Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Fortuna Sittard zet Kevin Hofland per direct op straat

Laatste update:

Kevin Hofland is ontslagen als trainer van Fortuna Sittard. De club uit Limburg laat weten dat het besluit is genomen op basis van de tegenvallende resultaten. Behalve Hofland moet ook assistent-trainer Kristof Aelbrecht het veld ruimen. Hofland was sinds 2018 actief als trainer in Sittard. Afgelopen zomer zette hij nog zijn handtekening onder een contract tot medio 2022.

Fortuna Sittard verzamelde in de eerste acht wedstrijden slechts drie punten, waardoor het de hekkensluiter van de Eredivisie is. “Dit is extreem pijnlijk, zoveel is duidelijk”, reageert voorzitter Isitan Gün. “Zeker gezien het feit dat we elkaar al zo lang kennen en ik enorm veel respect voor Kevin heb. Hij is een kind van de club en heeft een belangrijke rol gespeeld in onze promotie naar de Eredivisie. Ik geloof ontegenzeggelijk in Kevins kwaliteiten als mens en als trainer, maar in het voetbal moet je soms handelen in het belang van de club waarbij emoties dan even van ondergeschikt belang zijn. Feit is dat de kwaliteit van de selectie niet tot uiting komt in de prestaties van het eerste team. Om die reden is het tijd voor verandering.”

Hofland was bezig aan zijn eerste seizoen als hoofdverantwoordelijke. Afgelopen zomer werd hij aangesteld als hoofdtrainer, nadat hij eerder een duo vormde met Sjors Ultee, onder wie hij assistent-trainer was. Gün heeft veel waardering voor het ontslagen duo: “Ik kan Kevin en Kristof niet genoeg bedanken voor hun harde werk en ik voel me bevoorrecht met hen beiden te hebben samengewerkt. We zijn momenteel in de afrondende fase met de opvolger van Kevin en hopen op korte termijn met de naam van de opvolger naar buiten te kunnen treden.” Het is nog onbekend door wie Hofland opgevolgd gaat worden. Hij is de tweede Eredivisie-trainer in korte tijd die zijn ontslag krijgt. Afgelopen zaterdag werd Aleksandar Rankovic op straat gezet door ADO Den Haag. Hij wordt opgevolgd door Ruud Brood.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
11 november 2020 om 10:40

Haha, 2 jaar met stroman prima gedaan en dan heeft hij dispensatie als trainer en hoppa, hij vliegt eruit. Zal wel een te grote mond gekregen hebben. Heeft wel echt een beduidend slechter elftal dan vorig jaar.

11 november 2020 om 10:52

Vorig jaar was het al een vreemdelingenlegioen + Diemers. Ik weet niet wat ze verwachten bij Fortuna met deze selectie...

11 november 2020 om 11:00

Vind je? Seuntjes in plaats van Diemers en Hansson in plaats van Ciss. Voor de rest spelers als Polter en Flemming aangetrokken die toch wel mee moeten kunnen op dit niveau?

11 november 2020 om 15:44

Jij kijkt overduidelijk GEEN Fortuna Joris Dijk. Jezus wat lees ik hier vaak opgeklopte uit de lucht gegrepen onzin. De selectie is met zeker 2/3 niveaus beter geworden. En dat is soms zichtbaar. Maar vaak ook niet. Maar dat waren trainbare zaken die een trainer valt te verwijten.

11 november 2020 om 16:11

Andre.

Maar begrijp ik je nu goed en gaat Fortuna volgens jou dus met de volgende klasbak als trainer en die spelersgroep die zelfs 2/3 niveau's beter is ergens rond de tiende plek eindigen? Met de vorige spelersgroep eindigde Fortuna 16e......

11 november 2020 om 10:52

Inderdaad erg verassend. Toch 8 hele wedstrijd de kans gekregen om zich als hoofdtrainer te bewijzen.

11 november 2020 om 11:08

En daarin 0 overwinningen geboekt. Lopen piepen tegen Psv en Ajax. En recent een keeperswissel doorgevoerd, die hem vorig jaar in de Eredivisie gehouden heeft. Betaald voetbal betekent presteren na vermogen. Afgelopen zomer zijn er redelijke spelers aangetrokken !

11 november 2020 om 11:16

Ja, zo kan je het bekijken. Ze hebben gelijkgespeeld tegen AZ, ze hebben het Ajax en PSV erg moeilijk gemaakt, en verder verloren van ploegen die simpelweg sterker zijn en veel beter draaien dan een Fortuna (Heerenveen, Twente). Hadden ze nu verwacht op 16 punten te staan dan?

11 november 2020 om 12:52

Het draait voor geen meter. Tel toch al snel 11 punten die de ploeg heeft laten liggen. Worden die behaald dan staat de competitie gewoon er heel anders uit.

11 november 2020 om 15:01

Ik weet niet hoe jij die punten precies telt, maar Fortuna heeft een mega zwaar programma gehad. Het idee dat Fortuna met duels tegen de top 3 plus Heerenveen, Groningen en Twente die allemaal linkerrijtje staan nu nog elf punten extra zou moeten hebben behaald (en dus zestien punten had) vind ik vrij frivool.

En daar zit ook drect het probleem. Denkt die aandeelhouder soms dat Fortuna een fantastisch elftal heeft of zo, dat dik linkerrijtje moet spelen? Ja, okay, maar dan zit dus daar de denkfout. En dan is niet Hofland hier het probleem maar die aandeelhouder zélf. Alsof je nu Bert van Marwijk voor de groep kunt zetten en dat Fortuna eventjes de punten aaneen gaat rijgen. Onzin!

Sowieso ook, die voorzitter is echt een schmiecht. Als je zijn persverklaring leest en ziet dat de man het heeft over 'emoties niet laten meespelen', terwijl dit besluit om Hofland te ontslaan natuurlijk hét bewijs is dat er een emotionele beslissing wordt genomen momenteel. Het is puur paniekvoetbal. En maar roepen dat 'de emoties het niet mogen overnemen'. Nou ben benieuwd welke volgende trainer in deze val gaat trappen. Die Oliseh is ook al met een hoop bombarie en veel teveel trammelant weggebonjourd. Dit is echt niet goed voor de club.

Wow! Ondanks dat ze onderaan staan, zag ik dit niet aankomen. Had het gevoel dat er daar nog eeuwig vertrouwen zou zijn in Hofland. Ben benieuwd wie de opvolger zal worden.

Zo jammer dit... Het duo Ultee en Hofland heeft het vorig seizoen vooral thuis erg goed gedaan. Geef Hofland wat tijd zou je zeggen. Dit is echt paniekvoetbal.

Dan word je ontslagen na 2 jaar zonder dat je ooit je papieren hebt gehaald haha. Ik heb echt geen idee of Fortuna het met een andere trainer veel beter zou doen.

Jemig, ben je eindelijk Echt hoofdcoach van Fortuna dit seizoen, lig je er nu al af. En zoooo slecht vond ik t hem nou niet doen, zeker tegen Ajax was het niet verkeerd en afgelopen wedstrijd tegen Zwolle ook niet zo zeer. Misschien dat ze met dit spelersmateriaal meer verwachten, maar weet niet of dat zo eerlijk is.

11 november 2020 om 11:36

Leuk dat je wat tegenstand geeft tegen Ajax en Psv. Maar juist tegen Pec Zwolle moet je de punten pakken !

11 november 2020 om 17:28

Ze moeten nog tegen zowat het hele rechterrijtje dus echt de kans heeft die daarvoor ook niet gehad.

Nou dan gaan we wellicht wel vbommel terugzien, hoewel ik niet in deze job zou stappen. Fortuna heeft echt een matige selectie, maar goed wie wil anders vbommel hebben.

11 november 2020 om 11:29

@JK-Ajax, hele flauwe opmerking van je. Er zullen genoeg clubs in binnen- en buitenland zijn die het wel aandurven met van Bommel.

11 november 2020 om 11:39

Het mag dan flauw zijn, maar 1 jaar na z'n gedwongen vertrek happen de zoekende clubs vooralsnog niet toe.

11 november 2020 om 11:50

Onzin. Heeft zelf aangegeven door meerdere clubs uit de top 4 competities benaderd te zijn. Misschien eerst ff research doen voordat je dit soort uitspraken doet Bogarde?

11 november 2020 om 13:12

Geen concrete interesse, alleen gepeild of hij evt zou willen als de kans zich voordoet. Ik denk dat clubs dat bij heel veel trainers doen om alleen al te kijken wie ze überhaupt kunnen benaderen. De kans dat je dan uiteindelijk wordt gekozen is nog steeds heel klein

11 november 2020 om 16:36

Heel flauw nog wel. Hij is nu werkloos toch? Dus het zal wel meevallen met hoeveel mensen vbommel écht willen hebben. Of voelt hij zich overal te groot voor gezien zijn goede prestaties?

11 november 2020 om 17:29

Of hij wacht de juiste club af? Waarom voel je je dan direct te groot?

11 november 2020 om 19:05

@JK-Ajax, ja heel flauw. Je hebt zelf toch hopelijk wel door dat je reactie doordrenkt is met sarcasme? In je tweede reactie doe je het overigens weer door over zijn "goede prestaties" te beginnen. Dat vind ik inderdaad heel erg flauw en irritant, zegt alles over de manier waarop jij over van Bommel denkt. Als je het grappig bedoelt sla je in ieder geval bij mij de plank volledig is. Ieder zijn stijl hè, het ga je goed.

Zal bij Den Haag en bij Fortuna nu een stuk beter gaan denk ik. Dan staan er straks weer andere clubs onderaan en kunnen die trainers weer ontslagen worden. Ieder jaar ben ik weer verbaast dat clubs met weinig middelen verwachten dat ze hoog mee kunnen draaien. En als het met minimaal materiaal toch niet lukt, dan knikkeren we gewoon de trainer eruit.

11 november 2020 om 11:01

"verwachten dat ze hoog meedraaien"; welke plek is de doelstelling van Fortuna dan?

11 november 2020 om 11:17

Voorafgaand aan het seizoen hoorde je veel geluiden dat Fortuna toch ten minste eenvoudig degradatie zou ontlopen met aankopen als Rienstra en Seuntjens.

11 november 2020 om 11:22

Boven de streep eindigen is de doelstelling. Jij noemt het "minstens degradatie zou ontlopen"; vreemde interpretatie van "hoog meedraaien" als je het mij vraagt

11 november 2020 om 15:37

Mag je ook verwachten. Ons spelersmateriaal is beter dan 4/5 ploegen.

11 november 2020 om 15:50

@andre; Polters? Flemming? Hansson? Ninaj? Met alle respect maar dat is KKD materiaal, als je vindt dat dit middenmoot eredivisie is dan heb je ze nog nooit zien spelen

Bizar wat verwachten ze dan allemaal van die trainers? Alsof ze materiaal hebben om middenmoot te spelen....de selecties van een ADO en Fortuna (net zoals Emmen) behoren gewoon tot de slechtste en staan ze toch op de juiste plekken. En hoevaak is nu al niet gebleken dat een trainer wissel niets uithaalt. Zonde voor zo’n clubman hoe ze ermee omgaan vond het altijd een sympathieke kerel. Benieuwd wie ze dan voor de groep gaan zetten en wat er dan van terecht komt.

8 potjes bezig, waaronder tegen Ajax en AZ, en de paniek slaat toe. Onbegrijpelijk.

11 november 2020 om 10:56

En dat nadat 2 - 3 maanden daarvoor het contract met 2 jaar is verlengd. |daar zal toch over nagedacht zijn.
Paniek slaat toe en opeens kan de trainer er geen klote meer van. Bizar, ik vond juist dat hij (vorig jaar) zijn team zeer verzorgd voetbal liet spelen.

11 november 2020 om 15:52

@njfromvol: Fortuna krijgt veel teveel tegendoelpunten; wat vindt je daar verzorgd aan?

11 november 2020 om 16:23

Ik heb het over vorig jaar en toen was het veldspel zeer verzorgd voor een club met beperkte voetballers. Goede discipline, tactisch aardig.

11 november 2020 om 11:18

En tegen Heerenveen Twente Groningen en PSV. Hadden ze nu verwacht dat ze daar de helft van zouden winnen?

11 november 2020 om 15:51

@hijniet: Paniek? Zoek voor de aardigheid eens op hoeveel wedstrijden er werden gewonnen over heel 2020?

Dat verbaast me niets. Fortuna staat er beroerd voor en zou met deze selectie toch echt van die onderste plaats af moeten. Ik heb persoonlijk helemaal niets met Hofland, maar een clubman wordt hiermee wel ernstig beschadigd. En de opvolger staat dus al bijna klaar, op zich ook best apart !

11 november 2020 om 11:07

Hoezo staan ze er zo beroerd voor? Pas 8 wedstrijden gehad en ze hebben Ajax, AZ en PSV al een keer gehad. Bovendien ook nog ploegen die in vorm zijn zoals Twente, Heerenveen en Groningen. En de selectie van Fortuna is nou niet zoveel beter dan de ploegen om hen heen.

11 november 2020 om 12:53

Denk dan ook dat dit ontslag al langer op de planning stond, maar dat ze hebben gewacht op de juiste timing. Anders ben je idd niet al in die afrondende fase met de opvolger

Dan verzinnen ze twee jaar lang allerlei constructies om hem in praktijk de baas te laten staan, is hij nu echt hoofdtrainer en wordt hij vervolgens na twee maanden eruit gegooid. Merkwaardige gang van zaken.

“ Feit is dat de kwaliteit van de selectie niet tot uiting komt in de prestaties van het eerste team.” Dit durft de preses van Fortuna met droge ogen te beweren? Je bent als trainer zo goed als de kwaliteit van je spelersgroep en die is simpelweg niet eredivisiewaardig. Onbegrijpelijk dat een bestuur dan weer handelt naar de waan van de dag. Er is geen trainer die Fortuna kan behoeden voor degradatie tenzij er met de winterstop enkele versterkingen gehaald kunnen worden.

Haha belachelijk toch? Net of die selectie zoveel beter is dan de plaats op de ranglijst. Beste spelers zoals Diemers, Ciss en Dammers zijn vertrokken. Ja er zijn wel spelers voor terug gekomen maar dat zijn ook geen zekerheidjes en je mag toch verwachten dat het even tijd nodig heeft. Ook lijken die clubs allemaal nog geld zat te hebben voor afkoopsommen etc, heel bijzonder!

Eerst was het de beurt aan Aleksandar Rankovic (ado Den Haag) en nu mag Kevin Hofland (fortuna SC) zijn biezen pakken. Wie volgt? Ik heb stiekem even naar de huidige rangsschikking in de Eredivisie gekeken. Waarbij ik me, al dan niet terecht, wat zorgen maak over de positie van Adrie Koster (willem II) en Fred Grimm (rkc). Alsof het huidige spelersmateriaal van ADO Den Haag , Fortuna SC, RKC en Willem II zo geweldig is.

11 november 2020 om 11:26

Willem II vind ik wel echt een uitzondering. Die hebben nog een aantal spelers die echt het verschil kunnen maken als ze in vorm komen. Het zit nu een beetje tegen maar ik verwacht dat Koster blijft zitten en als het een beetje meezit nog opklimt tot het linker rijtje.

11 november 2020 om 11:29

Ik denk niet dat Grimm zich zorgen hoeft te maken. Volgens mij zijn ze bij RKC (gelukkig) realistisch genoeg.

11 november 2020 om 15:04

De mensen/supporters die Fortuna het linker rijtje in schreven deze zomer, houden zich nu in ieder geval mooi stil. Dat was echt schrijnend.

11 november 2020 om 15:40

Beste Sirius, puur afgaand op de eerste transfers waren deze opportunistische geluiden. Maar als je kijkt naar de selectie nu, is een plek 13/14 toch echt wel realistisch. We zijn niet stil. We zitten gewoon niet te wachten op de mening van de buitenwereld die slechtst twee keer per jaar Fortuna kijken. Veel zaken klopten gewoon niet in het veld. Met deze ploeg kan je beter. Daarom is het ontslag terecht.

11 november 2020 om 16:02

Want plek 13/14 was met nog 26 wedstrijden te gaan en een achterstand van precies drie (3!!!!) punten natuurlijk bijna al onbereikbaar geworden?

Ik vind het ontslag alles behalve terecht. Het is pure emotiemanagement. Van een man die puur doet wat de omgeving roept. En daarom flikkeren clubs hun trainers ook te pas en te onpas de laan uit. Puur om de goegemeente te bedienen. Heel slap.

11 november 2020 om 16:17

Ik heb zulke reacties niet voorbij zien komen, en dat het zo slecht met Fortuna zou gaan had ik ook niet verwacht Sirius. Ik denk dat de selectie zeker niet slechter is dan die van Sparta, RKC en ADO. Ik ben benieuwd wie de trainer gaat worden en of hij het aan de praat gaat krijgen.

12 november 2020 om 17:22

@andrevidigoal - Presteert Fortuna dan niet gewoon aardig? Zoals Constant kante al aangeeft staan ze slechts drie punten onder die plekken met nog genoeg wedstrijden te gaan. Verder ben ik het er niet mee eens dat er zoveel beter kan. Ze hebben een zeer zwakke verdediging (misschien samen met nog 1 of 2 ploegen misschien wel de zwakste). Dan ben je eigenlijk altijd een kandidaat om te kunnen degraderen. Bovendien zit Fortuna vooralsnog altijd wel bij de degradatiekandidaten.

Belachelijk! Ze hebben gewoon een heel zwaar programma gehad. De mindere goden moeten nog komen. Als hij nu na 17 wedstrijden was ontslagen kon ik er nog inkomen, maar dit slaat alles.

Hij deed het toch prima? Ik zat echt wel te billenknijpen toen we met Ajax tegen Fortuna speelde. Prima hoe hij z'n beperkte elftal opstelde. Kan me niet voorstellen dat een andere trainer er meer uithaalt

Ik heb nog niet echt het idee dat een andere trainer het veel beter zou doen. Fortuna heeft een redelijk team maar geen team dat duidelijk in het linker rijtje van de eredivisie moet staan ofzo. Vraag me af of dit echt een verbetering gaat worden.

Wat denken dit soort clubs eigenlijk? Dat het niet logisch is dat Fortuna stijf in de kelder kan eindigen in de Eredivsie? Vind het echt getuigen van zelfoverschatting om na acht wedstrijden een trainer als Hofland de bons te geven. Vier daarvan waren tegen clubs uit de top 6, waar het geen schande van is om tegen te verliezen; de andere drie speel je gelijk. Dat Fortuna nu toevallig op de laatste plaats staat zegt niets. Het wordt gewoon een dubbeltje op zijn kant wie van Fortuna, Ado, VVV en RKC de klos is dit jaar en zelfs Jurgen Klopp gaat daar niets aan veranderen. Laat die clubs een beetje zelfkennis en -relativering hebben zeg! Steun je trainer eens in mindere tijden. En kijk ook eens naar je eigen rol met het materiaal waarmee je hem opzadelt.

11 november 2020 om 15:00

Een kat in het nauw maakt rare sprongen. Daar is geen enkele club een uitzondering in. Fortuna heeft inmiddels toch een Eredivisie salarishuis en zoiets is aardig 'killing' in de Keuken Kampioen Divisie. Het feit dat die eigenaar geld in de club heeft zitten zal ook vast wel meehelpen in dergelijke beslissingen. Maar goed, buiten dat kwam Hofland op mij ook niet over als een goede coach. Anderzijds wel vreemd dat ze 'm zo moeiteloos opzij schuiven, terwijl hij eerder dermate heilig werd verklaard dat ze zelfs een stroman aanstelden om 'm over de groep te laten beslissen. Misschien heeft hij wel net zoveel geluk als Schreuder en komt de Telegraaf langs om te schrijven hoe geweldig hij tactisch is, gebaseerd op niets.

11 november 2020 om 15:36

Nee, geen overdreven goede coach. Maar is hij automatisch een slechte? Bij dit soort teams, bijeengeraapte onderklasse, is een trainer toch zo goed als zijn materiaal en moet ie wekelijks hopen dat ze 90 minuten lang de concentratie op kunnen brengen. Dat Eredivisiesalarishuis is een eigen keuze, of dat volgend jaar in de KKD komt te staan kun je nu nog helemaal niet voorspellen. Niet met Hofland, noch met een andere trainer. De beslissing zelf slaag op dit moment gewoon nergens op.

11 november 2020 om 16:06

Sirius,

Die aandeelhouder heeft acht ton op tafel gelegd voor de club. En yep, wie betaalt bepaalt. Maar het is niet dat de man miljoenen van zijn eigen geld in die club gepompt heeft of iets dergelijks.

Daarbij, je geeft het zelf ook al aan, zoveel moeite gedaan voor deze 'verlosser' met stromanconstructies en nu na acht (8!!!) wedstrijden al bij het grof vuil. Jongens, waar gáát dit over?

12 november 2020 om 17:18

@constant kante - Fortuna heeft inmiddels Eredivisie uitgaven, dus die moeten ook gewoon weer opnieuw beginnen als ze degraderen. Ik snap dus wel dat ze daar momenteel wanhopig zijn, want 1 zo'n seizoen kan al het gedane werk ongedaan maken. Pijnlijk, maar waar. Echter is het dan zaak om rustig te blijven en dat zijn ze daar duidelijk niet. Ik denk nog steeds wel dat ze zich gaan herpakken overigens zoals het er nu nog uitziet, maar de resultaten moeten daar niet te lang uit gaan blijven. Zelfvertrouwen speelt namelijk ook een cruciale rol in handhaving of degradatie.

Tegenvallende resultaten? Ik weet natuurlijk niet wat de doelstellingen zijn, maar realistisch lijken ze niet. Ik zie geen rare uitslagen tot nog toe en slecht spelen ze ook niet. Heel vreemd dat Hofland op deze manier dit wordt aangerekend met dit materiaal. Denk dat er meer achter zit dan alleen resultaten.

11 november 2020 om 18:20

Doelstelling is plek 10-15

Ik snap dit dus echt niet, kan iemand mij dit uitleggen?

Want met dit spelersmateriaal lijkt het mij dat je absoluut niet in de middenmoot kan eindigen.

Welke trainer je ook voor de groep zet, deze ploeg is op dit moment een degradatiekandidaat.

11 november 2020 om 18:21

Dat kun je ook niet want het is dit seizoen simpelweg armoedig. Echter heeft Hofland in 2020 welgeteld 1 overwinning uit het vuur gesleept, dat zal zwaar hebben gewogen

Wanneer ze al in een vergevorderd stadium zijn met de opvolger, lijkt het mij dat dit ontslag al langer besloten is, maar dat ze hebben “gewacht op de juiste timing”..

Dit is wel raar hoor, ja Fortuna bakt er niet heel veel van .. maar dat ligt toch echt aan de kwaliteit van de spelers.. want die gaan er wel gewoon voor, en dat is mede dankzij de trainer. Wat moet die trainer dan doen? Ze bestralen met magische krachten ? Nee deze man heeft het maximale eruit weten te halen. Fortuna speelt in de Eredivisie! Daar mag je trots op zijn, vooral nu met Corona, geen publiek.. bar weinig inkomsten in het voetbal.. en dan ga je je trainer ontslagen.. gaat lekker daar.

Onterecht. Hij had een goede spelopvatting en heeft het topclubs hier en daar toch moeilijk gemaakt. Kwam erg goed over voor de camera. Denk dat dit niet had gehoeven, die had nog wel wat puntjes gepakt komende maanden.

11 november 2020 om 15:55

Resultaat is een Kpi, uitstraling en spelopvatting is dat niet. Veel teveel tegendoelpunten en slechts 1 overwinning in 2020; terechte beslissing

11 november 2020 om 16:08

Want iedere willekeurige andere trainer die loodst Fortuna hierna natuurlijk probleemloos naar plek 13/14?
Overigens, als resultaat echt een kpi is, dan behoren er jaarljiks niet een handvol, maar in feite bijna álle trainers in de eredivisie hun congé te krijgen.

11 november 2020 om 18:19

Niet iedere; de juiste wel. Daarnaast moet er kwaliteit bij want ten opzichte van de vorige 2 seizoenen is dat een stuk minder

11 november 2020 om 18:33

En waarom dan niet Hofland met die kwaliteit erbij gewoon zijn werk laten doen?
En meer bijzonder nog, wie zou dan in godsnaam de juiste trainer zijn? Want een tariner die van Ninaj een eredivisie voorstopper maakt die ken ik niet eigenlijk. Jij wel?

Pointe van mijn verhaal: die zogenaamde ambities van Fortuna deugen voor geen meter. Kevin Hofland had Fortuna makkelijk nog naar plek 14 geleid. RKC en ADO super zwak, dus dat is echt geen rocketsience. En daarnaast is het gewoon pure emotiemanagement.

12 november 2020 om 10:28

Op basis waarvan hou je Hofland aan? De reden waarom ze hem ontslaan (1 overwinning in heel 2020) zal zwaarder wegen

De eerstvolgende competitieronde hebben ze een makkelijke thuiswedstrijd. Kan de weg naar boven worden ingeslagen......

Daar krijgen ze ook riant voor betaald. Niet presteren is wieberen, en als je dan ook een grote mond hebt tegen de eigenaar dan is het klaar. Zo verging het Jaap Stam bij Feyenoord, Mark van Bommel bij Psv, Jan Wouters bij Ajax, Ronald Koeman bij Valencia Louis van Gaal bij United en dus ook Kevin Hofland bij Fortuna. Je kan moeilijk je hele selectie en bestuur op straat zetten en alleen de trainer laten zitten. Ook bij Fortuna verdien je minimaal 1 1/2 ton. Dus dan moet je wel leveren.

11 november 2020 om 14:58

Ik denk dat de trainer daar wel meer verdient. Die kunnen sinds de overname toch aardig wat betalen aan spelers in relatieve zin.

Zoveel moeite gedaan om die man hoofdtrainer te laten worden om 'm vervolgens te ontslaan; het kan verkeren. Het zal vast niet allemaal aan hem liggen, maar ik zag er ook geen goede trainer in.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren