Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ook de drie minste spelers van Oranje scoren een voldoende in Eindhoven

Laatste update:

Het Nederlands elftal heeft zaterdagavond een belangrijke stap gezet richting kwalificatie voor het WK 2022. In het Philips Stadion won Oranje door doelpunten van Memphis Depay (twee), Georginio Wijnaldum en Cody Gakpo met 4-0 van Montenegro. Voetbalzone beoordeelt de basisspelers van het Nederlands elftal met een rapportcijfer.


Spelersrapport Oranje tegen Montenegro




SPELER CIJFER
Justin Bijlow 7
Denzel Dumfries 6,5
Stefan de Vrij 7,5
Matthijs de Ligt 6
Tyrell Malacia 7
Georginio Wijnaldum 6
Frenkie de Jong 7,5
Davy Klaassen 6
Steven Berghuis 7
Memphis Depay 9
Cody Gakpo 8

Het artikel gaat verder onder de video
Meer video's

Cijfers Oranje

Justin Bijlow: 7
In zijn tweede interland hield Bijlow voor het eerst de nul. De doelman werd niet vaak op de proef gesteld, maar maakte geen fouten wanneer dat gebeurde. Hij klemde een laag schot van Milutin Osmajic in de korte hoek en won een duel met Risto Radunovic, toen de linksback plots voor zijn doel verscheen: Bijlow maakte zijn hoek klein en plukte de bal voor de voeten van de Montenegrijn weg.

Denzel Dumfries: 6,5
Dumfries kreeg de voorkeur boven Jurriën Timber en was als vanouds onvermoeibaar aan de rechterflank. Hij was voortdurend aanwezig in het strafschopgebied als extra aanvaller en maakte zijn bewakers daardoor het leven zuur. Door een bal rechtstreeks uit de lucht te nemen, bereidde hij in de achttiende minuut een kans voor Depay voor. In verdedigend opzicht had Dumfries het eenmaal moeilijk met Risto Radunovic, die hij toestond een gevaarlijke voorzet te versturen. Na de pauze leverde de rechtsback de bal in bij Mugosa middels een slechte breedtepass op De Ligt, waardoor de spits een schietkans kreeg.

Stefan de Vrij: 7,5
De verdediger van Internazionale werd door Louis van Gaal betiteld als de beste speler van Oranje tegen Noorwegen. Tegen Montenegro speelde hij nog beter. De verdediger won in de eerste helft zijn belangrijke duels, voetbalde zich onder de druk uit, onderschepte ballen op het middenveld en was opbouwend van waarde. In de tweede helft leek hij ook geen problemen te kennen, totdat De Ligt mistastte en De Vrij onder druk van Mugosa een slappe terugspeelpass verstuurde, waardoor Bijlow handelend moest optreden. Tien minuten voor tijd probeerde De Vrij zijn wedstrijd op te luisteren met een goal, maar zijn afstansschot werd gepareerd.

Matthijs de Ligt: 6
De Ligt begon de wedstrijd met een ongelukkige inspeelpass naar de zijkant, maar speelde vervolgens een goede eerste helft. Hij was in de achttiende minuut belangrijk door een duel met Dusan Lagator te winnen en de bal rustig terug te koppen. Even daarna stelde De Ligt een doeltrap veilig door zich breed te maken in een duel om de bal aan de achterlijn. In de tweede helft trapte De Ligt twintig minuten voor tijd naast de bal, waarna een grote kans ontstond voor Mugosa.

Tyrell Malacia: 7
De ogen waren gericht op de debuterende linksback, die zonder schroom ten tonele verscheen. Hij voetbalde zich in de eerste helft goed onder de druk uit langs de zijlijn en had met name een goede connectie met Gakpo. Malacia liet soms na om de gehele linkerflank te bestrijken als de mogelijkheid ontstond en hij kwam goed weg na een verloren duel met Adam Marusic in het strafschopgebied in de eerste helft. Nog beter kwam Malacia weg toen hij een terugspeelpass van hem plots voor de voeten van Mugosa belandde en de aanvaller oog in oog met Bijlow niet trefzeker was. De Feyenoorder greep naar het hoofd en besefte meteen dat hij een grote fout beging, die gelukkig voor hem zonder gevolgen bleef. Vervolgens kreeg hij wel de assist op zijn naam bij de goal van Gakpo. Twee minuten voor tijd zette hij Sead Haksabanovic van de bal na een goede sprint.

Georginio Wijnaldum: 6
In de eerste helft combineerde Wijnaldum enkele keren goed met Berghuis in het strafschopgebied. Vlak na de pauze leidde treuzelen van de middenvelder tot de eerste kans voor Montenegro. Na een uur vuurde Wijnaldum zelf een gevaarlijk afstandsschot af. De aanvoerder speelde niet opvallend, totdat hij twintig minuten voor tijd de wedstrijd besliste met een uitstekend schot in de rechterhoek na een goede loopactie en dito aanname.

Frenkie de Jong: 7,5
Met fraaie demarrages bracht De Jong leven in de brouwerij op momenten waarop dat nodig was. Hij passeerde tegenstanders alsof ze er niet stonden en wist zijn medespelers vervolgens te vinden, waardoor ruimte ontstond voor Oranje. Met goede intercepties en breedtepasses was De Jong ook in de tweede helft van waarde.

Davy Klaassen: 6
Met name in het eerste halfuur speelde Klaassen ongelukkig. Hij had moeite om de bal onder controle te houden en liet een goede schietkans onbenut. Daarna kwam hij echter beter in zijn spel: met een knappe, achterwaartse kopbal trof hij de lat en vervolgens oogde de middenvelder sterk in een duel om de bal. In de tweede helft kwam Klaassen weinig voor in het stuk, al had hij tien minuten na de pauze een prima balverovering op het middenveld.

Steven Berghuis: 7
Berghuis was na de wedstrijd tegen Noorwegen een van de meest bekritiseerde spelers van Oranje en startte ook tegen Montenegro teleurstellend aan de wedstrijd. Hij had moeite zijn man te passeren aan de zijlijn en zijn breedtepasses misten de juiste richting. Gaandeweg de eerste helft kwam Berghuis echter beter voor de dag, waarmee hij de opmars van Oranje mede gestalte gaf. Zo bood hij Klaassen een vrije schietkans en verstuurde hij goede passes richting Wijnaldum en Gakpo. In de tweede helft was hij met een schot vanaf de zestienmeterlijn dicht bij een doelpunt, alvorens een briljante assist op Wijnaldum te versturen: Berghuis voerde direct uit wat hij in gedachten had, en met succes.

Memphis Depay: 9
Depay was met twee doelpunten van grote waarde voor Oranje. Hij brak de wedstrijd open met een verwoestende strafschop, die hij zelf had verdiend. De aanvaller beloonde zichzelf daarmee voor een sterke eerste helft, waarin hij meerdere fraaie (steek)passes verstuurde. Onder druk schermde Depay de bal goed af en daarmee verdiende hij uiteindelijk ook de penalty. Zijn fantastische pass op Dumfries in de achtste minuut sprong ook in het oog, al gold hetzelfde voor een kansloos afstandsschot even daarna. In de tweede helft slaagden veel acties van Depay: met subtiele passes hielp hij het spel vooruit en met een overtuigend schot in de korte hoek zorgde hij voor de 2-0. Tot slot bezorgde hij een jonge fan die het veld op kwam de dag van zijn leven door te poseren voor een selfie.

Cody Gakpo: 8
Gakpo speelde aanvankelijk misschien iets te veel in dienst van zijn ploeggenoten en waagde zelf geen schot als de kans daarvoor ontstond. Maar dat deed hij wel een kwartier voor tijd, toen hij ‘zijn’ Philips Stadion in vervoering bracht met een heerlijk afstandsschot in de rechterbovenhoek. Zijn instinct om zijn ploeggenoten te helpen uitte zich ook in meerdere instanties waarop hij goed meeverdedigde. Met een fraaie voorzet bereidde hij een kopbal van Klaassen voor die op de lat belandde; ook speelde Gakpo Depay aan voorafgaand aan diens verdiende penalty én diens doelpunt in de tweede helft.

Ben je het (grotendeels) eens met onze cijfers?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
4 september 2021 om 22:56

Met dit zelfde spel win je toch gewoon van Turkije, Letland, Gibraltar en nogmaals Montenegro opeenvolgend. Dit was maar Montenegro maar je kunt je gewoon prima plaatsen zo in deze groep.

4 september 2021 om 23:51

We konden afgelopen week ook niet van Noorwegen winnen en daarvoor ook niet van Tjechie. Het kan zo weer fout gaan tegen een gemotiveerd Turkije

5 september 2021 om 08:55

@Sanderk91, met dit spel verlies je van elke tegenstander met een beetje spits. De hele achterhoede buiten de keeper verdiend een onvoldoende echt serieus de hele achterhoede. Geen vuiltje aan de lucht en de achterhoede doet 3 100% kansen weg. Eerst Malacia, perfecte steekpass op de aanvaller. Vervolgens de combi de Ligt en de Vrij die dat gewoon weer doen en daarna Dumfries die het zielig vond dat de andere 2 kansen niet afgemaakt werden dus er maar nog een cadeau doet. Echt niet normaal. Die hele hosanna stemming omdat je er vier maakt, je hebt ook veel grotere kansen cadeau gedaan. Tegen Noorwegen was je er afgegaan, tegen Turkije ook. Krijg weer dat EK gevoel waar iedereen NL geweldig vond tot de eerste beetje fatsoenlijke tegenstander.

Depay een 9? Mag wel wat lager hij had die fan duidelijk moeten maken dat hij niets op het veld te zoeken heeft...

4 september 2021 om 22:51

Nee, zo behandel je een kind niet. Depay heeft dit perfect gedaan.

4 september 2021 om 23:00

Nou dit is toch niet helemaal hoe het werkt. Negatief gedrag moet je niet belonen. Want nu gaan meer het proberen. Natuurlijk is het lastig omdat het een kind is, maar het kind moet gewoon wachten tot na de wedstrijd.

4 september 2021 om 23:02

Fijn dat jij exact weet hoe het werkt.. Deed Memphis prima, even poseren en ‘het probleem’ is weg..

4 september 2021 om 23:02

Laten we alle kinderen het veld toe, is het einde zoek...

4 september 2021 om 23:03

Dat deden Messi en Ronaldo ook natuurlijk Waarschuwen dat ze dat niet moesten doen💪

4 september 2021 om 23:05

Bullshit. Hij moet dat kind juist wel meteen wegsturen. Dit geeft een verkeerd voorbeeld voor anderen. Waar ligt anders de grens? Als er 2 kinderen het veld oprennen? Drie kinderen? Dit kind wist echt wel dat wat hij deed verboden was en dat mag je best duidelijk maken voordat het een volwassene wordt die denkt dat hij alles kan maken.

4 september 2021 om 23:07

Het probleem is niet weg.. dit kind is weg, terwijl honderden andere kinderen nu dromen om hetzelfde te doen.

4 september 2021 om 23:28

Bullshit. Het is memphis z'n werk niet. Je hebt daar een stuk of 40 man die ervoor moeten zorgen dat toeschouwers het veld niet op kunnen. Of moeten voetballers voortaan actief meejagen op veldbestormers (zal wel leuk tv zijn)

5 september 2021 om 07:48

Inderdaad zeg. Zitten hier een paar volwassen personen te discussiëren over Memphis Depay, die een kind van het veld had moeten scoren. Memphis heeft een fantastische wedstrijd gespeeld. Meer dan dat hoeft hij niet te doen.

5 september 2021 om 08:01

Grappig hoe men meteen denkt, hoe honderden anderen kinderen denken, omdat 1 voor het eerst lef toonde.

Net of alle ouders hun kids niets te zeggen hebben daarover. Of de organisatie die dit niet meer wilt en geen maatregelen hier tegen zal nemen.

Iedereen begrijpt toch ook wel dat dit zeldzaam gebeurt.

Kan jij je een andere x herinneren bij het Nederlands elftal?

5 september 2021 om 08:14

Netzoals Ronaldo, Ronaldinho, Messi en iedere andere voetballer zulke kinderderen direct wegschopt?

5 september 2021 om 08:31

Zoals Depay zelf aangaf: het was dat hij het kind zag aankomen. Als hij hem niet had gezien vanuit zn rug of vanuit zn dode hoek, dan had hij hem gewoon een beuk verkocht.

4 september 2021 om 22:57

Oja, kan je niet zeiken op z'n spel dan maar zeiken op wat anders. Weet niet of je altijd een memphis zeikerd bent dus niet per se personlijk naar jou toe, maar kap eens met dat memphis gezeik

4 september 2021 om 23:07

Begint toch zielig te worden. Was die fan niet het veld opgekomen kreeg hij wel punten aftrek omdat hij zoveel zweet.

4 september 2021 om 23:31

Jajoh, zoveel spelers waar je echt op kan zeiken (wijnaldum overall, alle verdedigers met minimaal 1 cruciale fout) als je toch zo nodig wilt zeiken.

5 september 2021 om 07:37

Welja ,Memphis speelt een goede wedstrijd en er wordt snel wat irrelevants bij gehaald om z'n prestatie naar beneden te halen. Dikke voldoende voor zn spel. Randzaken is RTL boulevard voor.

5 september 2021 om 08:12

Dus nu is Depay ook ineens babysitter?Edit: een rare typfout

5 september 2021 om 01:31

Hoeveel duels heeft De Ligt verloren dan? Het verschil was echt niet zo groot. Ik vond ze beide een 7.

5 september 2021 om 07:45

@mvbfan, nul. Net als De Vrij, beide wonnen 5/5 duels. De Ligt had daarnaast wel meer balveroveringen dan De Vrij en De Vrij heeft weer meer schoten geblockt en iets meer geslaagde passes op zijn naam. Statistisch ontliep het elkaar gisteren niks tussen de twee centralen inderdaad. Ik vond De Vrij ook wel erg soeverein ogen maar feitelijk heeft ie niet veel meer gedaan dan De Ligt gisteren, wat AsRoma8 zegt is gewoon onwaar. Allebei een 7 (of De Vrij half puntje hoger vanwege zijn twee goede doelpogingen) was prima geweest inderdaad, dit verschil lijkt me wel wat groot.

4 september 2021 om 22:52

Wijnaldum was wederom slecht vandaag. Klaassen had ik wel 6,5 gegeven

5 september 2021 om 08:26

Wijnaldum speelde dan ook tegen Gibraltar in plaats van tegen Montenegro volgens de rapporteur van dit stukje

4 september 2021 om 22:56

Klaassen snap ik wel, die was een stuk minder dan tegen Noorwegen. De Ligt had ik een half puntje hoger gegeven.

5 september 2021 om 10:59

Klaassen speelde gewoon weer een goede partij en was alomtegenwoordig. Er gaat zeker wel eens iets fout, maar zijn spirit en aanjagen is in dit Oranje, waar sommige spelers wel eens last van slaapwandelen hebben, een onmisbare kwaliteit. Wij missen een creatieve nummer 10, want die zou mooi met Klaassen en de Jong op het middenveld kunnen spelen. Wijnaldum speelde gisteravond, ondanks zijn doelpunt, wederom een zwakke partij. Ik zou, zeker op termijn, Gravenberch voor hem in Oranje opstellen. En de Ligt speelde op zijn niet geliefde positie een prima partij, maar had, net als alle andere 3 verdedigers een slordig moment dat gewoon gecorrigeerd had kunnen worden door de Vrij. De fouten van Dumfries, de Vrij en Malacia hadden een tegengoal kunnen opleveren. In feite was in dat opzicht de Ligt dus de minst slechte;-)). Maar gelukkig voor Oranje was het steeds dezelfde speler van Montenegro die al die kansen om zeep hielp!

5 september 2021 om 10:20

Klaassen en De Ligt speelde misschien niet opvallend, maar dat 6je slaat natuurlijk nergens op. Persoonlijk vond ik Dumfries, Malacia en Wijnaldum echt niet beter. Die goal van Wijnaldum verbloemt veel. Bovendien was De Ligt de enige verdediger zonder dramatische terugspeelbal gister.

Valentijn Driessen vond toch dat alleen Koeman Depay aan het werk kon krijgen? Hij bewijst maar eens dat hij niks praat

4 september 2021 om 23:43

Valentijn zal dit wel omdraaien en schrijven dat hij Depay geprikkeld heeft

5 september 2021 om 11:01

Is het zo erg dat een journalist een mening heeft die niet overeenkomt met die van vele posters? Depay speelde gisteravond prima, maar de wedstrijden hiervoor gewoon bagger. En dan mag je meneer, net als b.v. Berghuis, gewoon wisselen.

Dit vasthouden en dinsdag de Turken aan de zegekar binden en het WK- ticket is bijna een feit

Gakpo een 8??? Was totaal onzichtbaar, zou gewisseld worden toen hij net mooi scoorde. Verder weinig opvallend gespeeld. Memphis een 9 ook totaal overdreven

4 september 2021 om 22:54

Gakpo was goed vandaag, valt me op dat hij heel weinig krediet krijgt na zijn tweede wedstrijd pas in Oranje. Na zijn assist eerder kwam hij goed los en werd hij gevaarlijker, met een heerlijke goal als resultaat

4 september 2021 om 23:03

Gakpo had een moeilijke fase in het begin van de tweede helft. Een 8 is scorebordjournalistiek, ik vond een Berghuis minstens net zo sterk.

4 september 2021 om 23:22

Rowano, ieder zn mening , wat vond jij zo goed aan hem vandaag? Op de goal na welke acties? Begreep mij niet verkeerd ik vind hem erg goed alleen vanavond verre van, Wijnaldum idem. Ook op goal na vrij onopvallend

5 september 2021 om 00:58

@chandler, op de goal na had hij de assist voor de goal van Depay, had hij de pass voordat Depay een penal kreeg en hij had ook die voorzet op Klaassen die op de lat kwam. Hij had zeker ook mindere acties and was zoals zo vaak met hem ook periodes in de wedstrijd wat te stilletjes.

Berghuis was de hele wedstrijd de gevaarlijkste aanvaller van Oranje en krijgt het laagste punt van de drie voorin? Oké. Het zal wel.

4 september 2021 om 22:55

Berghuis grossierde in de eerste helft alleen maar in balverlies en het was verassend dat Louis hem eigenlijk liet staan.

4 september 2021 om 22:59

Onzin. Pure onzin die je hier verkondigt. Hij speelde met risico, maar daarmee kwam wel al het gevaar van hem en daarmee de rechterkant af. Vooral z'n lage bal richting rand 16 kwam er een paar keer goed uit, zoals met dat schot van Klaassen. Laat je niet misleiden door de conclusie die Grueter in minuut 9 al trok en dat constant bleef herhalen.
Memphis en Gakpo brachten over de hele linie een stuk minder gevaar.

4 september 2021 om 23:05

Berghuis speelde slordig de eerste 20 minuten, daarna een prima pot en in de tweede helft een sterke pot. Maargoed, de eerste 20 minuten viel niemand positief op.

4 september 2021 om 23:06

Berghuis was in de eerste helft gewoon bijzonder slordig. Hij kwam langzaam wel in de wedstrijd, maar el fenomeno zijn comment onzin noemen is onzin.

5 september 2021 om 01:33

El Fenomeno is altijd wel een beetje anti Ajax geweest. Tussen de regels door lees je dat wel na al die jaren.

5 september 2021 om 03:51

@El Fenomeno zo verrast vind ik het niet. Naast dat er voor recht eigenlijk geen concurrentie is. Heeft Berghuis wel de kwaliteit om vanuit niks in eens iets goeds te doen. Had hij ook bij Feyenoord. Verrassender was het dat Klaassen mocht blijven staan. Kenmerkend voor zijn kwaliteit is de bak die hij van Berghuis krijgt, en in een keer schiet ipv te controleren en dan uit te halen. Want die tijd en ruimte had hij. Op zijn kopbal op de lat/paal na liep hij juist alleen maar Wijnaldum in de weg.

5 september 2021 om 06:47

Ik heb 'm eigenlijk geen 1 keer zijn man voorbij zien gaan..
Mag je toch wel verwachten van een rechtsbuiten

5 september 2021 om 07:31

Het grappige is dat ik hem dat de laatste 20 wedstrijden niet heb zien doen. Zelfs tegen gibraltar lukte dat niet. Prima, hij heeft andere wapens zoals een goede trap maar het is al met al wel heel pover voor een rechtsbuiten van het nederlands elftal

Wijnaldum wederom de zwakste. Nog aanvoerder ook, onbegrijpelijk.
Klaassen een 6? Als iemand het team op sleeptouw nam was hij het wel.
Frenkie speelde ook erg goed.
Hele rare cijfers van VZ.

4 september 2021 om 22:58

Ik denk dat je tegen betere tegenstanders dan Montenegro voor of Wijnaldum of voor Klaassen moet kiezen, beiden zijn lopende spelers. Dan is de keuze voor Wijnaldum eenvoudig denk ik, hij speelde onder Koeman in de rol die Klaassen nu bekleed en deed het toen goed met veel doelpunten tegen toplanden zoals Frankrijk en Duitsland. De eerste vier balcontacten vandaag van Klaassen waren allemaal balverlies, zelfs een paar vlotte mogelijkheden liepen spaak bij hem. Dat die eens gevaarlijk is in de zestien is prima, maar je mag meer verwachten. Hij is voetballend echt te zwak.

5 september 2021 om 01:37

Wuhaha. Dus de eerste 4 balcontacten van Klaassen valt je op. Wijnaldum speelt al jaren als een drol. Dat een waterdrager onze aanvoerder is snap je al niets van. De wedstrijden waar we het echt moeilijk hebben is hij het meest onzichtbaar. Jij hebt wat tegen Ajax. Het zijn in jouw ogen altijd de Ajax spelers die dan net iets minder zijn.

5 september 2021 om 03:39

Omdat Wijnaldum jaren als een drol speelt stond hij meerdere jaren bijna altijd in de basis bij Liverpool, benoemde zijn trainer hem tot een van de belangrijkste spelers, verdiende die een contract bij PSG en was Barca zeer geïnteresseerd in hem en vergevorderd in contractbespreking.

5 september 2021 om 06:13

Wijnaldum heeft echt zoveel meer gepresteerd in z'n carrière dan Klaassen. Altijd kiezen voor Wijnaldum wat mij betreft. Hem een waterdrager noemen getuigt van 0,0 voetbalinzicht.

4 september 2021 om 23:04

Klaasen neemt niemand op sleeptouw, hij neemt vooral zichzelf op sleeptouw. Speelde gewoon en naar verwachting, haalde niet het niveau van tegen Noorwegen

4 september 2021 om 23:32

Klopt, want hij is vaak niet aanspeelbaar en als die dat wel is resulteert het vaak in balverlies, daar help je je teamgenoten totaal niet mee.

5 september 2021 om 03:57

Klaassen team op sleeptouw, Frenkie heel goed?
Klaassen liep in de weg, verkeerd gepositioneerd en nam verkeerde keuzes.
Frenkie heel goed? Trachtten ruimte te vinden en liep daardoor te vaak te lang met de bal met als resultaat een balletje breed of balletje terug. Is niet helemaal aan hem te rekenen doordat er geen opties waren. Maar vind hem degelijk en sprong er niet uit.

5 september 2021 om 10:25

Tja jij hebt er waarschijnlijk meer kijk op dan de bondscoach….

5 september 2021 om 10:35

Evenals de bondscoach vond ik Frenkie heel goed spelen. En zo ook Klaassen. Altijd aanspeelbaar en altijd functioneel. Wijnaldum speelt al jaren verstoppertje en misschien is het jullie niet opgevallen, maar hij lijdt knullig balverlies wat een grote kans voor Montenegro oplevert…. Let tegen de Turken maar eens wat beter op Wijnaldum. Of de pas is simpel breed/achteruit of hij lijdt balverlies. Vreselijk traag ook allemaal.

Blind laat één keer een slecht ingespeelde bal onder z'n voet stuiteren en krijgt een onvoldoende. Malacia zet compleet onnodig een spits van de tegenstander alleen voor de goal en krijgt een 7. Koekoek.

4 september 2021 om 22:58

Klopt, anders had hij een 8 gehad.

4 september 2021 om 23:05

En Blinds speelde met zijn "perfecte inspeelpass" 26x naar de verkeerde kleur en liet zich in de luren leggen door een houterige Noorse speler en incasseerde een 'professionele' gele kaart.
Wel graag het hele verhaal vertellen...

4 september 2021 om 23:35

Wellicht je Ajax bril af doen, want dat valt wel heel erg op in dit topic. Het was een grote fout van Malacia, maar hij had geen 26 balverlies en was aanvallend nog gevaarlijk.

5 september 2021 om 09:05

Maakt geen zak uit. Doel Malacia alles precies hetzelfde en gad het Nederlands Elftal met 1-2 verloren dan waren de cijfers en het commentaar heel anders geweest. Met dergelijke fouten kun je gewoon geen ruime voldoende halen, maar dat geldt voor de gehele achterhoede en niet alleen Malacia.

5 september 2021 om 11:42

Veel speculaties, weinig feiten. Je ziet toch dat Malacia aanvallend sterker is en stukken sneller dan blind.

Ja hij maakte een fout, dat deden de ligt de vrij en dumfries ook.

5 september 2021 om 13:17

Malacia aanvallend sterker dan Blind? Tuurlijk jongen, aanvallend en aan de bal komt Malacie niet eens in de buurt van de kwaliteiten van Blind. Verdedigend en qua snelheid is Malacia wel betere. Maar aanvallend absoluut niet, grappenmaker

5 september 2021 om 13:19

Haha ben je nou serieus? Blind speelde de hele wedstrijd dramatisch. Slechte passing, liet constant zn man lopen. Te langzaam.

Malacia maakt idd 1 hele grote fout, maar speelde de rest van de wedstrijd prima en liep in de 2e helft na die fout ook nog goed het gat dicht voor die montenegrijnse spits 1 op 1 naar Bijlow kon lopen. Plus een assist op Gakpo is een 7 een logische keuze.

Malacia een hoger punt als Dumfries?

Het is maar goed dat de tegenstander zo slecht is want wat voor vreemde acties die heeft.

Denk wel een goede voor de toekomt maar een 7 nee!

4 september 2021 om 23:00

Kan je meer vreemde acties behalve dat ene momentje? Of ben je dat momentje van Dumfries ook vergeten? Maar ok 7 vind ik ook wel hoog. Sowieso is VZ gul met de cijfers.

4 september 2021 om 23:35

Moment waar Nederland een penalty tegen kon krijgen, waar hij zijn fout probeerde te herstellen bijvoorbeeld.

4 september 2021 om 23:46

Waar de scheidsrechter duidelijk aangeeft dat er geen overtreding gemaakt is.

Ik begrijp dat sommige Ajacieden het er maar moeilijk mee hebben dat er maar liefst 2 (!) Feyenoorders mee doen (en op het eind zelfs 3, tjonge jonge ...)

4 september 2021 om 23:50

Sportweek kan dat inderdaad moeilijk verkroppen, in live topic ook al een hetze tegen Malacia. Malacia was niet foutloos, maar een 7 is dat ook niet. Prima cijfer wmb

5 september 2021 om 10:29

Ik vind het ook altijd zo’n simpel gelul om naar clubvoorkeuren te wijzen als er commentaar wordt geleverd! Ik ben Ajacied maar heb er 0,0 problemen mee als er een Feyenoorder (goed) speelt! Bijlow vind ik een topper. Malacia zeer onwennig en nerveus. Is begrijpelijk maar mag toch wel benoemd worden?

5 september 2021 om 11:25

@ajaja, benoemen is prima, heb ik zelf ook gedaan. Geeft ook niet, want je verwacht van geen enkele speler dat hij geen fouten maakt. Maarom in 5 verschillende topics een hetze voeren tegen een debutant die toevallig niet van jouw club is, is nogal zielig en irriteert.

5 september 2021 om 12:38

Daar heb je wel helemaal gelijk in!

5 september 2021 om 14:03

Frenkie is in de senioren pas begonnen met voetballen?

Ik vond Oranje in de eerste helft goed, maar het ontbrak aan scherpte in de laatste fase van de aanval. Na de 1-0 kwam er meer balans en werd er geduldig gezocht naar de overige goals, met succes. Gakpo, Memphis en Berghuis is een prima aanval, misschien Bergwijn nog wat vaker laten spelen op rechts, want Gakpo en Memphis zou je gewoon moeten laten staan.

Vond Klaassen deze wedstrijd wel de minste bij het Nl's elftal. Had die kopbal op de paal, maar de 2de helft helemaal niet meer gezien. Had de eerste helft ook 2 kansen kunnen krijgen, als hij betere controle heeft over de bal.

De beste speler was duidelijk weer Depay. Hij was de creatieveling en ook nog eens het eindstation. De 2de helft zag je ook veel meer voetbal, toen Gini meer naar voren ging spelen.

5 september 2021 om 11:35

Ben ik het helemaal mee eens, Klaassen was drama en Depay creatief en scherp.

Overdreven hoge cijfers. Ik vond de verdediging niet meer dan voldoende tegen een compleet onmachtige ploeg als Montenegro. De beste hebben ze gehad uit fouten van de Nederlandse verdedigers. Voorin prima op het scorebord, maar buiten dat? Mwah.

Ik snap waarom Wijnaldum er eigenlijk helemaal niet was, die speelde namelijk tegen Gibraltar.

Ik vind het de sympathiekste knul met de liefste lach maar het wordt toch echt tijd dat Gini gaat banken? Hij is onzichtbaar en als je hem ziet vertraagt hij enorm het spel. Ik denk dat je een creatievere constructie moet bouwen met Klaassen, Gravenberch en Frenkie de Jong.

5 september 2021 om 07:44

Myvision Gini linie naar achter (waar ie bij Liverpool en PSG ook stond/staat)naast Frenkie. Memphis op 10 . Heeft een aktie en steekpass. Malen in de punt. Gakpo links,Berghuis rechts. Denk dat dat het beste is. Evenveel Klaassen ipv Gini,maar ik vind Gini wel beter eigenlijk.

5 september 2021 om 13:21

Mooi Paul. Helemaal mee eens. Dit zou ik ook graag zien!

5 september 2021 om 09:07

Wil je nou echt Wijnaldum laten banken voor Klaassen/Gravenberch? 😅 Wijnaldum is op een matige dag nog 5x de spelers die zij zijn. Kom op hoor.

5 september 2021 om 11:36

Met Klaassen? Hou toch op, met overmacht de slechtste speler. Doet in mijn ogen aan vverstoppertje.

Malacia voortaan vaste linksback aub. Wat een verschil met opa Blind. De tandjes.

4 september 2021 om 23:24

Je kon goed zien wat het verschil is tussen Malacia en Blind vanavond. Waar Blind steeds al zo diep staat omdat hij het niet kan belopen, komt Malacia in die positie (toen hij eenmaal wat van de handrem afging) waardoor het voor Gakpo ook eenvoudiger voetballen wordt.
En die snelheid diep in de 2e helft om de aanval eruit te halen en de bal rustig naar Bijlow te spelen, had Blind ook niet gekunt.

Vond hem ook best comfortabel aan de bal, zeker de 2e helft.

En nog een verschil met Blind en met Timber daarbij: de wisselwerking tussen deze 2 echte backs (Malacia en Dumfries) is beter. Ze staan niet continue allebei heel diep, maar vangen ook e.e.a. voor elkaar op. Dan hoeft de Jong ook weer minder echt vuil week op te knappen.

4 september 2021 om 23:26

Ja man, na 1 wedstrijd je conclusies trekken. Ben ook geen fan van Blind op linksback maar vind hem absolute geen koekebakker. Is afgelopen seizoenen 1 van de betere spelers in Nederland maar heeft ,misschien vanwege zijn club of vader erg weinig krediet.

4 september 2021 om 23:47

De club kan je wegstrepen, want de meesten zijn gewoon voor Ajax. Maar voor de wedstrijd merk je al dat men bang is dat hij overlopen wordt wanneer hij links of links centraal in de verdediging wordt geposteerd.
Natuurlijk heeft hij een tijd lang laten zien een goede pass te hebben, maar wanneer je zo hoog wilt spelen als in het NL elftal, en bij Ajax zie je dat ook terug, dan kan hij dat gewoon niet (meer) belopen. En omdat hij zoveel op het tandvlees lijkt te moeten doen lukt het met de passing ook minder.

Blind is vaker een zwakte schakel gebleken verdedigend gezien, dat mag best benoemd worden.

5 september 2021 om 09:13

@Chandler,

Heel eerlijk. Als Ajacied zie ik het liefste 0 Ajacieden in het Nederlands elftal. Naast altijd gezeik als ze iets four doen (zie 2e wedstrijd de Ligt, maakt een fout waar een goal uit ontstaat, verder prima wedstrijd helemaal afgebeukt. Malacia maakt vandaag zelfs een grotere fout, prima wedstrijd), heb je ook kans op blessures (zie Gorter bij jong of hoe Ajax blind kwijtraakte op een zeer belangrijk moment). Dus hopelijk binnenkort 0 Ajacieden bij het Nederlands Elftal.

5 september 2021 om 01:04

Dat dachten we ook over Wijndal, maar dat bleek de wedstrijden daarna toch ook behoorlijk tegen te vallen. Ik denk dat het voor nu vooral lood om oud ijzer is eerlijk gezegd.

Ondanks dat we met 4 nul winnen was het alles behalve overtuigd maar wel dodelijk effectief in de afronding. Het zal wel lekker zijn voor het vertrouwen. Hopelijk kunnen ze tegen Turkije de gehele wedstrijd eens met volle overtuiging spelen waarmee ze nu eindigde. Dan geef ik dit Oranje een goeie kans tegen Turkije.

Depay speelt es een keer een behoorlijke wedstrijd en iedereen ligt weer aan z'n voeten, maar laten we wel wezen, zonder Frenkie blijft er helemaal niks over van Oranje. We zijn het inmiddels als vanzelfsprekend gaan zien, maar deze jongen is toch echt een klasse apart, hoor.

De Vrij zo hoog?? Wederom zwak... waarschijnlijk wordt bij hem dit lage niveau geaccepteerd

5 september 2021 om 07:23

Jij bent duidelijk meer dan van De Ligt doet nu ook weer een onhandig momentje had? De Vrij had ook een slippertje, net als de rest achterin. Verder deed de Vrij erg veel goed hoor, met een simpele beweging weer vooruit voetballen ipv terug naar de keeper spelen.

Ik vond Bergwijn als invaller heel dreigend. Hij kwam zijn tegenstanders vaker voorbij dan Gakpo in veel kortere tijd.

5 september 2021 om 07:48

Gakpo assist op Memphis bij de goal. Assist op Memphis waar de penalty uit kwam. Assist op Klaassen die op de lat kopte . Plus de wereldgoal. Snap dat er dingen beter kunnen maar om naarstig op zoek te gaan naar een vervanger voor Gakpo lijkt me niet echt een prio

Nou, dat zijn wel hele hoge cijfers. Kom op, je wint met 4-0 van een matig Montenegro, mag het? Want het was niet zo best hoor vandaag. Malacia vond ik echt niet goed, die pass was echt een kinderlijke fout (en daarom komt Malacia in ieder geval voor nu tekort voor het Nederlands elftal), Gakpo was buiten die goal nauwelijks zichtbaar, de rest van de aanvallers en middenvelders waren niet overtuigend en De Vrij, De Ligt en Dumfries gingen allemaal weleens in de fout. Eigenlijk deed alleen Bijlow geen gekke dingen. Nee, er is hoop werk aan de winkel met dit overschat elftal, want tegen Turkije kan men zomaar weer van verliezen.

5 september 2021 om 07:28

Dat biedt hoop wanneer je spelers afrekende op 1 moment. Malacia te kort voor het Nederlands elftal. Blind had wel meerdere zulke momenten tegen Noorwegen, komt dus ook tekort. En de Vrij en Dumfries hadden ook een gevaarlijk moment, dus die komen ook te kort?
Wijnaldum had het ook, dus ook niet goed genoeg. Vergeet daarbij niet dat het voor Malacia zijn eerste wedstrijd is en er zeker druk op stond. Dit is afbranden van je mogelijk beste linksback op een vergelijkbare (onbegrijpelijke) manier als de Ligt omdat die in zijn eerste wedstrijd een slecht moment had.

Wel met je eens dat er echt werk aan de winkel is. Tegen voetballende tegenstanders die niet zover achteruit lopen met het hele team hebben we wat anders nodig dan wat het team nu brengt. Dit team is op zijn sterkst wanneer er ruimte ligt omdat de tegenstander mee wil voetballen.

Jezus man, we spelen op zich een prima pot maar we hebben weer wat te zeiken hoor, terwijl landen als Spanje, Frankrijk en Italië punten laten liggen tegen net zulke matige tegenstanders als Montenegro vandaag. Dat Wijnaldum een net zo laag cijfer krijgt als Klaassen is belachelijk. Begrijp ook niet wat mensen van hem verwachten, want bij z’n clubs heeft hij ook altijd een controlerende, onopvallende rol. Het zou diep en diep triest zijn als zo iemand de kar moet trekken. Dan zou het niveau naar het vriespunt gezakt zijn.

5 september 2021 om 13:52

Sterker nog zonder de kortsluiting van de ligt was je waarschijnlijk met het slechte spel tegen Tsjechië weggekomen, aangezien ze ook totaal niet gevaarlijk waren tot dat moment.

Ik wist niet dat Wijnaldum bij Turkije speelde gisteren? Hij verloor de bal waar een kans van Gibraltar uit ontstond. Even wat scherper zijn voetbalzone. Vond hem verder erg matig spelen.

Ik moet streng zijn, maar verdedigers die de tegenstander vrij voor de goal zetten verdienen toch niet hoger dan een mager zesje? Ook al speel je verder een redelijke wedstrijd.

Wijnaldum en Klaassen allebei een 6, logisch. Maar waarom niet gewoon Wijnaldum op zijn sterkste plek op 10 en Klaassen eruit vervangen voor een cvm. Dat komt het spel van NL zeker ten goede.

5 september 2021 om 11:04

Ik zou het omdraaien: Wijnaldum er uit, want ik vind Klaassen van veel meer waarde in Oranje vanwege zijn tomeloze inzet, aanjagen, proberend zo simpel en efficiënt mogelijk te spelen, en af en toe ook een doelpuntje mee pikkend. Van Wijnaldum hebben we er dertien in een dozijn, van Klaassen maar weinig.

5 september 2021 om 11:41

Helemaal mee eens Klaassen vervangen door een fysiek sterkere mv. Dit had Nederland sterker gemaakt. Klaassen deed verstoppertje…

Gisteravond vond ik Bijlow, de Jong, Berghuis en Depay er boven uitsteken. De vier verdedigers ondanks een paar cruciale missers toch een voldoende, Klaassen prima, Wijnaldum zwak en Gakpo grillig en wisselvallig. Maar speciaal wil ik Bijlow er even uitlichten, want die heeft vrijwel geruisloos op uitstekende wijze de plaats onder de lat bij Oranje verdiend. Heel volwassen en kundig gereageerd tijdens gevaarlijke situaties tegen zowel Noorwegen als Montenegro. En dat was vaak nodig, omdat onze veelgeprezen verdedigers af en toe toch lelijk in de fout gingen. Maar het optreden van Bijlow deze twee wedstrijden is zo goed als vlekkeloos te noemen. Ga zo door jongen, dan hebben we eindelijk weer een prima sluitpost!

Ik vind dat Oranje tegen Montenegro toch niet goed gespeeld had. Natuurlijk is het mooi om met 4:0 te winnen., maar echt mooi voetbal was het niet. Tegen Noorwegen was
toch wel beter voetbal , met snelle acties
en positie spel.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren