Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ajax wilde naast Fitz-Jim nog een verhuurde speler terughalen bij selectie’

Laatste update:

Ajax heeft deze januarimaand overwogen om Francisco Conceição terug te halen, zo schrijft het Portugese medium Record. De jonge buitenspeler wordt momenteel door de Amsterdammers verhuurd aan FC Porto, maar de technische leiding van Ajax zou in Conceição een bruikbare optie hebben gezien voor de rechtsbuitenpositie.

Ajax nam Conceição in de zomer van 2022 voor een bedrag van rond de vijf miljoen euro over van Porto, maar de iele vleugelspits kon weinig potten breken tijdens zijn eerste seizoen in dienst van de Nederlandse recordkampioen.

Daarom werd afgelopen zomerse transferperiode besloten om, al dan niet tijdelijk, uit elkaar te gaan. Conceição werd verhuurd aan Porto, terwijl de Portugese topclub tevens een optie tot koop bedong.

Indien de linkspoot gedurende het huidige seizoen in 25 verschillende wedstrijden tot minstens 45 speelminuten komt, wordt de optie in het contract van Conceição automatisch gelicht. Op het moment staat de teller op 8 wedstrijden waarin hij minstens een helft speelde.

Naar verluidt bedraagt de koopoptie in het contract van Conceição tien miljoen euro. De aanvaller zou zelf een voorkeur geven aan een langer verblijf in de Liga Portugal.

Desondanks overwoog Ajax om de Portugees weer naar Amsterdam te halen. De Amsterdammers zien in Conceição een bekwame optie voor op rechtsbuiten, een positie die op dit moment onderbezet is in de Johan Cruijff ArenA.

Een terugkeer van Conceição naar Amsterdam bleek uiteindelijk een lastige opgave. Het huurcontract tussen Ajax en Porto bevatte geen ontbindingsclausule, waardoor beide clubs eerst tot een akkoord zouden moeten komen over het verscheuren van de verbintenis. Zover is het dus nooit gekomen.

Fitz-Jim
Eerder werd wel Kian Fitz-Jim teruggehaald van zijn uitleenbeurt. De middenvelder werd door Ajax verhuurd aan Excelsior, maar keerde deze januari al terug in Amsterdam wegens een gebrek aan spelers op zijn positie.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dit klinkt veel logischer dan het terug halen van Fitz Jim. Met het aantrekken van Henderson en het terugkomen van geblesseerde spelers heb ik nooit begrepen waarom ze Fitz Jim terug gehaald hebben.

26 januari 2024 om 11:20

Ik denk dat Van't Schip gewoon de beste talenten bij zich wil hebben. Het was natuurlijk niet zijn keuze om Fitz-Jim te laten gaan.

26 januari 2024 om 11:23

Mee eens, maar hoe goed is hij en wat mag je van hem (op een dadelijk) druk bezet middenveld verwachten. Hij was wissel bij Excelsior en moest daar al vechten voor speelminuten.

26 januari 2024 om 11:33

Snap de keuze verder ook wel. Op de bank bij Excelsior gaat hij niet beter worden. Dan kan je hem beter bij je eigen selectie laten meetrainen waar het toch een hoger niveau is. Dat hij het niet gaat redden staat dan wel weer redelijk vast.

26 januari 2024 om 11:44

Ik denk dat hij bij Excelsior meer kans op minuten heeft dan bij Ajax. Dus voor hem persoonlijk vind ik dit een hele slechte stap, maar dat heb ik in de topic over Fitz Jim al aangegeven.

Conceicao snap ik wel. Na Berghuis heb je eigenlijk geen optie op de rechtsbuiten positie.

26 januari 2024 om 12:16

Misschien maakt hij bij Excelsior meer kans op minuten maar op de bank zitten bij Ajax en minuten maken bij jong is natuurlijk wel beter dan op de bank zitten bij Excelsior

26 januari 2024 om 12:38

Ik zie liever Fitz Jim als back dan Rensch. Heb vaak goeie rushes van Fitz Jim gezien ideaal voor de backpositie.

26 januari 2024 om 12:59

@janssen, ik zie wel wat Fitz-Jim kan toevoegen aan dit middenveld.

Met Van den Boomen, Tahirovic, Vos, Fitz-Jim en Taylor heeft Ajax weleenswaar 5 nummers 8 in haar selectie, en daar mag er zeker wat van vertrekken van mij in de winter.

Als ik kijk naar de profielen:
- Vos -- dynamisch, sterk, goede onderschepping
- Van den Boomen - spelmaker, geweldige passer
- Fitz-Jim - balafpakker, spelmaker
- Tahirovic - passer
- Taylor - dynamisch, passer, afmaker

Kom ik tot volgende:
- Van den Boomen beste passer en meest senior profiel
- Vos en Taylor overlappen waarbij Vos verdedigend wat beter is.
- Fitz-Jim een profiel wat ze wel echt misten
- Tahirovic eigenlijk weinig toevoegt aan dit middenveld.

Ik zou dan ook Tahirovic en Vos verhuren in de winterstop, maar gezien er 2 blessures zijn, ik eigenlijk enkel Tahirovic zou weg doen op dit moment.

26 januari 2024 om 13:02

@rambokolombo, heb je Rensch de afgelopen maanden dan ook echt gezien? Die is uitstekend in vorm, haalt een niveau wat hij heel lang niet heeft gehaald.

Voetballend en controlerend voegt hij heel veel toe aan het spel momenteel, met Brobbey, Ramaj en Hato de enige die echt stabiel een goed niveau laat zien. Sinds Van 't Schip er is speelt hij echt veel beter.

26 januari 2024 om 13:03

@hafcahaas, hij had net voor de winterstop een basisplaats gepakt daar, leek erop dat hij vast basis zou staan in de hele 2e seizoenshelft. In die zin zonde.

26 januari 2024 om 13:09

Iedereen lijkt te vergeten dat hij zich al in de basis had gespeeld bij Excelsior tegen het einde van de 1e seizoenshelft.. Zou daar nu ook gewoon basis staan (want Goudmijn, vervanger van FJ zelf, en Naujoks staan er nu in).

26 januari 2024 om 16:22

Tahirovic is natuurlijk ook gewoon een nummer 6. Of in ieder geval een verdedigende middenvelder. Hij is nooit een 8 geweest zoals die rol bij Ajax bedoeld is in ieder geval. Hij was bij Roma, ook in de jeugd een verdedigend ingestelde speler, maar wel vaak op een 4 of 5 mans middenveld.

Daarnaast mis je Henderson en Mannsverk in dit lijstje. Die laatste is wel is waar geblesseerd maar dat zijn/waren Vos en vd Boomen net zo goed.

vd Boomen is zeker de best passer, je mag er alleen wel bij vermelden dat hij langzamer is dan Blind en zijn senioriteit vooral samen gaat met zijn leeftijd, niet met zijn ervaring op een hoog niveau, die was vooral op Kkd/ligue 2 niveau.

Als je Fitz-Jim gaat omschrijven als balafpakker en spelmaker lijkt het alsof je een jonge Pirlo omschrijft of zo. Echt een spelmaker is het niet, hij heeft een leuke techniek waar hij zeker in de kleine ruimte leuke dingen mee kan doen. Maar als spelmaker heb ik hem nog nooit kunnen betrappen op een buitengewoon goed inzicht, of op goede paassende kwaliteiten. Sowieso komt hij fysiek ook gewoon flink te kort.

Vos is veel meer een 6 dan Taylor. Die laaste is toch meer een box to box spelers die regelmatig in de 16 op duikt (en daar dit jaar helaas een meester is in het missen van kansen). Dat gaat Vos nooit doen. Verdedigend is die laatste misschien iets beter, maar hij is nog minder gedisciplineerd dan Taylor, en dat is al jaren zijn belangrijkste verbeterpunten (ook in de jeugd al).

Ik zie eigenlijk niet wat ze nou misten met Fitz-Jim. Hij is alleen bij de selectie gehaald door alle blessures maar voegt kwalitatief of met zijn profiel niet veel toe. En met de komst van Henderson is hij meteen ook weer volledig overbodig geworden. Ook Vos is weer fit, dus zelfs als hij Tahirovic in de pikorde voorbij gaat is hij straks derde keus op die positie terwijl hij bij excelsior de 2e seizoenshelt waarschijnlijk gewoon in de basis had gestaan. Ik begrijp dat Henderson er nog niet was, maar of het nou Henderson of een andere aanwist was, Ajax had natuurlijk best nog heel even kunnen wachten met hem terug halen.

26 januari 2024 om 17:36

Fitz-Jim is wel degelijk een spelmaker met veel inzicht, een goed overzicht en een goede pass. Daarnaast ook nog veel onderscheppingen. Wie heeft er zo’n profiel bij Ajax momenteel?

Vos is overschat. Kan misschien renderen op 8 met zijn loopvermogen en allround kwaliteiten, maar voor 6 heeft hij het inzicht totaal niet.

26 januari 2024 om 11:31

Iedereen doet alsof Fitz Jim een koekenbakker is, maar hij heeft meer techniek dan de hele defensie bij elkaar. Die gast is klein en dun, maar technisch verder dan een Berghuis of Bergwijn in mijn optiek. Geeft de ballen allemaal op de juiste snelheid mee en ziet altijd een oplossing. Misschien een kleinere versie van Frenkie, maar wel veel wendbaarder. Doet mij denken aan soort Iniesta, maar dan paar versies minder. Als hij blijft ontwikkelen kan hij leuke carriere tegemoet gaan.

26 januari 2024 om 12:19

hij was bij NEC al niet eens een basisspeler, en dan verwacht je dat hij het bij ajax moet gaan laten zien? leuke voetballer maar niet het niveau waar ajax voor zou moeten gaan

26 januari 2024 om 12:41

En NEC heeft zeker een wereldcoach daar lopen? Stel een coach stelt je niet op, betekent niet dat een speler slecht is. Fimpong heeft hij Oranje ook geen basisplek, is hij slecht? Of Donny ook geen basisplek, maar in Duitsland is hij drager van het team.

26 januari 2024 om 13:00

Hahaha oke misschien doet iedereen als Fitz Jim er heel weinig van kan, maar jij doet net of een wisselspeler van Excelsior de nieuwe Messi is.

26 januari 2024 om 13:14

Waar lees jij dat ik Messi noem, ik zeg nog specifiek voor de mensen zoals jij. "doet mij denken aan soort Iniesta, maar DAN PAAR Versies Minder. En toch krijg jij het voor elkaar om Messi in mijn mond te leggen.

26 januari 2024 om 14:27

@erodinho, Bij Oranje lopen er in de verdediging spelers bij die basisspelers zijn bij absolute topclubs. Je kan een topverdediger zijn en nog steeds amper aan de bak komen. Excelsior, dat is allemaal matig want dat is een club maar zeer beperkte financiele mogelijkheden.

Donny drager van Duitsland, wat een grap. 2 uurtjes daar gespeeld.

26 januari 2024 om 15:27

Paar flinke versies. Er zijn wel al meerdere coaches geweest, die meer kennis zouden moeten hebben dan jij en ik van het spelletje (en het vast ook hebben), die hem wissel zetten bij NEC én Excelsior. Dan ben je geen grote speler. Maximaal een leuk talent. Technisch is hij prima. Het is een gifkikker. Maar meer dan dat is het zeker niet.

26 januari 2024 om 15:32

Donny heeft 64 matige minuutjes gespeeld tegen het grote Darmstadt én 37 eveneens matige minuten tegen Leipzig (wel gewonnen door een goal dat een uur voor hij inviel is gemaakt). Hoe kan je dit een drager noemen? Ik zeg nergens trouwens dat hij het niet kan worden (al acht ik die kans niet per definitie groot), maar hij is het zeker nu niet.

En Frimpong is top. En ik denk beter dan Dumfries. Alleen is Dumfries de beste presterende speler in een Oranje shirt. En dat is de pech van Frimpong. Ik geloof er heilig in dat Frimpong absolute top wordt. Of eigenlijk al wel is. Alleen staat er iemand voor hem in de pikorde waar je in het veld letterlijk, maar in dit geval figuurlijk, niet omheen kan

26 januari 2024 om 11:39

Wat als ze Fitz-Jim hebben teruggehaald met het idee dat ze Tahirovic dan makkelijker kunnen verkopen?

26 januari 2024 om 11:43

Inderdaad, lijkt me ook gewoon een talent waar meer uit te halen valt mits er een trainer is die een duidelijke speelwijze erin weet te slijpen

Slim. En voor de mensen die net als bij Fitz-Jim zeggen "dan had Ajax hem maar niet moeten verhuren", er zit nu natuurlijk totaal andere trainer en directie met mensen die er wel wat meer kijk op hebben dan wat we begin dit seizoen hadden.

26 januari 2024 om 11:24

Zeggen mensen dat bij Fitz-Jim? Hem verhuren vond ik logisch, hem terug halen snap ik geen fluit van.

26 januari 2024 om 11:27

Precies dat Mulenga. Wat heeft Fitz-Jim nou in Ajax 1 te zoeken? Gaat de rest van het seizoen mss af en toe een paar keer invallen. That's it. Die had je mooi bij Excelsior moeten laten zitten.

26 januari 2024 om 11:42

En daar op de bank zitten en op een lager niveau trainen? Die gaat dan juist minder hard groeien.

26 januari 2024 om 14:00

.......... Ja het beleid is bij ajax nogsteeds compleet zoek. Hele aparte actie om Fitz Jim terug te halen.

26 januari 2024 om 11:26

Ik denk dat ze hem eerder hebben teruggehaald omdat hij bij Excelcior meer op de bank heeft gezeten dan een kans kreeg. En met huidige selectie ajax kan je dan beter wat meer concurrentie creëren door dit soort spelers weer terug te halen. Maar of ze echt een kans gaan krijgen, betwijfel ik. Zat niet voor niks veel op de bank....

26 januari 2024 om 11:52

Klinkt inderdaad ook als plausibele reden. Fitz-Jim kan je natuurlijk ook bij Ajax tegen zo'n 10 van de 17 opponenten in de Eredivisie laten spelen en rijpen.

26 januari 2024 om 13:05

Precies, en je kan hem ook op hoger niveau laten trainer. en je bent af van die kunstgras wedstrijden die hij bij Excelcior speelde....

26 januari 2024 om 14:02

Haha, nu onder Van 't Schip denk ik dat het zeker iets hoger niveau is. Begin dit seizoen waren de trainingen bij Excelsior waarschijnlijk beter haha. En inderdaad, die kunstgrasvloek moet maar snel de Eredivisie verlaten.

26 januari 2024 om 15:36

Ik had gewacht met het terug halen van Fitz-Jim tot je duidelijkheid had over de komst van een ervaren nummer 6.
Hij kwam terug omdat er, mede door de blessures, niet voldoende opties waren op het middenveld. Door de komst van Henderson lijkt zijn terugkeer nu volledig overbodig geworden en had je hem beter daar kunnen laten.

Conceicao was natuurlijk logischer geweest dan Fitz-Jim terughalen. Altijd wel gecharmeerd naar die kerel geweest. Tuurlijk was zijn rendement niet best maar hij had altijd wel gevaar in hem. En het is een vleugelspeler die snelheid en een actie heeft. Dat is toch wat je mist aan die rechterkant.

26 januari 2024 om 11:25

Conceicao moet zeker nog werken aan heel veel punten. Maar het is je enige echte rechtsbuiten in je selectie. Zal hij het zoveel slechter invullen dan de spelers die daar allemaal geprobeerd zijn ?

26 januari 2024 om 11:54

Hij is technisch begaafd maar die jongen is totaal niet doelgericht. Geeft nauwelijks assists en scoort al helemaal niet. Gewoon Younes de tweede, totaal geen rendement. Heb je met Berghuis een veel beters optie op rechts en hopelijk binnenkort Godts daar weer achter. Conceicao voegt m.i. minder toe dan een jeugdspeler af en toe daar neerzetten. Het begon leuk en frivool maar het bleek niet meer dan dat te zijn helaas. Heeft ook echt veel kansen gehad, zelfs in de voorbereiding waar hij de Duitse derdeklasser op linksback niet eens voorbij kwam.

26 januari 2024 om 12:09

Godts is dit seizoen vooral geblesseerd. Dat Berghuis de beste is ben ik met je eens (en had ik elders ook aangegeven), maar ik ben benieuwd welke jeugdspeler je dan daar neer wilt zetten.

26 januari 2024 om 12:22

Godts heeft 1 blessure dit seizoen en is daar bijna van terug? Verder kun je nog Martha daar neerzetten of evt van Axel Dongen. Niet goed genoeg voor het eerste nog maar daarom staat Berghuis daar. Conceicao brengt niet veel meer dan die jongens qua rendement.

26 januari 2024 om 12:44

Martha ?? Die was vooral wissel bij Jong Ajax. Kijk je wel eens naar Jong Ajax ? Martha is een slechte verdediger, maar hij is een nog slechtere aanvaller.

26 januari 2024 om 12:46

Maar Conceicao is ook geen goede aanvaller dus waarom zou je hem terughalen dan? Dat de andere opties niet goed genoeg zijn wil niet zeggen dat je een speler terug moet halen die ook niet goed genoeg is. Dat zou pas wanbeleid zijn.

26 januari 2024 om 13:02

Je zou hem terug kunnen halen omdat alle andere opties nog slechter zijn. De beste optie moet spelen, nummer 2 moet op de bank zitten en alles wat daar achter zit en waar weinig toekomst in zit moet je wegsturen. Degene waar wel toekomst in zit moet je verhuren. Nu verhuur je nummer 2 op de lijst van de positie rechtsbuiten en heb je er totaal niemand achter zitten die op deze plek uit de voeten kan. Dat vind ik pas wanbeleid.

26 januari 2024 om 13:06

Bij Porto dit seizoen elke 100 minuten bij een goal betrokken. Totaal 4 goals en 5 assists in 21 wedstrijden. Bij Ajax totaal geen serieuze kans gekregen (misschien 5x basis gestaan), maar jij noemt hem een tweede Younes..

Deze jongen heeft veel meer potentie dan Younes.

26 januari 2024 om 13:24

Toch heeft hij bij Ajax in heel veel speelminuten helemaal niks laten zien. Die statistieken bij Porto zeggen mij daarom dus ook niks. Bij Ajax heel veel kansen gehad, veel meer dan een hoop andere spelers die door jullie beiden meermaals zijn verguisd hier. Ik zie het niet in hem zitten en denk dat je echt wel wat in de jeugd rond hebt moeten lopen dat het beter doet dan deze jongen het bij Ajax deed.

Janssen: Op basis van wat is hij nummer 2 op de lijst voor rechtsbuiten? Omdat jij dat nu zegt? Zolang Forbs er nog is is hij nummer 2. Daarna Godts en daarna heb je nog een paar jeugdspelers die je daar eventueel neer kan zetten als je echt in de problemen komt met blessures. Als hij de nummer 2 was hadden ze hem uberhaupt nooit verhuurd.

26 januari 2024 om 13:34

Rendement was nog niet goed genoeg, maar de potentie was overduidelijk (toen betrokken bij een goal per 190 minuten, zou dit jaar ongetwijfeld beter zijn). Zou het bijzonder vinden als je die potentie niet zag. “Heel veel kansen gehad”. Vind jij zo’n 5 basisplaatsen en verder korte invalbeurten veel kansen? Laat nu bij Porto zien zich te ontwikkelen wat ik eigenlijk al had verwacht.

En wie worden verguisd? In de jeugd loopt zeker geen betere buitenspeler rond momenteel. Banel is niks. Speksnijder niet goed genoeg, Kalokoh nog niet goed genoeg, Amo constant geblesseerd.. Dus nee. Laatstgenoemden zijn eigenlijk ook linksbuiten en Godts ook dus die hoeven we eigenlijk niet mee te tellen.

26 januari 2024 om 13:38

Ik bedoel nieuwe aankopen die veel minder kans hebben gehad en door jou worden verguisd hier.

Hij mocht redelijk vaak invallen. Kreeg tijdens de voorbereiding een kans en inderdaad 5 basisplekken waarin hij helemaal niks liet zien. Hij is 21 he, het is niet een jongen van 18 die nog een beetje moet rijpen.

Leuk hoor dat jij bepaalde potentie in hem ziet, ik zie het niet en op basis van zijn bizar lage rendement in al zijn minuten bij Ajax lijkt het me niks om hem nu terug te halen.

26 januari 2024 om 13:42

Noem eens namen? Want dat zullen dan hele matige voetballers zijn zonder potentie voor Ajax. Bij sommigen kan je dat al heel snel zien, ook op basis van beelden bij hun vorige clubs.

Vaak invalbeurten van 10 minuten in gespeelde wedstrijden. Wat moet je daarin laten zien? Op je 21e moet je volgens jou de potentie al hebben bereikt? Wat een onzin zeg, op de 21e kan je je nog ontzettend veel ontwikkelen. Is ook pas net 21 geworden.

Jij kijkt dus alleen naar zijn Ajax tijd (waarbij bij een goal betrokken in 190 minuten niet goed is maar ook niet “bizar” laag). Bij Porto laat hij zien zich duidelijk te hebben ontwikkeld, maar dat boeit jou niet. Als megatalent Forbs maar speelt. Conceicao past veel beter bij Ajax, heel bijzonder dat je dat niet ziet.

En oh ja: jouw grote vriend Forbs heeft nagenoeg hetzelfde rendement met bij een goal betrokken per 186 minuten.. Maar daar zie je het wel in zitten?

26 januari 2024 om 13:53

Forbs met Conceicao vergelijken😂 mooi man. Jongen van 19 die het geweldig deed bij z’n vorige club en nog geen enkele echte kans heeft gehad op zijn eigen positie vs. Jongen van 21 die vrij makkelijk voor 5 miljoen is laten gaan door zijn vorige club die op zijn eigen positie bij Ajax in meer dan 500 minuten speeltijd welgeteld 0 goals heeft gemaakt en zelfs bij Jong Ajax niet echt opviel.

Wij worden het zoals gewoonlijk weer niet eens. De toekomst zal het antwoord ooit nog eens brengen. Ik wens je een goede dag.

26 januari 2024 om 13:58

Forbs heeft al veel meer minuten mogen maken dan Conceicao in Ajax 1. Rendement: nauwelijks verschil. Conceicao betrokken bij een doelpunt per 190 minuten, Forbs per 186 minuten.

Die 5 miljoen kwam door een clausule, Porto en de supporters baalden daar ontzettend van. Ze halen hem zeker terug omdat ze vinden dat hij er niks van kan?

En hoe kan het dat je elke keer binnen 1 seconde een duimpje hebt? Geef je jezelf duimpjes ofzo?

Conceicao in JA in 7 wedstrijden 5 goals en 1 assist. Was daar veel te goed. Heb toen steeds live gekeken.

Blijkbaar is presteren bij Porto ook minder relevant dan presteren in de PL2..

Wat een onzin kraam jij uit zeg.

26 januari 2024 om 14:04

En hoeveel van die minuten heeft Forbs op zijn eigen plek mogen staan? En hoe was de vorm van het team in de minuten die Forbs maakte vs. Conceicao? Met welke jongens moesten ze samenspelen?

Ik geef mijzelf inderdaad een duimpje. Dat is automatisme omdat ik ook veel op reddit /soccer zit. Daar betekent 0 votes een downvote dus het is in mijn systeem gekomen om hier automatisch op +1 te drukken. Ben daarin trouwens duidelijk niet de enige hier. Mag je wat van vinden, gaat inmiddels mijn systeem niet meer uit.

Mensen die roepen dat de ander onzin uitkraamt in een discussie... Voor mij genoeg reden om de discussie verder niet meer aan te gaan. Je zal vast goede punten maken hoor, ik heb zeker niet het alleenrecht op de waarheid en kijk ook zeker niet alles van JA dus zal het vaak genoeg fout hebben. Maar laten we het wel gewoon prettig naar elkaar houden in de communicatie. Nogmaals. Wens je een fijne dag en op een mooi voetbalweekend met hopelijk drie keer winst op rij.

26 januari 2024 om 14:16

Vorig jaar draaide het team ook voor geen ene meter. Feit is dat ze nagenoeg hetzelfde rendement haalden. Forbs op links zal het vast beter doen dan op rechts, maar het is gewoon grappig hoe erg je die gozer verdedigt terwijl je doet alsof Conceicao een hele matige speler is. Dat terwijl Conceicao het dit seizoen 100% beter doet dan Forbs en zich duidelijk ontwikkelt.

En vind het vreemd dat je daarom jezelf een duimpje geeft maar oké. Ik heb zelf ook op reddit gezeten namelijk, hier betekent 0 duimpjes namelijk iets heel anders aangezien je geen duimpjes omlaag kan geven. Dan lijkt het nu net alsof je jezelf even een boost wil geven met een duimpje.

Overigens zei ik dat je onzin uitkraamt omdat dat over Jong Ajax gewoon natuurlijk echt niet waar was en omdat je impliceert dat Porto Conceicao zomaar heeft laten gaan. Ook omdat je presteren in de PL2 wel relevant vindt, maar bij Porto blijkbaar niet. Rendement klaagde je over bij Conceicao, maar bij Forbs met nagenoeg hetzelfde rendement ligt het aan andere factoren. Vind het meten met 2 maten.

26 januari 2024 om 14:37

@ajax12321

Iedereen heeft zijn eigen voorkeuren. Voor velen betekent dat dat ze ook niet openstaan voor een andere mening. Inzake Forbs en Conceicao zie ik in het spel van Ajax meer iets in Coneicao dan in Forbs. Dit vind ik meer een counter spits dan iemand die echt iets in de kleine ruimtes kan. Of ze beide goed genoeg zijn voor Ajax is de vraag. Op dit moment komen ze beide nog te kort. Waarbij het voor mij wel gek is dat je Forbs als 4de linksbuiten houdt en de enige echte rechtsbuiten wel verhuurt. Dit voelt heel vreemd.

26 januari 2024 om 14:43

Ajax12321 Ik maak rare argumenten maar jij kan blijkbaar niet reageren op het feit dat Conceicao altijd op zijn goede positie mag staan en Forbs niet? We lullen allebei langs elkaar heen, ook omdat we het op hoofdlijnen niet met elkaar eens zijn. En dat is prima toch? Laten we onszelf de tijd besparen.

Ik snapte aanvankelijk het duimpjes systeem hier niet (was in het verleden ook anders geloof ik) dus ging toen uit van hetzelfde idee als reddit maar wat maakt het uit joh. Het is maar waar je je druk om kan maken. Uiteindelijk doet het toch niks voor je account of je balkje verder.

Janssen; niemand snapt het idee van Mislintat met de rechtsbuiten positie. Vraag me af of hij het zelf uberhaupt begreep 😂 ik zou dan eerder de focus leggen op een jonge talentvolle rechtsbuiten oppikken ergens en niet Conceicao terughalen die niks liet zien in Ajax 1. Maar goed, dat mag ik niet zeggen van andere gebruikers want hij doet het in Portugal blijkbaar overwegend oke.

26 januari 2024 om 15:25

Ik zei letterlijk dat Forbs het waarschijnlijk beter doet op links dan op rechts. Dan lees je er blijkbaar overheen.

Ik zeg ook alleen dat het dan misleidend lijkt met die duimpjes.

En die laatste belachelijke alinea, kom op zeg. Nergens zeg ik dat je het niet mag zeggen.

26 januari 2024 om 15:33

Hij is een beetje flauw die laatste opmerking Ajax12321, maar statistieken vertellen natuurlijk ook niet het hele verhaal. Bergwijn komt nog geen lantaarnpaal voorbij dit seizoen en die staat op 7 goals en 4 assists in 1300 minuten.

Laten we het erop houden: ik denk dat Forbs wel goed genoeg is en zie het in Conceicao niet zo zitten. Jij hebt meer twijfels over Forbs maar denkt dat Conceicao het nog wel kan laten zien bij Ajax.

Die meningen gaan niet dichter bij elkaar komen. Op een mooie voetbalavond morgen. En tot een volgende eindeloze discussie waar we ongetwijfeld weer niet uitkomen

26 januari 2024 om 16:15

Heb nooit gezegd dat statistieken alles zeggen. Het tegenoverstelde vind ik juist, maar jij begon over rendement. Daarom ging ik er op door om te laten zien dat ook dat punt niet helemaal terecht was. Ik vind juist qua speelstijl dat Conceicao heel goed bij Ajax past.

Overigens speelt Bergwijn de laatste wedstrijden helemaal niet verkeerd.

Zie voor beide geen reden om dit te doen. Hij is regelmatig basisspeler, zo niet valt hij altijd wel in en ook altijd wel serieus minuten. En porto heeft natuurlijk een redelijke optie dus voor hun zal het ook gekkenwerk zijn om dat nu al te annuleren, ze zien duidelijk wel wat in hem. Komt ajax lekker laat mee, als je er nog wat in zag had je hem niet met optie op koop moeten verhuren.

26 januari 2024 om 11:31

Tja lekker simpel scoren dit. Er zit toch duidelijk een nieuwe trainer en de TD is ontslagen. Sowieso totaal onbegrijpelijk om Kudus EN Conceicao allebei in de laatste week weg te doen om vervolgens Mikautadze te kopen die nog nooit op rechtsbuiten heeft gespeeld terwijl je ook al Akpom en Brobbey had gekocht voor de spits. Er zijn gewoon grote fouten begaan door zowel Steijn als Mislintat met de samenstelling van de selectie. 4 linksbacks, 3 spitsen, 0 rechtsbuitens, etc. Misschien logisch als je voor een 532 of 352 was gegaan, maar dat is nooit gebleken.

Hij zou ook nog Ünüvar terug kunnen halen natuurlijk.ik weet dat hij vooral geblesseerd is geweest bij FC Twente maar het is wel iemand die zowel aanvallende middenvelder als linksbuiten kan spelen en een extra optie op die posities lijkt me handiger dan constant met vier linksbacks op de bank zitten.

26 januari 2024 om 11:31

Want Ajax heeft niet al genoeg linksbuitens met Bergwijn, Forbs, Van Axel Dongen, Godts...?

26 januari 2024 om 11:43

Forbs staat op het punt te vertrekken, Godts is op de weg terug van een blessure, Van Axel Dongen is chronisch geblesseerd en Bergwijn raakt al anderhalf jaar geen pepernoot. Een extra optie die op minimaal twee posities uit de voeten kan en talent van het jaar was lijkt me niet overbodig.

26 januari 2024 om 11:56

Ja, op die manier kan je al die linksbacks ook wel wegstrepen waar je in je eerste post zo'n kritiek op hebt...

26 januari 2024 om 15:42

Alleen is Unuvar net zo vaak geblesseerd als van Axel Dongen en speelt hij ook al anderhalf jaar niet of nauwelijks.

Als hij zich niet in de basis kan spelen bij FC Twente heeft hij bij Ajax toch ook niets te zoeken.

Kan er naast zitten maar lees net ergens dat als Ajax Forbes verkoopt, zij interesse hebben in Daan Rots.
Als dat waar is, ik ken hem niet goed genoeg maar is dit Ajax materiaal en een goede speler?

26 januari 2024 om 11:51

Niet goed genoeg voor Twente dus vul maar in. Zou echt een schande zijn.

26 januari 2024 om 12:02

Haha een data site linkt spelers aan clubs. Twente zou volgens zo'n data site zich gaan versterken met Douglas Costa.

26 januari 2024 om 12:03

Ik denk dat de Twente fans kunnen beamen dat hij Ajax materiaal is. Maar dan wel het Ajax van 2 maanden geleden dat onderaan bungelde

26 januari 2024 om 12:10

@diego_forlan,

Twente staat nog steeds boven Ajax en Rots is toch best vaak basismateriaal geweest. Dus op zich zou je zeggen dat het weghalen van een basisspeler van je concurrent een goed idee is.

26 januari 2024 om 16:06

Ik hoop heel erg dat Ajax dan Daan Rots haalt, maar ik ben dan ook geen Ajaxfan.

Ik ga een beetje op de reacties van de Twentefans af waar Rots behoorlijk verguisd wordt, maar ik heb hem aan het begin van het seizoen wel een paar keer zien spelen en ik heb nog nooit een voetballer gezien die zo stijf links is als Rots. Dat zorgt ervoor dat hij heel makkelijk te verdedigen is omdat hij in zijn hoofd volgens mij gewoon niet buitenom kan en als je dan altijd naar binnen trekt moet je het voetbaltalent van Arjen Robben hebben en dat heeft hij gewoon niet. Daarnaast schijnt hij volgens Transfermarkt ook in de spits te kunnen, maar klinisch is hij ook absoluut niet.

Ik vind 10 miljoen euro eigenlijk wel veel voor die verplichte koopoptie. Gok dat hij toevallig net op 24 wedstrijden komt waarin hij minimaal 45 minuten speelt zodat Porto die optie niet hoeft te lichten.

Als speler kan Conceiçao me niet echt bekoren, ik zie er een linksbenige Younes in, maar je had hem er deze tweede seizoenshelft goed bij kunnen hebben.

26 januari 2024 om 12:39

Doet het bij Porto prima, gaat steeds beter spelen. Kijk je überhaupt Porto, of kijk je naar zijn Ajax tijd?

26 januari 2024 om 12:43

Valt toch wel mee? Speelt nauwelijks en heeft meer gele kaarten dan assists / goals. En ja, ik kijk Porto zo nu en dan.

26 januari 2024 om 13:46

4 goals en 5 assists in 22 wedstrijden in totaal. 10 gele kaarten dus al ja?

26 januari 2024 om 14:18

Dat werd ook gezegd voor hij naar Ajax kwam, Arends. Daar vond ik hem niet bepaald indruk maken, jij wel?

Uiteindelijk gaat het er voor Ajax om wat hij aan Ajax toe kan voegen. Leuk als hij onder z'n vader goed speelt, maar kan hij het ook in Amsterdam? Tot dusver ben ik er niet van onder de indruk. Maar ik ben niet getrouwd met die mening, ik laat me graag van het tegendeel overtuigen. Ik zeg niet voor niks dat Ajax hem er goed bij had kunnen hebben.

26 januari 2024 om 14:22

Hij doet het dit seizoen aanzienlijk beter dan in zijn 1e periode bij Porto. Je kan dus wel stellen dat hij zich ontwikkeld heeft en daardoor dus ook bij Ajax meer zou toevoegen dan hij eerder heeft gedaan.

26 januari 2024 om 15:47

@ajax12321 het scheelt niet veel, 8 gele kaarten is voor een vleugel aanvaller in een half seizoen best aan de hoge kant.

Ik zie Porto alleen niet spelen, het kan natuurlijk best zijn dat hij die "moest" pakken omdat zijn back niet op stond te letten of zo.

26 januari 2024 om 16:18

Hij probeerde het te gebruiken als reden voor een laag rendement. Punt is dat zijn rendement juist vrij hoog is dit seizoen.

26 januari 2024 om 16:27

Het rendemint is inderdaad redelijk in orde zeker als je het afzet tegen zijn speel minuten of het rendement van de huidige buitenspelers bij Ajax.

27 januari 2024 om 13:31

Bij Ajax speelt niemand fantastisch behalve Ramaj. Brobbey doet het nu goed, maar was in het begin dramatisch. Brobbey wordt op handen gedragen en kan niks fout doen hier. Ajax heeft nu gewoon een aantal selectie spelers, wat nu pas een team wordt. Je kunt van talenten verwachten wat je wilt, maar als je ergens terecht komt waar het zo'n puinhoop is, is de kans groot dat het er niet uit komt. Wie helpt nu de talenten, wie staat voor ze klaar? Bergwijn? Geloof er niks van. Tadic en Blind deden dit altijd, nu doet niemand dat.

Het begint bij de organisatie zelf, dat moet zijn

Doet het bij Porto goed, krijgt hij vertrouwen. Forbs verhuren met optie tot koop zal op hetzelfde uitlopen. Hopelijk gaat Ajax Forbs niet met optie tot koop verhuren, indien ze m verhuren.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren