Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Daily Mail maakt opvallend hoge ontslagvergoeding Cocu openbaar

Laatste update:

De toekomst van Phillip Cocu bij Derby County lijkt aan een zijden draadje te hangen, zo weet onder meer de Daily Mail maandag te melden. De Nederlandse manager zag zijn elftal zaterdag met 0-2 verliezen van Barnsley, waardoor de laatste plaats in de Championship een feit is. Mocht Derby Cocu willen ontslaan, dan moet de club hem 4,4 miljoen euro betalen om het doorlopende contract af te kopen.

Het lijkt erop dat het lot van Cocu in handen ligt van zakenman Sheikh Khaled bin Zayed Al Nahyan uit Abu Dhabi, die the Rams voor circa zeventig miljoen euro wil overnemen. Na de zevende nederlaag in elf competitieduels zijn veel fans van Derby County helemaal klaar met Cocu en zijn manier van werken in het Pride Park Stadium. Na afloop van de nederlaag tegen Barnsley werd met name op Twitter volop geklaagd over de opstelling en de tactiek die Cocu hanteerde.

De Daily Mail benadrukt aan de andere kant dat er in november doorgaans niet veel managers worden ontslagen in de Championship. In het seizoen 2015/16 werden in deze maand vier managers de laan uitgestuurd. In de seizoenen daarop werden in totaal nog maar drie coaches op non-actief gesteld vanwege slechte resultaten. Desondanks is de druk op Cocu enorm groot geworden, daar Derby County de slechtste seizoensstart kent sinds de jaargang 2007/08. Destijds werd in de Premier League het zeer tegenvallende aantal van elf punten behaald. Tevens is het zorgelijk dat men op doelsaldo nog onder nummer 23 Sheffield Wednesday staat, terwijl the Owls te maken kregen met zes punten aftrek.

Cocu coachte zijn elftal afgelopen zaterdag overigens vanuit zijn huis. De Derby-manager is onlangs in contact geweest met directeur Stephen Pearce, die een positieve coronatest inleverde. Hierdoor is de voormalig PSV-coach in quarantaine gegaan. Cocu bepaalde de opstelling, tactiek en de wissels tegen Barnsley, maar het bleek niet voldoende te zijn om de zoveelste nederlaag af te wenden.

Zie jij Phillip Cocu het seizoen afmaken bij Derby County?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
9 november 2020 om 13:55

Ja, Cocu lijkt me echt een top trainer.

4.4 miljoen. Zit je er toch prima bij aan de kersttafel. Nee absoluut niet naar FC Utrecht. Uitstraling van Cocu is net zo weinigzeggend als die van Gustafson en Maher. Het Neerlandsche trainergilde is niet meer van deze tijd bij buitenlandse clubs.

9 november 2020 om 10:20

Bosz uitgezonderd denk ik.

9 november 2020 om 10:33

Klopt, het is erg opvallend dat er nergens Nederlanders zitten als hoofdtrainer. Dit lijkt totaal geen thema te zijn bij de bond.

9 november 2020 om 11:00

Nee klopt, bij Barça ook al een tijdje niet

9 november 2020 om 13:01

Waar slaat die reactie op? Het gaat toch niet goed of wel? Noem anders Cincinatti ook.

9 november 2020 om 13:09

Bij de bond is het geen thema omdat het helemaal niet waar is. Barcelona en Bayer Leverkusen hebben een Nederlandse trainer.

9 november 2020 om 13:47

Ok je hebt gelijk, de trainersopleiding verdient een 10.

9 november 2020 om 13:57

Gast, je zegt letterlijk: het is erg opvallend dat er nergens Nederlanders zitten als hoofdtrainer. als je had gezegd: "bijna nergens" had je een goed punt

9 november 2020 om 14:13

Klopt, goed dat jullie dit corrigeren.

Slechtste coach die ik ooit bij Fenerbahce heb gezien, kon er echt helemaal niks van. Ik zie die gewoon weer terugkeren naar Nederland.

9 november 2020 om 10:34

Het is toch frapant dat grote voetballers als Copcu en F de Boer zulke slechte managers zijn in het buitenland. En mensen trappen er telkens weer in. Makkelijk je geld verdienen op die manier.

Nu is het met de komst van Rooney (en zijn aankomend trainerschap bij Derby) ook niet makkelijk gemaakt voor Cocu maar hij presteerd wel heel erg slecht zeg.

9 november 2020 om 10:40

Dan zie je wat een grote naam doet, maar dit zie ik buiten voetbal ook.. men kijkt niet meer naar de competencies maar puur naar naam of connecties, te triest voor woorden. Dan verbaasd kijken wann een bedrijf/voetbalclub verlies draait of simpelweg niet draait

9 november 2020 om 10:41

We wilden aan een project beginnen met een nieuwe coach en voorzitter. Ik dacht in eerste instantie dat hij daarvoor geschikt was. Ik accepteerde een tussenseizoen al, waarbij we 6e of 8e zouden worden zoiets, alles heeft tenslotte zijn tijd nodig. Maar we gingen de winterstop in met de 17e plek, degradatie dus. De coach daarna heeft ons vervolgens geloosd naar de 6e plek. Dan kan ik Cocu echt moeilijk gaan verdedigen.

9 november 2020 om 10:47

Yep en dan zie je dat Cocu vrolijk bij Derby een contract tekent met een onslag clausule van 4.4 miljoen!

Je zou bijna denken dat die gasten het erom doen. :-)

9 november 2020 om 10:57

@barthosz Reis - Dat krijg je met een trainerscursus waarbij weinig ruimte is voor interpretatie. We leiden al jaren geen goede coaches meer op. Ze worden volgepropt met theorie en een spelopvatting en hebben het vervolgens lastig als ze bij clubs terechtkomen waar de situatie niet ideaal is en waar aanpassingsvermogen een vereiste is. De trainerscursus word in Nederland tot kunst verheven, terwijl dat 't absoluut niet is en hoort te zijn.

9 november 2020 om 11:02

Frapant vind ik eerder dat een coach op basis van naam wordt aangesteld. Leuk dat ie goed kon voetballen maar met mensen omgaan is iets heel anders en zie dat zo vaak fout gaan, bijzonder

9 november 2020 om 11:37

Bij Cocu is natuurlijk niet puur op de naam geweest. Heeft bij PSV wel wat gepresteerd. Maar het veldspel was toen ik al heel sober saai.

9 november 2020 om 11:30

Fenerbahce is dan ook wel legendarisch slecht met hem omgegaan daar vanaf het begin.

Toch lekker dit. Ik snap best dat hij een succesvolle manager wil zijn maar dat je ontslagen wordt en je zo'n oprotpremie krijgt, dat kun je weer mooi bijschrijven. Kun je dan echt klagen?

Goede carriere gehad als speler maar niet als coach. Je kunt niet alles hebben. Ik denk dat hij beter op zoek kan gaan naar een andere rol binnen een club. Ook sowieso na dit, waar kun je nog naartoe? Zelfs binnen NL wordt het moeilijk, of hij moet zin hebben om Zwolle te coachen.

9 november 2020 om 10:35

Wanneer je al binnen bent en geld geen drijfveer meer is dan is t misschien nog mooi meegenomen maar denk dat het geld dan niet meer heel veel uit maakt relatief gezien dan.

9 november 2020 om 10:41

Wat ik nooit begrijp is dat je met zo'n carriere en zo'n zak geld krijgen niet gewoon lekker gaat golfen of een andere leuke hobby. Beetje scouten of start een voetbalschooltje of weet ik veel wat. Het is toch klote om elke keer in zo'n negatieve omgeving te komen als coach. Je bent ook de eerste die eruit vliegt als het minder gaat want ze kunnen moeilijk de hele selectie ontslaan.

9 november 2020 om 10:47

Bij PSV toch aardig succesvol geweest. Hij zal wat dingen niet hebben maar is wel iemand die goed communiceert, zich makkelijk aanpast aan andere omstandigheden een duidelijk plan heeft en het spelletje snapt. Hij heeft een beetje pech dat Fenerbahce hem de laan uitstuurde, niet geheel onterecht maar het is daarna ook niet veel beter geworden. En nu bij DC met de leegloop en niet investerende eigenaren. Met 4,4 miljoen naar huis binnenkort, lekker sabbatical, misschien Frank assisteren op het EK en daarna een leuke club in NL, Belgie of Spanje, wat beter bij hem past qua spelopvattingen.

9 november 2020 om 11:02

Maar bij PSV win je 90 procent van de wedstrijden, enkel al op de individuele kwaliteiten en onderlinge verschillen. Hij had natuurlijk ook gewoon een goede selectie. Ik denk sowieso dat je het vak makkelijker leert als je de carriere stapsgewijs opbouwt en niet direct een topclub onder de hoede krijgt. Op die manier leer je meerdere aspecten en tactieken in plaats van die theorie die je bij de cursus door de strot gedrukt krijgt. Nu vond ik zijn clubkeuzes na PSV ook niet slim overigens. Dat was gewoon pakken wat je pakken kan. Doe het gewoon rustig aan en wacht tot er een club voorbij komt waar je ook daadwerkelijk iets mee kunt.

9 november 2020 om 11:18

Ja das makkelijk praten. Vertel me een coach die niet in zichzelf gelooft, geen zaakwaarnemer heeft die zijn best doet clubs voor je te vinden en die uitdagingen niet aanneemt. Ja tuurlijk ie er het risico dat je het niet red maar een carrière opbouw als trainer is niet hetzelfde als een speler. Je kan niet blijven wachten op een exact juiste club, want die zijn er niet. Het plaatje moet passen, management moet niet wisselen en achter je staan en inderdaad, je moet een degelijke spelersgroep hebben waar je wat mee kan. Het afbreukrisico is groot als trainer en nadat dat de afkoopsommen ook abominabel zijn.

9 november 2020 om 15:36

Maar neem nou Cocu. Je bent een succesvolle PSV trainer en dat verlaat je voor Fenerbahce. Onder ideale omstandigheden geen hele rare stap, maar de omstandigheden waren verre van ideaal. Ze waren in verval, financieel ging het erg slecht en er was een enorme chaos rondom die club. Sorry hoor, maar zelfs een arrogante coach als Mourinho weet dat daar niet snel iets van te maken is. Dat gaat dan totaal niet onverwachts mis en vervolgens kiest hij wanhopig voor Derby County in een competitie waar de schulden enorm zijn, waar iedereen enorm aan elkaar gewaagd is en waar je zelfs in een uitstekend seizoen niet verzekerd bent van promotie. Bovendien loopt het bij Derby nou ook niet bepaald lekker in die bestuursgangen. Tja, dan is het toch niet gek dat z'n trainerscarriere als een nachtkaars uitgaat? Er is toch wel het 1 en ander op te sommen waardoor trainers als Cocu en De Boer zo mislukt zijn in het buitenland. De ene vanwege z'n keuzes en de ander vanwege z'n koppige gedrag en een gebrek aan aanpassingsvermogen. Nederlandse coaches moeten het Engelse gezegd eens goed in hun hoofd laten rondspoken, namelijk: "you can't polish a turd".

Heeft ook gewoon een elftal van niks, ziet afgelopen zomer zijn links en rechtsback vertrekken naar Sheffield en krijgt er niks voor terug. Een linksbuiten uit Polen kan er dan gehaald worden maar verder alleen maar transfervrije spelers en dan komen ze met te Wierik. Als dat het niveau is wat je aan kan trekken dan weet je dat je het in de Championship niet gaat redden.

Had vorig jaar al een chronisch gebrek aan scorendvermogen en dat is niet opgelost, als je dan nog ook eens je beste spelers ziet vertrekken en niet kan investeren dan is het vragen om degraderen.

Er is uit dit materiaal echt niet meer te halen.

9 november 2020 om 10:39

Dat klinkt niet echt of Cocu dan ook de middelen heeft gekregen om iets neer te zetten. Je kunt je ook afvragen wat voor heldere lichten daar werken als je Cocu nu 4,4 miljoen zou moeten geven om 'm weg te krijgen. Zelfs de Championship clubs hebben geld als water, met 4,4 miljoen zijn er een hoop Nl'se clubs heel blij. Los daarvan moet ik wel toegeven dat ik Cocu nooit wat heb gevonden als coach.

9 november 2020 om 10:52

Wat een onzin zeg. Spelers als Bielik, Ibe, Lawrence en Rooney zijn natuurlijk ook belachelijk slechte spelers voor Championship begrippen🤨. Derby heeft gewoon een selectie die in de top 10 zou moeten kunnen eindigen. Dit is ook geen Rotherham of Wycombe. Derby County is gewoon een van de grootste clubs in de Championship. Cocu faalt gewoon enorm

9 november 2020 om 11:06

Ibe was bankzitter bij Bournemouth, Rooney is op z'n retour. Ze spelen niet voor niets bij Derby County. Nu zeg ik niet dat Cocu het naar behoren doet of iets dergelijks, maar dit soort clubs moet je helemaal niet willen coachen. Het ligt allemaal erg dicht bij elkaar in de Championship. Het ene seizoen kun je 4de worden, terwijl je het seizoen erna tegen degradatie speelt. Clubs daar doen er alles aan om te promoveren. Daarom hebben de meesten ook flinke schulden.

9 november 2020 om 11:08

Het is een pover elftal. Ik ben de eerste om dat toe te geven, maar Cocu levert ook gewoon een wanprestatie hoor. Je hoeft hier echt geen laatste mee te staan. Alsof er bij de Wycombe Wanderers, Luton Town en Barnsley beter materiaal loopt, met meer scorend vermogen. Ook mag je best een Sheffield Wednesday dat met 6 punten in de min begon onder je houden. Het is gewoon een combinatie van. Slecht materiaal en een trainer die er zelf ook helemaal niks van bakt.

9 november 2020 om 14:12

Akkoord dat de recente aankopen enorm zwak zijn, maar ze hebben nog steeds wel een team dat top 16 zou moeten halen. Zo zwak is hun kern nu ook weer niet.

De generatie van Cocu bakt er niks van als hoofdtrainer/coach. Als speler geweldig, maar falen aan alle kanten. Dan wel eventuele prestaties van Eredivisie buiten gelaten. Op top niveau gespeeld te hebben is geen garantie. Alleen een naam hebben zegt niet zoveel. Kijk naar Stam, F de Boer, Kluivert, Van Bommel, Van Bronkhorst, Seedorf, Kluivert, Bergkamp, Blind enz... Daar moeten we in NL niet op blind staren en toch meer uit of the box denken a la Flick, Nagelsmann. Internationaal presteren we echt prut

9 november 2020 om 11:11

Echt niet alleen de generatie Cocu. Die trainerscursus slaat gewoon kant noch wal. Ze worden er volgepropt met theorie en een bepaalde speelwijze en bovendien is die trainerscursus uiterst selectief en prijzig. Ze doen alsof 't een kunst is, terwijl het in werkelijkheid allemaal enorm meevalt. Niet voor niets praten ze allemaal alsof ze het wiel aan het uitvinden zijn. Iets relatief simpels word door die cursus gewoon beduidend moeilijker gemaakt en daardoor is er geen ruimte voor andere aspecten. Stuk voor stuk laten ze zien zich niet aan te kunnen passen aan niet-ideale situaties, zoals het spelen tegen degradatie, tegenvallende resultaten, andere voetbalcultuur en noem het maar op.

9 november 2020 om 12:30

De meeste hoeven de cursus niet eens volledig te volgen omdat ze zogenaamd al zo veel ervaring hebben opgedaan in het internationale topvoetbal.

9 november 2020 om 13:23

Juist dat valt mij tegen van deze generatie. Ze hebben een trainingscursus gehad die waarschijnlijk nergens op slaat, dan zou je des te meer verwachten dat ze een eigen visie hebben door de opgedane kennis en ervaring van spelen op hoog niveau. Daarom valt het mij juist tegen dat ze stuk voor stuk niet kunnen aanpassen zoals jij aangeeft. Gewoon een zwakke generatie op trainer/coachingsgebied

9 november 2020 om 15:29

Tja, die zijn zelf opgegroeid met het zogenaamde totaalvoetbal en dat werd tot een paar jaar geleden heilig verklaard in Nederland, maar in het buitenland is de voetbalcultuur heel anders. Om De Boer even als voorbeeld te nemen: Hoe haal je het in je hoofd om die "nederlandse school" te willen toepassen op Crystal Palace? Verder lijken Nederlandse coaches ook gewoon te wanhopig op een klus in het buitenland. Een ploeg in de Championship moet je toch niet willen als je van PSV komt? Dan wacht je gewoon tot er iets komt wat beter bij je past. Anders had hij net zo goed bij PSV kunnen blijven. Ze pakken ook wel werkelijk alles aan wat op hun pad komt en dat is vaak geen goede match.

Echt beschamend dat Cocu met het grote Derby(zeker voor Championship begrippen) troosteloos onderaan staat, onder ploegen als Wycombe en Rotherham. We moeten ook weer niet doen alsof ze nou zo'n ontiegelijk slechte selectie hebben. Ze hebben de twaalfde marktwaarde in de Championship, en spelers als Bielik, Curtis Davies, Wisdom, Lawrence, Rooney en Ibe in de gelederen. Echt een dramatische selectie inderdaad 🤨

9 november 2020 om 11:17

Alsof ze daar warm van draaien in de Championship. Zo'n Ibe was gewoon een miskoop bij Bournemouth, Rooney is allang op z'n retour, Wisdom is bijna z'n gehele carriere constant verhuurd met nog geen 50 wedstrijden in de Premier League, Curtis Davies is 35 jaar en was nooit een hoogvlieger. Alsof andere ploegen beduidend mindere spelers hebben lopen... Natuurlijk presteert Cocu slecht, maar jij probeert het nog vele malen slechter te maken. In de Championship is sowieso nauwelijks eer te behalen. Clubs werken zichzelf flink in de schulden op de hoop dat ze een keer promoveren in een competitie waar je heel snel van titelfavoriet naar grauwe middenmoter kunt degraderen...

De positie van Cocu is natuurlijk onhoudbaar geworden, kan me niet voorstellen dat hij niet ontslagen wordt.

Wellicht moet de Knvb eens stoppen met alle succesvolle oud-voetballers een min of meer gratis trainersdiploma te geven want ze bakken er (vooral buiten de eredivisie) geen van allen iets van.

Ongelooflijk hoeveel mensen het nog weer voor Cocu opnemen. Ja, net als bij Ajax win je met PSV wel wat wedstrijdjes, maar het is gewoon een waardeloze trainer. Nog nooit iets zinnigs over voetbal horen zeggen. Barste tijdens zijn periode bij PSV bijna in huilen uit omdat Excelsior bij PSV zo verdedigend gespeeld had. Geen enkele realiteitszin. Heeft er bij Fenerbahçe en Derby helemaal en dan ook helemaal niks van gemaakt.

Cocu is op een heel ongelukkig moment ingestapt bij de club. Nadat ze seizoenen lang ambitieus wouden strijden voor promotie had het bestuur in 2019 net besloten om de geldkraan wat dicht te draaien na de mislukte play-offs dat jaar. Nu gaat Derby net worden overgenomen en zal er wel weer heel wat geld ingepompt worden, de geruchten doen ook de ronde dat ze ook met Eddie Howe aan het praten zijn. Het zit Derby ook niet echt mee dit seizoen vind ik, ze waren tegen Luton en Cardiff dit seizoen wel de betere maar halen maar 1 op 6.

Alleen verliezen ze nu 2x thuis van QPR en Barnsley, twee ploegen die ze wel nog steeds zouden moeten verslaan. Dan is het natuurlijk einde verhaal voor Cocu, want ondanks dat de kern niet geweldig is, zouden ze nog steeds een stuk hoger moeten staan.

9 november 2020 om 15:44

Maar dat zijn nou juist de fouten die veel Nederlandse coaches maken. Ze maken vreemde keuzes en komen daardoor in situaties terecht waar ze geen raad mee weten. Zeker omdat de generatie Cocu eigenlijk nog onervaren is, is het belangrijk dat je de juiste keuzes maakt zodat je niet ondergesneeuwd word. Dan heeft Frank de Boer nog het geluk dat hij bondscoach is geworden en zich daardoor in de kijker kan coachen, maar ook De Boer was eigenlijk rijp voor een gemiddelde Eredivisie club. Bij Cocu raakt het behaalde krediet ook snel op. Waarom vertrekken als er geen interessante clubs zijn? Nu gaan ze naar het buitenland, enkel om naar het buitenland te kunnen. Je hebt het verdorie geweldig gedaan bij PSV en je neemt vervolgens genoegen met een Turkse topclub die in brand staat (tevens in een middelgrote competitie) en een subtopper uit de Championship. Zoiets voorspel je toch vooraf al juist door te stellen dat 't niets gaat worden?

De gemiddelde Nederlandse trainer is alleen geschikt als assistent trainer. Ik schaar Cocu hier ook onder, kan beter een job iets meer in de luwte nemen. zoveelste nederlander die mislukt buiten de landsgrenzen.

9 november 2020 om 15:47

Daar ben ik het niet helemaal mee eens, al snap ik de redenering. Die Engelse trainers kunnen wel 6 keer falen en dan staat er de 7de keer toch weer een Engelse club op de stoep. Die Engelse coaches presteren ook werkelijk niets in de meeste gevallen en al helemaal niet buiten hun eigen landsgrenzen. Eigenlijk gaan alleen de Duitse coaches ook goed buiten hun eigen landsgrenzen. De Knvb maakt het gewoon bijna onmogelijk om snel geweldige coaches op te leiden. Het is slechts beschikbaar voor een heel selectief groepje waardoor de kansen op een potentiele toptrainer al aanzienlijk afnemen en die cursus word in Zeist ook tot kunst verheven, terwijl dat helemaal niet nodig is. Het is ook gewoon een kwestie van de juiste keuzes maken.

9 november 2020 om 16:12

Engeland gunt eigen mensen meer ten koste van buitenlanders. Kijk maar naar transfer bedragen en dergelijk. Wat ik bedoel te zeggen dat bijna alle beginnende trainers in nederland van die "laptop trainers" zijn terwijl je ziet dat men meer gebaat is bij een people manager. Nederlanders zijn wijsneuzen en worden daarmee in de trainerswereld aardig afgestraft de laatste jaren. Veel praten en weinig presteren.

Da's een hoop geld, maar ik kan me voorstellen dat Cocu liever slaagt, want zijn loopbaan gaat al niet zo geweldig als hij dan ook hier de laan uit wordt gestuurd kan hij hooguit nog een keer in aanmerking komen voor bondscoach .

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren