Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

KNVB volgt Premier League initiatief op en introduceert eet- en drinkpauzes

Laatste update:

Net als in de Premier League, staat ook de KNVB eet- en drinkpauzes toe tijdens de ramadan. Dat meldt de NOS woensdagavond. Als de zon tijdens avondwedstrijden onder is en de eerstvolgende bal gaat uit, dan legt de scheidsrechter het spel even stil voor de spelers die iets willen nuttigen. Daarna zal de wedstrijd snel hervat worden. De ramadan begon op woensdag 22 maart en duurt een maand.

Een maand lang houden moslims zich aan de strenge regels van de ramadan. Van zonsopgang tot zonsondergang vasten ze en mogen ze niets eten of drinken. Topsporters hebben de mogelijkheid om tijdens een sportactiviteit een dag over te slaan, die ze later weer inhalen. De KNVB houdt dit jaar rekening met spelers uit de Eredivisie en Keuken Kampioen Divisie.

Het is wel een voorwaarde dat minstens een speler op het veld meedoet aan de ramadan. “Voor aanvang van de wedstrijd zullen scheidsrechters en teammanagers van beide clubs dat bespreken, zodat iedereen op de hoogte is”, meldt de KNVB. De afgelopen seizoenen liepen de spelers even naar de zijkant om iets te eten of te drinken. Nu hoeft dat niet meer.

Tijdens de ramadan worden drie speelrondes afgewerkt in de Eredivisie. Dertien wedstrijden worden tijdens zonsondergang gespeeld. Orkun Kökcü en Redouan el Yaakoubi, de aanvoerders van respectievelijk Feyenoord en Excelsior doen jaarlijks mee aan de ramadan.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Prima, niet meer dan logisch.

Succes met de Ramadan iedereen die eraan meedoet.

23 maart 2023 om 13:02

Voor de katholieken onder ons, succes met het vasten...

23 maart 2023 om 13:57

Komt die nu mee, nu is het al mislukt

23 maart 2023 om 13:27

Je moet ze geen succes wensen maar veel plezier! Succes klinkt zo gedwongen, lijkt mij dat dat juist niet de bedoeling is!

23 maart 2023 om 13:35

Ik bedoel het natuurlijk in alle positiviteit.

ramadan mubarak!

23 maart 2023 om 14:32

Kan nog zo positief zijn, mij lukt zo lang eten alleen niet. Mijn kwaliteiten zouden bij het Suikerfeest het beste tot hun recht komen.

23 maart 2023 om 13:31

Dankjewel Gouden Wissel!

23 maart 2023 om 20:12

Niet meer dan logisch? Daar kijk ik toch echt anders naar. De mensen waarvoor we dit doen, zijn ook de mensen die weigeren voor een gemeenschap in Nederland een band te dragen. Volgens mij draait een goede en veilige samenleving om naar elkaar toegroeien. Volgens mij doen wij vrij veel om deze gemeenschap veilig te voelen, denk aan de hoeveelheden moskeeën in Nederland. Wij vragen 1x iets terug, om gewoon een bandje te dragen en het antwoord is gewoon mijn geloof verbied het om positief te doen over homoseksuelen en wij denken, prima we gaan het belonen, we gaan een pauze inlassen om hen een hapje te gunnen tijdens ramadan. Vanaf welk moment gaan wij ook dingen terug verwachten? Ik sta voor een multiculturele samenleving waar de Lhbtq gemeenschap zich veilig kan voelen, ik doe niet mee aan onze hypcriete samenleving. Altijd doen alsof we onze grondrechten belangrijk vinden, maar als puntje bij paaltje komt, valt het wel mee hoe belangrijk die rechten zijn.

23 maart 2023 om 21:48

Dit is wel een beetje hoe het is ja. Eenrichtingsverkeer, en dat voelt toch niet helemaal zoals het hoort.

Juist het naar elkaar toegroeien zoals je zegt, gebeurt dus niet. We schikken alleen maar meer richting de gewoontes die eigenlijk de onze niet zijn, andersom is die bereidheid er niet.

24 maart 2023 om 00:55

@strandje ik vind het nogal links gezwam waar je mee aankomt. Ook de vraag wanneer mogen we iets terug verwachten van deze gemeenschap zegt mijn inziens genoeg over jou standpunt.

Even ter verduidelijking na de 2e wereld oorlog zijn moslims (Turken en Marokkanen) naar Nederland gehaald om het opnieuw op te bouwen als gastarbeider. Onder erbarmelijke omstandigheden hebben zij er mede voor gezorgd dat het land weer herbouwd werd. De stelling wanneer mag je er iets voor terug vragen vind ik daarmee zeer kwalijk. Het verwijzen naar de moskeeën is ook een kul argument aangezien deze vaak worden gefinancierd vanuit de islamistische gemeenschap en het geen “gift” is van de Nederlandse staat…

Het gedoe met die bandjes en dergelijke komt mij daarnaast de strot uit, want er gaan naar Quatar om te voetballen doen netjes de band af en zijn we verbaast dat sommige spelers zich er niet prettig bij voelen?!
Iedereen mag zichzelf zijn en vooral doen waar hij of zij zich goed bij voelt, maar ik zie niet in waarom je dit dient te promoten.
Als een man zich bijvoorbeeld kleed of identificeert als een vrouw vind ik prima.. ik vind het niet normaal, maar ik heb er geen last van! Tegelijkertijd hoor je een hele hoop mensen moord en brand schreeuwen bij het burka verbod, want valt dat niet onder one love?

24 maart 2023 om 12:53

Ik vind het echt nonsens wat je zegt Trobiii, het heeft namelijk 0,0 te maken met wat ik zeg. We zijn een multiculturele samenleving en daarin streven we dat iedereen mee kan komen, mannen, vrouwen, transgenders, moslims, christenen, joden, ouderen, jongeren, zwart, wit, blond, rood of wat dan ook gelijke kansen krijgen en dat discriminatie verleden tijd is.

En of je het nu leuk vind of niet, het grootste probleem is dus de moslimgemeenschap. Ik wijs je op rapport Amsterdam over het discrimineren, bedreigen en zelfs mishandelen van de homoseksuelen. Ik wijs je op de jodenhaat, die elke demonstratie rondom islamitische standpunten zijn duidelijk zicthtbaar zijn, met daarbij gewoon WOII vergelijkingen. Je kan dan zelf wel willen dat je dezelfde kansen bijvoorbeeld krijgt op de arbeidsmarkt, maar als je zelf geen enkele stap vooruit wilt maken, kan je dat ook niet omgekeerd verwachten. En dat terwijl wij al vrij veel voor deze gemeenschap doen.

Het gaat mij niet om het bandje overigens, maar wel zijn motieven. Hij kan zich niet meer in Turkije vertonen als hij een bandje draagt. Weetje wie ook niet in Turkije kunnen vertonen als zichzelf? homoseksuelen. Ik gun je alle vrijheid om te geloven wat je wilt, maar stel je zelf maar eens de vraag of het normaal is om een groepering te haten omdat anders je geloof je buiten gaat sluiten. Gelijkheid komt van 2 kanten en ik zal je teleurstellen, ik ben absoluut niet links, maar een homoseksuele is bij mij thuis net zo welkom als jij. Normen en waarden noemen we dat.

Kleine moeite, groot gebaar

Zou Kramer ook een pauze mogen aanvragen om een kroketje te eten?

23 maart 2023 om 13:33

Kramer doet daar niet moeilijk over, die wacht wel tot de rust.

23 maart 2023 om 15:20

Ik denk dat vooral de mensen met een Hangover daar blij mee zijn

Prima initiatief. Hoop wel dat het eerlijk gebruikt gaat worden en niet als verkapte mogelijkheid voor de coach. Dus ik zou daar wel graag een tijd aan gekoppeld zien.

Lijkt me een goede zaak. Ik hoop dat dat dit soort 'respect' ook gewaardeerd wordt en niet wordt gezien als 'het promoten' want net als seksualiteit is religie iets waar je de vrijheid samen voor bewaakt.

23 maart 2023 om 13:12

Ik snap deze verwijzing niet zo. Het is hierbij geloof ik niet zo dat spelers die niet aan de ramadan doen gedwongen worden in deze pauze ook te gaan eten en drinken toch? De spelers krijgen hier de ruimte om mee te doen aan de ramadan. Wat dat betreft kan de Knvb (en de mensen in het algemeen die vonden dat iedereen aan die aanvoerdersband actie mee moesten doen) inderdaad leren van hoe ze dit aanpakken. De ruimte geven om dit soort initiatieven en acties van een bepaald wereldbeeld en geloof te ondersteunen, maar niet het opdringen van bepaalde ideologieën en overtuigingen (of een aanvoerdersbandje).

23 maart 2023 om 13:25

Klopt. Maar de rest moet wel even stoppen met voetballen, terwijl ze wellicht liever gewoon doorspelen. En ja, dat is een kleine moeite. Maar dat is het dragen van een one-love band ook. Daarom vind ik het wel treffend stukje tekst van Eredivisieajax

23 maart 2023 om 13:33

Dat one love band gedoe gebeurde toch maar bij een paar voetballers? Waarom dat toe trekken naar alle moslim voetballers?

23 maart 2023 om 13:52

Tsja de mensen die niet met die aanvoerdersband wilden spelen stonden ook op het veld met de mensen die wel met aanvoerdersbandactie mee deden, terwijl ze dat misschien wel niet wilden. Zo kunnen we blijven door gaan

23 maart 2023 om 14:05

@somagunner je kunt het ook omdraaien: er zijn veel meer niet Moslim voetballers dan Moslim voetballers. Waarom dat toe trekken naar alle niet-Moslim voetballers?

Zoals significant zegt: kleine moeite, groot gebaar. Zowel de aanvoerdersband als de eet/drink pauze.

23 maart 2023 om 14:13

@achterman
Ik reageer op dit stukje: ''maar de rest moet wel even stoppen met voetballen, terwijl ze wellicht liever gewoon doorspelen. En ja, dat is een kleine moeite. Maar dat is het dragen van een one-love band ook

Hij doet van zich spreken alsof alle moslim voetballers geen one love band zal dragen of de voetballers die het weigerden de enige moslim voetballers zijn in de Eredivisie.

23 maart 2023 om 14:39

@somagunner Ik zeg niet dat alle moslim voetballers geen one love band dragen. Echter gaf Kokcu aan dat hij hem niet wilde dragen vanwege geloofsovertuiging

23 maart 2023 om 13:27

Denk dat het meer gericht is op de gezondheidsredenen. Je verliest een hoop vocht en op een lege maag voetballen zorgt voor minder energie.

Mooi iniatief! Heeft verder niet op of aanmerkingen over, neem ik aan. Alleen maar goed.

Is dat nou nodig? Kunnen we niet gewoon zeggen dat we respect hebben voor alles en iedereen? Dat zou moeten voldoen lijkt me.

23 maart 2023 om 13:11

Ja dat kan ook, maar de KNVB koos hiervoor.

23 maart 2023 om 13:17

Respect

23 maart 2023 om 13:22

Ik vind het ook niet nodig. Het is je eigen keuze en voetbal is een team sport. Door niet te eten en niet te drinken ben je toch minder fit. En de mensen zeggen dat dit niet uitmaakt, zullen dan ook beamen dat deze pauzes niet nodig zijn.

23 maart 2023 om 13:23

Je snapt dat dit een verwijzing is naar het feit dat Kokcu en El-Yaakoubi niet aan de one-love acties mee wilden doen, toch?

23 maart 2023 om 13:28

Nee ik snap het wel hoor. Na een hele dag niet eten of drinken is het fijn om zodra de zon dan eenmaal is ondergegaan direct aan die behoeften te kunnen voldoen. Wat dat betreft is een kleine pauze niet meer dan vanzelfsprekend. Het is altijd fijn als er rekening gehouden wordt met mensen die geen rekening houden met anderen.

23 maart 2023 om 13:24

Het is inderdaad nodig. Het scheelt weer dat spelers een blessure faken of iets anders uit de hoge hoed tovert om te kunnen eten. Nu maak je het legaal, prima actie toch?

23 maart 2023 om 13:39

Nederland past zich wel aan aan de moslims met deze regeling (wat ik overigens helemaal prima vind), maar de moslims (lees de aanvoerder van Feyenoord en Excelsior) passen zich niet aan de levensopvatting in dit land dat alle mensen gelijk zijn. Typisch wel weer.

23 maart 2023 om 13:49



Waarom passen ze zich niet aan? Zijn er berichten dat hun mensen uitschelden of klappen geven op straat? Tussen mensen respecteren en iets supporten zit een verschil. Een Kokcu vind dat hij dat niet kan supporten vanuit zijn geloof. Leven en laten leven. Iedereen, binnen de regels, zijn gang laten gaan.

23 maart 2023 om 14:02

Wat bedoel je precies met "supporten"? Mensen aansporen om homo te worden ofzo? Dat doe je volgens mij niet door een one-love band te dragen

23 maart 2023 om 14:14

Dat was de vorige keer in ieder geval niet goed duidelijk. Toen moest de knvb nog duidelijkheid geven waar het echt voor stond. Als ze zich niet goed voelen bij one love band maar wel een respect voor iedereen band, wat is daar mis mee? Waarom moet het allemaal zo opgedrongen worden?

23 maart 2023 om 14:41

Er is in zekere zin niks mis mee. Aan de andere kant: kleine moeite, groot gebaar. Zeker gezien de status van homo's in de voetballerij

23 maart 2023 om 14:58

Hoewel mijn primaire opvatting is: iedereen gelijk behandelen en dat uitdragen, snap ik ergens de scheefheid wel die hier benoemd wordt.

Religie lijkt een keuze, de opvattingen binnen de religie al helemaal. Homoseksualiteit is je aard, dat is geen keuze (hoewel er serieus mensen zijn die hier anders over denken).

Dat rekening houden met de ander zou dan alle kanten op moeten werken, onvoorwaardelijk.

Maar goed, ik ben blij dat hier rekening mee wordt gehouden. Respect tonen is respect krijgen.

23 maart 2023 om 14:59

Dat heeft hij ook gedaan met de respect voor iedereen band, omdat hij zich daar beter bij voelde. Maar daar lijken er een hoop geen vrede mee te hebben.

23 maart 2023 om 15:08

@dnsdkr Maar dan is de respect voor iedereen band dus niet goed (genoeg)? Tevens is dit een keuze van de Knvb. Daar zullen wellicht ook genoeg mensen op tegen zijn, maar die spelen geen rol.

23 maart 2023 om 15:16

Pablonino Maar dat is juist het hele punt. Binnen de voetballerij is nog altijd nauwelijks respect voor homo's en ze durven daar nauwelijks uit de kast te komen. Het zou fantastisch zijn als een one-love band niet nodig was, maar de werkelijkheid is anders

23 maart 2023 om 15:31

Maar de respect voor iedereen band, staat toch ook voor iedereen. Ondanks zijn geloof, of op de manier hoe hij het ziet, draagt hij toch zijn steentje bij dat iedereen gerespecteerd hoort te worden. Maar blijft toch als negatief worden gezien.

24 maart 2023 om 07:41

Ja iedereen respecteren, maar geef dan ook Tadic een hand.
Maar voetbal is een teamsport. Niet eten en drinken is een individuele keuze en daarmee draag je niet bij aan je team belang. En dan ook nog eens wedstrijden daar voor stil te leggen gaat m.i. Een beetje ver.

23 maart 2023 om 14:05

Precies, het zou me ook meer dan logisch lijken dat er scheidsrechters zijn die geen uithangbord willen zijn voor de Islam. Nu duw je het echt door hun strot, en daar heeft niemand zin in. Ik kan nergens meer komen zonder geconfronteerd te worden met de Ramadan en het Islamitsche geloof, ofzo.

23 maart 2023 om 21:18

Dat is interessant, want als ik op een gemiddelde dag door de stad loop of naar mijn werk ga heb ik nauwelijks associaties met de ramadan of de islam. Hoe ervaar jij dit?

23 maart 2023 om 21:55

Kevin, loop eens een supermarkt in, of open social media of een nieuwsapp. Je wordt ermee doodgegooid. Ik stoor me er niet zo aan, maar ik snap het punt dat Spursfan maakt ook.

Niks mis mee. Dit werd buiten de regels om toch al gedaan. Spelers namen een ingooi zodat ze even snel wat konden drinken of er werd een blessure behandeling gevraagd. Prima dat dit nu vanuit de KNVB geregeld wordt.

Goede zaak dit! Nu ook iedereen de onelove aanvoerdersband? 😉

Prima initiatief. Ik kan me voorstellen dat de ramadan er flink inhakt.

Waarom moet het spel nou stilgelegd worden voor zoiets? Zeg gewoon dat je respect voor iedereen hebt

23 maart 2023 om 13:34

Ergens heb je wel gelijk. Even snel naar de kant en een slokje drinken of een reep oppeuzelen. Hoe lang kan dat duren? Korter dan een V denk ikAE beslissing of het beandelen van een blessure

Niet meer dan logisch, mooi initiatief!
Voor de tokkies ga met jullie onelove onzin ergens anders aub, dit artikel gaat daar niet over.

23 maart 2023 om 14:26

Mooi initiatief, net zoals de one love band in essentie een goed initiatief is. Wat als er straks een aantal spelers of scheidrechters aangeven om niet aan deze actie mee te willen doen, want ze willen de Ramadan niet actief promoten?

Hoe moet ik dat zien. Krijgen ze dan een shoarma schotel voorgeschoteld ofzo..?

23 maart 2023 om 13:33

Michiel Kramer gaat kroketten frituren en vliegt met de Feyenoord heli langs elk veld.

23 maart 2023 om 13:37

Eten iets klein zoals een paar dadels ofzo, paar slokjes drinken en weer door.



Ik vind dit klinkklare onzin.
Een pauze haalt je uit een ritme, en kan je team uit een momentum halen.
Waarom moet er dan een pauze ingediend worden voor een kleine groep die hieraan mee doet ?!

Hun kiezen zelf om mee te doen aan de ramadan. Het is jarenlang gewoon goed gegaan zoals het was, waarom zouden we weer dingen aan moeten gaan passen?

Als je dit doet, dan moet je 100 zeker instemmen met Spakenburg hun verzoek om niet op de Zondag te voetballen mochten ze de finale halen.

Maar "wij ZIJN Nederland, WIJ Moeten ONS Aanpassen" !!

23 maart 2023 om 13:35

Wij zijn Nederland en vinden het niet zo’n mega groot probleem om ons aan te passen aan de gewoonte van anderen. Ook goed?

23 maart 2023 om 13:45

@kwark,

Kun je voor jezelf spreken, want jij weet niet wat ik en vele anderen vinden.

23 maart 2023 om 14:05

Hahaha inderdaad, er zijn ook vrij veel mensen die het aanpassen aan en respecteren van anderen hun behoeftes en overtuigingen prima vinden zonder te verwijzen naar diverse situaties om een dubbele standaard of hypocrisie aan te duiden.

23 maart 2023 om 14:33

Kwark, ik zou je maintiendrai zo als wapenspreuk vervangen voor jouw bijdrage! Het is volgens mij de essentie van tolerantie. En voor de mensen die zich niet willen aanpassen, voor jullie is er ook plek. Maar aub niet uw wil opdringen.

23 maart 2023 om 14:41

@Jeroentje helaas weet ik, mede dankzij dit fantastische voetbalforum, vrij goed wat jij en vele anderen vinden. Ik weet bijvoorbeeld dat jij dit klinkklare onzin vindt, je niet van verandering houdt en je vindt dat de grote boze wereld niet genoeg naar je luistert en je dus ook niet naar de grote boze wereld hoeft te luisteren.

Mooi, kan ik ook even richting koelkast

Prima, kleine moeite. Even een minuutje of 2 wat eten en drinken en door. Super veel respect voor iedereen die meedoet.
RAMADAN MUBARAK zeggen ze volgens mij!

Dus alleen bij bijzondere gebeurtenissen mag een speler een extra pauze krijgen om iets te nuttigen. Als het 40 graden is en de mussen vallen dood op de grond dan snap ik dat iedereen een pauze verdiend.

Nu doen enkele spelers mee met de ramadan en die mogen dus tijdens de wedstrijd een keer een extra pauze krijgen, maar dat gebeurt pas nadat de zon onder is geweest.

Persoonlijk denk ik toch dat het beter is als die spelers gewoon niet spelen. Zeker in de topsport is voeding een belangrijke factor om je fit te voelen. Zul je straks zien dat de scheids pas na 80 minuten kan fluiten voor een pauze. Heeft dan toch ook geen zin meer om dat te doen.

23 maart 2023 om 14:01

Of laat die spelers pas invallen nadat ze wat gegeten hebben.

23 maart 2023 om 14:43

Het is niet zo dat de spelers die geen ramadan doen moeten doorvoetballen hè 😂 iedereen krijgt pauze.

Onzinnig. Laat de spelers die dat nodig hebben even snel wat pakken. Ze kiezen er zelf voor, daar hoef je het spel niet voor stil te leggen…

23 maart 2023 om 14:36

Het hoeft ook niet, maar we kiezen ervoor om die spelers wel die ruimte te bieden. Dat is toch mooi?

Gooit Najib Amhali zijn shows gedurende de ramadan ook even een kwartiertje op slot om te eten en drinken ?

23 maart 2023 om 16:07

Niet alleen tijdens ramadan, maar een pauze tijdens een voorstelling is vrij gebruikelijk.

Respect voor elkaar en het geloof is natuurlijk belangrijk. Maar is het werkelijk nodig om dit tijdens een wedstrijd stil te leggen?
Allereerst is er natuurlijk rust tijdens een wedstrijd. Daarnaast zijn er gelletje of weet ik wat wielrenners snel tot zich nemen voor snelle energie. Die zijn net zo snel tot zich te nemen als een slok uit een bidon.

Ik vind het echt een totale onzin. Spelers kunnen in de rust of direct na de wedstrijd wat eten. Waarom een wedstrijd stilleggen omdat iemand iets mag/moet eten? Leggen we de wedstrijd voortaan ook stil als er iemand moet poepen of als hij last heeft van zijn kleine teen? En hoelang moet die wedstrijd stil liggen dan? Een beetje eten kost zeker 10 minuten.

Als spelers tijdens de wedstrijd willen eten, prima, dan ga je er ff uit en kom je er weer in als je uitgegeten bent. En wat doen we als een niet moslim buiten de ramadan honger heeft en wat moet eten? Leggen we de wedstrijd dan ook stil of gaan we dan door omdat het niets met een bepaalde religie te maken heeft?

Ik ben zelf moslim en vast zelf ook. Persoonlijk zou ik zeggen dat het niet nodig is. Omdat dan de aandacht er flink op zit. En je automatisch van mensen de reactie krijgt van we zijn in Nederland. Ik denk dat de spelers zelf prima snel een paar seconden tussendoor ff zo een energie iets kunnen nuttigen. Dit vraagt op de een of andere manier om van die misplaatste reacties.

23 maart 2023 om 17:44

Heb je helemaal gelijk in.
Lees al die reacties boven dan weet je al genoeg

23 maart 2023 om 20:51

Waarom zijn de reacties van mensen die het maar vreemd vinden misplaatst? Mensen mogen een eigen mening hebben die afwijkt van anderen toch?

23 maart 2023 om 23:19

Als het geloof betreft helaas vaak niet, en is wat in het boek staat leidend en het handvat om vooral geen eigen mening te hebben.

23 maart 2023 om 23:42

Nja, ik geloof in geen enkele religie, dat andere dat wel doen vind ik helemaal prima, dat moet ieder voor zich weten, maar heb er wel een mening over. En vind het absurd dat we voetbalwedstrijden hiervoor gaan onderbreken. Dat is echt gekkigheid hoor. Spelers weten dat ze vaak tijdens ramadan moeten voetballen. Ze mogen dan een dag overslaan en later inhalen. En als ze dat niet willen dan moeten ze wellicht die wedstrijd over slaan. Maar om daar nou wedstrijden voor stil te gaan leggen, dat vind ik absurd.

24 maart 2023 om 08:45

Ajoh Paul. Zo energie gelletje en een slok drinken kost wellicht 1 a 2 minuten.

24 maart 2023 om 10:19

Als het echt zo kort is, en ik denk dat als dit het is, een gelletje en een slokje drinken, dat het nog korter is, dan hoef je de wedstrijd er toch niet voor te onderbreken? Als er een blessure is staat een speler ook wel eens 20 seconde langs de lijn. Tijd genoeg om een gelletje te nemen of een slokje drinken.

Maatschappelijke thema's, religie en sport moeten toch gescheiden zijn? Het is iemands persoonlijke keuze om niet te eten en drinken. Waarom dan dit soort dingen aanpassen?

Is toch mooi om die wederzijdse acceptatie te zien, Moslims dragen regenboogbandjes en hebben een kerstboom is huis. Mooi dat dit kan anno 2023

23 maart 2023 om 20:53

Behalve die 2 van Excelsior, die weigerde zelfs om achter een spandoek met een One Love-logo en de tekst Tegen racisme en discriminatie te gaan staan.

Nog even en we gooien hier homo’s van flatgebouwen, naar goed islamitisch gebruik.

Werkelijk waar, de islam is hier alleen maar om ons hun wil op te leggen. De makke Nederlanders trappen er met open ogen in.
Ik hoop op de juiste reactie in ieder stadion voor deze belachelijke beslissing.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren