Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax wil zaken doen met Manchester City indien Kudus vertrekt

Laatste update:

Ajax heeft zijn zinnen gezet op de komst van James McAtee indien Mohammed Kudus niet voor de club behouden kan blijven, zo schrijft Fabrizio Romano. De twintigjarige middenvelder staat onder contract bij Manchester City, waar hij nog vastligt tot medio 2026. Kudus wordt steeds heviger in verband gebracht met een overgang naar West Ham United, daar the Hammers Lucas Paquetá dreigen kwijt te raken aan City.

McAtee is een Engelse middenvelder die doorgaans een aanvallende rol heeft. Het jeugdproduct van Manchester City is de jongere broer van John McAtee en werd afgelopen seizoen op huurbasis ondergebracht bij Sheffield United. Daar kwam hij tot 43 officiële wedstrijden in alle competities, waarin hij 9 keer wist te scoren en 4 keer aangever was. Het is niet bekend of het om een definitieve overname gaat of een huur met eventuele optie tot koop.

Bij Ajax is men er niet zeker van dat Kudus volgend jaar nog te bewonderen is in de Johan Cruijff ArenA en dus wordt de markt verkent in de zoektocht naar een vervanger. Dat daarbij het oog is gevallen op McAtee is niet heel verrassend. Ajax deed deze window al zaken met City in de persoon van Carlos Forbs (voor 14 miljoen euro overgekomen) en heeft met Kelvin de Lang een hoofdscout in dienst die nauwe contacten heeft met de Engelse grootmacht. De Lang was jarenlang topscout bij City.

McAtee doorliep de jeugdopleiding van Manchester City, waar hij in de seizoenen 2020/21 en 2021/22 uitkwam voor Manchester City Onder 23 in de Premier League 2. In beide seizoenen werd hij kampioen. McAtee eindigde het seizoen 2021/22 als gedeeld topscorer van de competitie met 18 doelpunten in 23 wedstrijden en werd verkozen tot Speler van het Jaar. Ook kwam hij dat jaar uit in de Youth League, waar hij 4 keer wist te scoren in 3 wedstrijden.

Namens de hoofdmacht van the Citizens staat de teller momenteel op zeven officiële wedstrijden. McAtee maakte zijn officiële debuut in de Premier League in november 2021 in de met 3-0 gewonnen wedstrijd tegen Everton. Ook maakte hij dat seizoen speelminuten in de FA Cup en de Champions League. In de 116 minuten die hij in totaal in actie kwam wist hij nog geen treffer of assist te noteren.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
Reacties

McWie? Iemand die hem kent en meer over em kan vertellen?

16 augustus 2023 om 13:33

Speelt volgens mij op de plek van Branco. + nog een contract voor 3 jaar dus dit moet ook een Borges achtig bedrag gaan worden.

16 augustus 2023 om 13:35

Maak er maar het dubbele van. Als je ziet wat iemand als Gibbs-White opleverde na een goed seizoen in de championship zal City voor hem niet minder willen lijkt me. Of aan zeer gunstige voorwaarden voor hen zelf.

Of ik heb volledig gemist dat ze plots op hem uitgekeken zijn.

16 augustus 2023 om 13:48

Ik denk niet dat Ajax voor een talent 28 miljoen gaat betalen.
Ook denk ik niet dat zo'n gerucht zomaar in de wereld komt, daar is het te vergezocht voor.
Ook gaat ajax niet een jaar een speler huren om daarna het voordeel aan City te gunnen.
Wat mij eerder lijkt is dat de oud City medewerker Kelvin de Lang op de hoogte is van de mogelijkheden om deze Mcateee betaalbaar over te nemen. Wellicht heeft hij een gelimiteerde afkoopsom voor clubs buiten UK of zoiets....

OT: als dit doorgaat vind ik de ingeslagen weg van Mislintat echt goed. De eigen jeugdopleiding stokt op gebied van aanvallende talenten.
- Jonge jongens met veel talent aantrekken obv naam van Ajax (zoals eerder gedaan met Zlatan, Suarez, Chivu enz enz) en deze via Ajax 1 groot laten worden is gewoon een hele goeie strategie. Ajax moet een nieuwe elftal opbouwen,. dat duurt sowieso even, dus beter met jonge (betaalbaardere) spelers.

16 augustus 2023 om 14:00

Fabrizio heeft het gemeld, zal dan dus ook niet zomaar een gerucht zijn wanneer hij het brengt. Ben het met je eens dat de ingeslagen weg goed is hoor maar waar zijn dan de eigen talenten? We hebben het altijd over de opleiding van Ajax maar dit soort talenten moet je dan toch zelf op kunnen leiden? Persoonlijk zie ik liever twee NL spelers met ervaring komen. Er is genoeg jeugd en je wil ook presteren en niet alleen maar opleiden door middel van jonge jongens.

16 augustus 2023 om 14:09

Je kan niet altijd maar alles uit de jeugd halen. Timber, Gravenberch, Brobbey, Hato, Taylor, Rensch. Op een gegeven moment is het gewoon even op/leeg. De jongens die nu in Jong lopen kunnen nog niet aanhaken, zie een Aertssen. Jongens als Kalokoh en Misheouy zitten eraan te komen maar zijn nog niet ready voor Ajax 1, die hebben nog even nodig.

16 augustus 2023 om 14:15

Volgens mij zitten er op dit moment 8 spelers in de leeftijd tot en met 21 jaar die uit de eigen jeugdopleiding komen (daar reken ik Godts niet bij). Waarvan er afgelopen zaterdag 5 in de basis stonden. Is best een respectabel aantal en meer dan veel andere clubs in de eredivisie. Bij Feyenoord zijn dat er bijvoorbeeld maar 2 in de selectie en bij PSV 4

16 augustus 2023 om 14:33

Fcvoetbal: wat mij betreft komt er een groot symposium bij Ajax met veel ex spelers en opleidingsdeskundigen over de vraag: waarom leidt Ajax al 20jaar geen Kluivert of Bergkamp op??
Je kan het over generaties hebben, goeie vs slechte, maar de tijd waarin Ajax al geen goeie technische spits, linksbuiten of rechtsbuiten van wereldklasse heeft opgeleid, is gewoon heel uitzonderlijk lang.
Sowieso zijn bijna alle aanvallend ingestelde succesvolle spelers aangekocht.
Er gaat hier iets structureel mis, en dan denk ik zowel in scouten (welke kenmerken zijn belangrijk) maar ook in het daadwerkelijke opleiden.
Van basten zegt het bijna elke week op Ziggo (en als iemand iets mag zeggen...) maar het is echt vreemd dat Brobbey heel de ajax opleiding doorwandelt met zo'n slechte techniek.

16 augustus 2023 om 14:35

Precies dit.. mensen roepen maar wat, of roepen elkaar maar na i.p.v. eerst even checken.

Ajax levert nog steeds de meeste spelers aan die actief zijn in de Europese competities.

Alleen dat grut heeft ook ervaring nodig om te ontplooien.

16 augustus 2023 om 14:35

Ik weet niet hoe je aan die 4 van PSV komt, maar die hebben op dit moment 9 spelers uit de eigen jeugd in de selectie zitten. Bovendien heeft Van Aanholt ook nog 1 seizoen in de PSV-jeugd gespeeld maar die heb ik niet meegeteld

16 augustus 2023 om 14:40

Hij heeft het over spelers tot 21 jaar.

16 augustus 2023 om 15:29

Speelt niet op de plek van Branco

16 augustus 2023 om 15:43

Echt he, sommige doen echt alsof Ajax complete elftallen opleid en elk jaar er weer een talent klaar staat. Je hebt gewoon periodes, dat je geen super talentvolle verdedigers, middenvelders of aanvallers hebt, maar middelmaat.

Opleiden wilt niet zeggen, dat het super wordt, maar wel beter en het is aan het talent/skills zelf wat de speler heeft, omdat om te zetten naar super talent, maar elke club heeft zo zijn pareltjes en ruwe diamanten.

Ook wij supporters hopen op goedkope pareltjes....een nieuwe Martinez bijvoorbeeld. Zit het niet bij de A-jeugd, dan moet je het kopen.

16 augustus 2023 om 16:43

sorry fairplay, maar 20 jaar + is geen periode meer. Lees ook mn reactie hierboven... Er is in die verder geweldige opleiding iets wat mis gaat en dat zit in het scouten en verder opleiden van technische ajax waardige aanvallers met doorgroeimogelijkheid naar de absolute top. Het kan niet zo zijn dat in de periode n1980-1995 Ajax aan meerdere spelers van opleidde en nu al 20 jaar niet.

16 augustus 2023 om 22:37

De jeugd is niet goed genoeg meer om mee te draaien in de top, op enkele talenten na. Niveau word hoger en hoger mede omdat Engeland mooie bedragen betaald. Wil jij meegaan draaien in Europa moet je de toptalenten hebben en die spelen niet in Nederland op enkele na

16 augustus 2023 om 23:52

Brobbey heeft geen slechte techniek hij rond verschrikkelijk slechts af. Een bal vast houden en vervolgens passen naar een speler met hetzelfde shirt aanz een tweetjes aangaan en sprint duels met de bal aan de voet gaar echt uitstekend. Zodra hij dan in de buurt van de 16 komt met zijn gezicht naar de goal ontstaat er kort sluiting. Dan wordt het wild, onverzorgd en gewoon rond uit slecht.
Daarnaast wat vind je goede succesvolle aanvallend ingestelde spelers. Donny van de Beek bv stond in het Dream Team en draaide saar makkelijk in mee. Vervolgens gezakt bij United, maar voor Ajax meer dan goed.
Ga je dan wat verder kijken dan lijkt het aanvallend wat tegen te vallen, maar in hoeverre is dat doordat de opleiding gewoon leeggeroofd is. Op een gegeven moment raakte je elk aanvallend talent kwijt. Van Malen tot aan Redan en meer recentelijk Rijkhoff. Dan wordt het ook vrij lastig doorbreken. Hetgeen wat dan blijft en succesvol is zoals een Kluivert vertrekt dan weer veel en veel te snel of ligt constant in de lappenmand van axel dongen. Een unuvar die het laatste stapje als groot talent maar niet lijkt te kunnen zetten of een Hansen komt te weinig voor om te zeggen dat de opleiding niet werkt. De generaties hiervoor was je namelijk al veelal kwijt als ze boven gemiddeld getalenteerd waren voordat je aan Ajax een kon denken of vertrokken vrij snel na hun doorbraak.

16 augustus 2023 om 13:34

Een absoluut toptalent van City. Heeft in tegenstelling tot Borges ook al speelminuten gemaakt voor City en was vorig jaar 1 van de absolute uitblinkers bij het gepromoveerde Sheffield.

Lijkt me dus eigenlijk praktisch onbetaalbaar voor Ajax. Of het moet een huurdeal worden.

16 augustus 2023 om 13:38

@lierse, jij lijkt de Mcatee wel te kennen. Is hij kwalitatief beter dan Kudus? Ik vind Kudus momenteel toch echt wel een van de dragers bij Ajax. Ik weet niet of we dat al van die Mcatee mogen verwachten..

16 augustus 2023 om 13:44

Ik heb hem niet genoeg zien voetballen om er een heel uitgebreid oordeel over te vormen (daar lijkt @Buffalo, die een Sheffield fan is me echter zeer geschikt voor).

Maar wat ik er van gelezen heb de afgelopen maanden was dat echt 1 van de sterkhouders bij Sheffield en voordien kreeg hij ook al nu en dan wat speeltijd bij het eerste van City. Meekunnen zal hij dus wel kunnen lijkt me. Kudus direct vervangen qua kwaliteit lijkt me iets te ambitieus op het eerste zicht.

16 augustus 2023 om 13:45

Maar hoeveel uitzicht heeft hij op speelminuten bij City? Als het tot een deal zou komen, denk ik dat het eenzelfde constructie bevat als Forbs/borges. 'definitieve' overname met een terugkoopclausule.

16 augustus 2023 om 13:45

Of je moet proberen een deal met terugkoopoptie erin te regelen (wat City vaker doet). Maar lijkt me op het eerste oog lijkt het me ook geen haalbare kaart.

16 augustus 2023 om 13:51

Een dergelijke deal is standaard bij City, doen ze met al hun talenten die ze verkopen.

Het probleem lijkt me vooral te worden dat die jongen meer dan 20/25 miljoen moet kosten.

16 augustus 2023 om 14:07

Misschien net als bij Forbes een terugkoopclausule + doorverkooppercentage. Daarmee weet city zeker dat het:

1. Gelijk een leuk bedrag verdient door de transfersom
2. Als hij zich uitzonderlijk goed ontwikkeld ze hem terug kunnen halen voor een relatief laag bedrag
3. Mocht hij zich uitstekend ontwikkelen maar niet tot wereldtop potentie, dan verdienen ze vet aan het doorverkooppercentage.

Ik vind het lang geen slechte strategie van City en voor Ajax zelf is het ook bijzonder interessant. Met het geld in de prem. zijn homegrown spelers goud waard!

16 augustus 2023 om 14:28

Zeker slim van City. Het lijkt me alleen nogal vreemd om eenzelfde bedrag te verlangen voor hem als voor Borges. Die had namelijk 10 keer minder laten zien. Dus dan lijkt hij me een stuk duurder te zijn.

16 augustus 2023 om 14:42

Wellicht hoger doorverkooppercentage, of relatief laag terugkoopbedrag. Maar goed, misschien ben ik wat optimistisch of niet goed op de hoogte over het klasseverschil tussen hem en Borges.

16 augustus 2023 om 22:27



Nou nou 1 van de absolute uitblinkers van Sheffield Utd..in 36 wedstrijden 8 goals en 3 assists op het 2de niveau..en dat een absoluut toptalent noemen terwijl je hem amper ooit hebt zien spelen.. als het een absoluut toptalent was netals een Foden dan zouden ze hem echt niet verkopen.

16 augustus 2023 om 13:34

James McAtee is een Engels voetballer die doorgaans als middenvelder speelt en gedurende het seizoen 2022/23 op huurbasis uitkwam voor Sheffield United (9 goals, 3 assists in 37 wedstrijden). James McAtee is de jongere broer van voetballer John McAtee.

16 augustus 2023 om 13:36

Even gekopieerd en geplakt van Wikipedia?

16 augustus 2023 om 13:54

AI waarschijnlijk, is erg populair op Voetbalzone tegenwoordig..

16 augustus 2023 om 13:40

Ik vond hem erg goed invallen afgelopen vrijdag voor City.

16 augustus 2023 om 13:50

Op transfermarkt is hij 12 miljoen waard. Maar hij is Engels, 20 jaar en hij viel vrijdag in bij City 1. Nou die kost zo 40 miljoen. City wil hem toch niet verkopen alleen voor 40 miljoen. Of misschien 20 miljoen met een rare constructie net zoals bij Borges.

16 augustus 2023 om 13:59

Sinds wanneer is een terugkoop optie rond de 25/30 miljoen een rare constructie? Gebeurt al jaren. Als je over rare constructies wilt beginnen moet je is naar je club Chelsea gaan kijken.

16 augustus 2023 om 13:53

Geen talent van het kaliber Foden. Hij heeft een aantal keer meegedaan, maar heeft nog niets speciaals laten zien. Wellicht dat hij bij Ajax wel zou kunnen meedraaien

16 augustus 2023 om 15:41

Maar Foden is samen met of na Bellingham (ligt er denk ik aan wie je het vraagt) het grootste talent van Engeland, toch? Dat is niet zo gek dat hij minder is. Romeo Lavia is een ander voorbeeld van een speler (wil hem geen jeugdspeler noemen van City) die op jonge leeftijd naar City overgestapt is, die nooit het eerste gehaald is. Was afgelopen jaar een van de weinige lichtpuntjes bij Soton en heeft nu een dikke transfer naar Chelsea te pakken. Als Mcatee ook een hele talentvolle speler is dan vind ik het wel interessant voor Ajax om eens naar te kijken of het via een gunstige constructie kan. Zoals Lierse hier boven zegt kan ik mij echter voorstellen dat hij veel te veel moet kosten, maar tot dus ver is FR best wel accuraat geweest met Ajax/city geruchten.. Ben benieuwd hoe goed een speler uit de Championship is, aangezien Ajax met Akpom ook al in die vijver zit.

Kudus moet je sowieso gewoon laten gaan nu. Ziet er totaal niet meer geïnteresseerd uit

16 augustus 2023 om 13:39

Dat heeft 'ie toch nooit gedaan. Typische pleintjesvoetballer. Geweldige techniek, misschien wel de beste pure voetballer in de Eredivisie afgelopen seizoen ook. Maar dat gecombineerd met een schijtmentaliteit. Niet willen werken, en een discipline van niks waardoor hij per saldo 13 keer buitenspel staat per wedstrijd..

16 augustus 2023 om 13:40

Als ik Kudus zie heeft die nog veel plezier met de groep en op het veld. Dus wat dat betreft… verder hoop ik voor hem dat die weg gaat. Dik verdiend, en zo speler van man city voor vervanging is ook niet verkeerd. Talentvolle jongen dit!

16 augustus 2023 om 13:44

Dik verdient? Kudus is de meest overschatte speler van de Eredivisie. Hij heeft helemaal niks bijzonders gepresteerd om zulk gedrag te vertonen.

16 augustus 2023 om 14:24

Hou je even bezig met je eigen club. Ben zelf psv fan maar Kudus is absoluut een van de beste spelers in de eredivisie. Al helemaal in potentie. ‘Meest overschatte speler’ en ‘arrogant mannetje’ slaan helemaal nergens op.

16 augustus 2023 om 15:00

Ach dat psv trolletje moet je geen aandacht geven. Sneu ventje is het 🤣

16 augustus 2023 om 13:48

Forceert alleen nog wel even beslissing tegen een degradatiekandidaat.

Iemand die deze speler kent en hier iets meer over kan vertellen.

Op FM is het een geweldig talent die al speelklaar is voor het1ste. Hopelijk kan hij dat in real life ook bij Ajax. (Als het doorgaat natuurlijk) 👍🏻

16 augustus 2023 om 13:55

Dat was Lucca ook op FM… 😅 Maar goed, die ex-hoofd jeugdopleiding van City zal er wel kijk op hebben

16 augustus 2023 om 17:22

Dat mensen FM nog altijd gebruiken als referentie zou verboden moeten worden.

16 augustus 2023 om 21:46

Je weet dat clubs fm ook als referentie gebruiken?

De namen worden steeds willekeuriger. Wat zijn dit voor spelers? Eerst Akpom en nu dit. Zit geen Ajax dna meer in heel deze selectie.

16 augustus 2023 om 13:34

Dit is niet willekeurig. Onze hoofdopleiding komt van man City

16 augustus 2023 om 13:35

Nee joh, wie zijn Branco, Bergwijn, Brobbey, Rensch, Klaassen, Salah-Eddine en Hato nou weer? Echt weinig Ajax dna, pfoe.

16 augustus 2023 om 13:38

Hij bedoelt vast de spelers die worden aangetrokken, niet wie er al rondlopen

16 augustus 2023 om 13:40

Nee, hij zegt geen Ajax DNA in de selectie. Dat is gewoon onjuist.

16 augustus 2023 om 13:59

Haha chique hoor. Bergwijn was op z’n 12de pleiten en Branco heeft 2 jaar echt in de jeugd gespeeld?

16 augustus 2023 om 14:04

En dan zijn ze hun ajax dna kwijt? Eens ajaxcied altijd een ajaxcied

16 augustus 2023 om 14:05

Bergwijn 6 jaar in de jeugd van Ajax gespeeld... 2x zo lang als bij PSV. Branco 2 jaar jeugd en 1 jaar Jong Ajax. Is dat tegenwoordig niet meer genoeg?

16 augustus 2023 om 14:11

Zonder die 2 namen kom je alsnog op Klaassen , Vos , Hato , Brobbey , Gorter , Salah Eddine , Rensch , Aertsen. 8 spelers in de selectie uit de eigen jeugd afgelopen wedstrijd. En dan Rasmussen , Hlynson maar die zijn aangekocht dus tel ik niet mee. Al spelen ze wel al meer als 3 jaar bij Ajax.

16 augustus 2023 om 14:15

Ja hoe trek je spelers aan met Ajax DNA, je kan niet alleen maar oud jeugd producten terugalen. Wat een rare kritiek weer van Mertesacker.

16 augustus 2023 om 14:37

Juist dit zou Ajax dna zijn. Jeugdig top talent met groei, wat wil je nog meer. Als je het zelf niet in huis hebt dan zul je het moeten aanschaffen.

16 augustus 2023 om 14:52

Jij noemt serieus Jay Gorter?!?

16 augustus 2023 om 15:01

Ja! Heeft toch gewoon in de jeugd bij Ajax gespeeld?

16 augustus 2023 om 15:04

Wat is Ajax DNA? Ik vond bijvoorbeeld Tadic en Tagliafico de belichaming van Ajax DNA, hebben beiden natuurlijk de jeugdopleiding niet doorlopen, geen Amsterdamse roots, eigenlijk geen fuck met Ajax te maken gehad tot ze er op een dag terecht kwamen. Maar wisten wel wat gevraagd werd en wat ze moesten uitstralen. Moeten het dan allemaal Johnny’s Heitinga zijn? Vind het wel mooi hoor, als zo’n Gravenberch doorbreekt die practisch op de middenstip gebaard is. Maar essentieel vind ik het niet.

16 augustus 2023 om 13:35

Hahaha wordt dit nou gewoon voor de grap telkens geplaatst?! 3de dag op rij dat er wordt geklaagd dat Ajax alleen maar vreemde spelers en haalt en ook de 3de dag op rij dat dit complete onzin is.

Bovendien, het zou gaan om een mogelijke vervanger van Kudus, die heeft toch ook geen Ajax DNA?

16 augustus 2023 om 13:36

@mertesackerAls je niet weet waar je over praat kan je soms beter maar niet reageren. Check even de opstelling van Ajax van afgelopen zaterdag, met je geen Ajax dna

16 augustus 2023 om 13:37

Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap. De selectie zit vol Nederlanders en jeugdspelers. Iemand op deze website had de top-3 clubs vergeleken en Ajax doet helemaal niet onder voor Feyenoord en PSV hierin.

Maar goed, dit soort comments scoren blijkbaar lekker makkelijk. Dus gaan we dit in ieder topic over het transferbeleid vinden.

16 augustus 2023 om 13:37

Brobbey, Bergwijn, Taylor, Klaassen, Hato, Rensch, vd Boomen, Salah-Edine en Gorter komen allemaal uit de Ajax jeugd. Belachelijke opmerking en wat bedoel je met willekeurig? Moet je dan alleen maar oud-spelers terughalen? Welke club doet dat nou?

16 augustus 2023 om 14:14

@bvdp welke club oud spelers terug haalt? Ajax... Brobbey, Bergwijn, Klaasen, vd Boomen. Allemaal weggedaan/verkocht en terug gekomen. Gorter is eigen jeugd?

16 augustus 2023 om 14:51

Gorter heeft een groot deel van zijn jeugdopleiding (2010-2024) bij Ajax doorlopen, is toen via AZ naar Go Ahead gegaan en weer door Ajax overgenomen.

16 augustus 2023 om 13:39

Ajax had afgelopen wedstrijd 6/7 mensen in de basis uit de eigen jeugd. En nog eens 5 spelers op de bank uit eigen jeugd. Dat is meer dan alle andere clubs uit de top 5 van de eredivisie. Men roept hier elkaar maar na zonder de feiten te kennen.

16 augustus 2023 om 13:40

Lekker belangrijk met je Ajax dna. Ik gok dat je niet eens voor Ajax bent dus wat boeit jou het Ajax dna? Of wil je gewoon lekker stoken?

16 augustus 2023 om 13:45

7 spelers uit jeugdopleiding afgelopen weekend.. nu jij weer…

16 augustus 2023 om 13:59

Mertesacker, welke spelers met Ajax DNA zijn nu haalbaar dan volgens jou?

16 augustus 2023 om 14:38

Misschien stomme vraag, maar spelers die je haalt ( tenzij ze bij ajax gespeeld hebben ) hebben toch sowieso geen Ajax Dna? En spelers die Feyenoord of psv of az haalt hebben toch ook geen Fey / Psv of Az Dna?

Omdat jij de spelers niet ken, is het niet goed.. maar als deze clubs spelers halen die voor de hand liggen zit iedereen te zeuren dat we die zelf ook wel hadden kunnen scouten.
Ajax had afgelopen weekend 5-7 eigen talenten in de opstelling. Is dat genoeg DNA?

16 augustus 2023 om 14:47

Lekker roepen om maar iets te roepen. Maar niet even de moeite doen om naar de selectie te kijken.

16 augustus 2023 om 14:59

Goed punt !

16 augustus 2023 om 15:30

Ik denk dat deze spelers juist eens een keer zorgvuldig gescout worden. En dat Ajax dna zit er genoeg. Als je ex spelers terug haalt dan moeten ze wel wat toevoegen, op Ziyech na zie ik geen opties die én haalbaar zijn én van toegevoegde waarde zijn. En zelfs Ziyech lijkt al niet haalbaar.

16 augustus 2023 om 21:33

Je kent de spelers niet, maar zegt op voorhand al dat ze geen ‘Ajax dna’ hebben. ‘Ajax dna’, wat is dat dan?

Martinez, Anthony, Alvarez, kudus, onana, tagliafico etc. Allemaal onbekende namen die gehaald werden door Overmars. Was je toen ook aan het klagen?

Wacht nou gewoon maar af. Tot op heden doen de aankopen het best goed met tahirovic, medic en Vd boomen. Ten opzichte van vorige jaar, lijkt het team al veel completer en logischer in elkaar te zitten.

Ajax moet Kudus gewoon nog 1 seizoen houden. Laat hem uberhaupt maar een seizoen vlammen voordat ie vertrekt. Kudus kan Ajax kampioen maken.

16 augustus 2023 om 14:04

Volgend jaar heeft Kudus een aflopend contract dus dan is die voor een prikkie op te halen.

16 augustus 2023 om 14:32

Mwoa volgend seizoen kun je er dan ook nog wel 25/30 voor krijgen. Ook prima toch? Kudus is 1 van de beste aanvallers van ajax. Erg belangrijk.

In ieder geval goede statistieken. Ken hem verder totaal niet.

Ik hoopte dat ik Cole Palmer zou lezen, wie is dit nou?

16 augustus 2023 om 13:43

Hahah waarom zou City Cole Palmer laten gaan? Die gaat genoeg spelen dit seizoen helemaal nu Mahrez naar Saudi is. Maar hopen mag natuurlijk altijd;p

Kijk, daar zijn de kanonnen.Kudus gewoon aan zn contract houden. Hebben inmiddels ruim 100mE opgehaald, tis nu wel ff genoeg geweest.

Laat Mislintat maar schuiven, nog twee weken transferwindow

Helemaal geen verkeerde. Staat redelijk te boek als secundair talent, zal goed mee kunnen draaien in de top Championship of degradatie PL.

Ik moet zeggen dat ik die hele gozer niet ken, maar als hij bij Manchester City onder contract staat kan het onmogelijk een pannenkoek zijn. Ook wel interessant om Mislintat in die vijver te zien vissen, al hoop ik wel dat ze niet à la Forbs ook nog met een terugkoopclausule en doorverkooppercentage te maken krijgen. Als je dat met teveel spelers doet houd je straks zelf niks meer over aan die jongens.

16 augustus 2023 om 14:16

Hoe hoog is die clausule bij Forbs? Leek mij zo hoog dat Ajax er dus wel wat aan overhoudt.

In Kelvin we trust. Vent heeft jaren in de City opleiding gewerkt, die weet precies welke talentjes de potentie hebben voor Ajax.

Aha die Kelvin de Lang is dus het beleid aan het uitrollen met wat parels uit de City academie. Klinkt niet als iets geks en misschien wel heel vruchtbaar.

Ik dacht zelf bij de titel aan Cole Palmer, dat is wel een speler die er meteen zal staan voor Ajax. Deze Mcatee zegt mij niets. Ik vind het wel leuk al die onbekende namen die Ajax en Feyenoord aantrekken.

Vorig jaar werd Feyenoord vreemdelingenlegioen genoemd en dat is toch aardig goed gegaan. Risico op een fiasco is natuurlijk wel een stukje groter.

Als je Kudus nog kan behouden voor 1-2 jaar zou ik dat proberen te doen, tenzij er 70-80m geboden wordt. Kudus kan nou net het verschil zijn of je kampioen wordt of niet, en een van de weinige in de selectie waarvoor je naar het stadion gaat. Van die Mcatee is het maar afwachten..

16 augustus 2023 om 14:10

Sorry hoor maar kudus zit nu wat drie jaar bij ajax en hij heeft mij nog steeds niet kunnen overtuigen. Vind het nog steeds een speler die voor zich zelf speelt en weinig met het team bezig is. Verzaakt gewoon te vaak. Dat is de reden dat hij ook 100x per wedstrijd buitenspel staat. Hij gaat ook altijd te lang door in z'n acties terwijl hij al genoeg afspeel mogelijkheden heeft. Blijft een beetje een '' wilde ongecontroleerde ''voetballer. Ik zie hem graag vertrekken

16 augustus 2023 om 15:24

Kudus komt op mij altijd nogal ongeïnteresseerd over. Na 3 jaar Ajax heeft hij nog niet echt een onuitwisbare indruk achtergelaten. Die jongen speelt vooral voor zichzelf en gebruikt Ajax als opstapje naar een financiële klapper. Ajax an hem beter zo snel mogelijk verkopen, hoe langer hij blijft hoe minder het gaat worden



Ik snap er helemaal niks meer van. Achterin is het gatenkaas en Sutalo is er nog niet terwijl de competitie al is begonnen. Alleen nieuws voorin en nu hij als vervangen van Kudus. Ik heb nog zeker wel geduld maar het geeft geen goed gevoel dat achterin geen directe versterkingen komen. Sanchez gaat ook weg, Salah Edine en Wijndal zijn ook niet top. Het is best stil verder. Er lijkt pas actie genomen te worden als er iemand vertrekt. Soms moet je ook een risico nemen en het zekere voor het onzekere doen, lijkt mij.

16 augustus 2023 om 13:45

Hoevaak moet het nieuws het nog vermelden dat Sutalo en die van Feyenoord na het duel van zaterdag komt. Stelletje broekenpissers hier zeg. Al zouden ze hem aan een ander verkopen de meeste mensen hebben Sutalo nooit zien spelen. HIj was gister in ieder geval niet best! Zul je zien dat Medic straks beter blijkt.

16 augustus 2023 om 13:47

Stilte wil niet zeggen dat er niks gebeurt. Zo'n Tahirovic was er ook ineens uit het niets, net als Medic en die keeper.

16 augustus 2023 om 13:48

Ze zijn bezig met Ito, Satalo komt na het weekend, ze hebben Kaplan nog… zijn al drie “extra” verdedigers waar jij je kennelijk zo druk om maakt…

James is de perfecte speler voor ajax. Hij is een middenvelder met een goeie dribbel en passing. Zou perfect de frenkie rol kunnen invullen bij ajax. Wordt gezien als een van de grote talenten van city. Maar de niveau van city ligt zo hoog dat jongens als Lavia en hij amper kansen krijgen.

Ik ken deze jongen niet. Is er iemand die deze jongen wel kent en wat zijn kwaliteiten zijn?
Ben ook benieuwd wat hij moet gaan kosten en voor welke positie die dan gehaald wordt, ik neem aan rechtsbuiten?

Conceicao lijkt het voorlopig ook nog niet waar te maken dus een versterking lijkt mij niet onverstandig voor die positie.

Ik las eerst Mcateer wat wel een bekende naam is maar het gaat om de bijna 21-jarige James Mcatee die afgelopen seizoen door Manchester City werd verhuurd aan Sheffield United en daar 9 goals scoorde in 37 optredens. Volgens transfermarkt is deze speler 12 miljoen waard en hij wordt omschreven als een centrale middenvelder.

16 augustus 2023 om 13:51

Zeker goede speler, maar niet vergeten dat hij bij Sheffield 3-5-2 speelde. Daarin was hij niet de meest centrale middenvelder maar een 10’ in aanvallend opzicht. Stond achter Ilman Ndiaye wat ook echt een groot talent is. En Billy Sharp. Zag in de comments hier Mcatee vergelijken met Frenkie de Jong maar dat is niet het geval aangezien deze jongen veel aanvallender opgesteld staat.

16 augustus 2023 om 14:00

Meer type Mason Mount misschien?

Moet Ajax niet eens naar backs gaan kijken? Willen ze dit seizoen kampioen worden en het leuk gaan doen in Europa zullen ze toch een goede centrale verdediger halen (Sutalo?) en een Linksback. Salah Eddine kan prima als back up maar komt voor de basis nog te kort. Wijndal gewoon verkopen. En op rechts gaat niemand komen denk ik. Dus dan kunnen Rensch en Sanches het samen daar uitvechten. Als Akpom voor op 10 gehaald wordt dan zit het op het middenveld wel goed. En voorin met Borges erbij ook.

Ik kan me de woorden van Mislintat goed voor de geest halen bij zijn aanstelling: "een herkenbaar elftal met een Nederlandse as samenstellen"

16 augustus 2023 om 14:01

Ajax had afgelopen wedstrijd 7 nederlanders in de basis. Dus wat probeer je nou eigenlijk te zeggen?

16 augustus 2023 om 14:44

Lachen hoe mensen altijd roepen hoe erg het een vreemdelingenlegioen wordt. Maar als hun ongelijk wordt aangetoond, verdwijnen ze met de Noorderzon.

16 augustus 2023 om 14:01

is toch ook het geval met brobbeast, bergwijn, berghuis, klaassen, taylor, rensch, wijndal, eddine, branco? Snap je gejank niet zo, of wilde je graag goedkoop likes scoren

16 augustus 2023 om 14:09

De as: hato, branco, berghuis en brobbey. 4 van de 6 in de as zijn Nederlands waarvan 3 uit de opleiding.Trek je dat breder dan de as dan heb je op de backs 2 Nederlanders uit de jeugd en je aanvoerder op linksbuiten die nederlands is en een gedeelte van de jeugd bij ajax rond heeft gelopen. Dat zijn dan 7 van de 11 mannen. Ik vind die argumenten dat ajax te weinig met de jeugd doet of te veel een vreemdelingen legioen aan het worden is zo belachelijk. Feitelijk gezien kloppen die uitspraken ook gewoon niet

Ken Mcatee niet heel goed. Heb weleens wat verhalen van hem gehoord en dat hij tot een van de grootste talenten binnen de jeugdopleiding van Manchester City behoort. Dat behoorde Forbs ook, maar Forbs zat nog niet in het eerste elftal en was ook niet verhuurd geweest. Ik weet wel dat Mcatee in de voorbereiding meerdere keren veel speelminuten kreeg en dat hij vorig seizoen op Sheffield United na een moeizame start uiteindelijk uitgroeide tot een belangrijke en waardevolle speler.

Speelde daar vooral als een soort nummer 8 en op 10 van de verhalen die ik hoorde. Heeft het op beide posities goed gedaan, maar vooral als 10 was hij schijnbaar van grote waarde. Maar ik betwijfel of hij haalbaar zal zijn. Zal denk ik sowieso rond de 30 miljoen of waarschijnlijk meer moeten kosten.

Dit komt dan waarschijnlijk uit de koker van Kelvin de Lange, maar Mislintat kijkt volgens mij ook als een soort scout naar (eventuele) nieuwe aanwinsten. Vind ik prima. Zullen waarschijnlijk op den duur zeker miskopen tussen gaan zitten, maar hij haalt wel interessante namen binnen.

Ken deze speler niet maar dit is toch niet de vervanger van Kudus? Dit is meer een nummer 8.
Als kudus weggaat kan je beter nog een rechtbuiten en nummer t10 erbij halen.

Goede foto van Mislintat

Had gewoon Zyech gehaald dan had je gewoon garantie op kwaliteit. Nu ga je allemaal onbekende spelers halen die nog niets hebben laten zien

16 augustus 2023 om 14:14

Kwaliteit heeft ziyech zeker. Maar die heeft de afgelopen 3 jaar wel erg weinig gespeeld. Of het er dan nog inzit is de vraag. Ook de knieën van ziyech schijnen een probleem te zijn (afketsen transfer) ik zou daar niet zo zeker van zijn

Komen ze weer aan met een talent pff lopen niet zat in Amsterdam of zo? Je moet nu kwaliteit binnen halen spelers die er al staan nu laten ze hakim Ziyech lopen op de manier gaat Ajax 5e of 6e worden!

16 augustus 2023 om 14:17

Aanvallend niet echt nee. Ik zie geen jeugdspeler het eerste inkomen. Vind het wel een goede zaak dat misi ze nu probeert op te rapen voor dat ze een pak geld gaan kosten. Genoeg voorbeelden waarvan niemand ze zag staan maar nu een top speler zijn. Recent, Jude Bellingham bijvoorbeeld

16 augustus 2023 om 16:26

@lappenmand, hahaha wat? Bellingham, daarvoor is als 17 jarige, maar liefst 25 miljoen voor betaald. Hij koos voor Dortmund maar kon toen al zo'n beetje elke topclub. Real Madrid, Bayern, Chelsea, Man U. Iedereen wilde hem

Waarom altijd een foto van Mislintat? Een foto van de speler in kwestie lijkt mij relevanter …

16 augustus 2023 om 14:54

Ze hebben bij voetbalzone nu eenmaal een stuk of 20 verschillende Mislintat foto's aangeschaft en ze moeten er toch ìets mee.

Waarom nu dan weer hem? Als je dan een opvolger voor Kudus pakt, probeer dan een Palmer bij City te halen ipv hem...

Als je leest dat City Olmo wil aantrekken om de blessure van De Bruyne op te vangen naast dat ze Paqueta binnen willen halen kan ik me voorstellen dat deze Mcatee op z'n 21e graag weg wil. Het probleem is dat hij wel weer de hoofdprijs zal moeten kosten. Geen idee hoe goed die jongen is, of überhaupt wat zijn positie is. Ik lees dat het meer een centrale middenvelder is. Als dat betekent dat Berghuis naar rechtsbuiten gaat weet ik niet of dat hem helemaal gaat worden. Dan mist Ajax echt te veel snelheid en diepgang op de flanken.

Ken de speler niet maar als Forbs al voor 14+5 de deur uit gaat zal dit minimaal 30 gaan kosten, lijkt me zelfs voor Ajax te gortig. Haal dan gewoon Nuamah voor 18-20M, weet je ook zeker dat je een rechtsbuiten binnen haalt en niet weer een speler die misschien uit de voeten kan op die positie zoals met Forbs die liever op links speelt of Mcatee die z'n plek centraal gevonden lijkt te hebben.

Hele mooie technische speler. Maar laat dan toch liever Ziyech terugkomen. Jongen die de club kent en die minstens net zo veel rendement zal hebben.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren