Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Bundesliga-wedstrijden naar China: ‘Dat zou kunnen gaan gebeuren’

Laatste update:
/

Een wedstrijd uit de Bundesliga die wordt afgewerkt in China. Herbert Hainer, bestuurder van Bayern München, ziet dat in de toekomst gebeuren. De 62-jarige bestuursvoorzitter van Adidas wil de Duitse topcompetitie promoten door wedstrijden in andere landen af te werken.

Als het aan Hainer ligt wordt de eerste wedstrijd van het nieuwe seizoen in de nabije toekomst gespeeld in China. “Dat zou kunnen gebeuren”, zegt hij tegenover Sport Bild. Wat Hainer betreft hoeven wedstrijden uit de Bundesliga niet per se afgewerkt te worden in Duitsland. “In andere sporten zien we al dat de aftrap wordt verricht in een ander land. Dus waarom bij ons niet?”

Europese topclubs reizen de laatste jaren steeds vaker af naar Azië en de Verenigde Staten. In de voorbereiding of aan het einde van het nieuwe seizoen wordt regelmatig een bezoek gebracht aan een ander continent. “We hebben het hier over een toekomstvisie”, aldus Hainer. De Italiaanse Supercup werd al een aantal keer gespeeld in China en Quatar.

Denk jij dat in de toekomst wedstrijden uit de Bundesliga in China worden afgewerkt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Promoten voor wat? niet voor de sport waarschijnlijk want die slaat al jaren door. Waarschijnlijk weer voor het geld. Het wordt steeds onaantrekkelijker om voetbal te kijken.

21 september 2016 om 16:19

geld is ook de enige reden waarom je je zou willen promoten aan de andere kant van de wereld, wat zou het anders uitmaken dat je veel fans aan de andere kant van de wereld hebt?

21 september 2016 om 17:20

Zou jij het niet leuk vinden als er wat premier league wedstrijden naar NL komen bijvoorbeeld? Ik zou dan zeker wel een kijkje willen komen nemen.

21 september 2016 om 17:39

ja maar nederland commercieel helemaal niet interessant voor de FA om hier wedstrijden te laten spelen

21 september 2016 om 18:04

Inderdaad, gaan natuurlijk nooit wedstrijden uit BL of PL naar Nederland komen.

En dan ook nieuwe stadions gaan bouwen en alle supporters mee naar China. Heel vaak.

Massaal besef dat kapitalisme een gezwel is zal niet meer lang op zich laten wachten. Mijn god wat staan hoge piefen toch vaak buiten de realiteit

21 september 2016 om 16:20

nee socialisme is zo'n leuke denkwijze... maar jij houdt natuurlijk wel van al die kleine kutregels hier in nederland

21 september 2016 om 16:28

Dan liever een paar klote regeltjes waarin iedereen tenminste nog enigzins gelijkwaardig is dan een bevolking verdeelt in rijk en arm. Ik zou je wel eens willen zien in Brazilie waar er een enorm verschil is tussen rijk en arm. Waarschijnlijk dat je dan ook weinig kans had gehad in de samenleving maar ik denk dat je daar waarschijnlijk niet over nadenkt het wordt allemaal in je schoot geworpen.

21 september 2016 om 16:36

@fctwenteynwa

Ja, want dat zijn natuurlijk de enige twee alternatieven die er zijn. Kapitalisme in beginsel heeft een aantal goede voordelen maar is doorgeslagen in een totale neoliberale hyperkapitalistische gekte waarin er totaal geen ruimte meer lijkt te zijn voor de menselijke maat in bedrijfsvoering. Als socialisme het enige alternatief is, het zij zo, maar je weet even goed als ik dat er zat meer opties zijn.

21 september 2016 om 17:02

Jordinhoo, "als socialisme het enige alternatief is, het zij zo". Zeker daarover? Vrije markt is de sleutel tot economische groei in het hele land (alleen al de handel met andere landen). Studies hebben aangetoond dat kapitalisme voor een sterkere economische groei zorgt, maar ook het verleden heeft dat gedaan. Waarom denk je ook dat er zo ontzettend veel landen zijn overgestapt? Bovendien zorgt economische groei weer voor veiligheid, stabiliteit en op den duur ook meer mogelijkheden voor de armen.

21 september 2016 om 17:58

Voor sommigen een prima denkwijze...wellicht niet voor iedereen...kan toch?

21 september 2016 om 18:14

@arsenal

Kapitalisme is een systeem arme landen uitbuit. De reden dat kapitalisme kan bestaan is gebaseerd op het principe dat het overgrote deel arm is en arm wordt gehouden omwille plaatselijke rijkdom. Dat dus enkelen landen de keuze maakten om niet meer arm te willen zijn en maar 'mee te doen', betekent niet intrensiek dat het een goed systeem is. Het is goed voor de sterkste landen, de sterkste bedrijven in die landen en de rijkste personen in die landen. Daarin verschillen wij niks van landen met bijvoorbeeld een socialistisch systeem met het enige wezenlijke verschil dat wij, de laagste tak, in verhouding meer overhouden, wat in deze tijd vooral alleen bovenmodale huishoudens ervaren, ook in het Westen waar het in meerdere landen zoals Spanje, Frankrijk, Italië, Portugal en Amerika zelfs een drama is. Tot zoverre het kapitalistische systeem die enkel heeft gezorgd dat we volgens de regels een imperealistisch systeem hanteren, waarbij een continent als Afrika nog altijd een kolonie is van het Westen.

21 september 2016 om 19:39

Studies hebben aangetoond dat kapitalisme voor groei zorgde toen het gereguleerd werd door een sterke staat. Studies hebben aangetoond dat het overschot aan groei werd veroorzaakt door catching up na de Tweede Wereldoorlog waarbij groei volgde uit simpele productiefactor reallocatie. Verwar een temporeel verband niet met causaliteit alsjeblieft. Vanaf de jaren '80 verdween de staatsinvloed en plots is de ongelijkheid in alle kapitalistische landen fors toegenomen. Toeval? Nee hoor.

Overigens stappen veel landen over op een kapitalistische economie omdat dat de enige manier is om geld te krijgen van het Imf/wereldbank. Het is niet voor niets dat de snelst groeiende economie van de afgelopen 25 jaar alle kapitalistische adviezen in de wind gooit en stap voor stap privatiseert. Kapitalisme is innovatief en daarmee succesvoller dan communisme (let wel, niet hetzelfde als socialisme). Kapitalisme heeft zijn zegeningen maar het is geen superieur systeem, zeker niet in de neoliberale vorm van de afgelopen 30 jaar waarbij de ongelijkheid stap voor stap toeneemt en zeker de middenklasse de komende jaren gaat verliezen.

21 september 2016 om 18:37

De essentie van voetbal is dat het dicht bij het volk staat. Van bestuurders is al langer bekend dat die afstand groot is. Een volstrekt losgeslagen idee, maar niet verassend.

Het geld regeert en de sport ansich wordt een bijzaak. Nee excuus: IS een bijzaak.

Alles voor het geld schijt aan de supporters. Dan zit je daar in Duitsland met je peper dure seizoenskaart mis je bijvoorbeeld Dortmund vs Bayern omdat er in China zo lekker betaald wordt.

21 september 2016 om 16:29

Ik denk dat als ze die wedstrijd in china gaan houden, dat je rellen gaat krijgen in duitsland. Ik zie ze wel een bayern vs. Ingolstadt houden in china, maar niet een topwedstrijd ofzo hoor

Verplaats lekker met je Bayern naar China geldwolf. Neem meteen Leipzig, Hoffenheim etc. mee. De rest redt zich wel zonder jullie.

21 september 2016 om 16:35

Zou toch echt te zot voor woorden zijn als dit in de toekomst mocht gaan gebeuren. Denk dat wij met het voetbal in NL ons daar niet druk over hoeven te maken!

21 september 2016 om 16:54

Geloof het of niet het gaat gebeuren. In Italie is er al een soortgelijke vorm ervan.

21 september 2016 om 17:09

Gebeurt in andere sporten ook al, volgens mij zijn er wel eens NBA of NFL wedstrijden in de UK geweest.

Wat zijn ze de voetbal toch aant verzieken!!!!

Als het zo doorgaat hoop ik echt dat het Voetbal instort. Waar is de passie gebleven om te spelen voor de echt Fans? Eigenlijk zouden we allemaal moeten stoppen met het kopen van merchandise en het kijken van de wedstrijd.

Man man man. Als dit echt waar is, is het voetbal officieel overleden. De echte fans met een peperdure seizoenskaart laten zitten om voor wat meer knaken de mensen in azië te vermaken. Echt te gek voor woorden. Het is te hopen ( en ik denk ook wel te verwachten) dat de echte supporters en de seizoenskaarthouders hiertegen in opstand zullen komen.

Voetbal is zo mooi spelletje. maar wat word de sport toch naar de kloten gebracht door dat geld.
Clubs denken alleen nog maar in euro's.
Uiteindelijk zal het meer en meer willen toch is verkeerd gaan.
Voetbal is al een tijd niet meer voor de mensen.
Clubs zeiken vaak wanneer het gaat om voetbalzaken maar uiteindelijk zijn dat bijzaken en denken de clubs zelf alleen maar geld verdienen.
Ik hoop dat de hele voetbalwereld is instort en we gewoon op nieuw beginnen met tijden dat clubs uit alle landen nog is kans maakte op de Champions league.
En de tijd dat het echt vermaak was en niet iets waar alleen het grote geld de baas is.

Wat ze allemaal verzinnen om alleen te kunnen concurreren met het tv-geld van Engeland! Wat een slechte idee zeg, hiermee dupeer je puur je eigen fan-base in je eigen land, al je supporters die een seizoenskaart hebben gekocht....

Om te janken dit soort shit. Voetbal wordt meer en meer een speeltje van de elite en de gewone man mag straks de kruimels oppikken. De Champions League is al een gedrocht om van te kotsen, ik kijk er al niet meer naar. En dit soort onzin is al helemaal om te huilen. Straks een EK in 20 verschillende steden, allemaal om de rijke bobo's rijker te laten worden. Stop nou eens met die bullshit. Jammer dat je nooit de echte fans allemaal bij elkaar krijgt om deze wanstaltigheden te stoppen. Ben er echt helemaal klaar mee.

Niet te geloven de Bundesliga is van Het Duits Volk

Zo is dat met elk land. Competitie hoort thuis in je eigenland

En ik denk dat je veel supporters in je eigen land gaat verliezen.

Snap meneertje adidas wel. 1 miljard potentieele shirtjes die verkocht kunnen worden daar. Maar natuurlijk laten de supporters dit nooit gebeuren. Ooit gaat er een massale tegen beweging komen tegen het huidige climaat in de sport. Mensen verlangen weer voor een normale prijs een pot bier te kunnen drinken op een sta tribune. Kijk naar engeland bij de grote clubs zit het halve stadion veel dagjes mensen. Mensen pikken dit op den duur niet meer.

Reageer

Het is niet mogelijk om te reageren op dit document.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren