Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax op hoofdlijnen akkoord met nieuwe trainer Francesco Farioli

Laatste update:

Ajax heeft op hoofdlijnen een akkoord bereikt met Francesco Farioli, zo melden bronnen rondom Farioli en zijn zaakwaarnemer Meïssa N’Diaye aan De Telegraaf. Wanneer de Amsterdammers ook tot overeenstemming komen met zijn huidige werkgever OGC Nice, waar hij tot de zomer van 2025 onder contract staat, dan tekent de Italiaanse trainer een contract voor drie seizoenen.

Dinsdagochtend besloot de Ajax-directie vol voor Farioli te gaan en kort daarna werd een akkoord op hoofdlijnen bereikt met de trainer, die na het in orde maken van het papierwerk nu alleen nog moet worden losgeweekt bij OGC Nice.

Farioli was niet de topkandidaat van de Amsterdammers. De jonge coach stond op een driekoppige shortlist, maar Graham Potter had lange tijd de beste papieren om de nieuwe trainer van Ajax te worden.

Een akkoord met de momenteel clubloze Engelse manager werd echter niet bereikt. Zijn verlangde salaris bleek Ajax in de huidige situatie van de club te gortig. Bovendien wilde Potter volgens De Telegraaf een eigen scout meenemen. Erik ten Hag gold in een eerder stadium wel als 'droomkandidaat', maar zijn komst bleek niet haalbaar.

Ajax schakelde dus door naar Farioli en na het zien van beelden van vele trainingen, het bestuderen van de opbouw én het druk zetten van zijn elftallen en gesprekken met de coach, raakte de Amsterdamse clubleiding steeds meer overtuigd.

Binnen Ajax werd de vraag gesteld of het wel verantwoord is om een onervaren, jonge trainer voor de leeuwen te gooien, maar volgens bronnen kregen Farioli en zijn zaakwaarnemer te horen dat het voor hem pleit dat hij 'onbevangen en onbevooroordeeld’ bij Ajax kan binnenstappen.

Farioli geldt bovendien als goedkoper alternatief voor Potter. Ajax moet enkel nog een afkoopsom betalen aan Nice, waarna de Italiaan kan worden gepresenteerd.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Ajax traint onder Farioli
Ajax traint onder Farioli
Reacties

Fijn als er nu duidelijkheid is. Ik vind het wel een gok gezien z’n beperkte ervaring, maar hij lijkt wel in alles voetbal te ademen.

14 mei 2024 om 09:09

Arne Slot had er ook maar 2 seizoenen als hoofdtrainer op zitten toen hij als hoofdtrainer van Feyenoord werd aangesteld, dus dat zegt niet alles

14 mei 2024 om 09:16

Die kende wel de NL competitie van binnen en buiten. De verhalen lezend lijkt het wel een voetbaldier

14 mei 2024 om 09:22

Maar waarom moet je de Nederlandse competitie kennen? Als deze trainer aanvallend voetbal wil spelen en daar een team voor gaat opbouwen dan maakt het toch niet uit of je de Nederlandse competitie kent? Hij zal zich straks echt wel focussen in welke teams er in de competitie zitten en bij 9/10 potjes kan je gewoon je eigen spel gaan spelen, alleen bij feyenoord en psv zal je misschien wat concessies moeten doen. Maar die clubs zal hij vast wel kennen.

14 mei 2024 om 09:37

Eens, de competitie kennen lijkt me niet zo heel relevant. Tenzij het een notoire Butchers' League is waar je stijl van spelen niet zo lekker in zou gaan, maar de Eredivisie is eerder een speeltuin dan dat.Gefeliciteerd Ajax; ik ken hem verder niet maar fijn dat er duidelijkheid is in ieder geval.

14 mei 2024 om 10:38

Wat een vergelijking zeg... Arne Slot had bij beide clubs ver bovengemiddeld gepresteerd. Deze trainer is heel gemiddeld en heeft niks bijzonders laten zien.

14 mei 2024 om 11:20

henkie antonio, de prestaties van Slot bij AZ zou ik niet als ver bovengemiddeld beschouwen. Hij had een even hoog puntgemiddelde als Pascal Jansen, die hier op VZ regelmatig wordt afgebrand.

14 mei 2024 om 11:48

Ach kom op. “ die kende de Nederlandse competitie wel”
Alsof de Nederlandse comp zo
Moeilijk is 😂

14 mei 2024 om 16:06

Hij speelde om de titel mee met Az? Als dat al niet ver bovengemiddeld is weet ik het ook niet meer.

14 mei 2024 om 18:47

arsenal890, omdat de concurrentie dat seizoen gewoon bagger was. AZ verloor toen van Lask Linz, Ajax verloor van Getafe, PSV en Feyenoord kwamen niet eens voorbij de groepsfase in de Europa League dat seizoen. De Eredivisie was van een bedroevend niveau dat jaar.

14 mei 2024 om 09:22

Ik ken hem nog toen hij trainer in Turkije was. In mijn ogen was het echt een goede trainer en Alanyaspor presteerde boven verwachtingen onder zijn leiding. Ajax doet hier goed aan.

14 mei 2024 om 10:12

Ik hoor veel positieve beoordelingen van mensen die meer dan naar alleen de cijfertjes kijken. Ook hecht ik waarde aan de analyse van Pieter Zwart, te zien op het YT-kanaal van VI. Was ook lovend, en noemt het zelfs een verrassing dat Ajax er met hem aan de haal lijkt te gaan.

Laat maar komen. Fijn dat er relatief vroeg duidelijkheid is over deze positie. Dan kan de rest van de zomer de focus op de selectie.

14 mei 2024 om 10:16

Ik ken hem verder totaal niet, maar toen ik Arno Vermeulen hoorde zeggen dat zijn team maar 37 doelpunten had gemaakt dit seizoen dacht ik dat hij een grapje maakte. Maar het blijkt echt zo te zijn. 37 doelpunten! Ligt dit aan zijn stijl, of kunnen de aanvallers van Nice er gewoon niets van?

14 mei 2024 om 10:32

Moet je wel een beetje in context zien. In Frankrijk spelen veel teams enorm verdedigend terwijl spelers van Nice niet de individuele kwaliteit surpus hebben die Ajax tegenover kleinere teams wel heeft. Daarnaast is het ook wel echt zo dat als je kijkt naar de hoeveelheid kansen die Nice creeert het bijna knap is dat ze zo weinig scoren, een goede spits bij Nice had er veel meer kunnen maken.

14 mei 2024 om 10:51

Ten Hag maakt er 52 met een veel betere club en een enorm budget. Vorig jaar zelfs de duurste selectie van Engeland.. zullen we dan ook stellen dat hij niet aanvallend wil voetballen?

14 mei 2024 om 10:54

Klopt, Nice schijnt een XG te hebben van 48 oid. De kansen worden wel gecreeerd maar moeilijk afgemaakt.

14 mei 2024 om 11:30

Jij wil me zeggen dat de selectie van Man C en Liverpool, goedkoper was dan Man U?

14 mei 2024 om 11:32

34 doelpunten kunnen genoeg zijn om alles te winnen.

14 mei 2024 om 12:53

@Suljemani, kan je het onderzoek wel toesturen hoor. Ging wel over eind 22/23 dus vorig seizoen. Financieel rapport van de UEFA dus is gewoon een officieel document. Totale waarde van United selectie qua transfersommen was 1.42 miljard euro, United verbrak daarmee het record van Real Madrid. Chelsea volgde op ruime afstand met 1.08 miljard.. City zat er kort achter met 1.29 miljard. Liverpool 900m en Arsenal 800m.. mag geen link hier delen maar als je opzoekt “United Most expensive squad” dan is het gelijk bovenste artikel..

14 mei 2024 om 10:08

Super dat ze voor een trainer met ‘diepte’ kiezen. Hij zal misschien even tijd nodig hebben, maar een heldere visie kan Ajax weer structureel terug gaan brengen. Berichtten van mensen die met hem werken of hebben gewerkt zijn in ieder geval erg positief.

14 mei 2024 om 12:11

Eens! Een trainer met een visie is nodig en dat lijkt deze man te hebben (ik weet het niet, maar dat lees ik erover). De vragen die ik heb zijn: hoe hij kan omgaan met de druk van een club die kampioen moet worden, durft hij jonge talenten een kans te geven, hoe streng is hij voor een team met weinig natuurlijke leiders (zeker als Henderson vertrekt), hoe past hij in een club die net in/uit een bestuurlijke crisis komt?

14 mei 2024 om 17:04

Het is dan ook aan de TD en zijn staf in samenspraak met de trainer om de juiste spelers aan te trekken en spelers te laten vertrekken. Dat er dit seizoen geen leider(s) rond liepen , wil niet zeggen dat er volgend seizoen ook geen leider(s) rond loopt.
Daarnaast moeten er nog meer puzzelstukjes op hun plaats vallen.

14 mei 2024 om 11:06

En fijn dat Ajax eens gekeken heeft naar hoe iemand wil spelen en dat drukzetten daarin mee is genomen. Een coach die daar geen idee bij heeft is in mijn ogen altijd ongeschikt voor Ajax omdat daar attractief, dominant voetbal gespeeld moet worden en daar moet je toch echt de bal (z.s.m. weer) voor hebben. Dus na 47 fluttrainers lijkt eindelijk het besef gekomen te zijn dat er een bepaald profiel is waar de trainer in moet passen. Leeftijd kan je naar twee kanten uitleggen. Ik laat me verrassen, godzijdank geen Pascal Jansen i.i.g.

14 mei 2024 om 11:06

Verdiep je in deze man en je zal zien dat hij echt enorm veel talent en visie heeft. Hij is in staat organisatie aan te brengen en heeft het met Nice voor elkaar om het aantal tegendoelpunten het laagste van de Ligue 1 te krijgen. Binnen de internationale trainers/tactiekcommunity is er ook veel verwondering over dat hij naar Ajax gaat en niet naar, bijvoorbeeld, een Premier League club. Dit is een De Zerbi in wording, ben heel benieuwd en positief.

14 mei 2024 om 11:28

@FCB_Catalunya

Nog een leuk feitje, voor wat het waard is natuurlijk, Farioli heeft drie jaar lang onder leiding van De Zerbi als keeperstrainer gewerkt. Hij zal tijdens de tactische besprekingen wel het één en ander hebben opgestoken van hem.

14 mei 2024 om 11:56

Is ook aangenomen nadat De Zerbi een blog van Farioli las waarin hij een analyse maakte van de tactiek van De Zerbi. Ze zaten nadien vaak samen tot midden in de nacht over tactiek te praten.

Ben in ieder geval blij dat we kiezen voor een voetbal "gekkie" die bezeten is en leeft voor zijn vak.

Je ziet bij zijn teams duidelijk de hand van de trainer in de opbouw en het drukzetten, twee dingen die bij Ajax helaas al een tijd gruwelijk fout gaan.

Hopelijk pleurt hij iedereen die niet mee wilt in zijn filosofie meteen buiten. We willen weer voetbal zien in de arena.

14 mei 2024 om 12:13

@Origineel, dat laatste hoop ik juist niet. Niet weer een one man show. Maar liever een collectieve visie waarover intern gediscussieerd kan worden en die naar buiten toe duidelijk uitgedragen wordt. Geen strijd tussen egootjes. Als het daarop aankomt ben ik bang dat een beginnende coach, ook nog eens een buitenlander, verliest van mensen als Kroes en Van Praag, die de politieke spelletjes wel kunnen spelen.

14 mei 2024 om 12:50

Blij dat we voor een trainer gaat, die überhaupt een tactiek heeft. De laatste 4 trainers deden maar wat.
Nu het tactisch brein van onze staf ook weer terug gaat naar zijn vorige club, kan het allemaal alleen maar beter gaan.

14 mei 2024 om 14:05

@leidsehood

Je hebt helemaal gelijk. Had het beter moeten verwoorden maar bedoelde eigenlijk spelers die te lui zijn om het hoge druk zetten goed op te pakken.

Met een goede tactiek waarin iedereen zijn taken kent en serieus neemt kunnen de betere spelers uitblinken. Iets wat dit seizoen slechts zeer sporadisch mogelijk was.

14 mei 2024 om 14:47

Ajaja waarom denk je dat Maduro een tactisch brein is?

14 mei 2024 om 17:07

Als blijkt dat Maduro bij Almere het tactisch goed doet , dan kan dit betekenen dat er bij Ajax geen beroep op zijn diensten werd gedaan , of dat hij dit bewust verborg voor de trainers waarmee hij werkte bij Ajax

14 mei 2024 om 13:06

Ik ben vooral benieuwd hoe types als Berghuis aankijken tegen een trainer die 1 of 2 jaar ouder is dan zijzelf. Ik verwacht wat dat betreft wel wat vuurwerk.

Prima, en door. Nu selectie voor volgend seizoen in orde maken en we gaan zien of Ajax iets heeft geleerd van de afgelopen twee jaar.

14 mei 2024 om 09:11

Ik ken deze trainer niet, wil hij gewoon aanvallend 433 spelen? maar met je eens dat de selectie het belangrijkste is. Welke posities zie jij als een must? en welke spelers zie je als must vertrekken en welke spelers mocht er toevallig een goed bod komen en welke spelers mogen niet weg?

14 mei 2024 om 09:32

Van wat ik heb gezien en heb gelezen, probeert Farioli altijd zorgvuldig op te bouwen met een zogenaamde blok van 2-3-2, met een teruggetrokken 6 die op een linie staat met de backs en een dubbele 8 ervoor. Ze loeren de tegenpartij om druk te zetten waarbij de rol van de andere linies is om de gaten die vrij komen te benutten om er zo onderuit te voetballen. Komt vooral op neer dat er veel gevraagd wordt van deze linies wat betreft loopwerk, communicatie en inzicht.

Nu weet ik niet wat de transferplannen zijn, maar ik zou spelers als Avila, Medic en Forbs wegdoen puur omdat ze kwalitatief niet voldoen, en spelers als Bergwijn, Mikautadze, Sosa en Akpom als er een goed bod binnenkomt. Een speler als Henderson kan nuttig zijn, maar je vraagt je af of je qua salaris niet een goedkopere alternatief kan vinden.

Je hebt in ieder geval een linksback nodig (hato speelt er nu bij gebrek aan beter) en een rechtsbuiten. Dan nog evt een extra centrale verdediger die het liefst ervaren is die kan concurreren met Sutalo. Kaplan en Hato moeten het onderling uitvechten op lcv. Als Henderson vertrekt wil ik graag een aankoop zien die die rol kan overnemen als ervaren man in de as. Tahirovic en Vd Boomen vind ik daar nu niet geschikt voor. Als Bergwijn vertrekt zal je met die miljoenen hopelijk wel een geschikte alternatief vinden, die moet dan samen met Godts die plek invullen. Berghuis acht ik nog wel geschikt voor een jaartje op rechstbuiten.

Ramaj
Rensch/nieuw
Sutalo
Kaplan/Hato
Aankoop
Mannsverk
Aankoop
Berghuis
Taylor
Godts/nieuw
Brobbey
14 mei 2024 om 09:40

Thanks; klinkt wel alsof dat een hele uitdaging gaat worden bij Ajax waar elk automatisme momenteel lijkt te ontbreken.

14 mei 2024 om 09:42

Ik weet niet of je een reactie wilde speciaal van Oortap of dat je ook andere meningen wilt hebben.

Maar wie er weg mogen:

Forbs
Medic (mits hij gewoon bankie wilt blijven)
Avila
Mikautadze (die gaat weg ivm clausules)
Taylor (bij een heel goed bod)
Martha
Gooijer
Sutalo (minimaal 15/20 miljoen)
Berghuis
Sosa

Wie misschien mogen blijven ;

Akpom
Bergwijn
Tahirovic
Mannsverk
Gaaei

Wie gekocht kunnen worden:

Kenny Tete
Roony Bardghji (zoek hem aub op…)
St Juste
Mitchell Bakker of Bjorn Meijer of
Maxim De cuyper (club brugge Linksback)
Spertsyan (krasnodar)

Dat is wat ik kan bedenken.

14 mei 2024 om 09:46

Viezeman

Roony is er helaas voor langere tijd uit, die zal dus niet komen

14 mei 2024 om 09:50

Ik denk dat Ajax iedereen wel kan verkopen van de huidige selectie, uiteraard wel voor de juiste prijs. Brobbey, Kaplan, Godts, Mannsverk en Henderson zou ik wel behouden. Hato en Ramaj laten gaan zodra het juiste bedrag wordt geboden.
De selectie dan aanvullen met spelers die zich hebben bewezen, maar niet al te duur hoeven te zijn. Ze kunnen misschien gehuurd worden met een optie tot koop. Rechtsback; Hateboer (aflopend contract). Linksback: Mitchel Bakker (bank Atalanta), cv: Doekhi (mocht Union Berlin degraderen, dan zal hij niet al te duur zijn. Kan ome Winston ook gelijk weer worden toegevoegd). Linksbuiten: Karlsson (bank Bologna), of Mike Tresor (bank Burnley). Natuurlijk zijn dit geen namen waarmee je de Champions League wint, maar wel verbeteringen t.o.v. de huidige selectie.

14 mei 2024 om 09:54

Franklampard08 waarom hato laten gaan? Die moet zijn beste jaren toch nog krijgen?

14 mei 2024 om 09:59

Hato had dit jaar natuurlijk nooit in de basis mogen staan. Hij heeft meer fouten gemaakt dan Sutalo en dat zegt wel wat. Hij heeft kwaliteiten, maar ik las dat Arsenal interesse heeft. Voor het juiste bod moet ajax hem gewoon verkopen.

14 mei 2024 om 10:10

Hato heeft zeker fouten gemaakt, maar moest bijna in zijn eentje de achterhoede overeind houden zonder aanspeelbare middenvelders voor hem. Hato zeker behouden samen met Brobbey. De rest kan eigenlijk allemaal in de verkoop. In tegenstelling tot Viezeman zou ik juist Driouech kopen voordat die naar een andere club gaat. Een speler met snelheid, een dribbel en het lef om iemand op te zoeken. Is in zijn ontwikkeling momenteel verder dan Godts.

14 mei 2024 om 11:26

Spettersson
Ik geef je deels gelijk. Hato heeft zeker een goede serie neergezet en het is niet normaal dat hij op 17-jarige leeftijd de verdediging moest dragen. Hij heeft potentie en met er andere trainer en betere medespelers kan het wel een succes worden. Ik denk alleen dat als een club als Arsenal zo gek is om bijvoorbeeld 25-30 miljoen voor hem neer te leggen, dat je hem dan moet laten gaan. Maar als er geen mooi bod wordt neergelegd, dan moet Ajax hem gewoon behouden.

14 mei 2024 om 11:44

Ik zou Hato zeker behouden, kan goed inschuiven en ziet de ruimtes. Maakt zeker ook nog fouten en dat zal komend seizoen niet anders zijn, maar als die jongen 2 a 3 jaar basis heeft gestaan en zich zo blijft ontwikkelen heb je over 1 a 2 jaar een top cv. Volgend jaar kampioen worden zal lastig worden. Pas op de plaats maken en zorgen dat over 1 jaar alles op zijn plek valt in het 2e jaar van de trainer +2 transferzomers verder. Hele team verkopen en weer 11 nieuwe neerzetten acht ik niet zo verstandig. Is al 2 jaar op rij niet gelukt.

Graag een snelle links en rechtsback, snelle rechtsbuiten met diepgang en een lopende cm.
Bergwijn brobbey aankoop
Taylor henderson aankoop
Aankoop hato/kaplan sutalo aankoop
Ramaj.

Prima team met mannsverk, vd boomen, medic, godts, hlynsson, akpom rensch op de bank.

14 mei 2024 om 15:14

@oortap.

Hele mooie analyse, geen speld tussen te krijgen wat betreft de tactiek van Fagioli. Wat betreft je invulling van de selectie; ben ik het deels mee eens. Een rechtsback is een absolute must in mijn optiek. Eentje die niet allergisch is voor een bal in de voet (lees; Gaaei) en eentje die niet altijd speelt alsof de tegenstander zijn schoonmoeder is (lees; Rensch). Type Montiel van Nottingham Forest of Maffeo van Mallorca. Dat zijn wel spelers die je selectie, en vooral je achterhoede naar een hoger niveau kunnen tillen.

Linksback ben ik het deels mee eens. Sosa is aanvallend meer dan prima maar is verdedigend kwetsbaar. Wijndal geef ik de hoop nog niet in op en Hato is prima om daar incidenteel neer te zetten. Het is denk ik niet de positie met prioriteit.

Rechtsbuiten daarentegen, dat is prioriteit nummer 2. Iemand met diepgang, een passeeractie en rendement. Berghuis is te statisch, zeker met Bergwijn aan de andere kant. Antony kon je destijds eigenlijk altijd diep sturen. Dat miste je ook de laatste 3 maanden in seizoen 21/22. EtH klaagde daar geregeld over, dat was ook de reden dat er contact werd gelegd met Tottenham om Bergwijn los te weken. Dit jaar heb je wel diepgang in de vorm van Forbs, maar dat is een renpaard zonder rendement of een goede voorzet vanaf die kant.

Bovendien creëer je dan de mogelijkheid om Berghuis op 10 te zetten, toch wel zijn beste positie. Ook de positie waar hij bij Ajax zijn beste wedstrijden heeft gespeeld (2021-2022). Als je een middenveld hebt dat in de organisatie goed staat én een verdediging die goed staat kan dat prima. Alvarez - Gravenberch - Berghuis was een prima middenveld. Alvarez- Berghuis - Klaassen ook (toen Gravenberch geblesseerd was en Berghuis op 8 kwam te spelen). Maar ja, is Henderson verdedigend goed genoeg om deze rol eigenlijk zelfstandig in te vullen zoals Alvarez dat deed?

Ramaj - Aankoop - Sutalo - Kaplan/hato - Wijndal/hato/sosa - Henderson? - Taylor? - Berghuis - Aankoop - Brobbey - Bergwijn

14 mei 2024 om 19:31

@viezeman ik denk dat vrijwel iedereen te koop is binnen Ajax.

Ze willen een geraamte bouwen rond Ramaj, Hato, Taylor en Brobbey, dus van alle spelers die bij een goed bod weg mogen lijken die 4 me het minst waarschijnlijk.

De prioriteit in het aankoop beleid is op dit moment op een rechtsbuiten en een linksback, alle overige posities zijn in ieder geval in kwantiteit voldoende bezet.

Waar de obsessie bij een aantal Ajax fans rond Tete vandaan komt begrijp ik niet. Die vertrok omdat hij niet goed genoeg was voor Ajax. Was vervolgens niet goed genoeg voor Lyon, was daarna niet goed genoeg voor Fulham, en was zelfs niet eens goed genoeg voor Fulham toen ze degradeerden en in de Championship uitkwamen. Fulham heeft een optie om hem voor 1 jaar te verlengen, maar kennelijk laten ze hem liever transfer vrij vertrekken dan dat ze eventueel nog een klein bedrag voor hem kunnen vangen met het risico dat hij daar nog een jaar op de payrol staat. Op basis waarvan hij een toegevoegde waarde zou zijn voor Ajax weet ik niet, niet op basis van zijn spel want hij speelt vrijwel nooit.

Ken de man niet maar voor ajax wel goed dat ze nu al duidelijkheid hebben. Wat dat betreft mag het bij Slot van mij ook snel duidelijk worden.

14 mei 2024 om 09:15

@frporto, als Ajacied ben ik blij dat er eindelijk duidelijkheid lijkt te komen, lijkt, want Nice moet nog afgekocht worden. Vis is pas op het droge als Ajax het wereldkundig maakt imo.

Wat ik er van gezien heb, klinkt het wel goed. Zou voor Feyenoord fijn zijn als daar ook snel duidelijkheid komt, Slot is ook nog steeds gepresenteerd in Liverpool; zal denk ik maandag wel gebeuren als zowel Liverpool als Feyenoord haar laatste wedstrijd heeft gehad.

14 mei 2024 om 12:15

@FRPorto, Sahin naar jullie en Farioli naar ons dan durven we allebei wel, twee jonge talentvolle trainers, buitenlanders, geen binding met de club, aanvallend voetbal, voetbaljunkies, dat kan potentieel wel leuk worden.

14 mei 2024 om 12:47

Nuri Sahin heeft wel binding met de club. Heeft er 1 jaar gespeeld en heeft altijd aangegeven hoe fijne club hij het vond

Same news, other name.
Kijken of deze wel binnen te halen is op korte termijn.
Waarom gingen ze eigenlijk niet door met vh Schip? zat er eindelijk weer eens Ajax-dna halen ze iemand van buitenaf die tot op heden niets met de club heeft.

14 mei 2024 om 09:15

Dus je hebt liever niet zon goede coach die wel veel met de club heeft?

14 mei 2024 om 09:28

Maakt mij geen zak uit maar ze willen dat bij Ajax toch?

14 mei 2024 om 09:42

Nee, dat willen ze bij Ajax niet. Wat zijn dit ook voor onzin comments ?

14 mei 2024 om 09:44

Wie is “ze” en hoe kom je daarbij?

14 mei 2024 om 09:55

Ajax-Dna waar ze al tijden lang over roepen.
Of is dit ergens onderweg gesneuveld?

14 mei 2024 om 10:39

Tinus, hoe moeilijk kan het zijn. Ajax dna is de manier van spelen en hoe er over voetbal wordt gedacht. Dat is iets anders dan dat het persé een ex Ajacied moet zijn.

14 mei 2024 om 11:32

Tinus45. Geen idee waarom ik hier eigenlijk serieus op in ga en wat je probeert te bereiken. Maar het maakt natuurlijk geen enkele organisatie 'geen zak uit' of iemand al dan niet de juiste kwaliteiten voor een baan heeft. Ajax wil inderdaad wel Ajax-DNA in de organisatie, maar dan moet diegene wel voldoen aan de juiste kwaliteiten om de baan in te vullen. Van t Schip heeft die helaas niet.

14 mei 2024 om 09:16

Omdat Van ‘t Schip niet de trainer is die Ajax naar een hoger plan kan brengen. Ja, hij is van de laatste plaats naar plek 5 opgeklommen. Maar dat was iedere trainer wel gelukt. Ik mis bij Van ‘t Schip ook de passie en uitstraling die bij een ‘topclub’ als Ajax horen.

14 mei 2024 om 11:37

Tinus dat opzichtig trollen is jammer en niveauloos, iedere pot van Ajax was iedere Ajacied wel ontevreden over iets. Het is een dappere clubman, maar tactisch niet onderlegd en heeft geen plan. Beetje jammer.

14 mei 2024 om 12:18

Klopt. Het gaat ook niet erom dat iemand Ajax DNA moet "hebben", maar dat mensen erbij passen en het respecteren. En niet dat ze opeens verdedigend gaan spelen of wingbacks kopen voor in een 532. Van t Schip is inderdaad een clubman en zeker dapper wat je zegt, maar ook zo iemand die wel Ajax DNA "heeft" kan opeens tegen het Ajax DNA ingaan en 541 spelen. Ik zou graag een coach willen die met of zonder Ajax achtergrond snapt wat 433 aanvallend voetbal is en die dat durft te spelen.

14 mei 2024 om 14:51

Juist Leidsehood, ik stoor me vreselijk
Aan die reacties
Om ons enkel te provoceren. Terwijl een ieder weet, wat we graag zien bij Ajax. Al moet ik wel zeggen dat ik snapte dat Schippie soms anders speelde. In het belang van uiteindelijk de 5e plek, dan bijvoorbeeld als 11e te eindigen.

14 mei 2024 om 12:45

"same news, other name"

Oh ja? In mijn beleving is er nooit een akkoord op hoofdlijnen geweest met Potter, er werd juist steeds gemeld dat ze nog een eindje uit elkaar zaten en dat het afwachten was of het uberhaupt wel rond zou (kunnen) komen.

Van wat ik van deze trainer heb gehoord is het een heel bijzondere innovatieve trainer. Leuk dat hier de keuze op valt!

14 mei 2024 om 09:51

Ja leuk toch?! Tenminste weer aanval en druk op t veld. Kun je in de Eredivisie ver mee komen. Nu nog de juiste spelers

14 mei 2024 om 11:30

Hoop ook dat Ajax (kroes en consorten) inzien dat ze van ver moet komen en dat je Farioli ook niet meteen de zak geeft als het even niet lekker loopt. Het lijkt een trainer met een duidelijke visie en iemand die heel precies te werk gaat. Zo'n iemand moet je de tijd geven om zijn visie over te dragen. Nu is het hopen dat je niet meteen de eerste 6 wedstrijden verliest, maar de tijden dat je als Ajax ontevreden bent omdat je niet 1e of 2e staat ligt achter ons. Trust the process zeg ik maar.

14 mei 2024 om 11:40

Oortap thanks voor al jouw reacties, ik heb ze allemaal graag gelezen. Risico natuurlijk, maar ik laat me graag verrassen. Al die bekende Nederlandse namen is van ondergeschikt belang, een visie en een plan is voor mij belangrijk. En inderdaad ik ga sowieso niet van een titel uit, dus geef hem lekker de tijd om te bouwen.

2 jaar lage divisie in Turkije en 1 jaar Nice en je mag het grote Ajax trainen, een gewaagde keus van De Amsterdammers hoor maar goed ben benieuwd!

14 mei 2024 om 09:33

En wat hadden Marco van Basten, Frank de Boer en Marcel Keizer gepresteerd voordat ze trainer van Ajax werden?

14 mei 2024 om 09:42

Dat zij Ajax heel goed kenden en vice versa.

14 mei 2024 om 09:48

Waren dat succesvolle trainers? Natuurlijk werd de Boer vaak kampioen maar of dat aan hem lag? Het voetbal was niet om aan te zien en de clubs daarna faalde hij.

14 mei 2024 om 09:56

Het ging me niet om dat het succesvolle trainers waren, maar dat Ajax niet vreemd is om een trainer aan te stellen zonder een noemenswaardige CV.

14 mei 2024 om 11:10

"2 jaar lage divisie in Turkije"?

Hij heeft in Turkije in de hoogste(!) divisie twee rechterrijtje clubs, waarvan één degradatiekandidaat, boven verwachting laten presteren. Ik was destijds en met mij een hoop andere Turkse voetbalsupporters zeer (aangenaamd) verrast van zijn innovatieve manier van spelen.

14 mei 2024 om 12:21

Toch leuk dat misschien zowel Ajax als Feyenoord straks een trainer hebben die in de Turkse competitie is begonnen op eigen benen, en die dan allebei innovatief schijnen te zijn. Terwijl ik vaak van Turks-Nederlandse fans hier op VZ klachten lees over hoe niet-innovatief het Turkse voetbal is.

14 mei 2024 om 13:06

Het Turkse voetbal is ook niet innovatief. Het is daarom ook geen toeval dat beide heren hun opleiding buiten Turkije hebben genoten. Ze zijn dus geen product van het Turkse voetbal. Wanneer wij, de Turkse voetbalsupporters, zeggen dat het Turkse voetbal niet innovatief is, is dat met name bedoelt als kritiek op de Turkse voetbalbond en de (lokale) Turkse trainers. Daarnaast hoop ik stiekem dat Nuri Sahin komend seizoen bij Besiktas aan het roer staat en niet bij Feyenoord 😁

En over een uur een bericht dat ze er voorlopig niet uit komen?

14 mei 2024 om 09:32

Dat behoord tot de mogelijkheden.
Ik denk nog steeds dat ze straks uitkomen bij Frank de Boer of dat ze de coach van Jong doorschuiven.
Dat zou niet eens zo'n slecht idee zijn denk ik.
Eerst maar weer eens gewoon een Ajax opbouwen met vertrouwde mensen die de club in hun hart hebben.

14 mei 2024 om 10:14

Zou wat zijn dat Nice nu opeens hele hoge afkoopsom gaat noemen.

Het is makkelijk reageren om te zeggen, Kroes wilde A garnituur en enzovoort.. maar wie weet was dit wel a garnituur iit het lijstje van Kelvin en Marijn. Het word een samenwerking met alle mannen, inclusief de coach. En die ziet het dus ook zitten, er is hem zeker duidelijk gemaakt dat ajax op een manier wilt spelen, maar dat er eerst een stabiele formatie moet komen staan, laat dat nou net Iets zijn wat Farioli steeds lukt bij zijn teams. Ik heb echt zoveel vertrouwen in deze man. Italiaanse coaches kunnen heel vaak tactisch erg sterk zijn en als ze buiten italie coachen, spelen ze vaak heel direct en leuk voetbal. De juiste aankopen voor deze man en het word zeker een match. En oja alle sukkels die nu praten met “ het word een steijn 2.0” of alle onzin die ze van te voren uitkramen, ik wil jullie allemaal horen als dit wel een match is. Stelletje driessen en derksen 2.0.

Prima om eens een zogenaamde onbekende trainer te halen. De eerder aangestelde bekende namen, Schreuder, Heitinga, Steijn en Schip waren geen succes. Na zo'n desastreus seizoen en matige selectie zullen we de verwachtingen voor volgend seizoen reëel moeten houden. Farioli aanstellen en Vos doorschuiven.

Een nieuwe trainer of speler is altijd een gok. Ook met ervaren trainers kan het een mismatch zijn. Veel goede verhalen over Farioli gehoord. Nu mag hij zich gaan bewijzen.

Mooie en verfrissende keuze. Op wat details na vind ik hem bij Ajax passen. Met een stuk of 4 basiswaardige aankopen zie ik ons zo weer om de titel spelen. Het begin is veelbelovend in ieder geval.

14 mei 2024 om 09:53

Hakimziyach22 dat moeten dan wel 4 voltreffers zijn. Weet ook niet of dat gelijk het doel moet zijn. Gewoon rustig team en kapitaal weer opbouwen.

14 mei 2024 om 10:05

Veltman, Tagliafico, een rechtsbuiten en een nummer 10. Het hoeft niet moeilijk en exotisch te zijn

14 mei 2024 om 10:48

Waarom Tagliafico? Voor de duidelijkheid ik ben fan van Nico, maar het beste is eraf. We hebben op 5 een type Alfonso Davies nodig. Snel, fel, aanvallend en comfortabel aan de bal. Het spel van Ajax moet dynamischer!

14 mei 2024 om 11:08

Snel fel en aanvallend, ik lees gaaei . Nee zonder dollen. Helemaal mee eens. Het Ajax van nu is veel te statisch. Ik ben benieuwd hoe het gaat uitpakken

14 mei 2024 om 12:24

Qua posities heb je gelijk. Echt nodig zijn nieuwe backs (zeker links, ik vind Rensch nog wel oke), een rechtsbuiten, en een creatieve 10 (of je moet Berghuis en Taylor daarvoor gebruiken en alleen een goede rechtsbuiten halen die er meteen staat). Verder hebben we op papier helemaal niet zo'n dramatisch team.

14 mei 2024 om 12:43

HakimZiyach22 als je het zo zegt klinkt het makkelijk. De vorige zomers wezen uit dat het leven helaas niet altijd zo simpel is.

14 mei 2024 om 12:46

LeidseHood wat is "op papier"? Op papier staat dit team namelijk 33 punten achter op psv en 26 op feyenoord.

14 mei 2024 om 11:45

Om de titel spelen? Feyenoord en Psv zijn weer een jaar verder, ik hoop het met je. Maar ik ga nergens van uit het is zo een puinhoop in de club, selectie niet in orde. Nieuwe coach die tijd nodig zal hebben, dus ik ga nergens van uit.

Prima coach van wat ik heb gezien. Krijgen heel weinig doelpunten tegen, maar scoren wel erg moeizaam. Kijken of dat bij Ajax anders zal zijn!

Het mooie aan hem is dat die echt vasthoudt aan zijn manier van spelen. Alanya en Karagumruk speelde onder hem echt heel mooi verzorgd voetbal.
Ik denk dat hij qua manier van spelen zeker bij AJAX past, 4 3 3 goed positiespel veel druk lekker aanvallend.

Ik wilde hem in het begin van het seizoen heel graag bij Fener zien, maar was eigenlijk ook niet verrast dat die een kans kreeg bij Nice. Het is echt een talentvolle trainer.

14 mei 2024 om 11:46

Bruno thanks voor de informatie.

Gun deze man een schoonmaak.
Gewoon schoon schip en fris het nieuwe seizoen in gaan in plaats van te kloten met deze spelers.

Denk dat als er geen spelers weg gaan, ajax kansloos is voor de top 3. Transfers kunnen daarna pas komen als er ruimte wordt vrijgemaakt.

Dan kan hij eerlijk beoordeelt worden of het een succes is of niet.

Nu al meer gepresteerd dan Steijn en van het schip ooit had gedaan voor Ajax.
Dus alleen maar een stapje voor uit.

Ik weet niet of Nice een goede rechtsback, linksback of 7 heeft, maar laat Farioli die dan maar gelijk meenemen. We hebben een 2, een 5, een 7 en een 10 nodig. Daartegenover laten we Sosa, Gorter, Rulli, Medic, Bergwijn, Berghuis, Henderson, Martha, Banel, Akpom, Wijndal, Avila en Mikautadze graag gaan.

14 mei 2024 om 11:01

Rosario staat daar rechtsback haha.

14 mei 2024 om 11:21

Bergwijn en Wijndal laten gaan? Dat is de beste linkerflank van Nederland, dat zou ik niet doen.

Vreemd beleid weer. Waarom zou je iemand aanstellen zonder ervaring en zonder bijzondere prestaties, die ook nog uit het buitenland komt en geen echte ajacied is? Omdat ze elkaar zo zat zijn, misschien? Had gewoon een nederlander aangesteld die de bezem erdoorheen haalt en ook de jeugd een kans durft te geven. Ik denk dat deze trainer na een paar maanden alweer fel bekritiseerd zal worden. Maar goed, dat is ook wel weer vermakelijk. Dit is weer een sprong in het diepe terwijl ze juist zekerheid nodig hebben daar.


14 mei 2024 om 11:48

Henkie heb je niet door dat je kinderachtige getroll, heel saai is en geen zoden aan de dijk zet. Houd je bezig met jouw eigen club.

14 mei 2024 om 12:03

Dit is geen getroll, dit is echt mijn mening. Jij kunt kritiek slecht hebben zeg... Ik blijf me bezig houden met alle clubs. Daar is deze site ook voor. Er zijn goede redenen om te denken wat ik denk.

14 mei 2024 om 12:19

Excuus als het oprecht je menig was, iedereen heeft recht op zijn eigen mening. Zelf reageer ik ook bij andere clubs, maar in de meeste Ajax topics heb ik toch een trollend gevoel. Kritiek kan ik heel goed hebben, zo lang het gemeend is van iemand. Ervaring of een Nederlandse naam geeft ook 0 garanties, dan hebben afgelopen jaren gedaan. Los van Ten Hag heeft dat niets gebracht, een plan en tactisch onderlegd is belangrijker.

Heb persoonlijk nog nooit OGC Nice zien spelen maar goed ze staan niet voor niets 5e. Dus hij kan wel wat. Hopen dat Ajax dit keer wel goed heeft gescout en eindelijk een capabele trainer kan aanstellen die wel een duidelijke speelwijze en visie heeft. Want dat ontbrak er de laatste 2 jaar aan.

Gaaf, duidelijkheid. Het maakt me mega nieuwsgierig. Krijg direct weer zin in het volgende seizoen. Heel benieuwd hoe dit uit gaat pakken.

In tegenstelling tot de vorige trainers heeft Farioli een duidelijke speelwijze en systeem. De patronen zullen op de training vanzelf duidelijk zijn waardoor het voor voetballers veel makkelijker is om vanuit hun taak te spelen. Onder Steijn en Van het Schip was niet zo en dan is er juist een chaotische organisatie.

Gedurfde keuze! Laat zijn teams leuk voetballen met pressie naar voren.
Is wel te hopen voor hem dat ajax hem gaat steunen met goede aankopen want met het huidige materiaal kun je pressie spelen wat je wilt maar dat is kansloos

Bij Nice weten de spelers wel wat ze moeten doen. Ze voeren hun taken allemaal goed uit. Op de website van Voetbal International staat een goede analyse over wie deze man is. Zijn spel wordt in Frankrijk ook wel robotvoetbal genoemd. Juist omdat iedereen precies weet wat hij moet doen en dat goed uitvoert. Dit betekent ook dat er heel weinig verassing in het spel zit. Iedereen weet hoe Nice speelt. Tegenstanders weten wat Nice gaat doen en hoe ze de ploeg gaan bestrijden

Geef hem het voordeel van de twijfel. Nagelsmann had ook geen ervaring, was jonger dan de helft van zijn selectie en bij hem is het ook goed gekomen

En afgelopen 2 weken Potter 2x vastgelegd. Wacht nu eerst maar eens af tot er daadwerkelijk een handtekening staat... wat een aanfluiting die krant.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren