Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Betaaldvoetbalclubs eisen twee derde bezettingsgraad in de stadions

Laatste update:

De KNVB, Eredivisie CV, Keuken Kampioen Divisie, clubs en de supportersverenigingen zijn het niet eens met het besluit van het kabinet om slechts één derde van de capaciteit van de stadions te benutten. De partijen, die pleiten voor een bezettingsgraad van twee derde van de capaciteit, zijn teleurgesteld en spreken zich fel uit tegen de nieuwe maatregelen.

Dinsdagavond werd tijdens de persconferentie duidelijk dat betaaldvoetbalclubs slechts één derde van de stadions mogen vullen. "Alle betrokken partijen in het betaald voetbal zijn ernstig teleurgesteld over het besluit van het kabinet om slechts één derde van de stadionbezetting toe te staan", staat in een statement van de clubs. "Wij dringen aan op twee derde omdat we bij aanvang van het huidige seizoen hebben aangetoond dat dit veilig en verantwoord mogelijk is. Bijkomend voordeel is dat we met twee derde over het algemeen alle trouwe supporters die een seizoenskaart hebben gekocht en betaald kunnen ontvangen."

"Voetballen voor grotendeels lege tribunes kost de clubs heel veel extra geld terwijl zij het al twee jaar lang financieel gezien heel zwaar hebben vanwege de beperkingen", gaat het statement verder. "We kunnen niet weer zonder enig perspectief een traject ingaan dat wekenlang of maandenlang gaat duren. Er moet vanuit ‘Den Haag’ een heldere einddatum en duidelijke criteria worden afgegeven waarna we kunnen opschalen naar volle stadions. Met nog 14 speelrondes te gaan komt het einde van het seizoen al aardig in zicht. Wij hopen dat het kabinet snel op andere inzichten komt en gaan met het kabinet in gesprek."

Het betaald voetbal hoopt onder meer op een sluitingstijd van 23.00 uur in plaats van 22.00 uur. "Met verschillende wedstrijden in de Nederlandse en Europese competities dreigen we anders in de knoop te komen", zo luidt de conclusie. "Het betaald voetbal draait om het spelen voor publiek. Dat is niet alleen een financieel verhaal, supporters zijn in alle opzichten belangrijk. In het betaald voetbal komen topsport, cultuur en evenementen samen. Ruim acht miljoen Nederlanders hebben binding met een club, die hebben een vast publiek. Voetballen voor lege tribunes is voor alle betrokkenen sfeerloos."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Meer dan logisch lijkt het toch, het is gebleken dat weinig besmettingen afkomen van de stadions. Bovendien is iedereen binnen getest, gevaccineerd of genezen. Dit slaat nergens op..

25 januari 2022 om 10:48

Op een of andere manier blijkt dat er overal in hun omgeving weinig besmettingen komen volgens al die branches. Bij de horeca zeggen ze precies hetzelfde. Komen ze dan zomaar uit de lucht vallen in je huis? Nee toch? Het gaat ook om reisbewegingen hè. Massaal hutje mutje op elkaar in openbaar vervoer of auto’s en dan lekker dat stadion in. En als het ff kan met een valse QR code volgens velen. Je moet het opbouwen. Niet alles in 1 keer. Besef je wel dat als je dat doet we straks dan misschien weer opnieuw kunnen beginnen.

25 januari 2022 om 10:50

@soccerfan_1 en besef jij wel, dat als we zo voorzichtig blijven door gaan, we over een aantal jaar nog steeds allemaal dood zijn. Misschien kunnen we voor dat het zover is beter wat plezier maken dan angstig weggedoken in huis zitten wachten op het onvermijdelijke. Al laat ik natuurlijker iedereen vrij om voor dat laatste te kiezen mochten ze daar de voorkeur aan geven.

25 januari 2022 om 10:57

Natuurlijk, voetbal in een vol stadion zorgt voor sfeer. Echter zeuren de clubs als eerste dat ze inkomsten missen. Heb al vele dingen voorbij zien komen, zoals reclameborden op de tribunes. Geloof mij, dit doen die clubs ook echt niet vrijwillig. Ze verdienen tweemaal aan hetzelfde stoeltje waar wij normaal op zitten. De horeca heeft reden tot klagen, een miljardenbranche als de voetbalwereld niet. Uiteraard is dit anders voor een grote club dan een neem bijvoorbeeld Fortuna Sittard. Tijdens de eerdere versoepelingen is ook gebleken dat Fans alsnog bij elkaar gingen zitten, zie Feyenoord destijds, ik neem hun als voorbeeld omdat zij er toen over in het nieuws kwamen maar het gebeurd overal. Ik kijk graag voetbal, en het liefst in het stadion met volle tribunes of op tv. Maar er kan niet geluisterd worden naar halve en onduidelijke maatregelen. Dus of vol of niks, geen tussenweg dit is vragen om nieuwe problemen in het nieuws.

25 januari 2022 om 11:24

@soccerfan_1 Toch zijn de uitkomsten van de diverse Fieldlab testen heel duidelijk. Het stadion is nauwelijks een setting waarbij veel besmettingen plaats hebben. Dat is feitelijk vastgesteld. Dan is het toch logisch dat voetbalclubs voor hun belangen opkomen en betogen dat ze veilig open kunnen?
Vooralsnog vinden de meeste overdrachten van het virus plaats, binnen het gezin, het bezoeken van familie/vrienden, op het werk (binnenruimten) en scholen. Alles daarbuiten draagt wel bij aan het verspreiden van het virus maar in beperkte mate.

25 januari 2022 om 11:38

Dit vind ik zon rare redenatie die door nb de overheid de wereld is ingeslingerd. Meeste overdrachten vinden plaats binnen het gezin of achter de voordeur. Ja he he logisch, dat is waar uiteindelijk iedereen weer samenkomt. Maar uiteindelijk is t toch ergens anders opgelopen op werk,ov, in de kroeg, bij voetbal etc. etc. Vind sowieso hier een land vol verwende kleuters. We gaan weer open en dan moeten we weer massaal carnaval gaan vieren en voetbalwedstrijden kijken etc. Ga nou eerst gewoon weer lekker naar de kroeg met vrienden en het restaurant pak de dingen weer op binnen de kaders. Dan is er snel genoeg weer ruimte tot meer. En idd elke branche zit gewoon in hun eigen straatje te lullen om eronder uit te komen beetje naar gedrag.

25 januari 2022 om 11:49

De signalen zijn gewoon positief over de hele Wereld, maar in Nederland blijven we krampachtig vasthouden aan doemscenario’s. Daarnaast, als we dan toch wetenschappers blijven volgen, muteren virussen zich continu en zijn mutaties in de regel besmettelijk, maar minder gevaarlijk. Daarnaast hebben we 2 maanden nu alles op slot gehad en gingen de besmettingen door het dak. Waar komen die dan vandaan? Laten we gewoon nu ook naar de cijfers en wetenschap kijken. Opnames in het ziekenhuis nemen af. Daar deden we het toch allemaal voor?

25 januari 2022 om 12:32

De gigantische hoeveelheid positieve testen van de afgelopen maanden komen in ieder geval niet bij horeca of stadions vandaan. Dat is een ding dat zeker is @Soccerfan.

25 januari 2022 om 13:01

Van mij mag je alles vinden wat je wilt, ik maak me niet druk, maar amper spraken van besmettingen en dan toch bedenken dat de grootste corona haard die ik voor de geest kan halen de voetbalwedstrijd tussen Valencia en Atalanta. Prima dat je dus beweert dat het feitelijk is vastgesteld dat er amper besmettingen plaats vinden, het verleden heeft net zo goed anders aangetoond.

25 januari 2022 om 13:02

Van mij mag je alles vinden wat je wilt, ik maak me niet druk, maar amper spraken van besmettingen en dan toch bedenken dat de grootste corona haard die ik voor de geest kan halen de voetbalwedstrijd tussen Valencia en Atalanta. Prima dat je dus beweert dat het feitelijk is vastgesteld dat er amper besmettingen plaats vinden, het verleden heeft net zo goed anders aangetoond.

25 januari 2022 om 13:08

Het zijn niet de reisberwegingen waarbij de mensen besmet worden., Bijna iedereen wordt in de huiselijke kring besmet.
Alles kan wel degelijk in een keer. De huidige variant zorgt niet voor ziekenhuis opnames. Dat is wat we overal in de wereld zien.

25 januari 2022 om 13:17

Uit een recente Britse studie blijkt dat het coronavirus na 20 minuten in de buitenlucht nog amper 10 kans op besmetting geeft (en eigenlijk verliest het volgens het onderzoek het meeste van zijn besmettelijkheid al binnen de eerste 5 minuten).

Maar het blijft dus wel besmettelijk in buitenlucht en de grootste conclusie van het onderzoek was dat afstand houden en mondmasker dragen belangrijk blijven.

Een vol stadion waar mensen geen afstand kunnen houden lijkt me momenteel dus nog geen goed idee. Een 2/3 lijkt me wel doenbaar en relatief veilig, mits iedereen een mondmasker draagt. Zeker gezien omnikron toch minder ziekmakend is en voor (veel) minder ziekenhuisopnames zorgt.

25 januari 2022 om 18:04

En miss personeel voor de essentiele beroepen. Omdat er zoveel mensen in quarantaine zitten komen ze bijv politie te kort. Gooi je de stadions helemaal open en het word chaos is het wel fijn dat andeee mensen ook nog noodhulp kunnen krijgen.

26 januari 2022 om 12:21

En dan ook op zijn/haar plaats blijft zitten. Wat natuurlijk een utopie is. Clubs kunnen dan wel zeggen we regelen het goed, echter de supporters doen toch waar ze zelf zin in hebben. En dan is de club niet thuis want we gaan geen politie agent spelen....

26 januari 2022 om 12:32

@ Zwollywood038 Nee, maar als die open waren geweest was er dikke kans dat we nu aan het dubbele aantal zouden zitten. Juist DIE logica van jou, en van een groot aantal horeca ondernemers, daar zakt me de broek van af. En begrijp me niet verkeerd, ik ga ook graag naar de Belgische Keizer of de Vier ofzo

26 januari 2022 om 12:57

@IKEA
Die wedstrijd was voordat vaccinatie programma . Nu zijn de meeste mensen gevaccineerd of al besmet geweest. Dat de besmetting nu nog hoog zijn kan niet zijn vanwege mensen in stadia.
Off topic
Ik vind voor de beeldvorming het ook wel belangrijk dat men naast het aantal besmettingen per dag ook het aantal geteste mensen vermelden. Dan kan je denk ik het aantal besmettingen beter plaatsen

26 januari 2022 om 13:05

De voetbalwereld is in nederland absoluut geen miljarden branche hoor. Heb je wel is gezien met wat voor begrotingen clubs als RKC werken?

26 januari 2022 om 13:30

'Toch zijn de uitkomsten van de diverse Fieldlab testen heel duidelijk. Het stadion is nauwelijks een setting waarbij veel besmettingen plaats hebben.'

Dat Fieldlab was een ontzettende wassen neus. Ik ben meermaals naar Fieldlab evenementen geweest en een groot percentage van de bezoekers liet zich achteraf niet testen, omdat dit niet verplicht was. Fieldlab heeft dat in de media ook een aantal keer vakkundig verzwegen. Die cijfers van Fieldlab zijn dus ontzettend discutabel.

Los van de discussie over de bezetting.

26 januari 2022 om 13:31

Stadions zorgen niet voor besmettingen, de weg naar de stadions wel. Zo ontzettend moeilijk is dat toch niet om te begrijpen?

Laat staan dat popiejopie gelul van Nederland79. Dat jij blijkbaar zo weinig waarde hecht aan jouw veiligheid of die van de mensen om je heen, betekent niet dat de rest van Nederland geen verantwoordelijkheidsgevoel heeft. En dat houdt niet in dat we allemaal in een donker hoekje gaan wachten tot we sterven, maar dat we met redelijk verstand beoordelen wat wel of niet kan.

26 januari 2022 om 13:31

We zitten al twee jaar in deze onzin en je wilt het nog steeds rustig aan doen. De maatregelen zijn gewoon niet te verantwoorden. Op dezelfde dag dat ons kabinet deze regels bekend maakt voor de komende 6! weken maakt Denemarken bekend dat ze alles schrappen aan het eind van de maand. Dat is pas een plan om naar toe te werken

26 januari 2022 om 13:46

@ravel Ik ben het zo met je eens maar ineens hebben we heel veel virologen die het beter weten als de echte en alleen maar in hun eigen straatje denken.

27 januari 2022 om 03:03

Het is niks meer dan griep, aantal doden bij griep in 2017 was veel hoger dan corina ooit is geweest. Waarom willen sommige nog steeds niet snappen!

25 januari 2022 om 11:09

Het is waarschijnlijk niet naar een stadionbezoek te herleiden, maar dat wil niet zeggen dat het er niet is.
Maar inderdaad onder 3G en met Omikron zou dat alsnog geen issue moeten zijn. 1/3 capaciteit is dan wel heel matig, doe dan nog 2/3 om enigszins afstand te bewaren.

25 januari 2022 om 13:18

Benieuwd of de clubs in de tussentijd ook wat hebben gedaan met de adviezen en leringen die zijn getrokken na alle supportersgeweld. Daar heb je nu toch een aantal weken de tijd voor gehad om er iets op te verzinnen en uit te rollen. Maar ik heb zo het gevoel dat we bij de overheid gaan klagen dat we niet open mogen, maar zelf eigenlijk ook nog helemaal niet klaar zijn om open te gaan.

25 januari 2022 om 19:05

Het is helemaal niet logisch. Alle maatregelen in andere sectoren zijn gericht op 1 persoon per 5 m2. Daar is ook de 1/3 stadioncapaciteit op gericht. Niet zo gek dus,

26 januari 2022 om 14:15

Het is wel gek, want vanaf het begin zijn er al hartstikke veel onderzoeken dat besmettingen in de buitenlucht echt bijna tot niet voorkomen.dan zou je ze niet over dezelfde kam moeten scheren als plekken die binnen zijn en wel een gevaar kunnen vormen.

27 januari 2022 om 03:06

Het is wel heel gek, niks meer dan griep. 2017 overleden veel meer mensen aan grieo!

27 januari 2022 om 07:59

Ik bedoel ook niet of er maatregelen moet zijn, waar het mij om gaat is dat het niet gek is dat ze voor verschillende sectoren dezelfde regels hanteren.

Met 1/3 beginnen, en dan va 4 Februari 2/3 gevuld…komend weekend is er geen Eredivisie, mooie deal als dat mogelijk is va 4 Februari haha

25 januari 2022 om 11:28

Haha dat dacht ik ook al inderdaad. Slim gespeeld!

25 januari 2022 om 14:43

Je kan zeggen van de voetbalclubs en Eredivisie CV wat je wil, maar 'slim gespeeld' is wel een ongelooflijke positieve benadering voor een branch die niets, maar dan ook niets voor elkaar gekregen heeft gedurende de volledige coronapandemie. Zelfs de horeca heeft meer voor elkaar gekregen.

Het enige dat de clubs nu zeggen is 'we gaan er niet mee akkoord'. Newsflash, ze hoeven er ook niet mee akkoord te gaan, zo werk de wet niet. Ik vind ook dat ik geen belasting hoef te betalen dus dan stuur ik een briefje dat ik niet akkoord ga en dan is het klaar zeker?

Ik hoop dat ze de regering een keer mee krijgen want ik vind die lege stadions ook verschrikkelijk en mis m'n zondagmiddag in de Arena, maar ik vrees dat betaald voetbal helemaal achteraan de lijst met prioriteiten staat bij de regering.

25 januari 2022 om 11:43

Scherpe reactie ;-)... Ben al blij dat we af zijn van die lege stadions. Zelfs de toppers zijn niet om aan te zien. Jammer voor ons (psv), dat het niet deze week al kon. Zonder publiek en drive (pit) van de spelers (wellicht hadden de supporters er wel voor gezorgd dat ze iets meer drive toonden) zag het er niet uit.

25 januari 2022 om 12:24

Arnavut1 Snap de frustratie maar er zijn eenvoudigere nanieren om die drive te krijgen. Bv een inspirerende coach. 🤣

25 januari 2022 om 13:24

Trek me bek niet open. Ben nooit echt een fan geweest van Schmidt en dat zal denk ik ook niet snel veranderen.

26 januari 2022 om 12:20

Waarom is er dit weekend eigenlijk geen eredivisie?

100% terecht. Stadions zijn geen besmettingshaarden. We zitten nota bene in de buitenlucht...

25 januari 2022 om 11:01

Hutje mutje in de buitenlucht. Hand in hand. Vergeet niet de overvolle trams, bussen en treinen. Het gedrang bij de entrees, de toiletten, de eetkraampjes. Ik zit zelf nu met corona thuis en hield me op werk het meest aan de maatregelen, toch ben ik bssmet door een collega die ik maandenlang moest aanspreken op haar gedrag. Spijt dat ik haar geen officiele aaarschuwing heb gegeve , want zij is al drie keer positief bevonden en ik nu ook voor het eerst. Het wordt tijd dat wij allen wat meer verantwoordelijkheid gaan nemen, nAr elkaar om kijken en in ieder geval de simpele maatregelen goed naleven. Doen we dat, dan is dit snellee voorbij.

25 januari 2022 om 11:15

@meneertjej heb je het nu door? Je kunt nog zo voorzichtig doen, maar een besmetting voorkomen lukt toch bijna niet, al ben jij nog zo voorzichtig geweest.
Mn zwager ligt al een week bij zn vriendin in bed die corona heeft en hij heeft nog nergens last van.

Met andere woorden...geniet nog even van het leven, over een jaartje of 50 ben je sowieso wel dood.

25 januari 2022 om 11:20

Ach zeg, een officiële waarschuwing zelfs. Volgens mij ben je nog prima in staat om te typen en een heel beklag te doen dus zo ziek zal je er niet van zijn. Vroeger zaten we met zn alleen gewoon snotverkouden op kantoor en werd je ook allemaal verkouden. Nu opeens doen we zo zielig wat met deze variant totaal niet nodig is.

Blij dat ik niet met je werk, wat een zielig figuur.

25 januari 2022 om 11:35

Ben ik even blij dat ik niet voor jou werk. Zal vast gezellig zijn op de VrijMiBo🤣🤣

25 januari 2022 om 11:42

@jmaassen,
klopt helemaal wat je zegt. Ook niet fijn om met zo'n collega mee te werken. Schijnbaar is hij ook nog eens gevaccineerd en toch besmet geraakt.

25 januari 2022 om 12:05

Ik vindt je verhaal twijfelachtig, het kon bijna niet voor dat iemand 2x laatst staan 3x corona krijgt.

25 januari 2022 om 12:05

Bijzonder dat je na al die tijd nog steeds niet snapt dat je gewoon besmet kan raken na gevaccineerd te zijn. Het maakt de kans dat je er erg ziek van wordt een stuk kleiner.

25 januari 2022 om 12:39

@ricottofc, ik heb naar mijn idee gelukkig vrij weinig corona-gevallen gehad in mijn directe omgeving terwijl wij ons echt niet braaf aan alle regeltjes hebben gehouden. Toch hebben zowel mijn vriendin als ik twee collega's die al 3x de sjaak zijn geweest met een positieve test.

25 januari 2022 om 12:58

We kunnen wel ons hele leven bang blijven, maar daar heeft niemand wat aan.

26 januari 2022 om 12:24

Je zegt voorkomen kan je het toch niet. Ben ik het mee eens. Echter ga jij ff vertellen tegen iemand die bijv k*** heeft en geopereerd moet worden dat dat niet gaat omdat we zonodig volle stadions moeten zijn waar toch ziekenhuisopnames uit voort komen?

26 januari 2022 om 13:10

Groot gelijk Meneertjej, eigenlijk moet je die waarschuwing alsnog geven. Wat de reaguurders blijkbaar allemaal niet inzien is dat zowel dat egocentrische mokkel als Meneertjej nu gezellig allebeí in de ziektewet zitten en dus (mogelijk) niet kunnen werken, hetgeen het bedrijf dus geld kost. In totaal kost dat wijf hen inmiddels 4(!)x geld doordat zij 3x in quarantaine moest en Meneertjej nu ook. Eigenlijk zou je alle kosten op haar moeten verhalen, want haar laakbare gedrag kost haar werkgever onnodig inkomsten, te bizar voor woorden eigenlijk. Dergelijk personeel moet je eigenlijk gewoon asap lozen.. Helaas voor t bedrijf mag je werknemers in de ziektewet niet de wacht aanzeggen..

26 januari 2022 om 14:20

Wat een slap geblaat.je kan niet eens bewijzen dat je het van haar hebt gekregen en dat zijn alleen maar aannamens.Laat iedereen gewoon leven zoals zij willen en heb je er problemen mee moet je er direct wat van zeggen en niet achteraf huilie huilie.Ik ben volledig gevaccineerd maar dat afschuiven altijd op ongevaccineerde vind ik zo'n BS. ben ik blij dat ik geen collega's heb zoals jullie.

25 januari 2022 om 11:04

Net als de vorige keer toen dat mocht en iedereen bij elkaar ging zitten. Er zitten in een stadion zoveel contact punten met mensen dus snap wel dat ze het niet meteen open willen gooien. Ik kan daarom dan ook wel leven met dit al is het niet ideaal maar de kunst en cultuur sector en de horeca zijn al zolang gestraft lat die eerst maar weer eens normaal open. Het voetbal volledig vol kan altijd een par weken later weer als blijkt dat de cijfers niet explosief stijgen.

25 januari 2022 om 15:31

Bij mijn clubje zitten mensen tijdens de wedstrijden ook buiten, reizen vrienden samen naar de wedstrijd (openbaar vervoer, auto of per fiets) en staat een grote groep voor en na de wedstrijd dicht bij elkaar een biertje te drinken. Er zijn dus genoeg momenten waar besmetting plaats kan vinden.

Ik snap het helemaal, alleen heb je niet echt akkoord te gaan met de maatregelen. Het is nu eenmaal zo. Dat gezegd hebbende mag je absoluut laten merken dat je het er niet mee eens bent, hopelijk heeft dat nut. Ik mis de volle stadions..

25 januari 2022 om 15:33

Ik vond de titel ook wel vreemd. Het lijkt alsof ze kunnen kiezen. Je mag kiezen of uit een stadion voor een derde gevuld of helemaal gevuld. Het zullen straks regels zijn die opgedragen worden. Wij als graafschap supporter zeggen dan dat het wederom niet eerlijk is omdat elke vitesse supporter dan wel weer kan gaan

Goed bezig! Hopelijk weer volle stadions. Het is tijd om te leren leven met deze situatie. De nevenschade door de maatregelen is groter dan die van het virus zelf. Iedereen let op je gezondheid én leef!

De voetballerij wil weer de uitzonderingspositie hebben. Vinden zichzelf belangrijker dan de rest van Nederland

25 januari 2022 om 10:56

De voetballerij wil geen uitzonderingspositie hebben, de voetballerij wil gerechtigheid. En terecht! Niet akkoord gaan met dit waan-voorstel. De besmettingen komen niet uit de voetbalstadions, dat is bewezen. Dagrecord, na dagrecord.

25 januari 2022 om 11:04

Dat wil de voetballerij wel. Er is een landelijk beleid waar de voetballerij een uitzondering op wil zijn. Je kan er mee eens zijn of niet, maar je kan niet voor alle sectoren en alle groepen aparte regelgeving maken.
Nu is voetbal eens de dupe van de rest van Nederland, waar dat vaak andersom is. Jammer, maar helaas. In Den Haag hebben ze wel wat beters te doen dan voor alle sectoren, groeperingen en clubjes aparte regelgeving te maken.
Daarnaast gaat het nog altijd niet om de besmettingen in een stadion, maar zijn reisbewegingen nog altijd een belangrijk aspect om in ogenschouw te nemen.
En jouw laatste opmerking is in de categorie dat wanneer er meer ijsjes verkocht wordt, er meer mensen verdrinken. De data zegt het, maar geen enkel causaal verband. De stadions waren al dicht voordat het meer besmettelijke Omikron virus in Nederland sterk aanwezig was. Wie zegt dat de cijfers niet veeeeeel hoger waren wanneer ook nog eens de stadions open waren.

25 januari 2022 om 11:06

Feit dat er nog steeds mensen in alle onzin geloven zegt genoeg... Mensen word eens wakker

25 januari 2022 om 11:13

Precies, weg met alle maatregelen en beschermingen. Zet een aluminium hoedje op en corona is weg en de Ic's lopen leeg.

25 januari 2022 om 12:21

Misschien een keer opschalen 29er? We deden het toch voor de zorg en voor de ouderen, en op welke 2 groepen word er nu (weer) bezuinigd, juist..

25 januari 2022 om 12:40

Ah, gewoon opschalen. Trek even een blik met gekwalificeerde artsen open. Je hebt helemaal gelijk.

25 januari 2022 om 12:58

I mean ik heb geen heel sterk grammatica maestro maar het is toch echt word volgensmij, niet dat het mij uitmaakt want iedereen die mensen gaan verbeteren op grammatica fouten vind ik gewoon een ... figuur, cool kijk mij ik ben top in nederlands en jij niet, nou gefeliciteerd pik

25 januari 2022 om 13:01

Ooit gehoord van opleiden jeroen?

25 januari 2022 om 13:09

Opleiden doe je niet even in één of twee jaar.

25 januari 2022 om 13:17

De versnelde opleiding duurt letterlijk 18 maanden?

25 januari 2022 om 13:30

Ga jij die opleiding dan volgen, Godenzonen? IC-verpleegkundige zijn is een uitermate zwaar en taxerend beroep met onregelmatige uren en niet iedereen heeft het in zich om midden in de nacht een persoon die door een ongeluk enorm veel bloed aan het verliezen is te redden. Je kan dus wel een hele korte opleiding hebben maar als mensen de opleiding niet willen volgen dan houdt het op. Ik weet dat ik een aantal jaar geleden met iemand meeging voor de verpleegkunde opleiding opendag en dat ze toen al zeiden dat je 110% baangarantie had als je opleiding ging doen. Met 4de jaars die eigenlijk allemaal al een contract hadden en zelfs 3de jaars die al contracten aangeboden kregen voor na hun studie.

25 januari 2022 om 13:49

Rombomcu. Jouw argumenten zijn in principe de juiste. Echter wanneer dit het belangrijkste punt is tijdens een pandemie dan knal je er miljarden tegenaan, wanneer je deze mensen 10/15k per maand betaald, moet je eens opletten hoeveel mensen dit willen doen. Kom bij mij niet aanzetten met daar is geen geld voor, we kunnen ook 25 miljard vrijmaken voor ons gecreëerde stikstofprobleem.

25 januari 2022 om 14:38

@g0d3nz0n3n Ik ben het zowaar een keer met jou eens hier Het is helaas niet zo eenvoudig als je hier schetst, maar het is absoluut waar dat verpleegkundigen simpelweg betere arbeidsvoorwaarden, inclusief een beter salaris, moeten krijgen. Zo trek je inderdaad meer mensen aan. Ze moeten er echter wel zijn en dan ook nog willen. De opleiding is echt niet makkelijk en, zoals Rombomcu al mooi zegt, lang niet iedereen is geschikt voor de baan. Desondanks zijn er nog genoeg mensen in Nederland die (IC-)verpleegkundige kunnen worden.

25 januari 2022 om 15:04

@blackcorner. Dat is fijn om te horen, dat overkomt me niet al te vaak hier. Uiteraard zitten er haken en ogen aan. Echter heb ik niet het idee dat onze overheid er alles aan doet deze weg te halen.

25 januari 2022 om 18:09

En als carona voorbij is doe je ze allemaal maar weer weg? Het probleem zit hem nu gewoon nog in de quarantaine. Zolang dat nog blijft kom je in veel sectoren mensen tekort omdat alles in goede banen te leiden.

26 januari 2022 om 12:41

@god3nzon3n en omdat we 25 miljard beschikbaar hebben voor ons stikstofprobleem, kunnen we die 25 alvast niet meer aan jouw plan uitgegeven. En dan hebben we over 2 jaar dubbel zoveel bedden en personeel op de ic. En dan hebben we het niet meer nodig. Dat kost ook nogal wat. 10-15k per maand? Jij denkt echt dat dat kan? Als het al zou kennende, wie betaald dat uiteindelijk dan denk je. Populistisch gebral.

25 januari 2022 om 11:17

En wéér een statement vanuit (in dit geval onder andere) de KNVB waarin ze hun ongenoegen uiten over maatregelen. De KNVB heeft al-tijd wat te zeuren. Afgezien van de seizoensstop in maart 2020 kan ik mij niet herinneren dat de KNVB de overheid gesteund heeft in welke maatregel dan ook..

25 januari 2022 om 11:17

Het punt is dat 1/3 ook meer kost dan het stadion leeg houden zoals de stadiondirecteur van de Kuip vertelde. Het heeft niks met uitzonderingspositie te maken, dat zeg je alleen vanuit je eigen emotie. Het is gewoon logisch dat je investeren in iets wat je heel veel geld gaat kosten dan doe je er verstandiger aan om niet te investeren.

25 januari 2022 om 11:27

Omicron is niet meer dan een verkoudheid. Griep heeft een mortaliteit van 0,15% en uit de laatste onderzoeken blijkt dat de mortaliteit van Omicron slechts 0,03% bedraagt… bovendien zijn de ziekenhuizen leeg. We zijn echt volledig de weg kwijt.

25 januari 2022 om 11:49

Wil je wachten tot ze weer vol zijn? Stap voor stap klinkt logisch. Als alles goed blijft gaan de volgende stap. Je kan altijd discussiëren over wat de stappen moeten zijn, maar toen vorige keer bijna alles weer mocht was heel Nederland het er wel over eens dat we te snel waren geweest. Het is nooit goed of het deugt niet. Geniet van deze stap en over een week of 2 gaan we hopelijk weer verder

25 januari 2022 om 12:05

Jij zit oprecht in de hoek waar de overheid het volk wilt hebben. Geniet??? Waarvan? Van een stukje vrijheid die we terug krijgen? Geen grenzeloze vrijheid maar een gevangen vrijheid. Een vrijheid tussen de 4 muren van de overheid, we worden niet beloond. Het wordt enkel erger, we zijn blij dat de horeca open mag, dat er stadions gevuld kunnen worden d.m.v. een gezondheidscheck, hallo.

25 januari 2022 om 12:11

Inderdaad, de hele wereld is gek geworden. Alle wereldleiders snappen er niets van, we hebben jaren van ons leven verspild... Sjaak voor president! Ik vraag me altijd af waarom mensen toch alleen in eigenbelang denken.

25 januari 2022 om 12:23

Romarky dat komt omdat deugers denken voor anderen. Je doet het voor anderen, je vaccineert je voor anderen, totdat het opeens bleek dat je die dingen toch stiekem allemaal voor jezelf deed en je voor de gek gehouden bent.

25 januari 2022 om 14:41

Mooi Sjaakle075. Echter is Omikron wel een stukje besmettelijker, dat vermeld je er dan weer niet bij (of daar heb je niet over nagedacht). Zolang er teveel mensen in het ziekenhuis zouden belanden bij loslating van maatregelen, zijn deze maatregelen terecht. Ook al vindt niemand dat leuk en zitten ziekenhuizen daar totaal niet op te wachten omdat ze dan veel zorg moeten uitstellen of zelfs niet kunnen leveren. Was het maar zo eenvoudig als je hier stelt.

25 januari 2022 om 12:06

Helemaal eens, sinds het begin van de pandemie loopt de KNVB te klagen en te zeuren. En denk nou niet dat ze dat voor jou als supporter doen, gaat alleen maar om geld. Maar ze voelen zich zo ongelofelijk belangrijk zoals ook de Uefa en de Fifa, dat ze denken dat ze ook echt recht hebben op een uitzonderingspositie. In mijn ogen zijn er toch echt andere bedrijven en sectoren waar eerst naar gekeken moet worden.

volkomen terecht
supporters zijn al zolang de dupe
en eindelijk leek het erop dat we mee zijn allen een mooi seizoen tegemoet gingen

begrijp dat clubs volle stadions willen
en niet maar 1/3de

maar ze zullen het voorlopig niet voor elkaar krijgen
misschien op het einde van het seizoen

25 januari 2022 om 13:21

Ach die supporters verstieren het qua ongeregeldheden toch binnen een maand weer voor zichzelf. Vraag me meer af of de clubs in de tussentijd ook iets hebben gedaan met de adviezen en leringen uit de rellen. Daar zou men toch ook oplossingen voor aan gaan dragen (en doorvoeren). Je hebt daar als club nu ook precies een aantal weken de tijd voor gehad. Het is weer eens wijzen naar anderen en zelf niks willen veranderen.

Gewoon helemaal open zonder test en QR, want we zitten in de buitenlucht doe dan desnoods iedereen een mondkap op ook al ben ik er niet mee eens.

25 januari 2022 om 11:10

Als dan iedereen lopend naar het stadion komt kan ik het nog begrijpen. Wat te denken van bomvolle trains/trams/bussen?

En ook zonder mondkapje. Zou sowieso niet met dat nutteloze ding in een stadion gaan zitten. Notabene buiten. Stadion kan minimaal voor de helft vol en 2 weken later nog voller.

25 januari 2022 om 12:09

Nutteloos? Altijd beter dan zonder ... of het fijn zit is een ander verhaal.

25 januari 2022 om 15:05

Als het een negatief effect kan hebben op je gezondheid is het inderdaad vrij nutteloos. Je kan er niet normaal door ademen in ieder geval.

25 januari 2022 om 18:24

Niet zo aanstellen. Je kan er prima door ademen. Artsen doen ook niet anders de hele dag en klagen die over een negatief effect op hun gezondheid? Of heb jij liever dat ook de tandarts boven je hangt zonder een mondmasker? Als je al naar de tandarts gaat...

Wanneer beseft de KNVB nou dat het geen enkel recht van spreken heeft? Wees verdomme blij dat er een uitzondering gemaakt werd zodat het professionele voetbal door kon gaan. Waar mensen met een eigen winkel keer op keer de deur moeten sluiten (al mijn winkels moesten ook gewoon dicht) en zeker de horeca zwaar getroffen is, ging het voetbal op zijn minst nog door. We konden allemaal in het weekend genieten van ons cluppie.

We konden niet naar het stadion, vervelend want het hoort bij het voetbal, maar 95% van de voetbalfans kan niet naar het stadion omdat de kaartjes bij vooral de grote clubs toch uitverkocht zijn. Ik sta op de wachtlijst bij Ajax omdat ik een paar jaar terug zo stom was om mijn seizoenskaart niet te verlengen, dus voor mijzelf is er toch niks veranderd; kijk toch op TV. Vanzelfsprekend wel jammer voor de mensen die wel een kaartje hebben. Ik ben allang blij dat ik in het weekend nog mijn wedstrijdjes kon zien.

De KNVB is groot hoor, maar het is geen instantie die ook maar iets in te brengen heeft tegen het kabinet. en dat lijken ze maar niet te snappen in Zeist. Ze hebben macht over het voetbal en ze worden al vaak genoeg gematst met regels die niet voor het betaald voetbal van toepassing zijn.

Je geeft de KNVB een vinger en ze willen de hele hand. Nu 1/3 van het stadion, over enkele weken wellicht 2/3 en hopelijk later gewoon weer vanouds vol. Nederigheid zou op zijn plaats zijn, maar dat kent de KNVB niet.

25 januari 2022 om 11:45

Dat is het helemaal. Maar theaters (in ieder geval een aantal) net zo als de KNVB nu reageert. Wees blij dat er weer iets kan en maak er het beste van. Dit gaat vanzelf alleen maar beter worden. Ik zou ook als overheid reageren: "dit is het voor nu, alternatief is dat je dicht blijft".

25 januari 2022 om 15:39

Dat je teleurgesteld bent als KNVB met 1/3 kan ik mij voorstellen, maar dat je dan gaat zeggen dat je niet akkoord gaat, geeft toch aan dat je niet weet hoe de verhoudingen liggen. En ik ben het met je eens over de mogelijke reactie van overheid, maar ik denk dat zij zich niet gaan verlagen tot zulk soort teksten. Want eigenlijk zouden ze ook kunnen zeggen "jullie mochten gedeeltelijk open, maar op verzoek van de KNVB blijft het voorlopig nog dicht".

25 januari 2022 om 11:52

De knvb heeft alle recht van spreken. Net als alle andere Nederlanders. Er is geen enkele reden meer om niet alles open te gooien. Men moet gewoon corona accepteren zoals het is. Zelfs als er weer een dodelijke veriant zal terugkeren, dan moet men gewoon de doden accepteren. Het leven gaat om het leven en niet om te voorkomen dat we dood gaan. We gaan hoe dan ook dood en tot dat moment wil ik graag iets meer zien dan de binnenkant van mijn appartement.

25 januari 2022 om 12:11

@musi26 ... je weet dat je gewoon een wandeling buiten mag maken? Of zit je ergens in het gevang?

25 januari 2022 om 12:21

Oke, wat een onzin man. Het gaat er niet om of de maatregelen terecht zijn, het is alleen wel fijn dat alles langzamerhand weer open gaat.

Accepteer de doden? ...

25 januari 2022 om 14:48

Natuurlijk moeten we die accepteren Rutgerrr, als mensen bij een 'dodelijke' virusvariant en masse sterven buiten het ziekenhuis (want daar is geen plek), moeten we dat gewoon accepteren en wekelijks wat doden uit hun huis trekken. Makkelijke oplossing toch? Behalve dat de infrastructuur niet berekend is op een fiks verhoogd aantal mensen die (thuis) sterven, zie ik geen en-kel probleem.

25 januari 2022 om 15:16

Ach ja.. dan ook accepteren dat je met een gebroken been 2 maand moet wachten, of dat je die rotziekte flink kan uitzaaien omdat er geen capaciteit is. Hartaanval? Pech gehad, zoek het maar uit. Blinde darm ontsteking? Laat lekker rotten en accepteer dat je eraan dood gaat. Tja, want er is geen plek.

25 januari 2022 om 13:26

Ik vraag me af of de KNVB en de clubs zich ook aan hun deal hebben gehouden door een plan van aanpak door te voeren om supportersrellen tegen te gaan. Dit is ook een beetje tweedelig waarbij voetbal en overheid iets van elkaar verwachten/ willen. Aan de ene kant wil de KNVB van de overheid dat ze meer open mogen. Aan de andere kant wil de overheid dat de KNVB iets doet aan de rellen.

Dan ga je toch krijgen dat een overheid zegt 'jij doet niks met onze eisen, dan doen wij niks met jullie eisen'

Wie er gelijk heeft maakt niet uit en ik snap Bvo’s wel en ook de horeca snap ik maar kabinet is nog altijd bepalend!

Minstens 3/4 open, anders schiet het niks op. We zitten tenslotte in de buitenlucht en daarnaast heb je je qrcode laten zien. Die natuurlijk een grote veiligheidsgarantie biedt. Anders krijg je ook weer dar gedoe met loten, terwijl je een seizoenskaart hebt.

Wat een gezever. Stelletje kleuters. Behoorlijk hoog ikke ikke ikke mentaliteit. Degene die alleen het excuus van "in de stadions is geen besmettingskans" roepen hebben er nog altijd geen drol van begrepen. Maar goed, als je alles en iedereen mag geloven komen er nergens besmettingen... behalve bij de ander

25 januari 2022 om 12:57

Er zullen ongetwijfeld besmettingen voortkomen uit een vol stadion maar heb jij daar bewijs voor? Er is wel 'bewijs' via fieldlabstests dat het wel meevalt met die besmettingen. Niet gek dus dat veel mensen/clubs roepen dat er nauwelijks besmettingskans is in een stadion.

25 januari 2022 om 14:39

En hoe zit het met de mensenmassas die moeten reizen, het doorlopen in de catacombes, wachtrijen, controle punten, OV, blijven hangen om te tokkiën met politie. Om maar te zwijgen over dat besmettingen exponentieel werken. Mensen roepen een hoop. Steeds meer tegenwoordig. Slecht heeft een heel klein deel daadwerkelijk kennis en de rest roeptoetert maar na wat een ander in 1 zinnetje ergens anders heeft gehoord.

Onzin.

Open die handel!
Ik werk zelf op de covid afdeling en kan je melden dat er geen drukte is door patiënten, eerder door te kort aan personeel.
Maar dat is niet erg, want Rutte wil toch 5 miljard bezuinigen in de zorg en dan m.n. richting de verpleeghuizen etc.

Maar je kan mij niet wijsmaken dat we massaal naar de IKEA en Action kunnen, dat een zwembad ramvol zit en dat een buiten activiteit maar 1/3 vol mag?!?

Hou echt op ...... Vol die toko!

25 januari 2022 om 11:21

Of de covid afdeling nou vol is of de personeelskamer leeg, de oplossing voor de korte termijn blijft zorgen dat er minder patienten zijn, omdat je niet a la minuut een blik zorgpersoneel kan opentrekken.
Daarnaast, wanneer jij in de zorg werkt, moet je weten dat die 5 miljard bezuiniging bullshit is. De zorgkosten gaan de komende 20 jaar verder stijgen en die stijging willen ze inperken met 5 miljard. Het blijft nog altijd een stijging ten opzichte van nu.

25 januari 2022 om 11:28

@29er, ze hadden 2 jaar geleden al moeten starten, dan hadden we allang alles open kunnen gooien, daar zit het probleem. 2 jaar geleden werd al gezegd "dit is het nieuwe normaal" en Corona zou altijd bij ons blijven. Er zijn talloze opties genoemd om de IC capaciteit op korte termijn te verhogen door personeel wat reeds in de ziekenhuizen werkt binnen enkele maanden inzetbaar te maken op de IC. Daarnaast staan er ziekenhuizen leeg die als Covid ziekenhuis hadden kunnen worden ingericht. Alles was mogelijk om te zorg binnen 1 jaar maximaal te benutten maar er is Niets gebeurd van dit alles. Er is enkel volle bak geinvesteerd in testen, teststraten, controles (hoeveel geld is er naar extra Boa's gegaan?! Juist ja ) , vaccins (nodig maar duur!) en nog veel meer punten waar echt schrikbarend veel geld heen is gegaan wat ook prima in innovatie plannen gestopt had kunnen worden. Helaas, de overheid heeft echt heel hard gefaald maar vreemd genoeg blijven ze opnieuw buiten schot.

25 januari 2022 om 11:36

Dat (met de kennis van nu) veel dingen beter anders aangepakt moeten worden ben ik mee eens. Maar we hebben nu helaas te dealen met de toen genomen beslissingen.
Met de kennis van nu had je het afgelopen decennium ook niet in de GGD GHOR organisatie moeten snijden en hadden zij destijds moeten investeren in een computersysteem dat het 100 voudige aan kan dan wat destijds nodig was. Helaas niet gebeurd en helaas is het geen reden om de voetballerij nu een uitzonderingspositie te geven tov de rest van Nederland
En dat de overheid buiten schot blijft is natuurlijk bullshit. Zij krijgen bakken kritiek over zich heen van alles en iedereen. Echter; ik betwijfel of zij het uberhaupt goed hadden kunnen doen met de beperkte kennis die er destijds was. Vergeet niet dat Corona voor de hele wereld nieuw was

25 januari 2022 om 11:38

2,5e afdeling houden wij bewust leeg om het covid.
Daar komen dus geen mensen met CVA, amputatie, hart/long of k*** etc.
Dat staat gewoon leeg. niet 1 week, maar maanden.

We hebben hooguit max 10. mensen met covid.
Deze 10 zijn vaak snel herstellende omdat zij al geboosterd en al zijn.
Of deze mensen hebben zoveel onderliggend problemen dat zelfs een blaasontsteking fataal kan zijn.

Lees even de politieke stukken erop na... We gaan inderdaad meer kosten maken.
Maar Rutte heeft duidelijk aangegeven dat hij wil krimpen in het personeel in de verpleeghuizen.

De afdeling CVA hebben wij nog wel open, die worden naast CVA gevuld met ook covid herstel.

Als alles weer draait zoals bedoelt zal er meer rust en structuur terugkomen.
Niet al het personeelstekort is er omdat mensen zelf ziek zijn of burnout hebben. Het is m.n. de grote onvrede

25 januari 2022 om 11:56

De dag de rutte over personeelsbeleid gaat moet nog komen. Er zal de komende jaren meer worden geïnvesteerd en niet minder. Door slimmer te investeren hoef je op termijn ook minder te investeren en dat is noodzakelijk. Het moet namelijk betaalbaar blijven.

26 januari 2022 om 12:46

@jeron. Benieuwd in welk ziekenhuis je werkt en of er wel echt werkt. Want ik hoor namelijk heel andere verhalen van mensen die in ziekenhuizen werken.

Voetbal en dan met name de "supporters" hebben hun stemrecht in deze discussie al lang verspeeld. Vorige keer toen de stadions open gingen was het gewoon genant om te zien wat er allemaal gebeurde in en rond het stadion. Hutje mutje bij elkaar, vechtpartijen en weet ik wat allemaal nog meer. Er was veel ME nodig en ik kan je vertellen dat de ME op dit moment echt andere prioriteiten zou moeten hebben dan voetbalsupporters te begeleiden. Wanneer voetbalsupporters zich nou eens over de hele linie zouden gedragen zou er ook veel meer draagvlak zijn om de stadions volledig open te gooien. Dus uiteindelijk mogen clubs nog blij zijn dat ze uberhaubt weer gedeeltelijk open mogen.

25 januari 2022 om 11:58

Als je kijkt naar alle supporters, dan is het aantal misdragingen bijna nahiel. In het nieuws komen is niet hetzelfde als alle supporters. Bij mijn club is alles netjes verlopen.

25 januari 2022 om 12:18

Hoe zou dat komen dat die supporters hun onvrede uiten op andere supporters en vice versa?

Deze mensen (wij ook) zijn in hun persoonlijke situatie maanden thuis opgesloten. Bedrijven, winkels, sportscholen en amateurvoetbal zijn allemaal dicht. De kabinet komt ons doodleuk verplichten wat we moeten doen. De overheid heeft regie in ons handen alsof we marionetten zijn.

Tja, vindt je gek dat ze vol met agressie tekeer gaan wanneer ze eventjes vrij mag zijn. Unleash the dog kan je het noemen...Het hoort niet maar ik begrijp ze wel.

Ik merk om me heen dat we snel gepikeerd zijn en heb ik het idee dat wanneer alles open gaat het nog extreme wordt met rellen. Ik denk een soort vrijbrief of zo...ik weet niet.

Logisch ook. Clubs zien ook dat Corona steeds meer en meer wordt gezien als griepje. De afgelopen 2 jaar hebben ze al onnodig veel geld verloren. Stop met deze waanzin en open alles gewoon. De ziekenhuizen worden steeds leger!!!

25 januari 2022 om 11:21

Omicron is niet meer dan een verkoudheid. Griep heeft een mortaliteit van 0,15% en uit de laatste onderzoeken blijkt dat de mortaliteit van Omicron slechts 0,03% bedraagt… we zijn echt volledig de weg kwijt.

1/3rde is toch ook weer een belachelijke redenatie, wie verzint dit soort dingen eigenlijk? Het lijkt nergens op gebaseerd en puur natte-vinger-werk. Gewoon maximale capaciteit benutten, Omikron geeft ons letterlijk de mogelijkheid om weer naar een normale samenleving terug te kunnen gaan. Waarom grijpen we deze mogelijkheid dan niet met beide handen aan? In Engeland werkt het ook prima, toch?

26 januari 2022 om 12:30

Ben wel eens dat er meer mensen in moeten kunnen. Maar als je naar Duitsland kijkt, dan is de bezetting daar ook minimaal. Engeland, daar is alles vol open maar in Engeland zijn de coronamaatregelen poliiek geladen. De tory mannen van Johnson willen geen lockdown. Het is inmiddels wel 4 jaar wachten voor een heupoperatie en 10% (!) van de engelsen wacht op een afspraak met het ziekenhuis. Hoezo ontwricht? Het is zijn moeilijke keuzes.

26 januari 2022 om 13:27

Simpel, de 1,5 meter. Dan kom je snel op 1/3e bezetting.

De meeste mensen hier kunnen niet relativeren. Omicron is niet meer dan een verkoudheid. De griep heeft een mortaliteit van 0,15% en uit de laatste onderzoeken blijkt dat de mortaliteit van Omicron slechts 0,03% bedraagt… bovendien zijn de ziekenhuizen leeg. We zijn echt volledig de weg kwijt.

25 januari 2022 om 11:32

Opzich snap ik de strekking van je punt wel, maar een tip; gebruik dat 'het is maar een verkoudheid' verhaal gewoon niet. Het is gewoon niet hetzelfde en het is onzin om het op die manier te vergelijken. Dat haalt juist je argumentatie onderuit.

25 januari 2022 om 11:46

Sieb het is weldegelijk hetzelfde. Enkel is het veel besmettelijker maar dat moet verder niks uitmaken. Honderdduizenden besmettingen per week en de ziekenhuizen stromen leeg

25 januari 2022 om 11:49

Als het veel besmettelijker is dan is het dus niet hetzelfde.

25 januari 2022 om 16:17

Wederom, je algemene punt snap ik en ik ben het er zelfs mee eens. Maar het is gewoon niet waar dat Covid en verkoudheid hetzelfde zijn. De verschijnselen hebben raakvlakken, zeerzeker. Maar het is gewoon niet waar dat het een verkoudheid is. Stop toch met het delen van dit soort onjuistheden om een argument sterker te laten lijken. Ik ben het 100% met je eens dat de focus zou moeten liggen op het ziekhuis en dat NL veel eerder had kunnen versoepelen vanwege de mildere effecten van deze variant. Hou het daar dan ook gewoon bij, of lees je in over de gelijkenissen en verschillen tussen Covid, Griep en verkoudheid.

26 januari 2022 om 13:28

De ziekenhuizen stromen helemaal niet leeg. De laatste 2 dagen loopt het juist weer op.

Weer de voetbal vindt zich weer boven de wet verheven. In de stadions valt het misschien wel mee. Maar er naar toe en terug in de bussen en auto’s en treinen zitten mud vol. Wees een keer blij dat er weer wat mag in plaats weer te ouwehoeren.

Wees blij dat er iets weer mogelijk is, dat gezeik telkens...

25 januari 2022 om 11:45

Amen.

Ergens kan ik de reactie wel begrijpen maar elke branche loopt te roepen dat hun branche niet de haard is voor besmettingen. Ik begrijp het ergens wel, omdat dat je referentie kader is en zij de slachtoffer zijn van de maatregelen. Het liefst zie ik ook dat alle maatregelen worden afgeschaft en dat we terug kunnen naar "normaal" maar de waarheid is wel dat het virus nog aanwezig is. De dubio bij mij zit hem meer in het gevaar van het virus vs de psychische gesteldheid van de mensen (met name jongeren). vanwege de te korten aan personeel in de zorg moeten we allemaal langer dicht en hierdoor is er minder ruimte voor adequate sociale contacten, wat ook effect heeft op hoe je je voelt. Ontspanning/beweging is gewoon essentieel voor onze psyche en dat is voor mij (en vele anderen) meer van van essentieel belang dan het virus onderdrukken. Na alle voorgaande maatregelen hebben we gemerkt dat lockdowns minimale effect heeft en dat het virus zich al meerdere keren heeft weten te muteren. Dan denk ik bij mezelf, waarom investeer je niet meer in gezonde leeftstijl (supporten van beweging, gezonder voeding (prijs), en ontspanning). Zolang wij in het westen wel laten vaccineren en in arme landen niet, dan zal het virus onder ons blijven.

Ach je merkt in mijn reactie dat ik net zo bipolair word als menig anderen.

Wel mooi dat alle branches altijd roepen dat er bij hun geen besmettingen zijn. Leuk ook dat ze niet akkoord gaan. Ik ga ook niet akkoord met de lagere maximumsnelheid. Blijft helaas toch een ik-probleem.

25 januari 2022 om 13:16

Tsja iedereen vindt zichzelf de uitzondering. En dan niet akkoord gaan alsof het een discussie is. Dan kan je net zo goed alles meteen weer helemaal open gooien. Ik zou als clubs gewoon al blij zijn dat het uberhaupt weer open gaat. Ik geef de horeca en theaters dan nog meer gunfactor hebben om volledig open te gaan. Daar heb ik in de laatste heropening geen ongeregeldheden gezien en die hebben het financieel toch net wat zwaarder aangezien ze geen sponsorcontracten hebben.

Wat hebben de onderzoeken en fieldlabs nog voor zin in Nederland als de overheid het in de onderste la gooit?

26 januari 2022 om 13:31

Dat is ook niet het doel. Het doel is om de piek af te vlakken en zo bij een situatie te komen dat je alles weer open kunt gooien.

Maar goed, laten we de stadions volledig open gooien en de k***patienten die op behandeling wachten nog ff wat langer in de wacht zetten. Of die mensen die een heupoperatie nodig hebben. Of wat dan ook.

Vraag me af hoe ze dat voor zich zien met Europees voetbal. Best wel wat clubs dit jaar na de winter, heerlijk. Maar wel een beetje lullig als je club laat speelt en eerst thuis, waardoor voor jou het thuis voordeel en de unieke wedstrijdbeleving vervalt. En dan op tv de andere wedstrijden met publiek zien.
Even opgezocht. Psv zit er het slechtste bij, met Macabi thuis. Ajax en vitesse kunnen er misschien tussendoor piepen als het wat relaxter wordt later in februari, maar hebben ook 2100 thuis.

25 januari 2022 om 16:00

Ligt aan het land toch? Duitseland speelt ook zonder publiek. Dat thuisvoordeel is meer dan alleen de supporters. Het is ook niet hoeven reizen. Je eigen vertrouwde omgeving. Bekendheid om je eigen stadion en stewards. Dat voordeel heb je natuurlijk nog steeds.

25 januari 2022 om 18:19

Verschillende landen, eens, valt te relativeren. Maar verschillende starttijd of verschillende volgorde uit /thuis, en daardoor zelf niet in het stadion mogen zijn als supporter, dat is wel een nieuw niveau van oneerlijkheid. Tuurlijk, je moet allang blij zijn met versoepeling van de regels. Maar die starttijd valt niet echt te relativeren met het virus, die let volgens mij niet zo op de starttijd van een wedstrijd.
Dus daarom, benieuwd hoe ze omgaan met Europese wedstrijden. Ik vind niet dat je een uitzondering moet maken voor het voetbal, maar vind de tijdslimiet op activiteiten wel apart. En, even vanuit whataboutism, ik wordt wel elke keer giftig als ik handbal op studio sport langs zie schieten en al die zaaltjes stiekem de hele tijd door publiek hebben. Maar goed, niks mee te maken, moest het toch ff kwijt.

26 januari 2022 om 10:34

A op die manier. Die snap ik. Hadden we in de vorige lockdown volgens mij ook zoiets. Al kan ik me niet meer herinneren hoe dat nu precies ging

Niet akkoord? Nou dan is het toch 0. Elke sector vindt zichzelf de uitzondering.

"eisen"?

Alsof ze in onderhandeling zijn...

Mooi 2/3 is prima te doen.
Er is nog genoeg ruimte in het stadion om eventueel regels te hanteren, en er komen weer inkomsten binnen voor de Bvo's. Genoeg is genoeg. Er wordt toch gekeken naar de QR code, ik begreep mondkapjes en anderhalve meter.. wat is nou de issue?

Laat de mensen weer lekker naar het voetbal gaan.
De rest die hier tegen is kan lekker voor de tv kijken, Aju.

De voetbal vindt zich weer verheven boven de wet. Dan toch niet open. En ze maken er al zo’n rotzooi van.

Lijkt me 0,0 kans dat ze hiervoor een uitzondering gaan maken. Ik geloof niet dat het voetbal op veel sympathie kan rekenen in Den Haag.

Wat dan ook niet meehelpt is dat Ajax de regels aan de laars lapt.

Tja, net als een groot deel van de horeca: krokodillentranen.

2 jaar lang zonder al te veel protest, meegaan met de belachelijke eisen van de overheid gebaseerd op 0.0 wetenschappelijk bewijs, inclusief het uitsluiten van je eigen (kerngezonde) supporters met de apartheids-pas. Een kind kon voorspellen dat dat van kwaad tot erger zou gaan.

En denk nou niet dat het bijna klaar is. De piek in het griepseizoen is vaak februari / maart en eind september begint het liedje weer van vooraf aan. Nieuwe varianten, nieuwe golfen! Het nieuwe normaal!

De discussie over de capaciteit laat ik even achterwegen. Wat mij meer interesseert is de sluitingstijd. Hoe kun je nou een sluitingstijd in een stadion handhaven, zeker bij Europese wedstrijden? Als de UEFA jou verplicht om een Champions League wedstrijd te spelen om 21:00 uur, moet je dan tijdens de rust het publiek wegsturen om op 22:00 de tent te kunnen sluiten? Of hoe ziet Den Haag dat voor zich?

Ben zelf voor Utrecht, maar was niet van plan nog te gaan dit jaar 😅
Maar op tv is het zonder publiek ook niet om aan te gluren

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren