Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Barça en Real komen niet zo snel meer naar de Eredivisie'

Laatste update:

Kevin Strootman bewees bij PSV dat hij het niveau van de Eredivisie wel ontgroeid was, maar de verbazing was bij velen groot toen de middenvelder koos voor een avontuur bij AS Roma. De club uit de Italiaanse hoofdstad was in de jaren voor de komst van Strootman geen serieuze titelkandidaat en eindigde in het seizoen 2012/13 nog als zesde in de Serie A. Toch wist Roma Strootman te overtuigen.

/

I Giallorossi lieten met hun bod zien dat zij Strootman echt graag wilden hebben en de coach van Roma, Rudi Garcia, belde de middenvelder vier, vijf keer persoonlijk op. Strootman stond in eerste instantie niet echt te springen toen hij van de interesse van Roma hoorde, maar ging uiteindelijk toch overstag. "Natuurlijk wil iedereen naar Barcelona of Real Madrid, maar die komen niet meer zo snel naar de Eredivisie", legt hij uit aan Voetbal International. "Er zal best nog weleens een uitzondering komen, maar in de regel scouten dat soort clubs op een hoger niveau."

Strootman wordt nu al geruime tijd in verband gebracht met het Manchester United van Louis van Gaal, maar Roma heeft al meerdere malen duidelijk gemaakt dat het niet wil meewerken aan een transfer. "Ik zie Roma totaal niet als een tussenstap, maar ik denk dat een speler die hier goed presteert sneller in beeld komt bij de absolute top. In dit soort competities leer je gewoon heel veel", zegt Strootman.

AS Roma is een goede keuze geweest van Kevin Strootman

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Geweldige club voor Strootman, later kan ie misschien nog hogerop. Nu is het zaak om terug niveau te halen en weer vast in de basis te komen, het middenveld van Roma draait namelijk goed.

28 december 2014 om 11:45

Goed? Roma speelt belabberd de laatste tijd.

28 december 2014 om 11:57

Maar hij woont wel in Rome. Stel je voor dat je in Dortmund woont...

28 december 2014 om 11:57

Dat valt ook wel weer mee..

28 december 2014 om 12:00

Het middenveld van Roma staat goed op dit moment, daar ligt het probleem niet.

28 december 2014 om 13:08

Dan zit je wel bij een prachtige club, competitie en fans.

29 december 2014 om 09:28

Elke club is natuurlijk prachtig eenmaal je ervoor speelt. Zou ik nooit mijn keuze op baseren.

Real is op dit moment zeker 1 stap hogerop evenals 'n bayern of chelsea. Voor dit Barcelona zou ik Roma niet verlaten. Verder scout Barcelona ook niet meer de top, als we kijken naar matieu, vermalen, ter stegen enz.

28 december 2014 om 09:28

En daarbij dat ter stegen nog ook een groot talent is

28 december 2014 om 11:20

Zijn allemaal geen top spelers die je noemt... kan je beter suarez zeggen die eerst bij ajax speelde en later via liverpool bij barca kwam

28 december 2014 om 12:24

Klopt, zelfs in de eredivisie zie je dat: strootman speelt voor sparta en wordt opgepikt door utrecht en psv kocht hem weer van utrecht.

28 december 2014 om 09:39

Voor dit Barclona Roma niet verlaten? Barcelona is nog steeds beter dan Roma, zelfs beter dan Juventus, dus het is sowieso een grote stap.

28 december 2014 om 11:03

Juventus in dit rijtje scharen, neem ik totaal niet serieus. Konden vorige jaar niet van Galatasaray winnen met dat materiaal en Benfica had de club uit Turijn helemaal zoek gespeeld.

28 december 2014 om 11:06

Juve is allang niet meer de glorie meer in Europees-verband, wel van Italië en daarom kijk ik de Serie A niet meer. Ze staan elke jaar nummer 1 en soms een uitschieter.. maar nooit echt stevige concurrentie (niet spannend dus).

28 december 2014 om 11:09

Vd vaart

Waar schaar ik Juve in het rijtje met Barcelona? Je leest men reactie fout ben ik bang.

28 december 2014 om 11:18

V.d vaart wat is dit voor achterlijke reactie? Hij schaart Juve helemaal niet in een rijtje leer eens lezen man. En dat veld van Gala was belachelijk daar zou niemand kunnen winnen, prachtig stukje competitievervalsing. En Benfica die Juve zoekspeelde ahhahaha alsjeblieft zeg zielig hatertje. Dat was een absolute grafwedstrijd van beide kanten. Benfica was zelfs nog slechter dan Juve met hun 8 mansverdediging.

28 december 2014 om 11:20

Coopers

Klopt jammer genoeg, door het zakken van het niveau van de competitie is Juve ook mee ten onder gegaan, amper tegenstand in Italië zorgt ervoor dat Juve zich amper moet inspannen of toch zelden 110 procent, om te kunnen winnen, en in Europa red je het enkel met 110 procent. Het is wat het is, mss dat we ooit terugkeren naar dag echt topniveau, maar dan moet zowat alles veranderen binnen Italië en de Seria a.

28 december 2014 om 12:09

Hangover

PSG presteert nu ook niet geweldig in Europa vind ik. Verder heb je wel gelijk hoor, volledig mee eens.

28 december 2014 om 11:10

Ja man t zal wel. Dit barcelona is echt wel een stap hogerop dan roma. Ook al heeft t huidige bestuur een paar rare aankopen gedaan blijft t gewoon een hele sterke ploeg met een messi neymar suarez iniesta etc. Bovendien is t na real madrid de grootste club op het gebied van omzet en speel je in een prachtige stad is het grootste stadium van Europa. Een club kan niet altijd maar domineren barça heeft een terugval gehad na de beste periode uit haar geschiedenis. Real madrid jan over 2 jaar ook opeens keihard terugval krijgen. Maar ook al krijgen ze een terugval het zijn 2 structurele topclub die altijd wel goede spelers kunnen aantrekken. Het zijn geen clubs die toevallig ff goed presteerden.

De enige speler die momenteel een stap hoger aankan bij Roma is Radja Nainggolan.
Hij is echt de dragende speler geworden van zijn club.
Mijn gedacht is dat Strootman eerst zijn niveau moet gaan opkrikken en zeker moet blijven tot na de zomer,want Radja Nainggolan uit de ploeg spelen zie ik echt niet gebeuren.

28 december 2014 om 10:06

Je hebt me echt aan het lachen gemaakt. Radja is een leuke speler, maar lang geen dragende speler bij Roma.. Moet eerst maar Toti voorbijkomen en dan heb je ook nog Pjanic.. En als Strootman zijn vorm terug krijgt is kleine Belg gewoon zijn plekje in basis elf kwijt.

28 december 2014 om 10:16

Neko

Als je Roma zou volgen zou je weten dat Nainggolan nu de best presterende en dragende speler van Roma is, vraag maar aan de Roma fans hier op vz. Radja is nu, momenteel, de grote jongen bij Roma. Totti is nimmer wat het geweest is en Pjanic is uit vorm. Ik proef erg veel rancune naar Radja toe in je reactie, omdat hij Belg is en een Nederlandse speler op de bank houd?

28 december 2014 om 10:33

Neko,je hebt echt geen benul waar je over wilt praten.
Pjanic is over,ook het zelfde verhaal Toti,waar voor nog altijd respect.
Maar "de kleine Belg" is de patron en Strootman mag hem zijn veders van zijn schoenen nog niet strikken.

28 december 2014 om 10:53

Als u Roma niet volgt, waarom doet u er dan zwaarwichtige uitspraken over?

Zoals Nainggolan nu speelt, gaat ie voor niemand uit de ploeg. En al zeker niet voor een Strootman die eerst maar eens terug op niveau moet komen.

28 december 2014 om 11:14

Zal, Roma supporter zijnde, bovenstaande maar even bevestigen.

Nainggolan is momenteel veruit de beste speler bij Roma, en hij is zeker degene die het team nu draagt en de laatste wedstrijden al veel punten heeft gepakt voor ons.

Alleen Ljajic en Manolas komen daar nog in de buurt.
Pjanic en De Rossi zijn hopeloos uit vorm.
En Totti is iets minder magistraal dan hij normaal is
Verder speelt Gervinho waardeloos, Florenzi en De Sanctis wisselvallig, Mbiwa en Astori onzeker, Torosidis en Maicon ook niet echt geweldig en zie je bij Iturbe het talent ervan af druipen, maar het lijkt telkens net niet te lukken bij hem.

Ik verbaas me er nog altijd over dat iedereen zo verbaasd was met zijn prestaties bij Roma. Strootman heeft na zijn transfers naar Utrecht en PSV en zijn debuut bij Oranje steevast laten zien zich direct aan te passen aan het hogere niveau en mee te draaien.

Daarnaast zijn de topclubs in Nedeland technisch en voetballend niets minder dan hoe het in de topcompetities eraan toe gaat. Alleen op fysiek, kracht en inzet verliezen de Nederlandse clubs het vaak.
Strootman had die eigenschappen al wel voldoende in de eredivisie, dus heeft hij minder lang gewenning nodig dan vele andere spelers die de stap naar het buitenland maken.

28 december 2014 om 09:58

Er zijn nog steeds mensen die Strootman overgewaardeerd vinden. Dat snap ik ook niet, even los van zijn blessure en de vraag op welk niveau hij terug komt. Strootman maakte een ongekende ontwikkeling door en was overal binnen no-time weer de beste.

Of het nou jaloezie is, gebrek aan inzicht in het spelletje, of gewoon onvermogen om achteraf je ongelijk toe te geven, ik heb geen idee. Maar Strootman is fantastisch en ik hoop dat hij snel weer echt helemaal de oude is.

28 december 2014 om 13:14

Heb je hem ooit met PSV tegen Ajax zien voetballen. Compleet weggetikt door Eriksen op techniek en inzicht. Gewoon een beperkte speler die het van zijn fysiek en kracht moet hebben.

28 december 2014 om 14:12

Heb je Christiano Ronaldo weleens zien voetballen bij United. Jarenlang alleen show, 0 resultaat. Waardeloze voetballer dus, volgens jouw denkwijze.

Dus Strootman heeft ooit een slechte wedstrijd gespeeld. Boeien. Hij heeft ontzettend veel heel goede wedstrijden gespeeld en elke ploeg en trainer waar hij speelt is lyrisch over hem. Maar goed, hij heeft tegen Ajax een keer slecht gespeeld, dus al dat goeds is waardeloos.

28 december 2014 om 16:49

@dortmund, heb je Strootman ooit zien voetballen buiten deze wedstrijd om? Bij het nederlands elftal, andere wedstrijden voor PSV of bij Roma vorig seizoen? Ga toch weg man, kijk eens meerdere wedstrijden van een speler voordat je hem afbrand.

28 december 2014 om 10:06

Technisch en voetballend niks minder? Het tempo in de Eredivisie ligt gewoon ontzettend laag en is niet te vergelijken met de grote competities. Als het alleen aan fysiek, kracht en inzet zou liggen dan moest het voor de Nederlandse clubs dus een makkie worden om het verschil te overbruggen.

28 december 2014 om 11:49

deels een makkie.
Kracht en fysiek komt wel met de jaren, maar wanneer ze zover zijn worden ze verkocht.
Nederlandse clubs kunnen zeker een slag maken door meer te trainen op fysiek en wat minder op alles voetballend willen oplossen, maar ze kunnen nog veel meer winnen door de proberen spelers wat langer te binden (door middel van salaris). Als je dit bij de juiste spelers doet betaalt het zich wel terug en wordt de Nederlandse competitie sterker, wat als een vliegwiel gaat werken.

28 december 2014 om 14:22

klopt, je moet ook niet met dat geld spelers halen die elders gewend zijn, je moet spelers zien te binden. Jongens als Erikssen, Chadli, Tadic, Strootman, Mertens, De Vrij, Martins Indi, Aldeirweireld, Blind etc etc moeten bereid gevonden worden om de stap naar de grotere competities 1 of 2 seizoenen uit te stellen. Dat kan dmv salaris.

Uiteindelijk zullen ze toch wel gaan, dat houd je niet tegen, maar met alleen uitstellen kan je de eredivisie al op een hoger niveau krijgen

28 december 2014 om 11:04

Op zich heb je wel een beetje gelijk, technisch en voetballend niet heel veel minder en fysiek een stuk minder. Maar ik denk dat ze wat ervaring betreft gewoon steeds te kort komen in Nederland en de teams niet constant presteren omdat er in de competitie maar weinig goede tegenstand is, maar ook vooral omdat de gemiddelde leeftijd van de topclubs in Nederland gewoon een jaar of 4 a 5 lager is dan in de top van Europa! Zouden deze teams een jaar of 3 bij elkaar blijven, geef ik de Nederlandse top echt wel een grote kans om eens ver te komen in de CL.

Strootman wordt de moderne Xavi

Elke speler die goed genoeg is ,waar dan ook,of het in nederland is of belgie wordt gehaald.
We hebben er op dit moment alleen niet zoveel.
Maar die komen wel.
Ik vind het arrogant om te stellen van strootman.

28 december 2014 om 11:46

Strootman heeft gewoon gelijk. Hoe kun je van een speler zeggen dat ie goed genoeg is als ie alleen maar in Nederland of België heeft gespeeld? Als een speler een niveau hoger nog steeds goed presteert kun je er wat van zeggen. Kijk maar naar bv de topscorers van Nederland van de afgelopen jaren, laten in het buitenland weinig zien.

Dat geluk altijd over Real of Barca. Ik denk dat 50% wat nu in de eredivisie speelt daar enorm trots op mag zijn. De meeste spelers hebben in het buitenland niks te zoeken. Vroege kwamen deze clubs ook niet zo gauw een speler pakken uit de eredivisie. Ja transfervrij zoals die overschatte affalay, maar Seedorf heeft ook een tussenstap moeten doen, Larsson, rijnkaard enz. Maar ja ik ben toch rood/wit gekleurd. Voor mij is Feyenoord het hoogst haalbare in voetbal. Echt als in de kuip bent en Manu schiet Feyenoord in min93 een ronde verder of we winnen van Sevilla. Die momenten in de kuip is nergens te vinden in Europa. Dat wil je toch niet ruilen met een Barcelona om bank opvulling te worden.

28 december 2014 om 11:27

Hahah dat kuip gezwam word je toch ook kotsmisselijk van. Zo opgehemeld altijd. Zwaar overdreven. Leuk stadionnetje, leuke sfeer maar kan niet tippen aan de sfeer bij een Mestalla, Anfield of Westfalenstadion!!!

28 december 2014 om 11:48

haha ja hoor... ga lekker verder slapen misgunnertje!!

28 december 2014 om 12:20

Harde waarheid

28 december 2014 om 12:29

Ik ben het hiermee eens hoor.. Dortmund staat momenteel laatste en ze krijgen nog steeds de steun die ze kregen toen ze in de finale CL stonden. Als het bij Feyenoord wat minder gaat (paar jaar geleden onder Mario Been) Komen de fluitconcerten en de protesten binnen no time.

28 december 2014 om 14:01

Die spelers zouden nu nog steeds in een keer richtinh de wereldtop gaan. De talenten van nu zijn gewoon ver van wereldtop en dat geven we al aan met hoeveel er verwacht wordt van Memphis Depay die zeker vooral door zijn mentaliteit de top kan halen maar het daar verreweg van zeker bij is.

En dat is met afstand ons grootste Nederlandse talent.

28 december 2014 om 14:44

Edit: Reactie ergens anders bedoelt

29 december 2014 om 18:51

Vroeger speelden de jongens die jij opnoemt bij de wereldtop, namelijk Ajax en Psv. Ze gingen omdat ze elders meer konden verdienen, maar niet omdat ze meer kansen hadden op successen.

Strootman heeft een juiste stap gemaakt om naar AS Roma te gaan. Dit heeft hij zijn hele carriere al gedaan, door niet in een keer voor een grote club te kiezen. Jammer van zijn blessure, anders zat hij nu waarschijnlijk wel bij een United of andere top club.

Ik snap nooit die grote belangstelling voor Strootman. Twee jaar bij PSV gevoetbald en op de momenten dat er omging tegen Ajax werd hij samen met van Bommel weggevoetbald door Eriksen en Poulsen. Laat die jongen eerst wat prijzen winnen voordat we het over Real en Barca hebben.

29 december 2014 om 18:55

Altijd dat gelul over prijzen. Wat heeft een prijs ermee te maken? Is Reus dan een slechte voetballer omdat hij nog niks gewonnen heeft?

Strootman heeft pech gehad met zijn blessure. In het temp waarop hij zich aan het ontwikkelen was, zou een stap nog hoger op na dit seizoen wel gekomen zijn. Of misschien al na het WK waar hij op het middenveld had kunnen schitteren.
Nu moet hij nog wat langer geduld hebben, maar ik ben ervan overtuigd dat die echte topclub er vanzelf gaat komen voor Strootman. Er leiden genoeg wegen naar Rome (in zijn geval vanuit Rome) om over een paar jaar wekelijks te spelen voor de wereldtop.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren