Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Slot rekent keihard af met eigen speler: ‘Die vind ik gewoon niet zo goed’

Laatste update:

Arne Slot ziet geen toekomst in Aliou Baldé. De Senegalese vleugelaanvaller van Feyenoord hoopte deze voorbereiding voor zijn kans te mogen gaan bij de Rotterdamse club, maar zat al niet bij de selectie voor de met 0-7 verloren oefenwedstrijd tegen FC Kopenhagen van zaterdag. Tegenover het Algemeen Dagblad laat Slot weten waarom.

De negentienjarige aanvaller kan zijn oefenmeester niet bekoren en lijkt uit te mogen kijken naar een nieuwe club. "Ik vind Baldé gewoon niet zo'n goede speler", zegt Slot onomwonden. Vorig seizoen kwam het ook al tot een aanvaring tussen de twee, toen de trainer van Feyenoord liet optekenen dat hij niet tevreden was met de manier waarop Baldé zich binnen en buiten het veld opstelde. Enkele maanden later werd hij verhuurd aan het Belgische Waasland-Beveren en zijn periode in Rotterdam zal waarschijnlijk deze zomer definitief tot een einde komen.

Het avontuur van de aanvaller is daarmee niet geworden wat men er twee jaar geleden van verwacht had. Toen werd Baldé door technisch directeur Frank Arnesen opgepikt in Senegal en mocht hij al snel ruiken aan het grote werk. Toenmalig trainer Dick Advocaat liet de vleugelspeler een paar keer invallen, maar de echte doorbraak kwam vervolgens niet. Net als Mark Diemers, Róbert Bozeník en Naoufal Bannis zal Baldé de deur achter zich dicht gaan trekken in Rotterdam-Zuid.

Dat maakt ruimte voor nieuwe spelers voor Feyenoord. Slot heeft zijn lijstje al op orde. "Een extra centrale verdediger na het vertrek van Sandler, een vervanger van Malacia, een vervanger van de back-up op links in Ramon Hendriks, een vervanger van Reiss Nelson, een vervanger van Dessers of Linssen en een nieuwe Guus Til, tenzij Til zelf tekent", rekent de trainer voor. Het lijkt erop dat Til op weg is naar PSV, dus ook voor die positie zal er een nieuweling gehaald moeten worden.

Ben jij het eens met Arne Slot over Aliou Baldé?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
20 hints ??#voetbal
Reacties

6 nieuwe aanwinsten gewenst.. benieuwd hoe ze dit gaan doen met tot nu toe alleen het geld van Malacia.

3 juli 2022 om 11:27

Gelukkig is de transfermarkt net van start gegaan..

3 juli 2022 om 11:31

Zeker waar en er is veel mogelijk! Kijk bijvoorbeeld naar PSV, veel nieuwe krachten en nog maar 4 miljoen uitgegeven. Echter hoor ik nog weinig vanaf feyenoord en zijn goedkope kwaliteitspelers niet alleen gewild in Nederland!

3 juli 2022 om 11:36

Psv heeft 4 miljoen uitgegeven, maar aan salaris (en wellicht tekengeld) 10x zoveel als dat Feyenoord te besteden heeft.

Van het salaris waar Luuk voor komt voetballen moet Feyenoord 3 spelers salarissen betalen.

Zo staat het er financieel nou eenmaal voor momenteel, ook al is Feyenoord de weg omhoog behoorlijk aan het trotseren denk ik.

3 juli 2022 om 11:38

Ja maar hoe eerder hoe beter. Mensen lijken soms te vergete dat sommige spelers ook aanpassingstijd nodig hebben, zeker als je een buitenlander haalt. Over 5 weken begint de competitie al

3 juli 2022 om 11:38

Laat je geen zand in de ogen strooien door alleen naar transfersommen te kijken. Benitez en Simons zullen sowieso een behoorlijke tekenbonus hebben ontvangen, om nog maar te zwijgen over hun salarissen en die van De Jong. PSV is goed bezig maar het is een enorm duur project.

3 juli 2022 om 11:39

Veel nieuwe krachten, bestaande uit twee ventjes met gezamenlijk 33 wedstrijden op het hoogste niveau, een spits op zijn retour en Boy Waterman. Ik vind alleen die Benitez een grote aanwinst.

3 juli 2022 om 11:44

Bedoel te zeggen dat er best wat mogelijk is met niet al te veel transfergeld, echter zal je dan wel wat sneller moeten handelen. En ik ben hier niet km de aankopem van PSV te verdedigen of het aankoop beleid van feyenoord te beledigen..

3 juli 2022 om 11:49

Gotze, Bruma, Zahavi en Doan (maandag) zijn weg... dus er is ook zo'n dikke 7 miljoen per jaar aan salaris vrijgekomen.

3 juli 2022 om 11:51

@fiorenoord Een spits op zijn retour? Mag hopen dat je niet Luuk de jong bedoeld? Die is 31 en heeft bewezen overal te kunnen scoren en zeker in de eredivisie. Dan ben je niet op retour.

3 juli 2022 om 11:53

Luuk de Jong gaat er met gemak 20 maken in de ED. Over die 2 ventjes, ben ik het wel met je eens. Als PSV Sangare en Gakpo behoudt, dan is het haast onmogelijk voor Feyenoord om mee te kunnen met hun.

3 juli 2022 om 12:10

De Jong heeft in het buitenland nooit meer dan 6 competitiegoals per seizoen gemaakt, dat bewezen te kunnen scoren loopt wel los.
Verder al 3 jaar op rij minder speelminuten en op zijn 31e alweer terug naar Nederland. Dan ben je zwaar op je retour. Dat hij in de ED gaat scoren ontkent niemand, maar laten we niet doen alsof het een topspeler is.

3 juli 2022 om 12:25

De Jong is toch voor ED begrippen gewoon een topspits of ben ik nou gek? Zou me niks verbazen als ie gewoon weer topscorer wordt hoor.

3 juli 2022 om 12:30

Dat blijkt dan niette kloppen. Feyenoord heeft statische meer geld aan salarissen uitgegeven dan PSV. Op salarisbudget kan Feyenoord nog wel mee met PSV.

3 juli 2022 om 13:39

Kan dat me niet voorstellen, gotze alleen verdiende al een godsvermogen.

3 juli 2022 om 23:04

@Raza geloof ik niks van, volgens mij was er vorig jaar nog een artikel waarin alle salariskosten van de ploegen in beeld werden gebracht. PSV had toen 1,5-2x zoveel begroot voor salaris van spelers dan Feyenoord.

3 juli 2022 om 23:52

Maar de spelers die vertrokken zijn bij PSV zoals Gotze en Zahavi hadden ook grote salarissen dus dat streept elkaar weer deels weg

4 juli 2022 om 05:58

ben geen fan van die Luuk, maar spits op z'n retour is grote flauwekul.

4 juli 2022 om 08:45

Tadic en blind zijn toch geen flops joh?

3 juli 2022 om 15:30

Ben benieuwd wie dat gaat doen aangezien arnesen nu zoals gezegt wordt wegens verduistering in de transfer malacia op non actief is gezet.

3 juli 2022 om 23:35

Zoals gezegd door wie? Dat komt gewoon uit de dikke duim van iemand die onrust wil zaaien bij de club. Er is momenteel echt geen enkele reden om die complottheorie te geloven.

3 juli 2022 om 23:54

Arnesen is ziek toch en doet het daarom toch even rustig aan? Waar komen deze rare verhalen opeens vandaan?

Gegokt en verloren. Kan het niveau gewoon niet aan. Hoop dat er snel wat nieuwe basiskrachten komen, aangaande dat Senesi en Sinistierra en/of Kokcu weggaan.

Ik wil graag positief zijn en geduld hebben want ik begrijp het allemaal wel met een lege portomonee etc.. maar Feyenoord speelt tot op heden gewoon niks klaar en de concurrentie lees in dit geval weer PSV is veel slagvaardiger.
Hoop dat dit nog gaat veranderen anders gaan wij er dit jaar niet op vooruit 🙁

3 juli 2022 om 11:34

De transfermarkt is net twee dagen open joh. Het was alom bekend dat Feyenoord moet verkopen voordat ze kunnen aankopen. Laten we overigens niet doen alsof PSV nu van die geweldige transfers aan het maken is.

3 juli 2022 om 11:49

De transfermarkt is al bijna een maand open. 1 juli liepen de 2022 contracten af en waren die spelers transfervrij. Daarnaast is PSV toch aardig op dreef met een nieuwe keeper, Simons en Hoever. Een van de betere keepers van afgelopen seizoen(en), een toptalent en een talent met PL ervaring, geen misselijke aanwinsten.

3 juli 2022 om 11:56

Waarbij niemand weet hoe goed die Simons en Hoever nou echt zijn, laat die 2 zich eerst bewijzen en een heel seizoen gaan spelen voordat het echte toptalenten zijn.

3 juli 2022 om 12:06

Dat ze zich moeten bewijzen ben ik met je eens maar Simons is wel degelijk een toptalent lijkt mij. Hij staat al jaren hoog aangeschreven en heeft zijn talent laten zien in alle jeugdploegen. Als hij al een gevestigde naam was zou hij geen talent meer zijn.

3 juli 2022 om 12:10

Maar aan de andere kant als die zo goed zou zijn waarom bied psg niet een miljoentje meer dan, zodat ie blijft

3 juli 2022 om 12:14

Dat hij talent heeft oke, heb hem ook zien spelen voor Barca op een onder 15 toernooi hier in Nederland en de klasse droop er toen al vanaf. Maar hij heeft nog geen enkele x de echte kans gekregen in de hoofdmacht van Barca of PSG, dus toptalent vind ik hem niet want dan had hij wel meer gespeeld.. ben wel benieuwd natuurlijk hoe die het gaat doen bij Psv.

3 juli 2022 om 12:18

Nouja PSG had een mondeling akkoord om te verlengen met Simons maar hij besloot voor zijn kans te gaan bij PSV. Dus blijkbaar verkiest hij zelf een serieuze kans boven een hoger salaris.

3 juli 2022 om 12:25

Maar welk talent krijgt nou echt de kans bij PSG? Van de gebruikelijke basis daar is alleen Kimpembe afkomstig uit de opleiding, als zij een positie moeten versterken trekken ze gewoon een nieuw oliereservoir open. Afgelopen week ook weer 40 miljoen voor een nieuwe middenvelder afgetikt terwijl de jeugdopleiding van topniveau is. Bij Barca was de situatie in Xavi zijn tijd niet anders, de talenten die nu schitteren krijgen vooral door de financiële puinhoop een kans. En toen was hij uiteraard nog echt een jonkie.

3 juli 2022 om 14:09

@mousdembele, genoeg boys die kansen krijgen. Nianzou vertrok op 18 jarige leeftijd met al meer dan 10 basisplaatsen transfervrij naar Bayern, dat hele seizoen was hij nog maar 17 en als Corona er niet was geweest had hij nog meer gespeeld. Zo'n Diaby had ook al 1500 minuten ofzo gespeeld voordat hij op zijn 19e vertrok. Rabiot zat op zijn 23e al op 200 wedstrijden voor PSG. Veel jongens zijn al met 17/18/19 vertrokken terwijl ze al debuut hebben gemaakt.

3 juli 2022 om 23:55

Zowel Barca als PSG wilden beiden wel verlengen met Simons alleen hij vertrok steeds zelf. Dus hij moet wel wat kunnen. Ik hoop wel dat PSV zijn contract goed dicht heeft getimmerd want straks loopt hij ook bij PSV transfervrij de deur uit..

4 juli 2022 om 00:22

@lionaldinho84, ik kan mij niet voorstellen dat Simons tot zijn 24e in Nederland wil blijven want zo lang loopt zijn contract.

4 juli 2022 om 06:00

jawel, dat zijn goeie transfers van PSV. Helaas, zeg ik er als Ajacied bij

4 juli 2022 om 14:29

Nou, Xavi Simons, Walter Benitez, Luuk de Jong, Ki-Jana Hoever. Qua doelman en spits gaan ze er flink op vooruit, Xavi Simons is nog steeds een groot talent en ik denk dat ook Hoever prima aan zal haken bij PSV. En hoewel ik niet gecharmeerd ben van Til aangezien z'n niveau zich wel redelijk beperkt tot de Eredivisie, is hij in die competitie wel een zekerheid voor zo'n 10 doelpunten. PSV was natuurlijk al sterker dan Feyenoord, ondanks het feit dat Feyenoord de weg omhoog heeft ingezet op meerdere aspecten.

3 juli 2022 om 12:32

Psv heeft een goede keeper gehaald (waar het bij psv al jaren aan ontbrak) en Luuk is terug. Verder zijn het talenten die nog niets hebben laten zien of een boy waterman voor de breedte. PSV is prima bezig, maar absoluut geen hosanna zou ik zo zeggen.

4 juli 2022 om 14:24

Met een portemonnee waar geld in zit, kun je natuurlijk makkelijker shoppen. Feyenoord moet creatief zijn totdat het spelers verkoopt en zelfs dan blijft het uit te geven bedrag beperkt ten opzichte van wat PSV kan spenderen, laat staan Ajax. Het zou dan ook onverstandig zijn om de transferperiode van Feyenoord te gaan vergelijken met dat van Ajax en PSV.

6 aanwinsten proberen te halen van 15 miljoen, leuk man. Feyenoord gaat voor die derde plek.

3 juli 2022 om 11:31

Met 6,5 mil ongeveer 40% van het geld zal gebruikt worden voor aanwinsten stond ergens

3 juli 2022 om 11:31

Met 4,5 miljoen aan aanwinsten werden we afgelopen seizoen vrij gemakkelijk derde. Als je die tendens doortrekt, worden we aankomend seizoen tweede of derde.

3 juli 2022 om 11:42

Hahaha pas nou op, straks staan de boze jagers van AZ op de stoep.

3 juli 2022 om 11:52

Vrij gemakkelijk? Je stond maar drie punten los van Twente haha.

3 juli 2022 om 11:56

Vrij gemakkelijk? Twente was met minder kwaliteit een stuk dichterbij dan iedereen zou denken vooraf.

3 juli 2022 om 12:03

Kwalitatief is Feyenoord gewoon de 3de club van NL. Gezien het budget ook niet meer dan logisch. Voetbal wordt geregeerd door geld. Daarom wordt Ajax ook elk jaar kampioen. Dat Twente een jaartje leuk mee doet is leuk voor ze, maar dat moeten ze komend seizoen nog maar ff zien te herhalen. Idem voor een club als AZ.

3 juli 2022 om 12:06

Ik weet niet precies op wie je reageert, maar Feyenoord werd niet vrij gemakkelijk derde afgelopen seizoen. Verder ben ik het met je eens, Feyenoord is kwalitatief de derde club van Nederland.

3 juli 2022 om 12:11

Op de stelling dat Feyenoord maar nipt 3de werd. Twente speelt een seizoen boven zn kunnen en kunnen dan net aanhaken. Dat doen ze echt niet nog een seizoen. Althans die kans is niet groot.

4 juli 2022 om 14:31

Vergeet niet dat Feyenoord wel gewoon het derde salarishuis van Nederland heeft. Dat neemt overigens niet weg dat het er voor het eerst in jaren naar uitziet dat Feyenoord het technische beleid op orde heeft. Ik ben dus wel nieuwsgierig. Het zou mooi zijn als Feyenoord z'n zaakjes ook weer op orde heeft, dat AZ het goed blijft doen en dat FC Twente er ook weer structureel bijkomt (al is het nog afwachten hoelang dat duurt en of dit seizoen een uitzondering was). Dan heb je met Utrecht erbij en Vitesse (afhankelijk van de financiele mogelijkheden) een brede subtop.

3 juli 2022 om 11:38

Maar met alle eerlijkheid is Feyenoord toch ook de derde club van Nederland momenteel?

Met goed beleid en een paar aardige aankopen zouden ze kunnen verrassen maar momenteel moet eerst het gat gedicht worden met Ajax en Psv.

3 juli 2022 om 11:56

Dat gat gaat eeuwig moeten worden gedicht. Feyenoord zal best nog wel eens kampioen worden, maar eens in de 15 jaar dan.

3 juli 2022 om 12:08

Helemaal mee eens. Al is het gat met PSV miss nog te dichten, als je dezelfde externe geldschieters weet te vinden als waar ze in Eindhoven van profiteren. Ajax ligt voorlopig lichtjaren voor. Ook DE reden dat Ajax elk seizoen met 2 vingers in de neus kampioen zou moeten worden.

3 juli 2022 om 12:12

2 vingers in de neus nog wel, psv zou in principe ook alles moeten winnen als we naar budget kijken, dan zou het op de onderlingen wedstrijden aankomen.

3 juli 2022 om 12:21

Yep. 2 vingers in de neus

3 juli 2022 om 15:37

Alsof PSV echt serieus kans heeft gemaakt afgelopen seizoen.. ik als Feyenoord supporter heb geen moment het gevoel had dat Ajax geen kampioen zou worden.

4 juli 2022 om 06:04

Die Slot heeft er alles uitgehaald wat er inzat. Maar nu uittocht Malacia, Dessers, Til en wrsch Sinisterra. Dat wordt dus n hele klus om n soortgelijk team te formeren, wat ook weer helemaal ingespeeld moet raken

Ik vond dit een hele rare opmerking van Slot die me een beetje aan Advocaat deed denken. Eerst haal je een speler van 17 ergens uit de rimboe in Afrika en wordt die hier in Nederland bijna volledig aan zijn lot overgelaten, om hem daarna in de media af te maken. Hier had Feyenoord qua begeleiding meer moeten doen. En ja, het kan dat hij niet genoeg is, maar dan kan hij op zijn minst meetrainen totdat hij een nieuwe club heeft gevonden. Er stonden gisteren spelers op het veld die kwalitatief veel minder zijn (bijv. Groen, van der Zeeuw, Valk, Naujoks).

3 juli 2022 om 11:42

Die Groen is volgens mij juist een groot talent, maar verder heb je gelijk. Vond het ook niet passen bij Slot, ik denk dat ie enorm gefrustreerd was/is. Met de gang van zaken, de uitslag natuurlijk, maar waarschijnlijk ook met de houding van Baldé, die volgens mij ook helemaal niet goed traint/trainde. Dan krijg je dit. Hoop niet dat het een voorbode is voor het verdere seizoen

3 juli 2022 om 11:50

Je moet die balde eens op Instagram volgen, helemaal van het padje. Ook in tijden van Europees succes viel hij op door z'n vage posts achter een Playstation als puber. Leek helemaal niet met feyenoord of voetbal bezig. Lijkt me sterk dat dit aan begeleiding ligt.

3 juli 2022 om 12:11

Een jong menneke, dat naar een ander fucking continent gaat... als het ergens aan ligt, dan is het wel de begeleiding.

Tering, we hebben het hier niet over een gozertje dat bij zijn oom en tante een dorp verderop gaat logeren, he!

3 juli 2022 om 12:34

Toch vind ik dit altijd een opmerking waarbij het mes 2 kanten op snijd.Als ik naar bijv Azië of Afrika zou verhuizen om mijn droom na te jagen en ik moet daarvoor mijn familie en vrienden achter laten.. Dan doe je er toch alles aan om het gevoel te krijgen dat je dit offer niet voor niks heb gemaakt ? Ligt het dan aan de begeleiding of aan de mentaliteit ?

3 juli 2022 om 12:48

Klopt genieterr, en het schijnt ook vooral die mentaliteit te zijn die hem parten speelt. Is meer met dure kleding bezig dan met voetbal. Niet geheel toevallig heeft hij van de week alles op zijn instagram verwijderd

3 juli 2022 om 13:00

Natuurlijk heeft dat wel met begeleiding te maken. Het is in feite nog een kind, die vanuit helemaal niets, ineens een (voor zijn doen) enorm salaris krijgt in een land met ook nog meer mogelijkheden, en waarschijnlijk ook voor het eerst op zichzelf woont. Dat lijkt het me niet heel onlogisch dat, dat invloed heeft op zijn gedrag. Met Dermane is die begeleiding wel geboden (vanuit de zoon van Arnesen) en dat gaat gelijk veel beter.

3 juli 2022 om 13:12

De waarheid zal ergens in het midden liggen toch? Iedereen lijkt hier te doen alsof je met begeleiding gegarandeerd je focus op voetbal houdt, maar dat is natuurlijk ook niet zo. En het is ook niet zo dat Feyenoord pas na de komst van Baldé zulke begeleiding heeft opgezet.

3 juli 2022 om 15:41

Als je wordt betaald op volwassen/volwaaardig niveau, dan moeten/mogen ze je er ook naar behandelen.
En blijkbaar leverde hij nooit. Dus gewoon de waarheid zeggen en lekker laten gaan. Spijt komt van zijn kant ooit wel. Soms is een harde les heel goed, het is namelijk vast al vaker liever tegen hem gezegd en is hem ook vast al hulp aangeboden.

3 juli 2022 om 19:23

We hoeven niet uit alle hoeken en gaten verzachtende omstandigheden te trekken, want hij lijkt z'n 'morele verplichting' vooral aan huurferrari's uit te geven.

3 juli 2022 om 23:19

Ga maar eens helemaal alleen naar Azië, en daar een bestaan opbouwen. Je weet niet hoe zo’n jongen zich voelt he. Maar we weten niet hoe het zit met de begeleiding.

3 juli 2022 om 15:37

Hoe weet jij nu of en hoe Feyenoord begeleiding geeft aan deze jongen? En wat is het voor onzin te beweren dat deze jongen 'wordt afgemaakt in de media?' Slot wordt hier gewoon naar gevraagd en lult er niet omheen, ik juich dat toe. Beter dat dan zo'n trainer die liegt dat 'iedereen een kans krijgt in de voorbereiding' en zo valse hoop uitdeelt. Wat is er bovendien op tegen een jonge jongen van 19 nog een jaar in Jong te houden. Volgens mij heeft ie met deze eerlijke opmerking genoeg feedback om nog een tandje erbij te doen. Cliché overigens om een Afrikaan weer eens 'uit de rimboe' te halen; Baldé groeide op in een stad ter grootte van Zwolle. Bovendien, is het feit dat hij van ver komt reden om hem een voorkeursbehandeling te geven?

3 juli 2022 om 20:43

Ik denk dat het te maken heeft met zijn gedrag en miss inzet. Er staat ook dat slot niet tevreden was met hem binnen en buiten het veld. In belgie speelde hij ook niks klaar, eerder in de 021 eigenlijk ook heel mager. Nu zijn slory en t zand erbij die brengen waarschijnlijk gewoon veel meer dan hem

4 juli 2022 om 08:38

Ik begrijp wel wat je bedoelt met 'ergens uit de rimboe in Afrika', maar hij komt uit een stad met ongeveer hetzelfde aantal inwoners als Utrecht. Neemt natuurlijk niet weg dat de cultuurschok groot zal zijn voor een jongen van 17.

4 juli 2022 om 14:36

Ja, dit kun je eigenlijk niet maken als coach. Zoiets moet je in het openbaar veel genuanceerder verwoorden. Maar goed, Slot is in principe nog geen doorgewinterde trainer.

Balde en conteh volledige flops, 6 aanwinsten? Ben wel benieuwd hoe je dat gaat regelen dan, dan gaan er zeker wel wat bepalende spelers weg. Anders gaat je dat niet lukken hoor?

3 juli 2022 om 11:34

Aursnes, Trauner, Til, Reiss, Pedersen, Dessers. Zes versterkingen, wat hebben ze bij elkaar gekost? Misschien 4 miljoen? Het is een uitdaging, maar kan best

3 juli 2022 om 11:47

Eigenlijk heeft Feyenoord 13 versterkingen gehaald in het afgelopen seizoen: Jahanbakhsh, Til (huurbasis), Trauner, Pedersen, Aursnes, Dessers (huurbasis), Nelson (huurbasis) en Marciano (transfervrij) in de zomer en Walemark, Sandler (transfervrij), Bassett (huurbasis), Hendrix (huurbasis) en Cojacaru (huurbasis) in de winter. En volgens mij werd juist Walemark toch juist met een schuin oog op dit nieuwe seizoen gehaald, is daar dan geen vertrouwen in?

En idem dito gold volgens mij voor Bassett, dat hij met een schuin oog op dit nieuwe seizoen werd gehaald en dat de eventuele optie tot koop dan gelicht zou worden. Dus dat lijkt mij dan wel apart, want in principe kan je als soort van 'aanwinsten' voor dit nieuwe seizoen beschouwen.

En met Wieffer, Danilo en Taabouni hebben ze al 3 versterkingen binnengehaald. Wieffer voor ruim 5 ton en Danilo en Taabouni transfervrij. Weet niet wat de stand van zaken is inzake de transfer van Ian Maatsen, maar als hij komt wordt hij volgens mij gehuurd met optie tot koop?

Verder zal het denk ik afhangen wie er nog vertrekt bij Feyenoord, maar kunnen voor de rest denk ik een rechtsbuiten gebruiken als Jahanbakhsh en Walemark dus blijkbaar niet voldoen.

3 juli 2022 om 13:18

Inderdaad, en er is van iets van 24 (al dan niet huur-) spelers afscheid genomen, dus een prima renovatie. En als je Wahlemark niet meetelt is het hele rijtje dat je noemt voor net zoveel geld gehaald als Berghuis opbracht, dus Feyenoord kan prima met beperkte budgetten werken (en de aantrekkingskracht zal een stuk sterker zijn dan vorig jaar). Of het voldoende is om aan te haken bij PSV is een andere vraag, maar eerst maar eens gezond worden.

Heel lomp om dat op die manier te zeggen. Je hebt gewoon te maken met een jonge gast die je nu publiekelijk onder de bus gooit.

Daarnaast is het ook helemaal niet voordelig om zoiets te roepen als je wilt dat hij naar een andere club gaat. Dit is gewoon om wat puntjes te scoren.

3 juli 2022 om 11:36

Speelt al een heel seizoen en hij is al eerder uit de selectie gezet. Overduidelijk dat de club gewoon van hem af wil. Misschien niet heel netjes, maar die knul heeft gewoon niets met topsport te maken. Typisch geval van een gelukzoeker.

3 juli 2022 om 12:00

Mag allemaal zo zijn, maar dit soort uitspraken hoort een trainer niet te doen.

Dus omdat hij niet zo goed mag je hem maar publiekelijk belachelijk maken? Een jongen van 19? Stoer hoor.

3 juli 2022 om 12:17

Een gelukszoeker nog wel. Feyenoord heeft hem uitgezocht hè niet andersom . Feyenoord is in deze de gelukszoeker. Dan moet je ook maar op de blaren zitten als het misgaat en je verantwoordelijkheid dragen als club zijnde. Vooral als ik hier en daar lees dat het schort aan de begeleiding.

3 juli 2022 om 12:33

Wat is hier dan belachelijk aan maken? De journalist vraagt zich af waarom Balde geen minuten krijgt, Slot geeft aan dat hij niet genoeg kwaliteit heeft voor Feyenoord. Dat is gewoon een objectieve beoordeling van een van je selectiespelers. Het is niet alsof hij heeft gezegd dat Balde er geen reet van kan, of dat hij grappen aan het maken is over zijn kwaliteit.

3 juli 2022 om 13:35

@fiorenoord Ben je wel helemaal goed bij je paasei? Je noemt een speler die door Feyenoord gekocht wordt een gelukszoeker. Dan ruik ik een vleugje vooroordeel maar is goed.

3 juli 2022 om 13:41

@ad33

Jazeker, Feyenoord heeft een hoop geld voor hem betaald. Hier heeft de club hem een huis gegeven, persoonlijk begeleid en alles aangeboden. Als je dan ziet dat zo'n jongen zijn taalcursussen skipt om te gaan gamen, of dat hij meer bezig is met Ferrari's huren en merkkleding kopen dan voetballen ben je gewoon een gelukszoeker. Dat heeft helemaal niets met vooroordeel te maken, maar met een oordeel over iemand die al anderhalf jaar onder contract staat.

3 juli 2022 om 23:24

Koop dan gewoon zijn contract af als je er vanaf wilt. Feyenoord heeft hem zelf binnen gehaald, hoezo dan gelukszoeker

Ironisch dat dit een speler was waar Advocaat het juist in zag zitten…

Je kan ook je persoonlijke afkeer tegen die jongen opzij zetten en hem wat vertrouwen geven, dat is toch hetgeen dat zulke jongens nodig hebben.

Wat heb je er aan die jongen te negeren en publiekelijk de grond in te trappen?
Daarmee schaadt je die jongen maar ook de club.

Niet bepaald een helder licht deze trainer

3 juli 2022 om 11:52

"niet bepaald een helder licht deze trainer "

Dat Slot absoluut een helder lich is hebben we afgelopen seizoen gezien. Dat een Helder licht ook gewoon een uitglijder kan hebben, is een feit.

Maar ik verwacht niet heel veel meer van jou.

3 juli 2022 om 12:22

@NJfromVOL

Heeft niks te maken met een uitglijder dit is gewoon onbeschoft en onnodig. Dit is typisch de zure pruim die slot kan zijn na een verliespartij ook de reden dat hij nooit een topclub gaat coachen.

3 juli 2022 om 12:26

Wat was er dan afgelopen seizoen?

Een zeer vroege uitschakeling in de beker?
Een 3e plaats in de competitie op zeer grote achterstand van de koploper?
Of bedoel je het behalen van een Europese finale, wat meer geluk dan wijsheid was door o.a. een nooit scorende spits die er ineens 11 inschiet in Europees verband?

Afijn, al met al weet ik niet wat de prestaties van afgelopen seizoen te maken hebben met het gegeven of iemand wel of geen helder licht is.
Men mag bij Feyenoord best wel wat kritischer wezen.

3 juli 2022 om 12:37

Van de vijfde naar de derde plaats terwijl alle kenners vooraf riepen dat Feyenoord richting het rechterrijtje zou gaan na het verliezen van hun beste speler. Dan ook nog eens een Europese finale halen.
Ik hoef jou helemaal niet uit te leggen waarom Slot een helder licht is, want dat weet jij best. Je bent gewoon een trollende puber die kickt op aandacht.

3 juli 2022 om 13:12

Dat ze bij Feyenoord kritisch moeten zijn is een terechte opmerking, maar dat is wat anders dan negatief en jouw reactie ademt een en al negativiteit uit.

De derde plaats is de competitie is niet onverdienstelijk gegeven het budget en de positie van waaruit Feyenoord vandaan kwam. Het is idealistisch te veronderstellen dat Feyenoord kan meekomen met een met miljoenen smijtend Ajax (en in mindere mate) PSV. Het vertrekpunt was een sportief failliet Feyenoord met een afbraak speelstijl. Kenners voorspelden max. een 6e plaats (AZ, Vitesse en Utrecht zouden Feyenoord gepasseerd zijn). Ik hoop dat jij deze progressie ook ziet. Verder naar boven is welhaast onmogelijk als een club als Ajax en passant even in de winterstop een spits koopt voor een bedrag gelijk aan de Feyenoord aankopen in de afgelopen 2-3 jaar.

De wijze waarop je het behalen van de Europese finale afdoet, komt op mij over als iemand die het niet kan hebben dat er eens een succes(je) bij de concurrent kan worden gevierd.

De progressie in speelstijl het afgelopen jaar is ook iets wat je voor kennisgeving aanneemt?

Kortom, hoe serieus moeten we jou nemen?

3 juli 2022 om 14:40

Het behalen van een Europese finale vind ik juist prachtig, het liefst had ik gezien dat ze hem ook zouden winnen maar dat terzijde.
Sowieso hoop ik dat iedere Nederlandse club Europees succes heeft, ongeacht of het Feyenoord, Ajax, PSV of AZ is.

We moeten enkel ook met een realistische blik ernaar kijken en dan kan je niet anders concluderen dat er ook flink portie geluk bij kwam kijken, waaronder Dessers die Europees topscorer werd, wie had dat gedacht toen die werd binnengehaald?

Men staart zich teveel blind op prestaties en resultaten zonder inhoudelijk te kijken hoe die prestaties tot stand kwamen

3 juli 2022 om 14:46

Bij het behalen menig grote prestatie komt een dosis geluk kijken. Hoe kijk jij tegen de CL winst aan van Real?

Maar als we het over ontwikkeling hebben; jij zag het afgelopen seizoen toch ook wel een verschil met het voetbal onder Advocaat?
Spelers ontwikkelen zich opeens weer.

3 juli 2022 om 23:08

Jij staart jezelf juist teveel blind op resultaten, Raubaht. Het heeft Feyenoord in de competitie niet mee gezeten. Dat is geen ramp, want dat gebeurt nou eenmaal. Je kijkt alleen puur naar een 'straatlengte', terwijl spelers als Geertruida, Malacia, Sinisterra en Kökcü zich onder Slot spectaculair ontwikkeld hebben. En wat betreft Dessers.. hoezo was dat geluk? Slot liet hem renderen. Feyenoord heeft een relatief moeilijke poule glansrijk doorstaan en vervolgens Partizan, Slavia en Marseille uitgeschakeld. De laatste twee zijn vrij taaie tegenstanders. Maar goed, allemaal geluk natuurlijk.

3 juli 2022 om 23:36

Nee Raubaht, jij haalt onverwacht en onverdiend door elkaar. En als vorig seizoen zou zijn verlopen als je op voorhand had verwacht, had je inderdaad alle reden gehad om nu ook niet positief te zijn.

Dit was toen hij pas binnenkwam bij Feyenoord, toch best wel een goede speler? Kan mij wel herinneren dat hij toen volgens mij verschillende oefenwedstrijden, wedstrijden in jeugdelftallen en wat minuten speelde in het eerste van Feyenoord en vele positief over hem waren.

Wel apart dat Slot hem eigenlijk best wel hard afmaakt in de media. Zoiets hoor je eigenlijk niet te roepen in de media, want dan maak je een speler echt af.

3 juli 2022 om 11:42

Het probleem is zijn mentaliteit. Die jongen leeft niet voor de sport, maar zit naar verluid wel de hele dag te gamen en is een luxepaardje die Ferrari's huurt.
Als een speler echt veel talent heeft en iets bijdraagt wil een club dat nog weleens door de vingers zien, maar dit is gewoon einde verhaal.
Veelzeggend dat hij zelfs op het tweede Belgische niveau slechts tot 244 minuten kwam.

Baldé is geen verkeerde speler, maar past gewoon helemaal niet in de tactiek van Slot. Onder het catanaccio van Advocaat was hij prima, want kon hij met zijn snelheid lekker achter die wilde ballen naar voren aan rennen. Slot verwacht van een buitenspeler een actie met een voorzet, 2 dingen die Baldé gewoon niet heeft. Niets mis mee, maar wel gewoon doorselecteren graag.

Sandler had je toch wel kunnen houden. Prima speler als hij geen blessures krijgt

3 juli 2022 om 14:28

Vooral aan de bal sterk opbouwend

Wat een paniek hier telkens over transfers nu. We moeten nog meer dan een maand.

Het is bekend dat Slot graag werkt met Nederlandse jongens en dit verhaal typeert het weer. Dit is precies dan ook de tekortkoming van Slot. Na Feyenoord bij een buitenlandse club, zal hij ook met buitenlandse spelers moeten werken en alsnog dit soort talenten kunnen ontwikkelen. Daarnaast, slecht beleid van Feyenoord om Balde naar Waasland Beveren te sturen. Hou die jongens dicht bij huis, laat ze aan Nederland wennen en laat ze rijpen in de keuken kampioen divisie.

3 juli 2022 om 15:35

Ja, die Nederlanders als Senesi, Dessers en Sinisterra had hij eigenlijk ook liever gebankt. Wat een onzin zeg.
Balde heeft gewoon niet de mentaliteit om zijn talent om te zetten in kwaliteit en geniet vooral van het luxe-leventje hier. Overigens ligt Beveren slechts 100km van Rotterdam af, en zou hij daar juist beter moeten aarden omdat men daar beter Frans spreekt. Dat hij daar uiteindelijk maar 200 minuten mocht spelen zegt eigenlijk wel genoeg over zijn kwaliteit.

kansen.heeft die gast amper gehad, begeleiding slecht... dat mag slot zich aanrekenen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren