Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Belgen bedanken 'beste supporters van de wereld': 'We voelden de steun'

Laatste update:

In België droomde men van het bereiken van de WK-finale, maar het avontuur van de Rode Duivels eindigde zaterdagavond in de kwartfinales. De ploeg van Marc Wilmots verloor met 1-0 van Argentinië en gaat daardoor naar huis, alvast uitkijkend naar het EK van over twee jaar in Frankrijk. Met een open brief bedanken de Belgische internationals de fans voor de steun.

Volgens de WK-gangers heeft België de beste supporters van de wereld: "Denk vooral niet dat we jullie steun hier niet gevoeld hebben!", zo valt er te lezen in de open brief. "Daarom een ongelooflijk dikke merci voor jullie duizenden tweets, Facebook-berichten en postkaarten; voor jullie slapeloze nachten en bijna-hartaanvallen; voor jullie strijdkreten en tranen van geluk."

"Het WK in Brazilië eindigt voor ons, maar we kunnen nu al met veel trots terugblikken op onze volledige campagne", vinden de Belgen. "En misschien zelfs al een beetje dromen van een volgend groot toernooi, want wij willen er vanaf nu gewoon weer elke keer bij zijn!"

De volledige open brief:

Beste beste supporters ter wereld,

Toen we op 19 mei verzamelden voor onze eerste open training in de voorbereiding op het WK, wisten we eigenlijk niet wat ons te wachten stond. Zeven weken lang hebben we ons samen, als bezetenen, ingezet om ons land en dus ook onze supporters zo goed mogelijk te vertegenwoordigen op dit wereldtoneel van het voetbal.

Ondanks het feit dat we hier één van de jongste spelersgroepen zijn, zijn we vandaag ongelooflijk trots om ons land bij de beste voetballanden ter wereld te mogen rekenen.

Natuurlijk hebben we ook jullie prestaties in eigen land gevolgd en eerlijk waar, die waren eveneens van wereldklasse! De kijkcijferrecords, de grote markten, de sportpaleizen... Het is geweldig geweest om te zien hoe jullie het WK in België beleefd hebben.

Denk vooral niet dat we jullie steun hier niet gevoeld hebben! Daarom een ongelooflijk dikke merci voor jullie duizenden tweets, Facebook-berichten en postkaarten; voor jullie slapeloze nachten en bijna-hartaanvallen; voor jullie strijdkreten en tranen van geluk.

Een dikke merci aan alle supporters die naar Brazilië zijn gereisd om dit samen met ons mee te maken. Jullie aanwezigheid is niet onopgemerkt voorbij gegaan. Toen de 'tous ensemble' weerklonk in het stadion, kregen we allemaal kippenvel.

We mogen dan nog jong zijn, maar we zijn ook ambitieus. We hadden echt gehoopt om door te stoten tot de laatste vier en een grote of kleine finale te mogen spelen. Daarom voelen we naast trots ook een grote ontgoocheling. We waren er zo dicht bij...

Nu is het tijd om naar huis te gaan. We stappen zondagavond, stik kapot maar met opgeheven hoofd, het vliegtuig op en hopen maandag onze families terug te zien.

We nodigen jullie heel graag uit op onze tweede officiële fandag, waar we uitgebreid tijd zullen maken om de onvergetelijke voorbije twee jaar met jullie te vieren. Details volgen nog!

Het WK in Brazilië eindigt voor ons vandaag, maar we kunnen nu al met veel trots terugblikken op onze volledige campagne. En misschien zelfs al een beetje dromen van een volgend groot tornooi, want wij willen er vanaf nu gewoon weer elke keer bij zijn!

Dat betekent ook nóg meer onvergetelijke momenten voor onze supporters om naar uit te kijken. We hopen jullie dus allemaal terug te zien in september, om een fantastisch hoofdstuk samen af te sluiten en een nieuw te beginnen.

We kunnen jullie niet genoeg bedanken. De beste ter wereld.

Tous ensemble.

De Rode Duivels

Denk je dat België over twee jaar het WK kan winnen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Over 2 jaar het WK winnen???
Ik denk dat Frankrijk de grootste kans heeft op 't EK van 2016.

6 juli 2014 om 11:01

Naast Frankrijk zullen Duitsland, Belgie en vergeet Spanje niet favoriet zijn. Spanje zal nu doorselecteren en weer een zeer sterk elftal hebben.

6 juli 2014 om 11:02

Wk zal ek zijn typfout van VZ

6 juli 2014 om 12:24

Duitsland, Frankrijk en Spanje zeg je, dat verwacht niemand man echt.. /s

6 juli 2014 om 13:47

Vergeet Nederland niet, onze grote jongens zullen dan rond de 33 zitten, depay 2 jaar verder, verdediging verder denk dat we ook favoriet zijn.

6 juli 2014 om 11:03

Ik denk dat Robben nog niet versleten is tegen die tijd. En Van Persie en Huntelaar zullen ook niet zo heel hard aftakelen in twee jaar. Sneijder denk ik ook niet. Verder zijn dan alle talenten die Nederland heeft ook weer twee jaar verder. En Nederland heeft talenten genoeg. Dus wij zijn dan ook weer een goede kanshebber. En Spanje heeft ook nog altijd geweldige spelers. Er zal een nieuwe generatie doorbreken in het nationale team en die zullen het ook niet slecht gaan doen. Verder krijgt Engeland nu ook een steeds beter team. Duitsland is altijd favoriet. Nee, ik denk niet dat Frankrijk de topfavoriet is.

6 juli 2014 om 12:21

Sneijder is momenteel al aan het aftakelen. Robben, met dat wat hij van zijn lichaam vergt kan het dan ook niet meer trekken en van Persie heeft het nooit kunnen waarmaken in het Nederlands elftal. Kijk eens aar de lichting welke daarachter zit, daar zit niets maar dan ook niets van topmateriaal bij. We gaan dus een jaren 80 periode in(wijnstekers, tahamate,noem maar op)

6 juli 2014 om 12:22

En Nederland heeft met Hiddink ook een ervaren toptrainer die het beste uit een selectie kan halen. Al weet ik niet of hij zoveel konijnen uit zeen hoge hoed kan toveren als V Gaal

6 juli 2014 om 12:28

Jajaja. We gingen nu ook een WK tegemoet waar we na drie wedstrijden naar huis zouden gaan. Niets van waar. En Nederland heeft een berg goede talenten. Zowel bij Ajax als bij Feyenoord zijn er een paar geweldige lichtingen op komst. Maak je borst maar nat, want de Oranjeleeuwen staan aan de vooravond van een 80 jaar durende periode van groot succes. Fijne dag!

6 juli 2014 om 14:11

wat een onzin: Sneijder zal idd na dit toernooi moeten worden afgeschreven, maar Robben en van Persie hoeft niet.

Verder heeft NL achterin allemaal spelers die in komende jaren gaan groeien in Europese topcompetities, de Vrij, Bmi, Janmaat, van Dijk.

Blind is ook veel beter en heeft veel meer potentie dan menigeen denkt, verder hebben we nog Strootman, de Jong, van Ginkel, Depay,etc,etc.

Meer dan genoeg potentie...

6 juli 2014 om 18:09

Ek is over 2jaar vz ik schat dat nederland over 2jaar het ek wint.ook zijn duitsland en frankrijk en spanje denk ik wel landen waar je rekening mee moet gaan houden.

Ja over twee jaar is het WK winnen toch echt mogelijk!!

6 juli 2014 om 11:02

Hoe dan tell me

6 juli 2014 om 11:05

2 jaar is nog lang. Eb, met deze coach blijven ze te afwachtend. Leuke spelers met potentie. Maar t blijven belgen, te bedeesd te voorzichtig en ook gisteren zonder geloof. Dat is de Belgische cultuur.

6 juli 2014 om 11:50

Net wakker @southwatcher? Over 2 jaar is het EK he, en niet het WK.

6 juli 2014 om 11:07

Zucht... over 2 jaar is er geen WK

Geweldig om te zien hoe het weer leefde bij onze Zuiderburen!

Belgie speelde gisteren een mindere wedstrijd.

Ze hadden zomaar in de halve finale kunnen staan, want Argentinie speelt het gehele WK al zwak.

Zijn wij in Nederland nou overdreven kritisch, of zijn ze in België wel erg snel blij. Zover ik me kan herinneren hebben die Belgen maar één redelijke wedstrijd gespeeld. En toch is alles wat je er over leest laaiend enthousiast. Vier jaar geleden was Nederland heel dicht bij de titel, maar in plaats van trots te zijn werd en wordt er gezeurd over het vertoonde spel. Mochten onze zuiderburen die prestatie van Nederland geëvenaard hebben, kan ik me bijna niet voorstellen dat daar ook zo gezeurd zou worden.

6 juli 2014 om 11:44

Ik kan anders nu al terug kijken op een top toernooi! Ik ben trots op de geweldige inzet dat ons kikkerlandje heeft getoond. Kuijt en Robben die letterlijk 120 minuten lang vol gas gaan, Krul en Huntelaar die bijna geen kans krijgen, niet zeuren, maar toch beslissend zijn als ze er moeten staan, Clasie en Vorm die je ondanks dat ze geen minuut speelden als een gek ziet mee juichen, alle jongens in de brandende hitte aan het eind van de wedstrijd toch nog een keer aanzetten en zo de achterstand omdraaien tot winst tegen Mexico en tegen Australië wordt op karakter gewonnen, want het spel was belabberd. Nee , ik ben trots! Spel is niet altijd leuk om te zien, maar ik geniet nu van de inzet, de onvermoeibaarheid en je voelt gewoon de geweldige teamspirit! Of je nou Robben of Veltman heet, ze verdedigen de kleuren van het land met trots als één team!

6 juli 2014 om 12:13

Helemaal mee eens. Ik zou willen zeggen hou op met zeuren en geniet ervan. Voor het zelfde geld moeten we weer 40 jaar wachten om zoiets mee te maken.

6 juli 2014 om 11:46

Het is 12 jaar geleden dat we op een groot eindtoernooi waren dus zijn we allemaal erg blij met wat we nu weer hebben mogen meemaken.

Nou VZ weer een lekker verdraaide titel. Ik voelde me namelijk aangesproken als oranjesupporter.

België zal over 2 jaar inderdaad het WK Winnen,in het korfbal natuurlijk.
Het EK voetbal zal nog lastig worden.

6 juli 2014 om 11:38

Nederland zal over twee jaar het EK niet winnen.
Waarom?
Van Gaal is dan trainer af.
Als Oranje wereldkampioen wordt is dat voor een Zeer hoog gehalte te wijten aan L. Van Gaal.
Een nieuwe V G is nog niet geboren zeker te zien aan het armtierig voetbal niveau in Nederland.

6 juli 2014 om 12:06

In andere landen is het voetbal ook vaak niet om over naar huis te schrijven.

Van Gaal is absoluut belangrijk dit toernooi, maar laten er nu ook weer niet gaan overdrijven. Elke coach is zo goed als zijn materiaal.

6 juli 2014 om 12:13

Armtierig voetbal? Kijk even naar België, al de clubs worden nog bestuurd zoals ze dat deden in 1970. Wat een drama.

En Nederland heeft al decennia lang top coaches voortgebracht in tegenstelling tot België. België heeft geen enkele topcoach rondlopen. Als Wilmots blijft kun je er zeker van zijn dat ze het komende EK ook niet gaan winnen. Gooi maar lekker je gouden generatie weg.

En over 2 jaar loopt Hiddink er rond en hopelijk daarna een type zoals Frank de Boer en geen Blind. Niemand in Nederland maakt zich zorgen.

6 juli 2014 om 12:34

En waarop baseer jij dat de clubs daar bestuurd worden alsof het nog de jaren 70 is? Is het in Nederland dan zoveel beter? Kijk naar een utrecht met van Seumeren, kijk naar Twente met een Munsterman, Ado is overgenomen door Chinezen, Vitesse door oostblokkers en ga zo maar door. Allemaal clubs die afhankelijk zijn van 1 man en die omvallen wanenr die persoon/groep weg valt.

6 juli 2014 om 14:08

@ Medellin, wij hebben wel degelijk goede coaches. Niet van het niveau van Gaal, maar Gerets en Preud'homme zijn gewoon toptrainers. Daarnaast hebben we nog, in voetbaltermen, jonge trainers die in potentie het kunnen maken. Ik kijk dan naar Vanhaezebrouck, Dury en Peter Maes. Die laatste had zelfs trainer kunnen zijn van Feyenoord, helaas werd het Rutten.

Dus in plaats van het Belgisch voetbal af te kraken, zou ik wat meer research doen, kan nooit kwaad.

6 juli 2014 om 14:15

met alle respect voor die namen van Belgische trainers en de talenten die in Belgische competitie spelen, maar NL heeft gewoon nog een veel betere en grotere naam.

Een aanzienlijk aantal absolute topspelers van de laatste 20 jaar zijn begonnen of hebben gespeeld in Nl....dat speelt een grote rol.

6 juli 2014 om 18:27

@vasquez

Meer research? Ik ben bekend met al de namen die je nu opnoemt.

Kijk even waar Gerets zit en wat Preud'homme nu doet en wat ze al hebben gewonnen. Als je dat al een toptrainer noemt. Ze stellen niks voor in vergelijking met wat Nederland allemaal heeft rondlopen.

Ik heb volgens mij gister niet één fatsoenlijke passeer beweging van een Belgische speler gezien. Om een rol van betekenis te gaan spelen zullen ze toch op zoek moeten naar meer creativiteit. Hoe ze nu speelden was ook wel erg makkelijk te verdedigen.

Beste supporters van de wereld vind ik de Belgen niet.

Ze lachen iedere keer hun eigen nationale ploeg uit wanneer ze weer falen in de kwalificatie. Toen hadden ze een paar leuke spelers en vonden zichzelf de nieuwe wereldkampioen. Alleen Van Persie zouden ze van ons in hun elftal willen zeiden ze.

Nederland zou er na de poulfase al uit liggen. Wat mij betreft is de arrogantie van de Belgen afgestraft en zijn ze weer terug op hun plaats gezet.

Wat een overschat team is dit. België dacht dit klusje even te klaren omdat ze zoveel jongens hebben rondlopen die op een hoog niveau in de PL spelen of ergens anders in de wereld. En zo zie je maar dat het niet op individuele kwaliteit aankomt maar op het tactische en het creëren van systemen en automatismen.

Elke keer dat slap gelul van enkele belgen dat Wilmots wel tactisch een goede coach is enkel omdat hij een paar keer een 'geweldige wissel maakte'. Eenmaal je tegen een redelijke tegenstander speelt, al was Argentinië dat ook niet, dan zie je hoe moeilijk het is als het niet goed loopt.

Ze begonnen al te zweven toen ze uiteindelijk in de verlengingen van Amerika wonnen terwijl die wedstrijd helemaal niet representatief is omdat Amerika steeds bleef lopen en ongelooflijk veel ruimtes weg gaf. Als je denkt dat je zo tegen Argentinië, Nederland, Duitsland of Brazilië kunt spelen dan snap je er niks van.

De komende 2 jaar gaat er veel gebeuren dus het kan alle kanten op maar als ze het EK willen winnen hebben ze een nieuwe coach nodig en moet er een betere rolverdeling zijn. Hazard speelt te ondergeschikt en moet het mannetje op het veld zijn als je hem wilt gebruiken zoals bij Chelsea. Of je legt je focus op De Bruyne en maakt hem de belangrijke speler op het middenveld en in de aanval.

6 juli 2014 om 12:49

Vond de individuele kwaliteit van de spelers er ook niet echt uitkomen. Behalve bij de verdedigers. Op papier was dit België beter dan Nederland, maar heb dat nog geen moment gezien.

Het kan aan het gebrek aan ervaring liggen, niemand van België had een WK of EK meegemaakt maar ze hadden veel te veel ontzag voor een verder vrij matig Argentinië. Pas de laatste 10 minuten begonnen ze goed druk te zetten.

Als de spelers die Belgische bescheidenheid eens een keer afschudden zie ik ze nog wel hoge ogen gooien op het EK. De supporters zelf hadden daar iig geen last van.

6 juli 2014 om 18:07

Waarom reken je Nederland tot de topteams? De Belgen en de Nederlanders hebben beiden 1 goede match gespeeld. Veel te weinig.

Achteraf bekeken is de kwartfinale bereiken met het op één na jongste (en dus ook onervaren) team een prima resultaat.

De meeste van deze spelersgroep zullen de komende jaren alleen maar beter worden.
Ook in de wachtkamer zitten nog een paar absolute toptalenten.

Het EK in 2016 winnen is wel erg veel gevraagd, maar mss dat we daar toch een te duchten outsider kunnen zijn.

6 juli 2014 om 12:15

Hou er ook rekening mee met hoe matig hun groep was, dat geeft al een vertekenend beeld. En dat je daarna nog eens Amerika loot dat zoveel ruimte weg geeft.

6 juli 2014 om 19:38

Medellin,gij hebt een handje weg om de RD af te knaken.
Gij lult uit uw nek,niet meer of niet minder.
Advocaat wist ook dat hij roem zou kunnen oosten met die generatie spelers.
Niet lang,toen was hij de pijp uit.
Zogezegd om de duiten (???)
Dat was de rede niet,hij kon de hele staf en de spelers niet managen.meer dan eens gehoord dat hij niet wist moet ik rechts(vlaams)of moet ik links(waals) en dan weten dat er geen derde weg is of midden door.
Ge moet weten dat er vlaamse spelers bij de RD zijn die geen woord frans kunnen en andersom hetzelfde liedje.
Geen enkele Nederlandse trainer kan dat in goede banen leiden,niet ene.
Daarom vind ik dat Wilmots toch een prestatie geleverd heeft en geprobeerd heeft de neuzen naar ene kan op te sturen,en ik zegt wel duidelijk :geprobeerd.
Gij zou ook nog kunnen stellen dat Hazard geen goede speler is,gij zouook kunnen beweren dat hij geen goede wedstrijden bij Chelsea gespeeld heeft.
Gij lult uit uw nek als het over voetbal gaat,ga met de fiets rijden.

6 juli 2014 om 19:58

Zapper, hoezo lul ik uit mijn nek? Ik heb gewoon gelijk. België had een matige poule, weet pas te scoren tegen het einde van de wedstrijd nadat de tegenstander compleet kapot is en dan is het nog met heel wat moeite. Dat ze tegen Amerika zo konden spelen is omdat er gigantisch veel ruimte werd weggegeven door de Amerikanen en nog altijd lukte het België niet om te scoren. Pas in de verleningen vielen de doelpunten.

Had Wilmots de ervaring en het talent gehad van coaches zoals Advocaat, Hiddink en Van Gaal dan had je nu normaal gezien in de halve finale gestaan en waarschijnlijk ook de finale. Deze ploeg kan zo gigantisch goed worden maar er klopt te veel niet. Tactisch gezien moet Wilmots nog heel wat leren en moet hij eens een echt systeem implementeren. Nu probeerden ze maar wat. De Rode Duivels zouden een voorbeeld moeten nemen aan Atletico Madrid, hard spel en loeren op de counter en dan afmaken. Een tegenstander vast zetten en domineren.

Wilmots faalt compleet met deze selectie want er zat veel meer in. Sowieso als je zo'n gunstige loting hebt en pas een eerste echte ploeg, maar erg matig dit WK, tegenkomt in de kwartfinales.

6 juli 2014 om 20:02

@zapper

Mooie post had je laatst nog:

"toch nog twee vaststellingen :
1. Zwakste schakel bij de RD is ongetwijfelt de trainer."

7 juli 2014 om 08:34

Beste Medellin,ik ga het nog eens proberen.
Meer dan 500 dagen heeft het geduurd eer er een regering was,waarom?
Omdat er vlamingen en walen zijn ieder gesteund door zijn eigen media.
Bij de RD zitten zeker drie spelers die totaal geen nederlands(willen???) praten.
Dan wordt er plots een speler in de ploeg gedropt(wel goed gespeeld)die afgeschreven was en een vlaamse speler wordt gewoon afgeserveerd.
En zeker niet te vergeten de media,die ongebreideld zijn inbreng heeft.
Ik zou die ""zwakste schakel"" één raad willen geven: gebruik het engels als voertaal.

6 juli 2014 om 14:18

Inderdaad Decades, dit was ook een leerproces voor de Rode Duivels. Niet vergeten dat we maar één speler hadden die WK-ervaring had.

Maar voor het EK 2016 mogen ze wat meer lef tonen, ook naast het veld. Gewoon proberen de winst te bereiken, geen onrealistisch doel.

Het ziet er trouwens goed uit voor ons Belgisch voetbal, we hebben op dit moment een goede selectie die nog op z'n minst 2 tornooien kunnen meespelen. Daarnaast hebben we nog een goede jeugd met topspelers. Tegen het EK 2016 zouden er enkele mee moeten spelen. Ik hoop vooral op Meunier, zodat we een echte offensieve back hebben.

6 juli 2014 om 15:21

Ervaring? Jullie hebben toch spelers die uitblinken in Europese competities? Die hebben zat ervaring opgedaan op Europees voetbal gebied! De Belgen hebben gewoon gefaald en geen een speler is opgestaan om zijn kwaliteiten te tonen behalve de Bruyne! Vind het Belgie maar zwaar overschat en slaapverwekkend voetbal spelen!

6 juli 2014 om 18:01

Een WK is toch anders hoor; al de media-aandacht, de druk(die is er altijd, maar kom), het niveau, de eventuele stress,...
Een eerste keer is gewoon altijd anders hé.

En er waren wel meerdere spelers die zich getoond hebben, sommigen meer als anderen. Veel spelers hebben gewoon een goed tornooi gespeeld, Courtois, Van Buyten, Kompany, Witsel, De Bruyne, Mertens, Origi,...

Jammer genoeg hebben sommige spelers dat niet gedaan, vooral Hazard liet bijzonder weinig zien.

Ik ben ervan overtuigd dat we verder hadden kunnen komen als we een andere en betere coach hadden!

7 juli 2014 om 09:14

Absoluut mee eens!!! Wilmots zou eigenlijk zelf de handdoek moeten gooien. Hij heeft deze ploeg nog nooit een wedstrijd weten te laten domineren. Tegen de VS was op enthousiasme en omdat de VS ook wilden spelen. Wilmots heeft gefaald op tactisch vlak. De tijd van "we zijn er bij" is voorbij. Het wordt tijd om iemand voor de groep te zetten die deze ploeg laat voetballen en domineren. Bedankt Wilmots om enthousiasme in het team te brengen. Maar het enthousiasme is nu wel weg

7 juli 2014 om 15:23

Inderdaad, als je bijvoorbeeld kijkt naar de andere landen. Die hebben/hadden hun eigen speelstijl. Spanje met hun Tiki-taka, Italië speelde vroeger Catenaccio, Nederland had hun 'hollandse school',...
En wat hebben wij? Niets. Hopen op een flits van een speler, en dat is jammer. Wij hebben een coach nodig die een systeem toepast in ons elftal.
Ik hoop zo hard dat Gerets ooit bondscoach wordt zeg.

Mooie brief aan de supporters en geweldig dat het nationale voetbal weer leeft daar! Als ze meer ideeën en systemen in hun voetbal gaan brengen, kan het over twee jaar zo maar verkeren. De kwaliteitsspelers hebben ze in ieder geval.

Leuk was ook dat er gisteren heel veel Belgen waren die ons steunden, mijn vriendin was in Antwerpen en die zij tot mijn grote verbazing dat iedereen achter Nederland stond. Ik zeg tot mijn grote verbazing omdat er op deze site bijna alleen maar gefrustreerde 15-jarige kutbelgen zitten waar geen felicitatie van af kan, waardoor het lijkt alsof alle Belgen zo zijn. Het is goed om te weten dat het in het echte niet-virtuele leven anders is. Dank voor jullie support!

6 juli 2014 om 12:52

Ik kan dit beamen!! Ik zag hier in antwerpen nederlanders met onze belgische vlag rondlopen en daarna enkele belgen in het oranje
Ik kan hier ook normaal over voetbal praten met nederlanders, met hier en daar een leuke steek

Ik heb gisteren ook voor Nederland gesupporterd als Belg. Wat me wel stoort is de manier waarop alles van de RD afgebroken wordt. Neen het was niet goed, maar wie is dit wel op dit toernooi. Nederland ging ook met 3/4 -0 winnen gisteren. De eerste 90 minuten waren om in slaap te vallen en CR kon een penalty krijgen voor de duidelijke duw Martens Indi.en dan heb je een ander verhaal. Er wordt dit ganse WK te angstig en te behouden gespeeld. Door de meeste ploegen. Ik gun het Oranje van harte. Belgen hebben 0 ervaring op dit niveau, meeste Nederlandse spelers maakten al diverse WK en Ek mee en vooral jullie hebben een generaal als coach. Hup Holland hup. Go Louis Go!!!

6 juli 2014 om 12:04

Je praat over een penalty, wat ontzettend mee viel, maar vergeet dat Nederland 3 keer de paal/lat raakte en een aantal keer een op een gingen. Als als als...

6 juli 2014 om 12:08

Wacht eens even. Heb jij gekeken naar het Nederlands elftal? Want als ik dit lees volgens mij niet.

Je hebt als je gekeken hebt gezien dat Nederland heel veel kansen kreeg en dat tegen een ploeg die speelt als Chelsea. Het had zomaar 3/4-0 kunnen en moeten zijn.

6 juli 2014 om 12:19

Nederland had veel kansen in de westrijd. 1 keer lat, 1 keer paal, 2 keer een bal van de doellijn gehaald en nog andere kansen.
Costa rica had maar 1 kans in de hele wedstrijd. Met wat geluk in de afronding had nederland met 3-0 gewonnen.

6 juli 2014 om 18:08

En met wat pech mocht je naar huis ...

6 juli 2014 om 20:46

Dat is mijn punt. Als Belgen tegen USA afwerkten was het na 90 min 9-2 en ik overdrijf niet. Maar toch lees ik overal dat het zwak was.tuurlijk verdiende Nederland de winst, ik geef maar aan dat het ook niet zo snel en zo goed ging. En hé ik bewierook jullie hier wel. Dus niet zo negatief. Als jullie winnen woensdag ga ik kijken bij vrienden in Oostburg.

'de beste supporters van de wereld'

Ik woon vlak bij de grens en ben gister met een paar vrienden naar Antwerpen gegaan om daar de Belgische wedstrijd te bekijken. Ik was zeer benieuwd naar de sfeer en verwachtte 'hollandse praktijken'.
Langs de Schelde hadden ze een braakliggend terrein omgedoopt tot WK Village. Een groot scherm, Dj's en genoeg bier- en frietkarren.
Wat mij positief opviel was de kleding van de supporters. Met 'de rode duivels' als geuzennaam kan men een hoop creativiteit kwijt in de kleding, en dat deed men dan ook. Vooral de dames had interessante pakjes uit de kast getrokken, wat absoluut geen straf was.
Wat mij verschrikkelijk tegenviel was de sfeer. De DJ kreeg het publiek totaal niet warmgedraaid. Ik denk dat een gebrek aan Belgische meezingers hier ook in meespeelt. 'daar gaat ze' van Clouseau is nou eenmaal niet een sfeermaker. Maar ook bijvoorbeeld tijdens de volksliederen, leek het alsof de Belgen totaal geen interesse hadden in de wedstrijd. Zo zag ik meer mensen selfies maken dan meezingen met de Belgische hymne.
Ook tijdens de wedstrijd was de sfeer niet bepaald gezellig. De interesse voor de wedstrijd was bij de meeste gering. De interesse voor elkaar, het bier of de friet was vaak groter. Het vroege doelpunt van Argentinie en het matige spel van de Belgen kan hier natuurlijk in hebben mee gespeeld.
Al met al een teleurstellende belevenis. Het kan natuurlijk zijn dat ik het verkeerde feestje heb uitgekozen, maar met 6000 man verwacht je toch meer. Ik was in ieder geval blij dat ik op tijd terug was in Nederland, om daar samen met de echte, in mijn ogen, beste supporters van de wereld, de thriller van Oranje te bekijken. Bloed, zweet en tranen. Een wereld van verschil.

Nog steeds jammer dat ze er uit liggen... Ik gunde het ze van harte. Argentinië was iets meer geslepen...

Ach Belgen troost jullie. Dit is een jonge ploeg en deze ervaring hebben jullie maar weer..! Bij een volgens Ek/Wk kunnen jullie gaan oogsten...!

Ik dacht dat verzuring een nationaal probleem was in België, maar hier blijkbaar ook...

Jongens, wat is mis met een bedankbrief aan de supporters? Wij zijn al 12 jaar niet meer op een toernooi geweest en dan toch nog de kwartfinale bereiken... Dat is gewoon goed voor een land dat amper een voetbalgeschiedenis heeft. Tsja, Wilmots is tactisch niet de sterksten maar door de onkunde van bond moeten we het ermee doen. Hopelijk dan maar over 2 jaar in Frankrijk.

6 juli 2014 om 14:25

Inderdaad, elke coach zou met deze selectie de kwalificatie kunnen afdwingen. Dus wat Wilmots deed was niet zo heel speciaal. Tactisch is hij zeker niet sterk, dat hebben we wel gezien.

Toch jammer dat hij tot 2018 blijft, ik hoop al jaren dat Gerets bondscoach wordt. Dat is een topcoach, mét ervaring en charisma. Dé perfecte coach voor de Rode Duivels.

Had meer ingezeten voor Belgie
Ik snap best dat ze heel blij zijn, ooit een keer halve finale gehaald verder niks
Beroemdste spelers waren Ceulemans, Coeck en van Himst tja die kent niemand

Ze hebben nu de beste selectie ooit, ook voor de komende toernooien horen ze tot de kanshebbers.
Logisch dat ze dan trots en hoopvol zijn
Tot een jaar geleden waren ze ook erg optimistisch, ze konden zomaar kampioen worden, Nederland was ingehaald, Van oranje zouden ze alleen van Persie opstellen, Hazard was al beter dan Robben etc etc.

Valt me ook op dat ze zo huizenhoog tegen Holland opkijken, alles wordt met oranje vergeleken.

Uiteindelijk kruipen ze toch weer in hun schulp
Waar van Gaal wel durft, krabbelt Wilmots terug
Tegen Arg. alleen aanvallers voor aanvallers wisselen ja dan gaat het fout
Was niet nodig geweest
Belgie moet nog leren omgaan met hun topelftal
Nederland kreeg vier jaar geleden kritiek, in Belgie is nu alles hosanna
Dat is dom, belgie had finale kunnen halen

6 juli 2014 om 17:10

Sorry, maar ik kijk echt niet tegen jullie land op

Maar ik vind het wel storend dat sommige journalisten het nodig vinden om ons soms met Oranje te vergelijken, daar zouden ze gewoon mee moeten ophouden. Al zijn dat ook wel maar een aantal journalisten, de rest schrijft gewoon over Nederland net zoals over Frankrijk of Duitsland.

6 juli 2014 om 18:12

Nou ja in ieder geval Sporza dan
Ook na de wedstrijd Nl - Crc gisteren, niet echt neutraal zeg maar

Maar goed
Belgie had verder kunnen komen dat is echt zonde van zo een laffe coach
Hij had Lukaku erbij moeten zetten maar durfde niet

Misschien de komende drie toernooien dan, de selectie is sterk
Nu nog minder bescheiden zijn
En niet in uitspraken maar in tactiek

6 juli 2014 om 18:54

In de studio is het ook wel zo dat er meestal 2 Nederlanders aanwezig zijn met Mulder en Boskamp waarbij Carl Van Nieuwkerke hen dan wat probeert uit te dagen, maar hij is inderdaad wel één van die journalisten waar ik het over had. Het is soms gewoon echt irritant. Maar omgekeerd is het ook gewoon zo, Van der Gijp zijn reactie op de uitschakeling van Belgie sprak boekdelen en is ook het bewijs dat de rivaliteit wel degelijk omgekeerd ook sterk leeft. Een ander bewijs is het enorm aantal reacties van opluchting hier op de uitschakeling van Belgie. En qua uitspraken... ik weet echt niet waar iedereen het dan over heeft, zo arrogant zijn de Belgen over het algemeen toch helemaal niet geweest? Qua tactiek mogen we inderdaad wel wat meer durf tonen, volledig mee eens.

Belachelijk! Eerst doet heel Belgie mee aan de keul dat ze wereldkampioen worden en nu hebben ze opeens een goed toernooi gespeeld. Erg middelmatig is het geweest en het zal sowieso nooit wat worden daar. Poe Poe wat zijn ze daar snel tevreden (zijn ook niks gewend als het om presteren aankomt)

7 juli 2014 om 15:25

Dat valt allemaal wel mee hoor, kijk gewoon naar de andere sporten.
Atletiek, tennis, wielrennen,... en nu ook voetbal!

Wij weten wel degelijk wat presteren is hoor, jammer genoeg zijn ze deze keer opeens snel tevreden...

Beste Supporters zijn de Nederlanders

7 juli 2014 om 00:48

De beste marginalen dan toch.

De Belgische voetbalbond heeft voor de aanvang van dit WK een marketingbureau ingeschakeld om alle uitingen rond de nationale ploeg te regisseren en een campagne op te zetten die er voor moest zorgen dat de Belgen zich weer achter hun team zouden scharen. Dat was wel nodig ook, na jaren van teleurstelling op teleurstelling en een populariteit die gedaald was tot een dieptepunt.
Het lijkt mij dat deze brief rechtstreeks uit de koker komt van dit marketingbureau. De verwijzing naar de fandag is een duidelijke aanwijzing daar voor.

Beter een beetje meer inzet getoond dan nu de supporters te bedanken. De echte voetbalkenners voelen zich in de steek gelaten

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren