Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Like van Grealish op uitspraak van Van der Vaart doet stof opwaaien

Laatste update:

Een like van Jack Grealish op een quote van Rafael van der Vaart op Twitter doet het nodige stof opwaaien in Engeland. Van der Vaart zei voor de start van de verlenging van de EK-finale tussen Italië en Engeland bij de NOS dat de Engelsen ‘met zulke goede spelers de hele wedstrijd met hun reet in het strafschopgebied staan’. Een twitteraar bracht deze quote onder de aandacht bij Grealish, die de tweet in eerste instantie likete.

“De tweede helft was Italië een stuk beter, maar dat Engeland, joh. Ze staan de hele wedstrijd met hun reet in de zestien met zulke goede spelers. Natuurlijk word je een beetje naar achter gedrukt omdat Italië goed aan de bal is, maar dit heeft wel iets treurigs. Ze hebben Rashford op de bank, Grealish, dan ga je toch wat doen als trainer? Mount hebben we helemaal niet gezien”, gaf Van der Vaart te kennen. Deze uitspraak werd bij Grealish onder de aandacht gebracht.

De 25-jarige middenvelder van Aston Villa, die in de EK-finale in de verlenging als invaller binnen te lijnen kwam, likete in eerste instantie de tweet waarin de quote van Van der Vaart werd aangehaald. Grealish haalde de like vervolgens weg, maar toen was er al een screenshot gemaakt. Dat screenshot wordt momenteel gedeeld via social media.

Overigens toonde Van der Vaart zich rond de EK-finale meermaals kritisch over Engeland. “Misschien is dit realistisch, ik weet het niet. Trippier is een beetje in en uit de basiself gegaan. Ik begrijp Southgate gewoon niet zo goed. Jack Grealish komt erin, speelt goed en speelt vervolgens twee wedstrijden niet. Hij is nog een beetje zoekende en kijkt per wedstrijd wat hij nodig heeft”, zei Van der Vaart voor aanvang. In de rust sprak de analist: “Als Declan Rice de beste speler is, word ik daar niet gelukkig van.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wie zijn die fantastische spelers dan wel? Grealish? Rashford? Engeland heeft gewoon een heel matige selectie. Door een gunstige loting, thuisvoordeel en Makkelie komen ze ver. En door de verdedigende tactiek. Die Southgate heeft er het maximale uit gehaald, meer zat er echt niet in.

12 juli 2021 om 15:59

Wat praat jij nou raar joh? Matige selectie? Sancho, Grealish, Foden, Mount, Bellingham, Kane en jij vind het een matige selectie? Volgens mij kijk jij vrij wel nooit of weinig voetbal.

12 juli 2021 om 16:05

Sterling zorgt ook voor bijzonder veel dreiging. Al met al gewoon een fantastische ploeg, waar veel meer uit te halen is. (idem met Frankrijk)

12 juli 2021 om 16:09

Ze hebben een goede selectie, maar nog geen absolute top.
We moeten niet vergeten dat Engelse spelers al wel heel snel fenomenaal worden genoemd terwijl dat ik praktijk dan toch wel even tegenvalt.

De Engelse hebben zeker een talentvolle lichting, maar het moet nog tot wasdom komen.
In de toekomst kunnen ze misschien een echte titelkandidaat zijn, maar vooralsnog kwam hierbij nog heel veel geluk kijken.

12 juli 2021 om 16:15

Allemaal namen...aardige spelers maar kom op zeg, geen enkele daarvan is toch echt bijzonder. Lijkt allemaal bijzonder als je alleen maar vergeilt op de PL, maar echt ...allemaal middelmaat. Wat hebben zij op internationaal niveau bewezen dan???

12 juli 2021 om 16:15

Bellingham is 17 geloof ik. En doe nou niet of Grealish wereldtop is. Leuk elftal maar allemaal nog veel jonge spelers die hun beste tijd nog gaan krijgen.

12 juli 2021 om 16:15

Aversie tegen Engeland maakt veel mensen blind zie ik. Feiten zijn dat de Engelse jeugdploegen al een paar jaar goed bezig zijn en titels winnen. Senior Engeland haalde op vorige WK halve finale en nu EK finale. Dit is niet allemaal geluk maar structureel. De alom geprezen Belgische goude generatie kon niet ineens halve finale EK halen.

12 juli 2021 om 16:17

Geweldige spelers die misschien wat attractiever hadden kunnen, lees kunnen, spelen. Maar heel veel meer hadden ze er toch niet uit kunnen halen? Ze waren finalist en op pingels na waren ze zowat kampioen. Dan hebben ze het, of je t leuk vond om te kijken of niet, toch gewoon goed gedaan. De referentie is toch gewoon het hele toernooi en daarin stonden ze in de finale. En ja, eenvoudige kant van de loting etc. Maar punt is dat ze t in dit toernooi toch gewoon goed hebben gedaan. Spanjaarden werden op een bepaald moment de hemel in geprezen, maar ook zij wonnen maar 1 van hun 6 duels. De andere favorieten Frankrijk en Duitsland...nou ja, je ziet het.

12 juli 2021 om 16:19

Dat is leuk een jeugd EK. Voor de toekomst. We hebben het nu over het echte EK, kom dan niet aan met puisterige talentjes. Nederlandse jeugdteams doen het ook goed. Schakelen Frankrijk uit. Zegt niks hooguit voor de toekomst. Wat ze er met die aardige talentje van hadden gemaakt zullen we nooit weten, maar het lijkt me stug ook een goede trap van de titel af. Goed gedaan dus door Southgate, het maximale resultaat.

12 juli 2021 om 16:23

@pieterprins773 En je gaat ook gewoon lekker verder zie ik. Ik vraag me werkelijk af of je uberhaupt voetbal kijkt of gewoon zit te trollen hier, allemaal middelmaat ja? ''wat hebben zij op internationaal niveau bewezen dan???'' Heb je wel de CL gekeken of heb je zelfs dat gemist dit seizoen? Overigens benoem je internationaal terwijl de genoemde spelers net hier komen kijken en je net alsof doet dat dit het enigste podium is. Er zijn ook nog clubs waar dit soort spelers spelen weet je? De spelers wie ik benoemde zijn allemaal talenten, het is uiteraard geen Mbappe of Haaland, die zijn beide buitencategorie, maar om een Foden, Mount en Bellingham nou middelmaat te noemen? Dan ben je iemand wie er gewoon weing verstand van heeft.

12 juli 2021 om 16:28

@aguerooo Je zegt het zelf...leuke talenten. Daar win je geen EK mee. Vergelijk dat met het team van de Fransen, Belgen, Spanjaarden, Italianen...kom op zeg als je niet ziet dat die teams veel beter zijn heb je er echt heel weinig kaas van gegeten. Misschien eens de afstandbediening van ziggo sport afhalen en eens naar een andere competitie dan de PL kijken. Open je ogen en kijk niet alleen de PL. Doe je dat wel eens? Die indruk krijg ik niet echt namelijk.

12 juli 2021 om 16:34

@pieterprins773 Je maakt jezelf volkomen belachelijk hier. Je benoemt de Belgen om het even mee te vergelijken, komop zeg. Die kunnen kwa spelers materiaal toch totaal niet tippen aan dat van Engeland? Jij was degene wie spelers als Sancho, Mount, Foden en Bellingam ''middelmaat'' noemde hier he, dus wie heeft er nou weinig kaas van gegeten? Overigens ook fijn dat je blijkbaar weinig verstand van Ziggo sport hebt, je kunt daar namelijk ook gewoon naar de Spaanse en Italiaanse competitie kijken dus ook dit geeft maar weer aan dat je nauwelijks naar voetbal kijkt en je zomaar wat uitkraamt. Edit: Vervolgens noem je Pogba, wie in de PL verschrikkelijk slecht is en zich alleen bij Frankrijk laat zien. Pedri, wat een natuurlijk een geweldige speler is maar noem er nog 1 van spanje naast die 3 Engelse wat ik benoemde? En de Bruyne, wie toch echt ook in de PL speelt waar ik mij volgens jou op vergeil en meer naar Spanje en Italie moet kijken. Hou nou maar gewoon op, red jezelf want je slaat de plank nu al meer dan 20 keer mis vandaag. Die hamer is een keer uitgewerkt.

12 juli 2021 om 16:35

Een aantal van die Spanjaarden, Belgen en Fransen spelen in de PL. Jij kijkt geen PL, want dat lees ik uit jouw reacties en iemand anders moet volgens jou naar andere competities kijken.

12 juli 2021 om 16:45

Wat raar dan dat de Belgen het al zo veel jaar beter doen dan de Engelsen en al jaren nummer 1 staan op de ranglijst. Met al die FANTASTISCHE spelers had Engeland toch al lang en breed kampioen moeten zijn... oh neeee dat ligt aan Southgate. Met augerooo aan het roer had Engeland natuurlijk de Belgen, de Fransen en se Spanjaarden een poepie laten ruiken. Dreams on, je leuke talentjes zouden echt geen schijn van kans maken. We gaan het zien, volgend jaar al weer een WK...dan gaan de Engelsen dus kampioen worden, kan niet missen. Nou zet jij je geld maar lekker op de Engelsen, maar ik weet dat ze er zo 6 tot 10 teams zijn die beter zijn.

12 juli 2021 om 16:47

Ja tuurlijk, het meeste geld is in de PL. Maar die Spanjaarden, Fransen en Belgen hebben ook elders gespeeld. Titels gepakt in andere landen, successen behaald met hun land, al diverse EKs en WKs gespeeld. En jij denkt dat die zich het kaas van het brood laten eten door jeugdige talentjes als.Mount, Foden en Bellingham ?? Come on, get real.

12 juli 2021 om 16:55

@pieterprins773 Ga m'n tijd niet meer aan je verdoen hier, je kraamt echt alleen maar vreemde onzin uit en legt hele vreemde woorden in m'n mond wie ik toch nooit hebt benoemd zoals het zogenaamd kampioen worden. Vreemd wel, maar het zal er wel mee te maken hebben dat je je gelijk niet hebt kunnen krijgen en je dus af gaat reageren.

Advies voor je; geef gewoon toe dat je met het woord ''middelmaat'' je spelers als Mount, Bellingham, Sancho en Foden te kort doet. Dan zijn we van je vreemde uitspraken af.

12 juli 2021 om 17:01

Het is maar wat je geluk noemt, Fabian. Je kan het ook zien als pech dat ze zo'n behouden coach hebben met deze selectie. Sowieso zijn nationale teams vaak genoodzaakt om B coaches aan te stellen, daar de A coaches graag elke dag nog op het veld willen en kunnen staan bij een topclub. Van alle trainers dit EK was Mancini het meest recent nog betrokken bij succesvol clubvoetbal op aardig niveau, zijn rol mag niet onderschat worden in de winst van Italië.

12 juli 2021 om 17:02

6 tot 10 teams beter wereldwijd? Lekker blufje om je punt kracht bij te zetten. Het feit is dat de helft van deze Engeland selectie net nog de CL-finale heeft gespeeld. Daarnaast kun je toch na dit EK niet stellen dat er zoveel landen in Europa beter zijn. Portugal heeft het niet laten zien, Duitsland roemloos afgegaan tegen n.b. Engeland, Frankrijk op papier ijzersterk maar zich laten foppen, België tegen hetzelfde Italië geen schijn van kans, waar Engeland ze nog van tijd tot tijd bij de keel greep.. Wat blijft er dan over? Argentinië en Brazilië? Het is voor een landenteam gewoon een hartstikke sterk team, en het is zonde dat ze zo schijterig speelden.

12 juli 2021 om 17:07

@agueroo Je beweert toch dat het beter kan dan Southgate? Wat is beter dan de finale verliezen op penalty's...juist, winnen. Ku je wel allemaal stoer lopen doen, maar ja jou Sancho, Bellingham, Mount en Foden zijn echt niet meer dan talenten die het vooralsnog moeten afleggen tegen teams met meer gelouterde spelers. Jammer dat je daar zo gefrustreerd op gaat reageren als iemand dit nog geen toppers vind. Maar door hard te schreeuwen heb je nog geen gelijk en zijn jouw spelers nog geen wereld toppers, hooguit mooi materiaal voor de toekomst. Maar even serieus...denk je nou echt dat Engeland met jouw talentjes beter zou zijn dan Italië, Spanje, België? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je dat serieus denkt.

12 juli 2021 om 17:27

Nee want die kwamen de kampioen tegen in de kwartfinale.

12 juli 2021 om 17:28

@busby dát dus.

12 juli 2021 om 18:05

Je zegt ook gewoon 'met die geweldige spelers zouden ze dan toch al kampioen moeten zijn' terwijl zijn hele punt is dat die spelers er door die laffe coach niet in worden gezet. Met sancho kane sterling foden en Mount heb je gewoon een aanval van topniveau. En dan speel je zo.

12 juli 2021 om 18:58

Ik vind Italië dan ook niet veel beter als je jouw maatstaven gebruikt. Dus ze hadden de finale gewoon kunnen winnen.

13 juli 2021 om 12:11

Nou kane hoort zeker bij de beste spitsen van de wereld

13 juli 2021 om 12:16

Bro waar heb jij het over vooral Duitsland en Portugal winnen alles en af toe iemand anders

13 juli 2021 om 13:13

@Pieterprins773 ik sluit me bij de rest aan. Je hebt echt geen verstand van voetbal. Ik weet niet of je bijv Foden hebt zien spelen dit jaar. Briljant was hij, speelt Sterling gewoon de basis uit. Bij vleugen was hij Messiaans.
En kane is zeker wereldniveau. De back van Engeland absoluut heel hoog en walker ook wereldtop niveau.
Ik vraag me idd af waar dat pessimisme vandaan komt. Als je in finale staat en je hebt een doelpunt tegen gekregen, kun je toch zeggen dat ze dat heel netjes gedaan hebben, waaronder een 2-0 overwinning tegen Duitsland, 1-0 overwinning van Kroatië en een 4-0 tegen Oekraïne.
En als ik België naast het team van Engeland leg, pff. Dan is Engeland echt 2x beter op papier.

13 juli 2021 om 23:00

@dc-hb Foden Messiaans???? Hahahahaha. Tuurlijk. En Sancho doet Ronaldo verbleken. Grealich is de nieuwe Cruyff. Bellingham is superieur aan Maradona. Mount is de kruising van Modric en Kroos. Meer van dit! Hilarisch! Ps: het laatste wk al vergeten, 2 keer België superieur over Engeland.

14 juli 2021 om 00:09

''bellingham is superieur aan Maradona.'' Maradona was een aanvaller, Bellingham is toch echt een centrale middenvelder. Laatste WK is 3 jaar geleden, daar zaten Sancho, Grealish, Foden, Bellingham en Mount niet bij. Dat jij totaal niks met Engeland hebt en de PL niet kijkt is bij ons na jou rare reacties wel duidelijk hoor. Het grappigste is dat je ook gewoon door gaat ipv dat je er gewoon eens mee ophoud en de eer aan jezelf houd. Komop man, niemand neemt je meer serieus hier. Je hebt echt gewoon nauwelijks verstand van voetbal.

14 juli 2021 om 02:00

Hahaha die aguero...gaat die spelers nog echt vergelijken qua positie. Het was ironisch man. Foden is Messiaans ...als je daar de humor niet van inziet ben je ver heen. Heel ver heen. Overigens was Maradona geen aanvaller maar een 10 als we toch gaan muggenziften. Waarom ben je zo zurig dat iemand je talenten nog niet als wereldsterren ziet? Heel merkwaardig.

12 juli 2021 om 16:01

Matige selectie? Op iedere positie en zelfs de bank hebben ze internationale top lopen. Na Frankrijk individueel de sterkste selectie en ook qua transferwaarde. Jammer dat de coach ze niet kan laten voetballen en spelers als sancho op de bank houdt.

12 juli 2021 om 16:17

MW van Engelse spelers zijn sowieso altijd overdreven hoog. Engeland heeft een leuk elftal maar buiten Walker en Kane zal ik niemand er bij Italie inzetten. Mount misschien nog als je met een CAM speelt.

12 juli 2021 om 16:18

Ze hebben wel een heel matig middenveld. Voorin en achterin zijn ze sterk de Engelsen (alleen stellen ze hun beste spelers niet op).

12 juli 2021 om 16:31

Kom op zeg, ze hebben veel leuke spelers en ook enkele topspelers, maar welke spelers van Engeland zijn nou daadwerkelijk echt wereldtop?

12 juli 2021 om 16:33

Kane is een topspits. Maguire vind ik een onderschatte cv en ze hebben 2 goede backs. Mount, Foden en Sancho moeten het ook nog allemaal maar eens langere tijd laten zien. Mensen doen net of het spelers zijn die al jarenlang wat bewezen hebben.

12 juli 2021 om 17:27

Ik vind het woord ''internationale top'' ook niet geheel passen, bij Engeland loopt geen Mbappe, Messi, Ronaldo, De Bruyne of Neymar. Het zijn allemaal geweldige voetballers, dat zeker, maar (nog) geen top. Maar dat maakt deze spelers natuurlijk nog geen middelmaat, wat sommige mensen om de een of andere manier wel proberen te beweren.

12 juli 2021 om 17:42

Voorin is Sterling ook maar heel matig 80-90 procent van de tijd. Die is meer op zoek naar strafschoppen a la Luis Suares dan gewoon overeind te blijven en de bal het doel inlopen.

12 juli 2021 om 17:42

Ok, wellicht is middelmaat wat crue gesteld. Wat ik bedoelde is ook (nog) geen top. Laat ik dan zeggen subtop. Ik vind MaGuire top en Kane wellicht. Maar om kampioen te worden heb je meer spelers nodig van topniveau, naar mijn mening. En daarom kan ik me voorstellen dat Southgate het zo probeerde, en hij was er verdomd dicht bij.

12 juli 2021 om 17:58

En heeft Italie dan meer top? Vind de selectie van Engeland sterker hoor.

12 juli 2021 om 18:33

Betere keeper, beter centrum, beter middenveld. En vind Chiesa en Insigne ook gewoon beter dan Sterling en Saka.

12 juli 2021 om 18:45

Nee, Italië is eigenlijk.op bijna elke positie beter.

12 juli 2021 om 20:28

Haha de selectie van Engeland sterker dan een land dat al meer dan 30 wedstrijden op rij ongeslagen is. Keeper van Italië is veel beter, verdediging is gelijkwaardig, al vind ik die van Italië alsnog net iets sterker. Middenveld van Italië is tien keer beter. Rice en Phillips zijn zeer beperkte spelers en Jorginho, Barella en Veratti is ongelofelijk sterk. Kane is beter dan de Italiaanse spitsen en de wingers zijn ook ongeveer gelijkwaardig.

12 juli 2021 om 20:50

Dit was de beste grap van het hele toernooi. Dankjewel.

12 juli 2021 om 20:52

Hahahahahahahahahahahahaha.Dit was de beste grap van het hele toernooi. Dankjewel.
Hahahahahahahahahahahahaha

12 juli 2021 om 16:12

Wat een klinkklare onzin zeg. Engeland heeft echt een hele goede selectie. Als aanvallend ingestelde spelers heb je Saka, Kane, foden, mount, Sancho, grealish, Maddison, Bellingham en in mindere mate Sterling. Prima opties op de backs, centrale verdedigers en verdedigende middenvelders. Deze coach haalt er totaal niet het maximale uit. Met een aanvallende coach win je veel meer wedstrijden want daar hebben ze onwijs veel talent rondlopen.

12 juli 2021 om 16:23

Hoe kan je dat nou zeggen? Een finale plek met Engeland en halve finale WK zijn gewoon een ijzersterke prestaties. De manier waarop echter is een andere discussie.

12 juli 2021 om 16:27

Die halve finale WK had je met gemak de finale kunnen halen. Je had veruit de makkelijkste route en was verplicht aan je stand om de finale te halen. Dat had dus zeker beter gekund. Dit EK in principe niet nee.

12 juli 2021 om 16:30

Ze mogen inderdaad niet klagen met de lotingen van de laatste 2 eindrondes. En dit EK ook nog het thuisvoordeel. Echter blijft het resultaat staan: halve finale en finalist met Engeland vind ik gewoon bovengemiddelde prestaties.

12 juli 2021 om 16:35

Zoals ik al heb benoemd. Een finale EK was zeker netjes ondanks het thuisvoordeel en de loting. Maar op het WK is er echt te weinig uitgehaald. Halve finale zonder 1 topland is echt niet best hoor. Op papier natuurlijk netjes maar er was veel meer uit te halen met minstens een 2de plek.

12 juli 2021 om 17:53

Hahaha heb jij ooit Premier League voetbal gekeken? Grealish is momenteel een top 50 speler, net als Sancho, Sterling Kane en misschien zelfs Foden

12 juli 2021 om 21:01

Wat een onzin. Als hij gewoon die aanvallers gebruikt die Southgate op de bank heeft zitten, dan was de uitslag positiever geweest dan dat't nu is. En maar aan die opkomende backs blijven plakken. Die verrassing was in 't begin al meteen weg

12 juli 2021 om 21:02

Wat een onzin. Als hij gewoon die aanvallers gebruikt die Southgate op de bank heeft zitten, dan was de uitslag positiever geweest dan dat't nu is. En maar aan die opkomende backs blijven plakken. Die verrassing was in 't begin al meteen weg

13 juli 2021 om 12:09

Ik heb Sancho niet gezien alleen die 1 min in de finale en rashford ook maar 2 keer Ingevallen dat zij toch wel spelers die het verschil kunnen maken

Tot zover dus de populairste speler bij de Engelse selectie. Die zal ipv toegejuicht nu uitgefloten worden haha.

Zonder gekheid, Grealish, Foden en Sancho zullen het hier alle 3 toch ook wel mee eens zijn. Gewoon nauwelijks echt minuten gemaakt dit EK wat gewoon ontzettend zonde is. Zouden bij elk land ongetwijfeld in de basis staan.

12 juli 2021 om 16:18

Al die trainers doen hetzelfde. Kiezen voor defensieve zekerheid. Bij Belgie zat Mertens op de bank. Bij Duitsland Sane of Gnabry. Bij Nederland Malen. En bij Portugal zelfs Bruno Fernandes en Joa Felix op een gegeven moment.

12 juli 2021 om 16:23

Mertens😂😂😂 Een 34-jarige has been die na een zwak seizoen bij Napoli alleen maar geselecteerd werd omdat Martinez liefst met zijn vaste kern werkt. Is al lang voorbij gestoken door Doku en gelukkig heeft Martinez dat zelf ook ingezien tijdens het toernooi. Puur sportief was er geen enkele reden om Mertens zelfs mee te nemen naar het toernooi. Als je namen noemt, noem dan wel de juiste😉 Carasco bijvoorbeeld.

12 juli 2021 om 16:26

Daarvoor volg ik Napoli te weinig. Vond Mertens altijd een goede speler. Fijn dat je ook reageert op de andere namen.

12 juli 2021 om 16:29

@derkaiser123 Snap je reactie, echter is Mertens natuurlijk over de tijd. Sane heeft bij Bayern ook gewoon geen sterk seizoen gedraait. Gnabry speelde de eerste paar wedstrijden maar was daarin drama. Malen had uiteraard wel basis moeten staan in Oranje. En Bruno Fernandes liet ook gewoon zien dat hij de vorm totaal niet had, speelde echt als een natte krant in zijn eerste wedstrijden, dat Joao Felix niet speelde begrijp ik enigzins ook wel omdat Portugal voorin ook gewoon Ronaldo, B Silva, Jota en A. Silva heeft lopen echter vind ik Joao Felix (op Ronaldo en B. Silva na) wel de 3e beste aanvaller bij Portugal.

12 juli 2021 om 16:31

Maar wat hebben Foden, Grealisch of Sancho laten zien in het Engelse shirt?

12 juli 2021 om 16:36

Weinig, aangezien ze nauwelijks speeltijd kregen....

12 juli 2021 om 16:38

Foden speelde toch basis op het begin? Die was echt zwak vond ik toen. Sancho heeft bij Engeland ook nog nauwelijks wat gepresteerd. 3 doelpunten in 25 interlands.

12 juli 2021 om 16:40

Wat moeten ze laten zien in het aantal minuten wat ze kregen en hun eerste EK van hun leven?

12 juli 2021 om 16:43

@derkaiser123 Gnabry, Sane, Felix, en Fernandes speelde ook allemaal zwak toen ze in het begin basis stonden zoals ik zojuist al aangaf. Vandaar dat geen van meer echt in de basis stond. Dus ik snap niet helemaal wat je probeert te zeggen?

12 juli 2021 om 16:43

Ze hebben niet zoveel laten zien. Dat is ook moeilijk als je bijna geen minuten krijgt…

12 juli 2021 om 16:50

Daar zit wat in. Maar je kan niet tegelijk met Kane, Rashford, Mount, Foden, Sterling, Sancho en Grealish spelen. Engeland heeft simpelweg te veel van hetzelfde. Wel vind ik dat de trainer wat aanvallender had kunnen spelen waardoor je er ipv 3 nog een 4de creatieve speler bij inzet. Het lijkt een trend onder trainers. Defensieve zekerheid is uitgangspunt nr 1 en de creatieve spelers worden allemaal verguisd op dr bank helaas.

12 juli 2021 om 16:53

Maar onder het huidige systeem hoe had je het anders willen doen dan? Kane is een zekerheid, Mount speelde een topseizoen en blijkbaar zorgt een Sterling voor meer diepgang en doelpunten dan een Grealish. Rashford is meer een spits. Sancho had ik dan wel de voorkeur gegeven boven Saka. En Foden? Ja het wordt allemaal een beetje te veel van hetzelfde als je snapt waar ik naar toe wil.

12 juli 2021 om 17:18

Snap zeker waar je naartoe wilt. Dat is het probleem van Engeland ook een beetje he, aanvallend lopen er eigenlijk teveel spelers wie echt niet van elkaar onder doen, des te meer dat ik me afvraag waarom er gister (en niet alleen gister) 7 verdedigers op het veld stonden. Je kunt bij dit Engeland zowiezo nooit een vaste 11 opstellen denk ik, elke wedstrijd kun je voorin wat anders neerzetten en niet veel slechter voor de dag komen, een luxe wat Italie dus gewoon niet heeft, die hebben dat juist weer op dat middenveld.

12 juli 2021 om 18:37

Toch weet ik niet of Engeland in een offensiever systeem succesvoller was geweest. Met Maguire en Stones kan je moeilijk volle bak druk zetten, die zijn kwetsbaar met ruimte in de rug.

12 juli 2021 om 20:16

Daarom is het ook goed dat Walker er dan naast staat, die is ijzersterk met ruimte in z'n rug en een 3mans defensie. Soort van 343

Rafael kan een hoop zeggen op z'n stoel,maar hij weet niet hoe sterk of zwak Engeland en Italië zijn in het echt. Als ze goed waren,dan had Engeland gewoon gewonnen. Hij praat leuk,maar het is onjuist.

12 juli 2021 om 16:07

We hebben het hier over een speler die zelf ook op dat niveau heeft geacteerd. Ik denk dat Van Der Vaart dus prima kan inschatten hoe goed of zwak Engeland en Italie in het echt zijn. Hij heeft de ervaring, de bagage, de kijk op het spel en z'n eigen ervaringen op een dergelijk niveau. Je hebt een conclusie, maar onderbouwt die eigenlijk totaal niet om het vervolgens wel af te doen als een feit.

12 juli 2021 om 16:11

Een hele goeie reactie van jou waar ik blij mee ben. Wat ik dan niet snap is als Rafael het ziet. Waarom ziet Engeland het dan niet ? Hij zegt het wel na de wedstrijd,en waarom niet der voor ?

12 juli 2021 om 17:43

Ik kan alleen m'n eigen mening erop loslaten. Je ziet wel vaker dat de euforie het realisme een beetje naar de achtergrond doet verdwijnen. We hebben allemaal kunnen zien dat Engeland buiten misschien 1 wedstrijd geen hoog niveau heeft gehaald. Maar ja, ze stonden in de finale dus niemand binnen Engeland zal er kritisch op zijn totdat het misgaat. Gisteren ging het mis en vandaag komen de eerste kritische geluiden pas naar buiten. Zo ging het bijvoorbeeld ook met Oranje in 2014. Buiten de wedstrijd tegen Spanje was het helemaal niet zo goed, maar de euforie dat het laatste trucje van een gouden generatie in aftocht leek te werken zorgde ervoor dat er nauwelijks ruimte was voor een kritische blik. Dat terwijl Oranje het moeilijk had tegen Australie, Costa Rica, Mexico en Chili en het spel vaak helemaal niet zo goed was.

12 juli 2021 om 16:14

Wanneer ga je nou is stoppen en wanneer gaan de mods jou er nou uit knikkeren. Jij zit echt al sinds gisteravond allemaal onzin te verkondigen als een troll. Met je Engeland is mede kampioen.

12 juli 2021 om 16:37

Inderdaad. Hier worden mensen om de haverklap geband om de kleinste dingen, maar deze troll kan telkens onzin blijven posten.

Van der Vaart maakt als analist toch flink indruk dit EK in het buitenland. Eerst al Spanje dat helemaal over de toeren was over zijn uitspraken bij de Nos, nu weer de beste Engelse voetballer die zijn uitspraken gaat liken. Wat dat betreft kan je zeggen dat v.d. Vaart een prima Ek heeft gedraaid.

12 juli 2021 om 16:07

Komt omdat hij in Spanje en Engeland heeft gespeeld hè. Denk niet dat ze verder zo onder de indruk zijn van hem als analist.

12 juli 2021 om 16:11

Ligt eraan aan wie je het vraagt. Voetballers houden doorgaans niet van kritiek en zelfreflectie, maar beginnen spreekwoordelijk te kwijlen als iemand de loftrompet steekt. Analisten zijn doorgaans niet heel geliefd. De complimenten zijn vanzelfsprekend, maar als diezelfde analist met kritiek komt, is de wereld vaak te klein. Dat onderscheidt de allergrootsten in de sport. Die kunnen de kritiek juist interpreteren en zullen ervan leren als ze denken dat het ze kan helpen. Alles daaronder shopt selectief in dat soort zaken.

12 juli 2021 om 16:21

Van der Vaart ging als het om Spanje ging juist finaal onderuit. Hij wil te graag geliked worden op Instagram. Dat gaat ten koste van de inhoud omdat de nuance ontbreekt.

12 juli 2021 om 17:55

Nou ja, finaal onderuit? Spanje was ook onthutsend slecht en zoals ze die wedstrijd speelden, hadden ze het waarschijnlijk tegen 60 procent van de landen moeilijk gehad. Hij bracht het wat kort door de bocht, maar mensen zijn er tegenwoordig ook wel een held in om naar de woorden te kijken en niet naar de boodschap. Ik kijk liever naar de boodschap en dan is Van Der Vaart iemand die er geen doekjes om windt. Hij is in ieder geval niet bang om z'n mening te geven met de angst daardoor groepen te beledigen op een onschuldige manier. Dat politiek-correcte gebazel, dat ben ik sowieso helemaal zat.

12 juli 2021 om 17:17

Naar mijn mening is hij vaak gewoon heel eerlijk en dat valt op. Daarnaast vind hij goed voetballen heel belangrijk en vind die winnen alleen belangrijk als je dat tot de finale aan toe doet. Hierdoor is hij kritisch op vrij veel ploegen (zoals dit EK hebben veel grote landen vooral gespeeld op de overwinning en niet in combinatie met goed voetbal).

12 juli 2021 om 17:29

is toch ook wel een grote meneer, vooral in engeland. Zijn spurs tijd was echt magisch

12 juli 2021 om 17:44

Je zegt dit natuurlijk met een flinke knipoog maar ik moet zeggen dat ik blij ben met de nieuwe lichting analisten waar van der Vaart onderdeel van uitmaakt.

Van der Vaart, Sneijder en Janssen geven realistisch commentaar, lopen niet alleen te zeuren maar zeggen ook wat beter kan en zitten als echte liefhebbers die het niet te serieus nemen aan tafel. I like!

12 juli 2021 om 16:29

Als ze binnen x uur 20 miljoen likes hebben verzameld, is dat natuurlijk per definitie ook met 10 miljoen likes gelukt. 😝

Ik zou ook met Grealish en evt. Rashford en Sancho gespeeld hebben, of ze in ieder geval meer minuten hebben gegeven, maar feit is dat Southgate met deze opstelling op een haar na Europees Kampioen is geworden. Natuurlijk, met een makkelijk schema, maar uiteindelijk telt er maar 1 ding. Wat je Southgate dus met name kunt verwijten is zijn wisselbeleid en de penaltynemers in de wedstrijd van gisteren.

Echt een onsympathieke ploeg heeft die Southgate ervan gemaakt dit EK. Met 5 verdigers starten in eigen Wembley, schande. Het is of Walker of Trippier, maar niet allebei. Leek helemaal nergens op gisteren

Engeland is natuurlijk ook ver gekomen mede dankzij Makkelie en het thuisvoordeel en ze hebben geen verkeerd team. Het belangrijkste wat ze in mijn ogen missen zijn voetballende, centrale middenvelders. Met Phillips en Rice kun je nooit op balbezit spelen of domineren. Die kunnen totaal niet een middenveld domineren. Wat een verschil in contrast met spelers als De Jong, Veratti, Jorginho, Busquets, Pedri, Witsel en ga maar door. Ook Maguirre aan de bal is lachwekkend. Hierdoor moet je meer gokken op de spelers voorin. Kane had gisteren geen enkele balcontact is de vijandelijke zestien, dat zegt genoeg natuurlijk.

12 juli 2021 om 17:00

Die pass van Maguirre in het luchtledige…🤣

12 juli 2021 om 17:21

Ik moet altijd aan bamby on ice denken als ik Maguirre zie indribbelen. Die man is aan de bal zo matig en het ziet er ook ongemakkelijk uit.

Haha die Vd Vaart is goed bezig😀Zegt niks verkeerd over de wedstrijd ,toen Engeland hoog druk zette,had Italië het moeilijk,onbegrijpelijk dat ze zich zover terug lieten zakken.
Vond het overigens niet erg,mijn favoriete ploeg heeft gewonnen.
Van de passie van die gasten kan Nederland wat leren

Van der Vaart moet lekker bij Derksen & Co gaan zitten.
Wat een zuurpruim.
Is me echt als analist echt enorm tegengevallen.

Afellay daarentegen vind ik echt 100% meevallen, was blijkbaar bevooroordeeld.
Haalt ook de positieve dingen eruit en komt met prima onderbouwing.

Van de vaart had helemaal gelijk, ook wat hij zei over de strafschoppen, rare sprongetjes en dan schieten, waarom mag hij dat niet zeggen??

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren