Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Begrip voor eventuele transfer Noppert: ‘Dan ben je goed genoeg voor Ajax’

Laatste update:

Dwight Lodeweges denkt dat Andries Noppert het niveau bij Ajax aan zou kunnen. De Amsterdammers zijn nadrukkelijk geïnteresseerd in de 28-jarige doelman van sc Heerenveen, die op het WK in Qatar de eerste doelman van Oranje was. “Als je goed genoeg bent voor het Nederlands elftal, dan ben je ook goed genoeg voor Ajax”, zegt Lodeweges bij Omrop Fryslân.

Bondscoach Louis van Gaal gaf Noppert op het WK tot de verrassing van velen de voorkeur boven Justin Bijlow en Remko Pasveer. Lodeweges, die vanaf 1 januari onderdeel zal uitmaken van de Raad van Commissarissen van Heerenveen, vindt dat Noppert een goede indruk heeft achtergelaten in Qatar. “Hij heeft het goed gedaan, ondanks dat hij zomaar binnen komt vallen en het nog helemaal niet meegemaakt heeft”, aldus de voormalig assistent- en interim-bondscoach van Oranje.

De prestaties van Noppert zijn niet onopgemerkt gebleven bij Ajax, dat het keepersbestand wil gaan verjongen gezien de leeftijd van Remko Pasveer (39) en Maarten Stekelenburg (40). Een bod uitbrengen op Noppert, die tot nu toe veertien keer uitkwam voor Heerenveen, zou daarbij als serieuze optie worden overwogen. Lodeweges denkt dat het wel een goede match zou kunnen zijn. “Als je goed genoeg bent voor het Nederlands elftal, dan ben je ook goed genoeg voor Ajax.” De Amsterdammers zullen overigens wel diep in de buidel moeten tasten, daar Heerenveen volgens Het Parool tien miljoen euro verlangt voor de sluitpost.

Daarnaast gaat Lodeweges in op de toekomst van Noppert bij Oranje. De goalie zelf gaf na de uitschakeling van Oranje aan te denken dat hij mogelijk zijn laatste interland heeft gekeept. “Bij een andere bondscoach had ik deze kans waarschijnlijk niet gehad”, zei de Fries in gesprek met Nu.nl. Volgens Lodeweges, die tussen 2018 en 2020 assistent van Ronald Koeman was bij Oranje, moet ook de nieuwe bondscoach een beroep op Noppert doen. “Als Koeman het niet in hem ziet zitten, kan hij er gewoon voor kiezen om hem niet te selecteren. Maar zoals hij gekeept heeft, zou ik hem erbij houden. Ik denk dat hij alleen maar beter gaat worden.”

Moet Ajax zich versterken met Andries Noppert?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

PSV nu ?? Ajax 2018/2019 ??
Reacties

“Als je goed genoeg bent voor het Nederlands elftal, dan ben je ook goed genoeg voor Ajax". Leuke beredenering zeg.

13 december 2022 om 16:25

Ja het is natuurlijk hoe hoog je de lat legt als Ajax zijnde. Kan zo een paar spelers opnoemen die ik niet goed genoeg vind voor Ajax (als je ambitie nog steeds is de Europese top uitdagen of zoiets), maar toch minuten krijgen in het Nederlands elftal.

13 december 2022 om 16:28

Exact, iedere speler is anders dus onzin om te zeggen dat die betreffende speler zeker goed genoeg is voor Ajax.

13 december 2022 om 16:46



Europese top uitdagen met Pasveer, Blind, Bergwijn en Klaassen?

13 december 2022 om 17:02

Wie dan? De zwakste spelers van het Nederlandse elftal zijn toch vooral spelers die bij Ajax veel minuten maken.

13 december 2022 om 17:08

Hij past prima bij wat er nu rond loopt veel middelmaat en dat zou niet het niveau moeten zijn dat Ajax nastreeft.

13 december 2022 om 17:31

Benzema. Ja en buitenom Timber vind ik eigenlijk geen enkele Ajaxspeler die aan de norm voldoet die Ajax heeft opgesteld

13 december 2022 om 17:53

Ja in feite zou geen Ajax speler goed genoeg moeten zijn voor Nl11, die zouden allang in de Europese (sub)top moeten spelen. Zolang Ajax geen superleague ambities heeft zullen ze altijd de topper in een kleine competitie zijn en dus nooit goed genoeg voor NL11 spelers en de Europese top. Hetzelfde geld voor PSV en Feyenoord natuurlijk.

13 december 2022 om 18:40

Benzema. Depay was de zwakste speler tijdens het WK en speelt niet bij Ajax. Blind speelde een redelijk WK. Berghuis was in de tijd die hij speelde een van de beste bij Nederland. Bergwijn was idd onvoldoende en Timber scoorde ook een voldoende dus Benzema!! Hoe bedoel je dat?

13 december 2022 om 16:32

Inderdaad, lekker simpel gedacht. Dan kan je dat ook over Daley Blind zeggen...

13 december 2022 om 16:34

Louis vond dat als je goed genoeg bent voor Ajax je goed genoeg bent voor het Nederlands elftal

13 december 2022 om 16:56

Als je moet kiezen tussen Noppert of Pasveer / Gorter wie kies je dan?

13 december 2022 om 17:13

Waarom zou je tussen die 3 moeten kiezen. Ajax kan ook een andere keeper kopen.

13 december 2022 om 17:35

Gorter speelde nota bene Noppert nog uit de basis?

Maar zoals Zlatan65 al zegt, je kunt gewoon een keeper kopen die beter is en bij hun past.

13 december 2022 om 18:08

Noppert was de eagles met tussenkomst hanh de opvolger van Gorter en pasveer heeft ook bij de eagles gekeept. Opvallend.

13 december 2022 om 18:41

Geen van drie. allemaal niet het niveau wat Ajax zou moeten nastreven

13 december 2022 om 20:40

Is geen puntenpakker! Past dus wel in het rijtje Gorter, Pasveer, Stekelenburg.

Ik moest er even over nadenken en ben zelf Ajacied, maar op dit moment heeft Lodeweges wel gelijk.. Eigenlijk zou ik elke speler van het huidige NL elftal wel bij Ajax willen zien en degene waar ik misschien over twijfel (behalve Lang, Janssen en Weghorst) die spelen er al haha..

Daarnaast was dat een aantal jaar geleden trouwens niet het geval hoor, want er zijn de laatste jaren en een paar vreemde internationals geselecteerd.

Noppert heeft het uitstekend gedaan in Oranje. Goede reddingen gezien, redelijk voetballend en blijft ijzig kalm onder druk in mijn ogen. Oogt af en toe met uitkomen wel wat ''traag'', maar misschien ligt dat meer aan zijn gigantische lengte.

Verder lijkt het mij een leuke gozer om in je team te hebben, maar of hij qua karakter bij een club als Ajax past, dat weet ik niet.

Zou Ajax een goede stap voor Noppert vinden, al denk ik niet dat Ajax de gevraagde 10 miljoen euro op tafel gaat leggen voor hem .Hij is goed, maar geen 10 miljoen euro goed (in mijn ogen).

Benieuwd wat het gaat worden. Heerenveen, Ajax of toch een lucratieve deal in het buitenland?

We hebben hem amper iets zien doen. Komaan he, ik ben voor Feyenoord en gun Ajax een slechte keeper, maar zouden ze echt gebaseerd op dit WK deze keeper willen halen? Lijkt mij nogal een slechte keuze, maar ga je gang.

13 december 2022 om 16:56

Noppert is het hele seizoen al de beste keeper van de Eredivisie...

13 december 2022 om 17:02

Alle veertien wedstrijden?

13 december 2022 om 17:21

Inderdaad.

13 december 2022 om 17:45

Het hele kalenderjaar 2022 is Noppert al goed in vorm.

13 december 2022 om 19:35

Ook in de arena (5 tegen doelpunten) ?

13 december 2022 om 17:36

Tja, wanneer ie voor het WK al op de lijstjes bij Ajax stond, dan kan dit de benodigde duw zijn. Als het puur op het WK gebaseerd is, dan is het een beetje de waan van de dag en een gokje…

Hij is zeker beter dan Pasveer en het zou mooi zijn als er weer een goeie Nederlandse keeper bij Ajax op doel gaat staan. Bij hem kan er heel misschien hetzelfde scenario geschetst worden als Van der Sar na zijn 28e. Hij is lang, heeft een prima reflex en met zijn lengte uitstekend voor corners of vrije trappen. Maar ja die prijs van 10 miljoen is wel echt teveel. Voor 5 miljoen zou ik die gok wel willen nemen maar ja ik denk niet dat Heerenveen dat wil.

Dit gaat, helaas, gewoon gebeuren denk ik. Gorter zou ook een slimme vervanger zijn voor Heerenveen. Ik hoef zelf geen jonge keepers meer bij Ajax, dus eigenlijk is is overbodig geworden. Toch hoop ik dat ze voor Flekken, Casteels, Silva, Mamardashvili of Remiro gaan.

Zou goed zijn zo'n nuchtere kerel tussen de jonge gasten, beetje Piet Schrijvers mentaliteit, hoop net zo'n carrière voor hem dan als de legendatische beer van de Meer.

Ajax moet niet aan Noppert beginnen, ze hadden van de zomer een lijstje met keepers en daar stond hij niet tussen. Nu na een paar interlands is hij opeens wel goed genoeg? Geef Gorter een eerlijke kans of anders een keeper die al langer op niveau speelt, is die van Kroatië niet wat voor Ajax?

Hoop niet dat ie komt. Vind het een 'gemiddelde' keeper die behoorlijk gehypet wordt en waar Ajax de hoofdprijs voor zou moeten betalen. Zijn er wel beter keuzes.

Wat jullie vergeten is dat Ajax met van der Sar ook iemand in huis heeft die er aardig oog op heeft. Die zal hier ook wel inspraak op hebben en als hij het ziet zitten in Noppert, dan sta ik daar volledig achter.

13 december 2022 om 18:44

Als ik Noopt was, dan zou ik kiezen voor het beste contract. Maw, hij het meeste geld kan verdienen. Want 1 ding is behoorlijk zeker, Koeman gaat voor een andere keeper. Niet dat die echt veel beter zal zijn, maar dat is de makkelijkste verandering die hij maken tov het elftal van Van Gaal. En dat jij dat gaat doen staat aardig vast. Want de keuze voor Noppert staat gelijk aan Van Gaal. Enndaar moet Koeman niis van weten

13 december 2022 om 19:38

Vd Sar die het ook in Gorter, Scherpen en die vriend van Lieke Martens zag zitten? Lijkt me dat zijn mening even niet relevant is in deze en gewoon een goede scout er op los gelaten moet worden

13 december 2022 om 20:46

Gorter kan voorlopig de druk niet aan, en Scherpen is gewoon niet echt goed, wie de vriend van Lieke Martens is weet ik niet.

Maar over die anderen; beiden waren nog jonge keepers op moment van aantrekken, dus die vergelijking met een Noppert die op een WK heeft staan keepen gaat niet helemaal op. Gorter kan nog een geweldige keep worden, Scherpen daar zie ik minder potentie die was gewoon lang en daarom op doel gezet.

Ik denk dat Noppert trouwens bij Ajax ook de meeste kans heeft zijn plek in het NL-elftal te behouden.

Meneertje die veel praat maar aan het eind van de dag bij alle penaltys compleet de verkeerde hoek induikt en in reguliere speeltijd bij de pingel van Messi nog staat te bedenken welke kant hij ook weer op moet springen. Nee, doe maar niet. Voetballend hebben we ook nauwelijk iets van hem kunnen zien. En die 2/3 reddingen zeggen me ook niet zoveel. Het feit dat hij Fries is in combinatie met de waan van de dag geeft mij aan dat die Noppert gewoon een hype is die wel weer zal overwaaien na een paar weken. Niet doen dus.

13 december 2022 om 20:20

Helemaal mee eens,ik hoor verder niemand over de serie,maar met zijn lengte,moet hij altijd blijven staan,en niet gokken!

14 december 2022 om 08:21

Waarom geeft het feit dat hij Fries is aan dat het een hype is? Moet elke Nederlandse speler uit de randstad komen? Voor de rest wel eens dat het een hype is

De vraag is vooral of hij inderdaad goed genoeg is voor Ajax. Je kunt je druk maken over het eventueel te eisen bedrag door Heerenveen, maar ik beschouw 10 miljoen voor een goede keeper helemaal niet als heel veel geld. Hij krijgt immers een heel belangrijke taak. Er is voor heel wat matige voetballers een soortgelijk bedrag betaald. Denk aan b.v. Magallan en Daramy.

Ik snap oprecht niet waarom Noppert naar Ajax wordt gepraat. Heb liever dat ze een wat sterkere naam uit de hoge hoed toveren. Voor mij komt hij degelijk over, maar daar is wel alles mee gezegd.

Nooit doen, houden hem liever bij Heerenveen. Betere keeper vinden we niet.

Dus Vlachodimos met 10 jaar ervaring op CL niveau is voor 9 miljoen te duur. Maar Andries Noppert met 14 wedstrijden Heerenveen en 5 wk duels is een topaankoop voor 10 miljoen. Schiet mij maar lek. Ik noem dit wanbeleid.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren