Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Blind vreest zomers vertrek en geniet interesse uit Italiaanse top’

Laatste update:

Daley Blind kwam in het eerste seizoen van José Mourinho bij Manchester United nog regelmatig aan spelen toe, maar de Oranje-international is in de huidige voetbaljaargang al elf duels op rij niet aan de aftrap verschenen bij the Red Devils. De geruchten over een vertrek uit Manchester beginnen dan ook toe te nemen en volgens The Times houdt ook Blind zelf rekening met een transfer.

De krant meldt op donderdag dat Manchester United nog geen nieuw contractvoorstel heeft gedaan, wat bij Blind heeft geleid tot zorgen over zijn toekomst. De Nederlander ligt nog vast tot het einde van dit seizoen, al heeft zijn club wel een optie om hem een jaar langer aan boord te houden. De verwachting is dat de Engelsen hier gebruik van gaan maken, maar niet om Blind langer aan boord te houden.

De nummer twee van de Premier League wil de optie naar verluidt lichten om volgend jaar nog wat aan de verdediger, die drie jaar geleden voor 17,5 miljoen euro werd opgehaald bij Ajax, over te houden en er zou al interesse zijn. Naast het eerder deze week genoemde Fenerbahçe wordt Blind namelijk ook in verband gebracht met Internazionale, dat momenteel op de tweede plek in de Italiaanse Serie A bivakkeert.

Zou jij Internazionale een goede club vinden voor Daley Blind?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Alle respect voor Blind. Bij Ajax werd hij op het begin vaak uitgekotst en belachelijk gemaakt. Hij heeft echt karakter getoond en dat heeft hem (in combinatie dat Louis van Gaal trainer werd) toch bij een club als United gebracht en redelijk wat gespeeld vorig seizoen.

30 november 2017 om 10:35

Idd knap hoe hij die kritieken overwonnen heeft en op het hoogste niveau mee kon/kan spelen. Ik vind Blind een prima en nuchtere kerel maar Man Utd is imo net even een niveau te hoog. Die streven de absolute top na, dat liep er bepaald niet rond toen vGaal spelers mocht binnenhalen.
Italie lijkt me mooi bij hem passen, of mss subtop bundesliga?

30 november 2017 om 10:39

Naast Italië lijkt Duitsland me ook wel een goede stap voor hem. Zoals Koeral ook al zei, heb ik ook heel veel respect voor z’n mentaliteit. Nooit zeuren, keihard werken en dan kom je nog ergens. Houden Duitsers ook wel van.

30 november 2017 om 11:08

Waarom zou Ajax niet een gokje wagen.
Geef hem een mooie tekenbonus en een goed salaris.
Al 27 jaar ideaal om te halen of anders afspreken om over 2jaar bij Ajax terug te komen.
Maar zou het begrijpen als die niet meer terug wil komen.

30 november 2017 om 11:12

Ijsmuts en Chigago

Jullie hebben gelijk. Blind heeft wat geluk gehad dat van Gaal trainer werd, anders had hij er hoogstwaarschijnlijk niet gezeten. Maar onder Mourinho heeft hij vorig seizoen toch veel wedstrijden mogen spelen.

Denk echter ook dat Blind bij een subtopclub goed kan slagen in bijv. Duitsland of Italie.

30 november 2017 om 12:30

Valencia, Arsenal, Atletico en Dortmund niet hoor... zou die ook gewoon banken.

30 november 2017 om 13:51

Dat zei ik eerst ook toen hij bij Ajax zat en later toen Mourinho het overnam van Lvg, dus die fout ga ik iig niet meer maken. Zijn multifunctionaliteit is heerlijk voor iedere coach en dat zie je ook terug in zijn speelminuten bij Man U.

30 november 2017 om 12:32

Inter is een mooi en goede club voor Blind. Kan met z’n voetballende vermogen wat toevoegen net als Sneijder destijds.

30 november 2017 om 21:08

Klopt, maar je ziet toch dat hij gewoon te kort komt. Hoe meer betere spelers komen hoe meer hij naar de achterkant word gedrukt. Het was aan gebrek bij beter dat hij er ook stond. Niet dat hij er geen bak van kon. Maar je ziet het nu.

Gewoon een bod uitbrengen, 12.5 miljoen?
Of ze het aannemen of niet, proberen kan altijd. Zou een uitstekende opvolger van Viergever kunnen zijn en de nodige sturing kunnen geven. Kan desnoods ook op linksachter of cvm. Mooie optie mocht hij daadwerkelijk in de verkoop gaan. Zal allemaal wel niet lukken, helaas.

30 november 2017 om 10:09

Waarom zou Blind naar Ajax toe willen?

30 november 2017 om 10:26

Omdat hij misschien alles wilt spelen (is 27 of 28) + aanvoerder bij Ajax kan zijn (verwacht dat Veltman bezig is aan zijn laatste seizoen) tegen een mooi salaris misschien mooier vind dan voor wat extra geld nog een jaar 12de-15de man bij United zijn. Maar goed ik denk niet dat hij terug komt.

30 november 2017 om 11:19

Hij kan ook alles spelen bij een wat mindere club in een top-5 competitie. De Eredivisie is echt niet aantrekkelijk voor een speler als Blind.

30 november 2017 om 13:15

Nee klopt dat geef ik ook aan in de laatste regel, maar misschien vind Blind een aanvoerderschap bij Ajax, om de titel spelen, in de EL/CL (bijna) elk jaar mee doen met een mooi salaris wel goed genoeg. Bij clubs als Arsenal, Inter, ManU, etc. is hij de 12de-15de man en misschien vind hij het mooier om om de titel bij Ajax te spelen dan in de middenmoot te eindigen bij Southampton of Atletic Bilbao.

30 november 2017 om 13:40

Ik zie hem ook nog niet terugkeren bij Ajax. Heeft het prima gedaan bij Man.united al is het logisch dat zij een nog hoger niveau willen. Blind kan naar mijn mening makkelijk terecht bij een Dortmund, Napoli, Lyon, Valencia of iets dergelijks.

Blind is wel al bijna 28 jaar. Ik denk dat Ajax pas kans maakt over 3 a 4 jaar. Of ze zouden nu een belachelijk hoog tekengeld aanbieden waardoor een overstap interessant kan worden.
Blind zou overigens wel de ideale versterking zijn voor dit Ajax. Is een prima back en heeft een goede voorzat. Met zo'n speler in je selectie wordt de kans op een titel wel een stukje groter.

30 november 2017 om 10:11

Zou geweldig zijn voor Ajax, maar ik denk niet dat hij haalbaar is. Kan terecht bij mooie clubs in Italie en kan daar veel meer geld verdienen.

Hoop doet leven en ik hoop dat wat je zegt uitkomt, maar acht het niet heel realistisch helaas.

30 november 2017 om 10:33

Het gemiddelde salaris ligt bij Internationale vier keer hoger dan het maximumsalaris bij Ajax. In combinatie met champions league, serie A versus eredivisie; hoe kan t ook maar even in je op komen dat Ajax ook maar een optie voor Blind is? Wellicht als die 32 is komt die nog een jaartje spelen, maar eerder echt niet.

30 november 2017 om 11:08

Dat geef ik toch ook aan. Ik zeg alleen dat ik het stiekem hoop maar weet dat het niet heel realistisch is. Jouw reactie is echt exact wat ik ook aangeef!

30 november 2017 om 11:50

Wat een vreemde reactie weer. Laatst ook al iemand die van Aanholt wilde als linksback bij Ajax. Onbegrijpelijk, spelers die geregeld spelen in de Premier League, zullen nooit maar dan ook nooit naar de eredivisie gaan. Ook niet naar Ajax.

30 november 2017 om 11:56

Gezien z'n salarisniveau is zijn komst alleen op dat vlak al totaal onhaalbaar. Of hij moet er mee akkoord gaan dat hij een paar miljoen inlevert. Gaat niet gebeuren.

Rare kop ook : vreest voor zomers vetrek en interesse uit Italie,
Ik denk dat Blind wel blij is dat er belangstelling is en niet de minste ook.

30 november 2017 om 11:06

Ja en bij inter word hij wel basis speler. Nu zit hij op de bank omdat young goed presteert

Ik zou Valencia, AC Milan, Lyon, Arsenal, Atletico of Dortmund wel een mooie match vinden voor hem. Wellicht Bayern?

Blind is een goede voetballer.

30 november 2017 om 11:30

Bayern wordt hetzelfde verhaal als United (ervan uitgaande dat je serieus was). Daar zal hij niet iemand uit de basis spelen. Maar bij alles net daaronder kan hij zo spelen denk ik. Alleen in Engeland ligt het tempo te hoog om op het middenveld te spelen. Maar in Duitsland, italie of Frankrijk zou Blind een uitstekende 6 kunnen zijn. Daar heb je vaak toch net iets minder ren je rot vermogen voor nodig. Ik hoop op de Spaanse (sub)top. Lijkt me perfect voor Blind om nog vier a vijf jaar een solide 6 te worden.

30 november 2017 om 11:31

Bayern ipv Alaba nog niet misschien tis al n wonder dat hij bij United zit dankzij v Gaal

30 november 2017 om 11:55

Bayern gaat hij denk ik niet redden. Op het middenveld kunnen Javi Martinez, Rudy en Tolisso spelen en op linksback Bernat en Alaba. AC Milan vind ik de mooiste club van Italie, maar is gewoon niet stabiel nu. Valencia heeft met Parejo en Kondogbia al twee sterke middenvelders die niet zo snel geblesseerd raken. Dortmund is ook al redelijk goed voorzien van middenvelders op zijn positie en bij Atletico kan hij denk ik niet mee met het spel wat ze willen spelen, dus ruig op het veld zijn en de tegenstander het spel laten maken en dan toeslaan wanneer de tegenstander even buiten adem is.

Lyon en Arsenal zijn dan de enige twee clubs waar ik het gevoel heb dat hij daar zeker kans heeft op slagen. Hij is beter/niet minder dan Xhaka, Coquelin, Ramsey en Elneny. En bij Lyon speelt alleen Tousart (cdm) en Marcal (lb) als geduchte concurrenten op zijn positie en hij is op dit moment beter dan die twee. Een club als Leverkusen of Villarreal zal ook mooi zijn voor Blind.

Wat mij betreft mag hij het Arsenal shirt dragen. Ideaal om er bij te hebben in de 3 mansverdediging, als vervanger van Monreal. Daarnaast kan hij ook als DMF functioneren.

30 november 2017 om 11:34

Als je kijkt naar de huidige selectie van Arsenal zou het niet iemand voor 'erbij'. Ik ben van mening dat Blind verdedigend de beste verderdigende middenvelder is die Nederland heeft en heeft een prachtige pass in huis. Zodra hij vertrouwen heeft zie je hem steeds vaker die pass vooruit geven en meer risico nemen.

Nee, voor Arsenal zou hij direct DE verdedigende middenvelder zijn en qua pass gelijk staan aan Xhaka, die door het gebrek aan tijd voor een pass veel minder mooie passes geeft dan dat hij deed in Duitsland. Ik zeg niet dat Blind direct de beste keus is, want ik zie liever een Carvalho die Xhaka ondersteunen zou, maar een optie zou het wel zijn.

Met alle respect voor Arsenal hoor, want buiten die plaats op het middenveld hebben ze op papier gewoon een goed elftal.

30 november 2017 om 15:34

Maar hij is ook niet langzaam, ook niet slap in de duels, tactisch sterk en verdedigend beter dan wat Arsenal daar nu heeft staan. Agree to disagree en laat het dan iets tussenbeide zijn, wat niet geheel slecht is.

Ik zou vertrekken moest ik hem zijn. Wel respect voor deze man. Hij was 1 van de minste talenten uit zijn generatie. Maar uiteindelijk heeft hij toch de top bereikt. Maar tis duidelijk dat hij tekort kom. Maar voor de rest een nuttige aanwinst in je ploeg.

30 november 2017 om 13:34

Talent in welke zin? Ik denk niet dat je voetballend bedoelt, want hij is voetballend echt heel goed. Fysiek schort er wel het een en ander aan hem, dat moet gezegd worden.

30 november 2017 om 14:24

Minste talenten van zijn generatie? De gehele top van Europa wilde hem toen hij 16/17 jaar oud was (niet als lb). Hij is de beste speler die NL op dit moment heeft. Alleen depay kan hem op dit moment voorbij streven, maar die speelt natuurlijk op een andere positie. Hij kan op 6 absoluut bij een topploeg terecht. Ik hoop echt dat ajax hem terughaalt. Met hem op 6 zes wordt ajax geheid kampioen. Hij is niet snel, maar zo'n slimme speler.

Ik ben echt blij dat Blind zover is gekomen ondanks alle kritiek. Ik zou hem ook graag bij Barca willen zien, als 3/4de centrale verdediger, vergelijkbaar met de rol van Mascherano die toch naar alle waarschijnlijkheid gaat vertrekken.

Blind was de Matic voor V Gaal en deed het toen ook erg goed vond ik, maar voor Mourinho is hij dat gewoonweg niet en is hij extreem belangrijk als multifunctionele verdedigend ingestelde 13e man.

Hij zal genoeg spelen bij United en heeft prijzen in het vooruitzicht met de huidige ontwikkelingen, maar om wekelijks te spelen en belangrijker te worden kan hij beter verkassen heb ik het idee. Arsenal zou hem goed kunnen gebruiken net zoals vele subtoppers binnen Engeland, maar hij kan ook een stapje terug doen in een iets minder fysieke competitie en daar zijn werklust en fysiek het verschil laten maken om daarna nog een stap naar de absolute top te maken als alles goed gaat.

Op zich allebei redelijke te begrijpen keuzes

Gaat (helaas) voorlopig zeker niet terugkomen naar Ajax, ook al zou er een reã«el bod worden geaccepteerd door United. Verdiend momenteel 75.000 pond per week bij United, wat neerkomt op ongeveer €4,5 miljoen per jaar. Bij Ajax zou die bij uitzondering niet eens de helft krijgen.

Zie hem inderdaad eerder bij een club als Inter of andere competitie bovenin meespelen om de prijzen. Wat dat betreft heeft die denk ik altijd zelf wel de sportieve honger naar succes, met daarnaast ook een gezond verstand voor salaris.

Blind heeft een groot nadeel, hij kan heel veel. Bij Ajax ging die weg als een geweldige 6 maar werd gehaald door United als linksback en speelt ook nog in het centrum. Hierdoor wordt het lastig om een plek af te dwingen, omdat een specialist vaak de voorkeur zal krijgen.

30 november 2017 om 13:12

Bij United werd hij ook gehaald als 6 volgens mij hoor. Alleen toen bleek dat hij dat niet kon belopen als enige verdedigende middenvelder in het team. Daarom is ie vervolgens centraal en als linksback neergezet. Maar Van Gaal zag in Blind ook een 6, wat in mijn ogen ook nog steeds zijn positie is. Je moet alleen wel een breker ernaast zetten. En wat je zegt klopt wel, een echte specialist zal vaak de voorkeur krijgen. Maar een speler als Blind is wel gigantisch belangrijk voor een elftal. Altijd naar voren spelen. Geweldige pass en goed inzicht. Als die jongen toch snelheid zou hebben he..

Italiaanse/Spaanse en Engelse competitie is te hoog gegrepen voor hem.

Komt veel tekort.

heeft heel veeeeel geluk gehad met de overstap toen naar man u dankzij

OOM Louis.

30 november 2017 om 13:36

OK. ... heeft gelukkig prijzen gepakt als super beperkte speler die niets kan, dus chapeau voor Blind dan. Wat een onzin man, Blind is voetballend gewoon hartstikke goed en zeker goed genoeg voor die competities die jij noemt. Misschien niet de topclubs, maar zeker de directe laag daaronder.

30 november 2017 om 14:06

Voetballend goed?????
Tikkie breed tikkie terug.
Eredivisie niveau is perfect voor hem.
Anders niet.

Hij gaat het nooit maken. Dat zie je aan hem. In iedergeval NIET in de 3 competities.


30 november 2017 om 14:26

Blind speelt indien mogelijk juist altijd naar voren!

30 november 2017 om 14:52

Haha oke, we moeten het maar accepteren dat we het fundamenteel met elkaar oneens zijn. Ik zie hem namelijk voornamelijk naar voren passen en vind ook dat hij het toch al redelijk gemaakt heeft: 135 officiële wedstrijden (en counting) voor Utd. is niet niks. Daarnaast basisspeler geweest in overwinningen in de Community Shield, FA Cup en Europa League (zelfs individueel Europa League squad of the season). Vind ik toch mooie prestaties daar zo in Engeland. Misschien pakt hij er als speler voor de beker dit seizoen nog een prijs bij. Ik denk dat hij tevreden kan zijn.

Zeer goed linkerbeen, goed overzicht. Tempo in Italie ligt een stuk lager, zou voor een speler als Blind ideaal competitie kunnen zijn om goed te excelleren.

30 november 2017 om 15:30

Precies. Daarbij is hij een speler die in een team met veel spelers achter de bal niet zo snel op zijn tekortkomingen wordt gewezen. Wat dat betreft zou Inter wel bij hem passen denk ik. Mooi tactisch / positioneel verdedigen en passen zoals Chivu ook deed en Maldini op hoge leeftijd bij Milan.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren