Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Berghuis spreekt over toekomst bij Ajax: ‘Je gaat er wel anders over nadenken’

Laatste update:

Steven Berghuis is niet van plan om nog een transfer naar het buitenland te maken. De 31-jarige linkspoot voelt zich thuis bij Ajax, waar hij nog twee seizoenen vastligt. Berghuis heeft zijn droom om prijzen te pakken in het buitenland uit het hoofd gezet. “Of ik nog naar het buitenland wil? Ik denk het niet.” Zijn gezin en het fijne leven in Amsterdam hebben daar invloed op, zo zegt de 45-voudig international van het Nederlands elftal in het programma Inside Ajax.

In het programma op Ziggo Sport vroegen jeugdspelers van de Amsterdamse club of de buitenlandse droom van Berghuis nog altijd leeft. “Of ik nog naar het buitenland wil? Ik denk het niet. Ik moet zeggen dat ik dat soort doelstellingen iets te laat had. Ik kwam laat door, van Twente naar VVV en naar AZ. Toen maakte ik pas een beetje het verschil en was ik een jaar of 23. Toen had ik moeten bedenken: daar wil ik heen en daar ga ik alles aan doen. Toen koos ik voor Watford en dan gaat het hoe het gaat.” Bij Watford slaagde Berghuis er niet in om te slagen in de Premier League. In totaal speelde hij slechts elf wedstrijden voor de Engelse club.

Berghuis had the Hornets ruim zes miljoen euro gekost, maar Watford vond het niet erg om de linkspoot van de hand te doen. Feyenoord huurde de aanvaller voor een seizoen en in Rotterdam werd hij direct landskampioen, waarna de Stadionclub hem definitief overnam. “Feyenoord betekende geen stap terug qua club, want ik vind Feyenoord groter dan Watford, maar de competitie is natuurlijk wel kleiner. Bij Feyenoord had ik de doelstelling: ik wil naar het buitenland, Champions League spelen en meedoen om de prijzen. Die club kwam niet, Ajax wel. Toen heb ik die stap gezet.” Na de transfer naar de aartsrivaal kreeg Berghuis te maken met ernstige bedreigingen, maar inmiddels is de storm gaan liggen.

De middenvelder annex aanvaller zit dan ook lekker in zijn vel, ondanks het teleurstellende seizoen van Ajax. Een vertrek is deze zomer niet aan de orde. “Ik heb kinderen en een gezin, ik woon in Amsterdam. Dan kijk je ook op een andere manier naar je laatste fase als speler. Ik wil nog lang door, hoor, maar je gaat er wel anders over nadenken.” Het lijkt er dus op dat Berghuis ook komend seizoen nog deel uitmaakt van de selectie van Ajax. In december wordt de linkspoot 32. Sinds zijn komst naar Amsterdam won Berghuis één prijs, met de landstitel van 2022.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
20 hints ??#voetbal
Reacties

Volgend seizoen lekker op 10 staan man.

27 mei 2023 om 09:09

Dan mag die wel veel meer brengen dan dit seizoen. Want we speelden ook vaak met het middenveld Taylor- Klaassen-Berghuis. En daar waar de eerste 2 veel kritiek kregen viel dat bij Berghuis wel mee. Terwijl Berghuis al sinds de winsterstop als een natte krant heeft gevoetbald. Deze jongen is gewoon niet constant genoeg en bij tijden veel te nonchalant.

27 mei 2023 om 09:12

Noem 2 spelers die beter waren over heel het seizoen dan Berghuis. Ik kom niet verder dan Alvarez

27 mei 2023 om 09:21

Ik kom alleen tot Tadic en Alvarez. Berghuis was in de eerste seizoenshelft zelfs met kop en schouders de beste speler. Na het WK oogde hij gewoon wat vermoeid, was Ajax los zand en wat pijntjes/blessures hielpen ook niet mee.

27 mei 2023 om 09:26

Als je zo slecht speelt na de winterstop dan kan je onmogelijk bij de 2e beste spelers horen. De lat wordt wel heel erg laag gelegd met dit soort uitspraken.

27 mei 2023 om 10:36

@suarez Ondanks dat de cijfers van Tadic goed zijn kan hij echt niet meer als je geen diepgang hebt op andere plekken in het elftal. Ik zou graag zien dat Tadic aan zijn trainersdiploma begint of genoegen neemt met een plek op de bank.

27 mei 2023 om 11:19

Heeft ook niks in het buitenland te zoeken, is echt een speler voor een dominante ploeg en daarvoor komt hij in het buitenland niet in aanmerking. Nog 2 a 3 jaar van genieten als Ajax zijnde en daarna zal het ook daarvoor afgelopen zijn. Dan kan hij nog een jaartje AZ oid meepakken en zo heeft hij een prima ED carriere. In het buitenland zie ik hem alleen nog maar spelen voor clubs als Basel, Celtic oid

Ik denk dat hij in het buitenland ook niet in aanmerking komt voor clubs die CL kunnen spelen. Ja of hij moet naar competities gaan die minder zijn dan de eredivisie. Vond het altijd een voetballer die te groot is voor het servet en te klein voor het tafellaken. Vooral in het Nederlands elftal zie je dat hij tegen de grotere landen echt handelingssnelheid te kort komt.

27 mei 2023 om 11:31

Precies. Is ook niks mis mee, hij is voor de top ED gewoon een prima spele, veelzijdig en altijd wel wat rendement. Wat ik alleen niet snap is dat Ajax (en NL) al tijden zeurt om een rechtsbuiten, juist waar hij zijn meeste goals gemaakt heeft. Voor de CL en NL lijkt hij wat te traag daar, maar had een type Haller in de spits en Berghuis die ze erin slingert en je had denk ik een dodelijke combi.

Uiteindelijk wel slim achteraf om die stap terug te doen naar Ajax. Hij komt hier prima tot z'n recht, maar was inmiddels tekort gekomen voor ons ben ik bang. Ik gun hem alle succes daar in de subtop.Zonder gekheid, ik vind het leuk voor em dat ie in dat jaar van de 18 uit 6 zo goed was. Buitenland moet ie idd niet willen, komt ie snelheid en kacht tekort voor.

27 mei 2023 om 09:12

Ik denk dat hij onder Slot ook wel erg veel moeite zou hebben met de intensiteit en het meeverdedigen.

27 mei 2023 om 09:22

Ik vind hem juist zonder bal grote stappen gemaakt hebben sinds zijn overstap naar ajax. Je merkt alleen dat hij voor de echte top handelingssnelheid tekort komt en hij is ook wat traag. Wel een fijne speler, die ook nog makkelijk bij feyenoord mee had gekund 😏

27 mei 2023 om 09:23

Denk je? Vond hem in de tijd bij Feyenoord ook veel intensiteit leveren. Was best vaak achterin te vinden maar hij kon echt niet verdedigen, dus gebeurde er vaak een 'aanvaller overtreding'..

27 mei 2023 om 09:34

Tja, dat heeft een Alireza bv ook. Denk dat Berghuis prima mee zou kunnen in het pressievoetbal van slot. Komt misschien wel wat vaker een overtreding aan te pas, maar levert aan de andere kant ook weet 10x zoveel voetbal.

27 mei 2023 om 09:42

Laatste jaar ten Hag was hij 1 vd beste spelers en had ook geen moeite met de intensiteit en het meeverdedigen. En Slot hanteert een zelfde speelstijl als ten Hag

27 mei 2023 om 09:23

Stapje terug is soms gewoon goed.

27 mei 2023 om 09:27

Gluub, jij dondersteentje. 😂

27 mei 2023 om 09:32

Hehe ja heerlijk zo'n sarcastische one-liner op de zaterdagochtend.

27 mei 2023 om 09:35

Hèhè, moet kunnen. 😅

27 mei 2023 om 13:49

Haha. Als jezelf maar goed inziet dat het een geintje is.

27 mei 2023 om 20:51

Geintje wil niet zeggen dat het niet waar is he

Geintjuhhh

27 mei 2023 om 09:24

Ik zou nog altijd liever Berghuis op rechts hebben staan dan die Alireza

27 mei 2023 om 09:29

Gelukkig staat Paixao rechts, en die heb ik wel liever dan Bergosso.

27 mei 2023 om 09:30

Dat, mijn beste Inventure, is iets waar ik het 100 procent mee eens ben. Berghuis -> Jahanbaksch.

27 mei 2023 om 09:56

Paixao heeft bijna het hele seizoen op links gespeeld en indien hij naar rechts gaat is hij echt niet beter dan Berghuis. Het niveau dat Berghuis in zijn eerste halfjaar bij Ajax haalde, zal Paixao vermoedelijk nooit halen.

27 mei 2023 om 09:59

Berghuis vond ik bij Ajax alleen goed op het middenveld. Op rechts kan hij in Europa echt niet. Te traag en niet sterk genoeg. Bij Feyenoord was ie op rechts uiteraard beter dan Paixao nu is, maar het niveau van Berghuis op rechts bij Ajax zie ik Paixao wel halen.

27 mei 2023 om 10:05

Ik kijk meer naar het potentieel. Paixao zit veel rek in als je kijkt wat voor stappen die heeft gezet in 6 maanden tijd, bij Berghuis wordt het alleen maar minder uiteraard.

Vandaar dat Paixao mijn voorkeur heeft tussen deze twee, in het midden latend wie beter is.

27 mei 2023 om 10:28

Riddle ik zeg niet wie er beter is, maar het niveau dat iemand ooit een half jaartje gehaald heeft is natuurlijk niet heel relevant in de discussie wie nu beter is.

27 mei 2023 om 10:47

Dat was om het niveau aan te geven dat Berghuis heeft gehaald. Men zegt dat hij een verkeerde stap heeft gemaakt, maar is gewoon kampioen geworden, ongeslagen in de groepsfase CL en had een zeer goed half jaar. Na zijn blessure teruggevallen en dit jaar kwakkelt het hele team. Paixao daarentegen heeft de twee slechtste spelers in de basis 11 voor zich (Idrissi en Alireza) en bankt gewoon. Met zijn 22 jaar moet hij gewoon spelen. Misschien zie ik het gewoon ook niet zo in hem.

27 mei 2023 om 10:53

Natuurlijk heeft hij geen verkeerde stap gemaakt. Hij heeft het goed gedaan bij ajax, CL gespeeld, kampioen geworden, een betere speler geworden. Nu doet feyenoord het top, dat is mooi laten we daar van genieten, maar dat maakt de stap van Berghuis natuurlijk geen slechte.

27 mei 2023 om 11:39

Berghuis heeft sportief gezien gewoon de juiste keuze gemaakt, hoe pijnlijk dat voor ons ook was toentertijd.

Niemand had kunnen zien aankomen dat Feyenoord ineens hun sh*t voor elkaar kreeg. Ik weet nog dat er een ludieke actie werd gelanceerd waarin bekend werd gemaakt via een groeps-Whatsapp dat Kokcu zijn nummer 10 ging overnemen, wat toen met veel hoongelach ontvangen werd want Kokcu zou binnen een half jaar verhuurd worden aan Excelsior. Niemand had kunnen zien aankomen wat eruit kwam en, in a way, was Berghuis’ vertrek noodzakelijk om die stap te maken.

Natuurlijk heeft Berghuis een veel hoger niveau aangetikt, die jongen kan gewoon ontzettend goed voetballen. Alleen voorlopig ben ik klaar met Nederlandse 30 plussers die aangekocht worden ‘voor hun ervaring’ en zie ik liever jonge talenten aangekocht worden voor hun potentieel of doorstromen vanuit de jeugd.

En dus (pas op, nu volgt een mening) kies ik voor Paixao en niet Berghuis als ik de keuze zou hebben.

27 mei 2023 om 12:14

Als buitenspeler wellicht wel. Al vind ik Paixao wel super wisselvallig. Moeilijk om in te schatten waar zijn niveau ligt. Denk wel dat Berghuis een hele goede toevoeging was geweest op het middenveld van feyenoord.

27 mei 2023 om 12:34

Voor wie dan? Szymanszki? Die jongen is samen met Kokcu de reden dat Slot zijn stijl van voetballen kan uitvoeren. Daarmee wil ik niet zeggen dat hij beter is dan Berghuis perse.

Al had ik uiteraard liever Berghuis ingebracht dan Danilo in de laatste 30 minuten. 😅

27 mei 2023 om 12:58

Jaaa! In plaats van Szymanski, die is me echt zo tegengevallen. Maar dat komt misschien ook wel omdat m'n verwachtingen heel hoog waren. Deed het echt goed in Rusland, is jong en echt het type voetballer waar ik van hou. Hopelijk kan hij volgend jaar nog een stap zetten. Als hij blijft.

27 mei 2023 om 13:47

Denk dat je de enige bent voor wie Szymanszki is tegengevallen dan. Prachtige speler en heeft ons meermaals gered, vooral sinds hij gewoon steevast op 10 staat.

Kilometervreter met een diamanten linkerbeen.

27 mei 2023 om 13:50

Zeker een fijne speler, in potentie misschien wel de beste van feyenoord. M'n verwachtingen waren vast te hoog! 🤫

27 mei 2023 om 14:15

Heeft gewoon een heerlijk seizoen gedraaid en is kampioen geworden sneuhaas. Feyenoord met z'n incidentele kampioenschap 😂😂😂

27 mei 2023 om 15:13

Jouw spanningsboog is duidelijk niet langer dan 1 zin. Wel extra punt voor het woord sneuhaas, leuke vondst.

27 mei 2023 om 15:29

Freekje….Slot zou toch vertrekken! Wat is er gebeurd ?

27 mei 2023 om 15:31

Je kan niet zomaar iedereen straffeloos plagen 😏
Kan je ook afvragen of Berghuis en feyenoord beiden net zover geweest waren als nu, stel hij was gebleven.

Toen die bij ons speelde (bij Feyenoord) gedroeg hij zich regelmatig erg vervelend. Nu vind ik hem wat rustiger en realistischer. Hopelijk laat hij volgend seizoen weer mooie dingen zien, bij voorkeur vanaf rechtsbuiten.

Grappig hoe het allemaal gelopen is ook, uiteindelijk waren de 6 miljoenen via hem de belangrijkste ooit.

27 mei 2023 om 12:46

Belangrijkste ooit? Breek je daarmee niet een beetje de geschiedenis van je eigen club af door te doen alsof dit eerste kampioenschap in 6 jaar tijd het belangrijkste jaar ooit voor Feyenoord was?

Hij had zich een andere toekomst bij Ajax voorgesteld. Sinds zijn vertrek is Ajax inprincipe stil blijven staan en nu zelfs aan het klappen! Daar waar Feyenoord alleen maar aan het groeien is en voorlopig de meest stabiele club is van de top 3.

27 mei 2023 om 09:19

Hij zal er zeker meer van verwacht hebben, maar uiteindelijk is dat eerste seizoen toch exact geweest wat Berghuis wou. Kampioen worden, schitteren in de Champions League (4-0 en 3-1 tegen het Dortmund van Haaland en Bellingham en 5-1 tegen Sporting) en jezelf Oranje in spelen. Als Ajax komende zomer de beschikbare financiele middelen, zoals de afgelopen vijf jaar voor dit seizoen, normaal aanwend, zie ik ons gewoon weer meedingen om de titel. Uiteindelijk is een reeks van zeven wedstrijden zonder zege je dit seizoen fataal geworden. Dat is de slechtste Ajax-reeks ooit en zoiets zie ik volgend seizoen niet gebeuren.

27 mei 2023 om 09:25

De vraag is alleen, ga je dan weer meedoen om de titel MET Berghuis of ga je doorselecteren? In mijn optiek is hij niet goed genoeg meer voor het niveau wat Ajax wil nastreven en hij neemt de ploeg met zijn ervaring ook niet echt bij de hand ofzo.

27 mei 2023 om 09:29

Ik zat daar ook net over na te denken, en ik denk dat ik het met je eens ben. Maar, hij is intrinsiek wel een van de beste voetballers van ajax. Dus ja, lastige situatie. Ach hij wil zelf niet weg, dus dan is doorselecteren al minder voordehandliggend.

27 mei 2023 om 09:36

Als je kijkt naar het huidig aantal punten van Feyenoord dan zal Ajax hetzelfde niveau moeten aantikken als onder ETH om kampioen te worden. In zijn laatste seizoen was hij niet eens kampioen geworden als Feyenoord het huidige aantal punten had. Ik ben dan ook erg benieuwd hoe Ajax komend jaar gaat presteren. Ik acht de kans persoonlijk wel vrij behoorlijk dat Feyenoord het weer wint. Ook heeft Ajax misschien een langere Europees traject af te gaan in de Europa League of zelfs Conference League en dat gaat ook energie kosten. Hoe dan ook, het gaat weer een leuk seizoen worden!

27 mei 2023 om 09:40

Feyenoord zal in elk geval als de grote favoriet beginnen aan het seizoen. Dat hebben ze ook zelf afgedwongen. Benieuwd hoe het zich verder gaat ontwikkelen. Laten we in elk geval hopen op iets meer spanning 😉

27 mei 2023 om 10:36

Eens Suarez, wat dat betreft was het een super goede stap. En op het middenveld heeft hij echt furore gemaakt bij ons.

27 mei 2023 om 09:29

Sinds hij weg is bij Feyenoord. Heeft Feyenoord 1 goed seizoen gehad. Laten we nu eerst afwachten. Iedereen prijst Feyenoord nu al kampioen 😂

27 mei 2023 om 09:35

Ja en Ajax heeft sindsdien ook 1 goed seizoen gehad? Dus wat is je punt?

27 mei 2023 om 09:37

Ja, dus is het toch helemaal niet zo'n vreemde stap. Al helemaal niet omdat iedereen enorm lovend is over Feyenoord en zeer kritisch op Ajax. Dat zegt ook al wat over de standaard van de afgelopen jaren bij beide clubs.

27 mei 2023 om 09:38

1 goed seizoen? Het ene jaar halen we een Europese finale en de andere worden we kampioen. Welke van de 2 beschouw jij niet als een goed seizoen?

27 mei 2023 om 10:22

@memyselfandi dat is het verschil tussen Ajax en Feyenoord. Derde worden en de finale van de Conference League spelen zou in Amsterdam niet gelden als een goed seizoen. In Rotterdam wel.

27 mei 2023 om 11:31

Ach we kunnen niet allemaal het geweldige Ajax zijn he SilverFront?

27 mei 2023 om 10:48

Afgelopen seizoen was Feyenoord stabiel maar 1 zwaluw maakt nog geen zomer. We gaan wel zien wat er in de zomer gebeurd met de elftallen en hoe die er volgend seizoen uitzien. Kan zomaar zijn dat Ajax en PSV heel anders eruit zien met andere trainers en Feyenoord misschien wel belangrijke spelers missen.

27 mei 2023 om 14:11

Hoezo is Feyenoord "voorlopig" de meest stabiele club van de top 3?? Afgelopen seizoen heeft toch wel bewezen dat stabiel en voorlopig niet bestaat. Feyenoord heeft het dit seizoen goed gedaan maar mochten strax jullie sleutelspelers vertrekken ( kökcu, Geertruida, giminez enz) en haal je nieuwe spelers terug dan gaan we pas zien wie er volgend jaar stabiel is. Binnen een hele korte periode kan je van de club die in de Champions League rangers een volledige afstraffing gaf ( ik qoute deze zin niet mijn woorden) naar de club die 5 weken later de volledige en vernederende zeer pijnlijke pot tegen Napoli speelt. (Dit zijn wel mijn eigen woorden) Stabiel is zeer relatief in onze competitie

Als hij twee sterke controleurs achter zich heeft zou hij prima op 10 kunnen. In de eerste seizoenshelft was hij de beste speler, maar na het WK zakte hij wat weg en oogde hij soms wat vermoeid. Uiteindelijk gingen ook blessures parten spelen bij hem.

Vraag me af of hij spijt heeft van zijn keuze, al zal hij dat nooit toegeven denk ik.
Goede speler maar net niet als het erop aankomt imo.
Scoort weinig of niet in topwedstrijden zover ik weet.

27 mei 2023 om 12:40

Waarom zou hij spijt hebben? Is vorig jaar kampioen geworden, heeft in de Champions league gespeeld. Lijkt het erg naar zijn zin te hebben, is veel kalmer en volwassener dan hij bij Feyenoord was. Kan veel beter in dienst van het team spelen inmiddels en heeft minder rare fratsen. Heeft een positie op het middenveld gevonden die hem goed ligt. Vindt het lekker om met zijn gezin in Amsterdam te wonen. Speelt bij een club die eigenlijk elk jaar wel meedoet om het kampioenschap (dat moeten we bij Feyenoord nog maar even zien de komende jaren).

Dat Feyenoord 1 jaartje kampioen wordt doet daar allemaal niks aan af.

27 mei 2023 om 15:47

Onzin. berghuis vaak beslissend in de topwestrijdne ook vorig jaar. Was ook de beste Ajacied thuis tegen Feyenoord

"Na de transfer naar de aartsrivaal kreeg Berghuis te maken met ernstige bedreigingen, maar inmiddels is de storm gaan liggen.'

Ik denk dat het kampioenschap daar mede debet aan is. Nu konden Feyenoorders genieten van hun club dat meedeed om het kampioenschap en deze ook nog won!

Vorig jaar deed Feyenoord helemaal niet mee en dan is je afzetten tegen je voormalige beste speler die staat te shinen bij je aartsrivaal die wél meedoet om het kampioenschap helemaal niet zo'n grote stap, blijkbaar. Ik zal het nooit snappen, iemand anders online, of überhaupt, te bedreigen.

Conclusie: eigenlijk is het een zegen voor Berghuis dat Feyenoord dit jaar zonder hem kampioen is geworden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren