Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ryan Gravenberch schetst ‘ideaalplaatje’ rond transfer in 2022

Laatste update:

Ryan Gravenberch legt de lat in zijn mogelijk laatste seizoen voor Ajax hoog. Na het winnen van de Johan Cruijff Prijs voor het grootste talent van de Eredivisie wil de negentienjarige middenvelder van het Nederlands elftal ook de Gouden Schoen, de prijs voor de beste speler van de competitie, winnen. “En ik ga er mijn best voor doen om dat doel te bereiken. Maar het teambelang gaat altijd voor het individuele belang. Daarom zijn kampioen worden, de beker winnen en overwinteren in de Champions League de belangrijkste doelen.”

Gravenberch verkondigde afgelopen seizoen direct na het behalen van de landstitel nog minimaal een seizoen in Amsterdam te blijven. De kans dat het tevens zijn laatste jaar is, lijkt gezien zijn contractsituatie groot. Het talent hoopt op een mooie transfersom voor Ajax. “Ik speel sinds mijn achtste bij Ajax en ik ben de club dankbaar voor wat die voor mij heeft gedaan”, antwoordt de middenvelder zaterdag in De Telegraaf op de stelling Het ideaalplaatje is dat Ajax een mooie transfersom aan me overhoudt.

“Ajax heeft me gevormd tot wie ik nu ben en het zou mooi zijn als ik iets kan terugdoen. Een hoge transfersom is goed voor de club, maar indirect ook voor mezelf. Als een club veel geld voor je betaalt, kom je toch als een grotere meneer binnen. Ik heb een verbintenis tot de zomer van 2023 en op dit moment zijn we niet in gesprek over contractverlenging”, erkent Gravenberch. “Na dit seizoen zou het een mooi moment kunnen zijn om verder te kijken. Maar daar ben ik echt totaal niet mee bezig, omdat Ajax mijn volle focus verdient.”

Gravenberch benadrukt dat hij juist nog heel veel kan leren bij Ajax. De belangrijkste opdracht is constanter te worden. “Over vorig seizoen kan ik in algemene zin tevreden zijn. Maar er was een periode dat ik niet zo goed speelde”, is hij kritisch. “Zo’n dalende lijn mag ik niet meer van mezelf accepteren. Vooral omdat het in mijn koppie leek te zitten. Doordat ik veel wedstrijden speelde, had ik last van vermoeide benen. Daar moet ik me mentaal overheen zetten.”

Over de stelling Ik word een beetje moe van de vergelijkingen met Frank Rijkaard en Paul Pogba is Gravenberch, die met 16 jaar en 130 dagen in Ajax 1 debuteerde, duidelijk. “Dat mensen me met zulke grootheden vergelijken, zie ik als een compliment en bezorgt me geen extra druk. Ik vind wel dat ik vooral moet proberen mezelf te zijn. Als er over tien jaar tegen jonge voetballers wordt gezegd dat ze op Ryan Gravenberch lijken, dan heb ik het goed gedaan in mijn carrière.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het zou wel een win-win situatie zijn als hij betekent. Ryan nog een jaar een wat hoger loon en Ajax volgend jaar een hogere transfersom.

Dit vind ik dus wel echt een probleem in NL. Spelers zijn steeds sneller naar hun gevoel klaar bij clubs als Ajax en PSV. We moeten weer toe naar het idee dat ze pas klaar zijn rond hun 23/24e. Ook een Malen vind ik eigenlijk te snel vertrekken en Gravenberch mag ook meer laten zien op een constanter, langdurig niveau.

31 juli 2021 om 07:47

Tsja wat is wijsheid, als je Ziyech als voorbeeld neemt die zit ondanks dat hij laat is vertrokken ook gewoon op de bank bij Chelsea. Het zou voor NL uiteraard prettig zijn als spelers langer blijven om het niveau omhoog te krikken.

31 juli 2021 om 09:14

@ali Bij Ziyech is ook gewoon pech. Onder Lampard was hij basis. Kan gebeuren. Was Lampard gebleven speelde Ziyech meer. Maar hij kan komend seizoen kans pakken. Weet wat er gevraagd wordt, gewend na seizoen. Hazard domineerde de PL en heeft onwijs veel moeite bij RM.

31 juli 2021 om 11:26

Donny van de Beek was 24 en zit ook op de bank. Malen was 22, heeft genoeg goals gemaakt zowel nationaal als Europees en deed mee bij het Nederlands waar hij uiteindelijk vaste basisspeler wilt worden. Vind niet dat hij te vroeg is gegaan, kan nog genoeg leren maar in de eredivisie sta je zowat stil op een gegeven moment omdat de verdedigingen hier gratis goals weggeeft. Dan kunnen matige spelers als Traore er ook 5 inschieten tegen VVV. Snap best dat Gravenberch na 2 jaar basis Ajax, klaar is met de zwakke tegenstand. CL speelt je maar minimaal 6 wedstrijden per jaar..

31 juli 2021 om 12:17

Omdat hazard een blessurehistorie heeft bij Real Madrid waar Robben jaloers op is. Daar kun je toch geen niveauconclusies aan bevestigen?

31 juli 2021 om 13:56

Echt he Lierse, zeer slechte vergelijking, buiten zijn blessures om had hij zeker van waarde kunnen zijn voor Real, kwaliteiten heeft hij alleen zijn blessures nekken hem voor nu.

31 juli 2021 om 21:45

Ik vind Van de Beek ook geen goed voorbeeld. Hij heeft namelijk gewoon een beroerde keuze gemaakt door voor Manchester United te kiezen. Iedereen zag het aankomen dat hij op de bank zou belanden aangezien zijn directe concurrent Bruno Fernandes de sterspeler is. Daarnaast loopt er ook nog een Pogba die vanwege zijn prijskaartje al niet op de bank mag zitten. Van de Beel had beter naar een andere club kunnen gaan.

Ik wil niet zeggen dat het verkeerd is als spelers als na 1 of 2 goede jaren weg willen bij Ajax. Ik verwacht alleen wel echt goede jaren zoals die van Frenkie de Jong en De Ligt. Zij staken er echt met kop en schouders boven uit. Gravenberch voetbalt leuk mee en heeft een handvol goede wedstrijden gespeeld, maar hij steekt er niet boven uit. Sterker nog, ik vond dat Ajax zijn beste wedstrijden speelde toen hij geblesseerd was en Blind op het middenveld stond.

31 juli 2021 om 08:25

Het blijft een lastige keuze. Zie Frenkie en De Ligt, vooral Frenkie is eigenlijk na 1 jaar basisspeler te zijn geweest direct vertrokken. En dat is nou niet echt slecht uitgepakt, terwijl Ziyech zoals hierboven vermeld wordt, wél lang heeft gewacht. Ik hoop in ieder geval dat hij dan nog een jaar bijtekent zodat Ajax wat meer voor hem vangt. Maar dat lijkt me met Raiola als zaakwaarnemer een utopie..

31 juli 2021 om 08:43

Voor het niveau van de Eredivisie is dat wellicht goed - wat ik trouwens ook betwijfel - maar voor het financiële natuurlijk broodnodig. Het heeft vaak te maken met het momentum en wanneer je het meeste winst kan pakken op een speler, vaak is dat na 1/2 jaar al. Een Malen in je voorbeeld zou doorgaans veel meer ontwikkelen bij een jaartje Dortmund nu dan een jaartje PSV, laten we eerlijk zijn. Zijn vaak de spelers die meteen een absolute topclub kiezen die het niet halen (niks ten nadele van Dortmund).

31 juli 2021 om 08:43

Mee eens, alleen moeten we niet vergeten dat clubs zelf hier ook een grote rol in spelen. Jongere spelers verkopen nou eenmaal beter dan spelers die wat ouder zijn. Overigens heeft Gravenberch in dit interview niet aan dat hij volgend jaar wilt vertrekken, hij zou er niet mee bezig zijn.

31 juli 2021 om 09:08

Hij is er niet mee bezig maar heeft het wel als ideaalplaatje in zijn hoofd... Verder had ziyech misschien ook gewoon beter een subtopper kunnen kiezen dan, maar wie weet komt het nog goed. Die hoop heb ik niet las gravenberch volgend jaar naar Chelsea zou gaan, dat is echt kansloos in mijn ogen. Als hij volgend jaar weg wil, dan denk ook eerder aan Dortmund of eigenlijk een nog mindere club. Bovendien, als hij echt wil dat Ajax verdient aan hem en dat hij als grote meneer binnen komt (hij zegt het zelf) danoet hij bijtekenen en nog 2 jaar extra wachten

31 juli 2021 om 09:14

Mee eens. Malen heeft ook maar anderhalf jaar echt basis gespeeld na het vertrek van Luuk de Jong. Had nog zeker minimaal een jaar moeten blijven. Zelfde geldt voor Stengs. Is het niveau van AZ nog niet eens ontstegen en gaat al weg.

31 juli 2021 om 09:20

Met 23/24 vertrekken is leuk als je met 20/21 doorbreekt. Niet als je vanaf 17 basisspeler bent en vanaf je 15e bij eerste betrokken bent. De eredivisie is geen niveau waar je langer dan 2 a 3 jaar basisspeler moet zijn als je het talent hebt voor grotere competitie. Hij zit na dit seizoen waarschijnlijk rond de 100 wedstrijden in Ajax 1 en rond de 150 wedstrijden in het profvoetbal. Dat is gewoon een aantal waar je best een stap mee kan zetten.

31 juli 2021 om 09:58

Helemaal mee eens. Ze hebben nog niet een goed en hoog constant vivo laten zien en dan willen ze al de volgende stap maken. Ook op het EK was ik niet echt onder de indruk van hem. Hij komt mj op het veld soms nog wat onzeker over. Hoeveel Nederlandse spelers zijn nu in het buitenland echt onderscheidend en top...?

31 juli 2021 om 10:55

Dat is al sinds het Bosman Arrest, eind jaren 90, een probleem voor de Nederlandse clubs. Met de huidige opzet van het Europese voetbal en de gigantische TV -inkomsten die er in de grote competities zijn kun je daar als Ajax of PSV niet zo veel aan doen.
Ajax lost het op door in te zetten op duurdere en betere aankopen dan 10 jaar terug. En is daardoor nu al een paar jaar een Europese subtopper geworden.
PSV heeft nu ook wat interessants ingezet, veel sterke aankopen.
Maar buiten dat kun je het vroeg vertrekken van zeer getalenteerde spelers niet tegenhouden.

31 juli 2021 om 11:56

Ik heb het idee dat die tendens ook sterk wordt aangewakkerd door de Nederlandse voetbalmedia. Een speler hoeft maar een aantal wedstrijden goed te spelen en hij wordt al naar het buitenland geluld of geconfronteerd met dit soort stellingen. Vervolgens hoor je diezelfde media klagen over het lage niveau in de eredivisie..

31 juli 2021 om 12:15

Dat is toch logisch? Nederlandse competitie stelt echt helemaal niets voor.

31 juli 2021 om 13:50

Zeker als je zaakwaarnemer Mino Raiola heet. Zijn spelers zijn altijd redelijk snel klaar in de Eredivisie en worden vroeg naar grote clubs gebracht met een laag slagingspercentage waardoor je ze snel terug ziet. Dat wilt niet zeggen dat ik denk dat dit Gravenberch ook staat te gebeuren.

Blijf het opmerkelijk vinden dat je vanaf je 8e bij Ajax speelt en dan na 2.5 amper jaar (volgend jaar zomer) in het eerste elftal gespeeld te hebben zegt dat het een ‘goed moment’ is om verder te kijken.

31 juli 2021 om 07:56

Nee niet opmerkelijk. Juist prima om dan te vertrekken. We moeten af van het idee dat een speler 4 of 5 jaar eerst stabiel op eredivisie topniveau moet presteren. Als je die kans krijgt,grijp je die. En uiteindelijk zal kwaliteit altijd komen bovendrijven. De meesten blijven op topnivo gewoon gedegen meehobbelaars. Prima. ondertussen verdienen ze bakken met geld.

31 juli 2021 om 08:55

Ben het met je eens dat ze niet niet perse een paar jaar stabiel en top moeten zijn maar minimaal 1 seizoen beslissend zijn voor ajax zijn is toch geen overbodige luxe. Ajax is een club waar talenten zich heel goed kunnen ontwikkelen en Gravenberch is nog niet zo goed als De Ligt of De Jong waren toen ze vertrokken. Als een speler talent heeft is de kans inderdaad groot dat die boven komt drijven maar het is niet zo dat dat overal wel gebeurt. De omstandigheden moeten ook goed zijn en die zijn bij ajax gewoon meer dan goed, er zijn niet veel clubs beter voor hem op dit moment.

31 juli 2021 om 09:12

Klopt. Gravenberch 4 jaar in Ajax 1 zou hem wellicht vormen tot belangrijkste man bij Ajax,maar het is ook onze projectie en wens. We spreken dit altijd uit hopend dat ie langer blijft.Niemand weet of die 4 jaar hem een wezenlijk voordeel op gaat leveren bij een grotere club. Kan evengoed dat ie daar in 2 jaar veel completer was geworden.

31 juli 2021 om 09:13

@messi Maar meeste die snel vertrekken redden het juist niet. Depay, Donny allemaal halen het eerst niet bij een topclub. Dr Ligt en Frenk zjjn uitzonderingen. Die man kan nog makkelijk tot zijn 21 of 22e heel veel leren bij Ajax. Dit jaar contstanter, over 2 jaar bijv aanvoerder. Jaarlijks druk van kampioen worden, goed voetbal en overwinteren. Tussendoor Oranje.

31 juli 2021 om 09:30

Zou goed kunnen wat je zegt.probleem is dat we nooit kunnen voorspellen welke weg de juiste is. Misschien zit Depay nu wel bij Barca omdat ie vroeg vertrok naar Manchester.

31 juli 2021 om 13:12

Dat je niet kunt voorspellen hoe een ontwikkeling precies loopt wil niet zeggen dat je niet kunt zeggen wat in de meeste gevallen het beste is. Uiteindelijk blijkt in de meeste gevallen dat spelers beter worden als ze goede begeleiding hebben, veel spelen en op een goed niveau spelen. Die eerste 2 zitten sowieso wel goed bij ajax en die 3e eigenlijk ook wel met de Europese wedstrijden van ajax. Het kan zijn dat Gravenberch geld belangrijker vindt en dan is het zijn goed recht om lekker naar het buitenland te gaan maar voor het sportieve plaatje hoeft hij niet perse komend seizoen weg te gaan.

31 juli 2021 om 09:11

Inderdaad ja. Minimaal 3 jaar basisspeler in 1ste, voordat je weg gaat.

Prachtige stylist met een goede dribbel en een nog mooiere glimlach. Maar toch ook nog steeds maar een kind, doet veel in 1 tempo en zijn omschakeling is ronduit dramatisch. Bij het Nederlands elftal was dat echt goed zichtbaar, moet veel effectiever gaan voetballen.

Hij is nog nat achter de oren en vrij wisselvallig maar praat nu al over een transfer. Ga eerst maar eens constant spelen en wordt eerst maar basisspeler bij Oranje, dan praten we verder. Tjonge jonge.

31 juli 2021 om 09:05

Beetje flauwekul toch dat je eerst basisspeler bij Oranje moet zijn voordat je een buitenlandse transfer mag maken?

Ik vind hem het spel van Ajax nog veel te vaak vertragen. En te laks in het terug verdedigen. Bij een mooi bedrag, lekker laten gaan.

Veel te vroeg om al te vertrekken, kijk naar kluivert, kishna, en al die andere talenten onder Raiola. Dit is bijna zeker einde interlandcarrierre voor gravenbergh als hij die keuze maakt. Misschien wel bakken met geld op jonge leeftijd, maar niet het maximale uit zijn carriere. Volgens mij is de ligt een van de weinige talenten onder raiola die wel het nederlands elftal haalde. Maar die was slim genoeg om niet te veel naar raiola te luisteren maartrok zijn eigen plan

31 juli 2021 om 13:05

Gravenberch is zo'n beetje nooit geblesseerd. Een schril contrast met Kishna die op die leeftijd al 2 ,5 jaar eruit heeft gelegen met een knieblessure. Die arme jongen heeft volgens mij op 25 jarige leeftijd al 6 jaar revalidatie erop zitten

Volgens mij weet jij niet hoeveel Raiola spelers er Oranje hebben gehaald. Dumfries, Malen, Boadu, Stengs, Rosario, Wijndal

Snap dit soort uitspraken nooit zo goed. We zien allemaal dat Gravenberch talent heeft maar ik zou hem nog niet bij de beste 5 a 6 spelers van de selectie zetten. Hij moet wel heel exponentieel groeien om na dit seizoen al klaar te zijn voor de volgende stap. Het zou veel beter zijn als hij nog gewoon 2 of 3 jaar bij ajax blijft. Gravenberch is pas 19 dus waarom zou die haast moeten hebben met de volgende stap?

31 juli 2021 om 09:26

Hij is makkelijk top 5 beste spelers van de selectie imo. Eerste seizoenshelft was hij makkelijk de beste middenvelder die we hadden. Hij is niet niveau Tadic maar zit wel de categorie eronder met Haller, Martinez en Blind. Daarna komen spelers als Tagliafico, Mazraoui en Klaassen voor mij. Komend seizoen met Berghuis wel een klasse speler erbij en hopelijk een fitte Kudus. Maar zou mij niet verbazen als Gravenberch na Tadic en Haller onze belangrijkste speler gaat worden komend seizoen.

31 juli 2021 om 09:54

Een fitte Kudus…laten we het hopen. Dat zou dan misschien direct de beste ‘transfer’ zijn tov de tweede seizoenshelft van vorig jaar.

Hij mag nog wel heel wat constanter worden aankomend seizoen. Ik denk dat de stap naar de Europese top anders veel te vroeg voor hem komt. Ben heel benieuwd hoe hij zich gaat ontwikkelen, ben wel fan van hem als speler.

Ik lees hier vooral ook mensen die hem kwalijk nemen dat hij denkt aan een transfer, maar ik zie te weinig mensen die hem in dank nemen dat hij uit het perspectief van Ajax denkt. Jongen van de club, die doorheeft dat hij veel geld kan opleveren en dat ook graag wil doen voor Ajax. Los van zijn spel (want er zijn verbeteringen mogelijk natuurlijk) vind ik de mentaliteit prachtig om te lezen.

Voor hem tien anderen die weigeren bij te tekenen omdat ze ergens anders meer tekengeld kunnen vangen, ook al ben je kind van de club (geertruida bijvoorbeeld gister nog).

31 juli 2021 om 09:24

Dat zijn inderdaad mooie woorden. Als hij het meent mag hij wel een jaartje bijtekenen. Want met een eenjarig contract staat zijn geliefde club natuurlijk gewoon zwak in de onderhandelingen en mogen ze blij zijn met 15 miljoen. Als Overmars hem dat morgen voorstelt en ome Mino zegt nee Ryan we gaan niks tekenen en volgende zomer onze zakken vullen .. dan ben ik heel benieuwd aan welke kant het kind van de club staat.

31 juli 2021 om 09:30

Dat scenario was al een keer. Toen stond het ook overal vol met dat hij weg moest en dat Raiola hem wel weg zou brengen. Tekende toen ook bij voor 2 jaar met optie tot 3e jaar. Daarnaast is 15 miljoen met 1 jarig contract aan de lage kant als je ziet dat Traore met 1 jaar contract 8 tot 10 op heeft geleverd al. Als hij goed seizoen draait kan je ook met 1 jaar resterend 25 ongeveer vangen, dat is fraaie som voor een jeugdspeler die zich dan 100+ wedstrijden in Ajax 1 heeft laten zien.

31 juli 2021 om 12:53

Haha hou op hoor. Dit is dikke onzin gebrabbel. En waarom? Heel simpel! ...Hij zegt zogenaamd dat hij graag wil dat Ajax veel geld aan hem verdiend. Maar een verlenging zit er niet in! Hmm snap je dan niet dat volgend jaar er maar 1 jaar over zit van zijn contract, dan kunnen clubs voor weinig toeslaan en kan Ajax weinig want anders gaat hij een jaar erop transfervrij weg! Agh en dan dat gebrabbel van als grotere meneer binnen komen. Dat is puur Raiola gepraat en prima dat is hoe hij zijn spelers probeert te overtuigen. Zo van als eigen jeugd speler ben je minder waard dan wanneer je gekocht bent voor vele miljoenen etc. Maar laten we niet gaan doen alsof hij echt compleet aan Ajax denkt. Dan had ie wel een contract getekend tot 2024 of 2025!

31 juli 2021 om 15:36

Noem me dan maar naïef maar ik denk dat dit wel goedkomt. Was destijds met Eriksen, Fisher, Sneijder, Suarez etc ook zo: Uitgesproken dat ze willen dat Ajax goed op ze verdiend en daar (naar alle redelijkeheid) best wat voor over hebben. Maargoed, mocht het allemaal toch anders uitpakken mag je dit bericht aanhalen voor mijn ongelijk.

Heeft alleen maar met geld te maken....
Ze willen miljoenen en miljoenen verdienen in het buitenland....

31 juli 2021 om 09:28

Dat is op zich geen schande. Natuurlijk zijn er ook sterkere competities dan de eredivisie, grotere clubs dan Ajax. Daar is ook wel wat meer roem en sportief succes te halen. Als het uitsluitend om geld draaide zat iedereen in de zandbak.

Heeft alleen maar met geld te maken....
Ze willen miljoenen en miljoenen verdienen in het buitenland....

Ik vind het bijzonder. Helemaal als je kijkt naar het Nederlands elftal waar hij eigenlijk niet zo goed heeft gespeeld als bij Ajax ... blijf nog 2 jaar .. maak je rond je 22/23ste een prachtige transfer en keer je na 10 jaar nog even terug voor 2 á 3 jaar ...

Met alle respect. Hij is een fantastisch talent maar moet nog wel een paar stappen maken. Op het dk bleek dat hij nog totaal niet mee kon

Pff. Nu al bezig met een vertrek. Leert zo'n jongen nou helemaal niks van zeg een Justin Kluivert?

1 jarig contract en Mino, nou succes Ajax tenzij hij nog een jaar verlengd word dit weer drama. Vind hem overigens nog lang niet goed genoeg voor een volgende stap. Hij had ook zomaar de hele 2e seizoenshelft op de bank kunnen zitten want het was met momenten heel slecht wat hij liet zien.

31 juli 2021 om 12:21

Inderdaad. Als Blind en Kudus (volledig) fit waren geweest dan had ik het als trainer wel geweten. Met name Europees (tegen Roma o.a.) paar keer flink door het ijs gezakt, wat overigens helemaal niet erg is voor iemand van zijn leeftijd. Dat hoort er allemaal bij. Maar deze jongen heeft nog genoeg te leren!

Gravenberch is een groot talent, maar nog wel echt een jeugdspeler die aan het doorbreken is. Nog te vroeg om het over transfers te hebben vind ik, valt nog genoeg te leren bij Ajax voor Ryan.

Dit is dikke onzin gebrabbel. En waarom? Heel simpel! ...Hij zegt zogenaamd dat hij graag wil dat Ajax veel geld aan hem verdiend. Maar een verlenging zit er niet in! Hmm snap je dan niet dat volgend jaar er maar 1 jaar over zit van zijn contract, dan kunnen clubs voor weinig toeslaan en kan Ajax weinig want anders gaat hij een jaar erop transfervrij weg! Agh en dan dat gebrabbel van als grotere meneer binnen komen. Dat is puur Raiola gepraat en prima dat is hoe hij zijn spelers probeert te overtuigen. Zo van als eigen jeugd speler ben je minder waard dan wanneer je gekocht bent voor vele miljoenen etc. Maar laten we niet gaan doen alsof hij echt compleet aan Ajax denkt. Dan had ie wel een contract getekend tot 2024 of 2025!

Frappant dat veel mensen het hebben over nog een paar jaar “leren” bij Ajax. De wens zal de vader van de gedachte zijn in deze. Als er volgend jaar een club komt die hem enige miljoenen per jaar wil betalen vinden die dat hij waarschijnlijk “uitgeleerd” is. Als vd Beek morgen de deur wordt uitgeflikkert bij United heeft hij wel meer dan 20.000.000 op rekening bij de sns bank staan. En dat omdat hij nog niet uitgeleerd was bij Ajax ?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren