Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Bijlow pakt 10 miljoen views met even slim als grappig moment: ‘Dan maar geel’

Laatste update:

Feyenoord wilde het na afloop van de wedstrijd tegen FC Twente (1-1) vooral hebben over de niet gegeven strafschop in de eindfase, maar op internet gooit de opzienbarende gele kaart van Justin Bijlow hogere ogen. Het wedstrijdmoment met de doelman van Feyenoord in de hoofdrol is op Twitter en TikTok al minstens tien miljoen keer bekeken. "Ik dacht: dan maar geel", aldus Bijlow na afloop bij ESPN.

Bijlow kwam in de 37ste minuut heel ver zijn doel uit om FC Twente-aanvaller Virgil Misidjan af te stoppen. Dat lukte door het inzetten van een sliding, waarmee Bijlow de bal over de zijlijn gewerkt kreeg. "Misidjan is niet de sloomste, maar toen ik gleed dacht ik al: als ik die bal niet het veld ingooi, dan kan Twente scoren." Misidjan kreeg razendsnel een nieuwe bal aangegooid, maar Bijlow voorkwam een spelhervatting door een andere bal binnen de lijnen te brengen. "Mijn doel was leeg, dus dan maar een gele kaart."

Uit woede smeet Misidjan de bal die hij net in zijn handen had gekregen richting Bijlow. De doelman van Feyenoord werd overigens niet geraakt en de aanvaller van Twente kwam weg zonder kaart. Het tamelijk lachwekkende tafereel doet het uiterst goed op internet. Op het internationale TikTok-account van ESPN werd het moment al meer dan drie miljoen keer bekeken.

Bijlow was ook belangrijk voor Feyenoord door in de eindfase Václav Cerny tweemaal af te stoppen bij een grote mogelijkheid. "Het ging heel snel. Misidjan kwam voor me na een steekpass. Opeens kwam de bal bij Cerny en dan moet je gewoon reageren. Ik weet eigenlijk niet hoe ik 'm pakte. Ik stond in de weg." Feyenoord schreeuwde zes minuten voor tijd om een strafschop toen Pröpper bij een vrije trap die de zestien invloog hands maakte. Scheidsrechter Allard Lindhout floot echter voor een heel licht duwtje van Feyenoord-spits Santiago Giménez op Pröpper. "Ik denk dat het een penalty is, maar ik wil er verder niet te veel woorden aan vuil maken", aldus Bijlow. "Ik denk dat negentig procent van Nederland dat vindt."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat speelde Bijlow weer een prima pot. En heel eerlijk... De tackle was perfect op de bal, alleen de slimme oplettende ballenjongen wou gelijk het spel laten hervatten, dus dit was de enige kans om daar iets tegen te doen.

29 januari 2023 om 22:04

Is dit niet het ontnemen van een 100% doel kans gezien de positie van Bijlow en dat Misidjan al een bal in z’n handen had voor een snelle inworp?

29 januari 2023 om 22:13

Klopt. Dat is het niet. 40 meter van de goal af met een stuk of 3 verdedigers tussen Misidjan en de goal in.

29 januari 2023 om 22:14

Nee dat niet. 100 scoringskans is de regel. De ingooi was nog niet genomen, dus er was nog niet eens een kans.

29 januari 2023 om 22:58

Rensch kreeg laatst ook rood, terwijl Wolfswinkel de bal nog niet eens had (aangeraakt). Die kans op een 100% scoringskans wordt wel ontnomen, aangezien er geen keeper in de goal staat.

30 januari 2023 om 01:07

Wat is de straf voor opzettelijk spelbederf?

30 januari 2023 om 02:03

Geel of rood.
Afhankelijk van het soort bederf.

30 januari 2023 om 02:07

Keeper 40 meter van de goal, met de eerste beste feyenoord speler op 18 of 20 meter afstand van de goal. 2 Twente spelers met zeeën van ruimte in de buurt van de inworp.

Het is geen 100% kans, maar het is een schot van 35 meter op open goal. Slim zeker, geel met een rode rand, dat ook als niet direct rood.

30 januari 2023 om 08:19

Ja en op het moment dat die inworp wordt genomen, de bal naar de medespeler moet die ook daadwerkelijk in een kansrijke positie staat en de tijd die de bal onderweg is naar het doel blijven die Feyenoord verdedigers stokstijf staan... wat een ongelofelijke bullshit. Die inworp kan snel worden genomen maar als vanuit die kant van het veld geschoten gaat worden is het doel immers ook kleiner. Het is een kansrijk moment maar absoluut geen 100% scoringskans.

30 januari 2023 om 08:49

Je ziet Vlap helemaal vrij staan bij Misidjan met een lege goal. Al die verdedigers stonden voor de zestien op dat moment en de bal is toch sneller dan een rennende speler is mij altijd geleerd, zo raar is het toch niet?

Als je de posities van alle spelers in het veld bekijkt in het filmpje.. Je ziet spelers soms van de middenlijn scoren waarvan de keeper op de 11m stip staat, maakt deze positie toch een stuk kansrijker. Enige bullshit die ik zie is dat van de zijkant op 25m de goal kleiner wordt lol.

Je kan ook zeggen snelle inworp naar Vlap met een lege goal wat gaan de verdedigers dan doen want je hebt gewoon nog een spits van Twente bij de 16 staan. Is best een grote kans dit hoor aangezien de rest van Feyenoord aardig op afstand staat.

29 januari 2023 om 22:06

"de slimme oplettende ballenjongen wou gelijk het spel laten hervatten"

Hm, is dat niet de enige reden waarom de ballenjongen bestaat? Om snel door te gaan?

Ik vond het een vieze rattenactie van Bijlow, maar kan stiekem wel bewondering hebben voor zijn snelle denkwerk. Je moet er maar opkomen in die fractie van een seconde.

29 januari 2023 om 22:17

“Vieze rattenactie”? Kom op zeg, ja het was onsportief maar je kunt ook zwaar overdrijven. Vond de reactie van Unnerstall erg mooi. Gewoon aangeven dat het wel onsportief is maar dat iedereen dat zou doen in die situatie.

29 januari 2023 om 22:23

Ik zat in het stadion en je weet vast hoe het daar gaat. De keeper is uit z'n goal, Twente gooit en er staan een paar spelers vrij om die bal erin te schieten dus wij supporters gaan alvast staan, klaar om te juichen. Dan doet Bijlow vervolgens dit. Wat een eikel, wat een rat, wat een #$(@....

Hahah, ik kan er nu ook wel om lachen en zoals ik zei, heb vooral bewondering voor z'n enorm snelle denkwerk. Denk dat Unnerstall ook het iq van de gemiddelde keeper overschat door te zeggen dat iedereen het zou doen.

29 januari 2023 om 22:25

Ja en inmiddels zit je thuis achter je toetsenbord. Dan mag ik toch hopen dat je afgekoeld bent

Haha dat is zeker waar maar het idee wat Unnerstall aangeeft klopt wel natuurlijk. De slimme doelmannen zullen het zeker wel doen!

29 januari 2023 om 22:26

Het grappige is dat als een Zuid-Amerikaanse speler zoals Suarez dit had gedaan, dan was hij geprezen en had hij een echte winnaarsmentaliteit gehad, had hij het irritante woord grinta gehad.

29 januari 2023 om 22:40

Als ik niet was afgekoeld had ik er geen positief woord over gezegd. Ik zou Bijlow ook gewoon toejuichen als hij dit in een belangrijke wedstrijd voor het NL elftal zou doen, zo hypocriet ben ik ook wel.

29 januari 2023 om 22:46

Zo zijn we allemaal ruiz.

Haha dit soort dingen kan ik wel waarderen. Snap dat het voor Twente bloedirritant is, maar hij is er terecht voor gestraft met geel

29 januari 2023 om 21:56

Het is hetzelfde als een doorgebroken speler opzettelijk neerhalen. Kan misschien zelfs met rood worden bestraft zou ik zeggen.

29 januari 2023 om 21:57

Ahahaha grapjas.

Het is hetzelfde als even voor de bal gaan staan als je een overtreding gemaakt hebt om de snelheid uit het spel te halen. Het is een slimmigheidje wat terecht met geel bestraft wordt.

29 januari 2023 om 21:59

Dat zou jij misschien zeggen, maar er is verder geen enkele regel die dat zegt. Dus of jij dat zou zeggen doet niet ter zake. Gewoon slim. En een inworp op 35 meter van de goal is nooit hetzelfde als een doorgebroken speler neerhalen.

29 januari 2023 om 22:01

Even voor de bal gaan staan is alleen hetzelfde als het doel op dat moment ook leeg is.

29 januari 2023 om 22:09

@Ruiz_FCT alleen als het op ook een indirecte vrije trap is.

Waar hebben we het ook over, het is niet zo zwaar als een doorgebroken speler, maar wel onsportief, dus geel.

29 januari 2023 om 22:14

Het is nu behandeld als onsportief/spelbederf, maar het is gewoon een hele tactische zet geweest om te voorkomen dat Twente op een leeg doel kan schieten. Daarom is het een discussie.

29 januari 2023 om 22:14

Hoezo een leeg goal? Hancko en Geertruida stonden al op het randje van de 16 toen de bal over de zijlijn ging.

Het is overigens alleen een discussie omdat jullie erover praten. Niet omdat de regels zeggen dat het rood kan zijn.

29 januari 2023 om 22:23

Haha, echt grappig, het is alleen een discussie omdat er jullie (en jij dus ook) erover praten. Ja dat lijkt mij logisch. Dat is zo'n beetje de definitie van een discussie

29 januari 2023 om 22:25

De regels zeggen ook dat een heel klein duwtje in de rug een overtreding kan zijn. Heeft ook discussie opgeleverd.

29 januari 2023 om 22:27

In dat geval had Feyenoord een penalty moeten krijgen voor een klein duwtje van Brenet!

Zo geinig vond ik het niet. Hij speelt zelf een beetje slim vals door express een 2e bal in te gooien maar als de tegenstander hem daarop aanpakt door een bal op hem te willen gooien wegens spel bederf. Staat ie daarover te piepen bij de scheids om die ingooier een kaart aan te smeren, had dat dan ook met een dolletje opgelost.

29 januari 2023 om 21:56

Dat laatste vond ik ook een matige streek, maar dat eerste kon ik best om gniffelen. Als Bijlow dat voor Oranje zou hebben gedaan is het applaus unaniem.

29 januari 2023 om 23:36

Vind het een ontzettend slimme actie van Bijlow. In a split second dit bedenken is echt klasse. Dat ie erna gaat zeuren over die slechte trefbalworp op hem vond ik echt te sneu.

29 januari 2023 om 21:57

T is ook niet persoonlijk he. Bijlow doet wat ie moet doen om geen tegengoal te krijgen. Vervolgens kan die Misidjan zn emoties niet onder controle houden. Dat hij geen geel krijgt voor die situatie is al bijzonder genoeg.

29 januari 2023 om 22:37

@Feye88 Een hoop Feyenoorders waren woedend om ‘t slimmigheidje van Cillessen. Nu doet Bijlow iets onsportiefs (en tegelijkertijd slim naar mijn mening), een beetje vergelijkbaar met Cillessen destijds en dan is ‘t fantastisch. Toch grappig hoe dat werkt.

29 januari 2023 om 22:42

Welk slimmigheidje van Cillessen bedoel jij?

29 januari 2023 om 22:49

Je bedoelt toen cillessen de bal tegen gimenez aanschoot? Dat was een dubieuze situatie en op twee manieren uit te leggen. Kan ik overigens nog wel mee leven, al voelt het wat zuur.

Deze situatie is volgens de regels op 1 manier uit te leggen. Er wordt ook onterecht gedaan alsof er een levensgrote kans was, maar er waren twee verdedigers die een afstandschoten ongedaan konden maken. Geel was een gepaste straf.

29 januari 2023 om 22:53

Laatste minuut bij gelijke stand de bal expres tegen de spits aan schieten om tijd te rekken. Dat was niet slim, het was mazzel dat de scheids toen floot. Het was eigenlijk oliedom

29 januari 2023 om 23:52

Plus dat Santi daar nog geel voor kreeg ook in plaats van dat de fout van Cillissen werd afgestraft. Bijlow kreeg gewoon terecht geel.

30 januari 2023 om 00:36

Jij hebt echt een hele vreemde kijk op onsportief gedrag. Dus wanneer er vals gespeeld wordt (waar Bijlow ook voor bestraft wordt, dus kom aub niet weer aan met dat het zijn beroep is), zou de speler die daarop reageert, bestraft moeten worden omdat hij z'n emoties niet onder controle heeft? Zo'n emotie die vooral heel erg menselijk is, wanneer je constateert dat iemand iets tegen de regels doet en waarbij je zelf benadeeld wordt, zoiets zou dus bestraft moeten worden?

30 januari 2023 om 01:08

Geel was gepast. Maar hij had al eerder geel moeten hebben voor tijdrekken. En 2x geel is?

30 januari 2023 om 11:58

@feye_88 In die zin verschillen de twee acties inderdaad. Ik dacht persoonlijk bij Cillessen in eerste instantie ook 'wat doet hij nou?', maar gelukkig pakte het voor ons goed uit destijds. Bijlow doet hier iets onsportiefs en wordt daar inderdaad terecht voor bestraft. Een rode kaart vind ik ook wat vergezocht, maar ik snap ook wel weer dat sentiment van de Twente-aanhang. Zo zullen we uiteindelijk altijd juichen bij een voordelige beslissing en steen en been klagen bij een beslissing in het nadeel voor onze club

29 januari 2023 om 22:05

Hoezo? Beide geel was toch terecht geweest. De frustratie bij misidjan is begrijpelijk maar hij had zich ook wel kunnen beheersen

29 januari 2023 om 23:05

Het was natuurlijk veel slimmer geweest om Hancko naar het doel te laten sprinten en de bal te laten pakken met zijn handen. Staat toch geen penalty op.

Geniepige, slimme actie van Bijlow. Terecht geel.

Op zich wel slim natuurlijk als je weet dat je toch maar geel krijgt, alleen blijft het zo onsportief als de pest.

29 januari 2023 om 22:00

Wat is zijn beroep? Goals voorkomen. Hoezo is dit dan onsportief? Dit hoort bij zn baan.

29 januari 2023 om 22:15

Je kan het slim vinden, je kan het mooi vinden. Allemaal prima, maar het blijft onsportief. Dat weet je zelf ook wel, ook al ben je Feyenoord supporter. Je kan het toch gewoon toegeven, andere Feyenoorders doen het ook.

29 januari 2023 om 22:16

Haha zo ken ik er nog wel een paar. Het is pure spelbederf. Hij corrigeert z'n eigen 'fout', want wat deed hij daar helemaal aan de zijlijn, op een totaal onsportieve wijze. En toch was het ook slim. Maar als een NEC speler iemand van scoren probeert te weerhouden al buiten de zestien met nog wat verdedigers om zich heen, dan is het rood en een pengel. En daar kan Feyenoord niets aan doen maar als ik dit vandaag zo zag vind ik het ook best donkergeel dus misschien moet er hier wel iets aan de regels gedaan worden. Al komt het gelukkig zelden voor dat spelers zo onsportief zijn.

29 januari 2023 om 22:25

Puur spelbederf is geel.

En de situatie met die NEC speler was in de 16. Niet erbuiten. Het gaat om het moment van loslaten.

29 januari 2023 om 22:27

Donkergeel ... ga toch weg ...

Te veel bier gedronken na de eerste driepunter in 3 maanden?

29 januari 2023 om 22:32

Huh? Fout? Dat was een fantastische en nodige tackle, MyVision, wat nog maar eens bevestigt waarom Bijlow onze keeper van Oranje is. Als die in z’n goal had gebleven had Misidjan naar binnen kunnen snijden en 1 op 1 gestaan. Doordat het nu een uitbal werd kwamen Geertruida en Hancko er weer. Interessante discussie wel over wat je hier voor moet geven. Het was in feite een potentiële, maar niet
doorgebroken, doelkans ontnemen. Als er een oranje kaart bestaat had ie die gehad.

En onsportief? Ja klopt, maar stel dat het een vrije trap was en hij zou er voor gaan staan, zoals tegenwoordig zelfs de standaard is in de kelderklasse, dan had er geen haan naar gekraaid. Vond wat Jahanbaksh daarna deed of zoiets als Tadic/Antony vorig jaar groter spelbederf. Dat is puur om de tegenstander te naaien, niet voor eigen gewin.

29 januari 2023 om 22:33

En daarom zeg ik dat er iets met zulke regels gedaan moet worden. Een overtreding/sliding met de voet buiten de zestien ingezet is ook altijd een vrije trap buiten de zestien en zwaar spelbederf en licht spelbederf is altijd geel. Ik vind het bijzonder want ik vind dat dit zwaarder spelbederf was dan die speler van NEC. En nee, niet omdat het Feyenoord was, want die hadden vandaag niet altijd de scheids mee.

29 januari 2023 om 22:36

@NJ: waarom altijd op Ajax betrekken 😉 Ik ben juist van de drank af nadat Schreuder er uitgetrapt is haha.

29 januari 2023 om 22:38

Het gaat erom waar de speler geraakt wordt myvision. Niet om waar de tackle wordt ingezet.dat moet je dan nog maar eens goed opzoeken in de regels.

29 januari 2023 om 22:48

Precies, waar het eerste contactmoment was. En dat is bij vasthouden niet zo, want dan gaat het ineens om loslaten.

29 januari 2023 om 22:50

Dit hoort bij z'n baan?? Jij bent duidelijk een van de Feyenoordfans die niet objectief kan zijn. Hij doet iets wat niet mag, waarvoor hij ook bestraft wordt. Hoort dat bij zijn beroep? Iets doen wat niet mag?

29 januari 2023 om 22:55

Kun je daar een voorbeeld van geven? Want bij een tackle is er vaak niet echt ruimte voor meerdere contactmomenten.

Maar als je doorloopt en je krijgt dan nog een schop die wel binnen de 16 is geldt dat gewoon als voordeelregel en een penalty.

29 januari 2023 om 22:56

Is toch gewoon een beetje een zelfde soort vergrijp als een counter eruit halen door iemand op de middellijn vast te pakken? Niet sportief, maar wel slim. Een professionele overtreding noemen ze dat dan.

29 januari 2023 om 23:23

Bij een sliding, mee glijden vanaf buiten naar binnen de zestien is een vrije trap buiten de zestien.

29 januari 2023 om 22:00

Idd zeer onsportief. Ik zou hier heel slecht tegen kunnen, vind het bijzonder misselijk. Had zo m'n rode kaart getrokken, je zou het bijna kunnen interpreteren als het onderbreken van een veelbelovende kans. Dan maar terug gefloten worden door de VAR.

29 januari 2023 om 22:09

Kom op nie zo janken. Is gewoon kei slim. Doet hij het nie, is het kans dat het een goal wordt.

29 januari 2023 om 22:11

Dat is toch precies het punt dat Marton ook maakt? En wat is ‘nie’?

29 januari 2023 om 22:17

Dat een keeper een goal voorkomt? Wat een onsportiviteit zeg. Volgende keer moet ie maar gewoon naast de goal gaan staan. Dat maakt het voor de tegenstander wat makkelijker om te scoren. Wel zo sportief.

29 januari 2023 om 22:45

Volgens mij begrijp je niet helemaal wat het woord onsportief betekent.

29 januari 2023 om 22:59

Een middenvelder die een overtreding begaat bij een omschakeling van de tegenstander om zo een counter te stoppen zou jij ook bestraffen met rood ipv geel? Ik snap dat de spelregels voor sommige mensen wat lastig te volgen zijn maar de reacties hier zijn toch wel van een bedroevend niveau.

29 januari 2023 om 23:02

Is het onsportief als het noodzakelijk is?

Wat suarez deed tegen Ghana vond ik ook niet onsportief. Anders was Uruguay er op zeker uitgevlogen. Het was noodzakelijk de regels breken.

Ik kan me voorstellen dat als je als keeper op 35 meter van je goal staat, je niet heel erg op je gemak bent. Dus dan geel pakken is een slimme maatregel.

30 januari 2023 om 00:59

Dit gaat toch helemaal niet om het wel of niet kunnen volgen van de spelregels...als je goed gelezen hebt, lees je dat het hier gaat om persoonlijke voorkeuren en ik vond dit een misselijke actie en ik zou uit principe gewoon rood geven, "dan maar terug gefloten worden door de VAR". Net zoals Bijlow zei, dan maar een gele kaart. Ik zeg niet dat het volgens de regels rood zou zijn.
Zo'n overtreding bij omschakeling van de tegenstander vind ik ook irritant ja. Zou toch mooi zijn als zulke dingen nooit meer gebeuren, meer 1-op-1 situaties met keeper wellicht, meer goals misschien wel, fouten zijn fataal en mooie passes of snelle omschakelingen worden beloond. Heerlijk.

30 januari 2023 om 01:17

Als het noodzakelijk is om de regels te breken, heb je daarvoor al iets fout gedaan. Het spel moet toch gewoon gespeeld worden zoals het hoort, binnen de regels. Op het overtreden van de regels staat niet voor niets een straf. Het mag niet. Helaas is het behaalde voordeel uit de overtreding vaak groter dan het voordeel wat de tegenstander haalt uit de gegeven straf, wat maakt dat mensen met een mening als jij dit zien als noodzaak. Als de straf groter zou zijn, bij wijze van een extra tegendoelpunt, zou er oneens geen noodzaak meer zijn. De noodzaak wordt dus bepaalt door de strafmaat en dat is krom maar helaas een feit. Maargoed begrijp me niet verkeerd, Bijlow probeert zijn ploeg ten koste van alles te beschermen na zijn goede sliding. Dat feit opzich valt wel te prijzen en ik kan me voorstellen dat je als Feyenoord vooral daarnaar kijkt.

30 januari 2023 om 10:10

@marton Dit noem je een professionele overtreding, als je niet zo denkt of speelt word je overklast in Europese wedstrijden. Daarom ben ik ook fan van spelers als Casemiro, Kante, Busquets etc CVM zijn meestal tactische masterminds. De reden dat United weer draait is niemand minder dan Casemiro.

Ik kon er wel om lachen. Bijlow keepte uitstekend. Persoonlijk had ik als scheidsrechter gewoon niet gefloten, niet zo zwart/wit denken. Zo'n tweede bal in het veld is op dat moment niet hinderlijk.

29 januari 2023 om 21:58

Niet hinderlijk? Het spel kan niet doorgaan en Twente wordt echt keihard genaaid.

29 januari 2023 om 22:28

Niet half zo hard als Feyenoord door het toedoen van de scheidsrechter zelf

29 januari 2023 om 22:41

Genaaid? In tegenstelling tot het penalty moment werd bij Bijlow wel de regels toegepast. Potentiële, maar niet doorgebroken, doelkans ontnemen is gewoon geel.

Waarom wordt dit niet gezien als het ontnemen van een scoringskans? Het doel is leeg en kans op een goal is dan aanwezig.

29 januari 2023 om 21:58

Opper je nou echt dat dit een rode kaart moet zijn? De bal was uit het spel hè, het spel lag dus stil.

29 januari 2023 om 21:58

Omdat je niet een bal de goal in mag gooien. En het is op zo'n 35 meter van de goal.

29 januari 2023 om 22:00

Ik zeg toch ook niet dat de bal in het doel gegooid moet worden. Bal ingooien op een medespeler die vervolgens een leeg doel ziet…..

29 januari 2023 om 22:01

Dat is dus geen directe scoringskans. Maar een indirecte. Kan dus nooit rood zijn.

29 januari 2023 om 22:12

Waar zit ik precies verkeerd dan? Je begint het nou op de man te spelen. Bijlow deed aan spelbederf. Meer was het niet.

Je kunt een doodspelmoment (ingooi) op 35 meter van de goal moeilijk een opgelegde directe kans noemen.

Bijlow heeft zn straf toch ook gekregen? En Antony kreeg netjes rood vorig seizoen. Dus hoewel het voor mij niet leuk was dat hij het spel bederft, kan ik toch onderscheid maken tussen wat ik leuk vind en wat de regels bepalen.

29 januari 2023 om 22:18

Hij staat op het punt de bal in te gooien naar een medespeler. Het doel is leeg. Desnoods kaatst die medespeler de bal terug. Van een profvoetballer mag je verwachten dat hij vanaf een meter of 30 a 35 de bal in een leeg doel kan schieten. Dus vandaar het ontnemen van een scoringskans. Als je dat niet in wil/kan zien houdt het op.

29 januari 2023 om 22:22

Het doel is niet leeg. Hancko en Geertruida stonden al op de 16 voor de ingooi kon worden genomen. Die waren ruim op tijd terug.

Bovendien is het een indirecte situatie. Er moet eerst een bal naar een andere speler worden gespeeld voor er geschoten kan worden.

Dat is echt in geen enkele opvatting van de spelregels rood.

29 januari 2023 om 22:26

Op de 16. Dan is het doel toch leeg? En die bal kan er binnen een paar seconde in liggen.

29 januari 2023 om 22:33

Nou Remco, je kan wel zeggen dat een ander het niet kan of wil zien maar in dit geval kan dat ook over jou gezegd worden. Het was geen directe scoringskans want er moest nog ingegooid worden en daarnaast stonden er al spelers op de 16, het is wel spelbederf en dus geel. Daarnaast is het slim. Dit soort dingen gebeuren zo vaak in het voetbal... Je klaagt nu enkel omdat het in nadeel van jouw club is.

29 januari 2023 om 22:40

Denk je dat die spelers die in volle sprint op de 16 staan voordat de bal ingegooid kan worden niet in de goal zijn tegen de tijd dat er een inworp wordt genomen, dan op doel wordt geschoten van 35 meter?

Remco, je lijkt me wat gefrustreerd en je argumenten slaan als een tang op een varken.

29 januari 2023 om 22:55

Dus jij denkt dat wanneer de bal uitgegooid wordt, een van de twee niet naar de doellijn rennen?

29 januari 2023 om 22:56

In potentie is een corner tegen dan ook een doelkans. Keeper vangt m en schopt m in een keer de goal in aan de overkant.

29 januari 2023 om 22:57

Remco1052, hoezo lult hij maar wat? Rode kaart is voor het ontnemen van een directe scoringskans. Je zegt zelf al meermaals dat het geen directe scoringskans is, toch blijf je emmeren over een rode kaart. Dat je de spelregels niet begrijpt, prima maar geen reden om zo dom tegen anderen te lopen doen.

29 januari 2023 om 21:58

De bal is niet in het spel, dus kan het geen scoringskans zijn.

29 januari 2023 om 21:58

Beste keeper van Nederland super slim gereageerd en ook erg knap om zo snel die beslissing te nemen Koeman keek je mee.

29 januari 2023 om 22:00

De kans op een goal is altijd aanwezig maar als de bal uit het spel is kan je ook niet scoren lijkt me.

De reactie van Unnerstall vond ik mooi. Hij zei dat het een beetje onsportief was maar dat elke keeper het zou doen! Bijlow speelde trouwens weer echt geweldig.

Toevoeging: ik vind dat sommige echt wel zwaar kunnen overdrijven met rood of vieze rattenactie. Ja het is misschien wat onsportief maar ook gewoon heel slim. Elke andere speler had dat ook gedaan zoals Unnerstall zelf al zei.

29 januari 2023 om 22:14

Precies. Tis gewoon slim. Sommige mensen hier opperen rood. Die snappen het ook niet. Ingooi op 35 meter van het goal en wie moet hem er na die ingooi de bal in een keer in het goal schieten. Er stonden nog 3 Feyenoorders tegen 2 van Twente.



Deze kans was helemaal niet ontstaan als de scheids niet weer een overduidelijke overtreding van Higlers had gemist. Man man man, wat heeft die een stempel gedrukt op deze wedstrijd. 2x een overduidelijke overtreding op rand-16 en een overduidelijke penalty gemist. Het is dat die Nec'er vorige week onterecht rood kreeg maar we worden dit seizoen wel hard genaaid. Na NEC uit zijn dit weer 2 punten die ons door een overduidelijke fout van de scheids zijn ontnomen.

29 januari 2023 om 22:19

Dit seizoen hebben we hem gewoon vaker tegen dan mee. Psv uit onterechte corner waar de 4-3 uit komt. NEC goal afgekeurd. Utrecht ook met gimenez en vandaag een penal.

Het hoort bij het spel. Volgende keer zit het hopelijk mee.

Ik merk we dat het goed gaat met Feyenoord want veel proberen alles aan te grijpen om het zo te maken dat we geluk hebben. Of dat de rest zwak is en daarom boven aan staan. Gewoon weer niet verloren.

Kom je aankomende 2 weken goed door heb je psv az twente nec en Heerenveen 2x gehad. We hebben op dit moment zwaar het moeilijkste programma. Waardoor we hopelijk aan het einde van het seizoen kunnen oogsten tegen de mindere ploegen.

29 januari 2023 om 22:58

Weet je wat het mooie is, eigenlijk was alleen vorige week terecht gelijkspel. Alle andere puntverlies zijn terug te voeren op arbitrale dwalingen. Heerlijk, we spelen niet eens goed en staan nog steeds eerste. Waar gaat dit schip stranden?!

Nu is het allemaal mooi, slim en kan het gewaardeerd worden. geweldig hoe hypocriet het voetbal wereldje is.

29 januari 2023 om 22:22

Dan heb je de reacties overgeslagen. Sommige geven aan rood en vieze rattenactie etc. Iedereen is het er over eens dat het best wel onsportief is. Maar het is ook gewoon heel slim. Daarmee wordt wil wel zwaar overdreven na mijn mening.

Geel terecht voor Bijlow. midsijan had ook geel moeten hebben. Lindhout was matig.

gelukkig heeft het een hashtag amsterdam... lol

verder was dit gewoon een slimme actie, maar vervelend voor de twente fans en mensen die iets tegen bijlow/feyenoord hebben

Ja het is niet eerlijk. Maar wat een originele actie, dit heb ik nog niet eerder gezien. Kan er wel om lachen al snap ik de reactie van de tegenstander wel.

Keepte geweldig vandaag. Dit was wat flauw, maar ja, voetbal is oorlog.

Ik vind veel reacties hierboven nogal overdreven. Heb het moment nog een aantal keer teruggekeken, en de enige speler die in de buurt stond op het moment dat Misidjan wilde ingooien, was Vlap. Van Wolfswinkel stond nog rond de 16 maar die was afgedekt door Hancko en Geertruida. Dan had dus ten eerste Vlap aangegooid moeten worden, terwijl Pedersen daar ook nog in de buurt stond, en had Vlap tot een aanname en vervolgens schot moeten komen helemaal vanaf de zijlijn, waarbij de kans was dat er een Feyenoorder die had geblokt. Zo’n levensgrote kans was het dus niet en gewoon terecht geel. Dit zie ik een beetje als een overtreding om een veelbelovende aanval eruit te halen. Dat wordt dan altijd als ‘professioneel’ beschouwd en ook met geel bestraft.

30 januari 2023 om 01:45

Eens!!

En dit is het fucking probleem in Nederland als iemand in Engeland dit had gedaan was hij de held van de dag. Omdat je ten koste van alles wil winnen. En wij maar zeuren rot op man is gewoon slim gedaan. En zeker niet de eerste keer dat een speler een 2de bal in jet veld gooi en nu omdat een keeper het doet is jet ineens rood en shit f... off man. Als jullie hem rood willen geven dan moet iedereen die een 2de bal het elders in trap nu een rode kaart krijgen. Shit kan eter vrouwen voetbal gaan kijken man want bij de mannen kan je tegenwoordig niks meer met deze pussy generatie zwakelingen

Het is natuurlijk heel slim wat hij hier doet maar je zou het zelfs als spelbederf kunnen opvatten omdat hij natuurlijk weet dat dit een 100 scoringskans was geweest...

30 januari 2023 om 07:41

Een 100% is het nooit, want hij mag hem niet in 1x in het doel gooien. Dus een indirect moment. Hij moet hem eerst naar een ander gooien. In dit geval was dat Vlap, die Pedersen in de buurt had. Bovendien stonden er 2 verdedigers in de 16. Hoe kan het dan ooit een 100% scoringskans zijn?

30 januari 2023 om 10:29

Een doorgebroken speler is ook geen 100% scoringskans, dan staat er zelfs nog een keeper die beter een bal kan tegenhouden dan een speler op de lijn.

30 januari 2023 om 14:26

Dat is een doorgebroken speler wel, want die gaat alleen op de keeper af. Hier moet eerst nog het spel hervat worden. Maar als je het niet wil begrijpen is dat ook goed

30 januari 2023 om 20:41

Volgensmij ben jij degene die niet snapt wat 100% betekent.

31 januari 2023 om 09:54

Dan is dit toch nog steeds een 100% kans, net als iemand is doorgebroken weet je niet of hij erin gaat maar dan staat de keeper er nog. In dit geval is de keeper weg maar wel verder van de goal, het is gewoonweg een waanzinnig mogelijkheid, beter bekend als een 100% kans!

Ik ben niet voor of tegen Feyenoord of Bijlow in het bijzonder. Ook niet voor of tegen Twente. Ik vond het zowel onsportief, slim als grappig. En geel was terecht, want natuurlijk was het juist door wat Bijlow deed nog geen open scoringskans. De bal was nog bij de zijlijn. Natuurlijk had het even later wel een open scoringskans kunnen zij, maar op het moment dat Misidjan wilde ingooien was het zover domweg nog niet. Ik kan mij zijn woede daar ook best bij voorstellen. Het meest ergerlijke vond ik het gedrag van Jahanbaks even later, toen hij een zetje kreeg en als een stervende zwaan naar de grond ging. Dat was wat mij betreft zeker geel waard. Wat een engerd is dat !

Wat een hypocriete mensen hier. Vorig jaar schreeuwde iedereen moord en brand over de actie van antony in de klassieker. Ik stoor mij hier veel meer aan

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren