Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Fraaie treffer Casemiro voldoende voor weinig overtuigend Brazilië

Laatste update:

Brazilië heeft maandagavond een benauwde zege op het WK geboekt. De ploeg van bondscoach Tite leek de creativiteit van de afwezige Neymar tegen Zwitserland te missen. Een fraaie treffer van Casemiro bleek in de slotfase toch voldoende voor de winst: 1-0. Door de overwinning komt Brazilië op zes punten in Groep G en is het verzekerd van een plek in de achtste finales.

Tite kon tegen Zwitserland nog niet beschikken over Neymar. De sterspeler van de Goddelijke Kanaries kampt met een enkelblessure en even werd er gevreesd voor een lange absentie. In de basiself werd hij vervangen door Fred, waardoor Lucas Paquetá dieper in de rug van Richarlison kon spelen. Ook Danilo ontbrak vanwege een blessure. Éder Militão gold als zijn vervanger. Antony moest net als tegen Servië (2-0 winst) bij het eerste fluitsignaal genoegen nemen met een plek op de bank.

Brazilië wist in het eerste bedrijf bij afwezigheid van Neymar allerminst te swingen. Met Vinícius Júnior, Richarlison en Raphinha werd er meerdere keren aangezet, al leidde dit nauwelijks tot serieus doelgevaar. Het eerste echte wapenfeit kwam na 27 minuten op naam van Vinícius, die besloot om de bal niet af te leggen op Richarlison en voor eigen succes te gaan. Yann Sommer hield Zwitserland echter met een sterke redding op de been. Het was voor het eerst sinds het WK 1994 dat de Brazilianen zo laat een schot op doel noteerden op een mondiale eindronde.

Ook na rust slaagde Brazilië er nauwelijks in om te imponeren. De Zwitsers kropen zo waar nu en dan uit hun schulp. Verder dan het zestienmetergebied van de ploeg van Tite kwamen zij echter niet. Aan de overzijde leek Vinícius de ban halverwege de tweede helft uiteindelijk te breken voor de Brazilianen. De aanvaller van Real Madrid werd aangespeeld door Richarlison, die eerder in de aanval uit buitenspelpositie kwam, waardoor er een streep ging door de treffer.

Brazilië nam geen genoegen met een gelijkspel. De inbreng van Rodrygo (direct na rust), Antony en Gabriel Jesus moest zorgen voor nieuw elan. Na een flitsende combinatie kreeg de titelfavoriet in de slotfase alsnog loon naar werken: Vinícius vond Rodrygo, die Casemiro met de buitenkant voet bediende. De middenvelder van Manchester United dacht niet na en vond op fraaie wijze de lange hoek: 1-0.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Brazilië wordt geen wereldkampioen.

28 november 2022 om 18:58

Neymar werd gemist, maar we hebben tegen Servie gezien hoe geweldig ze kunnen voetballen

28 november 2022 om 19:11

Brazilie is al ruim 10 jaar over de datum. 3x kwartfininale en 1x halve finale laatste 4 WK’s. Buiten Neymar is het allemaal niet zo bijzonder.

28 november 2022 om 19:15

Winnen van Zwitserland is gewoon een uitstekend resultaat, wat een taaie ploeg is dat zeg

28 november 2022 om 19:16

Niet bijzonder maar wel de enige ploeg die geen doelpunt of schot op doel tegen heeft? Het is wat je niet bijzonder noemt. En dat tegen Zwitserland en Servië. Wat goede subtoppers zijn.

28 november 2022 om 19:19

DerKaiser123, dat zeg je zeker omdat er geen Bundesliga spelers in de selectie van Brazilië erbij zitten.

28 november 2022 om 19:26

Idd alsof ze net tegen Andorra hebben gespeeld! Zwitserland heeft al een aantal jaren een ploeg die gewoon lastig te verslaan is...

28 november 2022 om 20:30

Nee modric ga eens inhoudelijk reageren in plaats van continue op iemands nickname reageren. Simpele populist, continue heb ik kritiek op die mannschaft.

28 november 2022 om 20:32

Ik mag het toch niet bijzonder vinden @arsenal890?

28 november 2022 om 20:36

Heeft niks met je naam te maken. Het heeft met je reacties te maken. Iets te pro Bundesliga

28 november 2022 om 20:42

Haha lol ik heb continue kritiek op het Duitse elftal. Vind ze niet eens een van de favorieten. Lezen, lezen, lezen!

28 november 2022 om 18:59

Waarom niet? Volgens mij tonen ze juist al twee duels aan dat ze bij de grootste kanshebbers horen. Twee relatief sterke Europese landen zonder al te veel moeite over de knie gelegd. Amper iets weggegeven zelf (zelfs geen enkel schot op doel tegen in twee duels). Alle ingrediënten voor een WK titel tot dusver lijkt me.

28 november 2022 om 18:59

Omdat Spanje ook verloor van Zwitserland in 2010

28 november 2022 om 19:06

Frankrijk sneuvelde ook tegen Zwitserland toch op het EK?

28 november 2022 om 19:22

Mja het is wel het meest voorspelbaar om ze als titelfavorjet aan te wijzen. In 2010 speelden ze ook een geweldige groepsfase en toen vonden ze toch hun Waterloo tegen ons. Laten we hopen dat wij na morgen ook weer in de jubelstemming kunnen komen en in de richting gaan van een nieuw Brazilië-Brazil tralalala halve finale wedstrijd.

28 november 2022 om 19:25

Met je eens Sander, mensen vergeten dat Servië en Zwitserland gewoon hele sterke ploegen zijn. Nederland had het niet gered in deze poule. Het is lastig kansen te creëren tegen zulke stugge ploegen. Daarnaast gaven ze amper wat weg verdedigend. Onder druk zie je wel dat Brazilië slordiger wordt, daar ligt hun zwakte.

28 november 2022 om 19:27

Net alsof Senegal en Ecuador geen stugge ploegen zijn. Gewoon vergelijkbaar naar mijn mening.

28 november 2022 om 19:34

Niet mee eens. Vergelijk de spelers van Servie en Zwitserland en waar ze spelen maar eens met die van Senegal en Ecuador. Daar zit wel kwaliteitsverschil tussen hoor. Ik vind Zwitserland kwalitatief eigenlijk niet eens heel veel minder dan Oranje. Net als wij zijn hun ook subtop momenteel

28 november 2022 om 19:38

Senegal heeft een heel team vol met spelers bij Europese subtop volgens mij. Ecuador misschien iets minder qua clubteams, maar die zijn moeilijk te verslaan is gebleken en hielden Brazilië en Argentinië ook op een gelijkspel in de kwalificatie las ik hier.

28 november 2022 om 19:39

In 2010 hadden ze Gilberto Silva, die in Griekenland aan het afbouwen was, en Felipe Melo de dorpsgek als controleurs. De alom mislukte Robinho en met alle respect Luis Fabiano (op zijn tijd wel een goede subtopper) als spitsen. Hoewel de overwinning van Nederland destijds zeker knap was, vind ik dat die overwinning in retrospect toch een tikkeltje wordt overschat.

28 november 2022 om 19:43

@pieterpost, Zwitserland en Servië zijn wel degelijk beter dan Ecuador. Senegal op volle sterkte is ook goed, maar lang niet zo'n stugge ploeg als de beide Europese landen.

28 november 2022 om 19:45

Maar het liep als een trein toentertijd in de groepsfase. Kaka was zo’n beetje de beste speler van de wereld, Robinho toen nog een groot speler en Luis Fabiano was ook gewoon erg goed. We waren toen zwaar de underdog en iedereen scheet in z’n broek voor hun.

28 november 2022 om 19:46

Zwitserland en Servië zijn natuurlijk beter dan Senegal en veel beter dan Ecuador.

28 november 2022 om 19:54

Als een trein in de groepsfase?...minimale winsten op Noord-Korea en Ivoorkust en een gelijkspel tegen Portugal. Als we de betting odds van destijds mogen geloven is 'zwaar de underdog' ook een beetje overdreven.

Kaka teerde destijds vooral op zijn verkregen glorie bij Milan, verre van de speler die hij was in 2006. Robinho werd diezelfde zomer nog verkocht bij zijn club en tja Luis Fabiano, niet meer dan degelijk.

28 november 2022 om 19:58

Wel Chili verslagen in de 1/8 finale met maarliefst 3-0. Kan me toch herinneren dat ze steeds meer werden gezien als 1 van de topfavorieten.

Mja en wij moesten optreden met een André Ooijer die onderhand 40 was..

28 november 2022 om 20:05

Begrijp me niet verkeerd, het was zeker een knappe overwinning en Brazilië werd ook bij een van de favorieten geschaard. Maar mocht Brazilië vs. Nederland dit toernooi ook tegen elkaar spelen, dan is het wel een hele andere verhouding dan toen vind ik. Nederland had toen gewoon Robben, Van Persie, Sneijder en Kuyt voorin lopen, een van de beste aanvalsformaties uit de geschiedenis (landenvoetbal).

28 november 2022 om 20:36

Japieeee lekker hoor je zit er weer helemaal naast. Misschien even googelen waar de spelers van senegal spelen: chelsea 2× , everton, leipzig, nottingham, Monaco2×, real betis leicester, Marseille, tottenham, rennes. Leuk geprobeerd weer om oranje omlaag te praten maar zoals gewoonlijk heb je je niet verdiept en sla je de plank totaal.mis.

28 november 2022 om 20:46

@PieterPrins Hoe zit ik ernaast dan? Daar was ik allang van op de hoogte, maar Everton, Nottingham, Real Betis, Monaco, Leicester en Rennes vind ik nou niet echt grote clubs in de actualiteit. Bovendien zijn maar heel weinig van deze spelers daar bepalend. Pak ook even de Fifa ranking erbij anders en kijk waar Ghana staat en waar Zwitserland staat. Dan weet je al genoeg over het verschil in kwaliteit

28 november 2022 om 21:04

Het zijn gewoon ploegen in de grootste competities en daarnaast spelen er ook bij chelsea, totenham en monaco. En de zwitsers en de Serviërs die hebben bepalende spelers bij topclubs wil je zeggen. Dacht het niet he. Maar alles probeer je om oranje omlaag te praten he. Wat zul je staan hopen op qatar. Maar helaas Japie, Nederland gaat nog minimaal een week mee , want de tweede ronde overleven zij ook hoeveel jij daar ook van baalt.

28 november 2022 om 21:50

Ik hoop ook dat Nederland doorgaat, maar we moeten niet opeens gaan doen of deze poule heel veel voorstelt

28 november 2022 om 21:59

Dat hoop je niet Japie, want dan kun je 4 jaar lang roepen dat jij gelijk had.

28 november 2022 om 18:59

Klopt, dan hadden ze vandaag moeten verliezen

28 november 2022 om 19:01

Oki Archie.

28 november 2022 om 19:02

Hieronder staat nog 0 schoten tegen gehad. Dat tegen Zwitserland en Servië wat best prima en stugge ploegen zijn. Samen met Frankrijk en Portugal gewoon de favorieten.

Je hoeft niet overtuigend te spelen om te winnen hè.

28 november 2022 om 19:38

Brazilië speelt niet overtuigend maar kan wereldkampioen worden, Nederland speelt niet overtuigend en we zijn direct het slechtste team op het WK.

Zwitserland is een taaie ploeg, maar Ecuador en Senegal hoor je op te rollen met 14-0.
De reacties hier op VZ zijn echt prachtig.

28 november 2022 om 19:45

Verschil is dat Nederland niet wint van Ecuador en eigenlijk de hele wedstrijd de mindere is geweest. Daarnaast op een afstandschot na geen schot op doel. Dat is een wereld van verschil met Brazilië. Maar dat snap je schijnbaar niet.

Brazilië is 2 keer (ruim) beter geweest maar moesten gewoon door een verdediging heen spelen wat lastig is. Verdedigend ijzersterk en aanvallend ook veel klasse.

28 november 2022 om 20:41

Haha archief het is zoooo lachwekkend hier op vz. Wat een zelfhaterssclubje. Inderdaad, senegal en Ecuador zijn maar prutsploegen. Afrika cup gewonnen? Nummer 3 van zuid Amerika? brazilie en argentinie die er niet van kunnen winnen? Ach joh das niks. Winnen van Servië en Zwitserland....dat is weeerelds . Een prachhhhhtprestatie. wat een toppers die zwitsers en serviers. Werkelijk onvoorstelbaar dat je daar van wint.

28 november 2022 om 20:53

Braziliã« en Argentiniã« wonnen ook niet van Ecuador? Daarnaast was Braziliã« in beide wedstrijden echt niet de bovenliggende partij 90 minuten lang. Serviã« waren ze beter in de laatste 20 minuten maar tegen Zwitserland zag ik het redelijk gelijk op gaan. Ze hadden mazzel dat Zwitserland een matige laatste bal heeft en geen toppers voorin.

Braziliã« gaat het tegen menig Europees team lastig krijgen.

-edit- precies Pieterprins773, jij snapt het.

28 november 2022 om 21:09

Brazilië speelde de laatste 2 keer ook 1-1 tege Ecuador arsenel890. Tot zo ver jouw "wereld van verschil"

28 november 2022 om 21:16

Verschil is dat wij helemaal zoek gespeeld werden door Ecuador met alle respect. 1 schot op goal. Brazilië domineert hier gewoon 2 sterke ploegen.

28 november 2022 om 21:19

Brazilië heeft echt niks te vrezen gehad van beide ploegen. Daarom dat ze ook 0 kansen tegen kregen. Dat Brazilië en Argentinië niet winnen van Ecuador doet er toch helemaal niet toe? We hebben het toch over dit wk?

“Brazilië speelt niet overtuigend maar kan wereldkampioen worden, Nederland speelt niet overtuigend en we zijn direct het slechtste team op het WK.”

Jouw vergelijking klopt gewoon helemaal niks van. Dat heb je zelf toch ook door? Verschil tussen deze is dat Brazilië 2 wedstrijden probleemloos won met 0 kansen tegen en dat Nederland grotendeels de mindere was tegen Ecuador. Dan noem de wedstrijden op van Brazilië en Argentinië tegen Ecuador op. Wat doet dat er nu toe? Helemaal niks.

28 november 2022 om 21:20

Nogmaals: Brazilië wint ook niet van Ecuador, 2* op rij nu. Daarnaast las ik exact dezelfde verhalen hier in 2010 en 2014. 2* won oranje, waarvan in 2014 zelfs een afdroogpartij was.

28 november 2022 om 21:20

Dankjewel Poatan. Eindelijk iemand die het wel begrijpt.

28 november 2022 om 21:46

“Brazilië speelde de laatste 2 keer ook 1-1 tege Ecuador”

Ja in Ecuador werd het 1-1. En in Brazilie gewoon 2-0 hoor.
Als NL niet kan winnen van Ecuador op neutrale veld laat staan winnen in Ecuador.
Maar hey, zet het in perspectief aub, toen Brazilie tegen Ecuador moest (in Ecuador, toen waren ze al zo goed als gekwalificeerd voor het WK. En Brazilie speelde met 10 man vanaf min 20 dacht ik, lol. Dit is een keurig voorbeeld van scorebord journalistiek.

28 november 2022 om 22:06

Jammer dat je je scorebord journalistiek niet op orde hebt blink, want de laatste 2 keer 1-1 was beide keren in Brazilië, de laatste nota bene op de copa Amerika. En de laatste 2 overwinningen van oranje op Brazilië op het wk...ook scorebord journalistiek zeker

28 november 2022 om 22:15

Snap niet zo goed wat wedstrijden van meer dan 12 jaar geleden en wedstrijden van meer dan 12 maanden te maken heeft met mijn reactie op Archie karas. Vertel het is Pieter?

28 november 2022 om 22:39

Wat beide keren in Braziliã£â£ã¢â«.. man man man. Check jouw bron nog een keer zou ik zeggen.
De laatste wedstrijd, waar jij het over hebt, werd niet in Braziliã£â£ã¢â« gespeeld maar in Ecuador toen Braziliã£â£ã¢â« al gekwalificeerd was voor het WK. En ze speelden met 10 man, sinds de 20ste minuut. Die wedstrijd werd niet eens serieus genomen.
De andere kwalificatie wedstrijd had Braziliã£â£ã¢â« met gemak gewonnen. En Copa America (in Braziliã£â«) eindigde in 1-1 ja.

De laatste 2 overwinning van NL op Bra waren keurige overwinningen ja, maar helaas andere spelers.. Dus geen idee hoe dit relevant is?

28 november 2022 om 19:09

Nog zonder tegendoelpunten. Volgens mij kan helemaal niemand dat zeggen op dit moment. Uruguay nog maar die moeten vanavond nog.

28 november 2022 om 19:20

4 landen, Polen, Marokko, Brazilie en Uruguay zonder tegendoelpunten

28 november 2022 om 19:10

Alle ingrediënten zijn aanwezig om wereldkampioen te worden. De organisatie staat als een huis, ze hebben enorm veel individuele kwaliteiten die een wedstrijd kunnen openbreken en beslissen. Het enige dat ze niet doen is de tegenstander domineren van minuut 1 tot 90. Tsja, het is ook geen 1970 meer.

28 november 2022 om 20:02

Wel

28 november 2022 om 20:56

Brazil of france word kampioen.

Casemiro!!!! Wat een hoal zeg. Braziliã« staat verdedigend uitstekend zeg. Zwitserland volgens mij geen schot op doel gehad. Die zijn echt heel stabiel en hebben zoveel individuele klasse.

28 november 2022 om 18:58

Echt geen topfavoriet in mijn optiek, overtuigen tot nu toe niet en hebben het redelijk zwaar gehad tegen dit Zwitserland, ik moet het nog maar zien hoor..

28 november 2022 om 19:00

Scheelt ook dat je niet overtuigend hoeft te spelen om favoriet te zijn. Al zouden ze alle wedstrijden niet overtuigend winnen dan ben je alsnog kampioen. Alleen in Nederland beginnen ze weer over het spel.

Samen met Frankrijk en Portugal gewoon grootste kanshebber.

28 november 2022 om 19:11

Wie heeft het dan wel 2 wedstrijden makkelijker gehad? Frankrijk komt in de buurt, maar wonnen van Denemarken ook maar nipt.

28 november 2022 om 19:12

Uhh Spanje??

28 november 2022 om 19:38

Spanje was leuk tegen Costa Rica en aardig tegen Duitsland maar die winnen niet

28 november 2022 om 20:37

Zwitserland en Servië zijn niet de makkelijkste landen ofzo. Brazilie heeft ze geen kans gegeven. Verdedigend staat het echt solide.

28 november 2022 om 20:44

Verdedigend zeer solide en inderdaad voorin diverse spelers die het verschil kunnen maken. Daarmee ben je inderdaad zeker een goede kandidaat. Swingen doet het niet, maar het laatst dat Brazilië swingde was in 1986.

Als Casemiro scoort weet je 2 dingen. Fantastische goal, en altijd belangrijk.

Heerlijke knal!

28 november 2022 om 19:22

Moet je na gaan dat zijn teamgenoten hem aan het uitlachen waren toen hij naar ManU verkasten.. nu redt hij hen met een mooie en een belangrijke doelpunt indd!

Taaie ploeg als altijd, dat Zwitserland. Gelijkspel was niet onterecht geweest.

Die Tite weet ook niet wat hij doet he? Hoe kun je nou zo een matige speler als Fred die twee linkerbenen heeft laten starten ipv Bruno Guimaraes? Pas toen hij inviel begon Brazilie te draaien.

28 november 2022 om 19:05

Nou, Tite is bondscoach van Brazilië volgens mij. Dus hij zal er wel meer verstand van hebben dan jij.

28 november 2022 om 19:08

Aldus Allez Paris, die van uit de reet van Nasser El Khalaifi roept dat Koke een basisspeler voor Spanje hoort te zijn anno 2022. Jij hebt er ook weinig kaas van gegeten.

28 november 2022 om 19:29

Ik heb nooit beweert dat Koke basisspeler moet zijn bij Spanje, dan moet je even goed teruglezen wat ik echt zei. Even zonder dollen, Tite is een trainer die het geweldig heeft gedaan bij diverse Braziliaanse clubs, en ik vind het wel komisch hoe hij elke keer afgekraakt wordt. Een beetje het pispaaltje als Brazilië een mindere wedstrijd speelt. En oh ja, vergeet niet vanuit de reet van Laporta wat centjes bij mekaar te sprokkelen om te voorkomem dat je club failliet gaat. Verder zal ik me niet verlagen tot dit niveau. Prettige avond.

28 november 2022 om 19:29

Idd! Krijg nou Tite!

Jammer, ik vond dat Zwitserland wel een puntje verdiende. Echt armoedig van Brazilië. Wel een lekkere goal van Casemiro.

Weinig overtuigend my ass. Zelfs tegen zo’n stugge ploeg als Zwitserland heb ik eigenlijk geen seconde gehad dat ik dacht dat ze hier punten gingen morsen. Zo veel kwaliteit. Iets minder slordig in de afronding en ze maken er gewoon weer 3.

28 november 2022 om 19:03

Exact. Op dit WK tot nu toe de meest overtuigende ploeg. Straks komen er wedstrijden aan van 120 minuten en met de selectie die Brazilië heeft is dat ergens zelfs gewenst.

28 november 2022 om 19:07

Ja toch? Geen enkel schot op goal tegen gehad. Alisson heeft de bal amper, zijn continu op de helft van de tegenstander en ze hebben (met Neymar) voorin eigenlijk 7 spelers die altijd dubbel gedekt worden. Kijk maar naar Vinicius bij die goal. Naar binnen dreigen en er is 3 man op hem gefocust. Is de enige ploeg die zoveel individuele kwaliteit heeft voorin. Ik ben onder de indruk maar zou ze graag willen zien tegen een ‘groot’ land als bijvoorbeeld Frankrijk.

28 november 2022 om 19:20

Ik hoop dat wie die wedstrijden dit toernooi ook gaan zien, vooral tegen Frankrijk is het een topaffiche...jammer van al die blessures bij hun. Het is gewoon knap als je van twee redelijk kwalitatieve ploegen, die ervoor kiezen om in te graven met een lage lijn, weet te winnen met volledige controle. Vooral in vergelijking met de rest van 'de favorieten'.

28 november 2022 om 19:21

Ecuador ook niet

28 november 2022 om 21:45

Brazilie is samen met Frankrijk en Spanje de favoriet op basis van het spel tot nu toe. Daar kort achter Duitsland, want ze speelden de tweede helft tegen Spanje erg sterk. Engeland zie ik niet als kanshebber. Denken dat het o zo geweldig was om een grote score tegen een (mentaal) zwak Iran neer te zetten, maar waren minder dan USA. De rest maakt geen kans. Oranje ook totaal niet. Erger me nog altijd aan het tot nu toe getoonde spel.

Zwitserland toch ook wel een team waar je liever niet tegen speelt. Super organisatie en voorin wat handige jongens. Brazilië nog niet echt top. Individuele kwaliteit maakt het verschil maar het spel is gewoon matig.

En dit land moet de absolute topfavoriet zijn om wereldkampioen te worden... Op een goede dag kun je hier als Nederland zijnde gewoon van winnen.

28 november 2022 om 19:07

Met ene Jansen kun je idd Militão passeren!

28 november 2022 om 19:26

Frankie, Berghuis en Xavi draaien die Brazilianen gewoon dol hoor😜

Prima winst, Zwitserland blijft altijd zo sluw. Die hadden ook wat kunnen doen maar het ontbrak hen aan die final pass. Betreft Brazilie dat begon te defensief in formatie. Speel gewoon met een aanvaller erbij en laat Jesus spelen zeg voor die amateur Raphinha. Ook circus Antony ging nergens over. En ook Bruno ipv 'Fretjsh' zou 10x beter zijn.

Raphina nooit meer opstellen aub, vooral niet als je veel betere opties op de bank hebt zitten. Brazilië natuurlijk verdiend gewonnen, Zwitserland speelde anti voetbal.

Ik heb net even nagecheckt en Brazilië heeft dit WK welgeteld 0 schoten op doel tegen gehad, het is gewoon een hele stabiele ploeg en ze hebben tot nu toe geen moment de controle in een wedstrijd verloren. Met die zes á zeven aanvallers die Tite gebruikt kan je ook elke wedstrijd op een individuele bevlieging rekenen.

Case is tot nu toe wel mijn speler van het toernooi. Zie liever Bruno naast hem spelen, vooral als Neymar terug is.

Geen wereldpot gezien, maar wat maakt het ook uit. De Gele Kanaries zijn door naar de achtste finale en je vraagt je af waar de Braziliaanse hogesnelheidstrein tot stilstand komt. Ik verwacht dat deze goddelijke voetbalnatie de wereldbeker eindelijk na twintig jaar weer in ontvangst mag nemen.

Overigens mag ook wel eens benoemd worden dat Jan Roelfs een uitstekende commentator is. Wat mij betreft samen met Witsche de beste commentator op de Nederlandse voetbalvelden. Heeft een heerlijke, warme en passievolle stem die ervoor zorgt dat je een wedstrijd meer gaat beleven. Wat een verschil met commentatoren zoals Jeroen Grueter, Jeroen Elshoff en Sierd de Vos, die vooral floreren in het tentoonspreiden van oneliners, clichã©s en irrelevante informatie.

Zwitserland was veel te laf. Aanvallend hebben ze niets rondlopen. Achterin en qua middenveld stond het goed door Akanji en Xhaka. Ze mochten wel iets vaker doordrukken.

Ik zou Brazilië wel willen zien tegen een team dat durft om door te drukken. Spanje en Duitsland zou gehakt van hun maken.

28 november 2022 om 19:04

Ik sla deze reactie op.

Volgensmij ken je Zwitserland niet zo goed. Je wint niet zomaar van ze. Misschien wordt Brazilie geen wereldkampioen.. maar niemand zal gehakt maken van Brazilie. Die staan verdedigend echt goed.

28 november 2022 om 19:23

Brazilië speelt zonder middenveld. Het moet komen van individuele acties en zijn slecht in opbouwen.
Ze hebben het publiek mee waardoor het nu nog niet echt opvalt en omdat de tegenstanders te ver ingraven.

28 november 2022 om 19:53

Eens met Blink. Verdedigend de beste ploeg op dit WK. Geen moment in de problemen geweest de afgelopen 2 wedstrijden. En als je dan ook nog zo veel creatieve spelers hebt voorin dan kan je het echt ver schoppen. En niet te vergeten, Brazilië kan ook uitstekend countervoetbal spelen. Kijk maar naar die afgekeurde goal. Heroveren de bal en dan diepgang van Vini en hangen. Vini, Jesus, Richarlison, Antony, Martinelli en Rodrygo. Allemaal razendsnel. Ik schat ze hoger in dan Spanje en Frankrijk. Maar goed, vorm van de dag zal doorslaggevend zijn.

28 november 2022 om 19:12

Brazilië zal tegen elke tegenstander wel de bovenliggende partij zijn, niemand gaat gehakt van hun maken. Enkel tegen Frankrijk zie ik een evenwichtige partij. Duitsland en Spanje hebben achterin gewoon spelers die tekort komen, dan is een hoge druk leuk en aardig, maar je wilt het liefst zo weinig mogelijk 1 op 1 situaties hebben tegen de aanvallers van Brazilië.

28 november 2022 om 19:24

Tegen ploegen zoals Spanje en Duitsland gaan ze vaker de lange bal spelen. Ze zijn opbouwend best slecht en dat zijn nou eenmaal ploegen die flink druk zetten.

28 november 2022 om 19:28

Zou de lange bal spelen dan een probleem moeten zijn voor Brazilië?

28 november 2022 om 19:48

Silva en vooral Marquinhos zijn voetballend gewoon sterk. Lange bal spelen is voor hun echt geen probleem.

28 november 2022 om 19:59

Precies. En mocht er achter de verdediging ruimte zijn om lange ballen te gaan hanteren, dan staan die buitenspelers al te poppelen.

Iets minder dan tegen Servie, maar goed, alsnog gewonnen. Heerlijke combi tussen 2 Madridista’s (Vini en Rodry) en een ex Madridista (Casemiro) dat resulteerde in een doelpunt.
Zwisterland zoals verwacht echt heel taai. Sws spelen ze altijd goed (in verdedigend opzicht) tegen top landen (gewonnen van Spanje Frankrijk enzovoorts).
Vamosss!

Brazilië is absoluut favoriet. Ze hebben geduldig zonder gekkigheid een sterk tactisch Zwitserland verslagen. Trouwens dit Zwitserland acht ik sterker dan Oranje....

Slechte wedstrijd. Maar dat zegt niks. Schitterende goal.

Het verschil met de wereld kampioen ploegen uit het verleden is dat men toen nog aan voetballen toe kwam. Nu speelt Brazilië elke wedstrijd tegen een gelede bus.
Als deze selectie de ruimte krijgt worden zij ook met twee vingers in de neus wereldkampioen.

Uruguay kon beter thuis blijven, spelen alles maar op 0-0..

Trots op brasil! Op naar de finale!!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren