het faciliteren van aanranding door de beveiliging niet in orde te hebben en je hebt een hele andere discussie. Ik denk dat de soep niet zo heet gegeten zal worden als dat deze wordt opgediend

Tenzij de FIFA dit oppakt is dit toch geen probleem voor Liverpool en Slot? Het lijkt me sterk dat de FIFA een straf overneemt en een club straft om het wangedrag van hun speler terwijl hij voor de nationale ploeg actief is! Dat zou een vreemde gang van zaken zijn in mijn ogen.

11 juli 2024 om 10:10

De FIFA en Conmebol zullen toch wel elkaars schorsingen overnemen?

11 juli 2024 om 10:18

Als je hem dan schorst voor wedstrijden van het nationale elftal dan heb ik daar alle begrip voor, maar wat heeft Liverpool misdaan in dit voorval? Liverpool moet wel een ongelofelijk dure speler doorbetalen en hem tijdens de competitie missen, terwijl zij hier part noch deel aan hebben!

Ik zou het schandalig vinden als ik eerlijk ben als de FIFA een schorsing klakkeloos overneemt!

11 juli 2024 om 10:42

Die schorsingen worden toch ook in veel gevallen overgenomen? Ook die schorsing van Overmars door de KNVB werd overgenomen en doorgetrokken door de Uefa. Kan me voorstellen dat straffen voor dingen buiten het veld collectief worden gepakt, net als doping of matchfixing.

11 juli 2024 om 10:48

Van mij mag hij een half jaar geschorst worden. Neem aan dat Liverpool wel iets in het contract hebben staan waardoor hij met onbetaald verlof mag.

11 juli 2024 om 11:14

Westend, klopt. En de schorsing van Suárez na het bijten van Chiellini lijkt me nog relevanter. Deed ie op een WK en mocht vervolgens zijn eerste halfjaar bij Barca niet spelen ongeveer. Kans is groot dat dit dus ook voor Liverpool gevolgen heeft. En dat vind ik persoonlijk eigenlijk wel een goede. De hele waaromvraag weggelaten heeft Darwin zich vreselijk misdragen en zo iemand wil je een poosje niet op een voetbalveld zien.

11 juli 2024 om 12:32

In dat geval zou ik als club zijnde nooit meer een speler uitlenen aan land tenzij ze in bij blessures, gemiste wedstrijden, schorsingen een persentage van het betaalde tranfer bedrag en volledig salaris betalen en eventuele verliezen van het behalen van mindere prestatie van het team zoals mislopen champions league.

11 juli 2024 om 13:12

rayvg daar heb je als club helemaal geen stem in. Je zou het eventueel kunnen proberen in het contract met de speler op te nemen bij aankoop. Maar weet niet zeker of dat gebruikelijk is. Percentage transferbedrag lijkt me sws onwaarschijnlijk. Chelsea heeft het destijds wel voor elkaar gekregen met mutu die drugs gebruikt had, al hebben ze volgens mij nooit het geld gekregen.
Mindere prestaties claimen is hoe dan ook totaal kansloos. Is onmogelijk vast te stellen.

11 juli 2024 om 17:35

Als jou kind of familie bedreigd, lastig gevallen of aangevallen word, hou jij dan braaf je handjes thuis???

Ik niet in elk geval. Wie aan mijn familie komt kan klappen krijgen. Dus darwin heeft groot gelijk

11 juli 2024 om 19:05

Dus dit wilde net hetzelfde schrijven. Als zij vinden het recht te hebben om andere lastig te vallen kun je ook wat terug verwachten. Zeker als de beveiliging faalt.

13 juli 2024 om 10:01

Misschien dat jij gezinsleden lastig laat vallen omdat je jezelf keurig wilt gedragen, maar Nunez deed wat een man hoort te doen als zn gezin aangevallen wordt en de autoriteiten niets doen.

11 juli 2024 om 10:10

Stel dat hij al bij zijn club geschorst zou worden mis je daar nou ook weer niet zoveel aan. Die jongen heeft ook nooit dat extra stapje kunnen maken in Engeland.

11 juli 2024 om 10:10

Geen idee of de FIFA onderscheid maakt tussen interland en club voetbal als hij wordt geschorst.
Overigens drukt Nunez nog niet heel erg z’n stempel bij LFC. Nog niet de vaste nummer 9 geweest. Werd veel gerouleerd en gewisseld voorin.

11 juli 2024 om 10:21

Ze maken dat onderscheid niet. Suarez werd na het bijtincident op het WK 2014 ook geschorst voor vier maanden club voetbal.

11 juli 2024 om 10:25

Omdat hij ook op clubniveau al 2x geschorst was. Bij Ajax beet hij Bakkal, bij Liverpool beet hij Ivanovic en bij Uruguay beet hij Chiellini. Bovendien kreeg hij in 2014 2 verschillende straffen: 1 straf voor interlandvoetbal en een verbod op voetbalactiviteiten. Bij zowel Ajax als Liverpool is hij wel geschorst door de nationale bonden, maar heeft de FIFA die straf niet overgenomen voor interlandvoetbal.

11 juli 2024 om 10:47

@yoeri, volgens mij beet Suarez destijds Bakkal die toen bij Feyenoord speelde.

11 juli 2024 om 10:55

@penkie, ik benoem de clubs waar hij actief voor was op het moment dat hij een tegenstander beet. Bakkal speelde bij PSV.

11 juli 2024 om 10:55

Bakkal die bij PSV speelde toch? En die beet hij inderdaad, niet Amrabat.

11 juli 2024 om 12:19

@ Yoeri. Volgens mij benoem je in je eerdere betoog dat Suarez bij Ajax Amrabat beet, maar je hebt je comment ondertussen aangepast zie ik.

11 juli 2024 om 10:13

Ze straffen de speler, niet de club. Indirect natuurlijk wel, maar dat moet niet meewegen imo.

11 juli 2024 om 10:22

Ik zeg dan ook niet dat hij geen straf moet krijgen, ik vind zijn gedrag idioot en zou het meer dan terecht vinden als ze daar echt een flinke schorsing voor neerzetten. Maar wat ik niet terecht zou vinden is als Liverpool de dupe wordt voor misdragingen van hun spelers tijdens tripjes met de Nationale ploeg.. Dan zou ik in ieder geval, als ik leiding zou geven aan een Premier League club, er wel twee keer over nadenken voor ik een speler vrijgeef aan zijn nationale ploeg.

Het is lekker makkelijk voor die bonden, zij betalen hun spelers niet en zij mogen lekker vrijblijvend roofbouw plegen op de spelers die door clubs opgeleid, betaald en beroemd gemaakt worden..

11 juli 2024 om 10:35

Zijn gedrag idioot? Er was geen politie aanwezig en hij wou zijn gezin beschermen.

11 juli 2024 om 10:59

Als ik de video bekijk waar hij wat rake klappen uitdeelt, probeert letterlijk een politieagent hem tegen te houden...

En dan nog praat dat het niet goed dat je met stoelen gaat gooien.

11 juli 2024 om 13:48

Stond zijn gezin dan ook in de middencirkel vlak na afloop? Want daar lieten ze de handjes ook aardig wapperen tegen de Colombiaanse spelers.

11 juli 2024 om 10:17

Dan zou ik inderdaad als club serieus overwegen om sommige spelers niet voor hun land te laten uitkomen. Dit is al een geste als je erover nadenkt.

11 juli 2024 om 10:50

Dat mag niet, landen zijn verplicht om spelers af te staan. En zeker als een speler wil.

11 juli 2024 om 10:18

Suarez vergeten?

11 juli 2024 om 10:23

Bijt incident bij Chielini inderdaad! Die moest 3 maanden toekijken volgens mij.

11 juli 2024 om 10:30

Nee, want daar is hij in eerste instantie tot tweemaal toe door de nationale bonden gestraft en niet door de Fifa. Pas bij de derde keer kreeg hij straffen van de FIFA maar hij kreeg wel een aparte schorsing voor interlandvoetbal en een aparte straf voor het clubvoetbal.

Bovendien ging het bij Suarez om een recidivist.. In 2014 kreeg hij voor de derde keer een straf voor het bijten van een tegenstander en toen is er pas echt hard, hard tegen hem opgetreden.

11 juli 2024 om 11:04

Als je daar dan weer naar terugblikt. Toch bizar dat men iemand bijt en dan tot 3x toe. 😅😂

Ik zou het eerlijk gezegd bizar vinden als Nunez hiervoor zal worden gestraft. Is het goed gedrag? nee absoluut niet en wil het ook niet goedpraten. Maar het is natuurlijk van de zotten dat spelers alles maar moeten slikken onder het mom van ''je bent prof en hebt een voorbeeldfunctie''. Moet je dan maar noodlijdend toe zien hoe familieleden etc worden aangevallen, uitgescholden en ga zo maar door.

11 juli 2024 om 11:46

Zo dacht Cantona inderdaad ook 😅

11 juli 2024 om 13:14

Weszol niemand zegt dat ze alles maar moeten slikken. Maar proberen iedereen total loss te slaan is natuurlijk ook niet de bedoeling.

Zo geweldig is Nunez toch niet bij Liverpool? Vind em toch nog steeds vooral 17 kansen nodig hebben per goal.

11 juli 2024 om 10:29

Scoort makkelijker wondergoals dan intikkertjes. Toch vind ik hem iets hebben en ik denk dat Slot van hem een machine kan maken.

11 juli 2024 om 13:51

Ik ben zielsgelukkig als ze hem 3 maanden schorsen. Begrijp me niet verkeerd, ik gun die knul het beste, maar na 2 seizoenen prutsen is het tijd om door te schakelen. Nieuwe spits halen die wèl zijn primaire taak naar behoren invult: kansen omzetten in goals. Die “wondergoals” waar je over spreekt zijn absolute uitzonderingen. Maar goed, ik geloof dat Michael zowieso al geen fan was van Nunez. (tevens van de andere aanvallers die zijn gehaald tijdens zijn absentie) Nogmaals, voor Liverpool prima nieuws dit hele gebeuren! 😃

lijkt me dat hij een schorsing (+boete) krijgt, als hij gestraft wordt, voor het nationale team en niet eentje voor zijn club.
daarnaast is dit weer zo'n geval waar alleen maar verliezers zijn... kneuzen op tribune die zich niet kunnen gedragen en vervolgens speler(s) die voor eigen rechter lopen spelen.

Zo dramatisch zou het ook weer niet zijn voor Slot, want Darwin laat bij Liverpool toch vrij weinig zien, op enkele wedstrijden na.

Die kerel is echt gek....

Als mensen zijn familie aanvielen zou ik hem helemaal niet lang schorsen. Dan zou ik die mensen opsluiten.

11 juli 2024 om 13:15

Migi heel populistisch, en totaal onrealistisch

11 juli 2024 om 16:03

Super populistisch, tot je zelf kinderen hebt en iemand je zoontje een klap wil geven. Ik zou het hele stadion in elkaar meppen en er lachend 3 jaar schorsing voor accepteren. Hier, das pas populistisch.

11 juli 2024 om 16:21

We waren er natuurlijk niet bij, maar in dat 4e filmpje laat ie zich wel heel erg gaan door alleen maar provoceren van. Hoe hij daar rond loopt als een bezetene, lijkt echt nergens op

11 juli 2024 om 19:20

Migi ik heb een zoontje dus begrijp volledig dat we die willen beschermen. Dat zie ik hier echter niet. Ik zie hier een gefrustreerde man die niet omkijkt naar zijn zoontje en zich zwaar misdraagt. En een slecht voorbeeld geeft.

11 juli 2024 om 19:44

Ohw, ja, ik heb de beelden verder niet gezien hoor haha. Daarom ook "als"

Drama? Nee. Alleen zou je wel iets erbij moeten krijgen voorin nog...

Nunez is een leuke speler, maar that's it.

Dit is schandalig, zoals hij zich gedraagd. Hij heeft een voorbeeldfunctie en ik snap dat hij voor zijn landgenoten wil opkomen, maar hij moet helemaal niet op die tribune zijn.

Enige moment dat hij op de tribune moet zijn, is zoals de internationals bij ons. Even na een verloren halve finale troost zoeken bij je familie en vrienden. Niet meer, niet minder.

Schorsing voor aantal potten + een boete en misschien nog wel een agressiecursus voor hem.

11 juli 2024 om 17:40

Tuurlijk jij houd je handjes thuis als je kinderen, vriendin, familie lastig gevallen word, bedreigd word en zelfs aangevallen word??

Geloof je het zelf?

Darwin nunez heeft 100% gelijk. Ik zou hetzelfde doen als ze aan mijn familie leden komen. Dan mep ik ze ook verrot.

Die Colombianen hadden zich moeten gedragen door niet de familieleden, partners en kinderen aan te vallen.

Hoop dat hij niet 1 wedstrijd geschorst wordt. Ja hij is prof hij moet zich gedragen rot toch op. Zijn familie wordt aangevallen! Ik had precies hetzelfde gedaan, belachelijk dit man. Hopelijk heeft die er een aantal paar rake tikken gegeven.

Hij krijgt toch vooral een stoot?!

Kan je überhaupt in clubverband geschorst worden voor iets dat je tijdens een interland doet? Is toch een beetje alsof je CL schorsing ook in de nationale competitie doorwerkt.

Ik begrijp Nunez wel, je gezin is je alles. En als er is afgefloten na de wedstrijd is hij toch gewoon de persoon David Nunez? Die andere gasten worden toch ook niet op hun werk geschorst?
Wel bizar dat dit zo kon gebeuren trouwens.

Reageer