Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Analisten Studio Voetbal roepen om Oranje-debutant in de spits tegen Frankrijk

Laatste update:

Pierre van Hooijdonk, Ibrahim Afellay en Ron Jans zijn het unaniem eens over welke speler bondscoach Ronald Koeman tegen Griekenland en Frankrijk in de punt van de aanval moet opstellen. Nu Wout Weghorst, Memphis Depay en Cody Gakpo alle drie geblesseerd zijn, willen de analisten van Studio Voetbal Brian Brobbey graag in de spits zien spelen.

Jans, sinds kort trainer bij FC Utrecht, zou eigenlijk het liefst Luuk de Jong zien terugkeren bij Oranje. “Hij is zo relaxed en zo in vorm. Ik vind hem echt goed nu.” Van Hooijdonk zet echter meteen een streep door zijn naam. “Hij heeft aangegeven dat hij niet meer voor Nederland wil spelen. Ik denk dat dat niet verandert als een eindtoernooi in zicht komt.”

Jeroen Stekelenburg noemt op zijn beurt de naam van Ajax-spits Brobbey, waar Jans zich wel in kan vinden. “Het is fijn dat hij nu negentig minuten kan spelen, dat was vorig jaar niet het geval, maar Ajax heeft het moeilijk en hij ook.” Afellay voegt daaraan toe: “Dat komt zijn spel ook ten goede, dat hij er niet steeds na 45 minuten of een uur spelen vanaf gehaald moeten worden.”

“Wat mij met name aan hem bevalt is zijn balvastheid”, begint Van Hooijdonk zijn pleidooi. “Tegen Frankrijk zal je vast veel onder druk komen te staan, dan is het wel fijn is om een spits te hebben die zo moeilijk van de bal te krijgen is. Hij is echt een plaag voor alle verdedigers waar hij tegen speelt." Nederland neemt het vrijdag 13 oktober in de Johan Cruijff ArenA op tegen Frankrijk en vliegt daarna naar Athene voor het EK-kwalificatieduel met Griekenland.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik denk dat je Brobbey bij Ajax dit seizoen alle wedstrijden moet laten staan en dan achteraf pas beoordelen of hij echt gaat aanhaken aan de top. Voor oranje met alle blessures op dit moment ook geen onlogische optie voor de spits!

2 oktober 2023 om 09:53

Eens, dat had vorig jaar natuurlijk al gemoeten. Op een gegeven moment was hij de meest efficiënte spits van de Eredivisie, wat bijzonder knap is als je steeds er maar in moet komen of er af wordt gehaald. Ik vind Brobbey dit seizoen sowieso al een van de weinigen die zich onttrekt van de malaise bij Ajax.

2 oktober 2023 om 10:06

Ik vind Brobbey echt een prima spits in wedstrijden tegen de kleinere clubs, maar heb juist het idee dat de grotere clubs in de Eredivise hem over het algemeen al heel makkelijk uitschakelen. Tegen PSV, Feyenoord, Twente en AZ heb ik hem nooit zien floreren en in de wedstrijden die ik daarvan heb gezien had de verdediging het ook nooit zo heel erg moeilijk om Brobbey uit te schakelen.

Ik denk dus dat hij tegen een Frankrijk echt gigantisch te kort zou komen en dat zijn enorme fysiek toch geen probleem gaat vormen voor de Franse centrumverdedigers.

2 oktober 2023 om 10:32

100% eens Myvision.

2 oktober 2023 om 10:36

In de bekerfinale tegen PSV was Brobbey echt heel goed. Hij was alleen wat onzuiver in de afronding.

2 oktober 2023 om 11:10

Bax Laat dat nou net het belangrijkste zijn voor een spits

2 oktober 2023 om 11:13

Ik zie best een aanval voor me met Lang-Brobbey-Malen en op 10 Simons. Veel beweging, ook snelheid, lef en Lang en Brobbey kennen elkaar goed. Als ze met 2 spitsen spelen zou ik Lang weglaten.

2 oktober 2023 om 11:21

Lang weg laten?..is de beste die ze hebben.

2 oktober 2023 om 13:00

eens, ik zie liever een malen of groeneveld in de spit en lekker op snelheid spelen

2 oktober 2023 om 15:37

@bassie021: Danjuma zit (al een hele tijd overigens) niet eens bij de voorselectie, dus dat zal moeilijk gaan.

2 oktober 2023 om 10:36

Dat zeiden ze vorig seizoen ook, je kan niet voor altijd blijven wachten. Stuur hem lekker naar België om bij een Anderlecht, Genk of Brugge ervaring op te doen. Deze man is (nog) niet Ajax waardig.

2 oktober 2023 om 10:57

Waar heb jij het nou weer over, het is op dit moment de man die het beste presteert in het huidige Ajax.

2 oktober 2023 om 11:23

Zegt dat wat over Ajax of over Brobbey?

2 oktober 2023 om 11:27

Over Brobbey. Die levert altijd, als Ajax goed is en als Ajax slecht is.

2 oktober 2023 om 11:33

@inkemontana, jij zit gewoon andere wedstrijden te kijken denk ik. Hij doet erg zijn best, maar dat betekent niet dat hij a. goed is, en b. goed presteert. Ik vind zijn goal wel erg mooi, maar met alle respect, het is RKC. Tegen Feyenoord, Twente is hij nergens te bekennen. Daar moeten we onze hoop niet op willen richten, althans, als je nog in de NL top mee wilt draaien.

2 oktober 2023 om 11:39

@myvision, je zier wel heel erg dat hij weet dat hij Ajax veel verschuldigd is maar je kan mij niet vertellen dat je denkt dat hij de spits is die Ajax verder brengt? Grappig genoeg denk ik dat onze beste spits waarschijnlijk Bergwijn is. Die is veel doelgerichter, heeft een beter schot. Ja koppen, dat gaat niet lukken, maar je kan je spel ook instellen op een kleinere spits.

2 oktober 2023 om 11:42

en wie scoorde tegen twente?

2 oktober 2023 om 16:07

Anderlecht, Brugge en Genk zijn beter dan Ajax momenteel :-)

2 oktober 2023 om 18:08

@piranha: ervaring opdoen bij betere clubs dan Ajax op dit moment? Is dat logisch?

2 oktober 2023 om 22:22

Volgens mij was hij tegen Twente zeker wel te bekennen kijkend naar het score formulier.

Zullen we dat niet doen? Die man kan niks.

Lekker een dynamisch afwisselende aanval. Beter.

2 oktober 2023 om 09:40

Met je eens dat zijn huidige niveau niet is waar Oranje naar moet streven, maar wat is he alternatief? Op Vincent Janssen na kan ik geen naam bedenken die het dan wel moet doen.

2 oktober 2023 om 09:45

Als Koeman weer kiest voor 532 dan moet je kiezen voor Malen en Lang samen met daarachter Simons

2 oktober 2023 om 09:51

Malen doet het bij BVB meer dan goed. Weliswaar meer vanaf de flanken, maar die lijkt het me meer te verdienen dan Brobbey. Die mag dan balvast zijn maar ben daar verder niet zo kapot van. Geen overzicht en weinig techniek.

2 oktober 2023 om 09:54

Malen of zelfs die gozer van Toulouse. Of Zirkzee, die zich momenteel ontwikkelt tot een uitstekend meevoetballende spits bij Bologna.

2 oktober 2023 om 09:56

Malen is inderdaad een goede. Maar wat Fossen zegt, wel meer een flankspeler, of in een tweespitsensysteem inderdaad. Maar ook in dat laatste geval heb je er iemand bij nodig, en in de spits vind ik Brobbey beter dan Lang. Met Malen en Lang heb je echt niemand die fysiek ook maar een beetje op kan boksen tegen de gemiddelde centrale verdediger.

2 oktober 2023 om 10:00

De vraag is of je überhaupt die fysieke strijd moet willen aangaan. Een 2 mans aanval met Lang en Malen met daarachter Simons lijkt me voor Frankrijk lastiger te verdedigen dan een Brobbey die graag de bal in de voet wil hebben.

2 oktober 2023 om 10:01

Vincent Janssen heeft ook bedankt voor Oranje. Tegen Frankrijk zou ik gewoon met 532 aantreden en loeren op de counter. Zonder Frenkie de Jong heb je werkelijk geen opbouw van achteruit, als je al een kans had tegen Frankrijk. Met Malen en Lang voorin, en gewoon een muur optrekken tegen de Fransen.
Tegen de Grieken zal Koeman waarschijnlijk Lang, Malen en Simons voorin zetten.

2 oktober 2023 om 10:03

Precies zoals Fossen zegt. Je moet de fysieke duels niet aan willen gaan. Brobbey zal de duels met Upamecano, Saliba, Konate, Kimpembe etc niet winnen. Een bewegelijke voorhoede met Malen en Lang zal meer kans maken.

2 oktober 2023 om 10:12

Hoop eigenlijk nog steeds op Zirkzee voor de toekomst. Vergeleken met Brobbey en zijn generatie als we het hebben over puur talent, steekt hij er wat mij betreft met kop en schouders bovenuit. Alleen die clubkeuzes van hem zijn onvoorstelbaar…

2 oktober 2023 om 10:19

Ik denk dat je een complementair duo nodig hebt. Malen en Lang worden gewoon weggeblazen bij ieder fysiek duel, die je ook niet gaat vermijden. Dan liever Brobbey die af en toe z'n kont erin kan zetten zodat Simons of een ander bij kan sluiten.

Maar goed, lijkt me dat we in beide scenario's tegen Frankrijk kansloos zijn.

2 oktober 2023 om 10:30

@rvpstrikernl

Bayern Munchen was onvoorstelbaar. Maar in Italië doet hij echt nu echt goed. Uitstekende link-up player. Heel veel aanvallen lopen via hem. Is rustig rond de 16 en weet vaak de lopende spelers te vinden. Hij scoort nog niet heel veel, maar is wel ontzettend nuttig

2 oktober 2023 om 10:40

Dallinga? Zou dat een optie zijn begint te scoren in Frankrijk.

2 oktober 2023 om 10:51

Joel Piroe

2 oktober 2023 om 10:57

Met Xavi, Malen en Lang spelen. Dat is momenteel de beste voorhoede. Veel dynamiek.

2 oktober 2023 om 11:43

Ja precies, vreemd dat deze jongen niet genoemd wordt want hij doet het daar aardig en heeft echt een neusje voor de goal. Als je daar Lang en Malen naast zet, heb je tegen Griekenland geen probleem. De wedstrijd tegen Frankrijk is iets anders, waarschijnlijk beter 532 spelen met enorme counter spelers voorin. Die wedstrijd verlies je 9 van de 10 keer, 1 keer met mazzel haal je er wat uit.

2 oktober 2023 om 09:48

@Feyenoordsv ik zeg niet dat hij in het Nederlands elftal moet maar om hem gelijk af te zeiken dat hij niets kan slaat nergens op.
Wat denk jij Ajax draait slecht en denk jij even dat meneer die niets kan even de pannen vh dak speelt.
Ondanks in een slecht draaiend team sleurt hij wel steeds 2 a 3 man met zich mee en werkt zich de pleuris.

2 oktober 2023 om 09:57

@mtichajax020

Tja, dat is leuk hoor. Maar zijn schot is matig, hij is niet echt koel voor de goal en hij kan niet koppen. Daarnaast is het meevoetballend ook niet je van het.

Eerlijk gezegd is het een soort Kazim Kazim-achtige spits. Die kon ook 2 verdedigers bezighouden, en de bal aannemen met zn kont naar de goal. Maar afwerken ging niet goed, schieten was matig en het hielp het aanvalsspel nooit veel.

2 oktober 2023 om 10:06

@Feye_88 in de jeugd was het echt een beest hoor.
En denk jezelf niet dat jij zijn schot matig vindt, niet koel is voor de goal, matig is in koppen dat dit puur met zelfvertrouwen te maken heeft want dit speelt gewoon heel erg met hem omdat het team naaitje speelt.
Die dingen die jij benoemt, had hij in de jeugd geen last van.

2 oktober 2023 om 10:16

Beetje een onzin verhaal Mitch. Het feit dat het team slecht draait heeft helemaal niets te maken met het feit dat Brobbey na een doelpoging 7/10 keer op z'n gat valt. Zijn balans is gewoon niet goed en daardoor zijn schot op goal ook niet.

2 oktober 2023 om 10:23

@bizzlad waarom is dat nou weer gelijk een onzin verhaal.
In zijn jeugd periode knalde hij elke bal er gewoon in, uit elke hoek, dus hij is het nu opeens verleerd???

2 oktober 2023 om 10:27

In de jeugd was Achahbar ook geweldig. En Bojan Krkic de nieuwe Messi. Dat is geen graadmeter.

In de jeugd had Brobbey gewoon 20 kg meer spiermassa dan de rest.

2 oktober 2023 om 10:37

Niet mee eens Feye Brobbey heeft sowieso veel meer goals gemaakt dan Kazim, en al een stuk belangrijker geweest dan Kazim ooit is geweest voor Feyenoord en andere clubs. Brobbey krijgt geen enkel bruikbare bal, en behalve Forbs speelt iedere speler met zijn ziel onder zijn arm van ons. Het is gewoon dramatisch gesteld bij ons.

2 oktober 2023 om 10:37

In de jeugd was brobbey niet eens zo groot ga nou maar niet doen alsof je hem toen al volgde.

Eens dat hij niet in oranje hoort, maar kom niet met onwaarheden

2 oktober 2023 om 10:43

@mitch.....jeugd voetbal is niet hetzelfde als met de grote jongens mee doen.

Er zijn talloze voorbeelden van jeugd exponenten die allemaal een grote toekomst lijken te hebben, tot ze met de volwassenen gaan mee doen.

Geen idee wat de reden is, maar ik heb het idee dat Brobbey de afgelopen 2 jaar eigenlijk alleen maar minder goed geworden is. Jij volgt hem al vanaf de jeugd en hebt daardoor misschien het idee dat hij in een (tijdelijke) dip zit waar hij nog wel uit komt.

Ik volg de Ajax jeugd niet, dus volg hem pas vanaf het moment dat hij doorbrak. Daarin maakte hij wat mij betreft indruk, waarna het vanaf z'n transfer naar Leipzig eigenlijk alleen maar slechter werd. Hij lijkt zich tot nu toe niet echt te herpakken bij Ajax. Hoop oprecht dat het nog wel gaat gebeuren trouwens.

2 oktober 2023 om 10:47

Ga je mond eens even wassen met zeep. Wat een vergelijking. Al qua rek in de speler, snelheid en afwerking klopt het al niet.

2 oktober 2023 om 10:52

Het is ff anders he in de schaduw van een voor Ajax topspits als Haller die alles erin peert en tegenstanders moe maakt vergeleken met zelf de kar trekken.

Voordat hij de transfer maakte was Ajax een klasse beter dan de rest van de ED. Natuurlijk ziet alles er dan beter uit.

Nu is Ajax belabberd en is Brobbey naar mijn mening de enige die wat probeert.
Hij is indd niet kalm voor de goal. Was CR7 op die leeftijd ook niet bij wijze van.
Tijd zal leren of hij dat ooit wordt.

2 oktober 2023 om 10:53

Feye_88. Buiten de jeugd knalde hij ook elke bal erin. Niet voor niks dat hij vorig seizoen het hoogste doelpuntenmoyenne had in een toen al zwak Ajax, en waarbij hij ook nog eens elke keer lekker uit de basis gehaald werd, omdat Kudus zo nodig in de spits gezet moest worden door Schreuder. Om nog maar te zwijgen toen hij in een goed draaiend Ajax onder Ten Hag opkomend talent was en gelijk een moyenne van 7 goals in 396 minuten wist te maken, oftewel 1 goal per 56 minuten. Hij heeft rondom zijn schot en koelheid al hele goede dingen laten zien in zijn (nog korte) professionele geschiedenis. En hij was het inderdaad duidelijk even kwijt, maar dat lijkt me meer met vertrouwen en een waardeloos elftal te maken te hebben, ook omdat er nu wel weer verbetering zichtbaar lijkt te zijn.

2 oktober 2023 om 10:54

@sulejmanii

Kazim maakte er 12 tegenover Brobbey met 13 vorig seizoen en hij gaf meer assists. Kazim speelde destijds in een zeer matige Feyenoordaanval.

Het team is dramatisch, maar Brobbey is echt geen fantastische spits. Hij heeft wellicht het niveau van vorig jaar vastgehouden, maar is er niet beter op gaan spelen. Hij mist ook met enige regelmaat behoorlijke kansen en zijn schoten gaan vaak als rollertjes voorlangs.

Hij werkt wel hard, maar dat is niet genoeg voor Oranje. Hij heeft dit seizoen toch ook echt nog niet laten zien dat hij aan de top van het niveau van de Eredivisie zit?

2 oktober 2023 om 10:59

@inkemontana

Tja, zo hadden wij het seizoen ervoor Dessers die in de eerste seizoenshelft een uitstekend moyenne haalde, maar uiteindelijk ook geen geweldige spits is/was. Hetzelfde geldt voor Danilo vorig seizoen, die qua doelpuntenbijdragen (goals+assists) gelijkwaardig was aan Brobbey en dan in een minder goede aanval speelde dan die Ajax had (feyenoord werd kampioen door t middenveld en de verdediging, maar de vleugels waren matig)

2 oktober 2023 om 11:29

Brobby speelt ook in een matig elftal toch? En daar is ie momenteel een van de betere in. En dan met Zierikzee aankomen die net 3 ballen goed geraakt heeft

2 oktober 2023 om 12:22

Een van de betere......die jongen heeft 1 - 2 keer gescoord?

Ik snap echt dat het nu gewoon moeilijjk is om een goeie spits in Oranje te zetten. Maar we zijn het toch met z'n allen wel eens dat het triest en zorgelijk is dat we niets beters kunnen opstellen dan dit.

2 oktober 2023 om 19:31

@feye_88

Spiermassa heeft natuurlijk wel echt bar weinig te maken met een bal afmaken.

Ook bij Ajax deed hij dit voor hij naar Leipzig ging gewoon voortreffelijk.

Verschil is wel dat hij toen in een team speelde met genoeg creativiteit en hij dus juist niet constant moest sleuren met fysiek maar gewoon op zijn kans wachtte voor doel.

Fijn dat hij nu 90 min kan spelen en sterk is, maar scherp blijven voor doel met dat type spel en de slechte teammoraal bij Ajax?

2 oktober 2023 om 10:11

Kramer?

2 oktober 2023 om 10:27

Haha, je had dit als Ajacied over een Feyenoordspeler moeten zeggen die de afgelopen jaren werden geselecteerd. Populistisch gelul Feyenoordsv. Brobbey was vorig seizoen in de Eredivisie gewoon even efficiënt als jullie Gimenez, terwijl hij bij een veel slechter samenspelend team zat en veel minder minuten per wedstrijd de kans kreeg. Die cijfers liegen niet.

2 oktober 2023 om 10:45

"je had dit als Ajacied over een Feyenoordspeler moeten zeggen die de afgelopen jaren werden geselecteerd"

Dan ben je erg snel uitgepraat Myvision. Wij hebben geen gastjes (ala Taylor) die na 3.5 goeie minuten bij Ajax 1 direct mee mogen met Oranje

2 oktober 2023 om 10:52

Haha, waarheid, ik vind daar ook wel wat van trouwens Bizzlad maar een Brobbey kan je er prima bijhebben denk ik.

2 oktober 2023 om 11:44

Eerlijk is eerlijk, in de Brobbey van voor de RB Leipzig transfer zag ik DE toekomstige spits van Oranje. Maar hij laat nu al zo lang weinig zien, dat ik langzaam aan begin te twijfelen of hij het gewenste niveau nou wel echt in zich heeft.

2 oktober 2023 om 12:24

@myvision

Tja, je refereert nu naar vorig seizoen. Dat was het eerste seizoen van Gimenez, die vooral in de 2e helft op gang kwam en daarin gewoon aan de lopende band scoorde. En nu is het verschil al helemaal enorm.

Brobbey heeft zich gewoon niet bewezen. Als hij erbij komt, wordt het criterium om geselecteerd te worden wel heel laag.

Hij onttrekt zich half aan het gemiddelde niveau van de nr 14 van NL op dit moment. Hij kon tegen Hancko en Trauner helemaal niks klaarspelen. Laat staan tegen de verdediging van Frankrijk.

Als hij bij een andere club speelde, had iedereen alleen een sterke speler gezien, maar verder niks bijzonders. Wat hij laat zien is niet beter of slechter dan wat Kramer op dit moment laat zien. En die gaan we ook niet selecteren.

2 oktober 2023 om 17:25

Er moet een echte spits in de spits. Niet dat gezeik met buitenspelers in de spits. Brobbey is niet goed genoeg voor een basisplek in het Nederlands elftal, maar op dit moment is hij de enige optie.

De Jong heeft het nooit geweldig gedaan in Oranje. Is vooral goed met de kop, aan de grond blijft het een matige spits. Daarbij is hij gestopt.
Ik denk dat je naar Brobbery of Zirkzee moet kijken.(of eventueel Dallinga) Allemaal niet geweldig, maar als Koeman bij Frimpong en Gravenberch aangeeft dat Jong Oranje belangrijk is, dan moet de doorstroming ook vanuit daar komen.

2 oktober 2023 om 11:30

Nooit geweldig gedaan?..hij heeft maar 8x basis gestaan en 31 invalbeurten en vaak alleen ingevallen op het einde en toch 8 goals gemaakt.. en ook paar belangrijke goals.. en je ziet het bij Psv basis en kijk eens naar die statistieken.. daar komen spelers die jij opnoemt niet aan..

Zierikzee? als je dat al geweldig vind dan heb je er ook niet veel verstand van nee..

2 oktober 2023 om 11:34

Moeilijk he lezen: "allemaal niet geweldig"

2 oktober 2023 om 16:08

Jij zegt dat je naar Brobbey of Zierikzee moet kijken..waarom dan..omdat ze niet geweldig zijn?..

2 oktober 2023 om 16:43

Omdat je niks anders hebt

2 oktober 2023 om 18:08

Hoe vaak zie je Zirkzee spelen dan? En makkelijk weer he? Anderen van weinig verstand van voetbal betichten als ze een andere mening hebben over een speler die momenteel goed speelt.

Het begint aardig uit de hand te lopen zo met blessures e.d.
Geen fatsoenlijke keeper en spits te vinden die in Oranje kunnen spelen. Toch wel een probleem bij Nl.

Denk dat er ergens in Brobbey nog steeds wel een talent schuilt, maar het komt er inmiddels al bijna anderhalf jaar niet uit. Dus obv zijn prestaties heeft hij absoluut niets in Oranje te zoeken. Maar het is gewoon echt een kwestie van gebrek aan beter.

2 oktober 2023 om 10:17

Doet het bij Ajax dit seizoen best ok. Ajax draait slecht, maar hij zakt niet door het ijs. Werkt hard en is voor Ajax nu gewoon een goede spits.

2 oktober 2023 om 10:20

Dus best ok presteren bij Ajax is tegenwoordig al genoeg om in Oranje te komen?

2 oktober 2023 om 10:58

3 andere spitsen geblesseerd en De Jong heeft bedankt. Ja, dan kom je bij een 5e spits uit die ok presteert. Zo raar is dat toch niet?

2 oktober 2023 om 11:07

Je kunt je afvragen na hoeveel keuzes je gewoon een ander systeem moet gaan spelen. Anders kom je dadelijk weer uit bij het Oranje van Marco van Basten waarin spelers als Dave van de Bergh en Romano Denneboom werden opgeroepen omdat ze per sé aan het systeem vast willen houden.

2 oktober 2023 om 11:29

Ik ga graag graag terug naar het oranje onder v basten. Zien we teminste leuk voetbal.

2 oktober 2023 om 11:45

Haha mooi hoe het geheugen werkt he. Onder die man hebben we in 4 jaar tiojd welgeteld 2 leuke wedstrijden gespeeld tegen Italie en Frankrijk. De rest was echt om te janken...

Tja, bij gebrek aan beter moet dat maar. Het is helaas triest gesteld met onze aanvallers.

Heeft Brobbey gescoord ofzo dit weekend??

2 oktober 2023 om 10:02

Hij is dus goed voor 43% van de Ajaxgoals. Geen andere NL spits komt aan zulke percentages, behalve Michiel Kramer, met 60%. Kramer in Oranje!

2 oktober 2023 om 10:57

Kom dan eerlijk gezegd eerst uit bij Weghorst. En daarna bij Malen in de spits en iemand anders op rechts.

2 oktober 2023 om 11:00

@migi

Ja, ik denk niet dat we om Weghorst heen kunnen, ook al ben ik echt geen fan van m. Maar als 2e en 3e optie lijken me Malen en Zirkzee de beste opties.

2 oktober 2023 om 11:05

Inderdaad Migi, zet dan Xavi gewoon op rechts en dan kun je Veerman of Reijnders op 10 zetten.

Brobbey in Oranje zou echt bizar zijn.

Op basis van wat dan? Dat het een Nederlander is en spits van beroep is? Want qua prestaties kun je dit serieus nemen. Enkel onder het mom van "bij gebrek aan beter"

2 oktober 2023 om 10:14

Je beantwoordt jouw vraag in de laatste zin.

2 oktober 2023 om 10:30

Als je eerste drie keuzes Gakpo, Memphis en Weghorst geblesseerd zijn, dan val je inderdaad terug naar je 4e keus spits, en dat is Brobbey (of Malen, of Dallinga, of Zirkzee). Geen feestje, maar wat moet je anders?

Luuk de Jomg ?? Die heeft toch bedankt voor het Nederlands elftal ?? Misschien ook wel de reden dat hij nu zo goed speelt, minder druk schema. Dalinga ? Die scoort toch ook in zijn wedstrijden voor zijn club. Gaat wat mij betreft om de vorm van de dag.

Had altijd zo de hoop dat Brobbey onze nieuwe spits zou worden in het Nederlands elftal maar ik zie het somber in bij hem. Doet het leuk/goed tegen de mindere clubs in de eredivisie maar als er 2 goeie centrale verdedigers staan zie je al gauw dat hij het moeilijk heeft. Tegen feyenoord zat hij in de broekzak van Trauner en Hancko hoezo denken ze dan dat hij enig kans maakt tegen de verdedigers van Frankrijk ???

Ik heb hier om een aantal redenen twijfels bij. Ik vind dat Brobbey in de Eredivisie inderdaad goed verdedigers van zich af kan houden, maar straks speelt ie tegen Upamecano, Konaté en/of Kimpembe en die spelen wekelijks tegen spitsen die zo sterk zijn als Brobbey. Ik vind hem ook een beetje slap in het drukzetten, hij sprint nauwelijks wanneer hij druk zet maar sjokt eerder. Ik vind hem ook erg onrustig voor de goal. Ik zou spelen met Lang, Malen en Simons voorin en daarachter Schouten Veerman en Koopmeiners.

2 oktober 2023 om 10:02

Rubentje13

Dat je kritisch bent op Brobbey mag... dat is een mening.

Maar zeggen dat hij nauwelijks sprint met drukzetten? Dan valt jouw hele mening uiteen... Dan kijk je geen Ajax en roep je nu maar wat. Brobbey werkt zich iedere week 3 slagen in de rondte.

Als Bergwijn en een aantal anderen daar een voorbeeld aan nemen, staat Ajax er al iets beter voor.

Wat mij betreft mag Brobbey juist wel wat minder doen, zodat hij wat meer energie overhoudt om gecontrolleerd af te kunnen werken.

2 oktober 2023 om 13:49

Jij chargeert ook flink he. Het gros van de wedstrijd loopt Brobbey inderdaad te waggelen. 3 slagen in de rondte werken is echt zwaar overdreven.

2 oktober 2023 om 10:22

Haha met Simons Malen Lang en Veerman ??? 😂😂 Schouten?? Voor de Eredivisie kan dat wel, maar voor Nederland haha dit is toch geen niveau, tegen Frankrijk heb je niks aan deze spelers ,

2 oktober 2023 om 10:36

Wat is het alternatief dan? Je moet iemand hebben die de voorwaartsen kan bereiken en Veerman lijkt mij daarvoor de eerste vervanger van Frenkie. Schouten is de ideale CDM in Oranje, want die is zowel verdedigend van hoog niveau als aan de bal goed, en heeft ruime ervaring in de Serie A (en speelde tegen Arsenal prima). Koopmeiners kan je vervangen door Reinders als je zou willen, is mij om t even. Of wil jij met drie verdedigende middenvelders gaan spelen?

2 oktober 2023 om 10:42

Lachwekkend inderdaad, en dan worden wij als arrogant gezien. Sowieso hebben spelers uit sterkere Europese competities de voorkeur.

2 oktober 2023 om 10:46

Aangezien PSV onlangs met 4-0 weg is gepoetst door Arsenal is het raadzaam om iets verder te kijken dan Psv'ers als er tegen Frankrijk gespeeld moet worden.

De Roon (zal iedereen wel weer wat van vinden) maar die staat tegen Frankrijk bij mij als eerste op papier!

2 oktober 2023 om 11:36

Schouten en Veerman is een geweldig blok dat zich verdedigend helemaal kapot liet spelen door Arsenal.
Daarbij is Schouten na 3 wedstrijden PSV niet ineens De Roon en Wieffer voorbij.

2 oktober 2023 om 13:54

@fr010 Schouten is al lang Wieffer en De Roon voorbij maar heeft de pech (gehad) dat hij lang bij een middenmoter/ degradatiekandidaat in Italië gespeeld heeft. Daar deed hij het ook al uitstekend, maar viel hij niet op. In Nederland laat hij al meteen zien één van de besten (zoniet de beste) te zijn op zijn positie. Schouten speelde ook prima tegen Arsenal, dus grappig dat je die wedstrijd aanhaalt. Dat Veerman niet goed was, klopt helemaal, maar dat betekent niet dat je hem meteen moet afschrijven. En het betekent ook niet dat je hem niet moet opstellen. Wie zou jij opstellen dan? Als je gaat spelen met Wieffer en De Roon, weet je zeker dat je niet gaat scoren en 90 minuten gaat tegenhouden.

2 oktober 2023 om 13:57

@shenkie bij balbezit van Arsenal werd PSV inderdaad weggespeeld, maar aan de bal was PSV prima. In de eindfase van de aanval hield het op, maar PSV kwam regelmatig goed onder de druk van Arsenal uit en had een aantal keer goede combinaties. Dat komt ook door Veerman en Schouten. Niet vergeten dat je bij Oranje ook met betere spelers om je heen speelt en dat een groot verschil kan maken.

2 oktober 2023 om 11:34

Niet serieus te nemen dit. Afgelopen zaterdag was brobbey een van de weinige die de hele wedstrijd als de brandweer te keer ging. Dat je geen voorkeur hebt dat kan maar wel met goede argumenten komen. En dan hem te slap vinden tegen die verdedigers en dan met de kleinste psv mannen aankomen

2 oktober 2023 om 12:21

Het hele drukzetten van Ajax is een soort semi-druk zetten. Wel rennen naar de man toe, maar niet met het idee om de bal te veroveren maar alleen met het idee om maar aan je taken te voldoen. Daar zit nogal een verschil in als je kijkt op welke manier Feyenoord en PSV drukzetten. Dat statistiekje over de high intensity sprints, waarin Ajax onderaan staat, zegt daarin genoeg. Het is rennen voor de bühne. Daarom is Brobbey ook niet geslaagd bij Leipzig, hij kan het tempo dat gevraagd werd daar niet aan of niet volhouden voor 90 minuten. Dan ben je wat mij betreft ook niet geschikt om eerste spits van Oranje te worden. Zet daar maar Malen neer, die bij Dortmund wel aantoont constant op dat niveau te kunnen presteren en technisch beter is dan Brobbey.

Verder is de vergelijking met de 'kleinste' PSV mannen mank. Ze spelen op andere posities. Bovendien zijn Schouten en Veerman zeker niet klein en vormen op het moment het kloppende hart van de nummer 1 van Nederland. Dan vind ik het geen gekke optie om voor hen te kiezen als opties voor Oranje. Dat ze wellicht allebei (nog) niet het niveau hebben van de Europese top kan ik goed in meekomen, maar de alternatieven hebben dat ook niet. Je kan ook niet met alleen maar verdedigende middenvelders gaan spelen, zeker omdat Frankrijk het ook prima vind om lekker in te zakken en dan te counteren. Dan moet je ook creatieve spelers opstellen die voetballend veel toevoegen. Van de middenvelders die overblijft zonder Frenkie, is Veerman voetballend gewoon veruit de beste. Als je gaat spelen met De Roon en Wieffer op het middenvelder, krijg je de ballen niet langs de middenvelders van Frankrijk of achter de laatste lijn.

Lijkt me prima plan inderdaad. Gakpo geblesseerd...dus wat moet je anders? Frankrijk proberen zo lang mogelijk partij te geven, maar de wedstrijd tegen Griekenland is belangrijker.

Als Weghorst, Gakpo en Memphis geblesseerd zijn heb je eigenlijk niet veel opties buiten Brobbey. Ben ook wel benieuwd hoe hij het doet tegen de absolute wereldtop zoals Frankrijk.

2 oktober 2023 om 09:58

Zoals het er naar uitziet gaat Koeman weer 5-3-2 spelen, dus dan heb je geen spits nodig, want Brobbey in Oranje in deze huidige vorm zou echt belachelijk zijn en hetzelfde geldt eigenlijk ook voor Bergwijn.

2 oktober 2023 om 10:30

Brobbey is nog een van de lichtpuntjes van dit Ajax. Ik zou hem zeker wel proberen omdat hij ook een spits van de toekomst kan zijn. Hij is daarnaast veel beter in vorm dan Bergwijn. Die is het gewoon totaal niet. Ik vind Brobbey samen met Forbs nog een sprankje hoop hebben bij Ajax...

2 oktober 2023 om 18:23

@modricmagic: dan is het wel heel donker bij Ajax. Ik heb Brobbey tegen Feyenoord gezien.....die heeft echt werkelijk waar helemaal niks goed gedaan en loopt er maar ongeïnspireerd bij

2 oktober 2023 om 10:55

ModricMagic ik ben het met jou eens , denk dat als brobbey betere spelers om zich heen heeft,dat hij het ook beter gaat doen

Ik zie nog liever Dallinga



Ben voor Ajax maar brobbey is samen met bergwijn echt een speler die continu wordt gehypt door de media. Als je zijn aanname ziet bij zijn goal zaterdag en hoeveel tijd hij nodig heeft voordat hij daadwerkelijk schiet. Dat wordt helemaal niets tegen Frankrijk.

Dan maar Malen in de spits. Ook niet echt een fan van maar in ieder geval beter dan Brobbey

2 oktober 2023 om 10:57

Malen in de spits tegen Frankrijk gaat het niet worden , gewoon vanaf de flanken laten spelen en n daar ligt zijn gevaar, brobbey met betere spelers om zich heen dan zul je wel zien dat hij beter kan voetballen

2 oktober 2023 om 11:33

Brobbey gehypt? Hij wordt juist overal afgekraakt terwijl hij goed speelt. Goals zullen hem dan ook volgen.

Brobbey komt zelfs hij dit Ajax geregeld in hele kansrijke posities, hij kan er qua kansen elke wedstrijd wel 2 of 3 maken. hij schiet er alleen te weinig in. Een wedstrijd in de spits bij oranje zou hem een boost kunnen geven in zelfvertrouwen.

2 oktober 2023 om 12:32

In een wedstrijd tegen Frankrijk waar het niveau veel hoger ligt een hij geen kans krijgt? Daar gaat hij echt niet beter van spelen.

2 oktober 2023 om 12:39

Ja Depay kwam ook in heel veel scorende posities en geweldig miste. De Jonge miste ook een een open jans voor het goal. Giminez het zelfde. Alleen de verwachtingen van Brobbey liggen wel erg hoog. Hij had dikke pech dat Schreuder trainer werdt bij Ajax die heeft veel spelers slecht gemaakt. Steijn maakt het voorlopig ook niet waar. Maar kijk maar eens hoeveel spelers aan Brobbey hangen als ze dit bij Luke de jong doen is het een vrije trap.

Ik zie het in Brobbey niet echt zitten.... Een beetje een blind en gespierd dravertje, die af en toe eens scoort, maar toch veel te veel kansen mist.... Die moet Oranje dan redden? Nee, dan (zoal hierboven al gezegd wordt) maar Malen in de spits.

2 oktober 2023 om 11:10

Wie moeten ons redden dan ? Veerman? lang? Schouten ? Heb je Arsenal tegen psv gekeken? 4-0 , weg gespeeld door Arsenal, Brobbey gaat gewoon knallen in de spits, we moeten allemaal die brillen af doen en fuck die club voorkeur,

Denk niet dat dit zo slim is om hem te selecteren, want zo populair is hij ook weer niet en hij komt de laatste tijd wel erg veel in het nieuws, en nu niet gelijk weer de "racismekaart" trekken want daar heeft het helemaal niets mee te maken. Bedenk me net dat het helemaal niet zo top is om een gekleurde voetballer te zijn...pff de dingen waar je je maar over druk moet maken zeg!

2 oktober 2023 om 11:15

Veel tekst geen inhoud

2 oktober 2023 om 12:33

Wat een onzin, zeg dan niks.

Brobbey is na Weghorst Gakpo etc een logische keuze. Wat ik hier zie is veel mensen die elkaar na praten. Zonder echt 90min Brobbey te bekijken. Als je kijk wat die gozer allemaal doet bij Ajax. Dat hij zijn kansen niet afmaakt is puur op vertrouwen en ritme krijgen. Plus Brobbey is totaal geen ego. Dat heb je met Lang in de spits wel. En zeker tegen Frankrijk met beren als verdedigers heb je een speler nodig zoals Brobbey zodat Malen, Xavi of Lamg het spel te kunnen maken. Het is geen fifa waar je met snelle behendige spelers wat kan doen. Dallinga was vorig seizoen heerlijk bezig. Dit seizoen is het tot nu toe matig. Zirkzee noemen is helemaal belachelijk. Ga maar eens wedstrijden van hem bekijken.

2 oktober 2023 om 10:45

Eens! Ik zou heel graag eens Brobbey willen zien met al die kwaliteit om hem heen is het onmogelijk dat hij daar niet heel erg van zou profiteren. Bijvoorbeeld in die wedstrijd tegen Ierland had je denk ik veel beter met Brobbey kunnen beginnen dan met Malen. Jammer dat hij niet eens de kans krijgt om te starten aangezien de spoeling toch echt dun is in die positie.

2 oktober 2023 om 11:19

Precies! Om spelers zoals Lang en Malen te laten bloeien heb je een balvaste spits nodig waar door je veel meer dreiging krijgt vanaf de flanken dat zie je bij PSV met Luuk, bij BVB met Fullkrug. Met Xavi daarachter heb je echt super veel dreiging.

2 oktober 2023 om 12:24

Volgens mij moet je zelf een wedstrijden van Zirzkee gaan kijken, doet het uitstekend daar en speelt elke wedstrijd goed.

Lekker creatief.. persoonlijk zie ik Brobbey liever niet in de spits bij het NL-elftal. Echter zijn er ook weinig alternatieven

Lastig voor NL wat betreft spitsen. Als er toch zo een dunne bezetting is dan misschien Dallinga proberen?

Koeman kennende wordt het Malen of Bergwijn in de spits...

Ik snap niet dat men (Ron Jans) door blijven gaan over Luuk de Jong in Oranje. Hij heeft bedankt en dat verhaal is toch gewoon overbodig om telkens weer op te rakelen. Hij is goed tegen de kleintjes maar tegen grote ploegen breekt hij geen potten voor je in Oranje.. door selecteren dus is mijn devies. Overigens vraag ik me af wat Ron Jans uberhaupt in dit programma doet terwijl hij zelf genoeg werk aan de winkel heeft met zijn ploeg , zeker na afgelopen wedstrijd thuis verliezen 0-2 van Almere City.. dat is toch een blamage voor Utrecht.. dan ga je toch niet in Studio Voetbal zitten kijk mij eens verstandig praten over voetbal. En gisteren was het volgens mij ook de Jeroen Stekelenburg show ofzo, het leek wel een persoonlijk interview hoeveel die man continu aan het woord was, ik irriteerde me er eerlijk gezegd dood aan... Dan heb je personen als Affelay, Van Hooijdonk en Jans in het programma en 9 van de 10x is die Stekelenburg aan het woord en alles aan het uitleggen... pfff Zo weer even heerlijk gemopperd op de Maandag ochtend fijne dag allemaal!

Toch wel grappig om te lezen dat mensen hier roepen dan Brobbey niks kan terwijl er een paar ex-profs en een heel degelijke trainer er anders over denken. Denk je echt dat je meer ziet dan deze mannen?
Volgens mij gewoon gefrustreerde ajax-fans die zich afreageren op Brobbey. Dat die meer moet laten zien snappen we allemaal. Maar ik durf wel de stelling te nemen dat die gozer een meer dan fatsoenlijke spits is als het zelfvertrouwen er is en hij in een goed draaiend team speelt.
Ik vind het geen gek idee om hem in ieder geval mee te nemen. Denk wel dat je gewoon op de counter moet gaan spelen tegen de Fransen met 2 snelle spitsen, maar mocht je wat moeten forceren is het wel goed als je een aanspeelpunt op je bank hebt zitten.

Brobbey heeft echt wél de potentie om een fenomeen in die spits positie te zijn. Als hij nou eens een keer beter bediend zou worden met wat betere ballen bij Ajax dan durf ik mijn hand in t vuur te steken dat hij die allemaal in het doel zou begraven. Naast het feit dat hij balvast is , oersterk en gewoon goede techniek heeft vind ik zijn never-give-up attitude en keihard werken mentaliteit eentje die je echt goed kan gebruiken in het elftal, een beetje Wout Weghorst alleen dan veel betere techniek en jonger. Die jongen werkt als een paard en klaagt (bijna) nooit, geeft nooit op, je zou bijna willen dat hij een medespeler vaker op zn donder gaf, maar dat siert hem ook als persoon , aardige jongen is het ook gewoon. Hopelijk gaat het er alsnog uitkomen binnenkort met Brobbey want dat hij alles in zich lijkt te hebben om een top speler te zijn dat is voor mij wel overduidelijk!

Gewoon Donyell Malen toch? Dat lijkt me een 1 2tje

O ze willen wel erg graag verliezen, misschien Vincent Jansen oproepen

Nu vind ik Brobbey een veelbelovende spits maar eigenlijk is elke ajax speler die oranje haalt momenteel lachwekkend. Zet dan gewoon Xavi in de spits.

Tegen Griekenland kun je het met Brobbey proberen, maar tegen Frankrijk lijkt me dat je met een wat behoudender spelplan dient aan te treden.

Daarentegen, de 3421 variant tegen Griekenland lukte prima met Weghorst dus dat zou ik eigenlijk in stand houden. Tegen Frankrijk verwacht ik eigenlijk een extra verdediger en dan lijkt het wat meer op een traditionele 433 waar Brobbey beter uit de voeten kan komen. Het is uiteindelijk lood om oud ijzer: op dit moment heeft Nederland geen absolute topspits. Is ook niet erg, als de aanvoer erachter maar goed zit.

Leuk als sloopkogel de laatste 15 minuten maar ik zou gewoon starten met 2 voorin met Xavi daarachter Lang en Malen hebben wel een streepje voor in de spits lijkt me.

Toch wel krankzinnig dat er bij Oranje niet 1 spits rondloopt van wereldklasse. Echt een vreemde ontwikkeling. We praten doodleuk over Brobbey als kandidaat, een doorsnee voetballer.

Brobbey is het gewoon net niet wat mij betreft. Ik zou zelf een basiself neerzetten voor de counter. Lang en Malen in de spits met als middenveld Veerman voor de steekpass, Koopmeiners voor de combinatie en Wieffer voor de balans.
Qua verdediging Dumfries, botman, van dijk, vd Ven, Ake.
Op doel van den Brugge want die verdiend nu ook gewoon een kans.

Als Koeman 5-3-2 of 4-4-2 gaat spelen beter met Lang en Malen. Beide lekker in vorm, al wat vaker gespeeld met elkaar. Brobbey speelt leuk bij Ajax, maar daar blijft het bij. Kan hem wel meenemen en laten invallen, maar zeker niet laten starten.

Ik zie Brobbey echt geen potten breken in Oranje. Hij wordt geroemd om zijn fysiek maar tegen die Franse verdedigers stelt dat bar weinig voor. Volgens mij kan Donyell Malen prima in de spits spelen bij Oranje nu Memphis en Gakpo geblesseerd zijn. Donyell Malen is beweeglijk en behendig en ook nog eens in vorm. Bij Dortmund speelt Malen rechtsbuiten maar van nature is hij spits hetgeen hij bij PSV heeft aangetoond in een 4-3-3 systeem. Trouwens Gakpo speelt bij Liverpool regelmatig als spits maar is van oorsprong toch een linksbuiten, posities zeggen dus ook niet alles. Oranje kan in een 4-3-3 spelen met Lang-Malen-Simons of zelfs Lang-Simons-Malen waarbij voorin veel positiewisselingen mogelijk zouden moeten zijn. Ook een 5-3-2 of 3-5-2 systeem is mogelijk waarbij Lang, Simons en Malen in aanmerking komen als spitsen. Voor de toekomst van Oranje vestig ik mijn hoop op onder meer Julian Rijkhoff (dortmund, ex-Ajax) en Jason Van Duiven (psv), mogelijk ontwikkelt ook Thijs Dallinga (toulouse) zich nog spectaculair.

Brobbey scoort weer (eindelijk) een keer en gelijk moet hij de spits worden voor Oranje.
Nu snap ik ook dat we door alle blessures weinig keus hebben voorin, maar is het Koeman nu echt te moeilijk om even te bellen met bijvoorbeeld Luuk de Jong of Vincent Janssen?

Anders spelen zoals City twee jaar geleden deed; zonder spits.

Zijn toch wel betere alternatieven dan Brobbey lijkt me. Volgens mij kan je Til ook in de spits zetten en anders gewoon Dumfries in de spits en Frimpong op RB.

Doe maar lekker niet. Brobby is nogal blessure gevoelig en is heel belangrijk voor z’n werkgever en die folklore wedstrijdjes zijn op dit moment voor Ajacieden niet belangrijk.

Brobbey samen met Lang en Simmons kan heel goed werken, maar dan moet je wel twee hele goede middenvelders erachter hebben en nu De jong geblesseerd is kan dat best wel een ding zijn.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren