Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Barcelona sluit akkoord over vijfjarige deal met salaris van 12 miljoen euro’

Laatste update:

Barcelona is tot een persoonlijk akkoord gekomen met Lautaro Martínez over een contract voor vijf seizoenen, zo verzekert Sport. De aanvaller van Internazionale kan in het Camp Nou een jaarsalaris van twaalf miljoen euro tegemoet zien, een bedrag dat door bonussen verder kan oplopen. Een akkoord tussen beide clubs is echter nog niet gesloten, zo klinkt het. Internazionale is naar verluidt niet bereid om water bij de wijn te doen inzake een deal voor Martínez.

De Argentijnse aanvaller, die voor de coronacrisis veel indruk maakte bij de Italiaanse grootmacht, heeft een ontsnappingsclausule van 111 miljoen euro in zijn tot medio 2023 lopende contract staan. De bepaling is wel alleen geldig tot 15 juli. Tevens staat de clubleiding van Internazionale naar verluidt open voor een transfersom van tachtig miljoen euro voor Martínez. Als onderdeel van de deal zou Barcelona dan twee spelers richting Milaan sturen.

Frenkie de Jong weer in training: 'Geniet vooral van de rondo's'

Trainer Quique Setién staat volgens Sport niet onwelwillend tegenover een ruildeal, met onder meer Arturo Vidal, Ivan Rakitic en Júnior Firpo als mogelijke kandidaten. Het bestuur van Barcelona voelt er echter weinig voor om tijdens de coronacrisis tachtig miljoen euro neer te leggen. Men hoopt dat de transfersom voor Martínez kan worden teruggebracht tot zestig miljoen euro en dat de gesprekken die gepland staan voor de komende periode het gewenste resultaat zullen opleveren. Barcelona is tevens in de markt voor Miralem Pjanic, al is het onzeker of er een akkoord zal worden bereikt met Juventus.

Marca schetste onlangs een niet al te rooskleurig beeld van Barcelona in financieel opzicht. Alleen Ansu Fati, Marc-André Ter Stegen, Gerard Piqué, Frenkie de Jong, Antoine Griezmann en Lionel Messi zijn naar verluidt zeker van hun sportieve toekomst bij de Catalaanse grootmacht. Naast Rakitic, Vidal en Júnior Firpo mogen ook Neto, Jean-Clair Todibo, Ousmane Dembélé en Moussa Wagué uitzien naar een andere werkgever. Concrete aanbiedingen zijn evenwel nog niet binnengekomen bij de koploper in LaLiga.

Vind jij Lautaro Martínez bij Barcelona passen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Maar waarom 12 miljoen? Dat is ongeveer een verviervoudiging van zijn huidige salaris en twee keer zoveel als Inter zou willen betalen als hij een nieuw contract tekent. Barcelona is toch een club waar je niet naartoe gaat voor het geld lijkt me?

3 juni 2020 om 09:42

Omdat dat in lijn moet zijn met andere grootverdieners bij Barã§a. Als je Messi weglaat dan verdient Griezmann 45mil,suarez 23mil, Frenkie 20, Busquets 14,rakitis 13, Piquã©, Umtiti en Dembele 12 mil. Lijkt mij logisch dat Martinez niet minder wil dan. P.s: Even aan mijn reactie toevoegen dat dit inderdaad bruto bedragen zijn voor zover bekend. Exacte bedragen, alsook bonusconstructie, tekengeld etc is zo goed als onmogelijk te achterhalen tenzij football leaks zij ooit kan lekken.

3 juni 2020 om 09:47

Wat verdient griezman echt 45 mil per jaar??

3 juni 2020 om 09:51

Het lijkt me toch niet dat Frenkie, met 1 jaar champions league ervaring en in z’n 1e jaar bij Barca, 6 miljoen meer verdient dan Busquets? En 8 meer dan Piqué? Die gasten hebben toch echt meer krediet dan dat. Ik geloof niet dat Frenkie 20 miljoen per jaar bij kan schrijven

3 juni 2020 om 10:02

Ik dacht ook dat de 20 bij de Jong waanzin was. Ik heb echter even wat rond gegoogled en meerdere sites spreken over bedragen variërend van 16 tot ruim 20 miljoen euro. Doet hij goed dus. Wat hij bij Ajax in een jaar verdiende ontvangt hij nu iedere 3 weken.

3 juni 2020 om 10:07

Frenkie zou minimaal 10 mil verdienen en wat kan oplopen tot 16 mil.

3 juni 2020 om 11:02

Whattt? Verdient Griezman meer dan Cristiano Ronaldo, en bijna net zoveel als messi? Good lord wat een bedragen. Het zou raar zijn als dit bericht waar is. Dus de rest van de club moest geld inleveren, maar vervolgens komt er van de zomer nog wel ff iemand binnen die 12 mil op gaat strijker., net zoveel als Pique die er al 100 jaar speelt.

3 juni 2020 om 11:48

Griezman zit rond de 18-20 miljoen waar eventuele bonussen nog bij zouden kunnen komen. Net iets minder dan hij bij Atletico kreeg. Luis verdiend rond de 15-16 miljoen zelfde als frenkie. Ditnziin idd de neto salarissen en zonder eventuele bonussen. Al gaat barca dit jaar niks winnen dus kan het het bonusgeld op zak houden

3 juni 2020 om 10:19

Er is geen reden voor Inter om te verkopen behalve als Lautaro zelf weg wilt. Dat proberen ze met zo een hoog salaris verkrijgen. Dit doet Barca bij heel veel transfers. Proberen de speler te verleiden om de verkopende club onder druk te zetten

3 juni 2020 om 10:25

Tja, dat lukt met 8 miljoen ook wel lijkt me. Verder spreken we over Barcelona, niet over een team uit China of Rusland, daar willen spelers ook echt wel naartoe zonder een belachelijk salaris te ontvangen.

3 juni 2020 om 11:34

Raar genoeg zijn er bij veel transfers naar Barca veel gedoe geweest, de verkopende club geeft duidelijk aan, wij willen niet verkopen of wij willen dit bedrag hebben, Barcelona accepteert dit nooit en probeert altijd via de speler op een lager bedrag uit te komen.er is een verschil tussen dat de speler open staat voor een transfer naar Barcelona en dat de speler actief een transfer gaat forceren.

3 juni 2020 om 10:21

Omdat de speler ziet wat voor hoge salarissen Barcelona betaald en dus enkel genoegen wilt nemen met een topsalaris. Martinez heeft een goede onderhandelingspositie. Waarom zou die genoegen moeten nemen met een verdubbeling van zijn salaris terwijl die weet dat die vier keer zo veel kan verdienen?

3 juni 2020 om 10:23

Dan blijft Barcelona in die vicieuze cirkel zitten. Als de enige reden dat een speler wilt komen geld is, moet hij maar niet komen lijkt me.

3 juni 2020 om 10:47

De speler wilt vast ook wel naar Barcelona omdat het de absolute top is, maar als die de hoofdprijs aan salaris kan ontvangen, dan doet iedere speler dat. Barcelona heeft dit zelf gecreëerd door veel te hoge salarissen te betalen, net als dat ze veel te hoge transfersommen betaalden waardoor iedere ploeg nu twee keer de hoofdprijs vraagt en vaak ook ontvangt, zie Dembele, Griezmann en Countinho. Barcelona kan dan wel zeggen we geven je dat salaris niet, maar dan komt Martinez ook niet en dat kunnen ze niet riskeren.

3 juni 2020 om 10:48

Zou mooi zijn als er eens wat meer clubs zo zouden denken

3 juni 2020 om 10:55

Dat kunnen ze perfect riskeren lijkt me. Lautaro is een groot talent, maar het is niet de nieuwe Messi of iets dergelijks. De vraag is echter of Lautaro zijn transfer naar Barcelona wilt riskeren voor een beetje loon.

3 juni 2020 om 10:59

Real Madrid heeft een vergelijkbare omzet en toch betalen ze een stuk minder. Procentueel gezien betaald Barcelona ook veel meer salaris uit dan een Real Madrid en een Manchester United (na Barcelona de twee clubs met de meeste omzet). Dus het is zeker niet "normaal" wat Barcelona doet.

3 juni 2020 om 12:28

Dat ben ik met je eens, maar in 2017 had Real Madrid zelfs een hogere omzet dan Barcelona. En zelfs dan is 6 procent verschil op een omzet van 800-900 nog steeds heel veel. Je hebt zeker gelijk dat inkomsten gelijk zullen staan aan uitgaven. Maar dan nog geeft Barcelona heel veel uit. Er is echt geen enkele reden dat een Frenkie De Jong bij zijn eerste contract bijna meteen evenveel verdient als Sergio Ramos en zowat het dubbele krijgt van wat Casemiro door zijn nieuwe contract verdient.

3 juni 2020 om 10:28

Dus het betekend niets meer om voor Barcelona te mogen spelen? Er wordt hier gedaan alsof Barcelona één of ander obscuur clubje is dat die enorme salarissen nodig heeft om spelers te kunnen binnenhalen. Als een speler niet wilt spelen bij Barcelona voor een bepaald salaris, halen ze toch wel iemand anders?

3 juni 2020 om 10:38

Het is duidelijk dat Barcelona een buitenproportioneel salarishuis heeft en daar moeten ze toch echt iets aan doen lijkt me. Aan de huidige contracten kun je niet veel meer doen, maar aan de nieuwe wel. Ik geef je zeker gelijk dat het voor scheve gezichten kan zorgen en dat het zeker geen eenvoudige opdracht zal worden, maar gewoon verdergaan zoals ze nu doen lijkt me ook geen optie.

3 juni 2020 om 10:48

Maar als Barcelona nu de nieuwe contracten voor nieuwe spelers drastisch wilt verlagen, dan komt geen topspeler die kant meer op. Ze hebben gewoon zwaar gefaald door veel te hoge salarissen te betalen waardoor iedere nieuwe speler of basisspeler minstens zo'n hoge salaris wilt hebben. Ik bedoel, principe kwestie is belangrijk, als basisspeler een derde verdienen van het salaris van een wisselspeler zal knagen, dat is normaal bij ieder mens.

Ik vind dit weer alles behalve netjes. Ik vind het absoluut not done om met de speler te onderhandelen voordat er een akkoord is met de andere club. Dit gebeurd enkel om de speler en Inter tegen elkaar op te zetten en en transfer te forceren. Ik zie Lautaro graag bij Barcelona spelen, maar op deze manier hoop ik vooral dat Inter definitief de stekker eruit trekt. Laat het bestuur maar zien dat dit niet de manier is om je transfers te realiseren.

3 juni 2020 om 09:34

Is het eigenlijk ook niet illegaal om te onderhandelen over een contract met een speler als er geen akkoord met de club is?

3 juni 2020 om 09:38

Zoiets had ik ook begrepen, maar volgens mij gebeurd het vrij regelmatig in de voetbalwereld achter de schermen. Ik vind het in elk geval absoluut niet netjes.

3 juni 2020 om 09:44

Als de desbetreffende club toestemming geeft mag dat wel.

3 juni 2020 om 09:50

Precies. Ik ga er dan ook vanuit dat het verschil tussen vraag en aanbod nog relatief klein is, anders had Inter vast geen toestemming gegeven aan Barça om met hem te onderhandelen over een eventueel contract.

3 juni 2020 om 09:59

Uh nee dat is enkel als het in het geheim gebeurd, zonder medeweten van Inter. Nu is er duidelijk toestemming gegeven vanuit Inter en dan kan de speler en Barca gewoon met elkaar onderhandelen. Als daar een akkoord uit komt, moet Barca enkel nog een akkoord zien te vinden met Inter.

3 juni 2020 om 10:00

Duidelijk toestemming gegeven vanuit Inter? Waar leidt je dat uit af?

3 juni 2020 om 10:05

Als er daadwerkelijk is onderhandeld zonder dat Inter hier toestemming voor heeft gegeven kan dit volgens mij tot vrij forse sancties van de FIFA leiden. Ik neem aan dat Barca dat risico niet wil nemen.

3 juni 2020 om 10:26

Bij Griezmann heeft Barcelona ook zo een spelletje gespeeld. Ik ben er alleszins niet van overtuigd.

3 juni 2020 om 10:49

Als ze bij inter (En atletico) aan hebben gegeven dat ze de transferclausule zullen betalen als ze er met de speler uit kunnen komen qua salaris dan kan zo'n club natuurlijk weinig anders dan akkoord geven voor contact met de speler.
Hier zullen inderdaad vast wel wat "mazen in de wet" zitten waarbinnen Barça zich beweegt.

3 juni 2020 om 10:57

Dat kunnen die clubs perfect doen. En als ze weigeren toestemming te geven moet Barcelona maar eens eerst met het geld over de balk komen, dan kunnen ze beginnen onderhandelen.

3 juni 2020 om 09:36

Inter is absoluut geen gemakkelijke club om mee te onderhandelen. Dus ik verwacht een lange soap, waarbij Barça met 111 miljoen op de proppen moet komen. Misschien is 75 miljoen + Coutinho een interessante deal voor Inter

3 juni 2020 om 09:38

Zo een lange soap zal het niet worden, vermoed ik. De clausule vervalt 15 juni. Dus daarna kan Inter vragen wat ze willen. Nu heeft Barca nog enigszins een limit op wat ze zouden kunnen uitgeven.

3 juni 2020 om 09:39

Ja, maar het probleem is dat Barça het geld momenteel niet heeft om die som op tafel te leggen.

3 juni 2020 om 09:42

Tja geen Lautaro dan voor Barcelona.

3 juni 2020 om 09:42

Weet iemand hoeveel Liverpool nog krijgt van Barça voor Coutinho? Dacht dat het een jaar geleden nog 90 mil was. Als Liverpool nog 50mil plus krijgt kun je net zo goed die 111 betalen ipv Coutinho erbij betrekken, want linksom of rechtsom moet er nog betaald worden.

3 juni 2020 om 09:47

@diegelbereds: ja daar heb je een punt. Maar zoals Lierse1997 aangeeft: dan geen Lautaro voor Barca. Het is natuurlijk niet zo dat Inter akkoord moet gaan met iets omdat Barca het anders niet kan betalen

3 juni 2020 om 09:56

@Mick, zeer zeker niet. Laat Inter maar lekker de poot stijf houden!

3 juni 2020 om 12:49

Zulke vieze spelletjes heeft Barcelona helaas wel vaker gespeeld met transfers zoals die met Dembele, Griezmann en zo zullen er vast nog een paar zijn. Het ooit zo keurige Barcelona is tegenwoordig een club geworden die het meest spenderen van iedereen de laatste jaren...

Ik ben toch benieuwd wat de huidige spelers van Barcelona hier van vinden. Je club die 60 miljoen transfersom (misschien minder wanneer spelers als ruilmiddel worden ingezet) en 12 miljoen salaris besteedt terwijl jij net een groot deel van je salaris hebt ingeleverd. Wat een beleid.

3 juni 2020 om 09:37

Pardon, 60 miljoen? Lautaro moet 111 miljoen kosten. Die 60 miljoen is alleen realistisch wanneer minimaal 2 spelers van Barça in de deal worden betrokken.

3 juni 2020 om 09:53

Excuus! Verkeerd verwoord; die 60 miljoen gaat natuurlijk niet naar beneden. Dat is na ruildeals voor spelers. Je hebt gelijk! Maar kwam er wel op neer: Barca wil onder aan de streep uitkomen op transfersom van 60 miljoen. Dat willen ze dus betalen terwijl hun spelers net dik salaris hebben ingeleverd.

3 juni 2020 om 09:55

Ja, ik had die 60 miljoen niet zien staan, excuus. Barça kan veel willen, maar ik zie het zo snel nog niet gebeuren.

3 juni 2020 om 09:43

Waarschijnlijk kreeg hij 15 mil en hebben ze 20% Corona-korting eraf gehaald

3 juni 2020 om 10:03

Ik zou het niet erg vinden als mijn ingeleverde salaris deels besteed wordt aan het aantrekken en salaris van een topspeler. Wat het wel lastig maakt is dat er enorm veel druk op die jongen komt, niet alleen extra druk van buiten maar ook vanuit het team. Als hij er in zijn 1e seizoen niet meteen 20plus inlegt dan zullen ze het niet accepteren. Schiet hij ze naar de titel/CL dan is die 12 mil gelijk vergeten.

3 juni 2020 om 10:22

Vergeet ook niet dat hij Suarez er nog uit moet spelen, wat ook niet de gemakkelijkste opgave is. Sterker nog, als pure afmaker schat ik Suarez nog een niveautje hoger in.

3 juni 2020 om 11:20

Klopt heb je gelijk in Suarez moet je nooit zomaar afschrijven, ik zie hem wel als vervanger slagen op termijn maar aankomend seizoen wordt dat nog knap lastig

Ik moet het nog maar zien. Inter heeft heel hard geroepen dat ze geen korting gaan geven. Dus weet niet hoe logisch het is dat Inter nu opeens met 60 miljoen akkoord gaat. Andere kant van het verhaal is dat Werner een uitstekende optie is voor Inter (in de Italiaanse media wordt aangegeven dat hij dichterbij Inter is dan welke andere club dan ook). Werner is voor 60 miljoen op te pikken natuurlijk..als Barca Lautaro binnenhaalt hebben ze een echt een juweel! Wat een ongelofelijk talent is dit zeg.

3 juni 2020 om 09:39

Waar zie jij 60 miljoen staan?

3 juni 2020 om 09:48

In de tekst staat letterlijk:" Men hoopt dat de transfersom voor Martínez kan worden teruggebracht tot zestig miljoen euro en dat de gesprekken die gepland staan voor de komende periode het gewenste resultaat zullen opleveren."

3 juni 2020 om 09:54

Ja oké, zie het staan inderdaad. Nou, ik ben geen helderziende maar het lijkt me absoluut onmogelijk dat Inter daarmee akkoord gaat. Of het moet 3 spelers betreffen die de omgekeerde weg bewandelen. Eigenlijk hoop ik ook gewoon dat het Barça niet lukt. Ik vind het maar een vervelende club geworden.

Lautaro zou een top aankoop van Barca zijn. Zijn prestaties tonen aan dat hij een mix is van zowel Aguero als Luis Suarez. Laatstgenoemde is op zijn retour en Barca is toe aan vers bloed, een speler die actiever en hongeriger is. Lautaro zou dan ook een goede lange termijn investering zijn met zijn 22 jaar.

Een salaris van 12 mio vind ik aan de andere kant weer erg gortig. Dat hij flink meer gaat verdienen dan bij Inter is te verwachten maar 12 mio is echt teveel. Barca is al een tijdje met Inter in gesprek over verschillende spelers en mogelijke ruildeals. Ik vermoed dan ook dat zij permissie hebben om met Lautaro te praten.

3 juni 2020 om 11:59

Je noemt hier zojuist twee van de beste spitsen van het moment op. Lautaro is een prima maar om hem nou met kun of suarez te vergelijken vind ik nu nog wat te hoog gegrepen. Hoe dan ook zou het een goede aankoop zijn voor Barca en ik hoop dan ook dat het niet lukt.

Dan ben ik benieuwd of die een basisplaats gaat krijgen. Suarez acht ik nog beter, al ligt die nog een jaar vast. Wellicht krijg Martinez een basisplek en krijgt Suarez zijn wedstrijden wel.

3 juni 2020 om 10:24

Suarez kan je eigenlijk niet omheen. In heel zijn carriere 399 goals en 230 assists in 50.000 minuten.

Ik zou dit een logische transfer vinden aangezien Lautaro al vaker samen heeft gespeeld met Messi. Barcelona koopt alleen spelers die onder Messi willen en kunnen spelen. Daarom zal Barcelona niet meer de Champions league winnen zolang Messi de heilige is. 2015 was de laatste keer dat ze de Champions League wonnen. toen was er een supertrio genaamd: MSN dat functioneerde perfect. Ik zie zelf niet dat Messi ooit nog de Champions league gaat winnen.

3 juni 2020 om 12:02

Messi speelt alleen?? Messi speelt al lang niet meer. Zonder xavi en iniesta en een neymar is het een stuk lastiger. Messi is onzichtbaar in grote wedstrijden en het wordt steeds duidelijker dat meneer absoluut geen leider is maar een vervelend menneke.

Wanbeleid in zijn puurste vorm. Dit valt toch niet meer goed te praten. Ik lees nu net een artikel op voetbalzone dat Barcelona haar spelers heeft gevraagd meer salaris in te leveren en vervolgens trek je een speler aan met een jaarsalaris van 12 miljoen en een waarschijnlijk dikke transfersom. Zou mij niks verbazen dat de spelers van Barcelona in opstand gaan komen tegen de eventuele salaris verlaging door dit nieuws.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren