Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Barcelona trots: ‘Neymar is volwassen, hij trapt niet in de val van anderen’

Laatste update:

In een ongelooflijke wedstrijd in de Copa del Rey was Barcelona te sterk voor Atlético Madrid (2-3). Neymar was de meest besproken man van de avond: niet alleen scoorde de aanvaller twee keer, ook had hij het geregeld aan de stok met de Madrileense tegenstanders. Atlético Madrid-aanvoerder Gabi noemde het gedrag van Neymar later ‘bijzonder irritant’. Voorzitter Josep Maria Bartomeu van Barcelona neemt het nu op voor zijn pupil.

/

“Wij hebben de beste speler ter wereld, Lionel Messi, en de magie van Neymar. Hij toont volwassenheid zonder in de val van anderen te trappen”, laat Bartomeu optekenen in de Spaanse media. “Ik ben trots op hem als persoon. Wij van Barcelona houden van zijn spel, hij geeft ons veel plezier.”

Bartomeu laat zich ook uit over de vermeende ruzie tussen sterspeler Messi en coach Luis Enrique. “Ik ga niet in op controverse. Het team doet het goed en wat we doen spreekt de fans van de club aan. We moeten nog beter worden, maar we zijn bezig aan een mooi en succesvol seizoen.”

Was het gedrag van Neymar irritant?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Spelers als Neymar maken het voetbal veel mooier als een kijksport.
Dat gedrag is wel af en toe heel irritant maar ik kan ermee leven zolang hij maar presteert.

31 januari 2015 om 14:29

Over het kuttengedrag van atleticospelers zullen we maar zwijgen zeker nu dat neymar de pannen van het dak speelt komt erineens kritiek tjah wie sucses heeft heeft vijanden

Spelers provoceren en uitdagen noem ik niet volwassen hoor... Vreemde opmerking.

31 januari 2015 om 14:32

Neymar moet juist het hebben van zijn lichtvoetigheid en frivole spel. Kan me voorstellen dat dat bij die opgefokte tegenstander overkomt als provoceren, maar dat ligt toch echt aan de Atleti's zelf

31 januari 2015 om 14:48

Ja tegen andere tegenstanders doet hij dit vervelende gedrag ook, het gaat niet eens meer om ene man voorbij te gaan maar om het doel een speler te vernederen zon een rendement. Ook spelers uitdagen en provoceren kan niet door de beugel.

31 januari 2015 om 15:25

Ach jij ziet in alle Barça-spelers alleen maar kwaad. Je hoorde je na die wedstrijd alleen over het gedrag van Neymar, maar je blijft zwijgen over de tackles op hem.

On: ik vond het gedrag meevallen als je weet dat er 11 man de voeten onder je lichaam willen zagen. Hopelijk blijft hij zo spelen!

31 januari 2015 om 16:12

Het rendement van jouw argument is ook bedroevend laag, je bent aan het provoceren

31 januari 2015 om 17:55

Lors, van een partijdige Ronaldo liefhebber als jij verwacht ik zoiezo geen objectieve opmerking. Wat pas niet door de beugel kan is iemand 2 vuisten verkopen en dan nog even flink natrappen ook, laten we het dus vooral niet hebben over wat niet door de beugel kan, dat verlies je geheid.

31 januari 2015 om 14:33

Dus gaan voor mooie dribbels en panna's is slecht tegenwoordig? Je ergerde je ook aan Ronaldinho? Je kan net zo goed handbal gaan kijken als je houdt van bussen parkeren voor je eigen doel ipv dribbels, acties en panna's.

31 januari 2015 om 14:45

Denk niet dat jij helemaal weet waar hij het over heeft Juan... Het gaat over nare trekjes als bij de cornervlag stil gaan staan en de bal afschermen, hooghouden etc... Vind ik persoonlijk ook heel erg irritant en dat deed Ronaldinho ook niet zo

31 januari 2015 om 16:56

Hij heeft het over Neymar. Neymar doet niet aan bal afschermen, hooghouden of tijdrekken, Neymar was bezig met dribbels, panna's uitdelen en scoren. Hij geeft het nog in een andere reactie aan.

31 januari 2015 om 14:36

Ik snap niet wat jou dagplanning is. Je staat op en kijkt als eerste naar alle Barcelona topics. Daarna denk je van : '' Laat ik maar is op alles negatief gaan reageren ''. Misschien kent Bartomeu Neymar veel beter dan jij. Spelers provoceren en uitdagen? Wat doen Ronaldo en Pepe dan nog op de voetbalvelden?

1 februari 2015 om 16:13

Waarom maak jij je zorgen om zijn dagplanning?

Neymar is nu al een van de beste ter wereld! Zeker al top 10 beste voetballers en top 3 grootste talent (vind pogba een beter talent en gotze gelijkwaardig/slechter)

31 januari 2015 om 14:39

Neymar heeft nu de status van een vedette, hij heeft zijn talent al bewezen en neemt teams als Barca en Brazilië naar een hoger niveau.

31 januari 2015 om 15:13

Neymar heeft meer bewezen bij zowel club en land als Pogba en Gotze samen...

31 januari 2015 om 16:00

Neymar is toch wel het grootste talent denk ik. Als je kijkt naar zn prestaties bij barcelona kan je nog zeggen dat hij gelijkwaardig is aan hazard of pogba maar als je ziet hoe hij brazilie ook nog op sleeptouw neemt steekt neymar erboven uit. Bovendien om de barcelona uit te blinken is extreem moeilijk kijk maar naar sanchez, villa henry zlatan en nu suarez etc. Ze deden het allemaal goed hoor maar stonden erg is de schaduw van messi. Bij neymar is dit niet het geval hij gedraagt zich niet als de vedette maar zn status in het team is enorm aan het groeien en zijn populariteit in het camp nou ook. Als er niet opeens drastiche dingen gebeuren gaat neymar binnen een paar jaar de gouden bal winnen.

Die spelers van Atléti zijn echt ongelooflijk. Schoppen alles wat los en vast zit, maar zodra je in hun oor blaast, liggen ze op de grond alsof ze een headshot gekregen hebben. Echt walgelijk. Het publiek van Barcelona gaf ze een staande ovatie na hun kampioenschap en hun publiek schreeuwt om meer overtredingen. Anyway, ze hadden iedereens sympathie maar beginnen dat in een rap tempo kwijt te raken.

Trouwens. In diezelfde pot herinnerde Juanfran Neymar aan de afstraffing van Duitsland tegen Brazilië op het WK. Juanfran vergat volgens mij dat de Spanjaarden niks meer dan toeschouwers waren datzelfde WK lol.

31 januari 2015 om 14:34

Haha wel raar alsof juanfran geen Braziliaanse ploeggenoten heeft

Neymar daagt spelers uit en op dat niveau is het voor die spelers onacceptabel om voor schut gezet te worden. Het is wel leuk om die leuke acties te zien, maar doe het dan ook effectief zou ik zeggen. Net als Ronaldo probeert hij de tegenstanders helemaal te kijk te zetten. Ronaldinho deed veel mooiere dingen, maar die daagde niemand uit. Hij deed het mooi en het was ook effectief.

Ik geloof dat niemand Neymar bekritiseert wanneer hij het doet zoals Ronaldinho het deed. Messi zet ook de helft van een team te kijk, maar die is niet uit op het kleineren van de tegenstanders.

Klopt, hij valt of duikt er namelijk in.

Neymar is een genot om naar te kijken en ik vind net dat hij zich heel netjes gedraagt als je vergelijkt met wat hij moet incasseren. Dat hij spelers te kijk zet is gewoon deel van zijn spel, als je daar niet tegenkan ben je gewoon een klein kind.

Het is gewoon pure onmacht dat zijn tegenstanders ertoe leidt om hard in te komen. Ze hebben de kwaliteiten niet om hem te stoppen en dus gaan ze maar wat uitdagen. Ik ken spelers die er net iets minder goed tegen kunnen en dan veel erger reageren hoor.

Mensen die Neymar een irritante voetballer vinden zullen hun redenen wel hebben. Maar kijk even hoe hij aangepakt wordt voor je conclusies gaat trekken over wie arrogant is.

31 januari 2015 om 14:55

Messi wordt ook hard aangepakt, maar die blijft wel normaal doen zonder te provoceren en uit te dagen.

31 januari 2015 om 16:29

Ja, maar kijk anders even naar hoe andere spelers omgaan met provocatie van de tegenstanders. Vorige week nog maar waren er 2 hele goeie voorbeelden. In tegenstelling tot die twee gekken doet Neymar het nog heel rustig.

Toevallig is een van die twee jouw idool. Niet zo vitten op Neymar dus, want wat hij doet is volkomen normaal en het schaadt helemaal niemand.

Het lijkt wel of iedereen wat te zeiken heeft over Neymar, eerst was hij een youtube speler. Nu hij laat zien dat hij wereldtop is vind men weer wat anders om over te zeuren.

Als hij dit nu al laat zien zal hij op zijn hoogtepunt over een jaar of 5 de natuurlijke opvolger zijn van Ronaldo en Messi.

En laten we eerlijk zijn als je zo kan voetballen wil je dat de wereld laten zien, elke bezoeker van deze site zou hetzelfde doen. En dat een tegenstander voor lul word gezet hoort erbij. Waarom denken we dat het fenomeen en van basten kapot geschopt waren? Onkunde en irritatie van de tegenstanders.

Sorry hoor, maar ik begin het nu wel een beetje vervelend te vinden van degenen die zeuren over het ''ïrritante" spel van Neymar.

Zoals 291110 al aangeeft is het pure onmacht dat de spelers van atletico Neymar niet kunnen aanpakken met z'n slangerige benen. Wat doet hij nou fout? Het is ook heel erg simpel om te zeggen dat Neymar dit op zich afroept, want hij is eigenlijk de enige die hier met z'n voeten spreekt, of zit ik fout?

Ronaldo in zijn tijd bij Sporting en bij United was ook zo: jong, frivool en vooral speels. Om deze eigenschappen kon ik van hem in tegenstelling tot nu genieten en dat is dan ook de enige reden waarom hij respect bij mij heeft afgdwongen.

Zulke spelers moeten we nou juist op het veld hebben, want kan jij mij nog een andere jongeling noemen die nu al zoveel spelers kan irriteren met zijn voeten? Alleen z'n voeten he, die gebaartjes die tel ik niet mee, want dat hoort er nou eenmaal bij en dat komt ook van twee kanten.

Als je het spel van Neymar niet waardeert als atletico-speler zijnde, dan moet je hem op z'n plek zetten door de bal van hem af te pakken en hem niet eens de kans geven om jou zo voor schut te zetten in je eigen stadion. Door hem hard aan te pakken laat je jezelf alleen maar kennen en dan zet hij jou alleen nog maar meer voor schut.

Degenen die zeuren over het spel van neymar, ook jullie laten je kennen, want elke straatvoetballer (wat Neymar in feite is, maar dan op het veld) kan hiervan genieten. En volgens mij is toch echt elke voetballer op straat begonnen.

This is wat football is about.

31 januari 2015 om 15:23

Amen!

31 januari 2015 om 15:59

Prachtige reactie. En in Nederland weten ze niet eens dat Neymar een klap heeft gekregen van Ortega (fysio van Atletico) bij het eerste fluitsignaal. Dit kon je ook duidelijk zien op tv (spaanse sport programma's).

31 januari 2015 om 16:24

het gaat bij neymar niet om zijn spel want dat is gewoon goed. alhoewel ik hem wel wat overschat vind, hij moet zich spel tactisch nog een stuk verbeteren maar waar iedereen bij zich bij neymar aan irriteert is zijn gedrag naar tegenstanders en heb ik het vooral over acties zoals net doen of je de bal uitschiet bij een blessure van de tegenstander zodat de tegenstander stopt met verdedigen en dan snel 3 man uitspelen en proberen te scoren en dan later boos worden als je dan hard wordt aangepakt. zulke dingen kan echt niet dan ben je gewoon een schande voor de sport. ik wil hiermee de schoppen die hij kreeg van atletico niet goed praten hoor want dat was ook schandalig maar met zulke acties en hij heeft meer van zulke dingen in zijn spel zitten en dat is zonde.

en wat jij zegt zoals hij voetbalt met de bal aan de voet dat hoort erbij en dat is gewoon een groot gedeelte van voetbal maar een duel uitvechten hoort ook bij voetbal in mijn ogen en daar lat zich regelmatig te makkelijk en snel vallen, dusja zijn spel kan ik nog niet echt volwassen noemen. maar goed daar is geen ontkennen aan. ik hoop dat hij dat soort dingen afleert en zich meer bezig houdt met het spel en niet blijft hangen in het provocerende gedrag want als hij daarmee stopt dan zul je zien dat die doodschoppen minder worden en het meer duels gaan worden. hij heeft het voor een groot gedeelte denk ik wel degelijk zelf in de hand.

en offtopic: niet iedere voetballer is op de straat begonnen ik ben zelf samen met heel wat vrienden gewoon op het gras begonnen aangezien wij hier op een dorp van 3000 mensen 6 voetbal veldjes hebben.

31 januari 2015 om 16:48

Oke, over dat tactische gedeelte ben ik het met je eens. Ik vind dat dat ook wel wat beter kan. Waarom hij dan overschat is dat snap ik dan weer niet, maar goed, ieder zijn eigen mening.

Als het klopt wat jij zegt over dat uittrappen en dan weer doorspelen, dan geef ik je gelijk. Dat is erg onsportief en vind ik eigenlijk een mietjesactie. Maar goed, ik heb daar niks over gelezen van de atletico-spelers die zoiets hebben gezegd en de meeste mensen hier op VZ hebben het vooral toch echt over het uitdagen van spelers, met z'n voetjes dus. Niemand zegt iets over bal uittrappen of iets dergelijks, maarja zoals ik al zei, als dat echt zo is, dan geloof ik je.

Wat betreft het uitvechten van een duel... ja natuurlijk, dat hoort erbij, maar zie jij iemand op een normale manier het duel uitvechten met Neymar? Nou, nee. En dat is dus precies mijn punt. Bij de normale duels worden de spelers al voor schut gezet door Neymar en noujuist daarom gaan ze er uiteindelijk hard in. Neymar raakt geen 1 van de atletico-spelers aan, maar toch wordt hij zo getrapt. En ja, ik geef je ook gelijk wat betreft dat hij zich soms makkelijk laat vallen, maar dat is de laatste tijd toch echt wat minder hoor?

Ik vind ook dat hij zulke dinen moet afleren, maar wij beseffen het niet dat hij nog maar 22 jaar oud is mensen, 22. Nu ben ik niet echt het type van vergelijkingen maken, maar ik vind dat je ronaldo en Neymar toch wel een heeel klein beetje kan vergelijken met elkaar. Want zij zijn allebei straatvoetballers die veel vielen en hierom bekritiseerd werden/worden. Ronaldo heeft het al afgeleerd, soms dan, maar hij is ook alweer 29 jaar oud. Je kan niet verwachten dat Neymar nu al met die volwasseneheid komt. ik vind het daarnaast heel erg volwassen dat hij zich niet laat afleiden door die schoffelaars van atletico zoals Bartomeu al zei.

En wat jij zegt over het voetballen op die 6 veldjes van je. Ik kom zelf uit Rotterdam, ik heb zelf ook mijn eerste bal getrapt op een grasveld. Maar ik denk niet dat je in een stad moet wonen waar veel gestraatvoetbald wordt om te begrijpen wat ik bedoel.

Denk je dat Neymar, Ronaldo, Ronaldinho en dit lijstje kan jij vast en zeker zelf ook aanvullen ook in een dorp van 3000 woonden met 6 grasveldjes om hun bal te trappen?

Je snapt heus wel wat ik bedoel probeer ik hiermee te zeggen.

31 januari 2015 om 16:49

Ik denk dat het vallen het jeugdige is. Robben deed het vroeger ook, net als Christiano.

31 januari 2015 om 16:58

Jatoch? En vorig seizoen was het nog erger, dus je ziet dat hij steeds volwassener wordt.

31 januari 2015 om 17:00

mastaaban,

Heh. Ik heb in mijn hele leven nog nooit een speler bewust nep de bal uit zien schieten bij een blessure en dan door zien voetballen terwijl iedereen stilstond. Het enige wat ik mij kan bedenken dat in de buurt komt, is Luiz Adriano. Maar hij wist niet dat er een speler geblesseerd was.

31 januari 2015 om 17:06

Klopt, en hij leert natuurlijk enorm veel van Messi. Dat vallen is over een tijdje wel over.

31 januari 2015 om 17:17

oke ik geeft je gelijk dat de mensen het meer hebben over zijn trucjes met het provoceren ik had het anders moeten verwoorden. en over de bal niet uit schieten heb ik hem dit seizoen al verschillende keren zien doen. in de arena tegen ajax ( ik zat toen precies achter hem toen hij dat deed) en nog 3 keer in de competitie maar die tegenstanders weet ik niet meer. maar je kan met hem ook geen normaal duel aangaan want dat laat hij zich meteen vallen.
ik besef wel dat hij 22 is en ik zeg ook ik hoop dat hij dat afleert en de meeste spelers doen dat ook wel naarmate ze ouder. en met het overschatte bedoel ik vooral dat hij veel aanvallen ophoudt zodra hij niet aan de bal is vanwege zijn slechte tactische inzicht en daardoor vind ik zijn spel nog niet zou goed als het zou kunnen zijn. ik vind hem ook gewoon vergelijking met leeftijds genoten van ongeveer het zelfde niveau heel ver achter liggen daarmee. vandaar een beetje overschat. en ja hij word wel volwassener maar hij is dat in zijn spel bij lange na nog niet. er is gewoon nog veel ruimte voor verbetering.

met die veldjes snapte ik precies wat je bedoelde. maar ronaldo komt van madeira en daar heeft hij volgens mij meer op zand leren voetballen want toen ik daar was afgelopen zomer kon je het nauwelijks straten noemen. maar je hebt natuurlijk wel gelijk.

31 januari 2015 om 17:18

juan ik raad je aan om de hele wedstrijd tegen ajax in de arena terug te kijken in hem in de gaten houden dan zie je het echt heel duidelijk. in de competite staan ze er niet zo heel duidelijk maar dan zijn ze er wel degelijk.

31 januari 2015 om 17:35

Nouj ja, dat hij veel aanvallen ophoudt daar heb je gelijk in. Ik vond Neymar daarom ook helemaal geen speler voor Barcelona, maar nu heb ik die woorden toch echt teruggenomen. Als je ziet hoe veel hij scoort, hoe dominant hij aanwezig is in het spel van Barcelona en Brazilië, hoe ga je me dan vertellen dat hij overschat is.

Zijn spel is perfect, maar dan ook echt met de nadruk op perfect voor het spelletje van Barca nu. Met al die teams die constant met hun kont tegen de zestien spelen. Mede door zijn volgens jouw overschatte spel lukt het nu eindelijk eens om wat te forceren voorin. En nee dat lukt niet altijd, want dan gaat hij weer te ver door en haalt hij de snelheid uit het spel, maar de keren wanneer het wel lukt, dan is het magistraaal wat ie laat zien. En je moest eens weten hoe blij ik daarmee ben..

Het leuke vind ik nog dat je zegt dat er veel ruimte voor verbetering is. Dus hij wordt zoals hij nu is, maar dan ook nog eens met een beter tactisch inzicht? blijkbaar is dat het enige waarin hij nog tekort in komt volgens jou. Volgens mij hebben we het dan over de nieuwe Messi...?

31 januari 2015 om 18:04

ik denk dat als hij de groei van de afgelopen jaren doortrekt dat hij qua veld spel misschien nog wel beter kan worden. en dan heb ik het niet over goals en assist maar de druk die hij kan brengen op de verdediging van tegenstanders omdat hij heel onvoorspelbaar is. maar dat zijn spel perfect is voor barcelona ben ik het niet helemaal mee eens,maar dat hij is wat ze nodig hebben voorin om door verdedigende ploegen te komen ben ik het wel mee eens. hij moet meer leren schakelen tussen de actie en de combinatie en dat combineren met een beter tactisch inzicht kan hij wedstrijden en competities domineren. en misschien nog wel meer als messi dat jaren heeft gedaan.
ik denk gewoon eerlijk weg dat hij nog bij lange na niet aan zijn top zit.

Hij deed het slim want heeft er een rode kaart uit gehaald

Laat ik voorop stellen: ik ben voor barca, maar af en toe stoor ik me gigantisch aan t gedrag van neymar. Ik moet wel zeggen, dat was vooral kort na zijn transfer.

Maar kan een objectief iemand mij nu uitlegggen wat neymar nou helemaal fout deed afgelopen woensdag? Want mij is t eerlijk gezegd ontgaan.

Barca mag hopen op copa del rey beker CL gaan ze zeker 5 jaarniet meer pakken

1 februari 2015 om 08:18

Bedankt, ik al op zoek naar een expert mening. Eindelijk 1 gevonden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren