Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Slechts één Ajacied speelde wél soeverein tegen Atalanta

Laatste update:

Ajax heeft dinsdagavond met in de tweede groepswedstrijd van de Champions League geremiseerd tegen Atalanta. De ploeg van Erik ten Hag kwam op een 0-2 voorsprong door doelpunten van Dusan Tadic en Lassina Traoré, maar gaf die voorsprong in de tweede helft uit handen: 2-2. Voetbalzone beoordeelt de basisspelers van Ajax met een rapportcijfer.


Spelersrapport Ajax tegen Atalanta




SPELER CIJFER
André Onana 6,5
Noussair Mazraoui 6
Perr Schuurs 5
Daley Blind 6
Nicolás Tagliafico 7,5
Davy Klaassen 6,5
Dusan Tadic 5
Ryan Gravenberch 7
Antony 6
Lassina Traoré 7
David Neres 6

André Onana: 6,5
Onana werd tweemaal geklopt, maar de doelpunten vielen de doelman niet aan te rekenen. De schoten die hij moest hebben, keerde hij, al waren zijn ingrepen niet altijd doortastend genoeg. Zo tastte hij in de eerste helft mis toen hij uitkwam bij een voorzet van Papu Gómez en had hij mazzel dat Traoré de bal wegkopte. Afstandsschoten van Gómez en Ruslan Malinovsky had hij gelukkig voor Ajax klemvast.

Het artikel gaat verder onder de video
Tadic: 'We waren echt goed, maar we moeten groter denken'
Meer video's

Noussair Mazraoui: 6
Mazraoui pakte na een kleine 25 minuten een gele kaart toen hij te laat was in een duel met Cristian Romero. Het was niet de enige keer dat hij in verdedigend opzicht in de problemen kwam. Mazraoui won maar drie van zijn elf duels; hij liet zich in de eerste helft aftroeven door bijvoorbeeld Robin Gosens en Gómez en nam kort na de rust risico met een ingreep met een gele kaart op zak. Wellicht koos Ten Hag er daarom voor om Mazraoui tien minuten na de pauze te wisselen. Maar de rechtsback was juist goed aan de kleedkamer gekomen en viel op met goede spelvoortzettingen op de vijandelijke helft.

Perr Schuurs: 5
Schuurs kende vorige week tegen Liverpool een negatieve rol bij het enige doelpunt van de wedstrijd en greep ditmaal niet overtuigend in bij de eerste treffer van Atalanta. Omdat zijn dekking niet goed was, kreeg Duván Zapata de kans om relatief ongehinderd binnen te koppen. In de openingsfase had Schuurs het ook al enkele keren moeilijk met Zapata, maar daarna leek hij wel in de wedstrijd te groeien. Na een onverwachte en knappe rush naar voren had Schuurs na de rust een doelpunt op zijn schoen bij een 0-2 stand, maar zo ver kwam het helaas niet. Het was niet zijn enige goede aanvallende actie, maar helaas laten zijn defensieve ingrepen op belangrijke momenten te wensen over.

Daley Blind: 6
Voorafgaand aan de 2-2 raakte Blind doelpuntmaker Zapata volledig uit het oog. Hij stapte vooruit in plaats van mee te lopen met de Colombiaan en kon de schade daarna niet meer herstellen. Het was een cruciale fout. In de duels met Josip Ilicic kende Blind wisselend succes. Belangrijk was echter wel de wijze waarop hij tot tweemaal toe Zapata opving in de eerste helft: na ruim een kwartier duwde hij de spits opzij, waardoor die niet goed kon schieten, en ook in de slotfase van het eerste bedrijf maakte hij Zapata onschadelijk. Niemand bij Ajax veroverde de bal vaker van Blind: negen keer.

Nicolás Tagliafico: 7,5
De man die alle corners van Atalanta wegkopte. Althans, zo voelde het soms. De Argentijn speelde een uitstekende wedstrijd aan de linkerflank. Met name in de eerste helft behoorde Tagliafico tot de uitblinkers. Niet alleen door zijn weggekopte corners en slimme duwtjes wanneer ze nodig waren, maar bovenal door zijn bijdrage aan beide doelpunten van Ajax. Tagliafico leverde de voorzet die leidde tot de strafschop van Ajax en verstuurde een heerlijke pass op Neres voorafgaand aan de 0-2. In verdedigend opzicht kwam Tagliafico nauwelijks in de problemen; hij was de enige speler die soeverein oogde bij Ajax.

Davy Klaassen: 6,5
De middenvelder deed voortdurend zijn best om het spel van Atalanta te ontregelen. Hij was een stoorzender op het middenveld en was daarmee van waarde voor Ajax. Bovendien deinsde hij er niet voor terug om in te zakken als het nodig was of om juist een aanvallende bijdrage te leveren. Zijn steekpasses misten echter vaak de juiste richting. Met breedtepasses had Klaassen wat meer succes.
.
Dusan Tadic: 5
Tadic, de nummer tien van Ajax op het veld, begon niet goed aan de wedstrijd. Een zwak schot in de vierde minuut bood weinig vertrouwen, maar na een halfuur kantelde de wedstrijd voor Tadic. Hij benutte de penalty, die niet bijster goed was ingeschoten, en was in de fase daarna een betrouwbare pion in de aanvallen van Ajax. Hij kwam in de bal, hield het leer goed bij zich en droeg in het slot van de eerste helft bij aan succesvolle combinaties. Zijn opleving was echter van korte duur. Tadic' tweede helft was, net als voor Ajax als geheel, echter teleurstellend. Tadic liep te lang met de bal, leverde ballen in en ging vaak overdreven naar het gras. Over de gehele wedstrijd leed geen enkele Ajacied vaker balverlies: 22 keer.

Ryan Gravenberch: 7
De middenvelder van Ajax liet zijn man soms te makkelijk lopen, waardoor er ruimte ontstond voor Atalanta. Als hij in balbezit was, kenden zijn voortzettingen in de eerste helft wisselend succes. Zo draaide hij na een halfuur onder druk van een tegenstander fraai weg, maar haalde hij een minuut later eigenhandig de angel uit een aanval via een slordige breedtepass. In het tweede bedrijf was Gravenberch een belangrijke kracht bij Ajax. Hij was sterk in de duels op het middenveld en zorgde voor dreiging aan de zijkanten.

Antony: 6
De vernederende panna die Antony uitdeelde aan Hans Hateboer was ongetwijfeld het meest opvallende moment uit de wedstrijd van de Braziliaan. Maar het was zeker niet de enige keer dat Antony zijn fraaie voetenwerk tentoonspreidde in de eerste helft. Door goed weg te kappen bij een tegenstander zorgde hij na enkele minuten voor de eerste doelpoging van Ajax; een andere keer nam hij de bal op fraaie wijze mee met de hak. Zeker niet alles wat Antony deed lukte. In de tweede helft was hij vaak minder succesvol. Van de basisspelers had hij de laagste passzuiverheid (63,2 procent), al won hij wel al zijn acht duels. Het optreden van Antony eindigde in mineur, doordat hij per brancard werd afgevoerd.

OMG!!! Deze actie van Antony... ??

Geplaatst door voetbalzone op Dinsdag 27 oktober 2020

Lassina Traoré: 7
De aanvaller die zaterdag tegen VVV-Venlo vijf keer scoorde en drie assists leverde kreeg verrassenderwijs opnieuw een basisplaats. In de eerste helft was Traoré de grote ster bij Ajax. Hij was erg actief in de punt van de voorhoede, stoorde in de opbouw van Atalanta, trok uit de voorste linie om bij te dragen aan de combinaties en creëerde daarmee ook ruimte voor zijn ploeggenoten. Hoogtepunten waren uiteraard het verdienen van de strafschop en zijn doelpunt in de eerste helft, nadat hij goed voor zijn man kwam en reageerde op het grabbelwerk van keeper Marco Sportiello. Na de rust kwam Traoré minder in het spel voor, maar bereidde hij met een slimme hakbal wel een kans van Antony voor.

David Neres: 6
Aan de linkerflank kon Neres over de gehele wedstrijd niet vaak voor dreiging zorgen, maar de aanvaller leverde wel de voorzet waar de 0-2 van Traoré uit voortkwam. In de slotfase van de eerste helft, toen Ajax de wedstrijd domineerde, leverde de aanvaller een goede bijdrage een het combinatievoetbal van de ploeg. Maar verder was hij weinig te bekennen. Neres had relatief weinig balcontacten. Als hij de bal had, liep zich meermaals stuk rond de achterlijn.

Ben je het (grotendeels) eens met onze cijfers?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Tadic, Blind en Schuurs heel slecht vandaag. Traore en Antony de beste op het veld de rest was middelmatig.

27 oktober 2020 om 23:13

Echt jammer dat Schuurs de hele tijd op een potentiële topper lijkt en zich vervolgens op dezelfde manier buitenspel laat zetten door Mane en Zapata.

27 oktober 2020 om 23:16

Laten we ook niet vergeten, Gravenberch kan miss aardig gespeeld hebben, maar hij verliest olie-dom die bal op de zestien van Atalanta waar de counter uitkomt... dan kan je nog zo leuk voetballen, maar dat zijn de momenten waar het om gaat. Naar mijn mening heeft hij die nog te vaak

27 oktober 2020 om 23:16

Traore heeft niks verkeerd gedaan. Goede aannames, goed aanspeelpunt, gescoord, kansen gecreëerd. Vond dat hij wel een hoger cijfer verdiend. Een 8 of zelfs een 9

27 oktober 2020 om 23:18

@TomMulder zeker, maar dat ventje is net 18. Toen mocht iemand als Frenkie de Jong nog niet eens denken aan Ajax 1. Vind het vooral razendknap wat die jongen bij vlagen laat zien op deze leeftijd. Alleen dan vind ik het aan Ten Hag om die kerel een keer te wisselen voor bv Martinez als je duidelijk ziet dat zijn tank leeg begint te raken.

27 oktober 2020 om 23:44

Goed gezien, hij verloor de bal en sprint half terug ipv vol erop. Hij is nog jong dus dat gaat hij zeker verbeteren

27 oktober 2020 om 23:46

Hij verliest de bal op de zestien van de tegenstander, dat moet toch gewoon kunnen? Als het nu op eigen helft was of op middellijn zonder rugdekking. Als je overal alleen risicoloos mag spelen dan wordt het wel erg saai. Gravenberch speelde gewoon uitstekend. Ik heb erg genoten van de wedstrijd en van de jonge spelers van Ajax

28 oktober 2020 om 02:12

Schuurs begint een beetje de nieuwe Veltman te worden. dan denk je hij speelt een redelijke partij en dan leidt hij uit het niks weer een onnodige tegengoal in

28 oktober 2020 om 07:57

Vind je mooi of niet? Heb je weer iemand in te bashen! Je zou maar zo’n Veltman obsessie hebben dat zelfs nadat hij weg is, je het nog over hem moet hebben....

28 oktober 2020 om 08:22

@japie, Schuurs moet je dit seizoen de kans geven. Een tussenjaar en een betere optie staat er toch niet klaar

28 oktober 2020 om 08:34

Schuurs komt net kijken en zit nog heel veel rek in. Komt wel goed met die gast.

28 oktober 2020 om 12:08

@Japie, daar moet jij dan wel heel blij van worden! Kan je bij elke wedstrijd van Ajax weer afgeven op een en dezelfde persoon... Schuurs is nog jong en het is zijn eerste jaar als basisspeler. Het is heel jammer dat hij belangrijke fouten maakt soms, maar hij heeft veel potentie. Ik heb wel vertrouwen in hem.

28 oktober 2020 om 12:23

@Feelingood ik zie gewoon een opvallende vergelijkbare eigenschap maar jij mag dat bashen niemen. Het kenmerk van Veltman zijn toch de Veltmannetjes? Dat weet iedereen en we zien nu bij Schuurs dat patroon ook een beetje terug

28 oktober 2020 om 12:24

@Ikbengoed83 ik schrijf Schuurs ook zeker niet af hoor want jij is nog jong. Die momentjes moeten er alleen wel uit want in de CL kan dat je overwintering kosten

28 oktober 2020 om 12:27

@kyle66 helemaal niet want ik vind Schuurs gewoon een groot talent. Die fouten moeten er wel uit maar hij is nog vrij onervaren dus dat kan nog uit zijn spel verdwijnen. Ik snap ook dat zogenaamde afgeven op spelers niet hoe jij het dan noemt. Een cruciale fout is een cruciale fout en waarom zou je die dan niet mogen benoemen?

28 oktober 2020 om 12:49

@japie, wat je vast moet kunnen begrijpen is dat het vooral de toonzetting bij het benoemen van de fouten is waar mensen over vallen en daarnaast het selectief benoemen van fouten. Schuurs maakt fouten, maar zijn veel meer spelers die fouten maken. Voornamelijk/steeds dezelfde speler uitlichten geeft anderen het gevoel dat men selectief kijkt.

28 oktober 2020 om 13:19

@japie, jij ziet een opvallende vergelijkebare eigenschap met Veltman of met jonge voetballers. Kom op zeg Jij blijft maar zwart/wit denken. Een speler maakt fouten en dat doet echt iedere speler. Wordt die speler er beter van, tegen wie maakt je die fouten. Kolere tegen Mane en Zapata dan maak je fouten tegen top aanvallers en dan ga jij ze vergelijken met een andere speler. Bijzonder hoe mensen denken. Zou mooi zijn als het hele elftal geen enkele fout zou maken, dan mag je niet eens meer meedoen in de super league.

28 oktober 2020 om 13:49

En op de achterlijn slap verdedigd/niet verdedigd. Op exact dezelfde wijze als Semedo in de wedstrijd Bayern - Barca liet hij zich passeren of de bal voorgeven.
Blind. Hoe kan je met jouw snelheid stappen. dicht tegen de man valt 2-2-nooit

28 oktober 2020 om 13:58

Welke tegengoal heeft hij ingeleid dan?

28 oktober 2020 om 15:16

@sanmarcos ik ben het daar niet mee eens. de ene speler maakt gewoon vaker fouten dan de andere dus die zal dan ook vaak iets negatiever in de aandacht staan. een spits die elke twee wedstrijden een bal huizenhoog de tribune inschiet bij een open kans zal meer kritiek krijgen dan een spits die 1 keer in de 7 wedstrijden hetzelfde gebeurd

28 oktober 2020 om 15:18

@thamike elke speler maakt idd fouten maar de ene speler maakt vaker fouten dan de andere speler en dat is juist mijn hele punt. er is een verschil of je 1 keer in de 2 wedstrijden een grote fout maakt of bv 1 keer in de 7 wedstrijden

28 oktober 2020 om 23:04

Ik hoop het, maar heb er veel minder vertrouwen in. Fysiek heeft hij alles, sterk lichaam, snel en redelijk bewegelijk. De dingen waar hij echter niet goed in is zijn lastiger aan te leren. Hij leest het spel bijzonder slecht, maakt oliedomme keuzes en kiest vrijwel altijd verkeerd positie. Daarnaast lijkt het soms wel een dwaas als hij opeens op stoomt naar de 16 van de tegenstander. Vooral als hij daar balverlies lijdt lijkt hij een eeuwigheid nodig te hebben tot het besef komt dat hij terug moet en verdediger is.
Hopelijk dat zijn gebrek aan (voetbal)intelligentie en inzicht hem niet teveel in de weg staan om toch een mooie loopbaan te hebben.

27 oktober 2020 om 23:20

Schuurt toont andermaal aan dit niveau gewoon totaal niet aan te kunnen. Liet in de eerste helft al een paar keer zijn man lopen en bij de eerste goal zijn man kwijt.

28 oktober 2020 om 00:42

Wat heeft Antony precies zo geweldig gedaan dan behalve die panna?

28 oktober 2020 om 09:46

Genoeg maar daar moet je de hele wedstrijd voor hebben gezien. maar inderdaad hij kan nog beter!

28 oktober 2020 om 05:49

Onana een 6.5 dat is echt lachwekkend? Die 2 goals waren onhoudbaar en hij pakt zoveel klem dat Ajax god dankbaar moet zijn dat ze deze man op doel hebben! Minimaal een 7.5 zou ik zeggen

28 oktober 2020 om 07:39

Vooral Tadic brengt veel te weinig als aanvoerder. Misschien moet hij eens wat minder in het krachthonk trainen, maar wat meer op souplesse.

28 oktober 2020 om 12:36

Schuurs was slecht, maar die Zapata is echt een beest en dat is echt geen schande. Er zijn maar heel weinig verdedigers die 90 min lang Zapata 1-op-1 in bedwang kunnen houden en zulke situaties kan je beter vermijden.

Zapata was hun gevaarlijkste man en die had je gewoon dubbele dekking moeten geven. Zet bijvoorbeeld Alvarez erop en gebruik je cv's als rugdekking. Antony krijgt ook gewoon dubbele dekking van Atalanta.

Ik zou de cijfers van Tadic en Neres omdraaien, Tadic was bij vlagen heel goed, zeker in de eerste helft. Neres heeft overigens alweer niks laten zien.

27 oktober 2020 om 23:13

Alweer? Was tegen Liverpool de beste man op het veld.

27 oktober 2020 om 23:24

Tegen Liverpool goed. Vanavond niet best en kostte Ajax het tweede doelpunt.

27 oktober 2020 om 23:14

Tadic was gewoon slecht, in de tweede helft sprong de bal alleen maar van zijn voet en creëerde hij weinig.

27 oktober 2020 om 23:19

Weer? Was tegen Liverpool de beste.

27 oktober 2020 om 23:44

Tadic bij vlagen goed? Die man is zo traag als dikke stront. En dan heb ik het over zowel zijn sprintsnelheid als zijn handelingssnelheid. Elke keer wachtte hij te lang en verloor hij de bal. Keer op keer. Ik heb me echt groen en geel geërgerd aan tadic. Zonde dat er niet een normale 10 op de bank zat voor hem. Noa Lang was echt top geweest als vervanger nu.

27 oktober 2020 om 23:50

Ik denk dat Noa Lang echt helemaal gesloopt zou worden door Romero in deze wedstrijd. Tadic hielt juist zoveel ballen vast zodat andere konden bijsluiten. Hij gebruikte z'n lichaam continue sterk in de duels tegen Romero

28 oktober 2020 om 09:26

Ja ik denk ook dat het ajax' spel ten goede zou komen als we een 10 hadden gehad die niet die duels zou opzoeken met Romero. Doordat Tadic alles in de voet wilde en duels wilde aangaan, kwam ajax juist in de duels en ging ajax lange ballen spelen. hadden moeten blijven combineren i.p.v. deze ongein.

28 oktober 2020 om 01:12

Weer niet hoor, maar volgens mij gaf Neres de assist op de 2-0?

Beetje vreemde cijfers. Gravenbergh krijgt een 7 maar verliest één keer dom de bal waar een doelpunt uitkomt en gaat bij het tweede doelpunt het duel niet aan op het middenveld. Voor de rest speelde schuurs niet eens zo'n slechte wedstrijd, maar is het hetzelfde als veel Europese wedstrijden. Hij is z'n man 1 a 2 keer per wedstrijd kwijt en dat wordt meteen afgestraft, dat gebeurt in de eredivisie helaas niet, want dan zou hij veel sneller leren. Daarnaast speelde Tadic gewoon een hele goede wedstrijd, zeker vanuit zijn rol. Was continue aan het sleuren en strijden. Gebruikte z'n lichaam ook goed waardoor andere spelers konden aansluiten

27 oktober 2020 om 23:20

Hoe kan gravenberch een 7 krijgen??? Ik snap het niet. Wat deed hij goed vandaag? Helemaal niets

27 oktober 2020 om 23:25

Niets goed is ook overdreven, maar een 7 is ook te hoog. Wat we niet moeten vergeten dat heel veel spelers in situaties komen en op een niveau spelen in Europa wat ze in de eredivisie, jammer genoeg, niet tegen komen. Daardoor worden kleine foutjes in Europa direct afgestraft. Als dit in de eredivisie ook zo zou zijn zouden ze veel sneller leren. Je moet het ook zien als een leerschool, hoe moeilijk dat ook is, maar dat is wel gewoon de positie van Nederlandse clubs in de champions League

27 oktober 2020 om 23:50

Als je bij de opbouw niet aanspeelbaar bent, makkelijk balverlies lijdt en verdedigend je taken niet goed uitvoert doe je niets goeds in mijn ogen. Ik heb gravenberch misschien langs twee of drie keer langs een speler zien dribbelen en zn balletjes breed zien aankomen, maar voor de rest niets goeds zien doen. Neres trouwens ook niet, los van de assist. Tadic zie ik op het middenveld veel te hoog staan, niet goed de gaten vullen en creërt aanvallend te weinig.

28 oktober 2020 om 10:11

Dan heb je de 2e helft niet gekeken denk ik. Gravenberch speelde gewoon een goede 2e helft.

27 oktober 2020 om 23:41

Tadic een goede wedstrijd?? Welke wedstrijd heb jij gekeken? Kerel heeft echt niks fatsoenlijke gedaan deze wedstrijd. Enige goede bal die hij heeft geraakt was de penalty.

27 oktober 2020 om 23:47

Wat voor verwachtingen had jij van Tadic in deze wedstrijd? Vanuit zijn positie vandaag was zijn taak toch vooral de bal vasthouden zodat andere konden aansluiten en eromheen konden bewegen. Dat deed hij toch gewoon heel goed. Hij was balvast, liet mensen aansluiten en speelde vervolgens vaak goed door

28 oktober 2020 om 08:15

En hoe kan hier staan dat die penalty niet goed ingeschoten is?? Ik vond hem juist zeer goed genomen, en ook bewust zo ingeschoten. De bal is in 99% van de gevallen buiten het bereik van de keeper door de hoogte en juist het feit dat ie niet in de hoek is. Ik vond de penalty tamelijk briljant.

28 oktober 2020 om 10:12

Hoe rijm je balvast met 22 keer balverlies dan??

28 oktober 2020 om 13:43

Waar zie je dat staan? Ik zeg juist dat de penalty wel het enige goede is.

28 oktober 2020 om 07:54

Ik vind dat je Gravenbergh die goal niet kan aanrakenen. Ja hij maakt een fout maar dan moet een ander dat corrigeren. Er was nog genoeg meters om dat te doen. Desnoods pakt een Klaiber maar een kaart. Alles om de counter eruit te halen zou ik denken.

28 oktober 2020 om 10:09

Tadic een goede wedstrijd?? Dat slaat echt nergens op. 22 (!!!) keer balverlies. Dan kun je toch niet met droge ogen beweren dat hij een goede wedstrijd speelde? Hij vertraagde juist enorm en liep veel te veel met de bal. Hij kon het op 10 helemaal niet belopen en was na Schuurs de slechtste Ajacied.

28 oktober 2020 om 10:44

Schuurs liet zijn man wel vaker lopen dan enkel bij doelpunten hoor. Alleen soms kwam het niet tot een voorzet, maar als elke keer als hij z'n man gister liet lopen dan had atalanta wel een doelpuntje of 5 a 6 gemaakt.

Gravenberch samen met Schuurs en Mazraoui de slechtste van het veld geef je en 7? Gravenberch zorgde persoonlijk voor de 1-2 omdat hij het niet nodig vond mee te lopen met z’n man. Eerste helft ook veel balverlies geleden, laatste 20 minuten dan weer wel sterk, maar hij had voor de 2-2 allang al gewisseld moeten worden voor Martinez. Schuurs een 5 is ook echt onzin, verdient het absoluut niet om in de CL te spelen, Getafe, Az, Liverpool, Atalanta allemaal topwedstrijden waarin hij heeft gefaald

27 oktober 2020 om 23:16

Huh? Ik vond die 3 juist één van de beteren vandaag. Geinig hoe iedereen daar dan toch anders naar kijkt, haha.

27 oktober 2020 om 23:18

Schuurs en Mazraoui ja? Gravenberch kan ik nog inkomen dat als je neutraal kijkt je hem wel goed kon vinden, maar als fan van de club word je echt he-me-maal gek als iemand het gewoon vertikt mee te verdedigen

27 oktober 2020 om 23:23

Vertikt mee te verdedigen? Vorig seizoen misschien ja. De Gravenberch van dit seizoen maakt zoveel vuile meters... tegen Liverpool was dat erg duidelijk, en deze wedstrijd weer. Die jongen is een pareltje.

Schuurs gewoon weer super goed. Kijk maar gewoon een keer op je gemak de wedstrijd terug, met name de 1-2. Schuurs vangt nu de fout van Blind en Nico, waar je weer niks over hoort terwijl die beide geen man pakken..

27 oktober 2020 om 23:23

Schuurs stond ook niet tegen een of andere koekenbakker ofzo he? En ik ben totaal geen fan van Mazraoui maar ik vond hem vandaag best goed. Kan ook aan mijn verwachtingspatroon liggen natuurlijk.

27 oktober 2020 om 23:53

Als fan van een club die zulke goede jonge talenten opleidt zit je juist te genieten van Gravenberch. Mooie stijlvolle voetballer die steeds de oplossing naar voren zoekt. Daarvoor ben ik 40 jaar geleden Ajax supporter geworden. Niet om ze af te zeiken

28 oktober 2020 om 07:56

Je verwachtingspatroon ligt gewoon te hoog. Jij hebt waanbeelden en denkt dat Ajax van het niveau Man City, Bayern is. Tja dan kun je soms flink teleurgesteld worden in Ajax ja!

28 oktober 2020 om 08:37

Dat komt omdat dat verwachtingspatroon gestoeld is op de afgelopen cl edities waar goed gespeeld werd. Tevens wil de media doen overkomen dat ajax beter dan liverpool en atalanta was terwijl gisteren zichtbaar was dat dit helemaal niet zo was. Toch blijft men zeggen dat ze beter waren terwijl een 2:2 eindstand volledig terecht was.

28 oktober 2020 om 00:25

Ten Hag zorgde voor de 1-2 door met 6 man de aanval te gaan zoeken met een 0-2 voorsprong. Kan me de laatste keer Ajax CL met 2-0 voor nog wel herinneren, toen gebeurde ongeveer precies hetzelfde. De treurnis van het nederlands voetbal, leren we hier dan ook nooit van??

28 oktober 2020 om 12:39

Wat hadden ze dan moeten doen? Verdedigen zit ook niet zo in het aard van het beestje

28 oktober 2020 om 14:09

klopt, het zit m ook in de aard, daar gaat het mis. Op deze manier blijven aanvallen is hartstikke mooi enzo, maar wat hou je er aan over?

27 oktober 2020 om 23:22

Schuurs heeft te veel momenten dat hij de speler totaal kwijt is. Hij heeft veel om een goede verdediger te worden, maar dat moet er echt uit

27 oktober 2020 om 23:37

Ik vind Jurrien Timber beter dan Schuurs. Enige nadeel van Timber is dat hij 1.80 is net als Blind en ook weinig ervaring heeft, maar Schuurs wint ook geen duels van zulke grote spitsen.

27 oktober 2020 om 23:38

Had de Ligt (die toen inderdaad nog jonger was) in zijn beginperiode ook vaak genoeg. Ik zou 'm nog niet afschrijven. Doen jullie dat wel, stuur hem dan maar naar Feyenoord.

27 oktober 2020 om 23:40

Timber vind ik ook beter, ik ben ook absoluut geen fan van Veltman, maar man wat vind ik het jammer dat hij er niet meer is. Schuurs wint toch geen kopduels dus dat ga je sowieso niet missen met Timber.

28 oktober 2020 om 00:27

De Ligt stond er gewoon vanaf moment 1. Hij had wel eens een schoonheidsfoutje, maar 9 van de 10 keer won hij zijn duels overtuigend. Schuurs wint 5 van zijn 10 duels en vaak niet vol overtuiging. Het is zeker geen slechte speler, maar zeker nog geen topper.

28 oktober 2020 om 08:11

@zwollywood038; nu loop je gewoon uit je nek te lullen, want buiten een wedstrijd van Oranje kan ik me geen enkele wedstrijd herinneren waarbij ik vond dat De Ligt slecht was. Schuurs is dat elke keer in topwedstrijd. Daarbij was Matthijs gewoon een kind toen die al er in stond. Totaal niet vergelijkbaar haha. Schuurs ken er gewoon niks van op dit niveau. Dat is nu wel extreem duidelijk.

Antony was de beste van Ajax, met name eerste helft. Tadic niet goed, traore veel balverlies en centrale duo zag r niet goed uit bij de twee goals

27 oktober 2020 om 23:17

Jammer dat Ten Hag Antony weer op links zette, die gast is zo gevaarlijk op rechts. Snapte dat ook echt niet, aangezien het net lekker ging lopen

27 oktober 2020 om 23:19

Neres speelde heerlijk op rechts tegen Liverpool, dus ja, je kan er maar een neerzetten.

27 oktober 2020 om 23:21

Als je ergerde aan balverlies van traore, dan kan je anthony ook niet goed vinden. Wat heeft dor man veel onnauwekeurige passes gegeven. Dribbelend leuk hoor, maar 4 a 5 keer veel te zachte.pass waaruit counter kwam.

27 oktober 2020 om 23:54

Antony heeft tenminste 4 schoten op doel gehad en bracht snelheid in de spel van het team. Traore verloor veel duels als de bal lang ging en passte (in de eerste helft) niet goed. Bij de goal had ie natuurlijk wat geluk

27 oktober 2020 om 23:24

Traore veel balverlies? Totaal niet, krijgt de bal altijd aangespeeld met de man in zijn rug, niet gek dat hij dat niet iedere keer wint. Vond juist dat hij het vaak heel sterk deed.

27 oktober 2020 om 23:53

Tweede helft ging dat beter. Maar ik zou voor de grap de eerste helft even terugkijken als ik jou was, het was van slechte aannames tot duels verliezen. Goed dat ie scoort en bij de penalty betrokken is overigens

Gravenberch een 7 aan de bal en zonder bal een 4. Dus eindcijfer zou een 5,5 moeten zijn. Maar wat mij betreft heeft Ten Hag gefaald. Je had allang Martinez moeten brengen. Dan had je meer defensieve zekerheid op je middenveld. Nu ontstond er telkens een gapend gat en typerend voor de 2-2, die Gravenberch hoogstpersoonlijk zelf inleidde. Jammer, maar in de CL mag je een 0-2 voorsprong nooit weggeven. Beetje Deja Vu aan Tottenham thuis. Die Ten Hag kan niet schakelen imo. Het is een kunst dat je kan schakelen met je team naar een ander systeem. Hij blijft maar alleen de poppetjes veranderen en dan hetzelfde systeem willen blijven hanteren.

27 oktober 2020 om 23:22

Zonder bal een 4 is nog hoog. Noem eens 1 duel dat hij gewonnen heeft ... voegt gewoon verdedigend 0,0 toe

27 oktober 2020 om 23:25

Ja ik was inderdaad nog optimistisch. Conditie moet omhoog. Als je bij Ajax als 6 of 8 speelt moet je meters kunnen overbruggen. In de Eredivisie kom je ermee weg internationaal niet. Maar het is toch belachelijk dat wij het allemaal zien en Ten Hag niet? Hij kletst altijd over defensieve zekerheid inbouwen met een Alvarez of Martinez, nu je dat daadwerkelijk moet toepassen laat je Gravenberch de 90 minuten volmaken? Had dan desnoods Ekkelenkamp ingebracht. In ieder geval vers bloed. We missen trouwens echt een sloper naast Blind. Schuurs is fifty fifty met teveel slippertjes tussendoor.

27 oktober 2020 om 23:36

Helemaal mee eens! Had martinez vlak na rust gebracht voor Gravenberch. Ik denk dat schuurs nu de voorkeur krijgt en ben daar persoonlijk wel voorstander van. Geef hem de tijd en de kans... het kan fout aflopen, maar noem eens 1 verdediger die Ajax kan halen en waar je zeker van bent dat die er staat... zie wober, zie magallan, zie alvarez

27 oktober 2020 om 23:52

Martinez inderdaad na rust of in ieder geval meteen na de 1-2. Bij gebrek aan beter Schuurs maar ik zou in de winter of zomer echt weer gaan scouten ergens. Jammer dat we Botman achteraf weg hebben gedaan zo easy. Dat is wel een echte sloopkogel. Wober vind ik niet in het rijtje Magallan en Alvarez horen eerlijk gezegd. Dat was gewoon een goeie..

28 oktober 2020 om 01:32

Eens Martinez bewees zich zonder wedstrijdritme en vertrouwen tegen Liverpool en Wober was ook goed geweest.

28 oktober 2020 om 08:13

Wober deed bijvoorbeeld tegen het grote Bayern in 2018 gewoon erg goed hoor haha. Dan had Perr alweer een paar fouten gemaakt geloof me. En Alvarez heeft niet eens de kans gehad als CV. Dus ik vind hem niet meetellen.

Zo aan de cijfers te zien speelden ze gelijk tegen FC Dodrecht. Hallo Atlanta ie een hele goede ploeg. Cijfer zijn veels te laag over de bijna alle spelers.

27 oktober 2020 om 23:20

Zeker waar! Mensen beoordelen de spelers hetzelfde zoals tegen een VVV bijvoorbeeld. Maar die realiseren zich niet dat de tegenstanders gewoon van een hoog niveau en het daardoor ook gewoon zoveel moeilijker is om alles "foutloos" te doen, voor zover dat überhaupt mogelijk is

Bah, wat een negativiteit weer van vz. Het was niet allemaal oogstrelend, maar zo slecht als in dit stuk geschreven was het nou ook weer niet

27 oktober 2020 om 23:28

En dan tagliafico een 7.5 geven ...vond hem niet meer dan een 6je vandaag

Klaassen was voor mij de beste man op t veld. Bijna alles wat ie doet is simpel en heel goed. Als iedereen zoals hem speelt wordt deze avond een stuk makkelijker.

27 oktober 2020 om 23:19

Sluit ik me helemaal bij aan, naast dat hij het simpel hield onderschepte hij ook heel veel ballen en loopt hij altijd met zijn man mee of pak hij een speler op!!!

27 oktober 2020 om 23:27

Ik heb hem nergens indruk zien maken, speelde direct en naar wat hij kan maar weinig doortastend, aanvallend en verdedigend niets op cruciale momenten gebracht. Is er na zijn buitenlands avontuur niet beter op geworden. Ik verwachtte er meer van tot nu toe in ieder geval

27 oktober 2020 om 23:34

Wat had je Klaassen dan willen zien doen? De bal van z'n eigen lijn afhalen, vervolgens het hele veld over slalommen en de bal er aan de andere kant inschieten? Klaassen speelde toch juist heel goed vanuit z'n rol, haalde er veel aanvallen uit, speelde de bal naar de goede kleur (en vaak naar voren) en bepaald vaak het tempo in het team. Das toch gewoon precies waarom hij gehaald is

28 oktober 2020 om 00:10

Klaassen staat controlerend hé. De naam zegt het al. Alles wat ie deed is in dienst van het team. Overal zat ie tussen. Gelijk na verovering de bal weer naar de juist kleur. Ik had Tadic eraf gehaald zien worden en Martinez erbij. Klaassen dan naar 10.

28 oktober 2020 om 00:15

Helemaal mee eens, en dan ook nog veel intercepties door positioneel vooruit te denken. Met afstand de beste Ajax-speler vanavond.

28 oktober 2020 om 12:47

Ik vond dat Klaassen gisteren zijn minste wedstrijd speelde. Waar hij de vorige wedstrijden (in mijn ogen) de echte leider op het middenveld was vielen er deze keer hele grote gaten op het middenveld. Ik besef wel dat je met Gravenberch en Tadic wel 2 middenvelders naast je hebt waar je aanvallend meer aan hebt dan verdedigend.

Schuurs was slecht, Antony was juist een van de betere. Al met al trouwens wel gewoon te weinig. Het is duidelijk dat deze ploeg dit jaar wat tekort komt. Een beter Ajax had Liverpool en Atalanta meer pijn gedaan, maar we komen tot nu toe tekort. We zijn nog niet goed genoeg. Met dit elftal overwinteren zit er nog in, maar we moeten echt een stap zetten.

Met Nico ben ik het eens en Tadic ook, Troare was nuttig, maar verloor elke bal van Onana naar voren en speelde soms gewoon lomp. Antony vond ik een 6.5 or 7 en Mazraoui vond ik een 5 hij speelde echt niet goed vandaag. Blind heeft degelijk gespeeld en loste een aantal keer problemen op die Schuurs had gecreeerd dus een 7.

27 oktober 2020 om 23:33

Ik vind juist dat Schuurs problemen van Blind op liep te lossen. Daarnaast was de rolverdeling volgens mij ook meer dat Schuurs in de duels zou komen met Blind er achter. Dan is het logisch dat Blind zo nu en dan een bal oppikt die er bij Schuurs langsglipt in of na een duel. Volgens mij hadden ze positioneel beter gestaan als ze zonedekking zouden doen. Nu moest Schuurs bijvoorbeeld duels aangaan in de zone van Blind. Dan sta je direct al niet meer lekker.

Mazraoui een 6 en Gravenberch een 7? Die waren vooral mazraoui met afstand de slechtste! Neres volgt... schuurs het laagste cijfer is te makkelijk! Onana 7, maz 4 schuurs 5,5 blind 6 Nico 7 Klaassen 6 Gravenberch 4,5 tadic 6 Neres 4,5 traore 6,5 Antony 6 in mijn ogen

Ondanks alle andere meningen hier, vind ik het juist onbegrijpelijk dat Schuurs het slechtste cijfer krijgt. Die jongen krijgt alweer de moeilijkste tegenstander tegenover zich, houdt zich 9 van de 10 momenten staande. En de momenten waar het erom gaat, gaat het fout doordat anderen het niet goed doen. Schuurs had bij de 1-2 2 man, doordat Blind geen man had en buiten Zapata stond en Tagliafico zijn man liet lopen. Dit wordt dan weer niet gezien?

27 oktober 2020 om 23:36

Joh, een verdediger staat er juist om de fouten van anderen te corrigeren... Wij hebben niet genoeg aan een verdediger die in 10% van de gevallen iets niet goed genoeg doet. Je geeft dan elke wedstrijd zo'n 2 grote kansen weg en in de Champions League is dat dodelijk. Hij speelde alsof Atalanta VVV was, zo jeugdig en aanvallend...

27 oktober 2020 om 23:40

Nee, we hebben ervaren verdedigers om fouten op te vangen van de jonkies die enorm kunnen groeien van goede wedstrijden. We hebben niks aan fans die het jonkie de grond in boren, omdat hij een fout van de ervaren Blind en Tagliafico niet op kan vangen!

27 oktober 2020 om 23:44

We hebben ook niets aan jonkies die zelf verzaken.... Je bent goed genoeg of niet. Sanchez en De Ligt stonden er op een vergelijkbare leeftijd wel.

27 oktober 2020 om 23:45

Kan je me naast het moment dat Zapata langs Schuurs snelde op de achterlijn nog een moment geven dat Schuurs verzaakte dan? Ik heb hem namelijk niet gezien dat moment.

28 oktober 2020 om 08:22

@De Toekomst; met je eens! Ik snap niet hoe mensen Schuurs nog steeds kunnen verdedigen van 'geef die jongen nou een kans net als De Ligt'. Nu speelde Schuurs bagger, maar tegen Liverpool speelde hij best goed ben ik eerlijk in. Maar wat heb je nou aan iemand die 90% top speelt tegen Liverpool en dan vervolgens in het resterende 2 grove fouten maakt. Zometeen zeggen we nog: ohhh nou ik vond keeper X van Ajax goed spelen hoor, maar die 2 blunders kan gebeuren. Zeggen we toch ook niet? Maar gelukkig dat jij het wel ziet.

28 oktober 2020 om 08:18

Oh dus als Schuurs tegen Johnny van Beukering staat mag die geen fout maken, maar tegen Ronaldo mag het wel omdat ie zo goed is? Even serieus, heb je wel gekeken hoe Schuurs als een lieverd er in komt? Heb je wel gezien hoe makkelijk Schuurs het bos in wordt gestuurd of nog beter: heb je wel gezien hoe makkelijk Schuurs het kaas van zijn brood laat eten? Dat kan toch niet, 18 of 30... dat kan gewoon niet. Vanaf moment 1 zie ik meer kansen in Alvarez dan in Schuurs als CV, Martinez mag van mij ook al vind ik hem ook een hele goede CVM. Schuurs moet leren wat schoppen is en moet denk ik een paar keer in de spiegel kijken hoe die moet kijken als een getergde bokser.

Schuurs jammer genoeg tegenvallend, klaassen zou hier meer leiding op het middenveld moeten nemen of meer verdedigend moeten dichtlopen maar was nu onzichtbaar. Probleem van ajax is nu vooral iets te fragiele verdediging tov 2 jaar geleden nu ook kudus is weggevallen en de verminderde scherpte voorin, in de CL vooral. Na 2 wedstrijden nog geen nette goal gezien van Ajax

28 oktober 2020 om 00:13

Sorry maar wat heb je zitten kijken. Elke bal op het middenveld was voor Klaasen. Gravenberch sjokt er achteraan en Klaassen mag alles oplossen. Die gozer heeft echt niks fout gedaan.
Gewoon Martinez naast Klaassen zettten en die Gravenberch zsm wisselen.

Vond Tadic inderdaad heel matig spelen. Handelingstempo was veel te traag en heeft nauwelijks een bal normaal kunnen vasthouden. Traore verraste me echt positief vandaag, bij dat hakje in de 2e helft waaruit er een grote kans van Anthony ontstond kon je echt zien dat het een sterke en slimme spits is. Verder erg jammer van het weggeven van een 0-2 voorsprong. Klaassen, Gravenberch en Schuurs stapte soms echt veel te naïef in waardoor er heel veel ruimte lag voor Atalanta, en dat bij een 0-2 voorsprong..

Ik vond mazraoui ook redelijk spelen. Aanvallend ok. Verdedigend wat minder . Jammer dat hij geel had en daarom werd gewisseld voor klaiber. Klaiber deed het ook prima vond ik. Stond gewoon zijn mannetje. Tadic vond ik opvallend zwak spelen. Deed eigenlijk maar wat.

27 oktober 2020 om 23:31

Mazraoui was verschrikkelijk slecht, soms is het bij hem niet goed in zijn bovenkamertje, alsof hij stoned een wedstrijd speelt zeg. Niet de ruimte in rennen, niet naar voren passen, niet achter je mannetje aan. Kom op man.

Vreemde cijfers... Nico beste man van het veld die toch vrijwel onzichtbaar was. Traoré vond ik erg goed, die heeft alles eruit gehaald. Tadic en Neres in het veldspel toch erg matig. Klaiber goed ingevallen

27 oktober 2020 om 23:38

Klaiber goed ingevallen? Wat heeft hij goed gedaan dan? Hij zakte juist door het ijs..

Gravenberch mag van mij wel een 4, hoe kun je in godsnaam de hele wedstrijd niet meelopen met je tegenstander, voor de rest leuk aan de bal maar elke bal is 50/50 want z'n passing is dramatisch.
Mazraoui was ook bizar slecht waardoor Schuurs telkens 2 man stond te verdedigen.
Blind/traore/tagliafico waren erg goed, Tadic matig en ook de invallende Promes heeft niets kunnen laten zien.
Martinez weer op de bank 90 minuten..onbegrijpelijk..

28 oktober 2020 om 00:16

Helemaal met je eens. Speel gewoon met Klaassen en Martinez op het middenveld, dan hoeft Klaassen ook niet alles goed te maken wat die Gravenberch verprutst.

Helemaal klaar met die Schuurs. Snapte de vorige keer al niet waarom mensen hem goed vonden spelen en zakt nu alweer finaal door de mand. Er zijn trainingspionnen waar Zapata meer moeite mee heeft gehad. Die vent kan gewoon voor geen meter verdedigen: loopt continu verkeerd, dekt niet en durft geen druk te zetten. En dan blijven mensen met dezelfde excuusjes komen: hij is nog jong en onervaren, enz. nou en? Zie geen enkele reden om aan te nemen dat hij veel beter gaat worden. Heeft in ieder geval de afgelopen 1,5 jaar geen enkele progressie geboekt. In elke wedstrijd tegen een fatsoenlijke tegenstander is het een liability en kost ie tegendoelpunten. Het is niet gek dat vorig jaar Veltman vrij snel weer in de basis stond, terwijl die ook wel eens gekke dingen deed. Die haalde gemiddeld gezien in ieder geval een veel hoger niveau dan Schuurs. Naast Blind moet je een degelijke no-nonsense verdediger zetten, die het vuile verdedigende werk opknapt en het opbouwen aan anderen overlaat. Ik ben geen fan van Alvarez op het middenveld maar wil hem graag eens op de plek van Schuurs zien. Zolang je blijft vasthouden aan deze verdediging, zeker met deze aanvallende speelstijl en een middenveld met Gravenberch die verdedigend weinig doet, ga je tegen elke club met een fatsoenlijke aanval punten verspelen. In de Eredivisie kom je daar wel mee weg, in Europa niet. Daarom: Schuurs out!

27 oktober 2020 om 23:32

Met jou als trainer zou er dus geen jeugd doorstromen buiten de exceptionele talenten die er direct staan eens in de 5 jaar. Schuurs heeft zich het eerste seizoen goed kunnen aanpassen aan de eerste divisie, vorig jaar aan de eredivisie en zal dit jaar lessen moeten trekken uit de CL. Volgend jaar zou hij een stuk minder blasé moeten zijn in dit soort wedstrijden. Nu is dit helaas wel nog zo maar hoort bij het leren

27 oktober 2020 om 23:40

Jeugd laten doorstromen betekent niet blind vertrouwen geven en altijd blijven opstellen. In ieder geval niet als je pretendeert mee te willen doen op Europees niveau. De champions league is geen speeltuin waar je het vak van verdedigen nog even kunt leren, maar waar je er moet staan. Schuurs heeft in geen enkel opzicht laten zien er klaar voor te zijn dus dan moet je als serieuze club kijken of er betere opties zijn. In eerste instantie intern (alvarez) en anders op de transfermarkt. Anders kun je net zo goed jong Ajax laten aantreden, kunnen die ook lekker lessen trekken uit de CL en lig je na 4 potten kansloos uit Europa.

28 oktober 2020 om 13:24

Ja Schuurs kwam snelheid te kort tegen Zapata, ik denk trouwens dat 90% van de verdedigers in Europa snelheid tekort komen tegen Zapata. Schuurs is nog te onervaren om dat op te vangen met zich slim positioneren maar om hem te vergelijken met Mathijs de Ligt. Sinds wanneer denken we in Nederland elke jaar een nieuwe de Ligt of Frenkie te kunnen afleveren of te kopen? Wil het niet bagitaliseren maar zijn de verwachtingen dan niet veels te hoog. Wij blijven maar een Nederlandse club die het eigenlijk fantastisch doet na het wegvallen van echt grote talenten als Mathijs, Frenkie, Donnie en Ziyech als beste man. Je speelt uit 2-2 tegen een Atalanta die gewoon een uitermate goede selectie hebben. Dus commentaar is prima, kritisch zijn mag allemaal maar zo overdreven iemand aanpakken zonder te snappen hoe dat werkt is een beetje gek.

Ach die cijfers zijn toch voor iedereen verschillend, 2de helft liep het gewoon voor geen meter. Waar Blind in de eerste 45 minuten wel makkelijk het middenveld in kan spelen en de tweede helft niet dan moet hij terug spelen, ligt dat aan Blind? Gravenberch loopt 4/5 keer zo de as in in de eerste helft, Anthony gaat dan ook zijn man voorbij. Cijfers zoals deze zijn gebaseerd op incidenten, 1 fout en je hebt een onvoldoende, 1 goal is voldoende wat mij betreft te makkelijk.

Tadic speelde weer kapdraai speel de bal telaat wedstrijd ( begint wel echt vervelend om naar te kijken). Schuurs speelde redelijk maar weer op de beslissende momenten de verkeerde keuzes(denk ook niet aan te leren is). Nous weet ze vorm niet vast te houden hoge pieken en diepe dalen momenten. Had gehoopt dat hij kwa voetbal slimheid verder was (hellaas). Ajax heeft zich wel te kort gedaan en 2 punten verloren. Jammer

28 oktober 2020 om 06:26

Schuurs was bar en bar slecht. Als je dat redelijk noemt. Liet zich altijd als een mak schaap voorbijlopen

Ik vind de cijfers weer belachelijk laag, net als vorige week.
Beide keren had er voor Ajax meer in gezeten, maar dit zijn geen wedstrijden tegen VVV maar tegen Europese toppers. Het is een topprestatie om dan zo tegenspel te bieden.
Beide keren een prima opstelling van Ten Hag, dat mag ook wel eens gezegd worden.
Als je ziet wat er ook dit jaar weer vertrokken is bij Ajax is het, in elk geval voor mij, verbazend dat ook dit nieuwe Ajax op CL-niveau weer zo meedraait.
En dat geldt in feite voor het hele team ! Want voetbal is een Teamsport. Winnen en verliezen doe je samen. Overigens een geweldige wedstrijd door de aanvallende instelling van beide teams. Daardoor ging er ook aan beide kanten veel mis. Maar voor het tv-publiek in elk geval een spektakel. Goed ook dat Ajax na die 2-0 de derde probeerde te maken. Dat had kunnen lukken en dan was de winst wèl binnen geweest. Dan maar bij Liverpool....

28 oktober 2020 om 06:25

Prima opstelling ja maar wel weer Antony op links zetten. Eigenwijsheid van ten hag blijft aanwezig

28 oktober 2020 om 06:39

Ben het met je eens dat het gemiddelde iets omhoog zou mogen en dat Ajax niet onverdienstelijk speelde, maar belachelijk laag is dan weer overdreven.
Iedereen een half punt erbij, behalve Tadic, Mazraoui en Gravenberch; dan zit het al wat meer in de richting. Klaassen qua verdedigende inbreng onderschat. Wordt afgerekend op paar keer dat hij steekpass probeert te geven, maar heeft weer veel onderschept/weggewerkt en verder veel aanspeelbaar.
Ben het niet met je eens wat betreft Ten Hag. Hij koos grotendeels de jusite spelers, maar de opstelling was onlogisch en qua ingrijpen faalt hij wederom.
Neres moet je natuurlijk op kant van Hateboer laten spelen. Hij speelde beste CL wedstrijden aan die kant ism Tagliafico. Antony heeft wekenlang een goede vorm bewezen aan de rechterkant maar liep nu enorm te zoeken op links. 2e deel van de 1e helft wisselden ze van kant, wat aanvallend gevaar verdubbelde, maar begin 2e helft had Ten Hag ze toch weer stug naar beginplek gezet.
Verder was Ten Hag met wisselbeleid en omzettingen weer voorspelbaar en te laat.
Bij 2-0 voorsprong had je Gravenberch moeten wisselen en Martinez erbij moeten zetten, om dat gat te vullen wat Ryan vaak liet (en wat ook 1 vd tegengoals opleverde).
Tadic speelde beroerd (veroorzaakte door onnodig balverlies ook tegengoal) en had je prima Ekkelenkamp voor kunnen laten invallen zodat je daar ook weer wat extra frisheid had.
Als Antony dan laatste minuten uitvalt laat je natuurlijk altijd Brobbey debuteren ipv je lievelingetje Labyad, (al had ik Brobbey graag al eerder gezien, bijv. in plaats van Promes)

Ik kan wel leven met de cijfers, Ajax heeft redelijk gespeeld. Het was niet heel goed, maar ook niet heel slecht (op enkele fases na). Vam Tadic schrik ik toch wel dat hij soms echt handelingssnelheid tekort komt. Dit is niet wat je verwacht van je aanvoerder. Schuurs ook niet best vandaag in de verdedigend opzicht. Die Zapata was hem compleet de baas de hele wedstrijd en mag misschien nog wel van geluk spreken dat het maar bij 2 doelpunten bleef van hem. Traore prima overigens, toch fijn om met een echte spits te spelen die ook nog body heeft en een bal kan vssthouden. Tuurlijk ging lang niet alles goed, maar was wel dreigend en was een aanspeelpunt voorin.

Klaiber had gewoon geel moeten pakken bij de uitbraak van Atalanta waar de 2-1 uit kwam.

Gravenberch een 7? Die liep constant mee naar voren te vliegen waardoor het hele middenveld open lag en ze het achterin zwaar kregen.

Natuurlijk had Ajax hier 3 punten moeten halen maar ik snap de kritiek niet zo. Ik als PSV fan heb veel respect hoe Ajax zich in Europa laat zien. Atalanta is gewoon een hele goeie ploeg en die werden bij tijd en wijlen toch echt goed onder druk gezet door Ajax. En ook na de 2-0 bleef Ajax gewoon voetballen. En wanneer Schuurs dat balletje afgeeft op Traoré is het gewoon 0-3 en klaar. Maar goed, 2-2 is op zich een terechte uitslag en ik zie Ajax wel doorstoten naar de 2e ronde.

Zo jammer dat Klaiber de slimmigheid mist om geel te pakken en zo de tweede goal te voorkomen. Dat soort dingen is Sergio Ramos de beste allertijden in. Je kan er een hekel aan hebben maar er is een reden dat hij alles gewonnen heeft wat er te winnen valt. Denk bijvoorbeeld aan de CL finale tegen Atletico toen er een steekbal rond de middenstip werd gegeven en die speler 1 op 1 met de keeper leek te gaan. Boem, ramos haalt hem neer, pakt geel en de aanval is weg en Madrid wint vervolgens de finale. Als Klaiber die gozer gewoon tegen de grond legt komt die steekbal naar Zapata niet en blijft het 1-2, of Ajax dan gewonnen had weet ik niet. Maar het had i.i.g. de kans vergroot.

Het spel van Ajax is wat je er ongeveer van verwacht. Het is niet bijster slecht maar ook niet goed. Maar voor alle voetballiefhebbers die geen kenners zijn: wat kan die Antony ballen. Voor dat soort spelers kijk ik voetbal. Ook al zou zijn acties 2 a 3 keer per wedstrijds lukken.

Leuk al die cijfers . Het lastige os dat Ajax weer een elftal in opbouw is gemeng met jongens die al ervaren zijn. Jonge jongens zoals Gravenberch en Schuurs, Traoré waar men potentie in ziet staan er niet gelijk. Ik vind wel dat ze razendsnel moeten leren van de fouten want de Champignons leage is niet het niveau om lekker rustig te worden opgeleid. Er moet geld verdiend worden door resultaten te boeken. Daarom snap ik niet dat Ten Hag na de voorsprong het elftal zo naïef liet door voetballen.Gravenberch kon het nietmeer belopen en was totaal niet bezig met wat er om hem heen gebeurde. Alleen maar naar voren rennen. Bij de 2e goal van Atalanta stonden ze met 7 man voor de bal. (dodelijk). Dit rekening ik Ten Hag aan. TenHag kan nooit consolideren. Er is geen plan B.Verder vind ok Atalanta een lastige taaie ploeg maar verder niet bijzonder.

Gravenberch en Mazraoui waren toch slecht en toch zo’n hoog cijfer? Ben op zich nog wel blij met het resultaat, redelijk slechte wedstrijd van Ajax omdat veel mensen toch niet in goede doen zijn en toch 2-2 spelen tegen atalanta. Hopen dat de return die er zeer waarschijnlijk om gaat hangen voor plek 2 de spelers wel weer in vorm zijn dan moet je toch echt wel van een Atalanta kunnen winnen.

Iedereen heeft t maar over Schuurs, maar Blind in de CL als cv kan ook echt niet vind ik! Hij stapt altijd op de bal af ipv mee te lopen, iedere wedstrijd zet hij zo 2-3 keer iemand alleen voor de keeper. Had m liever op t middenveld gezien voor de balans en coaching.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren