Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ajax haalt nieuwe speler zonder eerst langdurig te scouten: het is hapsnap’

Laatste update:

Sven Mislintat gaat in zijn aankoopbeleid bij Ajax voor een groot deel zijn eigen weg. De directeur voetbalzaken haalde afgelopen weekend Jakov Medic binnen. De 24-jarige centrumverdediger, die overkomt van FC St. Pauli, is volgens Mike Verweij niet langdurig gescout. "Van Medic is op het laatste moment tegen de scouts gezegd: 'Bekijk de beelden van deze speler'", zegt de journalist van De Telegraaf in de podcast Kick-off.

"Het is geen langdurig scoutingstraject geweest", vervolgt Verweij over het binnenhalen van Medic. Ajax heeft nog altijd vertrouwen in de komst van Dinamo Zagreb-verdediger Josip Sutalo, die veel duurder zal zijn, want de vraagprijs bedraagt minimaal 25 miljoen euro. "Die is wél gescout door meerdere mensen en over een hele lange periode", weet Verweij. "Meerdere mensen waren het erover eens dat dat echt een meerwaarde zou zijn. Ze hebben nog steeds goede hoop dat Sutalo gaat komen."

Verweij vreest dat de scoutingsafdeling van Ajax bij sommige transfers buitenspel wordt gezet. "Het gaat bij Ajax naar mijn idee een beetje 'hapsnap'. Je merkt nu dat Ajax moet doorschakelen voor posities, dan komen er namen echt uit de koker van Mislintat en dan moeten mensen last minute nog beelden gaan bekijken. Dat is eigenlijk niet de scouting die je zou willen als Ajax."

Ook de naam van VfB Stuttgart-verdediger Hiroki Ito komt uit de koker van Mislintat, die tot voor kort bij de Duitse club werkte. Ajax opende afgelopen week met een bod van naar verluidt twaalf miljoen euro. "Er is nu een tweede bod gedaan door Ajax, maar Stuttgart wil hem liever niet verkopen en heeft ook dat tweede bod afgewezen", weet Verweij. "Dat wordt denk ik een heel lastig verhaal en dan zullen ze moeten doorschakelen."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Mislintat heeft in een eerder interview al aangegeven deze speler al lange tijd te volgen. Genoeg gescout, dag Verweij, en door.

7 augustus 2023 om 18:13

Dat zegt Verweij dan ook gewoon. Het probleem is niet dat de spelers niet uitgebreid gescout zijn. Het probleem is dat de spelers niet uitgebreid gescout zijn door de scouting van Ajax. Op zich lijkt me dat niet de perfecte ontwikkeling als dat meermaals gebeurt, waar Verweij op lijkt te alluderen.

En er is nu wel een sfeertje dat alles wat Verweij zegt onzin is, maar hoe graag we het nu hebben die kerel is nog steeds beter geïnformeerd dan ons.

7 augustus 2023 om 18:21

Wat Verweij zegt, zal ook wel kloppen. Maar is het het gewicht dat hij eraan geeft. Als het een keertje voorkomt dat de scouting niet lang heeft kunnen bestuderen dan klopt het dus. Maar of de scouting het erg vindt, dat wordt hier een beetje geïnsinueerd van wel. En die vind ik wel gevaarlijk. Mislintat haalt geen speler zonder overleg met directie en scouting.

7 augustus 2023 om 18:22

‘dan wij’

7 augustus 2023 om 18:24

Bedankt Johan.

7 augustus 2023 om 18:26

@4Ever, hij heeft nu toch twee voorbeelden gegeven in de vorm van Medic en Ito. Dat begint al. En zeker bij die tweede is dat een groot bedrag. Ik lees het eerder als een potentiële zorg dat het problematisch kan worden als dat zich doorzet dan als een groot probleem momenteel.

7 augustus 2023 om 18:27

Maarja er zullen genoeg voetballers rondlopen, die onze scouting niet volgt, die wat aan Ajax kunnen toevoegen en goedkoop op te halen zijn. Stel ze zouden in een middagje tijd 5 wedstrijden terug kijken dan zullen ze daar op ook wel een "go" of "no go" kunnen geven. Als Mislintat hem al een tijd volgde dan zegt dat wel wat. Zeker aangezien hij bekend staat als een topscout. Ik maak me meer zorgen om de mensen bij de scouting die Magallan, Bande, Bassey, Orejuela, Marin, etc. hebben voorgedragen. Die waren in echt niks voetballers die bij Ajax passen.

7 augustus 2023 om 18:35

Precies dat, net alsof de scouting bij Ajax onder Overmars alleen maar parels binnenhaalde. Tegenwoordig zijn er gewoon teams die via FM inspiratie opdoen om spelers vervolgens verder te scouten. En gezien de huidige markt is het ook niet altijd mogelijk om spelers lang intensief te volgen. Driessen zijn bronnen zijn echt aan het opdrogen en dus lekker verdergaan met dit soort amateuristische teksten.

7 augustus 2023 om 18:43

Je hebt natuurlijk met Mislintat wel iemand die bekend staat als hele goede scout. Spelers die hij al langer volgt, daar zal hij dus echt wel over kunnen oordelen. Het is anders als de TD geen geschiedenis als scout had gehad.

7 augustus 2023 om 18:51

Ik begreep dat onder leiding van Overmars de administratie/ volgsysteem er nauwelijks was. Tja, je moet toch wat.

7 augustus 2023 om 18:52

@lierse1997,
Het probleem is volgensmij niet perse dat al het ajaxnieuws feitelijk onjuist is bij de telegraaf. Het "probleem" is eerder dat ze heel graag een negatief frame in stand willen houden. Ze gebruiken dus wel feitelijk nieuws maar dan als haakje om aannames te doen of om hun negatieve mening door te drukken. Al sinds de aanstelling van Mislintat zijn ze negatief. Het is dus niet zo gek dat voetbalfans de telegraaf nu niet meer zo serieus nemen. Dat hebben ze zelf gedaan.

7 augustus 2023 om 19:00

@Arnaut, daar ben ik het zeker mee eens. Echter is er een verschil tussen kritisch naar hun stukken kijken en bij alles meteen zeggen dat het onzin is.

7 augustus 2023 om 19:03

@arnout108 klopt idd ook. Maar toen eth kwam dat was totaal niks een boer uit twente met zn accent. Toen kwam vriend schreuder nou dat was fsntastisch, heitinga vonden ze ook nog top. Maar alles wat daarna is gebeurt is ook weer fout

7 augustus 2023 om 19:18

Lierse1997

"hij heeft nu tich 2 voorbeelden gegeven"

Heb je artikel ook gelezen? Het is volgens Mike en hij vreest dat scouting buitenspel gezet is.

Dus grote kans hij verzint dit gewoon terplekke.

7 augustus 2023 om 19:19

Waarom gaan mensen zo te keer jegens hem in deze? Wat zegt hij nou verkeerd? Kan mij ook niet voorstellen dat er een vloot aan schepen naar de 2e Bundesliga vaart om spelers te bekijken? Mislintat kent hem en alleen op zijn aanraden kopen ze hem, klinkt toch niet zo gek?

7 augustus 2023 om 19:27

Hoe weet jij dat deze speler alleen op zijn aanraden gekocht is?

Mogelijk heeft hij 1 of 2 scouts ook laten kijken naar videomatriaal of oefenwedstrijden.

7 augustus 2023 om 19:33

Jij verzint nu gewoon ter plekke dat het een grote kans is dat hij het ter plekke verzint.

Hij stelt gewoon dat de Ajax-scouting die spelers niet uitgebreid gescout heeft en dat ze op voorkennis van Mislintat afgaan. Alsof dat bij Medic en Ito ongelofelijk onaannemelijk is.

7 augustus 2023 om 19:41

Het probleem is dat hij het als iets negatiefs ziet, alsof ie aan de scouting voorbij gaat. Misschien heeft ie wel gevraagd of ze al eens naar die gasten hebben gekeken en was dat niet zo.

7 augustus 2023 om 19:42

@Lierse1997: als je alleen spelers wilt halen die uit je scouting komt, heb je geen TD meer nodig. Dan heb je alleen iemand nodig die de deal kan sluiten (closer).

7 augustus 2023 om 19:48

Waarom zou je spelers halen die niet door je scouting bekeken zijn? Edit: niet of amper.

7 augustus 2023 om 19:59

Nee hoor Lierse het is vaker gebleken dat Mike het gewoon verkeerd had en zaken dus verzonnen heeft.

Wat dacht je van Schreuder de mastermind, EtH kan niet opschieten met Ziyech en Tadic etc

7 augustus 2023 om 20:00

@Lierse
Ligt er net aan hoe je het brengt. Want mij lijkt het een perfecte ontwikkeling. Ipv de scouting niet te betrekken zoals vorig seizoen, gaat misluntat zover dat zelfs bij spelers waar hij van overtuigd is, hij de scouting betrekt. Er wordt dus geen enkele speler gehaald zonder dat de scouting deze gezien heeft. Wauw wat een positieve ontwikkeling en wat goed van Muslintat dat hij niet opereert uit een ivoren toren maar feedback ophaalt voordat hij over gaat tot akte. Feitelijk gebeurd in beide gevallen hetzelfde, maar op bovenstaande manier breng je het positief ipv negatief. Het is toch meer dan fatsoenlijk dat Mislintat zelfs bij zijn eigen voorkeuren de scouting van Ajax betrekt. Dat gebeurde geeneens onder Overmars.

7 augustus 2023 om 20:10

Dus omdat hij ooit iets verzonnen heeft, is alles dat hij zegt verzonnen?

7 augustus 2023 om 20:28

Vertel jij maar jaar in jaar uit leugens tegen je vrienden. Na jaren weten ze genoeg en kunnen sommige je niet meer serieus nemen, want je verteld vaak leugens en aannames.🤷🏾‍♂️

Bij hen is het niet 'ooit iets verzonnen, maar vaker iets verzinnen, met een dosis aannames., zodat hun conclusies wat beter passen in hun KRANTJE.😎

7 augustus 2023 om 20:29

@Lierse: Verweij stelt niet dat de scouting hem niet hebben bekeken. Sterker nog, hij zegt dat ze hem wel bekeken hebben maar heel kort.

7 augustus 2023 om 20:48

En voor dat geld volgens mij nog een prima aankoop ook. Prima hoor, die jongens die het net niet halen bij de top en dan 15-20 miljoen kosten. Van mij mag (bijv. mijn club) er meer gescout worden op dit niveau

7 augustus 2023 om 20:59

Edit gelezen? “Niet tot amper”.

En kritisch denken is niet er per definitie van uitgaan dat iets niet klopt.

7 augustus 2023 om 23:15

Ik ben het wel met Lierse eens dat dit een risicovolle ontwikkeling is. Het liefst heb je een speler die je als club helemaal gescout hebt en zelf een profiel aan vast plakt. Wel vind ik dat er altijd ruimte zou moeten zijn voor buitenkansjes en je soms zelfs risico mag nemen.

Wat (zoals hierboven terecht genoemd wordt) men niet moet vergeten is dat Mislintat zelf een scout is geweest. Hoe hij naar spelers kijkt is met hele andere ogen dan bijv. Td's die het meer van hun netwerk moeten hebben. Als hij een speler aanraadt, dan is het zeker een speler waar hij genoeg kennis over heeft om een oordeel te vellen. Of dat uiteindelijk voldoende wordt is een tweede, maar dat geldt voor de gehele scouting.

Enige waar ik bang voor ben is als er een soort van tunnelvisie ontstaat waar Mislintat alleen naar spelers gaat kijken die hij zelf kent. Maar goed, als ex-scout zal hij ongetwijfeld nieuwsgierig zijn naar nieuwe scoutingsrapporten.

7 augustus 2023 om 18:17

Ben wel heel benieuwd hoe en of alles op een gegeven moment in elkaar klikt. Op zich is de manier van voetballen van Stuttgart niet per sé gelijk aan wat Ajax doorgaans wil. Ik vind De Telegraaf vooringenomen omtrent Mislintat en ik was positief over Medic’ eerste minuten. Maar dat je een speler lang volgt en bij een andere club al op de korrel had stelt me niet per sé gerust. Wil graag begrijpen waarop hij keuzes voor spelers baseert, wil hij allerlei profielen beschikbaar hebben voor de trainer? Of wat maakt een verdediger geschikt voor Ajax én Stuttgart? Is Mislintat bezig een team samen te stellen dat hij goed vindt of houdt hij ook rekening met de sterke tradities van de club? Ik heb echt nog geen idee.

7 augustus 2023 om 19:23

@manodedios
Inderdaad, worden die spelers gehaald omdat ze in het systeem passen of omdat ze bij die andere club goed presteerde.
Maar ik denk dat dit probleem al een tijdje speelt bij Ajax. Als je ziet het aantal verdedigers die bij Ajax niet slagen, maar bij een andere club het uitstekend doen, kan je je afvragen waarom die spelers in eerste instantie werden gekocht?

7 augustus 2023 om 20:13

@Bossie
Ik denk juist het laatste. Iig onder Mislintat. Die Medic speelde gisteren een helft. Ajax stond onder druk, had het moeilijk. Die jongen was zaterdag binnen gekomen, nog geen minuut met zijn teamgenoten gespeelt. Eerste wat hij doet. Uitstellen en bam bal vooruit. Niet opzij, niet naar achteren, gelijk vooruit naar de juiste kleur. Binnen 25 minuten werden ballen bij hem ingeleverd om op te bouwen en dat deed hij naar behoren. Op en gegeven moment werd hij zelfs overmoedig en begon hij te dribbelen richting 16 tegenstander onder zware druk. In zijn eerste 45 minuten was het in iig geen typische 2e divisie speler met lange halen snel thuis. Er stond echt iemand die niet bang was een bal te krijgen en vervolgens de opbouw te starten. Ook als je leest wat zijn kwaliteiten zijn en dat de beste man zelfs als spits is opgesteld, dan kan je niet anders dan concluderen dat hij op specifieke Ajax kwaliteiten is gescout. Het is namelijk niet een Bassey die toevallig op is gevallen tijdens een Europese finale. Nee, de beste man is niemand opgevallen. En vervolgens zijn, zijn eerste minuten bij Ajax, zo koud uit het vliegtuig, veel belovend.

7 augustus 2023 om 18:49

Mislintat heeft deze speler inderdaad langdurig gescout, waarbij de speelstijl van Stuttgart meegenomen werd in de beoordeling en dus scouting. Dat betekent dus niet persé dat hij goed genoeg gescout is voor Ajax, aangezien ze daarbij waarschijnlijk bepaalde aspecten niet hebben meegenomen die ze bij Ajax wel graag zien. Dus een iets uitgebreidere scouting vanuit Ajax is iets meer gewenst dan grotendeels adhv Stuttgart scouting. Al denk ik dat Medic wel een goede aankoop is, zeker voor maar 2 miljoen en de verdere beelden die van hem te vinden zijn.

7 augustus 2023 om 19:07

Als het dan toch over scouting gaat maak ik me meer zorgen om de tweede keeper die voor 10 miljoen is gehaald...

7 augustus 2023 om 19:07

@kwark,

Precies dat! Het is allemaal van ik heb het idee dat. Terwijl vooral duidelijk is en wordt; Mike heeft geen betrouwbare bronnen meer en speculeert er een eind op los.

Zouden ze bij de Telegraaf geen beoordelingen doen? Niemand die zegt van goh, jullie zitten er vaak naast, of jullie toon is wel erg negatief.

7 augustus 2023 om 19:07

Nee hoor, want zie hier, wij klikken er als hongerige wolven op los!

7 augustus 2023 om 19:50

Ja dat zal hij wel moeten zeggen. Mislintat haalt alleen maar subtop niveau spelers

"volgens"
"naar mijn idee"
"denk ik"

En daar worden conclusies van gemaakt.

De Telegraaf in een notendop.

Kom eens met artikelen waar feiten staan, dat nieuws wil ik lezen.

7 augustus 2023 om 18:10

Precies. Dit is een beetje.... hapsnap.

7 augustus 2023 om 18:11

Ik scande het verhaal even snel op "Verweij" en toen wist ik al genoeg. Gefrustreerd mannetje omdat hij geen goede bronnen meer heeft binnen Ajax.

7 augustus 2023 om 18:14

Zei lopen als een stel kleuters natuurlijk een beetje dom en ongeïnformeerd te lullen of Mislintat en Ajax in die podcast. Maar Voetbalzone is eigenlijk net zo laag bezig want die maken er weer een aantal artikelen van omdat alles om de kliks draait voor hun en niet om betrouwbaarheid.

7 augustus 2023 om 18:30

.. . De meeste lekken bij ajax zijn weg, dat merk je aan verweij en aan driesen

7 augustus 2023 om 20:11

Blijkbaar zit er nog een in de scouting. Die rotte appel er nog uit en dan is de Telegraaf buitenspel gezet. Moeten ze zich behelpen met andere laag bij de grondse methoden zoals het Spertsyan verhaal.

8 augustus 2023 om 17:26

Dit feit heb ik een paar dagen geleden al aangegeven. Nu hoor je het van een andere bron. Ik begrijp dat het je niet aanstaat maar feiten zijn hard

Omdat er niets meer uitlekt gaat deze clown nu verzinnen dat de speler niet of nauwelijks gescout is. Misschien is Ajax hier al veel langer mee bezig, bovendien heeft Mislintat hem vorig jaar ook al geprobeerd te halen, dus het is geen geheel onbekende.

7 augustus 2023 om 18:12

Hij doet ook alsof dit een alternatief zou zijn voor Sutalo, in plaats van back-up omdat Aertssen nog niet goed genoeg is.

Maar goed, we verspillen wederom energie aan deze riooljournalist dus VZ en de Telegraaf hebben weer waar het om gaat. Clicks voor VZ en reclame voor de Telegraaf.

7 augustus 2023 om 18:36

Medic is al een verbetering ten opzichte van Aertsen. Die heeft gewoon het niveau niet en ik vraag me af of hij dat ooit gaat halen. Als Medic ook nog een beetje leiding en sturing kan geven aan de andere 3 dan komt het al goed. En ik denk nog steeds dat Sutalo nog steeds komt na de CL-wedstrijden tegen AEK. Hopen dat AEK door gaat.

Ik had me voorgenomen om geen berichten meer te lezen van deze 2 clowns. Maar uit de titel werd me niet helemaal duidelijk dat het De Telegraaf onzin zou zijn, dus ik heb het bericht geopend. En vervolgens heb ik me weer laten verleiden om te reageren....

7 augustus 2023 om 20:55

Dat is hoe vz het doet. Als er op een gegeven moment teveel geklaag is posten ze een paar berichten waar nadrukkelijk in de titel staat dat het van 1 van of beide clowns komt en na een tijdje worden de namen regelmatig weggelaten zodat mensen toch weer klikken.

7 augustus 2023 om 18:41

Tja, zou die Sanchez vorig jaar wel uitvoerig gescout zijn? Had daar toen wat van gezegd...

7 augustus 2023 om 18:54

Of Bassey, of Grilitsch.... Maar zou het er iets mee te maken hebben gehad dat dat aankopen van Schreuder waren en hij een lek naar De Telegraaf was?

7 augustus 2023 om 19:54

Dat is het 'm ook inderdaad. Vorig jaar was alles geweldig tot het moment dat ze niet anders meer konden dan kritiek leveren. Aankopen "moesten wennen", Schreuder "werd aan z'n lot overgelaten" en Hamstra en Huntelaar werden op een gegeven moment voor de bus gegooid. De Telegraaf mag zich de ogen uit z'n kop schamen dat je die twee mensen wegzet als journalist. Driessen en Verweij zijn twee roeptoeters met de ballen verstand van voetbal, maar menen er wel altijd heel veel van te snappen. Journalistiek onderlegd zijn hun stukken ook allesbehalve.

Verweij is ook niet echt langdurig opgeleid als watcher, vaak wat hap-snap opmerkingen hier en daar. Onze Sven daarentegen nam al z'n rapporten en data vanuit Engeland en Duitsland mee.

Goede hapsnap geweest dan. Heeft zonder ook maar één training mee te hebben gedaan, in 45 minuten laten zien dat hij een prima versterking is. Laten we het samenstellen van een selectie maar aan Minslitat over hè Mickey.

Volgens Mislintat wou hij deze speler al naar Stuttgart halen toen hij nog daar zat als TD dus hij zou hem vast goed bekenen hebben. Klinkt weer eens als stemmingsmakerij van Mike.

Mike is aan het slapen. Komop, let eens op man! Mislintat had Medic al gescout toen hij voor Stuttgart werkte, dus nadien vermoedelijk ook.

7 augustus 2023 om 18:50

Hij zegt toch juist dat de scouting van Ajax hem niet gevolgd heeft maar alleen Mislintat zelf.

7 augustus 2023 om 19:53

Dat zal best waar zijn maar alsnog. Elke trainer of td neemt weer een netwerk met zich mee en het is dan toch best logisch dat ze daar uit gaan vissen, sterker nog het zou belachelijk zijn als je het niet zou doen. Hij is de directeur dus hij bepaalt.

In de toekomst wil je dit natuurlijk voorkomen en moet de scouting uitvoerig samenwerken met de td. Maar de periode is gewoon kort en je kan nu niet stil zitten.

Ik was bezorgd om Mike, de dag leek voorbij te gaan zonder dat hij zijn platform gebruikt om Ajax’ TD af te fakkelen. Maar het is toch nog gelukt.

Torres zou een meerwaarde zijn bij Chelsea. Sulejmani zou een meerwaarde zijn bij Ajax. Baumgartl zou een meerwaarde zijn bij PSV.
100 spelers zouden een meerwaarde zijn bij de Graafschap. Je weet het nooit. Alsof Mislintat deze jongen haalt zonder dat hij een idee heeft wie het is. Kan mislukken, kan een schot in de roos zijn. Alle scouts maken fouten, soms door pech, soms omdat ze het niet goed zien. Datgene wat ze onderscheidt is het succespercentage. Laat Mislintat nou net relatief goed zijn.

Mislintat wou hem een jaar geleden al halen toen hij bij Stuttgart zat, maar blijkbaar is meer dan een jaar een speler in de gaten houden voor de heren van Telegraaf niet voldoende?

7 augustus 2023 om 19:13

Dat is dus precies het probleem van die 2. Ze missen gewoon veel info of ze weigeren die te noemen.

Deze speler is sneller gehaald dan een MG42 kan schieten

Haha aan de titel gokte ik al dat het Mike Verweij zou zijn. Die man zit vol met aannames, gebaseerd op zijn onderbuikgevoelens. Dat hij nog een platform heeft zeg...

Vorig jaar was het idd hap-snap, en voor flinke bedragen. Nu is de investering zeer beperkt (2,5mio) en heeft Mislintat hem bij Stuttgart al gescout zo lijkt het. Maar, je moet iets te zeiken hebben en alle andere troefkaarten hebben ze al gebruikt

Probleem zit hem erin dat ook een Ajax dit jaar de nodige moeite heeft spelers aan te trekken... Het gemis van de CL doet zich wat dat aangaat zeer gevoelen... We moeten er maar het beste van hopen, en wat die Medic aangaat, de kop staat me wel aan, én hij wil wel heul graag knallen! Daar begint het allemaal wel mee (naast het feit dat hij bekend staat als de beste verdediger in de tweede BL)! Kudus nog een eenmalige bonus toekennen en het contract verlengen (met gelimiteerde transfersom), en we kunnen er weer tegenaan...

Ik klik, ik lees, ik zie Mike Verweij staan, ik sluit af.

7 augustus 2023 om 18:37

*JackHerrer (is goed te roken) reageert...

7 augustus 2023 om 18:51

Jack in de morgen is een dag zonder zorgen

De hetze van Mike is zo overduidelijk. Zijn Ibiza vriendje (Heitinga) is ontslagen door deze man. Dus gaan we even flink aan de stoelpoten zagen

Zo vaak niet met verweij eens, maar hier heeft hij echt n punt! 30 miljoen vergokt ( keeper en talent) middenvelder gehaald bij nr 13 van Frankrijk, verdediger van 2e bundesliga.
Dit zijn toch geen Ajax aankopen kom op zeg!

7 augustus 2023 om 19:03

In mijn ogen zijn dat nu net Ajax aankopen. Een van de beste middenvelders in Frankrijk transfervrij oppikken, 2 jonge talenten en een speler als backup die nog redelijk jong is (24) en misschien kan groeien tot een basisspeler. Ik weet niet wat jij dan als Ajax aankopen ziet?

7 augustus 2023 om 19:34

Ik zie een grote naam komen die een elftal bij de hand kan nemen, tuurlijk is talent aantrekken goed maar er gaat nogal wat ervaring weg!
Wie gaat de leiding nemen?

7 augustus 2023 om 19:43

Dat heeft Ajax nog nooit gedaan, tot Tadic, Blind en Klaassen. Er zijn maar weinig spelers die zich bewezen hebben, er direct staan en een team bij de hand nemen die naar de Eredivisie zouden komen. Dus nogmaals, wie zie je dan als Ajax aankopen?

7 augustus 2023 om 19:12

Misschien dat je even af kan wachten tot het seizoen bezig is. Dan pas kan je zeggen of dit wel of geen Ajax aankopen zijn.

7 augustus 2023 om 19:49

Daar ben ik het wel mee eens. Ik snap de kritiek overigens wel en puur op basis van perceptie kun je best kritiek leveren. Mislintat spendeert veel geld (20 miljoen) aan een 19-jarig talent die nog nooit op een relevant profniveau gespeeld heeft, 8 miljoen voor de tweede keeper van Frankfurt, 7,5 miljoen voor een talent van Roma die nog geen handjevol wedstrijden gespeeld heeft, 3 miljoen voor een centrale verdediger uit de 2. Bundesliga. Voor Ajax-begrippen had iedereen daar vraagtekens bij gezet.

Echter betekent het met betrekking tot kwaliteit werkelijk niets. Ik kan niet voor een ander spreken, maar buiten Van Den Boomen ken ik de spelers niet. Het is onmogelijk om nu al te kunnen zeggen of ze iets gaan toevoegen aan Ajax of niet. In dat opzicht spreekt de Telegraaf zoals eigenlijk altijd ver voor z'n beurt. Maar goed, die bedrijven dan ook geen journalistiek. Gewoon dom roeptoeteren en kennelijk vinden ze bij De Telegraaf prima dat je eigenlijk geen inhoudelijke competenties hoeft te hebben binnen die voetbaltak.

7 augustus 2023 om 20:17

Grappig genoeg zeiden de heren van de Telegraaf dat enkele jaren gelden ook. Een linksbuiten op leeftijd bij een middenmotor uit de premier League waar geen interesse uit de top voor was, een wisselspeler van Manu, een Argentijnse linksback van 25 die al eerder in Spanje mislukt was etc.. Waren allemaal geen Ajax aankopen.

Mislintat: ik wilde hem bij Stuttgart al halen, maar dat ging niet door. Gelukkig voor ons nu.

Verweij: ik denk... ik vermoed... naar mijn idee heeft Ajax hem niet gescout.

Wat maakt het nou uit of je spelers een jaar scout door x wedstrijden te bezoeken of dat je veel wedstrijden in korte tijd kijkt. Je kan gewoon een goed beeld krijgen ook in die kortere tijd.

“Naar mijn idee”……
En dat is nou net het probleem, de Telegraaf heeft totaal geen idee wat er achter de schermen gebeurt. Er zit niet voor niets een heel apparaat achter, puur om ervoor te zorgen dat een trainer (passant) niet al het geld uit kan geven.



Mislintat kent hem door en door.
Het is weer het ik denk ik denk ik denk....het zou kunnen dat bla bla bla
Het is niet mislintat die in zn eentje beslist over aankopen.

Je kan het hebben over de scouting van Ajax maar begin zelf eerst eens fatsoenlijk research te doen voor je die podcast opneemt.

7 augustus 2023 om 19:16

Dat zegt hij toch ook?
Mislintat is 1 persoon, Verweij heeft het over scouting door meerdere personen zoals in het artikel staat. Een vergelijking gemaakt naar Sutalo waar wel meerdere personen naar heeft gekeken.

Verweij zegt hier dus niets geks. Kan mij niet voorstellen dat er meer personen in de 2e Bundesliga scant naar goede spelers.

Kunnen we Mike Verweij en Azijn Driessen niet op de transferlijst zetten. Wat wordt ik moe van die mensen

Een beetje zoals de heren van De Telegraaf (sport)journalistiek bedrijven dus; hapsnap. Gewoon lekker ongefundeerd wat roepen aan de hand van een eigen mening, gebaseerd op weinig dan onderbuikgevoel.

Verder heeft Mislintat ook een eigen netwerk die hij meebrengt naar Ajax en het is niet zo dat Ajax momenteel de tijd heeft om een speler uitbundig te gaan scouten. Die tijd heb je momenteel niet. Er is veel werk aan de winkel en daar hebben ze bij Ajax nog drie weken voor, misschien bijna vier. Hoe dan ook is het momenteel onmogelijk om echt iets zinnigs over de aankopen te zeggen. Het beleid lijkt wel een beetje op lichte paniek en misschien wat wanhoop, maar voor het zelfde geld doen de aankopen het goed en dan kan niemand er iets van zeggen.

Het is nu zeker: VZ rekent rechtstreeks af met Valentijntje en Mikey op basis van het aantal gegenereerde clicks!
Deze post wordt verwijderd binnen….. minuten

Geef aub die Verweij en Driessen geen podium meer omtrent Ajax. Veelal dom gezwets, vaak er naast en gewoon jaloers dat het nu eindelijk eens geheim blijft welke vijver waar Ajax in vist.

Laat mislintat nou jaren lang schout zijn geweest bij Dortmund, en zijn netwerk daar nu voor gebruikt bij ajax. Ff wat meer in verdiepen meneer Verweij

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren