Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax werkt aan bod op tweevoudig international van Argentinië

Laatste update:

Leonardo Julian Balerdi Rossa staat bovenaan het wensenlijstje van Ajax, zo weet De Telegraaf vrijdag te melden. De tweevoudig Argentijns international is een optie voor het hart van de defensie van het elftal van trainer Alfred Schreuder en er wordt zelfs al een bod op hem voorbereid. Leonardo Balerdi, zoals zijn voetbalnaam luidt, is een zekerheidje bij Olympique Marseille, waar hij tot medio 2026 vastligt. Gezien de financiële situatie van de club lijkt een deal met Ajax echter bespreekbaar te zijn.

Balerdi (23) debuteerde op negentienjarige leeftijd bij Boca Juniors en stond lange tijd te boek als een van de grootste talenten in het Argentijnse voetbal. Borussia Dortmund sloeg in januari 2019 toe en haalde hem voor circa zeventien miljoen euro naar Duitsland. In dat jaar kwam hij ook tot twee interlands, al waren hem in totaal slechts vijftien minuten gegund. Balerdi werd destijds ook met veel aandacht gevolgd door toenmalig directeur voetbalzaken Marc Overmars en de scouts Henk Veldmate en Hans van der Zee. Nu Ajax een rechtsbenige centrale verdediger zoekt, duikt zijn naam weer op in Amsterdam.

Volgens De Telegraaf wordt Balerdi door Veldmate en Van der Zee hoger ingeschat dan Stefan de Vrij, die ook werd genoemd bij Ajax. De verdediger van Internazionale wordt echter als te blessuregevoelig gezien. Daarnaast heeft hij weinig restwaarde en zullen diens salariseisen behoorlijk pittig zijn. Schreuder zou graag wat grinta, Zuid-Amerikaanse passie, toevoegen aan zijn selectie na het vertrek van Lisandro Martinez en Nicolas Tagliafico. Balerdi is volgens de scoutingsrapporten een goede opbouwer en een sterke kopper.

Balerdi heeft naar verluidt wel oren naar een overgang naar Ajax, maar wil daarmee liever wachten tot na dit seizoen. De Argentijnse verdediger ruilde Boca Juniors tussentijds in voor Dortmund en mede door aanpassingsproblemen werd het avontuur in Duitsland nooit een succes. Balerdi koos voor een verhuurperiode bij Marseille, om vervolgens in 2021 voor acht miljoen euro definitief over te stappen. Ajax hoopt op een transfersom van tussen de tien en vijftien miljoen euro voor de 1.87 meter lange mandekker, die bij de Fransen tot dusver tot 72 duels kwam. De Telegraaf weet dat er naast Balerdi en De Vrij nog een derde optie is, al is zijn naam nog niet bekend.

Is Leonardo Balerdi een aanwinst voor Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wow!! We hebben Bassey al voor een fortuin gekocht en Timber is volgens mij onomstreden.

6 januari 2023 om 15:43

Voor de Marseille volgers. Deze jongen is vaak het mikpunt van kritiek van de Marseille fans. Als Ajax hierin trapt zijn ze niet goed. Vind hem 1 van de mindere verdedigers bij Olympique Marseille. Als Marseille hem kan lozen aan Ajax is dit geweldig nieuwe voor Marseille. Geld vangen voor 1 van de mindere centrale van ne vereniging en ze hebben met Bailly, Gigot en Mbemba al betere centrale verdedigers rondlopen. Koop dan Chancel Mbemba als Ajax zijnde. Is wel al 28 maar is een klasse verdediger die uitstekend bij Ajax past en heeft ook bij FC Porto laten zien uitstekend te zijn. Ook een hoop interlands gespeeld met DR Congo en is aanvoerder. Bovendien speelt Marseille in een 5221 formatie en gaat deze jongen bij Ajax spelen in een 433 of 4231. Hij kan amper het niveau bij Marseille aan met 2 extra centrale verdedigers naast zich laatstaan met een onzekere Timber of Baissey in een 433. Of misschien wil Schreuder in het 'nieuwe Ajax' van hem met 352 gaan spelen met Kudus en Tadic in de punt en Bergwijn als linkerwingback. Weten wij veel!

6 januari 2023 om 15:45

Klopt helemaal, kijk regelmatig Marseille en vind hem persoonlijk echt de zwakste schakel achterin bij Marseille. Zelfs Kolasinac is veel beter in mijn ogen als centrale verdediger

6 januari 2023 om 15:48

Vind ik ook en ook de Marseille fans zijn niet te spreken over deze kerel. Marseille heeft met Mbemba, Gigot en Bailly betere centrale verdedigers en deze jongen zou ik zsnm slijten als ik Marseille was. Vind het ook geen Ajax verdediger met alle respect. Ik weet niet of er nog een vacature openstaat bij Ajax bij de scouting maar na Baissey scouten ze weer iemand die totaal geen Ajax niveau heeft.

6 januari 2023 om 15:48

Kan me nog een spandoek van Ajacieden herinneren "en koop er nog maar 1" maar die kunnen ze binnenkort in de Arena ophangen

6 januari 2023 om 15:53

@gapko
Het verschil is dat wij er ook nog wel eens een paar voor 50 miljoen verkopen.
Dat is toch net wat anders dan jarenlang een te grote broek aantrekken om Ajax bij te benen dat je in de winterstop je sterspeler moet verkopen om de boeken kloppend te krijgen...

6 januari 2023 om 15:56

@Gapko, nouja, Blind weg, Magallan weg, Kaplan hele seizoen eruit, Bassey die eigenlijk niet voldoet... dan is het niet heel gek dat je de markt opgaat toch? 3 CV's weg los je niet op met 3 jeugdspelers. Neemt niet weg dat Ajax wel een iets andere weg ingeslagen lijkt te zijn qua spelersbeleid. Iets sneller de portemonnee trekken lijkt het. Waar overigens niks mis mee is, gewoon een keuze die je maakt als club.

6 januari 2023 om 15:59

Ja maar je hebt verstandig aankopen en maar kopen om het kopen. Ik neem aan dat een rijke club als Ajax wel goede analisten en scouting heeft. Dan kom je bij Baissey en deze Argentijn terecht. Typisch 2 non-Ajax verdedigers. Baissey is uitstekend voor onderkantje Premier League maar niet voor Ajax. Balerdi kan amper Marseille aan en die spelen in een 541 formatie. Dus zelfs met 2 extra centrale verdedigers naast zich valt hij vaak door de mand. Bizar wat Ajax aan het doen is.

6 januari 2023 om 16:01

Is er eentje op zijn teentjes getrapt.
Klopt gewoon wat Gakpo zegt.
Het gezegde geld moet rollen dat klopt in Amsterdam.
Nu er geld is weten ze niet meer van ophouden met spelers kopen.
Hun oorspronkelijke filosofie van spelers zelf opleiden en als er op dat moment geen geschikte jeugdige speler staat dan kopen we er een is bar weinig meer van over.
Op zich niet zo heel erg maar er eordt wel vreemd verontwaardigd gekeken als mensen je een koopclub gaan vinden.

6 januari 2023 om 16:11

Totale onzin wat hij zegt, want als zowel hij als jij je eens zou verdiepen in de huidige selectie van Ajax zie je dat er nog maar 2 echte centrumverdedigers over zijn met Timber en Bassey en Grilitsch daar als nood een keer kan spelen.
Na het vertrek van Blind en Maggalan en Kaplan die geblesseerd is lijkt het me nogal logisch dat ze een nieuwe verdediger erbij willen als er in de jeugd niks klaarstaat. Of dacht jij dat ze bij Ajax op 3 fronten gaan spelen met maar 2 echte centrumverdedigers in de selectie? Misschien je eerst eens verdiepen in de echte actuele stand van zaken voordat je hier populair dingen gaat roepen voor goedkope likes.

6 januari 2023 om 16:27

Is toch ook geen ramp? Aankopen horen erbij en Ajax heeft het geld. Tijden en transfersommen zijn veranderd en het is logisch als je op je bankrekening 100 miljoen hebt staan en het is krap dat je sneller de portomonee trekt. Snap ook wel dat er wat bij moet achterin bij Ajax en dat het karig is. Maar 5 jaar geleden had Ajax iemand uit de jeugd doorgeschoven, dat is m'n punt. Na 120 miljoen +- nog niet klaar zijn is gewoon niet des Ajax

6 januari 2023 om 16:27

Die Maggalan heeft een paar minuutjes mogen meespelen in om de JC schaal, daarna 3 wedstrijden de bank warm mogen houden en de 11 wedstrijden erna een stoeltje op de tribune. Gaan jullie het vertrek van Maggalan als excuus gebruiken om een nieuwe rechter centrale verdediger aan te trekken. Kaplan is al het hele seizoen geblesseerd.

Ik kan wel begrijpen dat je door het vertrek van Blind een linker centrale verdediger nodig hebt.

Of je moet Timber van de zomer willen verkopen en nu alvast zijn vervanger in huis halen. Maar ik mag aannemen dat Ajax er alles aan zal doen om Timber, ondanks zijn mindere fase, zolang mogelijk in Amsterdam te houden.

6 januari 2023 om 16:30

Chancel Mbemba? Die speelt gevoelsmatig 5000 jaar, hoe is hij pas 28?

6 januari 2023 om 16:44

@gakpo; ik vind dat je ook gelijk hebt… er is momenteel te veel jeugd wat nog niet op het niveau zit waar Ajax wil spelen: CL niveau! Aankopen blijven een gok. Zo’n jongen die bij Marseille niet functioneert kan bij Ajax misschien opbloeien, al lijkt me dat met de huidige trainer niet erg aannemelijk!

6 januari 2023 om 16:47

Haha inderdaad. Heeft al voor Newcastle gespeeld, Anderlecht en Porto en nu Marseille. Hij is echt pas 28. Vind het een geweldige verdedigiger en was bij FC Porto ook geweldig in de Champions league. Kan nog 4 a 5 jaar mee. Dat is een perfecte speler voor Ajax met zijn ervaring en is een echte leidersfiguur.

6 januari 2023 om 16:50

Mijn punt was meer, zoals hierboven ookal wordt gezegd, vroeger kocht Ajax absolute versterkingen of schoof het eigen jeugd door. Het niveau van Ajax is ook wel dusdanig omhoog gegaan dat het lastiger is om jeugd door te schuiven, maar Blind is altijd gebruikt als back, Magallan heeft amper 5 wedstrijden in het eerste gespeeld en dan ga je weer miljoenen uitgeven aan (zoals ik het hierboven lees) een middelmatige cv van Marseille terwijl je al 35 miljoen hebt uitgegeven aan 2 CV's en met Timberde beste CV uit de competitie hebt

6 januari 2023 om 17:16

@Gapko, vroeger? Vroeger had Ajax geen centen. Vroeger gingen er niet elk jaar 8 basis spelers weg en jaar daarna weer 6. Vroeger kon je dus een CV of een back doorschuiven. Totaal niet te vergelijken. Je kunt toch niet elk jaar een nieuwe rechtbank opleiden die ook nog eens goed genoeg is mbt Ajax haar ambities. Dat kan geen enkele club.

Verschil is wel dat dit jaar er andere keuzes zijn gemaakt om niet te luisteren naar de scouting maar naar de trainer en staff. Daardoor zijn er vaak verkeerde keuzes gemaakt. Als je koopt moeten ze er staan.

Maar de vergelijk met vroeger gaat niet lekker op.

6 januari 2023 om 17:22

Liet Porto het contract van Mbemba niet aflopen met omdat er twijfels zijn over zijn exacte leeftijd? Wel een beest van een verdediger!

Ajax moet snel een bak koud water over het hoofd krijgen. Van aankopen als Martinez en Antony gaan we naar Balerdi, Rulli en Sanchez. Gauw stoppen!

Überhaupt kappen met al dat kopen. Aertssen loopt ook nog rond. Samen met meerdere sterke jeugdspelers die staan te popelen zichzelf te bewijzen.

6 januari 2023 om 17:35

Ik ken deze hele speler niet maar als mensen twijfels erbij hebben die hem hebben zien spelen, dan moet je hem niet halen.
Haal nu gewoon Davinson Sanchez weer op bij Spurs die daar reserve zit. Dan heb je een top verdediger staan die echt kopsterk en snel is. Schuif je Timber een linie naar voren als centraal verdedigende middenvelder. Probleem opgelost achterin met iemand die je al kent.

6 januari 2023 om 18:01

Of hij kant juist niet in e4n 541 spelen en juist heel goef in een 433? Ik heb alle vertrouwen in veldmate

6 januari 2023 om 18:40

Aartsen heeft net contract verlengd omdat er concurrentie aan leek te komen vanuit diverse buitenlandse clubs dus is zeer talentvol. Heeft afgelopen week meegetraind met de selectie. Past dus perfect in het echte Ajaxplaatje. Eigen jeugd als back up met uitzicht op meer.

6 januari 2023 om 15:43

Je hebt ook nog mensen daarachter nodig. Aangezien Kaplan langdurig geblesseerd en Magallan en Blind ook weg zijn heb je toch wel iemand nodig anders heeft Ajax niet veel keuze achterin.

6 januari 2023 om 15:48

Eigen jeugd kan ook op de bank zitten hoor. We blijven maar kopen kopen kopen

6 januari 2023 om 15:57

Je kan je bank niet vol zetten met alleen maar jeugd, die moeten ook goed genoeg zijn. Kijk alleen al naar Rensch en Taylor. Mikpunt van kritiek. Daarnaast spelen Brobbey en Timber ook regelmatig dus vaak staan er 4 spelers uit de jeugd in de basis. Klaassen tel ik niet eens mee.

En andere clubs doen ook kopen kopen kopen.

6 januari 2023 om 16:34

Hoezo moet je Maggalan vervangen? Die heeft op de eerste maand na alleen maar op de tribune gezeten. Ook gedurende de blessure van Kaplan.

Dat Ajax een linker centrale verdediger moeten aantrekken lijkt mij logisch, maar een rechter centrale?

6 januari 2023 om 17:17

@mikeioso34 er zijn 7 verdedigers vertrokken nu. Die kan je natuurlijk nooit allemaal opvangen met eigen jeugd. En in totaal ik even snel tel zijn er dit seizoen 15 spelers van het eerste elftal vertrokken (inclusief iemand als Daramy die mogelijk nog weer terug komt) en 7 of 8 spelers die normaal in de basis zouden kunnen staan.

Er breken elk seizoen 1-2 spelers door bij Ajax. Dat is altijd zo geweest. zelfs in de jaren 90 onder van gaal waren het er maar 1 of 2.
En er is geen club die het struktureel beter doet...
Er is een keer een topclub geweest waar in een jaar 6 spelers door stroomden, dat was de class of 92 by united. Dat was zo uniek dat ze er een film over hebben gemaakt. Zelfs als dat dan ook toevallig net dit seizoen ook bij Ajax zou lukken hebben ze 9 aankopen nodig om de selectie op pijl te houden.

6 januari 2023 om 17:21

ja joh, laten we gewoon random jeugdspelers bij de selectie halen, of ze er wat van kunnen maakt verder niet uit, toch?

Je hebt letterlijk nog 2 cv's over in je selectie waarvan er 1 nog alles behalve aangetoond heeft een meerwaarde te zijn, dan wil jij doodleuk een cv uit de jeugd bij de selectie halen en gaan strijden op 3 vlakken?

Ik ben alles behalve tevreden met het koopgedrag van ajax, maar kritiek hebben op het feit dat ze een cv willen halen is lachwekkend en puur kritiek om het kritiek geven.

6 januari 2023 om 20:11

Tuurlijk moet je spelers kopen maar alleen als ze je daadwerkelijk beter maken. Over deze jongen lees ik al veel dat hij de nieuwe magallan zal worden, over sanchez las je dat ook. Ze moeten de filosofie van cruijff blijven volgen. Dus alleen aankopen doen die ook echt wat toevoegen en waar niemand van de jeugd klaar voor is. Een sanchez en wijndal waren met eigen jeugd op te vangen.

6 januari 2023 om 15:46

Maar geen enkele backup meer met 3 weg gevallen spelers.

6 januari 2023 om 15:50

Is er geen jeugd meer bij Ajax? Valt mij op dat ze alleen maar buitenlanders halen of peperduur oud-spelers terughalen

6 januari 2023 om 15:58

Andres

Met Brobbey, Rensch, Timber en Taylor speelt Ajax toch vrij regelmatig? Allen uit de eigen jeugd.

6 januari 2023 om 16:00

Dat is niet waar, want de voorkeurspositie van Rensch is centraal en daarachter zit Aertsen die net een nieuw contract heeft en het goed doet in jong. Mijn inziens kun je dit prima opvangen. Ik zou graag zien dat de jeugd een kans krijgt, want daar lopen meerdere talenten met Hato, Vos, Fitz jim, Aertsen en Regeer die zeker van waarde kunnen zijn in Ajax 1.

6 januari 2023 om 16:00

Er zijn 3 spelers vertrokken/geblesseerd, dat ga je niet kunnen opvangen met jeugd.

6 januari 2023 om 16:02

Brobbey is gekocht en Sanchez staat er voor in i.p.v. Rensch. Dan valt het aantal doorgestroomde jeugdspelers wel mee.

6 januari 2023 om 16:04

Kom op, Brobbey is gewoon jeugd. Niet zo eigenwijs doen.

6 januari 2023 om 16:07

Klopt, maar wel peperduur terug gehaald. Dus ook gekocht.

6 januari 2023 om 16:09

Maar ze halen toch ook geen vier nieuwe spelers ? Ze hebben nu enkel jeugdspelers als backup, lijkt me logisch dat ze er nu 1 of 2 met ervaring bij halen. De rest zal je idd met eigen jeugd moeten gaan opvangen.

6 januari 2023 om 16:38

Keeper, rechter CV, hoogstwaarschijnlijk ook een linker CV en even waarschijnlijk een rechtsbuiten.

In de wandelgangen zijn ze ook bezig met een middenvelder.

Neem aan dat ze geen spelers voor veel geld gaan kopen voor jong- ajax om de eigen jeugd uit jong-ajax door te schuiven naar ajax 1

6 januari 2023 om 17:24

Aertsen is een rechtsbenige cv die het leuk doet bij jong.. we hebben het hier over een 1e elftal met 2 volwaardige cv's waarvan de linksbenige cv niet naar behoren presteerd, en dan wil je gewoon even een rechtsbenige jeugdspeler voor de leeuwen gooien en daarmee gaan strijden op 3 fronten? Het is niet zo dat Ajax 10ptn voorstaat, bassey het uitstekend doet en we toch al kampioen zijn he..

6 januari 2023 om 19:03

Andres

Je hebt gekijk qua Brobbey, totaal ontschoten.

Sanchez stond er naar mijn weten vaak in omdat Rensch geblesseerd was.

6 januari 2023 om 15:47

@shani Osdorp
Bassey kan er geen hol van, misschien verkopen aan het circus voor de trapeze act en met het vertrek van Blind en Malle Jan en Kaplan die alleen maar geblesseerd is hebben we buiten Timber en clown Bassey geen enkele verdediger meer over. Als er 1 linie is waar Ajax versterking nodig heeft is het achterin.

6 januari 2023 om 17:10

Maar met Martinez, Tagliafico, Blind, Schuurs, Mazraoui, Klaiber (en Magallan) zijn er 7 verdedigers vertrokken. Daar zijn 4 voor terug gekomen waarvan er nu eentje zwaar geblesseerd is. De spoeling is, zelfs als met hem wel heel erg dun... Eigenlijk heb je alleen een backup rechtsback in de selectie, en misschien iemand als regeer die je door kan schuiven.

Club Atlético Ajax de Amsterdam.

Wel leuk dat er veel exotische namen in de Eredivisie komen spelen.

Waarom zou hij zelf van Marseille naar Ajax willen? Stap opzij qua team en stap omlaag qua competitie. Heeft waarschijnlijk veel betere opties als jonge verdediger.

6 januari 2023 om 15:46

En waarom zou Rulli van EL winnaar Villareal naar Ajax willen. Omdat Ajax voor die spelers nog steeds een grote naam is. Hoe erg sommigen hier dat ook vinden.

6 januari 2023 om 15:49

Rulli kwam ook van EL winnaar en La Liga naar Ajax en de Eredivisie. Benitez en Simons kwamen ook vanuit de Ligue 1 bijvoorbeeld. Natuurlijk niet allemaal vergelijkbaar maar Ajax is qua club wel een stapje omhoog vanaf Marseille en Ligue 1 is natuurlijk ook geen mega competitie vergeleken met de Eredivisie. Kan me voorstellen dat hij Ajax en de Eredivisie ziet als springplank naar de echte top.

6 januari 2023 om 15:52

Omdat hij niet meer normaal over straat kan in Marseille, je weet hoe de harde kern daar is als je een keer een fout maakt.

6 januari 2023 om 15:54

Toen ik marseille zag spelen tegen feyenoord was ik echt verbaasd dat dat het niveau was van een van de 'toppers' van de uber eats league. Ajax is veel en veel beter als marseille dus echt geen stap opzij

6 januari 2023 om 15:58

Vind het altijd zo raar dat bepaalde mensen alles op 1 wedstrijd baseren.(of 2 in dit geval) Heb in ieder geval genoeg wedstrijden van Marseille in mijn leven gezien om te kunnen concluderen dat ze wel degelijk een aardig balletje kunnen trappen

6 januari 2023 om 16:17

Toen ik Ajax zag spelen tegen FC Volendam was ik ook enorm verbaasd over het niveau van de 'toppers' van de eredivisie. Je kan geen conclusie trekken over het niveau van een club obv één of twee wedstrijden. Dat kan pas als je iig 10 potjes hebt gezien.

6 januari 2023 om 16:32

Je mag toch wel hopen dat een halve finale in de conference league het beste in een team naar boven haalt. Een competitie wedstrijd tegen volendam.is niet te vergelijken met een halve finale conference league. Marseille en de franse competitie zijn GEWOON niet zo zo goed zoals de meeste mensen willen doen geloven.

6 januari 2023 om 16:51

De Conference League is niet voor elke club een ultiem doel. Het is voor vele clubs gewoon een toernooi voor teams die normaal gesproken niet veel te zoeken hebben in Europa.

6 januari 2023 om 16:00

de franse competitie is echt niet veel beter dan de eredivisie.
ja het budget is bij sommige teams wat hoger (uitschieter PSG natuurlijk).
maar een ajax kan gewoon matchen met clubs als lyon, marseille, rennes, lens, lille en noem ze maar op.

misschien nu, huidige moment dat marseille - ajax een stap opzij is qua team... maar veel meer mogelijkheden bij ajax qua europees voetbal. daarnaast is hij ook geen onbetwiste basisspeler daaro. en marseille is ook geen hele vrolijke stad om te wonen, vijandige sfeer vaak als je niet van een bepaalde afkomst bent.

6 januari 2023 om 18:02

Vergelijkbaar dat zeker. Meer mogelijkheden qua Europees voetbal omdat Ajax zich gewoon jaarlijks kwalificeert. Marseille heeft wel een begroting van 100m meer dan Ajax.

6 januari 2023 om 16:01

Afgezien van dat, dit is echt geen topspeler. Qua prijs/kwaliteitsverhouding een matige investering. Vond die jongen van Brugge interessanter.

6 januari 2023 om 17:42

Vergeet niet dat hij Nico en Licha als voorbeelden heeft hoe je bij Ajax als verdediger in de kijker kan spelen van de bondscoach.

6 januari 2023 om 18:01

Het is natuurlijk onzin dat Ajax geen stap hoger is dan Marseille.. daarnaast is het niet dat de ligue1 zo geweldig is, weliswaar beter dan de eredivisie maar de minste van de top5 naar mijn mening. Hoevaak speelt Marseille precies CL, en wanneer zijn ze voor het laatst kampioen geworden?

Ik zelf zal iniedergeval liever voor Ajax spelen dan voor welke club dan ook in frankrijk buiten PSG, je stelt europees namelijk welke club je ook bent niet meer voor dan Ajax, en je speelt eigenlijk voor spek en bonen in de competitie omdat de kampioen voor de competitie start eigenlijk al bekend is.

Op Argentijnen tour. Is het wk voor clubteams de nieuwe ambitie geworden? . Lijkt mij een prima verdediger mocht Ajax eruit komen. Zou mooi zijn als Feyenoord ook zo een verdediger weet te strikken

Geen idee wie het is, lekker met geld blijven smijten, zijn we zo weer terug bij het tijdperk voor Overmars

6 januari 2023 om 15:45

Wat Overmars smeet niet met geld? Er zijn 3 opties die in het centrum kunnen weg gevallen. Wat moet je dan? Iemand van 17 erin gooien op zo'n belangrijke positie?

6 januari 2023 om 15:48

Eentje van 17 miljoen dan maar! En ja ik weet dat hij niet zoveel gaat kosten.

6 januari 2023 om 16:19

Hoe oud waren Timber en De Ligt eigenlijk toen ze debuteerden? Dat kan ook niet veel ouder dan 17 zijn geweest.

6 januari 2023 om 16:20

@soccerfan, Overmars deed het ook maar zijn hele dure aankopen zijn nooit miskopen geweest.. Dit seizoen heb je met Bassey en Bergwijn in deze vorm in principe al meer dan 50 miljoen weggegooid, dat was onder Overmars echt niet zo

6 januari 2023 om 16:40

@soccerfan_1: Waarom niet? Rensch is eigenlijk een centrale verdediger, probeer hem eens op die positie met Regeer op rechtsback? Ik noem maar wat, maar dat zijn een paar grote talenten uit jullie jeugdopleiding en ook met die spelers moet je makkelijk van het rechterrijtje in de Eredivisie kunnen winnen.

Ergens vind ik het helemaal niet erg om Ajax te zien verzwakken als PSV-fan, maar aan de andere kant is een sterk Ajax wel beter voor de groei van de Eredivisie en bij deze aankoop krijg ik wel een sterk Magallan/Bassey-gevoel. Leden hier die Marseille volgen zeggen allemaal dat hij bij Marseille in een 5-3-2 al amper meekan, waarom zou hij dat dan bij Ajax kunnen waar je wel de meest specifieke verdedigers van heel Europa nodig hebt?

Je kunt niet met goed fatsoen als Ajax nu weer vijftien miljoen betalen, die jongen een halfjaar Schreuder aandoen en aankomende zomer met nog een veel te dure overbodige verdediger zitten, al kun je het misschien financieel allemaal nog wel lijden, het is een beleid van lik-me-vestje.

6 januari 2023 om 18:03

Alleen heb je niet elk seizoen een Timber en De ligt klaarstaan.. dus een beetje en domme vergelijking, anders kunnen we ook bij elke aankoop goed praten omdat er ooit ene Lisandro Martinez is gekocht, wat natuurlijk onzin is.

6 januari 2023 om 20:16

10-15 miljoen lijkt me heel redelijk voor Ajax. Dat is wel ongeveer het segment waar ze moeten zoeken en niet in de bedragen die voor Bassey en Bergwijn zijn betaald.

Los van het bedrag heeft Ajax na het vertrk van Blind en Magallan in de selectie nu 5 fitte verdedigers. Daar kun je best een of 2 jeugdspelers bij zetten, maar een stuk of 8 verdedigers is voor om het even welke club toch geen overbodige luxe.

Staat blijkbaar hoger op het lijstje dan de Vrij. Leuke toevoeging wel. Sinds Dortmund ben ik Balerdi helemaal uit het oog verloren. Weet niet wat ik ervan moet denken.

6 januari 2023 om 15:52

Geen leuke toevoeging. Heeft Marseille wedstrijden gekost.

6 januari 2023 om 15:53

Ik lees van de meeste Fransen, erg goed aan de bal en in de lucht maar slecht qua positioneren en het verdedigen van grote ruimtes en niet heel constant qua niveau.

6 januari 2023 om 16:13

Ja, dat lees ik ook. Kwaliteit aanwezig maar niet constant. Waarom verbaast het me niet dat Ajax hem opeens wil hebben?

6 januari 2023 om 16:46

Als je een beetje door blijft lezen en wat beelden ziet lijkt het op een Argentijnse Per Schuurs met iets meer agressie bij het doordekken. Kan dus blijkbaar net zoals Schuurs de perfecte wedstrijd spelen en toch dat ene cruciale foutje maken. Hier word ik toch niet heel vrolijk van.

Wel een intressante optie, want het is een jongen die er direct zou moeten staan met zijn 23 jaar. Daarnaast ook wel fijn dat hij lengte heeft (1,87m). Echter verwacht ik niet dat dit een speler is die voor het 2e plan komt terwijl we op rechts centraal Timber, Rensch en mogelijk ook Aertsen hebben.

Verwacht ook dat hij minimaal 10 miljoen kost aangezien Marseille hem vorig jaar zelf heeft opgehaald voor 8 miljoen en hij heeft sindsdien bijna alles gespeeld.

Tja er zal deze maand toch een centrale verdediger bij moeten komen. Bassey is een linksback dus die kan altijd als backup voor Wijndal maar centraal is met het vertrek van Magallan, Blind en de blessure van Kaplan helemaal niks meer. In de jeugd loopt een groot talent maar die is er nu nog niet klaar voor.

6 januari 2023 om 15:48

Pardon, Bassey is een linksback? Ik vond hem uitermate matig aan die linkerkant. Vind Bassey toch veel meer een centrale verdediger (die zo snel mogelijk de bal moet inleveren bij een medespeler)

6 januari 2023 om 15:51

Bij Rangers speelde Bassey geloof ik heel vaak als linksback en wisselde ze hem af als CV. Pas bij Ajax zijn ze hem standaard in het centrum gaan zetten. Zie in hem overigens ook meer een CV dan linksback. Al overtuigt ie ook in het centrum nog niet.

6 januari 2023 om 16:02

@fossen, het is andersom hij voorheen altijd linksback geweest tot dat Giovanni van Bronckhorst hem centraal heeft gezet en daarna heeft is hij niet tot nauwelijks meer gebruikt als linkback.

6 januari 2023 om 16:22

@Trobiii ah, dat wist ik niet. Onder Gio speelde hij in ieder geval zijn laatste seizoen ongeveer 50/50 LV en CV toch? Blijkt uit info van Transfermarkt in ieder geval.

Is dit om de communicatie tussen Rulli en de verdediging te verbeteren ofzo?

Echt geen geweldenaar dit. Ik zie regelmatig wedstrijden van Marseille en ik vind hem vaak erg onzeker en onrustig overkomen. Lijkt vaak niet te weten wat hij moet doen. Vooral in verdedigend opzicht. Vind hem persoonlijk klasses minder dan Bailly, Gigot, Kolasinac en Mbemba

In iedergeval een goed teken dat er word gekeken naar jongens zonder NL nationaliteit. Deze jongen gaat natuurlijk zijn club niet inruilen voor Ajax. Maar hopelijk komt er weer wat gif in de selectie na het vertrek van beide Argentijnen.

Kunnen we onze Zuid Amerikanen niet gewoon uit Zuid Amerika halen.. daar zijn onze scouts toch voor? Met alle scoutingstrips naar Brazilië afgelopen tijd wordt ook bar weinig mee gedaan.

Niet eens de sterkste verdediger bij zijn huidige team, Verdedigers die Ajax momenteel heeft zijn allen beter dus wat ze hier in zien snap ik persoonlijk niet

Balerdi. Aardige speler, maar niet meer dan dat in mijn ogen. Ik weet niet of dat nou het niveau is wat Ajax moet willen natuurlijk. Lijkt mij als back-up van Timber wel ook wat aan de prijzige kant.

Ik zou Ajax het liefst eigenlijk een goede rechtsback zien kopen en/of een concurrent voor Wijndal? Bassey gewoon centraal houden met Kaplan voor de Lcv.
RCV dan Timber en een back-up (of Rensch)

En dan op RB een nieuweling.

Rechtsbuiten en rechtsback zou mijn prio hebben, maar zie ik niet gebeuren gezien de uitsprake nvan Schreuder over de aanval & de komt van Sanchez pas afgelopen jaar.

6 januari 2023 om 15:53

Als je dit reeel bekijkt dan heb je dus eigenlijk geen echte backup voor LB, LCV, RCV en Rb.
Kaplan ligt er namelijk nog wel even uit en Sanchez heeft nog niets laten zien. Dan hebben we dus enkel onervaren jeugdspelers beschikbaar. Nu ben ik best voor inpassen van jeugd maar om daar straks volledig op terug te moeten vallen lijkt me wat te veel van het goede.

6 januari 2023 om 16:15

Ik snap niet dat regeer geen kans meer krijgt als rechtsback. Deed vorig jaar toch gewoon prima en is niet minder dan sanchez

6 januari 2023 om 16:44

Kaplan was ik even van vergeten dat hij zo zwaar geblesseerd is. Volgens mij was het inderdaad de knie, maar was het kruisband? Of iets minder ernstigs?
Had voorheen ook al een half seizoen gemist vanwege knieblessure...

Voor nu heb je dan:
RB: Sanchez/rensch/regeer
RCV: Timber/rensch/alvarez (bij hoge nood)
LCV: Bassey/kaplan (dit jaar niet meer, normaal wel)/alvarez (bij hoge nood)
LB: Wijndal/baas/bassey.

Als je het zo bekijkt, zou je nog minstens één centrale (liefst een rechtsbenige) en een back moeten aanschaffen.

Persoonlijk ben ik niet kapot van die Sanchez, maar dat is mijn mening. Voetballend brengt hij te weinig in mijn ogen en defensief oogt hij erg ''agressief'', wat helemaal niet nodig is.

Rensch lijkt concentratieproblemen te hebben en consistentie te missen, maar ik zie er wel nog talent in. Rensch kan overal in de defensie uit de voeten, dat is een grote +.

Ik zou als Ajax zijnde proberen nu een buitenkansje aan te trekken. Een RB of Rcv.

Als je op de transfervrije markt gaat kijken, dan heb je met een Vrsaljko (Ex A.madrid/inter) en een Santiago Arias 2 ''kansjes'' op de rechtsback positie.
Centraal heb je eigenlijk geen echte transfervrij opties. Alleen de ervaren Rakitsky kom ik zo even op.

Ik denk dat het knap lastig gaat worden, om een goede CV in de winter aan te schaffen die genoegen neem met een back-up ''plek'', maar wel voldoende potentie/kwaliteiten heeft om uiteindelijk zich in de basis te spelen (als een Timber bijv. volgend jaar zou vertrekken, wat mogelijk is).

Op rechtsback zouden er nog wel wat opties kunnen zijn, maar of die allemaal even realistisch zijn: Vanderson (AS Monaco, goede aanvallende back), Max Aarons (norwich, goede back, wel Engels, dus duur), Malo Gusto (lyon, maar is denk ik ook te duur), Lamptey (brighton), Singo (torino), Correia (valencia), Sildillia (freiburg), Martinez (girona) en Soppy van Atalanta.

Hierbij denk ik dat zo'n Martinez van Girona en een Aarons of Singo nog best haalbaar zijn.

Centraal zou zo'n Sylla van Bruggy, vd Ven van Wolfsburg (nederlands), Zabarny (kiev) of Lukeba echt top zijn (lyon). Lukeba zou ik zo nemen, maar is net als Bassey helaas linksbenig.

Volgens mij heeft Atalanta ook 2 talentvolle jeugdige Cv's. Eentje is ook al een beer van een vent, kom ff niet o pde naam!

Voor iedereen die negatief is over het aantrekken van eventuele verdedigende versterkingen, hebben jullie in de gaten dat met Blind, Pierie en Magallan zeer recent drie verdedigers vertrokken zijn ? Daarnaast is Kaplan langdurig geblesseerd en zijn de vervangers van Nous, Nico, Schuurs en Martinez nog niet heel goed bezig (sanchez en Bassey). Er zal dus echt iets bij moeten komen want naast onervaren jeugdspelers hebben we nu zelfs geen Pierie en Magallan in de selectie zitten om in ieder geval 11 man op het veld te krijgen bij blessures of schorsingen.

De beste man gaat met de dochter van Schreuder, zijn schoonzoon dus. Als je dacht dat het allemaal niet erger kon.

Ik lees dat hij Marseille wedstrijden heeft gekost en hij daar niet meer normaal over straat kan lopen, zal ook wel de reden zijn dat hij weg wil/mag. Ben hier niet blij mee.

6 januari 2023 om 19:07

Ik wel! Whahaaa!!

Volgens mij wordt er totaal niet meer geluisterd naar de scouting of wel. Waar onder Overmars regelmatig onbekende namen naar voren kwamen, zijn het nu spelers die het niet echt behoorlijk doen bij hun clubs en nog prijzig ook. Denk aan Tagliafico, Davidson, Martinez, Neres, Antony etc.
Wat is er gebeurt met de scouts uit Zuid-Amerika etc.. Ik kan me niet voorstellen dat daar geen speler rondloopt die goedkoper is en nog eens beter zou passen bij Ajax.
Ook op dat punt klopt er iets niets bij Ajax.

Ah, de partner van Magallan destijds bij Boca. In dezelfde transferperiode dat Magallan naar Ajax kwam ging deze jongen naar Dortmund.

Heeft Ajax niet per ongeluk de spelers door elkaar gehaald destijds?

6 januari 2023 om 16:12

Bassey passe ?? Waarom zou een Lb/lcv passe zijn als ze naar een RCV kijken ? Ik denk dat er gewoon gezocht wordt naar meer opties in de verdediging. Denk niet dat ze na Blind, Pierie en Magallan ook Bassey gaan wegsturen.

Schreuder kan niet met Argentijnen of Spanjaarden omgaan word 1 drama.

Het verbaast mij echt hoe sommige gasten hier altijd zo bezig zijn met Ajax. Ajax laat alsnog altijd meeste jeugd spelers doorbreken en kijk naar de selectie hoeveel daar van gekocht is.
Dat mensen zich zo druk maken zeg over Ajax.
Het zal mij echt me kont jeuken wat psv wel of niet koopt

Van wat ik lees, is Ajax bezig de volgende miljoenen flater te maken? Als supporters blij zijn dat een speler wordt verkocht - voorbeeld: Magallan - moet je je als club verre van dat soort spelers weghouden. Dan had Ajax Magallan beter nog een halfjaar kunnen houden. Maar ik laat me graag over het doelwit tegenspreken.

Poll
Is Balerdi:
- Magallan de tweede?
- Bassey de tweede?
- De betere versie van Timber als RCV?

Ajax moet maar eens naar hun opleiding gaan kijken. Die moet wel echt zwaar meer de maat zijn de laatste jaren. Zet er aub iemand van de eigen jeugd in.

6 januari 2023 om 18:56

Er breken nog steeds jaarlijks 1 of 2 spelers door, dat zijn er nooit meer geweest, je zal vast wel een keer een uitzonderlijk jaar kunnen vinden dat het er 3 waren, maar struktureel niet. Zelfs in de tijd van van gaal waren het er maar 1 of 2 per jaar. Alleen vergeet iedereen dat het leeftijds verschil tussen die gasten 6 of 7 jaar was. Die zouden vandaag de dag nooit meer met elkaar op het veld staan.
Met 1 of 2 jeugd spelerd per jaar doe je het als club gewoon prima dat zijn er bij geen enkele club meer.
Er zijn dit jaar 6-7 basis spelers vertrokken, 15 spelers van de A selectie en nog seen stuk of 5 spelers die 4 keus waren. In totaal kom je over de laatste 12 maanden op een man of 20, inclusief een paar verhuurde spelers. Je kan toch geen 20 jongens door laten stromen.

Overmars geen miskopen??
Zou ik dat nog moeten uitleggen?
Er is er van de week nog een vertrokken.
Die had geloof ik 40.000 euries per minuut
gekost

Had Ajax op een gegeven moment niet een van de bewte jeugdopleidingen van Europa? Was PSV volgens Ajacieden geen ordinaire koopclub (in alle eerlijkheid, dat was ook zo)? Slechte zaak voor het Nederlands voetbal dat Ajax blijkbaar zoveel geld heeft dat ze vinden dat ze niet meer op hoeven te leiden.

6 januari 2023 om 18:37

Wellicht je eerst verdiepen in Ajax en het vergelijken met andere clubs voordat je zulke onzin loopt te verkondigen.

De club zit over een jaar weer op het niveau van de magere jaren aan het begin van dit decennium, zowel financieel als in beleid. Alles wat is opgebouwd wordt gewoon over de reling gebonjourd, zo de grachten van Amsterdam in. Net nu NL enigszins een vorm van aansluiting wist te vinden in Europa… zoals de Duitsers zeggen: Schade!

Lijkt me geen goed plan. Tien miljoen betalen voor iemand die niet bij de Argentijnse wk selectie zat waar middelmaat als Foyth, Otamendi en Pezella wel mee mochten.. Niet iedere random Zuid Amerikaan is automatisch een goede transfer.

Kopen kopen kopen kopen...
Een kampioenschap kopen...
Welkom in Amsterdam, de puinhoop.

6 januari 2023 om 20:59

Jaloers?

Bij Dortmund was die inderdaad een flop. Ben benieuwd hoeveel hij zou kosten. Hij is voor 8 miljoen gekocht van Dortmund dus dan moet het sowieso richting de 15 miljoen gaan. Wel weer een dure aankoop. Er kan niet nogmaals een miskoop komen. Want ook Bassey en Bergwijn vallen erg tegen en dat gecombineerd voor 50 miljoen. Maar ja als die goed kan opbouwen is het zeker wel een pluspunt. Want dat mist Ajax zonder Daley Blind.



Ajax gaat kennelijk vrolijk verder met geld verspillen aan spelers die niet Ajax waardig zijn. Deze speler heeft eerst in Duitsland en nu in Frankrijk aangetoond het gewenste niveau niet aan te kunnen. De scouting bij Ajax lijkt niet meer in staat om goede voetballers op de kop te tikken in Zuid-Amerika. Spelers die in Europa rondlopen en niet opvallen bij de Europese top zijn ook niet Ajax waardig. Stuur verdomme de scouting naar Zuid-Amerika om daar goed rond te kijken. Het is na al de dure transfermissers met Bassey, Wijndal, Kaplan etc. een enorme rotzooi bij het Ajax transfer beleid. Om de media en de grensoverschreidend gedrag hype te pleasen moest Overmars weg. Dit had door van der Sar voorkomen kunnen worden omdat het al lang bekend was wat Overmars deed, maar van der Sar greep als algemeen directeur niet in maar liet het escaleren. En toen het zover was geescaleerd dat er drastische maatregelen genomen moesten worden had het met een flinke boete en bijvoorbeeld schrosing voor Overmars opgelost kunnen worden. Ik ben benieuwd naar wat al die schijnheilige figuren die het ontslag van Overmars goedkeuren allemaal stiekem aan zogenaamd grensoverschrijdend gedrag uitvreten en zolang het niet naar buiten komt doen alsof ze zo heilig als de paus zijn.

In afwachting van de reacties van alle vermomde heiligen!!!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren