Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

FC Twente is het zat en houdt stadionpoorten bij 1/3 bezetting gesloten

Laatste update:

FC Twente kan niet leven met het besluit van het kabinet om één derde van de capaciteit van de voetbalstadions te gebruiken. De Enschedese club noemt de nieuwe coronamaatregelen voor betaaldvoetbalclubs 'onacceptabel' en neemt een duidelijk standpunt in. Twente laat iedereen toe of helemaal niemand, zo laat de club woensdagmiddag weten via een officieel statement.

"Deze situatie is voor FC Twente om meerdere redenen onacceptabel, daarom hebben wij in samenspraak met onze supporters- en businessgeledingen het standpunt ingenomen; óf al onze seizoenkaarthouders en sponsors mogen naar binnen, óf niemand", reageert Twente op het besluit van het kabinet om de stadions voor één derde te vullen. "Met alle seizoenkaarthouders en sponsoren zitten wij op twee derde bezetting. Donderdag is er een gesprek gepland met de lokale autoriteiten, ook daarin zullen wij ons standpunt overbrengen."

Betaaldvoetbalclubs blijven aandringen op een bezetting van twee derde van de capaciteit. "Omdat we bij aanvang van het huidige seizoen hebben aangetoond dat dit veilig en verantwoord kan", aldus FC Twente. "We kunnen niet weer zonder enig perspectief een traject ingaan. Aangezien het voor ons onmogelijk is om met één derde bezetting al onze seizoenkaarthouders en sponsors te mogen ontvangen, houden wij onder de huidige maatregelen de poorten van De Grolsch Veste gesloten tot minimaal het volgende weegmoment op 15 februari."

Betaald voetbalclubs eisen twee derde bezettingsgraad in de stadions

De KNVB, Eredivisie CV, Keuken Kampioen Divisie, clubs en de supportersverenigingen zijn het niet eens met het besluit van het kabinet om één derde van de capaciteit te benutten.Lees artikel

Eerder op de dag kwamen de KNVB, Eredivisie CV, Keuken Kampioen Divisie, clubs en de supportersverenigingen al met een gezamenlijk statement. "Alle betrokken partijen in het betaald voetbal zijn ernstig teleurgesteld over het besluit van het kabinet om slechts één derde van de stadionbezetting toe te staan", staat in een statement van de clubs. "Bijkomend voordeel is dat we met twee derde over het algemeen alle trouwe supporters die een seizoenkaart hebben gekocht en betaald kunnen ontvangen."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dat zal de overheid leren! Denk dat die dit nog eerder met een grijns lezen. Scheelt weer extra besmettingen

26 januari 2022 om 14:45

Een stadion opengooien kost natuurlijk ook geld. De seizoenskaarthouders hebben al voor hun plekje betaald en zaken als catering, personeel, handhaving en noem het allemaal maar op zijn duur. Dan maak je gewoon verlies als club. Daar heb je waarschijnlijk niet bij stilgestaan.

26 januari 2022 om 14:53

Zeker wel bij stilgestaan. Maar hoe maken ze verlies dan? Want de omzet die je boekte met seizoenskaartverkoop koppel je normaal gesproken aan de kosten die je daarbij maakt (wat je net opnoemde). Twente kan het dichthouden, maar dan innen ze geld van supporters om vervolgens expres de deuren te sluiten. Wel de baten, niet de (volledige) lasten. Daarnaast... met de redenatie van jou geldt dat juist nog meer voor 2/3e bezetting? Ervan uitgaande dat het nog steeds voornamelijk seizoenkaarthouders zijn. Nóg meer kosten

26 januari 2022 om 14:53

maar sirius, er hebben toch meer mensen dan die 1/3e al betaald dus er is op zich dan een buffer waaruit alles bekostigd kan worden voor de 1/3e mensen die wel kunnen, maar dat wil twente niet, want dan moeten ze iets van het geld waar ze nu niks voor hoeven te doen en al fijn hebben bijgeschreven voor al die gemiste wedstrijden uitgeven.

26 januari 2022 om 14:58

Omdat daar inkomsten tegenover staan die niet gehaald zijn door de lockdown. Er mocht immers geen publiek in de afgelopen maanden.

26 januari 2022 om 14:59

@juweel - Natuurlijk is die buffer er niet. De schade van de afgelopen lockdown loopt per thuiswedstrijd op in de tonnen. Ik snap dus niet waarom je denkt dat er een buffer is. Je hebt zoiets als een begroting en als er inkomsten wegvallen, ontstaat er een gat.

26 januari 2022 om 15:12

Sirius, je zei net letterlijk zelf dat de kaarten al gekocht zijn. Dat is dus omzet. Tenzij je doelt op drankverkoop e.d. wat relatief minimaal is. Dus of de omzet is al behaald, of de omzet wordt behaald als er weer publiek bij mag. En het lijkt me sterk dat een club niet minstens break even kan spelen met 1/3e bezetting

26 januari 2022 om 19:47

Ja, dat is omzet en tevens relatief nauwkeurig inbegroot. Waar het verlies vandaan komt? De stadionbezetting die 0 was tijdens de lockdown. Daardoor krijg je gaten in de begroting. Dat heb ik al een paar keer uitgelegd hier.

Helaas voor mij maar sta er volledig achter! Volstrekte nonsens om de stadions gesloten te houden!

26 januari 2022 om 14:59

Ze worden geopend, maar voor 1/3 aantal toeschouwers.

26 januari 2022 om 15:02

Je staat er achter dat ze het stadion gesloten houden, maar je vindt het nonsens om de stadions gesloten te houden? Wat bedoel je nou precies?

26 januari 2022 om 15:03

Twente houdt het zelf gesloten. Ik vind het vooral een beetje triest gedrag. We moeten het met z'n allen doen en er kan tenminste weer iets. In plaats van blij te zijn dat er weer iets mag, gaan ze verder lopen zeuren. En je maakt mij niet wijs dat je meer verlies maakt met 1/3 bezetting dan helemaal geen bezetting. Je hebt dan in ieder geval minder verlies. Als dat goed gaat, komt een volledige bezetting van een stadion echt wel. Maar ga niet als kleine kleuter nu over de grond rollen.

26 januari 2022 om 15:19

4ever4ajax, ik denk dat je onderschat welke minimale kosten het met zich meebrengt om een stadion open te gooien en deze te voorzien van alle gemakken. Dit is geen stoer gedrag van de club, gewoon een ingecalculeerde beslissing omdat het niet uit kan op deze manier. Daarnaast vinden de meeste supporters het toch niets, zo'n vrijwel leeg stadion.

26 januari 2022 om 15:30

Vooropgesteld, ik zie natuurlijk ook liever een vol stadion. En ik weet inderdaad niet wat de kosten zijn om een stadion open te gooien voor supporters (een stadion gaat immers ook open zonder publiek). Als dat dan zo is, dan zou ik als Twente zijnde ook met die berekening komen en niet met sentiment komen. We kunnen allemaal wel met zielige verhalen komen van het niet of gedeeltelijk openen, maar hebben ook simpelweg met een pandemie te maken. Ik wil graag geholpen worden als ik m'n been breek in het ziekenhuis en nog veel liever dat de moeder van m'n beste vriend behandeld kan worden voor haar k***.

26 januari 2022 om 15:34

Ik wordt zo moe van het statement "we doen het samen". Hele beleid van afgelopen jaar is gericht geweest op verdelen en buitensluiten. Van ongevaccineerden de schuld geven en buitensluiten via 2G of mensen buitensluiten via een lage bezettingsgraad. En daarna met droge ogen op TV roepen dat we het samen doen.

Het wordt ook weer lekker bij de clubs over de schutting gegooid. Hoe gaat Twente nu bepalen wie wel en niet welkom is? Worden vakken buitengesloten? Gaan we individueel lootjes trekken? Zit ik straks in m'n eentje met m'n mondkapje naar een wedstrijd te kijken zonder vrienden.

Bij Fc Twente heeft de club naast het voetbal ook een hoog sociaal gehalte. Lekker met vrienden/familie beetje zeuren over voetbal. Op deze manier wordt de hele lol eruit gezogen, dus van mij persoonlijk hoeft het dan ook niet meer. Ik steun deze actie als seizoenskaarthouder. Dan maar de daaropvolgende wedstrijd met volle bezetting.

26 januari 2022 om 15:39

@catalunya11: Natuurlijk wordt je moe van "we doen het samen" als je ervoor kiest de prik niet te nemen. Dan kies je ook alleen voor jezelf (en sluit je jezelf buiten). De plaatjes gisteren van Ernst Kuipers over ziekenhuisbezetting waren heel helder. En die gingen alleen over de ziekenhuisbezetting, niet eens over de IC-bezetting. Willen we helemaal open, dan moeten mensen gaan vaccineren/boosteren. Dan moet FC Twente die oproep doen en niet zielig gaan doen.

26 januari 2022 om 15:44

@4ever4ajax die afbeeldingen (eindelijk worden ze adequaat gebruikt tijdens de persconferentie) waren inderdaad heel duidelijk en lieten perfect zien wat de invloed is van wel/niet vaccineren. Het probleem is alleen overduidelijk dat mensen het niet wíllen zien. Statistieken liegen niet, maar ja, als iemands 'mening' net zo zwaar telt als keihard aantoonbare feiten, dan schiet dat niet op. Verder moet FC Twente inderdaad niet zo treurig doen, roep mensen op om te vaccineren óf stop met klagen.

26 januari 2022 om 15:46

Fc Twente moet een oproep doen om te vaccineren/boosteren? Wat een onzin is dat zeg. Twente vindt dat ze verantwoord open kunnen en minstens 2/3 van het stadion gevuld kan worden. Dat heeft vanuit het standpunt van Twente helemaal niets te maken met vaccineren of boosters. En als je kijkt naar de term Noaberschap, dan zorgt het al helemaal voor verdeeldheid als je met zo'n oproep komt.

26 januari 2022 om 15:48

@4ever4ajax Ik heb zelf twee keer de prik genomen onder het mom van 'we doen het samen', alleen om een paar maand later te horen dat je alsnog wordt buitengesloten als je geen derde tot en met eventueel een twaalfde prik neemt. Record na record aan besmettingen met 85% geprikt en nog steeds vasthouden dat meer prikken de oplossing zou zijn. Die derde en mogelijk vierde en vijfde prik gaat onder semi-dwang naar kerngezonde mensen die al antistoffen hebben, tegen een variant die ontzettend veel zwakker is. Dan verklein je de kans bij deze groep tot opname met een paar extra nullen achter de komma.

Al deze prikken worden in jonge mensen met antistoffen gezet, terwijl deze ook in landen gezet kunnen worden die ze vele malen harder nodig hebben en waar de nieuwe varianten vandaan komen. Dus voordat je mensen beschuldigd van egoïsme, moet je misschien erkennen dat egoïsme een relatief begrip is. Maar zolang mensen zich maar op de schouder kunnen kloppen en de moraalridder kunnen uithangen, gaan we toch lekker de hele wereldbevolking elk half jaar boosteren? Het lijkt met niet dat dit voor de lange termijn wenselijk is.

26 januari 2022 om 15:58

Backcorner, het probleem met die hele afbeeldingen die Kuipers liet zien is dat ze gewoonweg fout zijn. Die data hebben ze de hele coronacrisis al en iedere keer zit het RIVM gewoon helemaal fout. Dan komen ze met het excuus dat het bijna niet te voorspellen is, maar dat is natuurlijk onzin. Als het niet te voorspellen is, dan moet je je daar verre van weghouden, zeker als daaraan maatregelen gebonden worden die mensenlevens kapot maken. Als ik op een mistige snelweg 100 kilometer per uur ga rijden terwijl ik amper 10 meter vooruit kan kijken, dan is de kans ook groot dat het fout gaat. Zo ook het RIVM met hun voorspellingen, terwijl het beeld dat ze hebben bijna alleen mist is.

26 januari 2022 om 16:08

Dat klopt, het is ook lastig te voorspellen. Ik had het hier met name over de ziekenhuisopnames (dus niet alleen IC). Als je het verband tussen wel en niet vaccineren en de kans op een ziekenhuisopname of ernstige ziekte niet ziet, dan wíl je het niet zien of je bent simpelweg blind (doel niet op jou hier, in het algemeen). Verder is het natuurlijk te simpel gesteld dat je dan maar helemaal niet meer moet voorspellen. Als je dat niet doet, heb je sowieso 0 controle over wat dan ook. Niet wenselijk, daarbij kan je dan niemand een voorspelling geven (waar velen toch behoefte aan hebben), of die nou accuraat is of wat minder accuraat. Daarbij: alles wat ze nu niet goed doen, kunnen ze voor een volgende epidemie of pandemie (of dat nou onder dieren of mensen is of voor mijn part bomen) weer gebruiken als nieuw opgedane kennis en data.

26 januari 2022 om 16:55

Ga jij zelf ook naar het stadion wekelijks? Lijkt me niet want anders kan je dit toch niet accepteren? Stel dat je net die ene wedstrijd mist waar je het hele jaar naar uitkijkt en al je vrienden wel mogen. Slaat toch nergens over. Voor wat hebben ze dan al die Field lab testen gedaan?

26 januari 2022 om 17:25

@blaugrana11
Ik ga zelf ook altijd wel, maar kan er toch mee leven dat ik misschien een leukere wedstrijd zal moeten missen. Heel simpel, als we voetbal open gooien, gaat elke andere sector ook klagen.
Wacht effe een paar weekjes en we kunnen meer.

@catalunya11
Nooit opgevallen vroeger dat je met je jeugd vaccinaties ook boosters kreeg? Nou ik kan het je vertellen, antwoord is ja.

26 januari 2022 om 17:58

Maar Backcorner, dat is leuk. Maar kom dan met de juiste data. Aangeven hoeveel verschil de booster maakt en dan aankomen met een grafiekje uit de tijd dat er nog geen boosters werden gezet, dat is natuurlijk idioot. Dat werkt bij mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is, maar aangezien het vertrouwen in de overheid flink is gedaald in afgelopen half jaar als het om deze kwestie gaat, zul je dus met goede logische dingen moeten komen om het standpunt kracht bij te zetten. Niet met dingen komen als een onderzoek van de TU Delft over 2G en 3G en dit dan helemaal anders vertalen als de conclusie van dat onderzoek (dat 3G amper nut heeft, hebben ze veranderd naar 15% minder besmettingen, 3 keer zoveel als het maximale effect uit het onderzoek). Het is gewoon een trieste bedoeling en angst blijft regeren, terwijl ze de maatregelen niet meer kunnen onderbouwen met data en logica, deels mogelijk ook doordat de juiste data nog niet beschikbaar is, maar mogelijk ook omdat de juiste data niet in het straatje van de overheid past.

26 januari 2022 om 18:54

Als Kuipers juiste cijfers/plaatjes zou gebruiken zou het inderdaad mooi zijn. Dat doet hij echter niet. Zie hiervoor oa uitgebreid artikel bij de NOS om half vijf vanmiddag..

26 januari 2022 om 19:01

Juist, dat is inderdaad onbegrijpelijk, want het is niet alsof ze niet de beschikking hadden over de adequate data. Ik kan er echt met m'n kop niet bij, door dergelijke amateuristische zaken verliezen ze inderdaad meer vertrouwen, ongelooflijk stom. Ook de persconferentie met van Dissel een tijdje geleden is een mooi (of nou ja, treurig) voorbeeld. Die man was 10 minuten lang aan het vertellen over (ik meen) de destijds nieuwe variant. Maar dan wel in voor 95% van het publiek volkomen onbegrijpelijke taal, vol met woorden die niet veel mensen kennen. Een ander voorbeeld van onkunde is dat ze echt recent pas begonnen zijn met het visualiseren van cijfers tijdens persconferenties voor mensen die het allemaal niet zo begrijpen. Het kabinet doet genoeg dingen die gewoonweg stom/dom zijn te noemen. Ik vraag me af en toe ook af of ze nou eenmaal werkelijk zo amateuristisch zijn. En dan is dit Nederland hè, moet je nagaan hoe het er in wat minder geciviliseerde landen aan toe gaat.

Neemt niet weg dat het nog niet klaar is, ook al vindt niemand dat leuk. Ook nu is het heel simpel: té veel besmettingen is een té hoge druk op de zorg.

27 januari 2022 om 01:06

Maar dan blijft over. Wat is te veel besmettingen en wanneer is de druk op de zorg te hoog? Daar zijn sowieso al de mening flink over verdeeld en wat we daarin missen is een breder beleid. We moeten natuurlijk niet alleen naar de ziekenhuizen kijken. Ik denk dat veel mensen ondertussen behoefte hebben aan een open samenleving en misschien is het juist het moment om de samenleving voor iedereen die niet bij de risicogroepen hoort te openen. En juist voor de risicogroepen een ander beleid te hanteren. De groep 60+ is immers de groep die de samenleving gegijzeld houdt, niet de ongevaccineerden, zoals de overheid ons graag wil laten geloven.

27 januari 2022 om 01:08

Kort gezegd is het tijd voor een beleid dat zegt: alles gaat normaal open en blijft open, hoe krijgen we dat voor elkaar? Een lange termijn visie dus, iets wat de gemiddelde regering niet heeft, want ja, ze moeten wel populair zijn bij de volgende verkiezingen over een paar jaar.

27 januari 2022 om 04:29

En de plaatjes blijken dus FOUT. Lees het Volkskrant artikel erover van vanmorgen, ook op Facebook. De grafiek klopt niet waarsch onbewust gedaan, maar vandaag blunderde hij weer met de zgn 15% die 2G zou opleveren. SP en PVV waren alert en Kuipers ging echt nat in het coronadebat: 2G heeft GEEN bijdrage!!! ) zie onderzoek TU Delft)

Tja, natuurlijk een logisch standpunt. Met een bezetting van 33 procent zijn de kosten hoger dan de baten, zeker voor clubs met het stadion zelf in beheer. Dan loop je niet alleen flinke omzet mis, maar maak je ook nog eens verlies.

26 januari 2022 om 15:36

Seizoenkaarthouders betalen ook gewoon voor deze wedstrijd hoor. Dat ze dat niet op de wedstrijddag zelf doen betekent niet dat je die inkomsten hier niet mee hoeft te rekenen.

26 januari 2022 om 15:39

Die inkomsten zijn opgenomen in de begroting net als overige inkomsten. Wat moeten ze dan doen, de boel opengooien voor 33 procent en schulden maken?

26 januari 2022 om 16:01

Hoe kom je er bij dat je met een bezettingsgraad van 33% geen winst maakt? Er zijn Nederlandse clubs die daar over een heel seizoen gezien maar net boven zitten. Denk je dat die bij elke wedstrijd verlies leiden? Dan zijn er zo een paar failliet.

26 januari 2022 om 16:57

Dat is gewoon niet waar benzema. Elke club heeft gemiddeld iedere wedstrijd minimaal 60% van de capaciteit gevuld, en de meeste clubs altijd boven de 90%. Supporters in Nederland zijn heel loyaal.

26 januari 2022 om 18:17

Niet in de Jupiler League. Google maar.

26 januari 2022 om 19:45

Maar we hebben het hier over FC Twente, niet over de Jupiler League. FC Twente geeft zelf aan dat de lasten bij 33 procent hoger worden dan de baten. Vergeet niet dat FC Twente zaken zoals de catering e.d. ook in eigen beheer heeft. Het is moeilijk om winst te halen uit 33 procent als er ook nog eens allerlei voorwaarden aan verbonden zitten.

Dit zal iedere club moeten doen in Eredivisie en Kkd want als alleen Twente het doet heeft het al helemaal geen succes van slagen.
Maar als alle andere clubs volgen om op dit moment de deuren gesloten te hebben totdat er in een vol stadion gespeeld mag worden, benieuwd hoe de overheid dan reageert maar die zullen er toch wel laks aan hebben.

26 januari 2022 om 14:45

Overheid vindt dat prima. De supporters daar in tegen....

26 januari 2022 om 14:45

Waarom zou de overheid lege stadions erg vinden? Zoals hierboven vermeld: dat scheelt alleen maar besmettingen.

26 januari 2022 om 15:10

Heb jij bewijs dat het besmettingen gaat schelen? Nu de kroegen open zijn gaan de supporters daar wel hun wedstrijdjes kijken. Verder zijn de sportkantines ook weer open en gaan mensen bij elkaar thuis de wedstrijden kijken. Ik denk dat het allemaal vrij weinig uitmaakt qua hoeveelheid besmettingen.

26 januari 2022 om 16:31

Kom op Teesboer, het is heel aannemelijk dat het besmettingen scheelt. In een 2/3e vol stadion zitten meer mensen dan thuis, in de kroeg of whatever. En veel van die mensen die anders naar een stadion gaan, blijven nu (precies wat jij zegt) thuis en kijken zelf. Dat scheelt gewoon besmettingen. Dat betekent niet dat de stadions dicht moeten he, dat kan best een risico zijn dat je aanvaardt (zeker met het minder ziekmakende Omikron).

26 januari 2022 om 14:49

Want dat zal ze leren? Wie moet dan precies wat leren? Alle clubs spelen zonder toeschouwers, hoe 'pak' je de overheid dan aan? Het zal hen een rotzorg zijn of er publiek komt of niet. Maximaal 1/3 vol. Dus 0 vol is precies volgens de regels.

26 januari 2022 om 15:04

Hoe de overheid dan reageert? Die zijn er alleen maar blij mee, hoe minder besmettingen hoe beter.

26 januari 2022 om 15:06

Achja die supporters gaan dan allemaal bij elkaar zitten of in de kroeg de wedstrijd kijken. Denk je echt dat er dan minder besmettingen zijn?

26 januari 2022 om 15:11

Ja, dat denk ik. Ik geloof namelijk niet dat die supporters állemaal bij elkaar of in de kroeg gaan zitten. Ik denk dat een groot gedeelte toch gewoon thuis op de bank gaat kijken. Hoe dan ook: het zal de overheid niet deren dat Twente het stadion dicht houdt.

26 januari 2022 om 15:13

In het stadion moeten ze tenminste nog 1,5 meter uit elkaar zitten, dat gebeurd in sportkantines en kroegen echt niet overal.

26 januari 2022 om 16:00

In de kroeg en sportkantines moet dat net zo goed. En daar gebeurt het misschien niet altijd, maar de vorige keer dat die regel in de stadions van toepassing was, zagen we dat het daar ook vaak totaal genegeerd wordt.

Eigenlijk zeggen ze, dit kost meer dan dat het oplevert. Dus we gaan het niet doen.

26 januari 2022 om 16:10

Eigenlijk zeggen ze, wij willen wel geld ontvangen van alle seizoenskaarthouders en sponsoren, maar we willen jullie liever niet het stadion openen.

Heel goed. Ik ga ook niet als mijn mede seizoenkaart houders niet mogen.

Terecht, klasse Twente! Van mij apart sluit Feyenoord hier direct bij aan! Of alle seizoenskaarthouders en sponsoren of niemand, laat je horen en vecht voor je rechten. Deze vreemde maatregelen moeten maar is ophouden, ga leven ipv schuilen.

26 januari 2022 om 14:48

Ik verwacht dat elke club met een flinke omzet en exploitatie er hetzelfde in staat. De lasten zijn met deze bezetting hoger dan de baten, waardoor clubs niet alleen omzet mislopen, maar zelfs verlies maken.

26 januari 2022 om 14:54

Vitesse heeft een prima omzet, maar ik denk toch met een 1/3 bezetting er net iets meer toeschouwers zijn dan de helft van normaal. Vitesse betaalt maandelijks een flinke huur en zo is er toch sprake van inkomen.

26 januari 2022 om 15:05

Vitesse heeft ten eerste het stadion niet zelf in beheer en ten tweede begroot je de omzet uit de stadionbezetting relatief accuraat in. Bij Vitesse is er sowieso weinig publiek. Dat is natuurlijk heel anders bij FC Twente die het stadion in eigen beheer hebben en waarbij de thuiswedstrijden door zo'n 25.000 tot 26.000 mensen bezocht worden. Dan ga je de effecten van dit soort maatregelen natuurlijk veel harder voelen.

26 januari 2022 om 14:55

Serieus...er is geen hond die hier wakker van gaat liggen als de clubs dit doen. Den Haag vindt het alleen maar prima zo. Laat je horen? Wat denk je nou dan? Dat ze nu gaan zeggen oh vooruit je mag helemaal vol? Als clubs dit al uit zichzelf doen dan duurt het alleen maar langer. Den Haag denkt nu ook ok prima joh.....dan laten we het voorlopig zo.
Deze actie is juist helemaal niet goed. Dit zorgt er alleen maar voor dat het langer gaat duren.

26 januari 2022 om 14:59

Vecht voor je rechten? Manmanman, jouw reacties worden steeds triester. Wees blij dat er weer 1/3 mag. Als dat goed gaat zit het over een paar weken weer vol. Nee, Deenb vindt het weer eens te matig. Verrassend weer.

26 januari 2022 om 15:09

@deenb: Nee, het bericht moet zijn: Ga boosteren ipv schuilen. Dan kan alles straks weer compleet open. Kuipers kwam gisteren weer met een treffend plaatje waarbij je ziet dat geboosterde mensen amper in het ziekenhuis komen, laat staan IC.

26 januari 2022 om 15:52

@4ever4ajax, ga boosteren? Mag ik nog zelf uitmaken of ik die zooi in mijn lichaam krijg?
Je hebt je goed beet laten nemen de laatste 2 jaar. Iedereen een booster en dan kan alles straks weer compleet open. Geloof je het zelf nog ?? Tot er in September toch weer wat berichten opdoemen over een onbekende variant, misschien toch wel erg ziekmakend. Erg zorgelijk allemaal blablabla. Toch iedereen nog een extra booster voor de zekerheid?!! Onthou het maar, die extra prik komt hoor.

Misschien wat meer onderzoek doen dan alleen luisteren naar wat Kuipers zegt. Er ligt nu niemand op de IC met Corona zonder onderliggend lijden/ hoge leeftijd/ etc. Gelukkig zijn er steeds meer kranten (telegraaf/ ad) die berichten over de foutieve cijfers de afgelopen twee jaar. We worden echt bang gemaakt voor snot! Twee jaar geleden praten we over doden, daarna opeens over IC opnames en nu alleen nog maar over besmettingen. Vreemd he?!

26 januari 2022 om 16:00

@jmaassen: Je maakt jezelf volstrekt belachelijk. Maar prima dat je achter een Yoga-instructeur aanloopt, dat moet je zelf weten. Je conclusies over de IC klopt echt totaal niet. M'n zusje is arts in het UMC en weet precies wat er op de IC ligt, dat is een heel ander beeld dan jij hebt (en precies in lijn met wat Kuipers zegt). Mensen als jij proberen anderen bang te maken voor de overheid en alleen maar extra angst te zaaien.

26 januari 2022 om 16:07

Als we chronologisch praten over doden, daarna IC opnames en nu alleen besmettingen, dan heeft het toch gewerkt?

26 januari 2022 om 16:35

Als ze volgende week moeten kruipen door de stad omdat Omnikrom besmettelijk is op 1,5 hoogte maken ze kruipend een rijtje.

26 januari 2022 om 19:05

@westend Hoho, je moet nu geen eenvoudige en logische redenatie hier neer zetten. Dat gaat nogal ver voor sommigen. Emotie verblindt, dat blijkt de afgelopen tijd wel (en veel mensen zijn gewoonweg niet capabel om grote zaken te overzien). Maar goed, ik kan geen fietsband plakken, wie is nou echt de sukkel

27 januari 2022 om 04:33

Plaatjes bleken fout
ZELFS de VK signaleerde dat vanmorgen. Op FB heb ik mijn uitgebreide comment gegeven: Kuipers gaat 2 x nat, met de plaatjes en met de 15%
Probeer het wel bij te houden he!! 2G is onzin zegt de TU Delft

27 januari 2022 om 08:39

Goos. Insmeren met zeepsop. Band oppompen. Wachten tot je belletjes ziet ontstaan: dichtplakken .

27 januari 2022 om 08:42

Stond dat op facebook? Dan is het waar! En als de TU Delft (een technische universiteit) zegt dat het onzin is, nou dan is het al helemaal waar. Ik zeg maar zo, ben je ziek: dan ga je naar de garage.

Ik heb die Kuipers wel hoog zitten eigenlijk.

Twente laat iedereen toe of helemaal niemand. Nou dat is dan duidelijk toch: helemaal niemand. Je kan er van alles van vinden, maar dat zijn toch gewoon de huidige regels. Je bent als club niet boven alles en iedereen verheven. Wat maakt voetbal de uitzondering en niet (bijvoorbeeld) de horeca en theaters? Denk dat laatstgenoemde het financieel veel zwaarder hebben. Dat staat los van wat je over besmettingen e.d. vind.

Die clubs hebben zich natuurlijk sowieso niet populair gemaakt. Wel wijzen naar overheden aangaande opening. Maar andersom hadden de overheden volgens mij ook een vraag neergelegd wat de clubs gaan doen tegen alle supportersrellen en ongeregeldheden. Daar hebben ze toch een dikke maand de tijd voor gehad, maar dat blijft angstvallig stil.

26 januari 2022 om 14:47

Westend? Eeuhmm... zowel vanuit Horeca als Theaters hoor je toch ook flinke ontevredenheid over de zogenaamde 'versoepelingen'?

26 januari 2022 om 14:53

Je hoort teleurstelling en tegelijkertijd blij dat ze weer open kunnen. Maar geen kroeg of theater die 'theatraal' (haha, woordgrapje) zich zo laten kennen. Want je weet als kroegje ook dat wanneer er een boa langsloopt, je meteen de deur dicht kan gooien.

26 januari 2022 om 14:57

Die Horeca moet niet miepen. Ze mogen van 05:00 tot 22:00 open. Lekker geld verdienen.
Mogen ze eindelijk weer en dan is het nog niet goed.

26 januari 2022 om 14:57

Westend. Dan heb je blijkbaar niet goed opgelet. Er zijn genoeg theaters en voorstellingen die al hebben aangekondigd niet door te gaan omdat het tegen 1/3e capaciteit geen zin heeft en er meer verlies wordt geleden dan met dicht blijven. Binnen horeca is wat dat betreft qua verdienmodel natuurlijk wel iets makkelijker op te vangen.

26 januari 2022 om 15:02

Als jij een kroeg had gehad dan had jij wel anders gepiept 😉

26 januari 2022 om 15:29

De kroegen moeten niet miepen. De kappers moeten niet miepen. De voetbalclubs moeten niet miepen. Het enige dat je moet doen, is ermee dealen.

26 januari 2022 om 15:38

Lekker gemakkelijk lullen als je inkomsten afhangen van je baan. Ik ben echt zo blij dat ik een baan heb die ik nog steeds kan uitoefenen ondanks corona.

26 januari 2022 om 18:49

Restaurant kunnen inderdaad niet klagen. De kroegen een beetje, maar nachtclubs hun deuren zijn al 2 jaar gesloten. Die mogen 1000% zeker klagen. Daarnaast mag iedereen gewoon klagen. Er is werkelijk geen enkele, maar ook geen enkele reden om niet gewoon weer terug te gaan naar het normale leven.

26 januari 2022 om 14:50

Als je het stadion in eigen beheer hebt dan is dát je theater...

26 januari 2022 om 15:50

En in theaters mogen maximaal 1250 man..

26 januari 2022 om 18:51

Een theaterzaal voor grassprietje 1, 2, 3 ect ect. Kom je misschien alsnog op 100% bezetting😂. Ik maak nu natuurlijk een grapje, maar ik vraag me af of je niet op een manier de regels kunt omzeilen.

26 januari 2022 om 19:52

Dat gaat moeilijk Musi26. Dan gaat er snel gewezen worden naar de 1,5 meter afstand. Daarmee kom je bij lange na niet aan de een derde.

26 januari 2022 om 14:52

Da's wel een hele slechte vergelijking. Je legt een totaal verschillend probleem neer ter vergelijking, terwijl dit gewoon met een logische denkwijze te maken heeft. Een stadion opengooien kost geld en zeker betreft een club met een eigen exploitatie. Met een bezetting van 33 procent kost die exploitatie meer dan het opbrengt. Je maakt dus in weze met thuiswedstrijden verlies. Dat had je zelf ook na kunnen gaan.

26 januari 2022 om 14:54

Ja je doet het dus voor je supporters. Dus het alternatief is dicht houden. Maar dat had je zelf ook na kunnen gaan. Het is waar je het nu mee moet doen.

26 januari 2022 om 15:02

@westend. Alleen is Sirius zijn redenering een logische gezonde bedrijfsmatige redenatie en zou jouw 'geld wegbranden methode' misschien bij een goede doeleninstelling nog doorgang kunnen vinden, maar niet bij een club die levensvatbaar moet blijven natuurlijk.

26 januari 2022 om 15:08

@westend - FC Twente heeft niet net als Ajax nog even tig miljoen euro liggen om gaten te dichten en het stadion met verlies open te gooien voor de supporters. De eerstgenoemde ging voor het eerst weer zwarte cijfers schrijven tot een nieuwe lockdown roet in het eten gooide. Die kunnen niet zomaar even extra kosten maken tegenover een negatief rendement.

26 januari 2022 om 15:25

Ik ben het er niet mee eens en ook als business case valt er wat over te zeggen. Je laat namelijk iedereen met een seizoenskaart het volledige bedrag betalen, maar daar staat vooralsnog niks tegenover. Daarbij betekend 1/3 open ook dat je niet je volledige (steward) bezetting hoeft in te zetten. Je kan er best voor kiezen om bepaalde toegangspoorten gewoon dicht te houden. Maar daarbij zijn de aanvullende kosten voor 'spelen met publiek' niet zo significant hoog dat 1/3 bezetting meteen een verliespost betekend. Op zijn hoogst is het ook een tegemoetkoming naar alle supporters die de afgelopen weken wel hebben betaald, maar thuis hebben gezeten.

26 januari 2022 om 15:28

Die tegemoetkoming zal mij echt een worst wezen, we hebben de laatste jaren al vaker tegemoetkomingen naar de club gedaan. Dit kan er ook nog wel bij wat mij betreft, ik ben wel blij dat ze een standpunt durven innemen.

26 januari 2022 om 15:33

Een standpunt innemen waar je alleen je eigen achterban mee dupeert. Het zal een overheid een zorg zijn of er publiek is. En ik denk dat een tegenstander het ook wel lekker vind om te spelen zonder dat Twente haar eigen supporters heeft. Je wint met dit standpunt eigenlijk helemaal niks, want je maakt hem in principe nergens naartoe.

26 januari 2022 om 15:39

Ik lees tot nu toe bijna alleen maar positieve reacties van Twente supporters op dit standpunt, dat winnen ze in ieder geval wel 😉 Noaberschap is iets dat heel erg leeft in Twente, met z'n allen of helemaal niet.

26 januari 2022 om 15:46

Twente heeft naar de statistieken gekeken en gezien dat ze zonder supporters meer punten halen dan met. 😜 En ik denk dat de achterban duperen wel meevalt, ook die begrijpen dat het open gooien van het hele stadion, want dat moet als je voldoende afstand moet houden, meer kost dan het oplevert, personeel in alle barretjes, stewards, verwarming, elektriciteit. Etc.

26 januari 2022 om 15:52

Hou me ten goede, ze moeten het helemaal zelf weten natuurlijk. En als al die seizoenskaarthouders het inderdaad allemaal maar prima vinden (ze hebben natuurlijk niet iedereen gesproken, maar dat gaat via een vereniging), dan doen ze het lekker zo. Snap alleen nog niet helemaal hoe je verlies kan maken door 1/3 open te doen in plaats van 2/3 (want dan passen alle seizoenskaarthouders en sponsoren er in), als alle genodigden (dus de seizoenskaarthouders en sponsoren) op voorhand al hebben betaald. Aan die horeca in de stadions verdien je ook weer niet zo verschrikkelijk veel (als het al eigendom van de club is).

26 januari 2022 om 15:54

Personeel in alle barretjes, stewards? Als het goed is hoef je die dus ook niet open te doen of hoef je maar voor 1/3 te gebruiken. Die supporters die komen, hebben toch al betaald. Wat verwarming en elektra betreft: hebben ze daar verwarming? Ik zat bij Feyenoord altijd met een wollen sjaal en wanten aan. Kan me haast niet voorstellen dat ze een verwarming aandoen in een open stadion :D

26 januari 2022 om 15:56

Je komt denk ik niet vaak in de Grolsch Veste, beetje gechargeerd maar de horeca is bij Twente zo'n beetje de grootste inkomsten bron. En ja alle zijden moeten open omdat het publiek nu eenmaal verdeeld over het hele stadion moet worden. Het is niet zo dat je maar 1 tribune hoeft open te doen.

26 januari 2022 om 16:02

Nop, nooit geweest. Bij de Kuip hebben we alleen dat vieze 0,0 bier. Dus ik doe het 90 minuten zonder. Die kleffe kroket laat ik ook aan me voorbij gaan :D. Ik ben overigens wel heel leuk op feestjes hoor.

Edit, alle zijden moeten open, maar kan je bij binnenkomst in de poort niet gewoon omlopen...? Je kan in elk stadion eenmaal binnen heel de ring wel rondlopen. Heb je niet alle toegangspoortjes voor nodig. Beetje creatief zijn kan ook best. Maar zoals ik zeg: alle kaarten zijn toch al betaald. Je inkomsten heb je al gehad. Je hoeft alleen nog maar je service te verlenen.

26 januari 2022 om 16:02

@westend - De omzet vanuit die horeca ligt bij FC Twente tussen de 4,5 tot 5 miljoen euro. Da's gewoon serieus geld voor een club als FC Twente.

26 januari 2022 om 16:25

5 miljoen horeca per thuiswedstrijd? Flinke bijvangst. Hoop voor ze dat ze de horeca in eigen beheer hebben dan (en zo ja: dan moet je het personeel nu toch ook gewoon doorbetalen). Maar zonder horeca moet je het ook gewoon redden. Je basisinkomen blijft (in dit geval) je ticketprijs. Enige dat zeker is.

26 januari 2022 om 18:55

Tegemoetkoming? Juist tegenover gestelde. Bij 1/3 zal ajax weer gaan loten. Word je uitgeloot, dan heb je geen recht op teruggave en moet je dus alleen in het stadion zitten. Ja zo werkt dat als je niet uit 1 gezin komt.

26 januari 2022 om 19:39

@westend - 5 miljoen euro per jaar en de horeca is in eigen beheer.

27 januari 2022 om 08:33

Maar Musi. Als je geen loting doet moet je iedereen terugbetalen. Dat is vanuit het oogpunt van de club toch nog duurder?

Heerlijke actie twente. Voetbal is van iedereen!

26 januari 2022 om 16:50

...die geld genoeg heeft om seizoenskaarthouder te worden

26 januari 2022 om 16:53

Paar honderd euro per jaar hoef je niet het vermogen van Bill Gates voor te hebben toch? Kan het prima missen, maar woon wel in Amsterdam wat veel reiskosten scheelt om bij de Arena te komen. Kan wel een duur grappie worden als je wat verder weg woont..



Nou daar ligt iedereen in Den Haag wakker van.....not
Die vinden dit alleen maar beter. Ik snap het hoor hoe twente zich voelt , maar ze hebben alleen zichzelf hier mee.

Nou, geen toeschouwers in Twente dus. Dit doet Twente helemaal zelf, kan je het kabinet niet verwijten.

26 januari 2022 om 15:13

Een stadion voor 1/3 gevuld is toch geen klap aan. Ik zit dan net zo lief thuis voor de tv en volgens mij de meeste supporters met mij. Daarnaast kost het de club meer dan het oplevert dus eigenlijk is er geen enkele reden om het te doen.

26 januari 2022 om 15:56

Maar wat is dan de reden om slechts 1/3 te doen? De ziekenhuisaantallen dalen al weken, deze variant levert niets meer op dan verkoudheidsklachten. De enige reden is dat een besmetting betekent dat je thuis moet blijven en niet mag werken. Daarom komt er een hogere werkdruk in de ziekenhuizen bijvoorbeeld maar dat is een regel die de overheid zelf maakt!

Enige remedie, behandeld als de sodemieter deze hele variant als een verkoudheid! Normaal ging je toch ook gewoon werken als je verkouden was en beetje ziek? Waarom kan dat nu dan niet? Pure angst voor iets wat er helemaal niet (meer) is.

Ik vind het een prima standpunt, maar ik ga ervan uit dat ze dan wel gekort gaan worden in de coronasteun. Klinkt misschien vreemd, maar als je er zelf voor kiest veel geld mis te lopen, dan kan je daarvoor moeilijk je hand voor ophouden.

26 januari 2022 om 15:08

Er staat toch heel duidelijk in het artikel dat het zo juist meer geld kost dan het oplevert volgens mij.

26 januari 2022 om 15:51

Ik heb daar persoonlijk mijn bedenkingen bij.

26 januari 2022 om 16:30

Dat staat er toch helemaal niet. Kun jij aangeven in welke zin je dat leest? Er staat:

"aangezien het voor ons onmogelijk is om met één derde bezetting al onze seizoenkaarthouders en sponsors te mogen ontvangen"

Ofwel alle seizoenskaarthouders en sponsoren hebben al betaald. Er staat dat 2/3 al is verkocht en dat ze normaal 1/3 over hebben voor de vrije verkoop. Dus doe je het stadion open voor 1/3, moet je de helft gaan inloten. Komt verder geen cent bij: want die mensen hebben al betaald. Niemand krijgt (vooralsnog) zn geld terug hoor.

26 januari 2022 om 17:13

Ik zou zweren dat het ook in dit artikel stond (zo niet dan excuses aan Janssen), maar het staat in ieder geval in de officiële verklaring op de fctwente website."...Bovendien kost voetballen voor grotendeels lege tribunes ook nog eens veel meer geld dan dat het oplevert."

26 januari 2022 om 18:35

Als er 10.000 in kunnen die 20 euro betalen heb je al 2 ton binnen. Dan nog inkomsten uit de horeca. Voor dat geld moet je het stadion toch wel kunnen openen?

Want bijvoorbeeld lichtmasten branden nu ook, dus dat moet je niet meerekenen. Het gaat alleen om extra kosten omdat er publiek bij komt.

Ik vind het als Twente supporter prima, 1/3e gevuld is allemaal net niks. Nagenoeg geen sfeer en gezelligheid. Je kunt niet met je vaste groep supporters de wedstrijd bezoeken. Dan nog maar ff wachten tot we er allemaal weer in mogen.

Dat nu onderhand maar is iets aan de salarissen van spelers word gedaan ipv iedere keer te wijzen naar de overheid wat ze wel of niet goed hebben gedaan. Je hebt nu al 2 jaar te dealen met deze maatregelen. De horeca is nog veel harder geraakt dan de voetbalwereld anders waren de salarissen al lang gehalveerd! Maar wel je handje ophouden voor staatssteun

26 januari 2022 om 15:15

Dit ben ik dus helemaal met jou eens. Bizar dat er tonnen steun naar voetbalclubs gaan zodat die weer een zeer matige linksback die op de bank zit weer kunnen voorzien van een nieuwe Lamborghini.

Of iedereen, of niemand. Goed standpunt. Dat betekent dus ook geen CTB, 3g/2g/1g. Net zoals in steeds meer landen.

Persoonlijk vind ik dit echt een waardeloos besluit van mijn club. Ik kan niet wachten om weer naar het stadion te gaan. Daarvoor betalen we toch ook voor een seizoenskaart? Desnoods op eenderde..
Tuurlijk wil ik ook het liefst een volle Veste maar het is wat het is. Hier help je niemand mee en het is een lange neus naar een groot deel van onze supporters.

26 januari 2022 om 15:27

Hier heb jij wel een goed punt Jansen, dit besluit is wel een beetje schijt aan de eigen betalende supporters. En waarschijnlijk zal de club aan het eind van het seizoen wel weer smeken om het geld voor die seizoenskaart zoveel mogelijk te laten zitten.

26 januari 2022 om 15:44

Dat laatste verwacht ik inderdaad ook, maar heb nu echt meer het idee: waarom afzien van compensatie wanneer de club zelf de deuren dicht houdt?

Ik heb er wel het vertrouwen in dat deze maatregel alleen zal gelden voor de wedstrijd tegen Vitesse, en dat daarna ook deze regel wordt losgelaten (en er meer toeschouwers mogelijk zijn). Zekerheid heb je natuurlijk nooit.

De overheid hoopt waarschijnlijk dat alle clubs dit zeggen, scheelt erg veel rellen.
Bij de vorige opening was het week op week raak. Helaas kan je het niet meer langer op Corona gooien

26 januari 2022 om 15:59

Wat dat betreft hebben die clubs ook geen goodwill gekweekt in die periode. Die overheden hebben gevraagd om een plan van aanpak over de manier waarop clubs willen omgaan met alle rellen. Daar is geen gehoor aan gegeven (alles is moeilijk moeilijk moeilijk). En dan ga je wel eisen/ verzoeken om een handreiking aan dezelfde overheid. Ik kan me goed voorstellen dat ze daar in Den Haag dan ook denken: zoek het ff uit. Al had je wat meer effort laten zien, had je nu misschien ook meer voor elkaar gekregen.

Misschien kunnen ze Munsterman terughalen, die regelt dat wel joh in de boeken.

26 januari 2022 om 15:56

Hahaha, ik zie het al voor me ook: afgeladen Veste maar in de boeken van Jopie staan 7.445 toeschouwers.

26 januari 2022 om 16:22

Hahaha, volgens de boeken van Jopie had Twente al een stadion met 45000, pak daar 1/3e van en je hebt al 50 procent meer dan de realiteit obv 30000 stoeltjes.

Prima, dan laat je toch geen supporters toe. Het zijn altijd diegene die geen verantwoording dragen die altijd maar blijven zeuren. Stadions voor 1/3 gevuld, nee we willen 2/3 gevuld, horeca en cultuursector tot 22:00 open, nee we willen tot 23:00 open.

Wees nou maar gewoon blij dat je 1/3 mag vullen, en als dat goed gaat, dan kun je over 3 weken waarschijnlijk weer naar 2/3 of zelfs volledig gevuld.

26 januari 2022 om 16:20

Die mensen hebben allemaal ook een zeer goede reden om te zeuren, het scheelt namelijk erg veel inkomsten. Ik weet niet of jij persoonlijk afhankelijk bent van soortgelijke inkomsten? Zo niet, dan heb je wat mij betreft weinig recht van spreken hier.

26 januari 2022 om 16:48

Want dan mag je niets zeggen of vinden? Het is gewoon een start om te kijken of dit goed gaat. En als FC Twente het economisch niet ziet zitten om voor 1/3 open te gaan dan doen ze het niet. Ook prima. Ik snap dat ze het vervelend vinden maar er is niks aan te doen. Als we de stadions of de schouwburgen 100% open doen gaat het gewoon te hard met de besmettingen met overbelasting van de zorg tot gevolg. Dat kunnen we gewoon nog niet hebben. Het kabinet moet gewoon keuzes maken en dan is naar een voetbalwedstrijd gaan gewoon niet het belangrijkste in het leven. Simpel.

26 januari 2022 om 17:35

Ik vind dat je dan niet kan aankomen met de uitspraak dat deze mensen niet moeten zeuren. Je weet helemaal niet wat voor invloed dit heeft op de levens van mensen. Het gaat mij dan minder om de stadions, maar meer om de cultuursector en horeca. Het is gewoon allemaal erg gemakkelijk lullen voor mensen die weinig tot geen gevolgen ondervinden van deze maatregelen.

26 januari 2022 om 17:38

@redbaron: Amen!

Nog en kleine aanvulling, het is niet alleen druk op de zorg, maar ook het aantal mensen wat thuis zit met een besmetting en dus niet kan werken. Als voorbeeldje, als FC Twente het stadion volledig wil vullen kan het zo zijn dat ze over een paar weken niet genoeg stewards op de been kunnen brengen omdat die met een besmetting thuis zitten. Dan kan het stadion weer niet of niet volledig gevuld worden.

26 januari 2022 om 17:40

@teesboer: Net zoals het makkelijk lullen is voor mensen die geen verantwoording dragen voor zaken als volksgezondheid en de Nederlandse economie in het algemeen?

26 januari 2022 om 18:03

Wat er nu gebeurd met de Nederlandse economie is toch dramatisch? Dat is dus mede de schuld van het kabinet door al de genomen maatregelen. Het is niet de schuld van de ondernemers dat de politiek te weinig uitgeeft aan de zorg. Ik vind echt dat ze alle reden tot klagen hebben.

26 januari 2022 om 18:32

De economie draait als een trein, de werkloosheid is nog nooit zo laag geweest. Op een aantal sectoren na. Mede door de sterke positie van Nederland voor de pandemie waardoor er steunpakketten mogelijk zijn.

Dat er te weinig uitgegeven zou worden aan zorg, komt ook omdat iedereen op zijn achterste benen staat als de zorgpremies met 20% omhoog gaan. Zorg is nu al verreweg de grootste kostenpost van de overheid en stijgt jaarlijks verder.

26 januari 2022 om 16:49

Als elke sector de uitzondering is, dan hadden ze net zo goed alles open kunnen gooien. Ze willen dat in fases doen. Dat kan je heel stom vinden natuurlijk en ik snap best dat uitbaters teleurgesteld zijn (want je krijgt niet je volle potentie betaald), maar je hebt het er voor nu mee te doen. Heel de tijd als een kwaad kind op de grond liggen met je vuistjes stampen: daar schiet je ook geen hol mee op. In het kader van gezondheid, is dit de weg die we moeten bewandelen. Maak er dan het beste van.

(overigens sowieso geen garantie dat je weer volledige bezetting gaat krijgen. Kan me ook best voorstellen dat mensen uberhaupt nog vrij skeptisch zijn om zo the crowed weer op te zoeken. Van 0 naar 100 voelt voor mij ook wel een beetje engig ofzo)

Ik snap Twente heel goed, maar vind het moralistische toontje niet nodig. Geef gewoon aan dat je met de huidige versoepelingen niet uit de kosten kunt komen en dicht blijft. Dat is genoeg. We hebben het met zijn allen al moeilijk genoeg, er moeten vervelende beslissingen genomen worden. Je mag het beleid wel bekritiseren uiteraard, maar termen als onacceptabel en ernstig teleurgesteld en totaal geen perspectief, tsja. Aan de andere kant: als dat is hoe ze het ervaren, oké.

26 januari 2022 om 17:22

In het officiële statement op de fctwente website is wel duidelijker vermeld dat het om de centen gaat, dat is in dit artikel weggelaten.

26 januari 2022 om 17:29

Helder! Dat wist ik natuurlijk niet.

Goed van Twente.
3G is belachelijk omdat het niets zegt over besmettingen binnen, evenals 2G
Denemarken, Ierland, VK en Spanje beschouwen corona als endemisch nu. Dus als griep.
Maja da s niet t belang van t Kabinet hier: blijf angstzaaien

Heel goed. Dat andere clubs dit voorbeeld zullen volgen. Ziekenhuizen stromen leeg, er gaat een mild virus rond waar we 2 jaar geleden niet eens notie aan gaven. Alles open.

Reageer

Je mag reageren vanaf niveau 3.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren