Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Chris Woerts: 'Wat een huilebalk! Hij moet z'n mond houden, die wijsneus'

Laatste update:

Chris Woerts ziet het niet zitten om een training van de Oranje Leeuwinnen bij te wonen. De sportmarketeer sprak zich afgelopen vrijdag nog fel uit tegen de speelsters in de Azerion Vrouwen Eredivisie, die strijden voor een beter salaris.

Woerts is van mening dat de voetbalsters gezien de kwaliteit op de Nederlandse velden helemaal niet het recht hebben om onder de noemer 'Betaald voetbal = betaald worden' protest aan te tekenen.

"Het is lachwekkend! De KNVB heeft gezegd dat iedere BVO een vrouwenelftal moet hebben. Maar zoveel talent is er helemaal niet in Nederland, waardoor je die versplintering krijgt”, zei hij enkele dagen geleden bij Vandaag Inside.

"De goede speelsters spelen in het buitenland, trouwens ook voor heel weinig geld", voegde Woerts daaraan toe. "Maar die dames moeten hun mond houden, want die kunnen amper de bal van A naar B spelen!"

Andries Jonker, de bondscoach van de Oranje Leeuwinnen, had de harde woorden van Woerts ook meegekregen en nodigde de sportmarketeer daarop uit om naar een training te komen kijken om te bepalen of het inderdaad zo slecht is als hij denkt.

"Wat een huilebalk is dat", reageerde Woerts dinsdagavond fel bij Vandaag Inside. “Nodigt hij me via de pers uit om een training bij te wonen. Hij moet z'n mond houden, die wijsneus."

"Het niveau van de Eredivisie Vrouwen is laag, daar zijn we het allemaal over eens. Die wijsneus weet het dan weer beter. Gratis geld bestaat niet, ze willen gesubsidieerd worden maar dat gaat never nooit gebeuren", aldus Woerts.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

En terecht. Andries Jonker preekt voor eigen parochie. Het vrouwenvoetbal is niet leuk om naar te kijken, daar gaat hij niks aan veranderen.

3 april 2024 om 10:34

Natuurlijk is het vrouwenvoetbal niet om aan te gluren, maar je ziet wel degelijk de progressie die gemaakt wordt. Dus die tijd moet je ze ook gunnen om verder te professionaliseren. Ze strijden om meer geld, wat logisch is. Dat wil niet zeggen dat het terecht is, maar wel begrijpelijk. Er moeten muren doorbroken worden. Laat ze strijden voor meer geld en overtuig ze hoe ze meer geld kunnen verdienen, namelijk met het niveau verhogen. Zo werkt het bij de mannen ook.

Chris Woerts moet helemaal zwijgen vind ik. Zit er altijd naast met zijn zogenaamde "scoops" heeft helemaal geen meerwaarde en schat zichzelf veel te hoog in. Gewoon een dwaas die zich niet schaamt om iets te zeggen wat niet klopt.

3 april 2024 om 10:47

Het grote probleem lijkt hem vooral te zitten in het feit dat de dames willen dat er fors geïnvesteerd wordt zodat het niveau omhoog gaat. Maar dat is een beetje de omgekeerde wereld in dit stadium. Want met het huidige niveau trekken ze niet eens meer kijkers dan een gemiddelde hoofdklasse amateurclub bij de mannen doet. Wie zegt dat als het niveau bij de vrouwen omhoog gaat, er wel ineens 5000 man op de tribune zit? Dat zie ik namelijk nog steeds niet gebeuren.

3 april 2024 om 12:34

Chris Woerts brengt het natuurlijk niet heel erg subtiel. Maar er zijn olympische sporters die harder trainen en nog minder verdienen dan de vrouwen. Veel voetballers in de KKD moeten er ook naast werken en de vrouwen willen weer hun handje ophouden, kan toch niet, kom op zeg en dat moeten we dan maar gunnen?

Daarnaast werk het economisch ook niet zo natuurlijk, ze kunnen het iets professioneler maken maar elke club verliest geld op deze investering. Wat zij moeten doen is klagen over gebrek aan vrouwen die vrouwen steunen in het stadion qua bezoekers. Vrouwen die het maatschappelijk goed doen voor sponsoring. Maar nee de mannen mogen het oplossen, het slaat gewoon nergens op.

Kijk alleen al eens naar de NBA voor vrouwen, daar wordt ieder jaar geld aan verloren. Wie van ons gaat in iets investeren waar we gegarandeerd geld aan verliezen?

3 april 2024 om 13:45

Het gaat niet om progressie maar om marktwaarde. Je kan allemaal wel veel willen maar als je niks oplevert dan krijg je daar ook niet naar betaald. Op een of andere manier krijg je dit niet uitgelegd aan dit groepje vrouwen. Ze kijken alleen maar blind naar de mannen en doen net alsof zij alleen maar veel verdienen omdat ze man zijn en dat zij weinig verdienen omdat ze vrouw zijn. Zo zit het natuurlijk helemaal niet. Zou wat zijn als de groenteboer net zoveel betaald wil krijgen als de baas van de Jumbo omdat ze toevallig allebei groenten verkopen.. bij de mannen werd er ook niet gelijk enorm geld verdiend, die hebben daar zelf voor moeten presteren zodat er vervolgens meer geld in het laatje komt. Bij de vrouwen is het precies andersom, die willen eerst het geld (gebaseerd op niks), zonder daar fatsoenlijke prestaties daar tegenover te zetten. Als ik echt heel eerlijk ben dan mogen die vrouwen serieus al blij zijn dat ze überhaupt betaald worden en aandacht krijgen. Het niveau is lager dan amateur teams bij mannen en dan heb ik het nog niet eens gehad over het niveau van de keepers. Je kan serieus net zo goed niemand in de goal zetten..

3 april 2024 om 10:35

Tsjonge, dat klinkt als een objectieve meetbare mening zeg

Zo heel veel geks zegt Jonker zeker niet. Woerts merkt dat hij ook eens het onderwerp van gesprek is, dus gaat hij er nog ff extra hard in.

3 april 2024 om 11:03

Echt een volstrekt kansloze opmerking om iemand een huilebalk te noemen omdat die je uitnodigt eens te komen kijken of je bewering hout snijdt inderdaad. En dat van de man die er 9 van de 10 keer naast zit met z'n beweringen.

3 april 2024 om 13:07

Haha inderdaad. En dan verwijten dat Jonker iets in de media zegt. Terwijl Woerts alles via de media doet in dit geval. Vrij merkwaardig.

Ik sta achter de woorden van Woerts. Dat dames willen voetballen ok, maar het word ons door de strot geduwd, terwijl het van een erbarmelijk niveau is. Dat ze daar ook nog een vergoeding voor willen zien is wel heel erg brutaal.

3 april 2024 om 10:34

Alleen gaat het daar niet over bij dit stukje. Woerts noemt Jonker een huilebalk omdat hij hem vraagt eens te komen kijken. Het enige dat Woerts hierop kan doen is huilen dat dit via de pers gebeurt. Hij praat toch via de pers over het dames voetbal?
Heel vreemde kinderachtige reactie.

En verder hoef je niet te kijken. Doe ik meestal ook niet.

3 april 2024 om 10:43

De uitnodiging van Jonker is kinderachtig.
Alsof een training bijwonen iedereen ineens van gedachte doet veranderen en dat we allemaal het licht inzien dat de vrouwen weldegelijk goed kunnen voetballen.
Alsof we achter de tv niet kunnen zien dat ze er niks van kunnen.

3 april 2024 om 10:47

Daarnaast is het Nederlands team een greep van de beste Nederlanders en niet de rest die afvalt en ook in de nationale competitie voetbalt.

3 april 2024 om 13:30

En dat is ook niet om aan te gluren. En dat zijn de beste speelsters van Nederland….

3 april 2024 om 17:46

@vegitosan

Als hij aanwezig is op de training kan hij meedoen. Wat mij vooral opvalt is dat het mannen die zelf totaal niet kunnen voetballen of ook maar niet eens in de buurt komen van het gemiddelde van mannen en waarschijnlijk ook van deze vrouwen op de donder krijgen hun mond vol hebben van hoe matig vrouwen wel niet zijn. Alsof ze zichzelf maar gaan bewijzen ten op zichte van vrouwen omdat ze niet tegen hun eigen groep kunnen opmeten als een vorm van projectie.

Het zijn vaker juist de mannen die zelf op hoog niveau gespeeld hebben die gematigder zijn in hun meningen en niet constant hoeven te vermelden hoe veel minder vrouwenvoetbal is dan mannenvoetbal.

Ja de geldkwestie is onzin, maar dit lijkt me vaker meer op een veredelde kleuterschool:' Mannen zijn sterker, nee vrouwen zijn sterker' discussie tussen volwassen kinderen.

3 april 2024 om 10:41

Sta je ook achter de bewering dat de speelsters geen bal van A naar B kunnen spelen? Dat is namelijk wat Woerts stoer liep te roeptoeteren. Het is gewoon aantoonbare onzin, daarom nodigt Jonker hem ook uit om eens naar een training te komen kijken.

3 april 2024 om 10:44

Ja vooral letterlijk nemen idd.. alsof je niet weet wat ie ermee bedoeld.

3 april 2024 om 10:58

Zijn intentie is primair om de boel belachelijk te maken. Lekker veilig van een afstand, maar als je dan te laf bent om eens bij een traininkje te gaan kijken ben je geen knip voor de neus waard.
Het is een beetje interessantdoenerij van Woerts, die daarna ook nog eens kinderachtig begint te schelden als reactie op een uitnodiging. Dat mensen zo'n infantiel reagerende 65-jarige (!) gozer nog steunen is voor mij dus onbegrijpelijk.

3 april 2024 om 11:05

Helemaal mee eens, zelf te laf zijn om te komen en dan de ander een huilebalk noemen, echt ongelofelijk.

3 april 2024 om 19:20

Primair is de bedoeling om die dames met beide benen op de grond te krijgen en dat ze helemaal niet zoveel voorstellen als dat ze denken, wat betreft het voetballen.
Woerts doet idd wat te stoer, maar jij reageert nog stoerder dan hij.
Een traininkje bijwonen veranderd helemaal niks aan zijn boodschap.

3 april 2024 om 11:07

In welk opzicht wordt het je door de strot geduwd? Als ik er niet naar op zoek ga kom ik het amper tegen, ik zie hoogstens hier af en toe een artikel over de dames voorbij komen. Als het toevallig op TV is en ik wil het niet kijken, dan zap ik door. Valt reuze mee allemaal.

3 april 2024 om 11:33

Oneens. Ik luister bijvoorbeeld vrij veel radio 1. Wanneer er over vrouwenvoetbal gepraat wordt, dan wordt er zo overdreven positief over gepraat in vergelijking met mannenvoetbal. Daarnaast wordt er vaak ook afgesloten met: 'allemaal kijken vanavond'. Zo'n oproep wordt bij mannenvoetbal niet gedaan.

3 april 2024 om 11:47

Nee, bij mannenvoetbal liggen de supermarkten vol met oranje wuppies of andere prullaria en buitelen de tv-reclames over elkaar heen met de meest oranje aanbiedingen en acties, naast het feit dat in alle (online) media al weken- zo niet maandenlang uitgekeken wordt naar een EK of WK. Maar nee, geen oproep "allemaal kijken vanavond", dat niet.

3 april 2024 om 11:57

Ik wel, bij ESPN zijn ze adolaat van vrouwen voetbal, ze weten zelfs live uit te zenden terwijl er ED mannen wedstrijden gespeeld worden, ik bedoel maar. Er wordt zo overdreven positief op gereageerd, en als ze winnen, dan lijkt het alsof het WK gewonnen is

3 april 2024 om 13:00

Ik wou net zeggen, gaan we nu doen alsof het Nederlands mannenelftal niet door de strot wordt geduwd? Mensen zien door die rode lap de realiteit echt niet meer bij dit onderwerp.

3 april 2024 om 13:13

@migi en Tilburg. Er wordt niet opgeroepen nee, omdat er sprake is van een marketing die voortkomt uit prestaties en financieel gewin. Dat vind ik anders dan bedrijven die geld willen verdienen aan Oranjemania. Nu vind ik interlandvoetbal sowieso niet vergelijkbaar met clubvoetbal op dit punt.

3 april 2024 om 13:57

Sorry maar als er iets door de strot wordt geduwd is het wel het Nederlands elftal. Dan kan je daar achteraf wel allemaal voorwaarden aan hangen, maar je wordt helemaal kapot gegooid met Oranjekoorts als je bij zo'n toernooi komt. Dat ze bij de NPO zeggen, kijk je vanavond ook naar de NPO vind ik dan toch minder extreem.

3 april 2024 om 14:30

Mijn punt is dat het om clubvoetbal ging. Bij de NPO ging het om wedstrijden van bijvoorbeeld Ajax en Twente. Dat vind ik wel bijzonder. Dat je voor je eigen zender reclame maakt is prima, dat ze bij radio 1 zeggen dat je bijvoorbeeld naar ESPN moet kijken, dat vind ik bijzonder.

3 april 2024 om 17:49

@rowano

En bij mannenvoetbal slopen mannen een stad af omdat ze verloren hebben en worden spelers letterlijk tot god verklaard.

Laten we nou niet doen alsof mannenvoetbal niet dramatisch als de neten is.

3 april 2024 om 11:44

Grappig dat iedereen tegenwoordig vind dat alles je strot wordt doorgedrukt. Je klikt zelf op dit artikel, je reageert er zelf op. Ik heb amper een dames wedstrijd gezien en heb ook nog nooit voor betaald. Zijn allemaal keuzes die ik maak. Dus ondervind helemaal niet dat het door me strot word gedrukt. Als je het niks vind, lees het artikel dan gewoon niet, kijk er niet na en betaal er dan al helemaal niet voor.Zie ook weinig berichten op voetbalzone over dames voetbal.En er mag toch best een maatschappelijk discussie over zijn. Zou nog is wat zijn dat er alleen een discussie mag zijn als meer dan de helft van de bevolking dit wil.

3 april 2024 om 17:51

@wmm5

Echt hoor. Zo kinderlijk om maar bij alles waar jij een andere mening over hebt te doen of het door je strot wordt geduwd maar als men de dertigste voetbalreclame van de dag ziet, dan is dat blijkbaar niet door je strot duwen omdat je het leuk vindt.

Zo kinderlijk.

3 april 2024 om 11:48

Ik ben nog steeds benieuwd wie toch die personen zijn die bij uitzendingen van het vrouwenvoetbal bij personen als jou inbreken, je voor de te vastbinden en je dwingen te kijken, A Clockwork Orange stijl.

Je moet ergens beginnen en dan is het helaas zo dat het geen vetpot is. Het is nog maar het begin en dan heb je pech dat je met niks/weinig begint. Al zullen er vrouwen uit vorige generaties weer jaloers kijken naar deze dames die bij hun favoriete club kunnen voetballen en nog weleens in voetbalstadions opduiken. Deze huidige generatie 'moet' dan maar van deze droom genieten zonder er financieel van te kunnen leven, en dan zullen de vergoedingen met de tijd echt wel omhoog gaan. Het zal alleen tijd kosten en je kan clubs er niet op aan kijken als ze het alleen geld kost. Wellicht dat de KNVB zelf hierin kan investeren.

3 april 2024 om 10:45

Of de KNVB moet wat coulanter omgaan met contracten. Maar daar zal de vakbond wel weer op tegen zijn, kijk naar de KKD. Spelers uit de 2e divisie betalen beter dan meerdere clubs daar, waarom omdat ze geen semiprof mogen zijn in de KKD. Vrouwen zouden eerst hoe vervelend misschien ook eerst als semiprofs moeten spelen ervoor zorgen dat de opbrengst voor de club stijgt en dan praten over fullprof contracten. Maar de KNVBoet af van de verplichting tot fullprofs. Kijk naar de KKD en 2e divisie. De betere spelers die je bv graag bij Telstar zou Ien spelen doen dat niet omdat ze bij de amateurs meer verdienen.

3 april 2024 om 10:57

Zijn vrouwen geen semi-profs? Ik weet niet hoe dat contractueel gezien is maar ze werken toch ook naast het voetbal? Ze willen toch juist daar van af. Dat ze zich alleen op het voetbal kunnen concentreren.

Jonker heeft gewoon gefaald met het NL dames team... Geen olympische spelen, uitgeschakeld vrij vroeg afgelopen tournooi.... In de nationans League had hij zwaar geluk dan Nederland net dat ene doelpunt maakte in blessuretijd.... Zover had het niet eens mogen komen.....hij verprutste het al in de 1 e wedstrijd tegen België.. en omdat hij nu commentaar krijgt over door selecteren neemt hij er voor de vorm iemand van 17 bij.Hij is gewoon een angsthaas.. gaat nooit vollebak.. zie zijn resultaten maar als trainer...Zet lekker een Davids of stam of Bogarde voor de groep .. dan zal je passie zien... Daar ben ik van overtuigd. En ja ik snap dat hij denkt dat het niveau goed is.... hij moet dat wel zeggen als trainer... Maar ik denk ook echt dat hij het meent...hij is niet beter gewend, dus dan snap ik zijn reactie

3 april 2024 om 10:43

Ik zie een heel sterk betoog met heel veel puntjes, maar…. sluit totaal niet aan op het artikel.

3 april 2024 om 15:53

Wat ik wil zeggen is eigenlijk... Tuurlijk vind Jonker het niveau goed.. hij is nietanders gewend.. vandaar dat hij zijn gelijk wilt halen door woerds uit te nodigen voor een training.. zodat woerds ziet , zoals Jonker het beleefd en ervaart... Voetbal op betaald niveau

Hij zegt dat de beste speelsters in het buitenland spelen..omdat ze betaald worden. Door het een prof sport te maken kunnen de dames er meer tijd in steken en gaat het niveau daardoor omhoog. Ze hoeven geen mannensalaris te krijgen(dat is ook verre van realistisch) ze moeten wel ergens beginnen als ze willen doorgroeien en ook de betere speelsters hier willen houden.

Ik ben zelf van mening dat Woerts wel een beetje flauw reageert op de uitnodiging van jonker

4 april 2024 om 00:52

wie moet dat betalen dan ?

Wijsneus.... Iets met pot en ketel.....

Het damesvoetbal heeft een functie als comedy capers. Vooral de doelvrouwen zijn het lachen en aanzien waard. Even serieus: in vergelijking met het mannenvoetbal is het vrouwenvoetbal van een bedenkelijk niveau. De NL vrouwentop in de eredivisie is van een niveau 5e klasse. Leuk om naar te kijken als een familielid van je mee speelt. Maar geen enkele kans om een objectieve toeschouwer naar dit gestuntel te trekken.

Vond Jonker altijd wel een toptrainer. Amsterdams accent in Tilburg bij Willem 2 werd gewoon geaccepteerd en liet zijn ploeg fris en aanvallend spelen.

Toen de Bundesliga ingegaan ook niet bij de minste clubs.

Had hem wel hoog zitten, maar nu als trainer bij de vrouwen is hij heel rustig en beleefd en noem maar op.

Had ik niet verwacht om eerlijk te zijn en dan wordt je dus te kakken gezet door zo een man als Woerts.

Als je zo getrouwd bent met je eigen gelijk dat je er niet eens voor open staat om eens in eigen persoon bij een training te kijken omdat je het risico loopt dat je ongelijk wordt aangetoond over je stelling dat die meiden niet eens een bal van A naar B kunnen spelen... dan ben je dus totaal niet serieus te nemen.
Laat Woerts lekker z'n neus rood verven en een pruik opzetten voor hij de volgende keer bij een tv programma aan sluit als hij toch zo graag de clown uit wil hangen.

3 april 2024 om 12:47

@miseva88 maar Woerts heeft het over alle eredivisie vrouwen, niet over de top van nederland, die grotendeels in het buitenland rondhuppelen. En in die zin heeft ie natuurlijk wel een punt, Oranje zou, met een beetje wil nog wel als redelijk beschouwd kunnen worden, maar de teams in de eredivisie zijn van een heel ander niveau, en laat dan nou net de vrouwen zijn die meer geld willen zien waar Woerts het over heeft,

Kleine kanttekening bij de laatste zin van Woerts:

Ze kunnen heus wel gesubsidieerd worden, bijvoorbeeld om ervoor te zorgen dat de ontwikkeling door kan blijven gaan. Maar dat is het dan ook, een subsidie...een bewuste keuze om te investeren in iets dat een breder belang heeft dan commercieel gewin op de korte termijn

Dat is echter wat anders dan het 'grondrecht' dat de dames denken te kunnen claimen

Die reactie van Jonker is ook debiel, want het gaat dus niet om Oranje, maar om de nummer 12 t/m 22 uit de selectie van van pak 'm beet Heerenveen. Wat daar loopt is echt niet goed genoeg om betaald te worden...

Niveau is in deze niet het enige drijfveer. Natuurlijk werkt het lage niveau zeker niet in hun voordeel, maar dit is niet alles omvattend. Het songfestival is de laatste jaren ook van een erbarmelijk niveau, echter kijken er honderden miljoenen mensen naar en hebben er plezier in waardoor het geld oplevert. Vrouwen voetbal is buiten de lage kwaliteit, zijn er ook te weinig mensen bereid om hiervoor te betalen en naar te kijken. En dan roepen ze over bezoekers records bij ajax laatst en bij werdstrijden van Oranje. Echter kosten de kaartjes daar gemiddeld €10,-, waar je bij bijvoorbeeld de mannen gemiddeld €50,- betaald.

Het is eigenlijk heel simpel, je kan geld verdienen als je geld oplevert. Een speler van Telstar werkt er ook kei hard voor, en krijgt ook (misschien net) het minimum loon. En hier komen nog altijd meer mensen (betalende) mensen kijken als bij de vrouwen in de eredivisie (enkele uitschieters daar gelaten).

Dus lezende voetbalvrouwen, eerst zorgen dat jullie geld opleveren voor clubs, en dan gaan de salarissen vanzelf omhoog

Als er niemand naar westrijden van een club gaat kijken heeft zo,n club geen inkomsten dus ook geen bestaans recht......nu moet en zal er vrouwen voetbal gepromoot worden, prima maar ga niet zeuren over geld want het zijn de mensen die kijken die die salarissen betalen.
Gemiddelde amateur westrijd trekt meer kijkers dan het hele vrouwen voetbal bijelkaar....en maar zeuren over geld.
Je bent nog minder dan amateurs en die verdienen ook geen droog brood.

Ik blijf het raar vinden, dat we vrouwenvoetbal maar blijven vergelijken met mannenvoetbal en op basis daarvan bepalen dat het niveau slecht is. Er zit een gigantisch verschil tussen en die ga je er niet uit halen. Al trainen ze twee keer meer en krijgen ze allemaal het salaris van Ronaldo. Het niveau van de vrouwen is gigantisch gegroeid de laatste jaren. Ik ben 1 keer grensrechter geweest bij onze VR 1 15 jaar terug. Daar kreeg een speelster al applaus als deze in blinde paniek met niemand in de buurt de bal blind over de zijlijn schoot. Dat is echt wel anders. Echter motorisch gezien zullen ze nooit het zelfde kunnen als mannen. Maar een bal van A naar B spelen lukt nog wel. Inzicht en techniek op basis van de fysieke mogelijke van een vrouw kan en zal beter worden nu steeds meer meisjes jong beginnen en bij BVO's gaan trainen. Ze starten dus op het zelfde moment als jongens en in het begin gemixed, tot het fysiek niet meer kan. Dus ook het niveau zal nog verder omhoog gaan, al zal het nooit gelijk zijn aan het tempo en de kracht van mannenvoetbal. Vrouwen moeten echter wel snappen dat onze clubs beperkt geld hebben en alleen inkomsten genereren op dit moment uit mannenvoetbal. Zij kunnen op een enkeling na Ich niet permitteren om een verlieslatende poot in de organisatie te hebben. Dus moet er gezorgd worden voor meer inkomsten uit vrouwen voetbal. Als dat lukt en dat zal dus eerst als semi profs moeten bij de meeste clubs, kan je gaan praten over salaris en mogelijk full profs. Maar klaag niet over vrouwen voetbal, kijk niet als het je niet aanstaat en dat de vrouwen een wens hebben mogen ze best uiten. Iedereen komt hopelijk op voor wat in hun ogen redelijk is. Of het reëel is oordelen de clubs wel.

Vrouwen willen betaald worden voor de sport die ze doen wat ik best begrijp. Meer trainen betekent normaal gesproken dat het niveau omhoog gaat. Alleen op dit moment betekend betaald worden dat het geld komt uit het potje die de mannen verdienen. Er komt, los van het Nederlands vrouwenelftal, geen toeschouwers kijken naar deze wedstrijden. Vrouwenvoetbal is nu al een verlieslijdende business. Wat wel in hun voordeel werkt is het hele grote aanbod op tv wat voor sponsoren interessant kan zijn. Aan de andere kant doordat alles op tv wordt uitgezonden zie je ook het erg slechte niveau van de competitie. Er zijn op dit moment gewoon te weinig voetballers die voldoende niveau hebben voor de eredivisie vrouwen. Hierdoor zal je zien dat de interesse op langere termijn nog meer terugneemt en waardoor ik verwacht dat er minder damesvoetbal op tv en dus minder interessant voor sponsoren zal zijn.

Kortom door ineens alles te willen zal je meer kapot maken dan wanneer je het rustig stap voor stap had opgebouwd.

Chris Woerst heeft ook gewoon gelijk. Het is gewoon een simpele rekensom waarom de salarissen veel lager liggen en als je dat niet begrijpt snap je er niks van. Daarom vind ik deze discussie ook zo onzinnig.

Chris Woerts heeft natuurlijk wel gelijk, maar om het zo te brengen is weer een ander verhaal. Als je kijkt naar de feiten is een basissalaris voor het vrouwenvoetbal momenteel niet mogelijk, en vraagt enorm veel investeringen, waar dat vandaan moet komen is natuurlijk de hamvraag. Er zijn amper inkomsten van sponsors, shirtverkoop en kaartverkoop (zelfs Ajax vrouwen kreeg in de champions league het stadion niet gevuld). Dan kan je niet eisen dat je fatsoenlijk betaalt moet worden. Hoe hard het ook is, hun bijdrage aan het voetbal levert gewoon niks op. En als er geen geld te verdienen is, dan wordt het gewoon niet gedaan.

Als de vrouwen meer geld moeten hebben waarom dan niet dikke amateur mannen? Er zit gewoon een agenda achter dat is toch duidelijk ?

3 april 2024 om 13:05

Het is mij niet duidelijk? Welke agenda bedoel je? Als je doelt op het feit dat ze meer betaald willen worden, dan is het overigens wel duidelijk.

3 april 2024 om 23:28

Wat mij betreft is er een agenda dat mannen en vrouwen in alles gelijk gesteld moeten worden. En dan niet in dezelfde mogelijkheden maar ook dezelfde resultaten. Net zoveel vrouwen in bepaalde branches bijvoorbeeld als mannen. Dit komt volgens mij door een bepaalde leer dat mannen en vrouwen hetzelfde zijn ? En ook een bepaalde theorie dat vrouwen historisch gezien het veel slechter hadden dan mannen. Wat ze hierbij vergeten is dat mannen veel vaker dood gingen in oorlogen.ik bedoel niet dat er ook grote conspiracy achter zit ofzo maar dat deze theorien vaak onbewust meewerken. Wat mij betreft kunnen we dit beter overlaten aan de markt.

Die Chris Woerts is echt een jandoedel eerste klas. Niet heel wonderlijk dat hij alleen nog soms zijn kunstje mag vertonen bij VI. De helt van de tijd lult ie maar wat uit z'n nek en als hij een keer een punt heeft (zoals nu) schoffeert hij Jonker. Treurig.

Geloof me, ik heb het vaak genoeg een kans gegeven, maar het niveau is gewoon te laag om mijn interesse vast te kunnen houden, 90 minuten lang.

Techniek, passen van A naar B, assists, het verdedigen, opbouwen... Zo voorspelbaar, zo traag, het is niks voor mij!

Ik snap zijn punt over talent niet zo, "vrouwen" voetbal is redelijk jong als sport en er is al een stijgende lijn.
Als je kijkt naar talent, dan zijn het vooral de vrouwen waar we tijdens de Olympische Spelen succes mee hebben. De hockey dames zijn al heel veel jaren succesvoller dan de mannen. Als de kansen beter worden, en meer clubs zich serieus bezig houden met vrouwen voetbal dan wordt het echt wel beter. Kijk ook naar wielrennen, in de tijd van Van Morsel leek het nergens op, terwijl er nu best goed naar te kijken is.

Het hele probleem is gewoon dat de dames van 0 naar 100 in 10 seconden willen. Ik juich de hele ontwikkeling van het damesvoetbal ontzettend toe, de huidige generatie heeft het voetbal wat dat betreft echt op de kaart gezet waardoor je ook een enorme toename ziet van onderaf (bij de amateurs).

Alleen wat ze nu willen is gewoon niet reëel. Even los van het niveau is de animo gewoon onvoldoende om gelijke eisen aan de mannen te gaan stellen. Dat is ook niet van 0 naar 100 in 10 seconden gegaan, maar heeft ook jaren gekost. De dames moeten wat dat betreft ook gewoon geduld hebben en vooral: koester eens wat jullie al bereikt hebben. Zo'n Spitse ook die dan het hoogste woord heeft over gelijke betalingen met de mannen; rupsje nooitgenoeg.

1,4 miljoen is er dit jaar vanuit de KNVB geïnvesteerd in de topcompetities voor vrouwen. Geld dat nodig is om de competitie vatbaar te houden. Er zit gewoon niet genoeg vlees op de botten om vrouwen meer te gaan betalen.

Vanuit de Knvb, NOS en ESPN is er genoeg aandacht voor de vrouwen, alleen is de markt er niet voor.

Om meer geld te kunnen eisen moet er meer geld binnen komen. Ik mis het plan bij de vrouwen om dat te bewerkstelligen. Op dit moment zou je het over de rug van de supporters kunnen verdienen door de kaartjes duurder te maken en te hopen dat diegene die nu al naar het stadion gaan ook bereid zijn om wat meer te betalen.

Je zou ook kunnen zeggen dat de mannen een procentje worden gekort en dat geld investeren aan de vrouwenkant.

Beide scenarios gaan niet over het verhogen van de amusementswaarde van het voetbal of het niveau van de vrouwen zelf. Want daar mag niet over begonnen worden.

3 april 2024 om 13:07

Dat laatste is natuurlijk niet waar. Als je vrouwen meer betaald blijven de betere speelsters langer in Nederland waardoor het niveau stijgt en daarmee de amusementswaarde. De markt bestaat er heus wel voor, aangezien bijvoorbeeld in Amerika het een vrij populaire vrouwensport is met prima salarissen. De markt succesvol aanboren is wel een ding, en het heeft ook tijd nodig. Tijd én geld.

3 april 2024 om 14:18

We kijken er denk ik gewoon net wat anders tegen aan.

Ik ben het niet direct eens met de conclusie dat het in Amerika beter is gesteld met het vrouwenvoetbal. Er hangt daar ook veel controverse over de salarissen van speelsters (met name bij het nationale team) en de prestaties van de NWSL Ik denk dat het vrouwenvoetbal nog niet zo een meme-status heeft als bijvoorbeeld het vrouwenbasketbal daar, maar de campagne van Rapinoe en co hebben ook daar voor veel weerstand gezorgd.

De salarissen binnen die competitie liggen overigens tussen 2300 en 5300 euro (bron: . Er zit een cap op salaris van 75000 dollar op jaarbasis (exclusief bonussen). Dus ook daar zijn het relatief gezien geen vetpotten toch? Ondanks de investeringen van de MLS en eigenaren, ondanks de successen van de nationale vrouwen, ondanks de brede sportcultuur in het land is de competitie an sich in de proffesionele vorm amper levensvatbaar.

Je hebt gelijk dat de markt succesvol aanboren belangrijk is voor groei. Maar waar is dat plan dan? Hoe moet dat anders? Zeker in het achterhoofd dat er dit seizoen dus al een commerciele investering is gedaan van 1,4 miljoen vanuit de reserveringen van de Knvb? (De KNVB investeerde slecht 1 miljoen in de KKD en max 2 miljoen voor de Var; het is dus nogal een flink bedrag). Het voetbal voor vrouwen is ongelooflijk gepromote de laatste jaren met deze investeringen, juist om die markt aan te boren. Maar zonder het succes dat voor ogen werd gehouden.

Deze actie voelt echt gewoon als een handje omhoog houden zonder zelf maar een stapje harder te willen lopen. Ik vind dit niet thuis horen in de topsport; waar je eerst moet presteren voor je beloond kan worden.

Als Jonker echt had gewild dat Woerts had komen kijken had hij hem gewoon persoonlijk uit moeten nodigen en niet via de pers. Blijft overigens nog wel dat Woerts prima kan gaan kijken als hij zo'n grote mond heeft.

Daarnaast zal het hem gesierd hebben om uit te leggen dat vrouwenvoetbal best een bestaansrecht zou hebben, als er daadwerkelijk publiek naar toe zou gaan. Maar dat is nou net niet het geval, in 2022 zat er, volgens vrouweneredivisie.nl, bij een gemiddelde wedstrijd van Feyenoord 2.500 duizend man op de tribunes. PSV staat als 2e op de lijst met 1450 supporters. Dit is bij lange na niet goed genoeg en tot men meer publiek gaat trekken heeft vrouwenvoetbal ook geen bestaansrecht. Dus ik zou zeggen, hup vrouwen van Nederland, als jullie echt wat willen betekenen voor elkaar, dit is de kans.

Christ Woerts, wat een huilebalk inderdaad.als je zo'n grote smoel hebt kan je toch ook een keer komen kijken met dat radio-hoofd van je.

Verder bestaat gratis geld prima. In een vroeg stadium verlies lijden om een product in de markt te zetten doen zat commerciële bedrijven ook. En kunst- en cultuursubsidie is ook gratis geld. De beste Nederlandse vrouwen spelen inderdaad in het buitenland. Weet je waarom Chris? Weet je wel he, maar goed, ze bedienen ook niet per se publiek dat gezegend is met enige vorm van intellectuele inhoud.

Ik vind vrouwenvoetbal persoonlijk geen hol aan, maar door het gejank van deze fossielen zou ik het bijna gaan kijken uit protest.

Het probleem met vrouwenvoetbal is dat men de gemiddelde mannelijke voetbalkijker wil overtuigen dat het voetbal is. De gemiddelde mannelijke voetbalkijker vind het echter niet om aan te gluren en kijkt liever het mannenvoetbal. Daarom zouden ze zich moeten richten op de mensen die nu helemaal geen voetbal kijken. Die kun je er namelijk wel van overtuigen dat het voetbal is.

Juist. De waarheid is dat de dames nu 100 jaar hun sport moeten cultiveren zoals de mannen dat deden, en vanuit daar worden mutanten geboren die alle verbeelding overtreffen.

Ben trots op de stap van de dames, maar je kunt nu nog niks eisen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren