Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax kent 16 potentiële tegenstanders uit pot 1 en 2 in Champions League

Laatste update:

Ajax kan zich opmaken voor een loodzware loting in de groepsfase van de Champions League volgend seizoen. De Amsterdammers maakten tot zondag kans op een plek in de gunstige pot 2, maar zijn door de uitslagen in de topcompetities definitief veroordeeld tot pot 3. Inmiddels zijn 26 clubs zeker van deelname aan de groepsfase van het miljardentoernooi. PSV kan zich daar deze zomer via de voorronden aan toevoegen. Villarreal verzekerde zich als winnaar van de Europa League al van een plek in pot 1. Ook Chelsea komt dankzij de zege in de Champions League in de hoogste pot terecht. Pot 1 en 2 staan nu definitief vast.

Nederland sloot het seizoen 2019/20 af als nummer tien op de landenranking van de UEFA, waardoor de kampioen van de Eredivisie, Ajax, direct doorstroomt naar de groepsfase. Pot 1 bevat de kampioenen van de zes hoogstgeplaatste landen (Atlético Madrid, Manchester City, Bayern München, Lille OSC, Sporting Portugal). Daarnaast zijn ook de winnaar van de Europa League (Villarreal) en de Champions League (Chelsea) verzekerd van een plek in de hoogte pot.


Voorlopige potindeling Champions League



CLUBS IN POT 1 GEPLAATST ALS COËFFICIËNT
Atlético Madrid 1ste van Spanje 115,000
Manchester City 1ste van Engeland 125,000
Bayern München 1ste van Duitsland 134,000
Internazionale 1ste van Italië 53,000
Lille OSC 1ste van Frankrijk 14,000
Sporting Portugal 1ste van Portugal 45,500
Chelsea Winnaar Champions League 94,000
Villarreal Winnaar Europa League 63,000

CLUBS IN POT 2 GEPLAATST ALS COËFFICIËNT
Real Madrid 2de van Spanje 127,000
Barcelona 3de van Spanje 122,000
Juventus 4de van Italië 120,000
Paris Saint-Germain 2de van Frankrijk 113,000
Manchester United 2de van Engeland 112,000
Liverpool 3de van Engeland 101,000
Sevilla 4de van Spanje 98,000
Borussia Dortmund 3de van Duitsland 90,000

CLUBS IN POT 3 GEPLAATST ALS COËFFICIËNT
FC Porto 2de van Portugal 87,000
Ajax 1ste van Nederland 82,500
RB Leipzig 2de van Duitsland 76,000
Atalanta 2de van Italië 50,500
Zenit Sint-Petersburg 1ste van Rusland 50,000
Besiktas 1ste van Turkije 49,000
Dinamo Kiev 1ste van Oekraïne 47,000
Club Brugge 1ste van België 35,500

CLUBS IN POT 4 GEPLAATST ALS COËFFICIËNT
AC Milan 2de van Italië 31,000
VfL Wolfsburg 4de van Duitsland 14,714
... ... ...
... ... ...
... ... ...
... ... ...
... ... ...
... ... ...

Vanaf pot 2 wordt de ranking bepaald aan de hand van de clubcoëfficiënt: hoe hoger een club staat op de ranking, hoe hoger de plek in de potindeling. In de slotfase van de buitenlandse competities wisten onder meer Liverpool, Borussia Dortmund en Juventus zich op het nippertje te plaatsen voor de Champions League. Die clubs hebben een hogere coëfficiënt dan Ajax en drukken de Amsterdammers daardoor richting pot 3. In pot 2 zitten naast de eerder genoemde clubs óók Real Madrid, Barcelona, Juventus, Paris Saint-Germain en Sevilla.

Ajax is definitief veroordeeld tot pot 3. De Amsterdammers kunnen bij de loting mogelijk niet gekoppeld worden aan FC Porto, RB Leipzig, Atalanta, Besiktas en Dinamo Kiev. VfL Wolfsburg en AC Milan zijn sowieso veroordeeld tot pot 4. De overige plekken worden verdeeld tijdens de voorronden. Clubs met relatief hoge coëfficiënten als Shakhtar Donetsk en AS Monaco zouden zich nog in pot 3 kunnen voegen en de laagst geklasseerde huidige clubs tot pot 4 kunnen veroordelen. Club Brugge is bijvoorbeeld lang niet zeker van pot 3. Mocht PSV de voorronden overleven, dan komen de Eindhovenaren met een coëfficiënt van 29,000 zeker in pot 4.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

United kan ook nog pot 2 zijn, Chelsea kan nog pot 1 zijn, maar snap dat 1 van de 2 gekozen is om beetje goed beeld te geven. Porto fans zullen ongetwijfeld voor Chelsea en United zijn deze week.

Ajax tegen een Atletico, Paris SG en Wolfsburg lijkt me opzich wel mooi, loodzwaar maar dan heb je wel 6 gruwelijke potjes.

23 mei 2021 om 23:33

Doe dan maar city, barca en wat leuks, atletico en Paris is ruk om naar te kijken

23 mei 2021 om 23:41

Tegen Atletico heb je nog wel kans om eventueel door te gaan. Ik zeg niet dat Ajax beter is dan Atletico, maar de kans dat je daarvan wint is natuurlijk groter dan City. Gunstigste is gewoon Zenit een mooie club uit pot 2 en een slechte uit pot 4.

23 mei 2021 om 23:52

Dat denk ik dus juist niet, tegen Atletico moet je opboksen tegen enorm fysieke schakel ploeg. Tegen City speel je met ruimtes en dat vind Ajax altijd wel fijn

24 mei 2021 om 09:08

Ik verwacht dat Atletico iets beter is dan pak 'm beet Getafe of Roma. Kansloos verhaal.

24 mei 2021 om 10:42

pessimisme, realisme, optimisme. Denk dat we effe moeten wachten hoe Ajax er straks uit ziet.

25 mei 2021 om 09:38

Ik denk ook dat paar jaar terug Real, Juve & Bayern beter waren dan het Atletico van nu, maar daar won Ajax ook van. Niets is kansloos, dat het moeilijk zal worden klinkt beter.

25 mei 2021 om 13:48

Hoe is het mogelijk dat zenit in pot 1 zit en wij pas in pot 3? als ik het zo zie dan word het weer een ''europees tussenjaartje'' eerlijk gezegd. hopen dat we dan in europa league wel minimaal de halve finale halen

27 mei 2021 om 01:05

Dit vraag ik mij ook af. Rusland staat toch lager op de coefficiente lijst? Iemand die mij dat kan vertellen?

27 mei 2021 om 08:55

Nederland is dit jaar voorbij Rusland gegaan. Maar voor deze CL wordt er nog naar de coëfficiëntenlijst van afgelopen jaar gekeken. En toen stond Rusland boven Nederland.
Volgend jaar komt de eerste van NL wel in pot 1 als de CL winnaar ook in pot 1 komt via de competitie.

27 mei 2021 om 10:56

Aah zo, dank voor het antwoord. Nou dan is volgend jaar de kans op nog meer punten voor de coefficiente lijst weer groter geworden. Met een beetje geluk halen we Portugal bij over een paar jaar!

23 mei 2021 om 23:38

We moesten inderdaad een keuze maken om een beetje een overzichtelijk beeld te kunnen schetsen. Chelsea kan inderdaad nog naar pot 1, terwijl Man United nog naar pot 2 kan.

24 mei 2021 om 13:27

VZ, foutje in poule 3, Atalanta en Milan beide 2e geworden in Italië volgens jullie, wat natuurlijk niet kan het mooie Milan is 2e geworden.

24 mei 2021 om 14:47

Die laatste alinea slaat helemaal nergens op. Wolfsburg kan nooit opschuiven naar pot 3, want dan zouden 8 andere clubs een coefficient moeten hebben van maximaal 14.714. Dat kan niet, want zoveel clubs met een lagere coefficient zijn niet meer in de strijd. Verder is het zo dat Porto omhoog kan, wanneer Chelsea de CL wint, maar even waarschijnlijk zou Dortmund zomaar een pot kunnen afzakken wanneer Villareal de EL wint. Ajax, Leipzig en Atalanta zijn zeker van pot 3, vanaf Besiktas zijn de clubs allerminst zeker van pot 3. Hierdoor zullen Milan en Brugge zijn vrijwel zeker tot pot 4 veroordeeld zijn. Ik snap dat jullie het overzichtelijk willen houden, maar dat kan ook door CL winnaar en EL winnaar in te voeren en lege plekken te laten. Want door jullie keuze breng je de meeste mensen hier in verwarring. Zij snappen er straks niets van als blijkt dat hun favoriete club in pot 4 terecht komt. Bv fans van Wolfsburg, Brugge en Milan, want die clubs hebben geen schijn van kans op pot 3. Daarnaast kunnen Zeneit en United zomaar uit pot 1 verdwijnen; jullie hadden ook voor Chelsea en Villareal kunnen gaan.. Kortom, als jullie het echt overzichtelijk hadden willen houden, hadden jullie voor lege plekken moeten gaan. En anders de indeling van Bert Kassies aan moeten houden.

Jammer die clubs uit pot 2 had je toch wel liever willen ontlopen. Maargoed hopen dat NL punten blijft scoren dat we in ieder geval een rechtstreeks plekje behouden in de CL.

Prima toch, leuke potjes in het vooruitzicht met publiek, doe maar city en barca, iig geen anti voetbal teams, en dan zien we t wel weer

Trouwens pot 1 is een stuk minder dan pot 2

Lille/ Sporting en Juventus/Real is niet een onmogelijke opgave. Ajax moet gewoon hopen dat het Atletico Madrid, ManC., en Bayern ontloopt.

23 mei 2021 om 23:44

Want je weet al wie Juventus en Real gaan kopen vd zomer?

Normaal gesproken hoort pot 1 beter te zijn dan pot 2 toch?

23 mei 2021 om 23:37

In pot 1 komen alleen de landskampioenen en de winnaars van de CL en EL

23 mei 2021 om 23:50

Ja klopt, maar als je deze 2 potten naast elkaar legt lijkt pot 2 sterker. Voor Ajax hoop ik vooral leuke tegenstanders. Hopen dat ze 3e worden in de poule en dan de EL winnen. Voor PSV hoop ik ook een aantal leuke potten als ze de groepsfase halen natuurlijk.

27 mei 2021 om 00:30

Leuk toch, al die onverwachte kampioenen eindelijk weer een keer. Goed voor het voetbal. Hopelijk loot ajax gunstig en gaan ze juist door in de CL. Financieel aanlokkelijker

27 mei 2021 om 02:34

Pot 2 is vaak sterker. Pot 1 staat vast en bevat de kampioenen van de top 7 landen van de Uefa ranking en de winnaar van de Europa league. Die behoren meestal niet allemaal tot de sterkste ploegen van Europa. Vooral de kampioenen van Rusland en Portugal en de winnaar van de Europa league zijn meestal geen hoogvliegers. Dit jaar is het iets extremer omdat met Lille, Atletico en Inter er ook 3 verrassende kampioenen zijn. De overige potten zijn op basis van de Uefa ranking, waardoor Pot 2 vaak veel sterke ploegen bevat, zoals de nrs 2 en 3 van Spanje en de nrs 2,3 en 4 van Engeland.

24 mei 2021 om 09:05

Dat zou je denken maar is met dit systeem niet zo en zal ook zelden zo zijn. In pot 1 komen namelijk landskampioenen van Portugal, Oekraïne ed terwijl in pot twee dan de nummer 2 en 3 van Spanje en Engeland bijvoorbeeld. Die 4 teams zijn op papier gewoon sterker dan iedereen in pot 1 op 2 of 3 clubs na. Tel daarbij op dat je met Lille en Atletico dit seizoen twee verassende kampioenen hebt in twee topcompetities en je hebt in pot 2 teams als barca, Madrid, PSg, united en chelsea(?). Die op zich in theorie sterker zijn dan de volledige pot 1 op bayern en City na.

27 mei 2021 om 01:02

Klopt het is eigenlijk het gunstigst om in pot 2 te zitten. Maar om daarin te komen kun je je geen slecht Europees jaar veroorloven. Dat de Nederlandse kampioen straks standaard in pot 1 komt is dus niet eens ideaal.

Ach met lille in pot 1 ed blijft er altijd perspectief. Hoe dan ook, komt goed.

Met een beetje geluk loot je een mindere tegenstander uit pot 1 (Sporting, Lille, Villareal) en is de poule haalbaar om door te gaan. Genoeg kansen voor Ajax en wellicht ook PSV.

23 mei 2021 om 23:40

PSV komt, mochten ze de CL halen in pot 4 terecht. Dat zijn vrijwel altijd lotingen met weinig perspectief.

23 mei 2021 om 23:41

Zeker waar. Dan moet de loting echt meezitten. Een poultje met Lille, Sevilla, Besiktas, PSV bijvoorbeeld

23 mei 2021 om 23:47

Er vanuitgaande dat je als NL club niet veel kans hebt om door te gaan, heb ik dan liever als PSV het al haalt, een poule met echte topclubs, dat is toch veel gaver?

23 mei 2021 om 23:51

Beetje zoals in 2018 met Barca, Tottenham en Inter? Daar kijk ik niet met veel plezier op terug

24 mei 2021 om 00:24

Ik snap eerlijk gezegd nooit waar al die mensen het plezier vandaan halen in een poule waar ze kansloos in zijn. Met Ajax onder De Boer ook meegemaakt: iedereen vond het geweldig, tegen Real, Barcelona, City, Dortmund en PSG .. maar het waren veel kansloze nederlagen met kansloze uitschakelingen voor de knock-outfase als gevolg. Dan zijn de laatste jaren toch een verbetering, waar we tot de laatste minuten om overwintering spelen. Maar goed, misschien ben ik daar teveel supporter en te weinig liefhebber voor.

24 mei 2021 om 02:54

Snap ik zelf als PSV fan ook niet echt. Geef mij maar gewoon de tegenstanders waar we het meeste kans tegen hebben. Uiteindelijk wil ik liever door dan een paar wedstrijdjes er af gaan tegen Europese topclubs.

24 mei 2021 om 08:49

Dat heeft denk ik toch te maken met het verschil of je thuis kijkt of in het stadion. Tuurlijk is het zaak om zoveel mogelijk kans te hebben om door te gaan, maar ik heb door de jaren heen (bijv. Messi) heel wat mooie spelers mogen aanschouwen in het Philips Stadion. Doe mij maar gewoon mooie tegenstanders!

24 mei 2021 om 11:08

Misschien is het ook wel omdat ik inmiddels alle grote clubs en spelers wel zo'n beetje heb gezien de laatste jaren. En hoewel ik absoluut genoot van een masterclass van Inietsa, topverdedigers als Ramos of de individuele klasse van Messi en Ronaldo wil ik vooral dat mijn club het goed doet. Hartstikke jammer dat Messi er in 2013 in de Arena niet bij was, maar we wonnen met 2-1 en speelde een geweldige 1ste helft. Daar geniet ik toch nog iets meer van.

24 mei 2021 om 14:22

Haha. Luxeproblemen!

Tuurlijk is het een zware loting en wordt het een enorme opgave om eerste of tweede te worden. Echter de tijd dat Ajax kansloos ten ondergaat tegen topploegen lijkt voorbij. Laatste jaren maken ze het ploegen als Chelsea en Liverpool bijvoorbeeld echt heel lastig. Denk dat Ajax best weer kan verrassen.

24 mei 2021 om 00:06

Chelsea en Liverpool zijn drama laatste tijd, zie Chelsea vandaag nog

24 mei 2021 om 00:54

De laatste tijd misschien wel, maar niet toen ze beide tegenover Ajax stonden.

27 mei 2021 om 06:08

Chelsea is gewoon weg gespeeld door Ajax hoor maar is flink genaaid door de arbitrage. Zuivere doelpunten afkeuren nekken je gewoon

27 mei 2021 om 10:46

Liverpool heeft na de winterstop een enorme dip gehad, maar wat wil je als zoveel bepalende spelers geblesseerd zijn? Sinds maart hebben ze de vorm weer teruggekregen en zijn ze toch knap 3de geworden. Na de zomerstop hebben ze weer een fitte selectie en dan is het gewoon weer een titelkandidaat voor de PL en de CL.

27 mei 2021 om 11:19

Had Liverpool moeite tegen Ajax dan? Toch 2 keer gewonnen op 80% inzet. Liverpool heeft die poule zonder moeite gewonnen, terwijl ze in de competitie totaal niet goed speelden.

Tja, dat zat er de laatste weken wel aan te komen. Frankfurt en West Ham waren al ingestort en ook Leicester en Napoli hielden hun plek niet vast. En dan blijkt dat alle verassingen (Lille, Sporting) die het wel volhouden ook nog eens in je nadeel uitpakken.

Hoeft niet direct een probleem te zijn in een underdog rol kan je best wel lekker voetballen. Je hebt dan toch weinig te verliezen plus dat je dan ook tegen ploegen speelt die zelf ook willen voetballen/wat laten zien.

25 mei 2021 om 01:22

Landen coëfficiënten zorgen voor het aantal toegangsbewijzen per competitie, maar juist de Europese resultaten van een club zelf, dus clubcoefficient, bepaalt in welke pot je komt voor de loting.

Ow pot 3 voor Milan, valt me nog mee, had rekening gehouden met pot 4 ivm lange afwezigheid. Jammer niet tegen Ajax, heb veel maten die voor Ajax zijn, potje tegen elkaar zou leuk zijn geweest. Dan maar beide overwinteren al zou dat enorm taak wordenEdit; het wordt waarschijnlijk toch pot 4... dan kunnen ze wel Ajax loten

Vanuit een underdogpositie schade aanrichten ligt ons wel. Hopelijk zit het mee qua lotingen, doe ons maar een Man City poule maar. Porto treft het de laatste jaren ook wel, lijken wel Europa League poules af en toe. Pot 1 is niet eens zo super sterk, ik vind pot 2 eigenlijk wel gelijkwaardig. Maar hopelijk kunnen we weer eens overwinteren, met een kwartfinale kunnen we onze progressie opnieuw onderstrepen in Europa.

23 mei 2021 om 23:47

Goede opmerking. Ajax is beter als ze van uit de underdog positie komen. We zullen wel zien wie we krijgen, maak me daar nu niet zo druk om.

Met wat geluk kunnen we uit pot 1 Lille of Sporting krijgen...Dat zijn absoluut goede ploegen, maar als we pech hebben kunnen we ook Bayern en Real/Barcelona treffen...Het is allemaal relatief en je moet als club gewoon wat geluk met de loting hebben. Ik weet even niet of Wolfsburg nog kan stijgen, maar die zitten voor nu in pot vier...We zien het wel na de loting.

23 mei 2021 om 23:56

Ajax en geluk bij de loting lijkt een utopie gezien de afgelopen jaren. Pot 2 maakt niet zo veel uit wie je loot, lijken allemaal even lastig. Dortmund lijkt nog het meest gunstig wanneer Haaland en Sancho weg gaan maar ook dan hebben ze nog een enorm sterk elftal staan. Uit pot 4 is het weer hopen op een Midtjylland. Wolfsburg gaat in de pot indeling niet meer stijgen. Bij pot 2, 3 en 4 gaat het om de punten op de coëfficiëntielijst en op basis daarvan zit Wolfsburg in pot 4. Lijkt mij ook een ploeg die je liever wilt ontlopen gezien het geweld in pot 1 en 2.

25 mei 2021 om 10:26

Van Bommel wordt toch trainer buj Wolfsburg? Aos dat zo is dan is Wolfsburg ook wel weer te kloopen😜. Maar er zullen ook wel wat spelers vertrekken bij Wolfsburg.

25 mei 2021 om 12:39

Geluk met loting heb je nodig, maar dan nog is het gewoon afwachten in welke vorm je een ploeg treft. het Juventus van dit jaar is te verslaan, het Juventus van volgend seizoen misschien weer ijzersterk. Dat geldt ook voor clubs uit pot 1: Er bestaat een kans dat de helft van die ploegen deze een stuk minder zullen presteren volgend jaar. Ajax heeft wel eens eerder een poule des doods overleeft, zeker tegen voetballende clubs maken ze altijd kans, dus ik zie het nog zonnig in.

Het is inderdaad mogelijk zwaarder omdat als je in pot 2 zat, had je al die topteams uit pot 2 ontlopen. Maar het kan alsnog prima uitvallen. Wanneer Villareal en Zenith bv in pot 1 komen. Heb je zo alsnog opties op een prima loting. Het gaat uiteindelijk om de loting. Maar uiteraard had je in pot 2 gezeten, had Ajax idd een nog beter vooruitzicht maar goed

UEFA komt nog met een straf/sanctie voor Juventus, Real en Barca lijkt mij, zeker nadat de andere teruggetrokken clubs ook zijn aangepakt en Juve, Real en Barca weigeren zich erbij neer te leggen. Ben benieuwd, want dan kan Ajax misschien wel naar pot 2.

24 mei 2021 om 09:53

Zal wel een voorwaardelijke straf of geldboete worden.

24 mei 2021 om 14:08

Ik zie deze grote en belangrijke clubs ook niet snel echt gestraft worden..

Alleen maar mooi, Ajax speelt over het algemeen leuker en beter voetbal tegen de grote clubs, daar kan Ajax alleen maar verassen. Tegen de subtop van Europa zijn het over het algemeen saaie potjes waar Ajax vaak de favoriet is. Kan mij niet snel genoeg beginnen, volle arena erachter en gaan met die banaan!

27 mei 2021 om 10:47

Ik ben normaliter wel voor een makkelijke poule, maar een poule met Bayern Munchen, Liverpool en AC Milan zou toch geweldig zijn. 3 mooie uit en thuis wedstrijden met publiek.

5 uit Spanje 4 uit Italië
Dit is Überhaupt al te zot voor woorden 3 Spaanse teams in pot 2.
En wij ( Nederland) kunnen er maar 1 afleveren..Waar gaat het verkeerd ?? Of kopen ze zich in ?. ( psv Feyenoord Az )
Spelen internationaal zo slecht dat de rangschikking het niet toe last ?? Coef. onder de 77.00 punten.??

25 mei 2021 om 11:36

Het gaat daar fout waar vele niet kampioenen mee mogen doen.

Eerst maar zien hoe de ploegen er na de zomer voorstaan inter schijntte moeten verkopen barca en Madrid moeten verjongen dus we wachten het wel af ajax verrast de laatste jaren wel vaker en heel veel hangt wie je wanneer treft als je bijv city treft de laatste wedstrijd thuis en ze zijn door zullen ze speler's sparen

Toch opvallend dat het totale coëfficiënt in groep in 648,5 is en die in groep 2 863. Belachelijk systeem op deze manier.

Pot 1 is niet super zwaar met Lille, Zenit en Sporting. Al is de kans groot dat je een Spaanse of Engelse ploeg pakt.

Het jaar van de halve finale CL, startte ajax in de voorrondes en kwam uit in pot 3. Niet dat ik ga zeggen dat dat nu ook gebeurd. Maar de laatste 2 edities van de CL zaten ze volgens mij in pot 2 en dan verging ze minder. Ze moeten het op het veld laten zien, daar zijn de punten te behalen en tegen wie maakt niet uit. Al vind ik het hele gebeuren over de pot indeling wel heel verwarrend.

Hoe kan het dat een Russische ploeg in pot 1 terecht kan komen? Zo goed hebben Russische ploegen niet gepresteerd in de CL.

Blijf het apart vinden dat Rusland altijd in pot 1 zit. Wat presteren Russische clubs nou in Europa, dat ze zo hoog in de ranking zitten elk jaar?
Voor Ajax maakt een zware of lichtere poule niet uit: afgelopen twee jaar zaten ze in pot 2 en vlogen ze er ook telkens uit. 3de zullen ze ook nu wel eindigen, maar 2de is altijd een stap te ver.
Daarnaast kan ik me nauwelijks herinneren wanneer Ajax gunstig heeft geloot in de CL, ongeacht de pot waarin ze zaten..

24 mei 2021 om 10:12

Ja hier snap ik niks van....rusland staat inmiddels onder Nederland in de landen-coefficienten ranking en ook Zenit als club heeft een (veel) lagere ranking dan Ajax. Weet iemand waarom de kampioen van Rusland toch in pot 1 komt? Heeft dat weer te maken met 'marktaandeel'?

27 mei 2021 om 01:11

De resultaten van de laatste 5 jaar worden berekend. Hiermee staat Rusland vooralsnog boven Nederland (landen coëfficiënten). Vanaf volgend jaar staat Nederland als het goed is wel boven Rusland.

Nou sorry hoor maar Lille, Sporting of Zenith treffen uit pot1 en bv Juventus uit pot2 maakt het geen loodzware poule. Is iets anders als je United en PSG loot dat zou vervelend zijn. Wel grappig om te zien dat pot2 gewoon sterker is dan pot1 met alle kampioenen.

24 mei 2021 om 09:03

Eens, als je naar de ploegen kijkt dan is Ajax alleen echt kansloos tegen Man City, Man Utd en Bayern (pot 1) en Real Madrid, Psg, Barca en Liverpool (als dat zn oude nivo weer haalt met Van Dijk) in pot 2. Je moet een beetje geluk hebben en met name pot 1 biedt perspectief, tegen meer dan de helft heb je een kans. Pot 2 is sterker, daarom is het vet balen dat je daar niet in zit. Je kansen op overwintering slinken met 30,40 daardoor. Ajax heeft echt pech met wat er in andere landen gebeurt. PSG geen kampioen en gisteren Napels dat thuis niet wint tegen Verona. Wist niet wat me overkwam. Ajax doet verder alles goed, ze staan 17e en hebben al jaren niet zo hoog gestaan. Nogmaals, alles dat elders fout kon gaan liep opeens fout.

24 mei 2021 om 13:32

Eens, maar over 6 wedstrijden leg je het af normaal gesproken tegen ze af en komt het verschil in kwaliteit boven drijven.

Gewoon Zenith, Sporting of Lille loten uit poule 1. Zo niet dan is het waarschijnlijk een kansloos verhaal om bij de eerste 2 te eindigen.

Sporting was goed dit seizoen zeg. Ongeslagen kampioen. Daar gaat Ajax echt niet van winnen mochten ze die krijgen. Ik denk dat zowiezo ook ploegen als Sevilla sterker zijn

Ajax natuurlijk niet in Pot 2, daarin natuurlijk wel de nummer 2,3 en 4 van Spanje, de nummer 3 en 4 van Engeland en de nummers 3 van Duitsland en nummer 4 van Italië…..
Hoog tijd dat de kampioenen van Nederland, België en andere onbeduidende landjes niet meer mee mogen doen aan de Champions League….. kan de Uefa eindelijk ook de nummers 5,6 en 7 van de Premier League uitnodigen. Krijgen we heerlijk “europees” “kampioenen” voetbal te zien…. Met halve finales als Chelski vs. Leicester en City vs. Spurs of de finale Villareal vs. Real ….heb er nu al zin in 🤮

Als je Zenit, Sporting, Lille (of eventueel Villareal) loot, is het niet eens zo erg,

Volgend jaar zit kampioen van Nederland waarschijnlijk in pot 1 (als winnaar CL via nationale competitie is geplaatst voor Cl).

Mijn reactie lijkt niet te zijn geplaatst, ik vermoed vanwege de links van de bronnen die ik had toegevoegd, dus poging twee maar dan zonder links, en hopen dat het geen dubbele reactie wordt. Ik heb denk ik iets gemist. Waarom zit Zenit Sint Petersburg als kampioen van de achtste competitie van Europa volgens Uefa's competitiecoã«fficiã«nt met bovendien een lager clubcoã«fficiã«nt dan Ajax in pot 1, en zit Ajax als kampioen van de zevende competitie van Europa met dus een hoger clubcoã«fficiã«nt dan Zenit in pot 3? Wat is daar de achterliggende logica van? *edit* Het resultaat uit het seizoen 2016/2017, toen Ajax de finale van de Europa League haalde, wordt zeker weggestreept per komend seizoen?

Omdat voor dit seizoen Rusland hoger op de ranglijst stond dan NL. De winnaar van komend seizoen gaat volgens mij rechtstreeks naar pot 1, mits de CL winnaar zich rechtstreeks voor de CL plaatst in eigen land, wat normaal zo is.

Pot twee is zwaarder dan pot één. Je moet hopen dat je uit pot één Lille of Sporting of de Russen treft. Dan moet het lukken.

Tja jaren op rij makkelijke tegenstanders getroffen of in een poel waarbij de tegenstanders is zeer slechte doen zijn dus mag dit ook een keer.

Kunnen ze laten zien wat ze waard zijn.

Alles staat met de vorm. Internazionale, die moet gaan verkopen.
Lille, Sporting Portugal en Zenit Sint-Petersburg in pot 1 kan Ajax op dit moment hebben.
Juve, Sevilla en Dortmund zijn de zwakste in pot 2.
Als Ajax deze ploegen kan loten, maken ze kans om weer een door te gaan naar de groepsfase

Gunstig zou zijn als je in de pot van Zenit, Sporting of Lille komt. Dan is er heel veel mogelijk

Toch wel raar dat een Zenit met maar 50000 coëfficiënt in pot1 komt, en Ajax met 82500 coëfficiënt in pot 3?🤔

Maakt niet uit, in de Champions League moet je simpelweg altijd voorbereid zijn op de sterkste tegenstanders. En trouwens, Ajax blinkt vaker uit tegen de absolute topclubs dan tegen de mindere clubs. Het is dus om het even. Gewoon de schouders eronder en maximaal geven!

Lijkt me ook de pot waar ze qua niveau bij passen. Lastig, maar zeker niet onmogelijk. Pot 1 heeft best wat teams die te doen zijn.

Stel je eens voor: Manchester City, Paris Saint-Germain, Borrusia Dortmund en AC Milan in een poule!

Het kan of heel gunstig Worden, of totaal niet. Tegen Sevilla en Lille/Sporting kan AJAX echt Wel doorgaan... Maar als je stugge topploegen als PSG en Atletico loot wordt het een lastig verhaal...

Ajax gewoon naar pot2 als straks 3 teams uit die pot wegvallen...

Een poule met bayern, psg, ajax en Milan zou toch gruwelijk zijn

Lekker dan. Loot je München, PSG en Milan en dan kun je weer inpakken met hooguit 1 punt uit 6 wedstrijden.

30 mei 2021 om 16:41

Ach welnee, Munchen hebben we al eerder gehad. Milan is maar afwachten wat het volgend jaar is en PSG is zeer sterk maar of die alle wedstrijden in een poule serieus gaan nemen is maar afwachten, meestal sturen ze een B team als ze al geplaatst zijn.

Gewoon stoppen met die potten. Alles in 1 grote pot en daaruit loten. Krijg je misschien eens een keer wat verrassingen in de eerste ronde.

Een poule met City, Barcelona, Ajax en Milan is dus mogelijk. Het zal sws een groep des doods worden. En dan nog zie ik mogelijkheden voor Ajax om in ieder geval Europees te overwinteren.

29 mei 2021 om 23:49

Dat is het mooie aan een groep des doods dat elke club eruit zou kunnen vliegen in die poule.

Als de Uefa leeuw is in plaats van lam, worden er in ieder geval nog 3 clubs uit de topcategorie voor 1 of meerdere jaren uitgesloten van Europees voetbal, te weten Barcelona, Real Madrid en Juventus. Dan komt Ajax automatisch terecht in pot 2. Maar net als in onze Tweede Kamer is de uitkomst als altijd voorspelbaar. Dus de drie clubs & Rutte blijven zitten;-)))

Wat nou loodzwaar ..in welke pot je ook zit..je kan van iedereen winnen en ook verliezen ...

Chelsea met hun slechte manager (althans Arsenallz en menig Arsenal supporters) komen dus in pot 1. Niet slecht voor een waardeloze manager.

DIt vind ik echt de grootste onzin met een loodzware loting, Lille, zenith Villareal en nog een paar subtoppers zitten in pot 1. Dan nog zie ik Ajax wel van Barca of City winnen. Het is niet als vroeger dat Ajax kansloos is tegen de reuzen. Ze hebben gewoon de materiaal om de knock-out fases te halen. Als ze een top CVM en een top CV halen kunnen ze zomaar de CL winnen maar Ajax is boven alles een opleidingsclub dus dat ze geld pompen in toptransfers is onrealistisch.

Ajax wordt toch nooit 4e in de poule dus laat ze maar komen. Zelfs niet toen ze wel eens in de poule des doods zaten en een mindere selectie hadden.

Leuk joh Bayern, Barca en Milan loten. Weet je gelijk waar je aan toe bent.......

Toch raar dat clubs als Lille, Sporting en Villareal in pot 1 terecht komen. Eigenlijk ronduit belachelijk..

30 mei 2021 om 16:43

Nogmaals, bij de kampioenen wordt er gekeken naar landen rating. Dus de kampioen uit de eerste zeven landen zitten in pot 1 plus de winnaar van de EL, Villareal dus.

30 mei 2021 om 20:44

Ik weet ook prima hoe het werkt maar bedankt voor de (totaal overbodige) uitleg. Het blijft raar dat zulke clubs voordeel krijgen bij de loting.

30 mei 2021 om 21:33

Het is niet raar, de redenatie is vrij eenvoudig. Men stelt dat het knapper is om kampioen te worden in een sterke competitie dan in een zwakkere. Daarom krijgen die clubs als beloning een plek in pot 1.
Dat de winnaar van de EL als prijs deelname aan de CL en een plekje in pot 1 krijgt, is ook niet raar. Onderdeel van de prijs die men gewonnen heeft.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren