Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Aboutaleb woest na incidenten in Berlijn: ‘Ik schrik hier enorm van’

Laatste update:

De Rotterdamse burgemeester Ahmed Aboutaleb is woest op de Feyenoord-aanhangers die zich hebben misdragen in Berlijn. Twee personen zijn aangehouden voor het bekladden van de Berlijnse muur, terwijl 58 Feyenoord-hooligans zijn gearresteerd omdat zij uit waren op een gevecht. Aboutaleb laat tegenover het Algemeen Dagblad weten dat hij zich oriënteert op een nieuwe aanpak van het probleem. Hij noemt het toenemende aantal incidenten onder een klein deel van de fanatieke Feyenoord-aanhang ‘buitengewoon verontrustend’.

Woensdag werden al twee aanhangers van Feyenoord aangehouden door de politie in Berlijn. Zij worden ervan verdacht een deel van de Berlijnse muur te hebben beklad. De zogeheten East Side Gallery, een deel van de muur dat door kunstenaars werd beschilderd, is met graffiti overgespoten en voorzien van het woord 'Feyenoord'. In de buurt van de muur werden twee gemaskerde Nederlandse mannen van 21 en 25 jaar oud aangehouden. Ze hadden verfresten op hun handen en waren in het bezit van verschillende spuitbussen.

“Elke keer als je denkt dat het dieptepunt bereikt is, komt er een nieuw dieptepunt”, laat de burgemeester weten aan de krant. “Stel je voor dat Duitse fans hier komen en het monument van Zadkine met verf besmeuren. Hoe zouden wij dan reageren?”, vraagt Aboutaleb zich af. “Je raakt het historische hart van een stad, een plek die zo belangrijk is voor een stad. En daar hebben deze lieden dus op staan verven. Het getuigt van geen enkel historisch besef, het is alleen maar om de ander te treiteren. Ik schrik er enorm van.”

Woensdagavond werden tientallen Feyenoord-hooligans ingerekend, zo bevestigde de Duitse politie aan het dagblad. “Ze werden onderschept in Kreuzberg en in het Treptower Park met verzwaarde handschoenen, vechtbitjes en bivakmutsen bestemd voor een gewelddadig treffen. Daarnaast staken ze vuurwerk af”, liet de woordvoerder weten. Alle 71 arrestanten zitten donderdag nog altijd vast. De kans is groot dat ze niets van de Conference League-wedstrijd Union Berlin – Feyenoord zien.

“Elke keer als je er genuanceerd over wilt spreken, omdat er misschien toch ooit een gesprek mogelijk is, komt er een nieuw dieptepunt. Langzaam raak ik mijn sympathie voor deze groep helemaal kwijt", aldus Aboutaleb, die de ontwikkelingen 'buitengewoon verontrustend' noemt. "Een stadion wordt bestormd, mensen worden thuis geïntimideerd, antisemitische schilderingen: het is buitensporige idiotie die niets meer met voetbal te maken heeft. We moeten ook stoppen om Feyenoord er op aan te spreken, want die zijn hier niet meer op aan te spreken.”

Aboutaleb probeert samen met de politie om tot een plan van aanpak te komen om de incidenten terug te dringen. Voor nu roept hij alle Feyenoord-supporters in Berlijn op om zich te gedragen. “Applaudiseer voor je club, geniet ervan, ga netjes naar het stadion en weer naar huis, want we willen je graag morgen weer in Rotterdam hebben. Aan de lui die zich misdragen hebben, zeg ik: het spijt me dat je wederom de naam van Rotterdam vergald hebt”, aldus de burgemeester.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het zijn “hooligans” geen supporters, dus dat je hier nog van schrikt verbaasd mij enigszins.

Harder aanpakken dat schorem, anders blijf je dit houden.

4 november 2021 om 13:07

En hoe zie je dat harder pakken voor je?

4 november 2021 om 13:30

Het is anno 2021 niet zo moeilijk, met de huidige techniek, om te achterhalen wie dit zijn. Wellicht dat we de wet iets aan moeten passen, zodat politie en justitie iets meer mag. Meldplicht of thuis arrest is vrij eenvoudig te handhaven. Nu heeft de politie in Berlijn reeds 2 personen, dus identiteit is bekend. Begin daar mee! Sadionverbod hebben ze wellicht al, of wie weet hebben deze niet supporters niet eens een seizoenskaart. Anders stadionverbod voor het leven, ja for life!! Stop met taakstraffen, daar ben je in een week klaar mee. Meldplicht voor 2 jaar, doe je ze veel meer pijn mee.

4 november 2021 om 13:31

om te beginnen kan je die twee gasten die opgepakt zijn, laten opdraaien voor de schade
en een celstraf en bovendien een meldplicht.

4 november 2021 om 13:31

Boem is ho.. Je mag het allemaal niet zeggen maar als ze weer misdadig gedrag vertonen tegen de politie of andere mensen hoop ik enorm dat de politie volgas ingrijpt en alle middelen die ze tot hun beschikking hebben gebruiken. Op een manier dat ze nooit en te nimmer fysiek meer in staat zijn tot het plegen van dit soort 'supportersgeweld'. Dit heeft niets met voetbal, Feyenoord of Rotterdam te maken dit zijn gewoon sneue treurwilgen die geen enkele toegevoegde waarde hebben voor planeet aarde anders dan co2 voor de bomen die we in overmaat kappen.
Simpelweg, wie niet horen wilt moet maar voelen. Stompzinnig klootjesvolk

4 november 2021 om 13:46

Als je 120 uur taakstraf hebt dan zijn dat 3 werkweken waar je onbetaald moet werken. Als je een baan hebt moet je dit dus in het weekend gaan doen. Als je dan elk weekend 8 uur moet werken voor je taakstraf dan ben daar bijna 4 maanden zoet mee. Maar ik ben het wel met je eens dat dit niet genoeg is. Ze moeten bovendien een stadionverbod + gebiedsverbod krijgen en een geldboete. Nu komen ze vaak weg met de schade die ze aanrichten omdat het vaak niet duidelijk is wie welke schade aanricht. Maar als je standaard een boete krijgt voor openbare geweldpleging hoeft de schade niet bewezen te worden. Vaak hebben deze mensen niet veel te makken, dus als je ze daar raakt doet het pijn. Je kan ook zeggen dat de politie harder moet optreden, maar deze debielen zijn juist uit op geweld. Een gevangenis straf vinden ze niet eens zo erg, geeft ze meer aanzien enzo.

4 november 2021 om 13:47

Precies. Stop tevens eens met framing van de politie. Maak dat ook eens strafbaar.

4 november 2021 om 13:57

Juist niet in het weekend, ze moeten hier vrije dagen voor inleveren, bovendien is het goed als de werkgever ook op de hoogte is, wat dit soort gasten in hun vrije tijd doen. Hopelijk worden ze dan met de nek aangekeken door hun collega's

4 november 2021 om 14:20

Die mark hé. Zou hij een socioloog zijn. Hij weet zo goed hoe die mensen in elkaar zitten en heeft de oplossing panklaar.

4 november 2021 om 14:36

Alle toegebrachte schade betalen, voor lange tijd opkomstplicht op het politiebureau en dan tijdens wedstrijden en erna papier laten prikken. Afwezig zonder een geldig excuses, omzetten in 24 uur cel bij de volgende wedstrijd

4 november 2021 om 14:44

Eerst nog een paar jaar de bak in.

4 november 2021 om 15:04

voor dat meldplicht en thuisarrest hebben we helemaal de mankracht nog de middelen niet joh. Of betaal jij? kan ook natuurlijk.

4 november 2021 om 15:04

Deels klopt ook wel wat hij zegt. Ik ken er een paar die gewoon tig keer opgepakt zijn voor voetbal gerelateerde zaken en hebben gezeten. Maar dat deert ze echt niet die gaan gewoon door. Komt ook omdat het zitten maar kort is. Tevens zijn hooligans niet altijd zo zeer uit om te knokken vanwege een voetbalclub. Maar zijn zien het als verdedigen van de stad waar de vijand langs komt. Via de clubs komen uit supporters en die zien zij als indringers.

4 november 2021 om 15:23

Enkele jaren geleden in Rome de Trevifonteinen afgebroken.

Jaren geleden in Leverkusen de zaak gesloopt.
Feyenoord supporters leren het nooit om normaal te doen.
Ik denk de UEFA Feyenoord eruit gooit en dat zou me niks verbazen.

4 november 2021 om 15:41

Komende paar jaar geen uitsupporters meer mee met Feyenoord (europees en nationaal)
Boete voor de club.
Tuurlijk proberen te verhalen op deze personen maar waar niet mogelijk dan moet Feyenoord betalen.

4 november 2021 om 15:48

Blau. Dat is toch een compleet andere discussie. Bovendien, wanneer het werkt is er wekelijks veel minder politie inzet noodzakelijk bij zulke wedstrijden. Wat denk jij dat een peloton ME kost wekelijks.

4 november 2021 om 16:22

Nou heb even de reacties aangekeken en moet er ontzettend om lachen.

Harder aanpakken (zie wat er gebeurd als de politie een keer hard ingrijpen, komen ze alleen maar in de media wegens overdadig geweldgebruik),schade moeten ze betalen (moeten ze al maar van een kale kip kan je niet plukken), opkomstplicht tijdens wedstrijden (veel gevechten vinden buiten wedstrijden om plaats). Geen uitsupporters van feyenoord mee (slopen ze gewoon buiten t stadion alles, zoals nu), meer politie inzet (ze hebben niet eens genoeg man om simpele overduidelijke zaken op te lossen, laat staan rondom een sport nog meer man moeten inzetten)

Toch knap dat mensen denken dat dit soort dingen niet allang gedaan worden of geprobeerd hebben en ze zelf de wijsheid in pachthebben hoe het op te lossen. Het probleem ligt veel dieper dan dit, en dat heeft te maken met de extreme onvrede in de maatschappij en dat los je niet zomaar op met streng aanpakken. DIe onderbuikgevoelens die hier maar geroepen worden..

4 november 2021 om 17:08

OMG.. Heeft te maken met onvrede in de maatschappij? Serieus? Geef ze een excuus joh. Nee, we hebben hard straffen idd nog nooit geprobeerd vriend, met je taakstraffen als zwaar straffen noemen. Geld hoeven we ook niet. Blijven nog diverse opties over die prima werken hoor. Moet je wel consequent zijn (schrijf ik dat zo goed?).

4 november 2021 om 17:10

Lol we straffen het hardst van de hele unie binnen het strafrecht, en hebben dus ook de hoogste straffen. Blijf vooral op grond van onderbuikgevoelens praten.

En ja in tijden van grote onvrede en wanvertrouwen in de overheid, gebeuren dit soort excessen nou eenmaal veel meer, omdat een stuk meer mensen het gevoel hebben dat ze toch niks meer te verliezen hebben en dus geen angstaangejaagd krijgen met de gevolgen van een straf. Zie de jaren 70 en begin 90 bijv. Nergens geef ik die randd*bielen verder een excuus voor hun gedrag, ik zeg alleen in tijden van grote onvrede duiken ernou eenmaal veel meer van dit soort d*bielen op

4 november 2021 om 18:56

Peet34. Vrij simpel. Deze 2 personen die nu aangehouden zijn ( indien bewezen dat het de daders zijn) minimaal 5 jaar geven en de schade op deze personen verhalen.

5 november 2021 om 01:06



En dan bij voorkeur een meldplicht in de stad waar je opgepakt bent. Iedere keer als je club speelt. Of dat nou in de competitie, beker of Europees maakt niet uit. en dit op eigen kosten. Mis je er 1 dan staat daar een celstraf van .... maanden tegenover.

4 november 2021 om 13:09

Het zijn wel degelijk supporters. Ze geven honderden/duizenden euro’s per seizoen uit om hun club te volgen. Terwijl veel ‘supporters’ thuis op de bank zitten.

4 november 2021 om 13:15

Nou elke club heeft liever een paar duizend euro minder dan deze hersenloze debielen bij de club om ze elke keer voor schut te zetten. Ze zorgen denk ik voor meer kosten dan ze opbrengen. Er zijn zo'n 6000 supporters daar in Berlijn, waarvan denk ik verreweg het grootste gedeelte zich fatsoenlijk gedragen, deze 60 en misschien nog een 100 man, kunnen ze echt wel missen.

4 november 2021 om 13:15

Ze spekken de club toevallig bij het kopen van een kaartje om voor, na of tijdens de wedstrijd te matten met de hooligans van de tegenpartij

4 november 2021 om 13:16

Heide040: Al geven ze een miljard uit aan sjaaltjes en shirtjes van Feyenoord, als je je zo gedraagt ben je GEEN supporter. Supporten = steunen en dus niet je club in diskrediet brengen. Het is a-sociaal tokkie-volk, al is dat een belediging voor de Tokkies.

4 november 2021 om 13:32

Rekensommetje; 100 supporters geven rond de 1.000 euro per jaar aan Feyenoord. Hoeveel kost het de maatschappij of Feyenoord (aan boete's) dat deze mensen supporter zijn?
Nee dit soort troep ben je liever kwijt dan rijk, bij elke club.

4 november 2021 om 13:50

Lekker man., even als voorbeeld Feyenoord heeft dit seizoen alleen al 125k euro boete te pakken dankzij deze "supporters".
en we zijn pas op de helft van de europese campange..

Per saldo leveren die die hard supporters dus geen reet op, behalve een slechte naam en plaats vervangende schaamte.

4 november 2021 om 13:53

Deze debielen kosten Feyenoord honderdduizenden euro's per jaar...ze leveren NIETS op behalve boetes, slechte naam en als het enigszins tegen zit uitsluiting van Europees voetbal. Opsluiten en sleutel over de (Berlijnse) muur gooien.

4 november 2021 om 14:28

Ik geloof best dat die mensen oprecht willen dat Feyenoord wint en ze in het stadion proberen aanmoedigen (als ze daadwerkelijk het stadion halen).

Maar aan de andere kant maken ze de naam van club kapot, kosten ze de club veel meer geld dan dat ze opleveren en vernielen ze heel veel spullen van anderen.

Ik begrijp het niet. Oprecht niet. Ik begrijp ook niet waarom ze niet gewoon tegen elkaar gaan vechten en spullen van elkaar gaan vernielen zonder clubshirts.

Geef ze een levenslange taakstraf tijdens wedstrijden van Feyenoord.

4 november 2021 om 14:37

Lekker man en als hun tanden eruit geslagen worden betaal jij lekker mee aan de verzekering.. Ik geloof wel dat een deel echt voor feyenoord is maar hoe steunen zij hiermee hun club in jouw ogen dan?

4 november 2021 om 13:10

Hooligans zijn meestal gewoon keihard fans hoor. Niet dar ik dat goedkeur, maar zij besteden veel meer geld en tijd uit dan de gemiddelde tv supporter.

4 november 2021 om 13:11

Ze kosten ook veel meer geld en tijd dan de gemiddelde supporter, en brengen hun club bewust schade toe. Dus ik vind het discutabel. Dan heb ik het dus niet over de harde kern, niet over fanatieke supporters. Echt alleen over het groepje dat steeds vernielingen aanbrengt, gaat rellen etc.

4 november 2021 om 13:24

Hooligans zijn meestal in het bezit van een stadionverbod, dit zal niet de eerste keer zijn dat zij zich misdragen, dit zijn echt geen supporters.

4 november 2021 om 13:30

Precies, dit soort "supporters" kosten meer dan het oplevert.
Die hard fans kan ik geloven als je nog met vuurwerk stoeit, of mega hordes fans ophitst om mee te zingen en dergelijke.

Maar een Wereld erfgoed monument bekladden of met gevechtsbitjes etc naar een uit wedstrijd, dan ben je geen keiharde fan, maar keiharde idioot..

4 november 2021 om 13:36

De inkomsten uit coke gaan niet naar de club. Zou niet weten waaraan de hooligans honderden euros uitgeven.

4 november 2021 om 13:56

Ik snap even niet wat er zo belangrijk aan is om die mensen “geen supporters” te noemen. Alsof het een fuck verschil uitmaakt of je ze in het hokje supporter of hooligan plaatst. Feit is dat deze mensen constant afkomen op voetbalwedstrijden. Binnen of buiten het stadion. Ze rellen niet als Hema een nieuwe vestiging in Amersfoort heeft geopend. Ze zijn aan voetbalclubs (of de clubs het willen of niet) verbonden.

4 november 2021 om 13:57

Deze randdebielen kosten de club geld...en leveren dus niets op...boete geld tot nu 180k...en zal na vanavond de 200k passeren gok ik zo.

4 november 2021 om 15:19

@regulator: "ik snap even niet wat er zo belangrijk aan is om die mensen “geen supporters” te noemen". Nou, dat snap ik wel: als je een gewone, hartstochtelijke fan van een club bent en verder geen vlieg kwaad doet, dan wil je niet met dit volk geassocieerd worden.

4 november 2021 om 13:16

Het wordt tijd dat de supporters, die zicht misdragen hard worden aangepakt. Ik had begrepen dat er nu 58 supporters zijn opgepakt nu is de maat wel vol met deze supporters gewoon geen uitzondering maken, geen uit supporters meer toelaten wedstrijden, alleen maar thuis supporters toelaten, het kost de clubs klauwen met geld.

4 november 2021 om 13:29

Dit is oprecht niet beledigend bedoeld, maar ik krijg echt hoofdpijn als ik jou teksten 3-4x opnieuw moet lezen om je punt te begrijpen.
Wellicht handig om voortaan even na te lezen voor je het plaatst?

4 november 2021 om 15:08

Het is niet de beste tekst die ooit geschreven is, denk wat te snel ingetikt, maar 3, 4 keer opnieuw moeten lezen om zijn punt te begrijpen is wat overdreven. Als je dat vaker hebt wellicht goed om eens op dyslectie te laten testen ?

4 november 2021 om 15:12

Kerel. Zijn reactie is na mijn reactie aangepast. Dit is verder niet de eerste keer dat het me opviel, vandaar de opmerking.

4 november 2021 om 13:21

Het lastige is, hoe voorkom je dit in de toekomst?
Er zijn velen die zonder kaartje gewoon naar Berlijn gaan om de wedstrijd daar te kijken en de dag ervoor en de wedstrijddag met andere in de stad willen vieren. Helaas zit er tussen die groep een deel losers die het mooi vinden om te slopen, ruzie te zoeken en de hooligan uit te hangen. Hoe traceer je die echter op voorhand als zij geen kaartje hebben en gewoon als "toerist" uit NL vertrekken richting Berlijn. Je kan moeilijk geen enkele Nederlander meer toelaten in Berlijn als er geen kaartje in bezit is.

4 november 2021 om 13:28

Misschien medesupporters zo hard straffen dat ze het wangedrag van die enkelingen beu zijn en er tegen optreden? Dat is wel een heel zware maatregel natuurlijk.

4 november 2021 om 14:41

Ik denk dat de meeste medesupporters niet tegen dit soort hooligans in durven te gaan. Weet zeker dat je dan ook gewoon keihard wordt aangepakt. Nee dit kan je niet bij supporters neerleggen. Gedeeltelijk bij de club maar voor een groot deel is de politiek aan zet om gericht heel hard op te treden tegen deze gasten.

4 november 2021 om 15:43

Je hoopt natuurlijk op een stuk sociale controle maar met dit soort gasten kan je de goede niet onder de kwade laten lijden. Deze mensen zijn alleen maar uit op confrontaties . Zelf een aantal keer mee geweest met Ajax richting oa. Praag en ook dan zijn er halve zolen die over auto's lopen, schijt hebben aan alle regels en bij het minste gaan lopen uitdagen en knokken. Ik zorg dat ik niet bij hen in de buurt kom en ga gezellig met normale gasten op een terras een biertje drinken. Je kan moeilijk verwachten dat ik die doorgenoven tosti's ga aanspreken. Maar mij straffen omdat die losers de boel verkloten is toch ook geen oplossing?

4 november 2021 om 13:23

Ik keur het vanzelfsprekend af, gisteren in een van de andere artikel al heel duidelijk gedaan, maar dit is het zoveelste artikel over de Feyenoord "supporters", terwijl ik ook lees op andere sites dat er in zowel Dortmund als Monaco ook zaken gesloopt zijn. Voetbalzone melkt het van Feyenoord weer lekker uit. Gewoon bewust beeldvorming beïnvloeden (ondanks dat de Feyenoordsupporters er zelf aanleiding toe geven, dat doen de anderen ook, maar daar haakt men minder op in)

4 november 2021 om 13:27

Gisteren is er gewoon ook een artikel over Ajax gekomen. En dit is wel een niveautje hoger dan wat flesjes gooien of tafeltjes kapot maken. Dit is wereldpatrimonium beschadigen.

4 november 2021 om 13:29

Was niet Monaco maar in Nice.

4 november 2021 om 13:31

In Nice ja thanks

4 november 2021 om 13:35

Wat flesjes gooien naar personen, mag je gerust scharen onder poging tot doodslag. Gek dat je zoiets gevaarlijks even lekker zit te bagatelliseren.

4 november 2021 om 13:39

Ik bagatelliseer het niet. Het is gewoon een feit dat dat, helaas, best veel voorkomt tegenwoordig. Dit soort handelingen komen, gelukkig, veel minder voor. Dan is het logisch dat er meer aandacht is voor de zeldzaamheid dan voor het meer voorkomende.

4 november 2021 om 14:01

Hoe is 'wat flesjes gooien en tafeltjes kapot maken' met verkleinwoorden en al niet bagatelliserend?

4 november 2021 om 14:04

@fr010frdam: Ik snap je gevoel daarin, maar misschien is het wel zo eerlijk om toe te geven dat het momenteel wel erg extreem is met de hooligans die zich Feyenoorder durven te noemen. Die beeldvorming hebben die gasten helemaal aan zichzelf te danken (en waarschijnlijk zijn ze er nog trots op ook), het is wel balen dat de gewone Feyenoord-supporter daaronder te leiden heeft.
Dus dit lijkt me niet het uitgelezen moment om het over 'het bewust beeldvorming beïnvloeden' te hebben.

4 november 2021 om 14:05

Ik heb het niet over de zwaarheid van het vergrijp maar over de frequentie, wat heel relevant is voor de nieuwswaarde. En ook over de bekendheid van het gedupeerde object. Die twee factoren samen maken het vrij logisch dat er vrij veel te doen is over de Feyenoorders in Berlijn lijkt me.

4 november 2021 om 15:29

@nick, dat heb in inderdaad in de andere topics toegelicht

4 november 2021 om 18:41

Fr010frdam valt het je nu zelf niet op hoe vaak je een reactie als deze al gepost hebt? Oftewel hoe vaak er kennelijk aanleiding is voor vz om over Feyenoord hooligans te berichten? Het probleem bij jouw club is groter dan bij andere Nederlandse clubs. Argumenten als 'maar zij doen het ook' maakt mijn nichtje v 4 ook en ik heb niet eens een nichtje.

4 november 2021 om 15:34

Dit zijn schandalige Nederlandse fans die wel vaker voor chaos, geweld en onrust zorgen in het binnen en buitenland! Laten we dat wel even goed duidelijk maken en ja absoluut, die mogen even goed aangepakt worden want dit gaat nergens meer over. Keer op keer gebeurd het weer.

En dan lees ik, "...probeert samen met de politie om tot een plan van aanpak te komen om de incidenten terug te dringen". Dan denk ik echt van huh, nu pas? Wat is dit voor lakse naïeve houding zeg!

Was hij maar burgemeester van onze stad.. wat een held.

4 november 2021 om 13:35

Vind het idd een fantastische burgervader.

4 november 2021 om 13:48

Weer eens geen speld tussen te krijgen wat hij zegt, fantastische man

4 november 2021 om 13:50

Ook beter dan Bruls. Bruls legt de verantwoordelijkheid ook bij de clubs, terwijl het onderhand wel duidelijk is dat de clubs zelf ook slachtoffer zijn van het geweld. Als dit zo doorgaat zijn Feyenoord supporters nergens meer welkom.

4 november 2021 om 15:43

Nouja, ik ben het ermee eens dat de clubs zelf ook slachtoffer zijn van deze idioten, maar ik vind wel dat de clubs te weinig doen. Bij Ajax bijvoorbeeld heeft de F-side heel veel macht. Eigenlijk zou Feyenoord de namen van deze mafkezen op moeten vragen bij de Duitse politie en stadionverboden moeten uitdelen. Evenals Ajax dat moet doen met de tokkies van gisteren. Gewoon nooit meer het stadion in. Nog mooier zou het zijn als ze nog een paar maanden in Duitsland mogen blijven en vervolgens daarna nog door de eigen clubs worden aangepakt.

4 november 2021 om 14:40

Helemaal mee eens. Heel sterk interview van hem. Komt zelden iets geks uit zijn mond.

4 november 2021 om 14:58

Sterker nog: deze man heeft het in zich om de meest verbindende ministerpresident aller tijden te zijn (nog even los van zijn kwaliteiten als bestuurder), hij zit alleen bij de verkeerde partij om daar voor in aanmerking te komen...

4 november 2021 om 15:39



Eens, puur zijn persoon heeft mij laten twijfelen om op hem te stemmen, zijn partij staat mij echter niet aan. Echter moet ik erbij zeggen dat mijn eigen partij, ik laat even in het midden welke dat is, ook aan het kloten is. Ik ben allang blij dat het geen FvD geworden is.

4 november 2021 om 15:02

Precies, Abutaleb is een top gozer, 50000000x beter dan halsema

4 november 2021 om 15:37

Wij hebben echt een heks in onze hoofdstad, onbegrijpelijk dat zij de sleutel van de stad draagt. We hadden de beste burgemeester van Nederland met Van der Laan (vind ik), maar deze gozer is eveneens een topper.

4 november 2021 om 17:56

Van der Laan was werkelijk geweldig, hoe hij afscheid nam met die brief net voor zijn dood vond ik echt prachtig. Halsema is werkelijk onwaardig.

Das gek, doen ze anders nooit!

Hij heeft nog sympathie voor deze groep ook , maar die is langzaam aan het verminderen. Misschien is dat ook onderdeel van het probleem.

4 november 2021 om 13:07

Ik denk dat dat vooral een beetje moeizaam verwoord is.

4 november 2021 om 13:11

Pak je hem nou op een zin? Denk dat hij sympathie voor de harde kern in zijn algemeenheid bedoelt. Vind dat hij het goed verwoord en duidelijk maakt dat hij het verschrikkelijk vindt door ook de andere zaken van afgelopen tijd op te sommen.

on:
Deze jongens zakken bijna maandelijks naar een nieuw dieptepunt. Toch wel zielig dat je als een groep volwassen mannen dit soort acties doet en denkt dat het stoer is. Schaamteloos, na de vernielingen in Rome bij het Barcaccia fontein nu dit. Echt schandalig.

4 november 2021 om 13:27

Als dit zo doorgaat zou je als burgemeester gewoon moeten zeggen dat er geen uitpubliek welkom is. Verdomme de Berlijnse muur, die ga je niet verpesten. Gewoon een gebrek aan respect en fatsoen, zoals we gewend zijn van dit soort mensen.

4 november 2021 om 14:14

Ik vind dat hij veel eerder met daden moest komen . Dit speelt al jaren en niet alleen bij Feijenoord, als je dan komt mijn geduld begint langzaam te verdwijnen, vind ik dat zwak . Vertel dat maar eens tegen de mensen die slachtoffer zijn geworden van deze groep. Geen woorden maar daden , ja dat gaat in Rotterdam niet vaak meer op

4 november 2021 om 13:39

Ik denk dat je het: mijn sympathie raakt op. Moet lezen als; ik ga nu echt zware en ingrijpende maatregelen nemen.

En in mijn ogen moet je ze ook behandelen als criminelen. Zowel in sls buiten het stadion. Het probleem is dat deze mensen niet worden aangepakt maar als hooligans gezien blijven worden. Het maakt niet uit of je voetbal fan bent of niet. Als er bedreigingen zijn pak ze dan hard aan. Zijn er racistsiche leuzen of ander ontoelaatbaar gedrsg? Er hangen genoeg cameras om ze er uit te pikken en geef ze een verbod. Pak ze aan naar de wet in plaats van elke keer brandjes te blussen en minimaal aantal mensen oppakken.

4 november 2021 om 14:16

Het is weer een antwoord die op verschillende manieren te interpreteren is , dat is vaak het probleem . Je kan er alle kanten mee op . Vaak gebeurt er dan weinig , omdat niet duidelijk is wat men nu bedoeld en wilt bereiken

4 november 2021 om 15:20

Ik denk dat je niet de kern begrijpt. Op dit moment worden de huidige wetten niet toegepast. Er gebeuren dingen, daarna klagen we en thats it. Af en toe iemand opgepakt maar niks groot. Zodra we de regels gaan toepassen (dus wel mensen arresteren en vervolgen volgens de wetten) dan kun je pas echt zien welke wetten er aangepast moeten worden.

We kunnen wel allemaal nieuwe regels en wetten maken maar als de oude (die er niet voor niets zijn) niet gebruikt worden dan kun je ook niet zien waar je extra wetten nodig hebt.

Heel naïef om hier nog van te schrikken. Ik keur het nergens goed, maar denk dat de gemiddelde VZ lid dit al voorspelde.

Ben het niet vaak met hem eens, maar hier verwoord hij het toch mooi. Dit buitensporige gedrag is nergens voor nodig en schaadt alleen het mooie imago van onze club. Laten we het houden op de mooie sfeeracties binnen het stadion en laten we ons vooral niet bezig houden met alle zaken die niet met voetbal te maken hebben. Dit moet echt ophouden want het lijkt telkens een stapje verder te gaan..

Ze intimideren, vernielen en bezorgen Feyenoord grote schande. Dit zijn geen supporters, dit zijn mensen die Feyenoord als excuus gebruiken om zich als idioten te gedragen.

Die zogenaamde loyaliteit is een mythe. Daarnaast zijn ze een held in groepsverband, in hun 1tje zo zwak als ik weet niet wat. Feyenoord moet afstand nemen van deze groep, keihard veroordelen. En dan is het aan meneer Aboutaleb om man en macht in te zetten om deze mensen op te pakken en niet in de buurt te laten komen van het voetbal.

Hoe moeilijk is het nou om dit soort tuig op te pakken.

4 november 2021 om 13:43

Feyenoord moet het stadion vol cameras (en microfoons) hangen geef des noods stewards bodycams en iedereen die de regels overtreed een stadion verbod geven en melden bij de politie. Is er duidelijk wie iets racistisch heeft geroepen (hangen cameras dus moet haalbaar zijn) dan namens de club aangiften doen.

Deze gasten via de wet aanpakken in plaats van afwachten. Werk desnoods samen met buitenlandse politie. Zijn dit feyenoord supporters? Vast wel maar het ziin vooral nederlandse burgers die zich niet aan de wet houden en daarvoor gestraft dienen te worden. En iets zegt mij dat dit veel te weinif gebeurd.

Hoop dat de gene die een gevangenis straf krijgen die in Duitsland moeten uitzitten zal ze een mooi lesje leren.

Ik ben als Feyenoorder zo klaar met die lui die het altijd weer verkloten. En als oud-Berliner vind ik het erg triest om te zien dat er monumenten beklad worden. Die gasten hebben echt geen idee hoe dom en triest het is. Gelukkig zijn die 2 gepakt.

4 november 2021 om 15:30

Als oud-inwoner zou je moeten weten dat de hele Berlijnse Muur vol is geklad met graffiti-tekeningen. Dus om er nou zo zwaar aan te tillen vind ik eerlijk gezegd wat ver gaan.

4 november 2021 om 15:46

Door kunstenaars inderdaad, in opdracht van de stad en vooral met toestemming. Ik ben er in mei dit jaar geweest (zovaak geweest) en het ademt nog steeds historie. De stad heeft kunstenaars gevraagd om de muur te voorzien van kunstwerken (of je er nou van houdt of niet) omdat de muren anders wel beklad worden, zoals nu dus, door mensen met een beperking.

Pak lekker een viaduct op de snelweg, weet ik het. Dit gaat gewoon te ver.

4 november 2021 om 16:14

Zonde van het kunstwerk wat eronder zat inderdaad. Maar de Berlijnse muur is juist onlosmakelijk historisch verbonden met graffiti-tekeningen. En grote delen van de muur zitten nog steeds onder, google anders even op 'berlijnse muur'

4 november 2021 om 16:30

@ffeyenoord. Niet te zwaar aan tillen? Alle Duitse media hebben er over bericht. Het stond op Bild.de. Berliner Morgenpost heeft er mee geopend, er zijn tientallen tweets over. In Nederland wordt het ook breed uitgemeten. En in plaats van feestende mensen is dit wat iedereen te zien krijgt. Dit is gewoon weer enorme imago-schade voor de club. Aangezien de lijst al lang is en zeker in Duitsland, baal ik daar wel van. Je kan ook opvallen met ludieke dingen ipv monumenten slopen. Als sponsors straks echt weglopen omdat ze niks meer met die zooi te maken hebben, heb je pas echt een probleem.

4 november 2021 om 17:28

Ze hebbende East Side Gallery beklad, klaar. Als het heel normaal was, waarom dan dit soort artikelen? https://m.bild.de/regional/berlin/berlin-aktuell/ultras-beschmieren-kulturgut-die-mauer-sauerei-von-berlin-78145820.bildMobile.html

4 november 2021 om 18:44

Het is 'maar' een muurtekening. Zou het kunnen dat de media enigszins hijgerig paraat staan om wat te berichten over Feyenoord hooligans in Duitsland? Wat Feyenoord overigens geheel aan zich zelf te danken heeft, daar niet van. Ik heb in ieder geval liever dit dan vechtpartijen met de politie, of het aanvallen van bestuursleden in restaurants, zoals in Rotterdam. Nou goed, ergens snap ik de ophef wel, maar ergens zou ik het ook wel prima vinden als dit nu het ergste incident is rond de wedstrijd.

Het is hoog tijd dat de club hier eens op aangepakt word. Gewoon uitsluiten van Europees voetbal de aankomende 5 jaar. Als ze het niet halen, word het opgeschort naar het jaar dat ze het wel halen.

4 november 2021 om 13:10

Dat is juridisch niet mogelijk aangezien dit zich allemaal buiten de stadionmuren afspeelt. Zie bijvoorbeeld ook het idee om punten af te trekken bij rellen in Nederland. Indien ze dit toch door zouden voeren, zou je als groep een willekeurige andere club achterna kunnen reizen en zorgen voor ongeregeldheden waardoor die club wordt uitgesloten van Europees voetbal. Dit is dus zeker níet de juiste oplossing en daarom zal de UEFA dit ook nooit gaan invoeren.

4 november 2021 om 13:11

Ja joh tuurlijk, je bent zeker voor Feyenoord of niet?

4 november 2021 om 13:11

Wat kan Feyenoord hier aan doen dan? Het gebeurt ook buiten het stadion hè, dus je idee zal sowieso niet doorgaan. Ik kan ook met een Feyenoord shirt lui van de tegenstander gaan aanvallen, terwijl ik voor Ajax ben. Moet de club Feyenoord dan boeten voor een paar doorgesnoven idioten waar ze 0 invloed op hebben?

4 november 2021 om 13:44

Lachwekkende suggestie. Jouw ouders worden ook opgesloten als jij een misdrijf begaat?

4 november 2021 om 15:06

Volgens mij als jij minderjarig bent, dan kunnen jouw ouders bijvoorbeeld in geval van een mogelijke schadevergoeding de pineut zijn ja.

Jouw schamperende reactie geeft al aan, dat dit nu wel gevoelig ligt. Kortom dat zou eens een oplossing kunnen zijn, die zelfs de grootste debielen (zoals die 50 man die met wapens de grens over gaan) kunnen begrijpen. Laten we niet doen alsof er nog nooit clubs zijn uitgesloten voor Europees voetbal.

Maar laten we beginnen met 3 jaar en laat het dan voor alle Europese clubs gelden.

4 november 2021 om 15:21

Gelul. Hier kun je de club natuurlijk niets aanrekenen. En daarnaast, (even hypotetisch gezien) wie gaat bewijzen dat dit daadwerkelijk Feyenoorders zijn geweest? Dat kun je juridisch nooit hard maken. De club zelf straffen is natuurlijk geen oplossing voor dit tuig. Dat besef je zelf hopelijk ook wel.

4 november 2021 om 17:13

Prima, maar beetje weinig vernieuwende reactie. “Ja, maar we doen het altijd zo…”

Alsof er niet binnen de geledingen van de supportersverenigingen mensen zijn die precies weten wie dit zijn. Binnen drie stappen, weet ik al exact wie waar was van mijn club, laat staan goed ingevoerde supporters. Dus kun je de club dan ‘niets’ aanrekenen? Makkelijke vrijpleiting…

Als de club echt wil, kunnen ze er achter komen welke personen dit zijn. Gaat dat geld en tijd kosten, zeker. Maar betwijfel of dat meer zal kosten dan dat de slechte publiciteit dat nu al doet (torenhoge boetes al buiten beschouwing gelaten)?

Als de club maar hard genoeg gestraft wordt, dan zal er op een moment wel zo’n punt komen dat het geld gaat opleveren. Nu wappert Feyenoord al jaren maar gewoon mee met de wind en vissen ze keer op keer op keer achter het net.

Dat bewijzen is vrij makkelijk te doen, daar hoef je echt geen superdetective voor te zijn.

Is het heel makkelijk, nee. Maar je gaat mij niet vertellen dat als Feyenoord niet speelt er ook 58 man vanuit Rotterdam op een donderdagavond naar een Europese hoofdstad gaan met bivakmutsen, bitjes en boksbeugels. Niet in Europa actief betekent gewoon amper trammelant in Europa, heel simpel.

dan ben je op je woensdagmiddag in Berlijn, een hele mooie stad, en ga je iets dat veel monumentale waarde heeft lopen vernietigen. Wat bezielt je dan? Ben je dan echt zo hersenloos? Pak lekker een terras en drink een biertje zou ik zeggen, of ga lekker een dagje in de stad lopen. Is vast genoeg te doen. Het wordt met de dag gekker. Die 71 malloten die alleen maar uit zijn op sensatie moet je ook een levenslang wereldwijd stadionverbod geven en een dikke boete.

4 november 2021 om 14:44

Het is maar wat je een klein groepje noemt. Ik vind 71 man toch een vrij behoorlijk aantal.

Leuk dat de PVV toen stond te demonstreren omdat 'een Marokkaan' burgemeester werd van Arnhem, maar de twee Marokkaanse burgemeesters die ik ken, zijn anders wel steengoed. Aboutaleb en Rotterdam, Marcouch en Arnhem. Mooie combinaties.

4 november 2021 om 13:19

Wat heeft dat met dit item te maken? Ik vind het heel goed hoe Aboutaleb zich hier manifesteert (en eigenlijk sowieso als burgemeester in het algemeen), we moeten toch een burgemeester op daden beoordelen en niet op afkomst? Datgene wat jij de PVV verwijt, doe jij in feite zelf nu ook.

4 november 2021 om 14:20

Huh?

4 november 2021 om 15:09

Volgens mij zegt hij dat hier ook.

4 november 2021 om 15:37

@kakadu Haha sommige hebben moeite met begrijpend lezen, gebeurd wel vaker lol. Lekker laten gaan. =)

4 november 2021 om 14:19

Eens, ik vind die twee ook steengoed en hebben eindelijk eens ballen om zaken te benoemen met de juiste emotie erbij. Deed Aboutaleb ook goed met Charlie Hebdo. Ik vind die twee alleen wel a-typische Marokkanen. En geen toeval dat deze twee er bij heel veel Marokkanen niet goed opstaan.

4 november 2021 om 15:12

Fijn dat jij mijn comment wél leest. 4ever4ajax duidelijk niet, maar het is hem vergeven. Ga er vanuit dat hij nog onder invloed van gisteren en dus nog niet helemaal toerekeningsvatbaar is.
Maar inderdaad, ik mag de twee heren wel. Ook erg blij dat Marcouch herkozen is, al ben ik bang dat hij Arnhem gebruikt als opstapje naar een grotere stad. Opzich niet erg, die kans krijgt hij eerder als hij het in Arnhem goed doet. En dat doet hij! Ik weet niet of het een a-typische Nederlander van Marokkaanse afkomst is, of dat hij niet goed ligt bij anderen met die achtergrond. Zou me niets verbazen, over het algemeen (JA Moraalridders, IK Generaliseer) kunnen 'ze' niet erg goed tegen kritiek en aangesproken worden op gedrag. Iets dat zowel Marcouch als Aboutaleb wel erg graag (en goed) doen.

4 november 2021 om 15:16

Oei, wie zegt dat juist zij A-typische Marokanen zijn en wellicht niet juist typische Marokanen ? Je kunt jezelf ook afvragen wie zegt dat de meeste Marokanen anders zijn (en dus niet steengoed zoals jij die twee bestempeld) ? Heb gisteren wel genoten van Nous zijn spel en interview na afloop. Kan soms ook best lachen om Ali B of Najib.

Vraag me af of Wilders dan een A-typische of juist een typische Nederlander is .... ?

4 november 2021 om 20:06

A-typisch in de zin van dat ze ook openlijk kritisch kunnen zijn op de eigen gemeenschap en meer voor een wat harde aanpak zijn.

Er zijn vele zaken die Nederlanders binden, maar de typische Nederlander ken ik niet. En natuurlijk zijn er zat voorbeelden die het tegendeel bewijzen bij Marokkanen, maar ik vind dat meer uitzonderingen op de regel.

Als ik dan kijk dat er zonder enig probleem honderden feyenoord supporters met de trein zijn Berlijn aankomen en voor een goede sfeer zorgen dan schrik ik er toch weer van dat niet iedereen met goede bedoelingen naar Berlijn zijn gekomen. Overigens wederom prima gesproken van Aboutaleb.

De vergelijking van abbie slaat nergens op, Duitsland is Nederland binnen gevallen niet andersom. Berlijnse muur heeft niks met onze historie te maken, Zadkine wel. Lapswans

4 november 2021 om 13:28

Deze opmerking raakt kant noch wal. De Berlijnse Muur is een symbool voor de periode NA de Tweede Wereldoorlog in Duitsland, waarbij de VS en de USSR Duitsland in tweeën deelden en zo een groot deel van de bevolking een trauma bezorgden. Aboutaleb zegt ook nergens dat de Berlijnse Muur iets te maken heeft met de Nederlandse historie, maar trekt de vergelijking met Zadkine zodat mensen zonder inlevingsvermogen toch een idee hebben hoe gevoelloos het is om zulke monumenten te bekladden.

4 november 2021 om 13:29

De Berlijnse muur is Duitse geschiedenis, het Zadkine monument Nederlandse geschiedenis. Dat is de vergelijking.

4 november 2021 om 13:34

Nergens lees ik dat hij een 'vergelijking' maakt. Hij zegt alleen maar dat je je moet voorstellen als de rollen omgedraaid waren en geeft gewoon een voorbeeld. Maar neen, ga jij hem ff snel uitmaken. Da's slim natuurlijk.

4 november 2021 om 15:20

Je zult als burgemeester maar tijd moeten vrij maken aan dit soort figuren op wie de dunning kruger theorie grenzeloos kan worden toegepast.

4 november 2021 om 15:35

Heel de Berlijnse muur is volgeklad met graffiti-tekeningen. Dit is van een totaal andere orde als het bekladden van het Zadkine-monument, of Barcaccia-fontein bij de Spaanse Trappen om eens wat te noemen.

4 november 2021 om 14:21

Het gaat er toch om dat Feyenoorders een historisch Duits monument bekladden. Dat zou vergelijkbaar zijn met Union hooligans die een Nederlands / Rotterdams monument zouden beschadigen... Hoe kun je deze vergelijking nou niet begrijpen..??

4 november 2021 om 14:56

Helemaal met jou eens, Sander. Gewoon met je poten van andermans spullen afblijven. Je bent immers te gast. Het algehele fatsoen is tegenwoordig, steeds vaker, ver te zoeken.

4 november 2021 om 15:14

Nou, dan lees je dus een stuk maar vergeet je het dus te begrijpen. Zonde. De vergelijking slaat dus wel ergens op: beide nationale monumenten van een zwart verleden. En van allebei hoor je als bezoeker van af te blijven.

Dat is typisch respectloze Nederlandse geldingsdrang. Dit gaat de wereld over. We staan er weer goed op.

4 november 2021 om 14:37

"typisch respectloze Nederlandse geldingsdrang". Ik zou willen vragen: wat bedoel je? Maar na diverse andere topics is mijn reactie eerder: Wtf????? En nee, je hoeft niks uit te leggen.

4 november 2021 om 15:15

Geldingsdrang? Die typisch Nederlands is? Verklaar je nader, want dit begrijp ik niet zo goed.

Ik woon toevallig in Berlijn en was lekker wedstrijd van m'n cluppie aan het kijken. Ik werd letterlijk bedreigd door die droeftoeters omdat ik m'n Ajax shirt in het café aan had.

Daarnaast ging ik natuurlijk helemaal los toe tadic de 1-1 maakte, zeiden ze dat ik moest gaan zitten!

Ben benieuwd hoe alles er vandaag aan zal gaan.

4 november 2021 om 16:05



Naja, als ik in Rotterdam in mijn Ajax shirt ga juichen als Ajax scoort tijdens de klassieker, verwacht ik ook geen warm onthaal. Het zou moeten kunnen, zou je zeggen. Maar de realiteit ligt helaas anders.

Mijn Duitse vrienden hebben wel een plekje in hun cellencomplex. Laat ze daar maar een half jaar zitten … te walgelijk voor woorden dit soort gasten …

4 november 2021 om 13:30

Een weekje in de keldercellen van de voormalige stasigevangenis stoppen en ze zullen wel wat anders piepen denk ik eerlijk gezegd.

4 november 2021 om 13:48

poh...in zo'n super smalle cel, waar je alleen in kunt staan. Dat zou genieten zijn. En dan met knikkende knieën, een beste boete en strafblad terug naar huis sturen.

4 november 2021 om 13:56

24/24 het licht aan en geen natuurlijk daglicht natuurlijk. Lijkt me werkelijk een van de ergste dingen die je kan overkomen.

4 november 2021 om 14:19

Denk dat thuis zitten juist hun grootste straf is. Thuis is mama of vrouwtje Kelli de baas. Moeten ze altijd mee als de action een uitverkoop houdt. Op wedstrijddag moeten ze hun vrijwillige castratie overcompenseren.

Zouden ze hier nou ook vol lof en eer over praten bij hun ouders of familie op bijvoorbeeld een verjaardagsfeestje. Echt zo triest. Je kan je als supporter toch ook op andere wijzes laten horen zonder dat je cluppie er enige schade van heeft.

Het wordt gewoon hoog tijd gigantisch hard op te treden tegen alles en iedereen die zich ook maar een beetje misdraagt. Ik word er nu wel moe van dat iedereen zegt dat het schandalig is etc. etc. etc. Maar ipv. dit te roepen hele tijd, wordt het tijd er echt iets aan te gaan doen. En hard ook. En met harder optreden bedoel ik niet mensen neer te knuppelen, maar hard straffen. Dan denk ik bijv. in de vorm van stadionverbod, dikke boete en een meldingsplicht. Afhankelijk van de zwaarte van het vergrijp de hoogte van dit alles bepalen. Bij niet melden, verhoging van de geldboete tot 3x. Daarna opsluiting voor aantal dagen en zo steeds een hogere straf bij verzuim zich te melden. Daarnaast bij een misstap als er nog een stadionverbod geldt, de straf verdubbelen met daar boven op nog de straf van de nieuwe misstap. Zo iets.. Maar echt begin aub er wat aan te doen ipv steeds roepen dat het schandalig is.

Dat heeft niks met voetbal te malen t geeft Feyenoord een slechte naam

Misschien toch eens een tijdje opsluiten. De meeste hebben gewoon een baan en woning. Drie maanden zitten doet dan pijn.
En stoppen met drugs gedogen zou ook al een heel groot verschil maken. Gebruik strafbaar stellen en niet te flauw zijn met aanpakken van gebruikers.

Aboutaleb schrikt hiervan?? Waar heeft hij dan geleefd de afgelopen jaren?
Hij zegt ook:" Langzaam raak ik mijn sympathie voor deze groep helemaal kwijt" Wil hij nou zeggen dat hij sympathie voor ze had. Hou toch op man
Niemand heeft sympathie voor een stel idioten, behalve jij dus
Waar hij wel gelijk in heeft is om Feyenoord erbij te halen. De club kan hier niets tegen doen. Zelf als ze helemaal zouden stoppen met voetballen zouden deze gasten, beter lasten hun idiotie ergens anders botvieren



Alle gasten gewoon met naam projecteren in het Stadion, en daarbij wat ze gedaan hebben. Is het snel over denk, alleen mag dat natuurlijk weer niet in NL vanwege privacy. Want meesten hebben gewoon een baan enzo, die ze dan waarschijnlijk kwijt zijn, en moeder de vrouw zal ook niet echt blij zijn. En alle schade betalen met 100 percent boete (ten goede aan Feyenoord) , financieel ten gronde richten en een meldplicht. Keihard straffen is enige wat helpt, niet pappen en nat houden

4 november 2021 om 14:25

Het erge is dat die hersenloze er nog trots op zouden zijn ook mocht hun beeltenis in verband met dit soort wandaden vertoond worden en ik weet zeker dat heel vak S en die onderkant zijkant onder ledentribune gaan staan klappen ervoor dat zijn echt hersenloze!

De beste maatregel om dit te stoppen zou zijn om uitwedstrijden zonder uit publiek te spelen. Jammer dan. De raddraaiers hebben het weer verkloot voor de rest. Bedankt! Zo kunnen ze veel beter handhaven. Bussen met figuren die willen rellen kunnen makkelijker onderschept worden. Minder beveiliging nodig etc. Ik denk dat we daar straks wel heen gaan als dit zo nog even doorgaat

Wat een stelletje hersenlozen moroons, namen noteren en never meer in het stadion. Dit gaat ten kosten van de naam/club Feyenoord

Het zegt meer over de blinde vlek van Aboutaleb dan de "supporters". Eerst die fontein in Rome, nu de Berlijnse Muur. Waarom is het zo moeilijk om te snappen dat je deze mensen gewoon thuis moet laten? Ze maken vooral veel kapot en brengen weinig nuttigs. De verhaal over "het Legioen" kennen we nu wel. Berghuis weet uit eigen ervaring wat een fijne supporters dit zijn.

Toen ik het nieuws lag dacht ik hetzelfde: weer een nieuw dieptepunt. Ik kan er werkelijk niet bij hoe je zoiets in je botte harses kan halen. Geen woorden voor. Hopelijk voegt Ab daad bij t woord en grijpt nu goed en hard in.

Kunnen ze niet gewoon een soort UFC toernooi met hooligans houden of zo? Elkaar de hersenpan inslaan en laat de normale supporters lekker met rust. Door dit soort ongein wil ik liever niet meer naar het stadion.

Feyenoord heeft al een goeie naam bij de uefa dus vooral zo doorgaan✅ Eerst in Rome met die fontein nu dit dus vooral zo doorgaan.

Ik denk dat de hooligans hier hun hand definitief overspeeld hebben en Feyenoord bij Europese wedstrijden wat betreft hun supporters maar geweerd moeten worden!wat voor naam krijgen wij als Nederland in Europa door dit tuig? Die vijver in Rome de illegale kaarten in Frankrijk ze gaan maar door en nu als hoogtepunt pakken ze ff de muur? Om je kapot te schamen! Als ik in het bestuur van Feyenoord zou zitten zou ik geen Europese uitkaart meer verstrekken want iedere keer verantwoorden wat dit tuig doet houd een keer op!

5 november 2021 om 10:59

Ik zie er nu al tegenop dat ze in mn woonplaats Praag komen binnenkort.. Genoeg mooie historische bouwerken om te vernielen ben ik bang.

Schandalig inderdaad, maar jezus, wat een mooie muurschildering. Kunnen ze dat niet ergens in Rotterdam doen.

Vreemd als je dit niet voorzien had

Zijn Geen hooligans maar gewoon stukken tuig die dit doen , geen grijntje respect , wie denken ze wel niet wie ze zijn om zo'n historisch momument te gaan bekladden ....

Er wordt altijd gesproken over 'een klein groepje' wat het verpest voor de anderen. Persoonlijk vind ik het aantal van 71 toch vrij behoorlijk. Dit zijn niet 71 man waarvan een aantal te ver gaan, maar 71 man die zijn opgepakt met items als verzwaarde handschoenen, bitjes etc etc. 71 van dat soort mannen, daar word je niet vrolijk van.. Geeft toch wel aan dat Feyenoord/rotterdam wat dat betreft wel echt een behoorlijk probleem heeft. Want aangezien dit een uit wedstrijd is, zal het slechts een percentage van het geheel zijn wat nu is opgepakt.

Niets is sterker dan dat ene woord, zo blijkt maar weer...

Na de Barcaccia fontijn, nu moet de muur eraan geloven. Maar dat Aboutaleb er van schrikt is een leugen natuurlijk. Hij zou eerder schrikken als het niet gebeurde. Als club kun je niets anders doen dan er keihard tegenin gaan. Maar helaas zijn het een stelletje slappelingen die in hun broek schijten voor die groep hooligans. Hoe meer zij ruiken dat de leiding bang voor ze is, des te meer invloed ze gaan eisen. Het maakt je club kapot en je enige oplossing is dus het uitroeien van deze groep, niet als mens, maar als supporter.

Ik vraag me af of er nog steeds mensen zijn die vinden dat er minder geschiedenis in het onderwijs moet zitten.... jeetje dit is toch heel erg zeg, als je met een graffiti bus op die muur gaat spuiten ben je echt gek. Gewoon zo laag man, het is toch echt maar een voetbal potje. Jammer ook, je zou denken dat een Berlin Feyenoord een mooi affiche zou zijn met twee grote en trouwe supportersschare net als gisteren tussen dortmund en ajax, maar dan gebeurt dit. En nee, er zijn ook absolutele criminelen die Ajax fans zijn, het is gewoon jammer dat een groepje van 5% van de fans alles zo verneuken voor de rest,

Straks is er weer een in incidentte met de polizei, dan lopen ze weer te mekkeren dat er op ze ingehakt word. Ik snap ook niet dat ze Feyenoord meer kaarten gegeven hebben. Je weet wat er gaat gebeuren. Dat mensen met boksbeugels gaan afreizen naar zo'n stad is gewoon diep triest. En het mooiste is nog, als je mensen spreekt die zich fanatiek Feyenoord fan noemen, die moeten er om gniffelen, die vinden het humor. Lekker geen uitsupporters meer toestaan in binnen en buitenland, dat houd je stad tenminste nog heel.

Dit gedrag kan toch al jarenlang ongestraft doorgaan? We horen na elke nieuwe misdraging van alle bestuurders en politici dat de maat vol is. Maar er wordt niet echt ingegrepen. Je kunt al beginnen met jarenlange verboden aan voetbalwedstrijden, meldplicht, taakstraf uitvoeren tijdens voetbaldagen, celstraf en lijfstraf. Dat laatste spreekt me wel aan bij voortdurend wangedrag. Want dat laatste betekent vooral gezichtsverlies en auau. Bij groepsgeweld gewoon een peloton ME er op af en een kwartiertje hun gang laten gaan. Dat heet lik op stuk en helpt het meest. Of, en dan blijft het zo, Grapperhaus dit laten afhandelen....

Als ik dit zie schaam ik me hier als Nederlander diep voor. Man man blijf van ander mans eigendommen af. Als je ergens te gast bent gedraag je.

Oproepen om zich netjes te gedragen…. Beste meneer Aboutaleb, wat denkt u? Het ergste moet nog komen. Als u op 19 december publiek toelaat in de Kuip. Publiek wat van te voren al in tientallen boodschappen aankondigt dat er hele rare dingen gaan gebeuren.

Die graffiti gasten moet je gewoon een jaar opsluiten in een gevangenis ergens tegen de Poolse grens aan. Dan is het snel over met de lol.

Nieuws voor Aboutaleb, over 5 jaar zal hij nog steeds schrikken ...

Meneer Aboutaleb, het zou fijn zijn als u burgemeester van Amsterdam zou worden.
Neem deze man zoveel serieuzer dan die ellendeling die we nu al jaren hebben.
Wederom een sterke reactie van Aboutaleb.

Als het zo regelmatig gebeurd kun je niet meer spreken van incidenteel maar is het gewoon structureel. De monumenten van Europa worden stepselmatig verwoest door Feyenoord hooligans. Feyenoord zou er goed aan doen om geen uitkaarten meer aan te vragen voor Europese wedstrijden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren