Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Salaris van Zahavi bij PSV lekt uit door documenten van de FIFA

Laatste update:

Eran Zahavi verdient zes miljoen euro in twee seizoenen bij PSV, meldt Voetbal International woensdag op basis van documenten uit een vonnis van de FIFA-arbitragecommissie, over een conflict tussen Zahavi en zijn vorige club in China. In september 2020 stapte de spits over van Guangzhou R&F naar PSV. Hij tekende toen voor een jaarsalaris van een miljoen euro en streek vier miljoen euro aan tekengeld op.

Zahavi had een contract tot eind 2020 bij Guangzhou R&F, dat tegenwoordig door het leven gaat als Guangzhou City. In september 2020 ontstond echter een conflict tussen de aanvaller en zijn club. Hij besloot vanwege interlandverplichtingen tijdelijk terug te keren naar zijn thuisland Israël, ondanks dat die wedstrijden samenvielen met het programma in de Chinese Super League en Zahavi bij terugkeer in China ook in quarantaine zou moeten. Hoewel Guangzhou hem niet wilde afstaan, speelde hij toch in de duels met Schotland en Slowakije.

Zelf meende Zahavi toestemming te hebben gekregen van zijn club, op basis van een 'wat warrig geformuleerde brief van het clubbestuur waarin stond dat de club kennis had genomen van ‘de eenzijdige beslissing’ van de speler om te vertrekken en dat Guangzhou daarom weinig anders kon doen dan hem laten gaan', schrijft Voetbal International. Guangzhou dacht er anders over en haalde Zahavi van de eigen spelerslijst. Vervolgens ontstond gesteggel over nog uit te betalen salarissen, waarna zijn contract werd ontbonden.

De arbitragecommissie van de FIFA 'kon zich grotendeels vinden in het verhaal van de aanvaller', die ruim anderhalf miljoen euro aan achterstallig salaris over de maanden augustus en september krijgt uitgekeerd. Voor wat betreft de drie maanden erna wordt de eis van Zahavi niet volledig ingewilligd, omdat hij ook voor PSV speelde. Uit de documenten blijkt dat hij in Eindhoven dus een miljoen euro per seizoen verdient, plus een totaalbedrag van vier miljoen euro aan tekengeld.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Weet jij de laatste? ????
Reacties



Zo'n aparte speler die Zahavi. 8 van de 10 ballen springen van zijn voet, waarna hij opeens buitenkant voet of achter het standbeen een geweldige steekbal kan geven. Qua afmaken ook nogal inconsequent, de ene bal schiet ie uit een onmogelijke hoek erin, om vervolgens een opgelegde kans te missen. Uiteindelijk betaal je omgerekend 3 miljoen per jaar voor hem, vind ik toch wel best veel voor wat hij brengt. Op het moment wel gewoon de beste spits in de Eredivisie na Haller naar mijn mening.

13 oktober 2021 om 14:51

Bij Israel scoort hij ook veel vaker dan bij PSV. Vreemde eend inderdaad...

13 oktober 2021 om 14:52

Helemaal met je eens. Het is echt een beetje hit or mis bij Zahavi. Al vind ik hem buiten de 16 wel erg matig de laatste tijd. Maar ja, met 4 goals tegen Olympiakos vorig jaar, 2 goals uit bij Ajax en een hattrick tegen Galatasary dit jaar kun je ook weer niet zeggen dat ie nooit goals maakt in de wedstrijden waar het voor PSV om gaat. Dubbel gevoel bij deze spits.

13 oktober 2021 om 15:13

je vind 6 miljoen voor een speler best veel die dus volgens jou na Haller die 22 miljoen heeft gekost de beste is? 6 miljoen? Dat is toch helemaal niet veel joh.

13 oktober 2021 om 15:17

Als haller 22 kost, kost zahavi 0. Denk dat haller naast die 22 miljoen namelijk ook nog wel met salaris en teken geld verdient dan zahavi.

13 oktober 2021 om 16:05

Helemaal eens binny, mensen vergeten geloof ik dat er geen transfersom is betaald en dat PSV zijn salarishuis wil aanhouden. Dan is de enige omweg tekengeld. Als je het bij elkaar optelt is 6 miljoen een schijntje voor een spits als Zahavi. Noem maar eens alternatieven voor dat geld, complete financiële plaatje. En ja, hij mag beter presteren, maar dat geld wel voor meer spelers met een hoger prijskaartje.

13 oktober 2021 om 19:41

Alleen haller kan nog geld opleveren in de toekomst, zahavi schrijf je volledig af. Dan is 6 miljoen best veel geld. Zeker voor wat ie brengt. Haller scoort 5x in de CL, dan weet je dat er een club komt die zomaar 30miljoen aftikt en heeft hij dus geld opgeleverd.

13 oktober 2021 om 17:49

Wat ik vooral heel raar vind is dat Voetbalzone geen enkel(!) artikel schrijft over het feit dat Zahavi gisteren topscorer is geworden van Israël, wat in mijn ogen echt een bijzondere prestatie is! Maar wel direct het grote nieuws naar buiten wil brengen wat hij als salaris heeft. Dan sla je als Voetbalzone zijnde de plank volledig mis.

13 oktober 2021 om 18:54

Helemaal met je eens Psvprimeur, het is heel jammer dat daar geen aandacht aan word besteed. Het is natuurlijk 'maar' Israel dat niet een hele rijke voetbal geschiedenis heeft, maar er zijn best wat goede voetballers geweest, ook nu weer met spelers als Solomon en Dabur. Mag best wat meer positiviteit bij komen in de media

14 oktober 2021 om 01:52

Ik kan het fout hebben, maar volgens mij heb ik hier een artikel over gelezen.

4 miljoen tekengeld voor een middelmatige spits van 34 🤦🏻‍♂️

13 oktober 2021 om 14:49

Toen hij tekende was hij 33 en hij heeft het best aardig gedaan tot nu toe.

13 oktober 2021 om 14:56

Absoluut niet. Kan niet meevoetballen, niet snel, niet sterk en mist erg veel kansen. Volledige mispeer dit. PSV verdient een veel betere spits.

13 oktober 2021 om 14:57

Je gaat echt mierenneuken gewoon voor die ene jaar

13 oktober 2021 om 15:06

@cuco Nou 14 goals in 33 wedstrijden in de eredivisie vind ik best matig.

13 oktober 2021 om 15:08

In Europees verband loopt ie 1 op 1. In de competitie ondergemiddeld voor een "9". Heeft sterke punten, maar ook hele zwakke.

13 oktober 2021 om 15:51

@rafa.... Dat is 1-op-2 in de eredivisie. Verder loopt hij 1-op-1 in Europees verband (komt wel door meerdere hattricks maar toch). Dat hij in sommige wedstrijden onzichtbaar is ben ik het mee eens, dat hij niet de PSV spits is die ik had gehoopt en dat het geen Van Nistelrooij of Ronaldo is ben ik het mee eens. Maar matig... met assists erbij is hij nagenoeg 1x per wedstrijd bij een goal betrokken. Met 3 andere aanvallers in het elftal elke wedstrijd is dat echt meer dan voldoende, zeker voor 6 miljoen met salaris er al bij geteld.

13 oktober 2021 om 16:18

Bij psv, bij Willem2 zou het best aardig zijn

13 oktober 2021 om 16:18

4 assists en 14 goals in 33 eredivisie wedstrijden kom je alsnog uit op 18 dus 1x per wedstrijd betrokken bij een goal is ook overdreven..

13 oktober 2021 om 16:38

Elke anders spits zou in de Eredivisie die goals ook gemaakt hebben en zijn goedkoper. Daarnaast heb je wederom geen CL gehaald en dus is deze man zwaar overbetaalt voor wat hij levert. En nu zie je vaak zijn tekortkomingen dus denk wel dat het een prijzige speler is voor wat hij levert.

13 oktober 2021 om 17:41

Dat meevoetballen is ook overrated. Hoeveel spitsen in La Liga kunnen er meevoetballen? Een spits moet scoren. Meer niet.

13 oktober 2021 om 15:54

Dat heet transfervrij ...

13 oktober 2021 om 16:19

Dat een speler transfervrij is betekend niet dat je zoveel miljoen aan tekengeld moet geven.

13 oktober 2021 om 17:29

Vorig jaar 17 goals en 5 assists in 33 wedstrijden. En dit seizoen ook alweer 7 goals en 5 assists in 17 wedstrijden. Vind voor 10 miljoen (4 tekengeld + 6 salaris) maar een speler die er meer voor je maakt in de top van Nederland... Volgens mij heeft Zahavi het best prima gedaan.

13 oktober 2021 om 17:42

Als ik het goed heb is het in totaal 6miljoen, 1 miljoen per jaar salaris en 4 tekengeld

13 oktober 2021 om 18:03

Hij stond niet eens in de top 10 topscorers van de eredivisie afgelopen seizoen. Dus er zijn er wel een aantal die er meer maken. Van een spits van psv mag je wel meer goals verwachten dan van iemand van Sparta (thy) of Heracles (Vloet) enz. 11 goals is gewoon matig in de eredivisie

Zou lekker zijn als ik 1% van dat salaris zou mogen krijgen, dan heb ik al een mooie start voor mijn spaarrekening.

13 oktober 2021 om 15:23

Ik zal het doorgeven aan de directie van PSV, ik beloof niks, maar wie weet

Hij is dat geld totaal niet waard. Het is een zeer beperkte egoistische spits.
De kans die hij had moeten maken voir kwalificatie CL maakte hij niet.

13 oktober 2021 om 15:14

Joh het is toch geen egoistiche speler man. Hij maakte die kans niet, maar schoot de vrije trappen er wel in tegen ajax olympiakos galatarsaray... je staat er uberhaupt niet zonder zahavi.

13 oktober 2021 om 15:24

Zet een andere gemiddelde spits in dit PSV en PSV staat er nog steeds. Zahavi is allesbehalve een topspits, ook voor Eredivisie begrippen niet.

13 oktober 2021 om 15:53

beetje een trend dit seizoen merk ik. ben het er mee eens dat je soms Zahavi een hele wedstrijd niet ziet. iets wat ik overigens ook heb bij jongens als Haller en Veerman. Twee spitsen die ik respectievelijk meer dan voldoende vind voor de clubs waar ze spelen. Zahavi scoort gemiddeld elke 2 wedstrijden en geeft tussen door ook per 3 wedstrijden een assist. Dat is qua statistieken gewoon prima.

Geen topspits, wel meer dan voldoende voor PSV begrippen.

13 oktober 2021 om 15:55

Precies, en vooral toch voor 6 miljoen? Vergeet niet hoveel geld is verdampt aan spelers die werkelijk nis hebben gebracht die of netzoveel of 2x,3x duurder zijn. Zahavi gewoon degelijk, Europa League niveau, niet Champions League niveau.

13 oktober 2021 om 16:25

In 33 eredivisie wedstrijden heeft die 4 assists. Dus weetniet waar die per 3 wedstrijden een assist statistiek vandaan komt?

13 oktober 2021 om 16:56

@binny
Zahavi is een enorm beperkte speler.
PSV had een balvastere speler moeten halen. PSV heeft veel snelheid voorin. Dan heb je een spits nodig die de bal vasthoudt zodat de flanken eroverheen kunnen. Zahavi houdt geen bal vast en bovendien gaat hij vaak voor eigen succes.
Hij is niet complementair met de flank spelers. PSV moet veel hoger mikken dan deze mislukte spits.
Hij heeft alleen in Israel en China gepresteerd en dat is geen niveau.


13 oktober 2021 om 17:02

Ben het met je eens dat hij beperkingen heeft, enorm beperkt vind ik onzin dan. Luuk de Jong is balvaster, maar vind ik andere dingen nog 10x beperkter dan Zahavi. Ik vind Zahavi goed in het samenspel en dat hij z'n best voor z'n teamgenoten doet, zo staat hij bekend. Maar verder ben ik het best met je eens hoor, hij is niet helemaal complementair aan Gakpo en Madueke, maarja als hij volgend weekend er 3 in schiet zegt iedereen iets anders. Zo werkt het voetbal.

13 oktober 2021 om 18:56

@ajax34x, waar heb je het over een gemiddelde spits staat er nog steeds. Niemand die zegt dat het een wereld speler is, maar hij is wel degelijk een impact speler, en vaak op het grote moment. Tegen Ajax 2x en 2 assists, tegen Olmypiakos x4, tegen Galax3, dat zijn prima statistieken en die wedstrijd speelde hij geweldig. Zahavi is een spits van Europa League niveau, gewoon goed en degelijk, maar ja hij is inderdaad al 34. 6 miljoen prima joh

Prima toch. 2 miljoen salaris totaal en 4 miljoen tekengeld. Goedkope transfer.

13 oktober 2021 om 15:10

Precies. Verder geen transferbedrag aan uitgegeven.

13 oktober 2021 om 15:16

Ja man, super goedkoop, als je alleen al kijkt hoeveel geld verdampt is aan Doan, Baumgartl, en Bruma, dat er mensen dan nog zeuren om 6 miljoen bij elkaar. Zahavi is geen wereldster, maar gewoon een prima spits, zeker voor dat geld.

13 oktober 2021 om 15:55

@binny. Mag ik even gebruik maken van deze chat om te zeggen dat ik het enorm verfrissend vind hoe je zo nu en dan reageert op voetbalzone. Vrolijke fluiter ben je, zonder alles te optimistisch in te zien. Misschien zou de voetbalwereld er saai uit zien als iedereen zo op spelers van rivaliserende clubs zou reageren als jij, maar op de woensdag middag wordt ik er vooral heel erg blij van.

13 oktober 2021 om 16:43

@zinedane, ik zeg dan wel eerlijk dat ik Zahavi een beetje extra mag vanwege persoonlijke redenen, maar toch vind ik het aardig dat je het zegt want ik probeer objectief te kijken en houd gewoon van voetbal. Ik ben geen klein jochie dat PSV en Feyenoord haat, heeft geen nut man, ja ik vind het prima als ze wat mindere wedstrijden hebben en in de eredivisie het niet klaar spelen, maar er is ook niks aan als die clubs niet goed zijn, en verder houden wij toch van voetbal. Noni en Gakpo bij PSV, Sinisterra en Bijlow bij Feyenoord, heerlijk toch. Netzoals Linssen, dat vind ik een echte Feyenoorder die Ajax ook in het verleden pijn heeft gedaan (goal groningen die vrije trap voor onana had moeten zijn imo), maar ik vind die jongen gewoon leuk, doet zijn stinkende best en steeds een stapje omhoog. Voetbal is prachtig en de rivaliteiten maken het mooi, maar laten we vooral normaal blijven!

Vier miljoen euro tekengeld voor deze matige spits mijn god. Begon vorig jaar slecht had een redelijke periode na de winterstop, weer teleurstellend einde van het seizoen. Dit seizoen stelt hij alleen maar teleur.

13 oktober 2021 om 15:58

Hattrickje tegen Galatasaray was inderdaad wel flink teleurstellend. 5 goals en 2 assists in 10 duels zou ik ook wel triest van worden zeg. Deze jongen kan niet eens elke wedstrijd scoren, vraag je je echt af waarom hij er uberhaubt staat!

Tekenpremie van 4 miljoen is toch niet gek veel? Transfersom zou ongeveer hetzelfde zijn. Daarnaast is één miljoen euro per seizoen ook niet raar.

Aardig dure grap, en denk dat PSV er wel iets meer van had verwacht. Pikt zijn goaltjes mee, scoort niet alleen tegen de kleintjes maar voetballend ziet het er apart uit. Schermt de bal nooit af (houd weinig vast), is niet bijzonder snel en heeft nauwelijks een actie. En toch lukt het regelmatig om ruimte te creëren voor zichzelf. Maar vind het geen onverdeeld succes. Volgend jaar lekker Vertessen laten spelen.

Tja, het is een beetje dubbel op, vooral vanwege zijn leeftijd. Op zich een leuk bedrag voor een speler die in de Eredivisie wel een bepaald rendement haalt. Het is alleen wel geld die je niet op hem weer verdient, want hij is niet dermate goed dat 'ie je kampioen gaat maken of iets dergelijks. Maar goed, onderaan de streep geen rare keuze van PSV.

Kijken we hier nog van op dan? Het was toch al duidelijk toen hij kwam dat hij voor een paar miljoen tekengeld (had net zo goed hogere transfersom kunnen zijn) en een aardig salaris naar PSV kwam?

Lekker man! Met deze salarissen komen ze dadelijk naar ons kikkerlandje ipv de zandbak

Zahavi is een beetje een speler met twee gezichten. Ik vond hem vorig seizoen lange tijd een geweldige indruk maken. Hij wist de meest moeilijke situaties nog om te zetten in goals en leidde ook goals in via mooie acties. Maar als hij niet in vorm is, zoals dit seizoen, dan ziet het er echt niet uit. Dan vraag je je opeens af wat PSV met zo'n (oude) speler moet. Het lijkt een beetje alles of niets bij Zahavi.

Zitten er veel spelers bij PSV boven de 1 miljoen van Zahavi per jaar, of maakt hem dit de grootverdiener van PSV?

13 oktober 2021 om 15:02

Dat vind ik een hele goeie vraag! Daar ben ik ook best wel benieuwd naar. Ik lees mee 😁

13 oktober 2021 om 15:08

Salarisplafond bij PSV is al een tijdje geen miljoen meer. Ik gok dat een Ramalho, Götze, van Ginkel en Bruma allemaal wel meer dan een miljoen verdienen. Wellicht Pröpper, Max en Gakpo ook. Edit: Rik Elfrink meldt dat dat salarisplafond er nog wel degelijk is, enkel voor uitzonderingsgevallen als Guardado niet. Echter geeft PSV in die gevallen vaak gewoon een hoge tekenbonus waardoor je alsnog op een hoger bedrag komt. Dat zal dan wel voor bovenstaande spelers gelden.

Is nogal wat voor een 34jarige spits, 4 miljoen tekengeld en als ik het goed heb 250.000 per maand

13 oktober 2021 om 15:09

1 miljoen / 12 = 83.333 euro per maand

Aardige spits, al had ik er misschien iets meer van verwacht. Aan de andere kant was hij transfervrij en ga je geen betere spits vinden voor het totaalbedrag dat je aan Zahavi kwijt bent.

deze speler kost je dus gewoon 3 miljoen per jaar, dat vind ik ontzettend veel als je dan ziet dat hij vorig jaar in de eredivisie in totaal 14 doelpunten + assists heeft geleverd en daarmee op de 21e plaats is geëindigd.

Weten we ook gelijk waarom Marc Netto anders koos.

13 oktober 2021 om 15:35

Waarom Zahavi anders koos bedoel je? 😁

13 oktober 2021 om 15:50

Want Ajax is niet bekend met tekengelden? Zoals in het geval van Tadic?

13 oktober 2021 om 16:29

Tadic heeft Ajax wel terug betaald. Door in 101 wedstrijden betrokken te zijn bij 105 goals.

13 oktober 2021 om 16:36

Achteraf is mooi wonen :-)

13 oktober 2021 om 16:41

Tuurlijk is het achteraf altijd mooi praten. Maar het is ook al een verschil een basisspeler uit de premier League en een speler die jarenlang in China speelde

13 oktober 2021 om 17:48

Tadic is ook vele malen duurder. 6 miljoen voor 2 jaar is voor een spits weinig geld. Tadic is voor ajax vele malen duurder en of iemand presteert blijft altijd een gok.

Hahahah wat een maloten hier zeg, je betaald dus 6 miljoen euro voor een spits die welliswaar niet geweldig is, maar voor zo' bedrag is het gewoon prima hoor. Je hebt natuurlijk geen transfer hoeven betalen.
Ik begrijp best dat Zahavi kritiek krijgt, soms is het troep en wilt niks lukken bij hem, en soms schiet hij alles binnen. Niet vergeten hoe belangrijk hij is geweest tegen Ajax, Olympiakos, Galatarsaray en andere top wedstrijden waarin hij juist wel z'n kwaliteiten liet zien. Denk dat het soms te snel gaat voor hem in het voetbal van Schmidt, maar desalniettemin heb ik toch ook meer het idee dat mensen hem niet mogen, kritiek is best oke, maar voor hoeveel hij heeft gekost brengt hij gewoon best veel. Niet dat het er mee te maken heeft, maar bij Israel is hij ook de grote man en sinds gisteren gedeeld top scorer allertijden. Daar spelen ook Dabbur, en Solomon bijvoorbeeld die (bijna) altijd basis staan bij Hoffenheim en Shaktar.

13 oktober 2021 om 15:17

Omdat mensen een andere mening als jou hebben zijn het “malloten”? 14 goals in 33 wedstrijden in de eredivisie is natuurlijk niet top.

13 oktober 2021 om 15:25

Nee maar 6 miljoen is ook alles behalve top

13 oktober 2021 om 15:35

@raf navvs, ja ik vind voor 6 miljoen in 2 jaar dat mensen een enorm hoog verwachtings patroon hebben voor een spits van 34 jaar. Je hebt miljoenen verdampt aan Baumgartl, Bruma, Doan, Guti, Maxi Romero... en dan gaat het over 6 miljoen over 2 jaar, ja dat vind ik malloot. Mag toch!

13 oktober 2021 om 15:46

dus dat je met andere spelers ontzettend veel geld hebt verdampt, moet deze keuze ineens beter maken. 3 miljoen per jaar is toch ontzettend veel voor een speler die vorig jaar niet eens in de top 20 doelpunten + assists kan komen in de eredivisie. en dan is er door de lengte van zijn contract en leeftijd ook totaal geen restwaarde, waarmee je nog iets van dat geld kan terug verdienen. denk niet dat er veel spelers zijn in die top 20 die netto gezien duurder gaan zijn.

13 oktober 2021 om 16:58

Nee het maakt niets beter of slechter Joost, niet zo makkelijk doen, ik zeg dat om het in perspectief te brengen. Je kan je dood staren op statistieken, de top scorer van de eredivisie is gedegradeerd notabene. Ik zeg nergens dat het een top spits is, maar mensen verwachten nogal veel van een jongen van 34 die maar 6 miljoen heeft gekost. Ook weet iedereen dat Zahavi een vrachtwagen aan goals meer had als Malen niet zo egoistisch was in z'n laatste jaar.

13 oktober 2021 om 15:26

Opvallend hoe een Ajax fan als Binny een matige spits van concurrent PSV obbsesief verdedigd. Hmmm 🤔

13 oktober 2021 om 15:39

Nee hoor Ajax34x, dat is niet zo opvallend. Iedereen heeft zijn voorkeuren en ik vind Zahavi een top gozer en een mooie speler die al heel lang heel belangrijk is voor Israel, wat belangrijk voor mij is. Als je hier ietsje langer was geweest dan de laatste 2 weken had je met wel eerder voorbij zien komen in de Zahavi discussie. Je hebt hier ook Belgen die het graag opnemen voor hun eigen spelers. Ik vind het een prima spits voor PSV, absoluut geen wereld spits, maar vind vooral dat mensen door draaien, je hebt 6 miljjoen betaald voor 2 seizoenen, dat vind ik niks als je vergelijkt waar PSV geld aan heeft verdampt. Bruma 18 mil, Baumgartl 11 mil, Doan 8 mil... dat noem ik pas matig en geld verspilling. In de topwedstrijden is hij vaak genoeg belangrijk geweest, jammer dat hij tegen Benfica tegen de lat schiet, maarja dat is voetbal.

In dit geval moet je het niet zien als salaris, zie het als transfergeld aangezien hij zijn contract liet ontbinden (soort van).

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren