Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Boer vergelijkt Ajax-debutant Özbiliz qua stijl met Messi

Laatste update:
/

Frank de Boer kijkt de komende tijd nieuwsgierig toe of Aras Özbiliz (20) erin slaagt bij het eerste elftal van Ajax te blijven. De jonge middenvelder mocht tegen VVV-Venlo zijn debuut maken in de hoofdmacht, een eer die eerder dit seizoen al was weggelegd voor Roly Bonevacia en Florian Jozefzoon. Zij maakten weinig minuten meer de laatste tijd, maar De Boer gelooft dat Özbiliz over veel potentie beschikt. “Hij heeft al veel te verduren gehad, maar heeft zich telkens teruggeknokt.”

De Boer werkt als trainer van de A1 al geruime tijd samen met Özbiliz en vergelijkt hem qua stijl met Barcelona-aanvaller Lionel Messi. “Als je een type moet noemen op wie hij qua stijl lijkt, dan is het Messi”, zegt de coach in gesprek met het Algemeen Dagblad. “Ik zeg niet dat deze jongen zo goed is als Messi, maar ook Özbiliz is bloedsnel, trekt graag naar binnen en heeft dan overzicht en een goed schot. In de A1 heeft hij bij mij geregeld uit dergelijke acties gescoord.”

Tegen VVV viel Özbiliz in; nu is het de vraag of hij kan aanhaken. “Ik ben, net als veel mensen bij Ajax, benieuwd of hij dat kan afdwingen. Aras stond tegen VVV op links, maar ik zie in hem meer een speler voor de rechterkant.” Dat Özbiliz niet als tiener, maar als begin twintiger zijn debuut maakt, komt volgens De Boer met name door twee stevige blessures uit het verleden. “Tussen die twee langdurige revalidaties door had hij ook nog een schouderblessure. Hij heeft al veel te verduren gehad, maar heeft zich telkens teruggeknokt. Ook belangrijk: zijn snelheid heeft er niet onder geleden. Testen wijzen uit dat hij nog steeds de snelste is van allemaal.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nou laat het hypen maar beginnen!

Ben benieuwd... Als het allemaal waar is dan is het de eerste vleugelspeler sinds Babel en dat is echt te lang geleden!

30 november 2010 om 14:32

en dan hebben we ook nog jozefzoon en zegelaar rondlopen
ben benieuwd of ie t aan kan

30 november 2010 om 14:35

toevallig een idee waar zegelaar gebleven is? voor mij is die totaal uit beeld geraakt.

30 november 2010 om 14:40

Tribune klant geworden samen met bijvoorbeeld Bodul

30 november 2010 om 14:46

bedankt, dan maar hopen dat het met Özbiliz anders afloopt

30 november 2010 om 14:50

Ik vind het toch zonde van zegelaar naar mijn ogen leek het een goeie speler.
Durf, goeie actie, snel. speelt hij wel bij de belofte?
Bodul was ik niet zo fan van.
hopen dat Özbiliz het gaat laten zien!

30 november 2010 om 15:35

@ Jordii90

Zeegelaar was toevallig gisteren weer erg goed bij het tweede. Ik hoop dat hij de stap nog kan maken, want hij is wel een klassieke linksbuiten.

30 november 2010 om 15:35

Zeegelaar scoorde gisteren nog voor Jong Ajax.
Ik snap trouwens waarom niet meer in beeld is: heeft echt geen pepernoot geraakt in de tijd die hem gegund was.

30 november 2010 om 14:33

Babel is geen vleugelspeler. Babel is een spits die op de flanken neergezet werd.

30 november 2010 om 15:15

Babel is ook op het juiste moment verkocht...17 miljoen heey..hahaha

30 november 2010 om 16:07

Nee, Babel is een vleugelspeler die de domme droom heeft om centrale spits te worden. Waar hij helemaal niet hoort.

30 november 2010 om 16:20

Dan volg je Ajax niet, Babel is wel degelijk opgeleid als centrumspits.
Babel is een centrumspits die ten koste van KJH op de flanken werd gezet, zoals wel meer spelers bij Ajax verkracht worden.

30 november 2010 om 18:59

Jah natuurlijk werd ie ten koste van klaas op de flank gezet en daar heeft hij het toch heel behoorlijk gedaan. Dus dat verkrachten wat je bedoelt slaat natuurlijk echt niet op babel

30 november 2010 om 19:10

Het ''verkrachten van Ajax'' heeft Babel anders wel een transfer naar Liverpool opgeleverd. Laat mij dan ook maar verkrachten door Ajax

30 november 2010 om 21:07

Wat denk je van Suljemani.

1 december 2010 om 16:19

Bedoelde de eigen jeugd eigenlijk...

zou een goede stijl zijn maar ja idd wat hij zeg nu aanhaken zou voor ajax niet verkeerd zijn als hij doorkan breken.
niet te hopen dat ze teveel druk op hem liggen maar dat is nu niet nodig

Altijd goed om een talent wat net komt kijken te vergelijken met een speler als Messi.

30 november 2010 om 14:32

Niet te vergelijken op kwaliteiten, maar met zijn stijl! Natuurlijk is Messi van een andere wereld, maar dan kan je nog wel dezelfde stijl hebben!

30 november 2010 om 14:32

Lekker meteen hypen die handel. Als die dan tot de winterstop nog 2 keer goed invalt zul je zien dat de Europese top 'interesse toont'. Wonder boven wonder vertrekt hij vervolgens niet. Hypen is een mooi vak.

30 november 2010 om 14:35

“Ik zeg niet dat deze jongen zo goed is als Messi, maar ook Özbiliz is bloedsnel, trekt graag naar binnen en heeft dan overzicht en een goed schot.

Lezen vent !

30 november 2010 om 14:39

He dat Biseswar ook altijd. Dan had de Boer ook kunnen zeggen dat Özbiliz qua stijl op Biseswar lijkt ipv op Messi. Brengt iets minder druk met zich mee...

30 november 2010 om 14:43

Je gaat een Ajacied niet vergelijken met een Feyenoorder... Maar wat zegt de Boer nou weer verkeerd?? Dat hij de style van Messi heeft, zeg niks over zijn kwaliteiten... Of wel soms? Zo kun je overal wel wat achter zoeken...

30 november 2010 om 14:51

Mensen denken niet meer na; wanneer iemand het woord Messi laat vallen, dan denken hele volkstammen meteen dat een voetballer net zo goed als Messi gaat worden. Dat is de reden dat de uitdrukking van de Boer niet slim is.

30 november 2010 om 15:07

Feyenoorddelft,
Dan had de Boer ook kunnen zeggen dat Özbiliz qua stijl op Biseswar lijkt ipv op Messi. Brengt iets minder druk met zich mee..

Ja maar dat brengt dan helemaal geen druk met zich mee..

Leuk dat de Boer hem nu vergelijkt. Maarja lijkt me niet dat dat nu nuttig is, hij is pas net ingevallen..
De tijd zal ons het leren of hij er komt.

30 november 2010 om 15:13

@anlill: “Ik zeg niet dat deze jongen zo goed is als Messi''. Blijkbaar is het moeilijk om een tekst te lezen ipv alleen een kop. Vandaar dat compliment op de eerste reactie.

Er is geen sprake van hypen. De Boer beantwoord een vraag van een verslaggever. Niks meer niks minder

30 november 2010 om 15:27

Bijajax is altijd druk en Biseswar heeft ook nog niks laten zien dus vind ik met die vergelijking met Messi beter.

30 november 2010 om 15:46

@feijenoorddelft
Je kan het uitleggen, maar ze snappen het daar gewoon niet.

30 november 2010 om 16:01

De helft weer op zijn pik getrapt hier, omdat ik wat van der vergelijking zeg. Wat heeft het nou voor zin om de stylen van Messi met die van Özbiliz (wie?) te vergelijken.

Daar heeft die gozer toch ook niets aan? Zo werd Castaignos bij feyenoord vergeleken met Thiery Henry. Slaat toch allemaal nergens op...

30 november 2010 om 18:19

Jij lijkt eerder op je pik getrapt, het gaat alleen over stijl man, stel je niet aan.
En je gaat toch niet met iemand vergelijken die slechter dan je is...

On: Met de juiste begeleiding kan het een grote worden, maar hij heeft nog veel tijd nodig om te groeien.

En dit is nou net waarom het altijd fout gaat bij Ajax, in de jeugd door De Boer op rechts gezet, maar wordt door jol op links geplaatst, dit soort verschillen zullen er toch uit moetn bij de technische staf van ajax, anders zal het nooit wat worden met die talenten

30 november 2010 om 14:35

Ach kom op zeg. Elke buitenspeler kan zowel links of rechts spelen.robben doet het ook. Overmars deed het ook. Sulejmani doet het en kan het goed. Suarez kan op beide flanken terrecht.echt een opmerking van niks.

30 november 2010 om 14:44

We gaan robben en Overmars toch niet direct vergelijken of in het zelfde rijtje plaatsen als Sulejmani en Suarez.
Eerste 2 waren cq zijn top spelers, Mickey en Suarez zijn het product van een steeds meer afzwakkende competitie. Dan krijg je dit soort spelers die de titel topspeler krijgen opgeplakt terwijl ze dat gewoonweg niet zijn. ja voor de NL competitie misschien, maar Europeesch komen die 2 zo gruwelijk veel te kort, Suarez nog meer dan Sulejmani..!

30 november 2010 om 14:47

ajaxdude
Ik ben het eigenlijk wel met hem Afca013 eens.. Je moet deze talenten volledig specialiseren op een bepaalde plek. Als je zo'n talent dan vertrouwd wil brengen.. dan maak je meer kans, als je deze jongen op zijn vertrouwde plek erin zet.

30 november 2010 om 15:03

Bugohorst.......kan jij lezen??? Lees dan de reactie boven die van mij nog eens en dan die van mij. Jij hebt het over iets waar ik het helemaal niet over had. Ik heb het over dat vleugelspelers aan beide kanten moeten kunnen spelen. En dat heeft niks te maken met afzwakkende competities enz. Dat geldt voor alle vleugelspelers. Die kunnen zowat links als rechts spelen! Is het zo duidelijk????

30 november 2010 om 15:39

Vleugelspelers kunnen vaak wel op allebei de kanten spelen, maar elke vleugelspeler heeft zeker een bepaalde voorkeur. Zo hoort Dszudzsak bijvoorbeeld op links thuis, hij kan incidenteel wel op rechts spelen, maar zijn kracht links op links. Ik weet niet waar Ozbiliz het liefst speelt, maar ik zou een jeugdige speler toch wel op de kant zetten waar die zich het beste voelt

30 november 2010 om 15:51

Özbiliz is ook nog 2 benig dus hij kan links en op rechts.

30 november 2010 om 17:32

Wat jij beweert klopt niet helemaal. Het type snelle buitenspeler met goede actie (de dribbelaar) kan idd meestal aan beide kanten spelen. Je hebt echter ook het type ruimte maken voor en geven van een perfecte voorzet (beckham, Bale, Dzsudzsak, Verhoek), dit type kan juist maar aan één kant spelen, omdat die perfecte voorzet met maar één been gegeven kan worden. Aan de andere kant van het veld komt dit type speler erg onbeholpen over (kijk maar naar Dzsudzsak, die bakt er op rechts helemaal niets van).

Dus jij zegt wel zo stellig dat ''dat geldt voor alle buitenspelers'', maar dat is gewoon niet waar!

30 november 2010 om 18:07

Wat je vergeet is dat Sulejmani en Suarez geen buitenspelers zijn, maar schaduwspitsen. Ook zíj spelen op de flanken, omdat Ajax continue dezelfde soort spelers aantrekt. We hebben/hadden meerdere veelbelovende spitsen rondlopen in de jeugopleiding die allemaal zijn ondergesneeuwd door de komst van veel te dure, B-spitsjes á la Cvitanich en (langer geleden) Rosenberg. Ajax moet is terug naar de kern waar ze in de jaren 90' grote successen mee heeft behaald; de jeugd. Je ziet het bij Feyenoord (... ja Feyenoord ja). Op dit moment knokken die pikkies van 18 en 19 tegen degradatie alleen ze kunnen er alleen maar sterker van worden. Als Feyenoord 80% van dit team 3 jaar bij elkaar kan houden hebben ze een uitstekend (eredivisie)team waar geen extra(!) geld aan is uitgegeven. Bij Ajax moeten wij daar ook is aan gaan denken. Want als we de keuze hadden gehad, hadden we dan Sulejmani voor 16 miljoen aangetrokken of Marvin Zeegelaar / Aras Özbiliz de kans gegeven. Of hadden wij Cvitanich voor 7,5 miljoen aangetrokken of hadden we liever een Castillion of Rydel Poepon(!) meer credit gegund. Nou, ik zou het wel weten en als Ajax niet net zoals aartsrivaal Feyenoord wil afzakken en uit nood de gehele A-jeugd moet laten spelen, dan moeten ze nu keuzes maken en die A-jeugd aan de hand nemen en laten ruiken en proeven aan het profvoetbal en niet weer ene 'lars Gustavson' of 'javier Lopéz' voor 8 miljoen aantrekken om er vervolgens achter te komen dat hij geen ''ajax-spits'' is.
Verder zegt de Boer hier niets verkeerd, maar ik snap dat het sommige mensen tegen de borst stuit. Ik had hier persoonlijk ook niet deze vergelijking getrokken, maar de de Boer'tjes zijn ook niet rijk geworden aan de hand van hun hersenen, haha.

Jammer dat die jongen al 20 is. Dat is natuurlijk niet oud, maar zulke jongens moeten op hun 18e debuteren, dan 5 jaar bij Ajax spelen en op hun 23e voor veel geld weg gaan.

ik heb ook dezelfde stijl als messi maar dan op amateurniveau, alleen onze powerlevel verschilt met een miljard Lol
stijl zegt vrij weinig zolang je het niet aan kwaliteit kan koppelen

30 november 2010 om 14:37

De Boer is er ook niet op uit om meer te zeggen dan hoe het is. Iemand vraagt gewoon naar zijn stijl en de Boer zegt al, als ik hem moet vergelijken qua speelstijl, dan is het met messi. Toch grappig dat iedereen dit weer aangrijpt om er een groot drama van te maken. Er is niemand die beweerd dat hij net zo goed is of zal worden.

Ieder geval positief dat er op dit moment 2 jeugdspelers op het punt staan om stappen te gaan maken. Ozbiliz en Jozefzoon.

30 november 2010 om 14:46

Ikzelf maak hier vrijwel geen drama van. Ik zeg alleen dat stijl vrij weinig zegt net als de boer overigens. Dus in feite zeg ik alleen dat ik het eens ben met de Boer betreft het feit dat hij niet zo goed is als messi. Ik hoop voor hem dat hij het goed zal doen en ajax weer langzamerhand met buitenspelers gaat spelen. Het Barcelona van gisteren, daar moet Ajax naartoe werken, hoe onrealistisch dit ook klinkt. De speelstijl is toch altijd van Ajax geweest en misschien dat Ajax het net als Barca kan toepassen, maar dan natuurlijk wel op hun eigen niveau.

Hij is inderdaad razendsnel en maakt ook veel acties. Qua stijl lijkt hij inderdaad op Messi. Alleen moeten we nu niet weer zoveel gaan spreken over Özbiliz maar die jongen gewoon laten spelen. We hebben gezien hoe Eriksen bezweek onder al die publiciteit. Gewoon laten razen en we zien wel hoever hij kan komen.

30 november 2010 om 14:39

Mee eens.

Laat die jongens rustig laten meespelen en minuten maken in Ajax 1 en zie hoe het loopt.
Het loont om zulke talenten langzaam te brengen en langzaam maar zeker aanhaken bij het eerste elftal.

Hij moet niet te snel of zelfs helemaal niet,bestempeld worden als de nieuwe Messi of in ieder geval een groot talent is.
Je ziet vaak dat spelers vroeg als een groot talent word bestempeld en later helemaal door het ijs zakt.

Niettemin heeft Ajax een mooie toekomst als je kijkt naar de spelers die rondlopen in de jeugdopleiding.

Waarom proberen clubs als Ajax eigenlijk niet hetzelfde beleid qua trainers als spelers door te voeren. Hiermee bedoel ik dat het vroeger de filosofie van Ajax was wanneer een speler verkocht werd deze te vervangen door een jeugdspeler. Is het zo ook geen geweldige optie om wanneer Jol mocht vertrekken hem te vervangen door de Boer (is natuurlijk al genoemt door cruijff weet ik). Maar om dan de toekomstige trainer van het 1e van Ajax alvast binnen te halen en trainer van de A1 van Ajax te laten worden. Zo zul je altijd een trainer hebben die geweldig op de hoogte is van het kunnen van de huidige jeugdspelers. Dit zou niet alleen geweldig zijn voor de ontwikkeling en doorstroom van de spelers uit de jeugd van Ajax. Maar ook enorm veel geld besparen op breedte aankopen als: Atouba, Taino, Ooijer, Wielaart, Mido enz.

30 november 2010 om 14:37

Atouba is geen breedte aankoop geweest,. Anita had nooit linksback gespeeld als Atouba fit was gebleven

30 november 2010 om 14:45

wielaart ook niet.. is gewoon een mislukking geweest maar was wel gehaald als leider in de verdediging

30 november 2010 om 14:50

Affijn dat is niet het punt, ik denk dat het algemeen bekent is dat er veel te veel onnodige breedte aankopen geweest zijn.

30 november 2010 om 15:01

Mido onnodig? Wie had je daar dan neer willen zetten. Een jeugdspeler die alles nog moet leren. Die kan je niet als breekijzer gebruiken. Als je iets moet forceren heb je iemand nodig die weet wat ie doet en ervaring heeft. Mido is een prima aankoop geweest. Alleen Ooijer en Tainio zijn onnodige breedte aankopen.

30 november 2010 om 15:21

@ajaxdude, precies. Voorlopig zie ik liever Mido dan Suk, Bodul of Castillon in de spits.

30 november 2010 om 14:49

Atouba en Wielaert waren geen breedte aankopen. Wielaert werd gehaald voor het centrum en was destijds aanvoerder van Twente. Dan ga je niet naar Ajax om te banken. En zeker niet omdat Ajax hem zo'n riant salaris betaalde. Het pakte alleen niet zo goed uit met Wielaert en Alderweireld klopte nadrukkelijk op de deur. Hij was jong en beter, en dus kreeg hij logischerwijs de basisplaats.

Atouba werd ook gehaald voor de linksbackpositie. Anita had, toen Atouba werd gehaald, nog geen minuten gemaakt op de linksback en het leek er ook niet op dat hij die ooit ging maken. Atouba was een cultheld in HSV en heeft niet voor niets ook bij Tottenham gespeeld. Het is alleen jammer dat hij zolang geblesseerd is aan zijn knie.

En aan Tainio, Ooijer en Mido kun je je geen bult oplopen. Ze zijn gehaald met een pay-as-you-play contract en zullen dus alleen betaald krijgen als ze spelen. Ze spelen sowieso niet alles, en als ze dat wel zouden doen dan zou het bedrag nog steeds een stuk lager liggen dan de normale contractspelers. Enorm veel geld besparen aan hun is dus ook niet mogelijk.

30 november 2010 om 14:49

De Boer is toch al trainer van de A1? Ik begrijp niet wat je bedoelt?

30 november 2010 om 15:05

Jammer dat de rest je punt negeert.

In theorie heb je gelijk. Een trainer die elke speler en de synergie tussen die spelers kent is zeker een pluspunt. Echter is in bijna elke sport te zien dat een trainer maar drie jaar vat heeft op dezelfde groep. De uitzonderingen zoals Wenger en Sir Fergusson bevestigen die regel eigenlijk alleen maar.

30 november 2010 om 15:49

iedereen gaat hier volledig voorbij aan zijn punt. Het lijkt een hele goede zaak om ook eigen trainers op te leiden. Bij real madrid hebben ze het hier laatst over gehad. Na mou moet er een trainer komen uit de eigen organisatie, net zoals del bosque in het verleden of guardiola bij barca.

30 november 2010 om 19:57

Hij hoeft niet perse uit de eigen organisatie te komen. Zolang hij maar genoeg tijd krijgt om het spelsysteem en trainingsmethoden op een iets lager niveau (tweede team, jeugd) onder de knie te krijgen.

30 november 2010 om 16:37

Heel makkelijk gezegd. Toch werkt dit in de praktijk vrijwel nooit. Ja, dat is de Ajax filosofie en ik geloof er nog steeds in dat die wordt nagestreefd. Het probleem is alleen dat zowel spelers als trainers te vroeg weggaan. Kijk naar babel, die werd langzaam gebracht als opvolger van Huntelaar. Plots werden in een paar maanden tijd beide verkocht, dan zit je dus met een gat in je selectie. Hetzelfde geldt voor vd Vaart, de Jong, Maduro en zoveel meer anderen. Als jongens vroeg in de twintig vertrekken, dan moet een tiener uit eigen jeugd deze plaats innemen. dat lukt niet altijd. Vermaelen ging weg, Vertonghen neemt zijn plaats in. Als nu ook Vertoghen vertrekt als jongen twintiger dan moet Boilesen als tiener opstaan. Dat gaat wel erg hard zo hoor. Ook met trainers lijkt me dat lastig. V Basten werkte bij jong Ajax en kreeg de kans bij Oranje, Koster werkte bij jong Ajax en kon naar Brugge, Ajax haalde Huistra als verassende opvolger en die wordt weggeplukt door Groningen. Geen trainer kan rustig rijpen in de jeugd en klaarstomen voor de positie van hoofdcoach. Iedereen wil snel stappen maken waardoor een lange termijnplanning niet meer bestaat in het voetbal. Daarom vallen clubs ook jaarlijks op de ranglijst. Ajax heeft dat telkens op kunnen vangen door met geld te smijten maar ook dat houdt een keer op. Vroeger bleef iedereen tot zn 27e bij de club, toen was een jongen van 20 een talent die af en toe minuten mocht pakken. Nu is Sulejmani met zijn 20 jaar al drie keer afgeschreven. Evenals Bodul, Zeegelaar, Anita, de Jong en weet ik veel wie nog meer.

De vergelijking is wel vergezocht en legt ook aardig wat onnodige druk op die jongen, vergelijk hem dan met een oud-ajacied of een andere Nederlandse speler (hoekstra, Overmars, Sikora of van Vossen) in de tijd dat ze bij Ajax nog echte buitenspelers hadden.

Off: Ik dacht dat Ajax de techniek van Messi niet goed genoeg vond om hem op te nemen in de opleiding, waarom ga je dan juist een speler die zogenaamd wel goed genoeg was/is met hem vergelijken?

Ajax moet gewoon veel vroeger de jeugd er in zetten. Talenten zoals Sneijder, Van der Vaart, Babel en De Jong hebben het zo ook beter geleerd denk ik.

30 november 2010 om 14:50

Dat was ook wellicht de bedoeling, alleen kun je in de tekst lezen dat hij als tiener veel blessures heeft gehad, en nu pas (als een jongen van twintig) zijn debuut kan maken.

30 november 2010 om 14:55

Ik weet het , maar ik bedoel het niet alleen voor Özbiliz.
Bonevacia en Josefzoon werden in het begin van het seizoen wel is in het veld gezet maar nu is dat niet het geval ( en ja Josefzoon is geblesseerd). Je moet in wedstrijden tegen Vvv, De Graafschap enz. gewoon jeugdspelers inzetten.

30 november 2010 om 14:58

Klopt, ik vind ook dat Bonevacia steevast bij de selectie hoort te zitten voor bijvoorbeeld Tainio. Bonevacia is beter en hij is nog vele malen jonger. Geef die jongen toch wat vertrouwen. Jozefzoon werd weldegelijk vaker ingebracht (gelukkig maar). Niet alleen tegen Vitesse, maar stond ook tegen MVV in de basis. Daarnaast nog wat invalbeurten. Je moet hem ook niet gelijk in het diepe gooien, dat is niet goed voor hen. Rustig brengen, stapje voor stapje. Eerste 10 minuten, dan 20, rustig werken naar een helftje en als hij het goed doet laat je hem in de basis starten.

30 november 2010 om 15:39

Daar ben ik het wel met je mee eens maar Jol zet ze er eerst in en daarna doet hij er echt helemaal niks meer mee. Echt dom vind ik dat.

30 november 2010 om 15:46

Inderdaad. Je laat niet een speler eerst in de basis starten (en hem dus laten denken dat hij tegen de basis aanzit) om hem vervolgens niet eens meer bij de selectie te halen. Hij is in mijn ogen niet veel minder dan Lindgren en Enoh (in de slechte vorm waarin hij nu verkeerd) en al zeker beter als Tainio.

30 november 2010 om 15:25

Talenten veel jonger laten debuteren? Volgens mij heeft Ajax de jongste selectie van de Eredivisie, dus als ze nog jonger willen moeten ze gastjes van 16 op gaan stellen. Nee, daar word je kampioen mee.....

Die jongens krijgen hun minuten wel als het kan. Tot op heden is Ajax nog niet in de positie geweest om dit soort jongens veel te laten spelen. Bij een 0-1 achterstand tegen ADO ga je namelijk geen gastje van 17 er in zetten. Dat heeft totaal geen zin. Jonge talenten laat je meespelen in een elftal dat goed draait, anders raken ze alleen maar in paniek (uitzonderingen daargelaten). Dus bij een 2-0, 3-0 voorsprong in eigen huis kan je ze inbrengen, anders is het niet te doen en moet je die jongens ook niet aan doen.

het is ook echt een groot talent, erg jammer dat hij in het verleden zware blessures heeft gehad, anders had hij al veel eerder gedebuteerd

Jammer dat het eigenlijk een rechtsbuiten is en geen linksbuiten, want met Suarez, Sulejmani, Jozefzoon en de aanstormende Lukoki hebben we nu zelfs te veel ''rechtsbuitens''.

Ik hoop dat hij zich goed verder kan ontwikkelen, tegen vvv vond ik hem nog een beetje tegenvallen maar kreeg ook niet vaak de bal. Maar toch had hij de bal wat vaker op moeten eisen zoals Cabral bij Feyenoord bij zijn debuut deed.

Ik ben zeer benieuwd hoe Ajax met dit talent omgaat... Nu hebben wel behoefte aan een speler die een actie durft te maken. Zal hij er volgende week weer in staan. Of word hij op een rustige manier gebracht. Aan de ene kant hoop ik dat hij gewoon instaat, aan de andere kant is dat misschien allemaal wel te snel. Volgens de Boer heeft hij dus een ijzersterke mentaliteit... dus zou je die gok kunnen wagen om hem het vertrouwen te geven met een basisplaats. Als hij dan faald, is het te hopen dat hij niet zijn koppie laat hangen en keihard werkt aan zijn volgende kans... Maar ik vind dat je zo'n het vertrouwen mag geven... Dit is ook waar het publiek, heel Ajax en vooral Cruijff op wacht... We will see..

dan is er hoop voor feyenoord!

biseswar en cisse doen hetzelfde!

nee ontopic: lijkt mij geen meerwaarde voor ajax, heb hem in de jeugd weleens zien ballen, maar ik ben er niet kapot van. erikssen overtuigde iedereen en de halve wereld zou hem gewild hebben, maar het is toch anders als er meerdere partijtjes gespeeld zijn!

leg die gasten geen druk op en breng ze eens langzaam, dan kan iemand groeien of niet.

Haha toevallig dit!
Hoorde toevallig van een jongen uit mijn team 2 weekjes geleden dat Ajax Ozbiliz heeft lopen die hetzelfde dribbeld als Messi en dat ze hem eens een kans moesten geven volgens hem.
Toevallig debuteerd hij afgelopen week en vergelijkt De Boer zijn speelstijl ook nog eens met Messi.

hoeveel talenten heeft ajax al die jaren gehad blind,jozefzoon en zegelaar. neem de selectie nou 16 goeie spelers en 60 talenten.ajax moet gewoon geld besparen op al die onnodige aankopen. beter geld en tijd in de jeugd stoppen.

Leuke speler, hopelijk word het wat

Op ozbeliz heb ik niet zo super veel gelet, maar ik heb de hele wedstrijd VVV - Ajax nog eens bekeken door alleen maar naar Sulejmani te kijken. Hij speelt ook net zoals Messi. Natuurlijk is Messi vele klasse beter maar ze handelen hetzelfde.. Sulejmani probeert af en toe naar binnen te lopen en een steekpass te geven of een 1-2 aan te gaan, maar staat ook vaak genoeg vrij voor de goal en heeft de gelegenheid om te scoren.

Sulejmani is wel een beetje een klein mannetje op het veld omdat hij sommige ballen laat schieten maar hij kan geweldig mooi die laatste meter versnellen waardoor hij de bal eerder heeft.

Ik ben benieuwd hoe hij de komende 6 wedstrijden voor Ajax gaat spelen totdat Suarez terugkomt, maar ik weet wel dat ik hem elke week ff ga analyseren

Heel slim dit, dit werkte bij Eriksen ook erg goed. Hij werd gebracht als de nieuwe Sneijder/vd Vaart en zie waar het toe geleid heeft.

Er lijkt in de hele eredivisie maar 1 speler qua stijl op messi en dat is Ruiz, ongelofelijk. Niet zo snel maar wel precies de zelfde manier van dribbelen.

30 november 2010 om 14:58

ik wil niet veel zeggen maar de enige die eriksen zo goed vond was JOL dus nu moet je niet zo slim gaan doen en ik vind dat er totaal geen speler uit de eredivisie rondloopt zoals messi want er is maar een iemand die zo goed voetbalt als messi en dat is messi zelf

30 november 2010 om 15:21

Ik geloof nog steeds dat Eriksen de potentie heeft om een nieuwe Sneijder of vd Vaart te worden.. Hij is net 18 heeft al aardig wat minuten meegedraaid en heeft al op een wk gespeeld.. komt wel goed, je moet alleen niet verwachten dat zulke jongens meteen niveau van Sneijder of vd Vaart zijn maar dat ze hier naartoe moeten groeien. Ik heb het gevoel dat Jol hem nu de 2e seizoenshelft steeds meer gaat laten spelen en dan zullen we zien of hij het waar kan gaan maken!

Iemand die weet waar ajax dze speler vandaan gehaald heeft; de naam klinkt Turks namelijk. En zijn statistieken; hoeveel voorzetten welke tot een doelpunt geleid hebben en het aantal doelpunten? Zo'n info is altijd leuk om een beeld over een jonge speler te krijgen.

30 november 2010 om 15:02

Hij is gewoon Nederlander, maar hij heeft Turks-armeense ouders. Hoeveel goals en assists hij heeft gemaakt/gegeven weet ik niet. Assists zijn er in elk geval best veel, goals pikt hij ook mee. Kijk maar eens op Youtube wat filmpjes, dan zie je wat voor soort goals en acties hij maakt.

30 november 2010 om 17:15

hij heeft geen Turks-armeens ouders,
maar allen Armeens ouders. zijn hij is in Turkije geboren maar hij is puur Armeens.
hier kun je zijn verhaal zien:

http://www.youtube.com/watch?v=j4yakc61rf8enfeatur...

30 november 2010 om 17:16

in youtube.nl zoeken naar Portret Araz Ozbiliz

Was het niet De Zeeuw die dit heeft gezegd ? Waarschijnlijk bedoelt hij qua motoriek. Tja, je zult maar het loopje van Messi hebben en volgend jaar toch gewoon bij Telstar op de bank zitten...nee, dat schiet ook niet op.

De stijl heeft hij al,nu het talent nog en dan heeft Ajax een mooie speler in handen.

Waarom in hemelsnaam ga je een talent die nu al een wedstrijd heeft gespeeld in Ajax 1 meteen vergelijken met een fenomeen.
Laat hem rustig minuten maken en wennen aan het niveau en dan pas een oordeel over hem vellen.

Wat heb je aan een overhypte speler die straks gigantisch door het ijs zakt en zijn bestempeling noot waarmaakt?

''“tussen die twee langdurige revalidaties door had hij ook nog een schouderblessure. Hij heeft al veel te verduren gehad, maar heeft zich telkens teruggeknokt.''

Dit moet deze jongen vertrouwen geven. Meestal is het voor een speler over en uit als hij langdurig geblesseerd raakt bij Bvo, dit is keihard maar zo gaat het in de meeste gevallen wel. Hier geeft Ajax mee aan zijn talent te erkennen en blijkbaar zien ze toekomst in hem.

Succes

Er zijn miljoenen voetballers die dezelfde stijl hebben als Messi maar nooit zo goed zullen worden als Messi zelf.
Die Aras word binnenkort 21 en heeft pas zijn debuut gemaakt. Wel een laatbloeier .

30 november 2010 om 16:02

Misschien moet je eerst even lezen. Ozbiliz is twee keer tegen een zeer langdurige blessure opgelopen en lag er daardoor bijna 2 jaar uit. Als dat niet was gebeurd had hij waarschijnlijk twee jaar geleden al zijn debuut gemaakt.

Tsja, vroeger had Ajax spelers van die leeftijd rondlopen die ook in alle vertegenwoordigende nationale jeugdelftallen de toppers waren. Dat is nu toch al een aantal jaar niet meer het geval. Ook deze jongen heeft volgens mij nog geen wedstrijd in een oranje shirt gespeeld. Nu zegt dat niet gelijk alles, maar het is wel een teken aan de wand.

Zelf ben ik nogal gecharmeerd van Ozbilliz. Hij heeft alles in zich om een topper te worden. Met name zijn wilskracht, en doorzettingsvermogen is zéér hoog. Twee keer een zware kruisbandblessure gehad en dan alsnog sterk terug komen, petje af! Qua stijl heeft hij wel wat weg van Messi zoals snelheid en techniek, maar we moeten niet vergeten dat het slechts om stijl gaat, en dat Messi de beste speler ter wereld is

Nog een speler die naar binnen trekt . . . . . . . Dat is juist niet wat Ajax nodig heeft. Iedereen in de aanval trekt al naar het midden. Daarom is Ajax nu zo belachelijk makkelijk te verdedigen. Ajax is vleugellam. Ozbilliz viel aardig in tegen VVV en zorgde ervoor dat er eindelijk eens gebruik gemaakt werd van de flanken. Ozbilliz blijft tenminste wel op de flank staan en trekt pas naar binnen als hij de bal heeft. Zelf ben ik meer gecharmeerd van vleugelspelers die vanaf de flank een goede voorzet afleveren in de zestien. Op het moment ben ik bijvoorbeeld erg gecharmeerd van Verhoek. Draait tot nu toe een fantastisch seizoen en produceert aan de lopende band goede voorzetten. Dat is het type vleugelspits wat Ajax nodig heeft.

Ik ben bang dat dit weer een net niet talent word, zo als ik hem zag invallen heeft hij nog niet 1 goede bal kunnen geven, bij de echte talenten als van der Vaart en Sneijder zag je direct dat ze veel potentie hadden, en als hij al 20 is zegd dat wel genoeg denk ik.

30 november 2010 om 15:51

''dat hij 20 is zegt wel genoeg''?

Als je nou eerst 2 minuutjes de tijd neemt om de tekst te lezen, dan weet je precies waarom hij pas op zijn 20e zijn debuut maakt....
En hoe oud was Jaap Stam?
zoek maar eens op... dan kom je achter dat leeftijd niet zo heel veel zegt....

Ozbiliz vond ik niet opvallend tegen Vvv, het enige wat mij wel bijzonder opviel was door het breedhouden van het veld door echt puur vanaf de flanken te spelen ajax veel beter ging voetballen. met suarez en el ham gaat dat nooit lukken. Wat dat betreft was het voor het spelsysteem van ajax beter. over de kwaliteiten van ozbiliz kan ik op basis van 1 invalbeurt nog niet oordelen.

off: Ik denk dat ajax met een Fitte mido ,sulejmani en ozibiliz/jozefzoon(als die weer fit is) weer ouderwets 4-3-3 ajaxvoetbal kan gaan spelen.

Je zou het ook een soort Amrabat noemen.
Is ook snel en trekt ook altijd naar binnen.

Als PSV fan ben ik wel jaloers zo'n talent voor op de flanken.
Ik heb een aantal videobeelden van hem gezien en ik vind hem nu al geweldig, hij is heel erg snel, goed schot, geweldige techniek, en ook nog eens overzicht. Gewoon compleet dus, het zou mij dan ook niet bewijzen als hij gaat uitgroeien tot een echte topper. Ook heel knap dat hij na 2 zware blessueres terug is komen, dat zegt toch ook hoe graag hij de top wil halen en niet zomaar opgeeft.
In mijn ogen de grootste talent van Ajax, ja groter dan Eriksen. Vind Eriksen toch wat gehyped.... Hij is dan wel jong, en hij heeft potentie maar zo'n heel groot talent is hij volgens mij ook weer niet zoals Jol zei.

Laat deze jongen stap voor stap zich ontwikkelen en niet meteen roepen van ''hij heeft de stijl van Messi'' of ''hij is de nieuwe Thierry Henry''.
Nu word er zoveel druk op hem gelegd dat hij het alleen fout kan doen.hetzelfde probleempje bij Eriksen,deze jongen komt totaal niet uit de verf

30 november 2010 om 15:59

Dat Eriksen nu iets minder speelt heeft minder met druk te maken dan met het feit dat Jol hem keer op keer op de verkeerde positie opsteld. Laatst stond Eriksen weer eens op links opgesteld terwijl hij iemand is die centraal moet spelen en vandaar het spel kan verdelen. Hij is een 'nummer 10' en moet zo gebruikt worden.

Zelf zie ik meer in Zeegelaar voor op links en Jozefzoon voor op rechts maar Ozbiliz is wel een talent en zonder zijn blessures was hij nu veel verder geweest.

Als hij verder ook 25% van het talent van Messi heeft, mag Ajax in haar handjes knijpen.

Dit heeft niets met hypen te maken, hij zegt qua styl he.
Dus maja iedereen die anti ajax is meteen maar denken dat Frank hem even goed vind als Messi, lezen is tegenwoordig moeilijk volgens mij...

Özbiliz was tog anderhalf jaar geleden uitgeroepen tot talent van het jaar?
daarmee bedoel ik niet talent van de eredivisie, maar van de beloftencompetitie

@ Spray
Hahaha, als je Özbiliz echt zou hebben zien spelen in de A1 en bij Jong Ajax dan zou je dit niet zeggen. Hij is twee jaar geleden zelfs talent van het jaar geweest op de toekomst. Deze jongen heeft alleen pech gehad met blessures. Als hij de ruimte krijgt en genoeg speeltijd dan komt hij er wel hoor. Als ik Ajax was zou ik hem een jaartje stallen bij de Graafschap bijvoorbeeld; hier kan hij wat ervaring op doen en is de druk een stuk minder. Hetzelfde geld overigens voor Bonevacia, Josefzoon, Kappelhof, Klaassen en misschien de Sa. De drie laatst genoemde zou ik echter eerst laten proeven aan het niveau in de Jupiler League om zo ervaring en gevoel te krijgen met de druk van het spelen in een eerste elftal.

Irritant hoeveel mensen niet snappen dat het alleen om stijl gaat en niet over kwaliteit. Ik kan mijn hond zelfs vergelijken met de stijl van Messi als hij hetzelfde loopt en acties maakt en dergelijke...
Anti-ajacieden die weer een kans aangrijpen om ajax belachelijk te maken zonder zelf te snappen waar het over gaat.

Been: Van Beukering heeft qua stijl wel wat weg van Mido

Even zonder dollen, het is nooit handig om dit soort vergelijkingen te maken. Mensen zullen het altijd anders opvatten en niet alleen de stijl, maar ook de kwaliteit gaan vergelijken. Ik hoop dat Ozbiliz een goede speler voor Ajax wordt, dan ben ik al dik tevreden.

Tja, en Eriksen is de nieuwe Michael Laudrup, werd ruim een jaar geleden verkondigd! Zijn ontwikkeling schijnt vooralsnog nogal stil te staan, speelt de speeltijd die hij krijgt veelal ondermaats.

Waarom eerst niet effe aankijken of Özbiliz eventueel een basisplek kan behouden, zich verder kan ontwikkelen, voordat er nu al vergeleken wordt met voetbalgrootheden!

Hoogmoed komt nog altijd voor de val!

Is het weer zover in Amsterdam??? Een jeugdspeler die zijn debuut maakt heeft de stijl van Messi.
Daar zal dit talent blij mee zijn. Laat dit talent eerst 10 wedstrijden goed spelen voordat hij al een predicaat mee krijgt, het zal alleen maar een last voor hem zijn.

Ik wens de jongen het beste. Hopelijk voor Ajax weet hij aan te haken, gezien de aanvallersschaarste.

Ozbiliz wordt onze nieuwe knuffelbeer

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren