Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

AZ meldt corona-uitbraak: zes spelers positief getest

Laatste update:

Bij AZ zijn vrijdag negen coronagevallen geconstateerd, zo maakt de club uit Alkmaar bekend. Het gaat om drie werknemers en zes spelers. Het gaat om twee spelers van Jong AZ en vier van de A-selectie. De club laat weten dat het wegens privacy geen namen naar buiten brengt. De wedstrijd van zaterdag tegen VVV-Venlo gaat vooralsnog gewoon door.

Jong AZ kwam vrijdagavond gewoon in actie. Op bezoek bij Jong Ajax gingen de beloften met 3-2 onderuit. Zaterdag neemt de hoofdmacht het om 20.00 uur op eigen veld op tegen VVV. Daar de club geen melding maakt over welke spelers besmet zijn, zal het pas bij het bekendmaken van de wedstrijdselectie duidelijk worden om wie het gaat. Bij tegenstander VVV zijn geen positieve coronatesten gemeld.

AZ meldt dat de wedstrijd tegen VVV gewoon door kan gaan. Komende donderdag staat voor AZ de uitwedstrijd tegen Napoli in de groepsfase van de Europa League op het programma. Volgens het Algemeen Dagblad is het nog de vraag of die wedstrijd door kan gaan. De besmette medewerkers en spelers zijn in quarantaine gegaan.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dat is een fors aantal zeg. Benieuwd of dat gevolgen heeft voor de wedstrijd morgen.

16 oktober 2020 om 21:13

4 spelers van de 1e selectie, lijkt me dat er dan gewoon gespeeld kan worden toch. Al lijkt het me ook vrij logisch als er de komende dagen meer gevallen plaats gaan vinden.

16 oktober 2020 om 21:14

Zal gewoon doorgaan. Vraag me toch af hoe het kan? Ze zitten in een bubbel

16 oktober 2020 om 21:24

Ze zitten helemaal niet in een bubbel op de club, ze gaan gewoon naar huis waar ze hun familie zien, incl kinderen die naar school gaan.

16 oktober 2020 om 21:50

Het is natuurlijk nog even afwachten, maar je weet dat Az veel spelers heeft die een interland hebben gespeeld? Dus als het meerdere spelers die zijn weggegaan, zal de rest het ook nog hebben.

16 oktober 2020 om 22:21

Ik vind dat zo gek he! Ik zie ouders in de supermarkt met mondkapjes op en de kinderen er naast hebben dat niet.. vertel mij niet dat het mondkapje thuis niet af gaat. Dan helpt het toch voor geen meter?

17 oktober 2020 om 04:38

Kinderen zijn volgens mij juist een grote oorzaak van verspreiding. Kijk op kantoren. De eerste mensen die altijd griep krijgen, zijn mensen met kleine kinderen.

16 oktober 2020 om 21:18

Competitie afbreken. Feyenoord naar de cl en psv voorrondes cl.

16 oktober 2020 om 21:21

Haha helaas voor jullie geldt dat pas als de competitie voor 3 kwart is uitgespeeld.

On: hopelijk komen er verder geen positieve meldingen bij. Wens ze een voorspoedig herstel.

16 oktober 2020 om 21:40

Jaa competitie komende 5 jaar afbreken idd, wat een onzin

16 oktober 2020 om 21:26

3-0 verlies voor AZ dan als ze niet gaan spelen.

16 oktober 2020 om 21:34

Ik zou mij drukker maken om donderdag.
Lijkt mij sterk dat ze dan terug zijn.

Die word dan toch afgelast?eerder werden wedstrijden al gecancelled bij minder gevallen toch.

16 oktober 2020 om 21:16

Als AZ dat verzoek doet, zal het vast gebeuren. Ze hebben echter wel een probleem als ze nu al 2 wedstrijden moeten inhalen, daar zit in het speelschema eigenlijk geen ruimte, gezien de poulefase EL. Voor AZ echt een probleem zo’n aflasting.

17 oktober 2020 om 04:39

Zolang je genoeg spelers hebt om te kunnen spelen gast het volgens mij gewoon door.

Wat een seizoen gaat dit worden

16 oktober 2020 om 21:15

Bij AZ, en dus alle Europees spelende clubs, wordt het wel een stuk lastiger om deze wedstrijden in te halen, dat is voor een VVV makkelijker. Die speelkalender’s zijn al overvol. Vind het ook zo vreemd dat we nu al 2 interland periodes achter de rug hebben. Zeker die oefenwedstrijden zijn belachelijk in deze tijd.

17 oktober 2020 om 08:18

Dat is de 'schuld'van de UEFA, die goed geld pakt dankzij de oefenwedstrijden en dit contractueel verplicht is naar de televisie partijen. KNVB heeft in deze weinig te zeggen gezien het bedrag wat ze ervoor ontvangen.

16 oktober 2020 om 23:00

@rasdago ja deze competitie wordt een loterij. Dit zei ik in augustus al eens. Is niet aan te ontkomen. Wordt nog veel erger.

Zaterdag bij de opstelling zijn de namen bekend. Maar ik begrijp het standpunt

16 oktober 2020 om 23:52

Klopt dat het bij een wedstrijd meteen duidelijk wordt maar het is los van een standpunt ook wet en regelgeving tussen werkgever en werknemers.

Huh, jammer zeg. We zullen morgen vanzelf zien aan de spelerslijst wie het zijn. Misschien wel binnen gekomen door de internationals die overal vandaan kwamen

16 oktober 2020 om 23:05

Dat denk ik ook. Daarom ergerde ik me ook aan bijvoorbeeld Masraoui die risico’s neemt om voor oefen interlands naar Marokko ging. Zeer onprofessioneel. Vreemd dat al die onzin oefen interlands gewoon door gaan.de kwalificatie moet doorgaan. Maar ook nationale league, flikker dat er lekker uit.

16 oktober 2020 om 23:27

Joh je loopt in Nederland sneller corona op dan in Marokko

17 oktober 2020 om 04:43

Dat kun je niet zo stellig zeggen. Ligt er helemaal aan wat je doet in het leven, maar op zich kan het zo zijn. Daarom vind ik de discussies met vakanties ook zo'n onzin. De andere landen zijn namelijk over het algmeen niet minder rood.

17 oktober 2020 om 07:57

Nee, maar met een hoop mensen in een vliegtuig gaan zitten is lekker verstandig? Ik weet niet hoe het bij jou is maar ik kom altijd snotterend uit een vliegtuig. In Nederland ligt de amateursport stil doordat de regering minder reisbewegingen wil, maar dat geldt dan niet voor internationals die even de wereld over vliegen

Zo dit is een klap zeg. Erg jammer. Heb wel het gevoel dat die tests enkel iets potentieel laten zien betreft de virus. Of nja zo uitte een Spaanse arts zich ook over het positief testen. Bedoel als heel Nederland zich laat testen op potentieel k*** in het lichaam, of potentiele griep virus oid anders dan zullen er ook velen positief getest worden. Zoveel spelers testen positief maar voelen zich op en top, trainen verder en zijn na een weekje weer terug in het team tsja. Ben wel benieuwd hoe nu verder.

16 oktober 2020 om 21:20

Waarom heb je dat gevoel dan? Dat het alleen iets potentieels laat zien. Oprechte vraag.

16 oktober 2020 om 21:28

Nja gevoel is dan wat zacht uitgedrukt zelfs. Er is een Spaanse arts en zo meerdere uitspraken hier en daar dat die testen een potentiele virus laten zien. En dan raken er veel positief en zo heb je al die stijgingen daar ook meer getest wordt. De arts gaf aan dat het hetzelfde is als men zou testen op andere potentiele virussen in het lichaam, daar zouden velen ook positief uitkomen. Nu raken voetballers positief die op en top fit zijn, ze zijn gewoon gezond maar elk lichaam heeft potentiele virussen, slechte bacterieen etc.

16 oktober 2020 om 21:33

Maar je kan het wel doorgeven ondanks dat je zelf gezond blijft. Het is niet voor niets dat er gelijk meerdere gevallen per club zijn, omdat het zo snel overdraagbaar is.

16 oktober 2020 om 21:33

Omdat hij alles dat het coronavirus ook maar een beetje ontkracht blindelings geloofd. Tegelijkertijd wel anderen beschuldigen van gebrek aan kritisch nadenken en schaapgedrag

16 oktober 2020 om 21:39

@arsen(e)al Hoe verklaar je dan dat nu veel positief testen maar totaal gezond zijn, topsporters die positief zijn maar niks hebben en noem maar op. Trump die weer helemaal prima is, de tour baas, weekje later weer terug alsof er niks aan de hand was. Hoe erg is het dan? Heb je daar wat over te zeggen of ga ne enkel inhoudloos op de man reageren?

16 oktober 2020 om 21:45

Liever inhoudsloos op de man, maar zou voor deze keer het inhoudelijk houden. Ten 1e is het al maanden bekend dat je prima asymptomatisch kan zijn, net als dat bijvoorbeeld bij een normale griep kan. Sommigen hebben milde klachten, sommigen ergere en die belanden dan ook in het ziekenhuis.1 daarvan is Trump, die naar het ziekenhuis moest en redelijk ernstige klachten had (zelfs aan de zuurstof). Snap dan ook niet dat je hem als voorbeeld noemt, want net als bij het overgrote merendeel van de ziektes kan je 'gewoon' herstellen. Nu ik dit allemaal aan het typen ben, bedenk ik me dat ik uren hierover door kan praten, maar er met jou toch niks mee ga opschieten. Zijn talloze mensen hier voor mij geweest die jou het nog veel beter hebben uitgelegd dan ik het kan doen, en zelfs af en toe het nieuws kijken (of de Rivm site bekijken) zal antwoordt geven op praktisch alle vragen die je hier stelt

16 oktober 2020 om 21:45

@SocioFan1, Het is toch algemeen bekend dat jonge gezonde mensen er minder last van hebben? Of zeg ik nu iets geks? En Trump, tja, zou me niks verbazen als dat gewoon zo’n stunt is en hij het nooit heeft gehad.

16 oktober 2020 om 21:48

Als je nu eens gewoon had geluisterd naar de Nederlandse en internationale experts dan had je gewoon een antwoord gehad op je vraag.

16 oktober 2020 om 22:26

@sociofan1 Ga je oprecht Trump als voorbeeld erbij halen? De man die aan de steroiden zat, wat enkel gebruikt wordt in zeer ernstige infecties vaak als 'last resort'? Die daarnaast nog experimentele en een handvol andere medicijnen en zuurstof toegediend kreeg?

17 oktober 2020 om 04:46

Trump, dat was volgens mij gewoon een verkiezingstunt. Of dit echt zo is, zal over pak en beet 100 jaar duidelijk worden als zaken opnbaar worden gemaakt.

17 oktober 2020 om 08:04

Er was in september een artikel van RTL nieuws over vals positief testen. Is volledig aantoonbaar door medici naar buiten gebracht. Dan ben je dus niet ziek en ook niet besmettelijk. Dat verklaart wel waardoor velen als besmet worden genoteerd maar geen klachten hebben. Dat percentage van vals positieve tests ligt op dit moment volgens mij rond de 30 procent

16 oktober 2020 om 21:30

Volg je de media en experts een beetje?

16 oktober 2020 om 21:36

Volg jij enkel de Nederlandse media zeker of wat? Je hebt niet alleen experts, artsen die vooral de spreekbuis zijn voor de overheid he. En als zo'n Rivm bn ers tonnen gaat zitten betalen voor promotie tsja.

16 oktober 2020 om 21:36

Waarom zou je naar bronnen luisteren die je standpunten niet delen, terwijl je ook naar een Spaanse arts kan luisteren?

16 oktober 2020 om 21:40

Sociofan, Rivm die tonnen betaald aan bn'ers? In wat voor wereld leef jij. Ten 1e is het de rijksoverheid die betaalde, het Rivm is er om te onderzoeken. Ten 2e waren het slechts enkele 'influencers' die een paar duizend kregen, absoluut niet in de buurt van tonnen.en dat is dan ook niet de 'media' waar Lierse op doelt. Eerder Nos e.d., lijkt me zo

16 oktober 2020 om 21:46

@arsen(e)al Ja letterlijk ja, heel veel bn ers zijn benaderd en kregen betaald ervoor. Sommige deden het niet, en hebben dat zelf verteld en kregen bijna een een ton aangeboden. Je zit hier maar alles te verdedigen zonder enig kennis te hebben maar blijf denken wat je wil joh. Het gaat me niet om het gevaar vd virus, dat kan gevaarlijk zijn. Ook hou ik me aan de regels maar men moet eens wat kritischer openminded naar de zaken kijken en niet enkel geleidt worden door angst die de media en overheid dagelijks voedt aan het volk. Maar nogmaals denk wat je wil. Ik geef mijn mening en daarnaast info bestaat niet enkel uit hetgeen wat vd Nederlandse media en overheid komt.

16 oktober 2020 om 21:46

Nee de Nederlandse, Belgische en Franse media en experts. Maar ja dat kan inderdaad niet tippen aan het enorm internationale aanbod op Facebook.

16 oktober 2020 om 21:52

https://www.facebook.com/100000541656765/posts/3931138736914143/?d=null&vh=i

Dit telt dus niet? WHO die zegt dat er gestopt moet worden met lockdowns is ook nep? Van dissel die zegt dat mondkapjes niet werken is nep? Who die zelf zegt dat het Mortaliteitscijfer 0.13 is ook nep. Oké.

16 oktober 2020 om 21:54

@Lierse1997 Je hebt er zoveel. Luister maar even naar arts Luis de Benito uit Madrid (op Yt even opzoeken), daar was het enorm was toen. En kijk even hoe hij de media op z'n plek zet die graag dagelijks angst wil meegeven aan het volk. Ook @Arsen(e)al kan er naar kijken.

16 oktober 2020 om 21:54

Toch wel mooi dat je dan nog echt een link vanavond Facebook doorstuurt.

16 oktober 2020 om 21:54

Een collega van mij is overleden aan Corona en iemand in mijn nabije omgeving krijgt niet de zorg die zou moeten omdat de artsen de prioriteiten hebben liggen bij Corona. dat vind ik best angstig. Eigen ervaring en niet ingegeven door de media en overheid...

16 oktober 2020 om 21:56

Oh wacht het wordt nog beter. Ik druk op de link en wat krijg ik te zien? Een “onjuiste-informatie”-melding van Facebook 😅.

16 oktober 2020 om 21:57

Bron, Sociofan? Woordvoerder van de overheid heeft letterlijk gezegd dat het bij bv Famke Louise (en dat is toch wel 1 van de grotere influencers uit de groep) om enkele duizenden gingen. Kan je vinden op onder meer Parool en Nos.het enige bedrag dat ze kregen, dat richting de 'tonnen' gaat, is overheidssteun. Maar dat hebben ze aangevraagd en stond totaal los van de campagne. En ik dacht dat je zei dat ik niet op de man mocht spelen? Maar ondertussen wel even zeggen dat ik er geen kennis van heb

16 oktober 2020 om 21:57

Gozer, doe je ogen open, durf zelf te denken, of iets nou op Facebook staat of niet, maakt geen reet uit, durf te luisteren naar een ander geluid, ik zeg niet blind dat alles vanuit het andere geluid waar is, het gaat om de balans in dit hele verhaal, en dat is gewoon helemaal zoek. Jongeren krijgen de schuld van alles, en de horeca, terwijl officiële cijfers zijn dan nauwelijks 3% van de besmettingen uit de horeca komt.. Waar is de logica? Waar is de balans?

16 oktober 2020 om 21:57

@Lierse1997 Je hebt er zoveel. Luister maar even naar arts Luis de Benito uit Madrid (op Yt even opzoeken), daar was het enorm was toen. En kijk even hoe hij de media op z'n plek zet die graag dagelijks angst wil meegeven aan het volk. Ook @Arsen(e)al kan er naar kijken.

16 oktober 2020 om 21:59

Dus wacht, je vraagt of ik maar 1 type media volg, ik spreek dat tegen en dan kom je aanzetten met het feit dat ik niet alle media volg (wat natuurlijk volstrekt onmogelijk is)? Ja dat is wel makkelijk.

16 oktober 2020 om 22:00

Durf te luisteren naar een bron die bewezen fake news verspreidt? En dan ben je zo iemand die het heeft over kritisch nadenken waarschijnlijk 🙄.

16 oktober 2020 om 22:01

Waarom geloof je alles wat de linkse media meldt? Alles wat tegen corona is wordt bestempeld als nep nieuws, nogmaals, stop blind staren op de main stream media, kijk van twee kanten.

16 oktober 2020 om 22:03

Haha ja zo kun je alles richtlullen. Ik heb gisteren ook zo iets meegemaakt. Ik was de waarheid aan het vertellen over het feit dat je geen Corona kunt krijgen als je elk rond uur even op je hoofd gaat staan met het aangezicht naar het zuidwesten (oosten werkt ook, maar iets minder goed). Kwamen al die linkse virologen zeggen dat het niet waar was. Doodziek wordt je er van!

16 oktober 2020 om 22:05

Santi, wat heeft links ermee te maken?

16 oktober 2020 om 22:07

Het gaat erom, blijf vragen stellen, blijft kritisch, zoek de balans in dit hele verhaal, economie is 10% gedaald, armoede grootste stijging ooit, depressie cijfers ontzettend hoog, failliete bedrijven, eenzame ouderen, en ga zo maar door. Nogmaals, ik zeg niet dat alles anti corona waar is, corona bestaat, en zal altijd blijven bestaan, kijk naar de Mexicaanse griep, die werd ook met bombarie aangekondigd, uiteindelijk helemaal niets, tot nu blijkt niets dat corona zo erg is als voorspelt, moeten we kwetsbare beschermen? Ja, zeker, maar hoe het nu gaat, dat kan gewoon niet.

16 oktober 2020 om 22:09

Uit niets blijkt dat Corona zo erg is als voorspeld? Je hebt net zelf een hele oplijsting gegeven van de gevolgen. Maar nee het is niet erg hoor. En natuurlijk mag je kritisch zijn, maar kom dan niet met nepinfo aan aub.

16 oktober 2020 om 22:09

Santi, in hoeverre bekijk jij het zelf van twee kanten als je de 'mainstream media' al links noemt? Ben je dan zelf niet minstens zo bevooroordeeld?

16 oktober 2020 om 22:15

@Santi precies dat, de nuance is helemaal zoek. De angst overheerst. Zelfs als je met argumenten komt, met cijfers vanuit het Who, arsten quote uit andere landen dan nog wordt je weg gezet als belachelijke. Maar dan zie je dat vele enkel een tunnelvisie erop aanhouden gevoedt vanuit angst door de media, rivm etc. En zoals je zegt het gaat er niet om dat het virus gevaarlijk is, ja dat kan het zijn maar alles wat er gaande is en tegenover staat is erg krom.

16 oktober 2020 om 22:17

Het begon met corona net zo erg als ebola, sterftecijfer ebola 50%, who kwam in maart met 3.4%, nu 7 maanden later is het 0.13%, dan is het toch toch niet zo erg als verwacht?

16 oktober 2020 om 22:17

Het is algemeen bekend dat 95% van de msm links is..

16 oktober 2020 om 22:19

@Socio, voor iemand die zo kritisch is ben je opvallend mild voor iemand die beelden verspreidt met foutieve ondertitels eronder. Of doe je dat alleen omdat zijn opinie in jouw straatje past?

16 oktober 2020 om 22:31

@ Santi, jouw standaard is extreemrechts. Logisch dat alle andere media naast Jensen en Willem Engel links ligt. Dat het links van jou ligt, wilt niet zeggen dat het daadwerkelijk links is.

16 oktober 2020 om 22:32

@Liwrse1997 Ik heb dat niet nagekeken, zijn link. Maar zijn argumenten komen overeen met wat ik aanhaal. Tenminste met inhoud en die kritisch is. Bij jou en anderen hier zie ik enkel het weg willen lachen van de reacties alsof je praat tegen een stelletje brabbelaars maar dat gebeurd helaas wel vaker. Tsja, zijn argumenten komen vanuit het Who en hij ontkent het gevaar vd virus totaal niet.

16 oktober 2020 om 22:37

Precies.. De meeste mensen die kritisch zijn ontkennen ook helemaal niet dat corona niet bestaat, al doen die pro corona mensen altijd of dat wel zo is.. Het bestaat, het zal altijd blijven, maar als 99% nergens last van heeft, dan moet er balans komen, dan moeten er oplossingen komen, dan kan je niet een heel land laten lijden. Maar blijkbaar moet agenda 2030 echt uitgevoerd worden. Er zit gewoon meer achter, klaar.

16 oktober 2020 om 22:39

Nee hij zet hier een link die gewoon echt 100% nepinfo verspreidt. Je kunt dat nu wel recht proberen lullen, maar je zou ook gewoon zelf eens kunnen kijken naar de links die hij hier plaatst. En sorry maar vanaf dat je zo 1 keer iets flikt dan heb ik geen vertrouwen meer in wat die persoon zegt. Want oftewel is het bewust nepinfo verspreiden van hem oftewel is het een absoluut bewijs dat hij totaal niet kritisch naar bronnen kijkt.

16 oktober 2020 om 23:00

@santi10 en @sociofan1, de WHO heeft nooit gezegd tegen lockdowns te zijn. Sterker nog, ze raden het aan als de coronasituatie verergerd en om ademruimte te krijgen in de ziekenhuizen. Wat ze wel hebben gezegd, is dat lockdown niet als primair maatregel moet worden gebruikt. En ik denk dat iedereen (behalve China misschien) het daarmee eens is. Dat is wat anders dan zeggen dat de WHO tegen lockdowns is. Daarnaast moeten jullie weten dat de wetenschap evolueert. Dat een wetenschapper een maand geleden wat anders zegt dan nu, doet niks af aan zijn/haar geloofwaardigheid. Dat is hoe de wetenschap werkt.

16 oktober 2020 om 23:25

@ElChicharit01: iets vinden over 'het gevaar" van agenda 2030 is niet heel moeilijk. Zelden zo'n onzin gelezen. Hoe krijgen ze het in vredesnaam voor elkaar om de stap te zetten van de maatregelen die plaatsvinden rondom Corona naar "a new world order". Als ik één ding ervaar door Corona is dat het staten helemaal niet dichter bij elkaar brengt, het stoot ze zelfs van elkaar af. Staten gaan juist meer hun eigen gang en stellen hun souvereiniteit voorop. China en de VS zijn de laatste jaren in een keiharde handelsoorlog met elkaar en Corona geeft Trump munitie door China daar de schuld van te geven. Hoe breng dit een nieuwe wereldorde dan dichterbij en niet verder weg? Prima dat mensen deze theorie aanhangen, maar daar zit echt heel weinig logica achter en een beetje nuchter nadenken doet een mens al begrijpen dat dit niet gaande is. Wat wel gaande is? Een virus verspreidt zich over de hele wereld, werkelijk alle soevereiniteiten hebben daar last van en struggelen met hoe de daarmee omgaan (de een succesvoller dan de ander). Ze wijzen daarbij graag naar elkaar: "de ander pakt het verkeerd aan". Dit zou juist een signaal moeten zijn dat hier échte iets loos is. Blijf vooral kritisch nadenken maar dan ook kritisch naar hetgeen je zelf graag wilt geloven en niet alleen wijzen naar de mensen die anders dan jij denken. En als je het wilt weten. Ik twijfel ook over bepaalde aanpak en zie graag mijn rechten beschermd worden. Daar moeten we dan ook zeker scherp op zijn. Wat dat betreft dank aan de mensen die daar nog dieper induiken dan ik.

16 oktober 2020 om 23:35

@ijspegel, mee eens hoor. Ik ben ook niet helemaal tevreden met de aanpak. Maar de theorieã«n die hier worden gegooid slaan inderdaad nergens op. Corona haalt de slechtste kant van onze samenleving naar boven. Hierboven mij ook weer iemand die systematisch dit soort onzin verkondigd op voetbalzone. Op hem moet je vooral niet reageren. Als je met hem over 1 onderwerp praat, haalt hij 5 andere onderwerpen naar boven zoals hier nu ook doet. Kan je je tijd beter aan iets anders besteden.

16 oktober 2020 om 23:36

3 keer raden wie die zongenaamde fact checkers zijn die en wie ze betalen... lol

16 oktober 2020 om 23:44

Fact checken heeft niets met taal te maken. Als je wat Duits kan weet je dat er een foute ondertiteling is en ook worden er wetenschappelijk foutieve feiten in het filmpje opgesomd.

16 oktober 2020 om 23:59

Waar heb je het over gap!? Ik heb het over dat de zogenoemde “fact checkers” alles behalve onafhankelijk zijn en regelmatig zijn betrapt om nieuws of andere zaken te labelen als onjuist zonder enige onderbouwing.

17 oktober 2020 om 12:17

Over filmpje dat hij plaatst en dat de argumenten die je geeft daar totaal niet voor gelden.

16 oktober 2020 om 22:02

Wat bedoel je met k*** ? Doel je daarmee op de ziekte k***? Ik begrijp niet waarom je daar sterretjes achter de k moet zetten

16 oktober 2020 om 22:03

Dat doet de app automatisch.

16 oktober 2020 om 22:04

Oh zie nu dat voetbalzone dat automatisch doet, ook raar? Een normaal woord dat omdat het een ziekte is niet op deze site mag worden geschreven. Voor we het weten hebben we het niet meer over corona maar over c****

17 oktober 2020 om 01:16

Jonge gezonde mensen hebben vaak amper klachten, dat is al vanaf het begin bekend. Betekent nog niet dat die test niet goed is.

Lekker stoppen met die competitie, gaat alleen nog maar een grotere chaos worden....

16 oktober 2020 om 21:21

Tuurlijk. Lekker stoppen die handel. Is de helft failliet en kijken we over een jaartje wel of we de competitie starten met 8 of 10 teams. Goed voorstel.

16 oktober 2020 om 21:57

Nee, dit is leuk en eerlijk.....

16 oktober 2020 om 22:06

Dan kunnen we mooi beginnen aan de Beneliga!

16 oktober 2020 om 21:21

Dat is 1 ding wat zeker is.geen enkele speelrondec zal normaal verlopen ben ik bang.

16 oktober 2020 om 21:56

Dat bedoel ik, zo is er toch ook geen reet aan? Elke week maar weer afwachten welke club er nu weer tig aantal besmettingsgevallen heeft....

Maar.....Jong AZ heeft al tegen Jong Ajax gespeeld. Hoe zat het dan met die besmettingen?

16 oktober 2020 om 21:25

Neem aan dat die spelers niet mee waren naar Amsterdam.

16 oktober 2020 om 21:32

Dan zouden die namen bekend moeten zijn

16 oktober 2020 om 22:17

Ik zag dat Richard Sedláček, van Sparta Praag gekomen, er bij Jong Az tegen Ajax niet bij zat.

16 oktober 2020 om 23:55

Sedlacek is net geopereerd aan een zware blessure. Die zit nog in het gips, daarom was hij er niet bij. Ik miste wel Thijs Oosting. Het kan ook zijn dat Druijf of Boadu positief is getest en dus Oosting is doorgeschoven naar het eerste.

Laten we voor AZ hopen dat het niet om Koopmeiners Wijndal Boadu en Stengs gaat. Dan kunnen ze beter niet spelen, geef ze dan weinig kansen

16 oktober 2020 om 21:26

Eens maar dan gaat het heel druk worden in de rest van hun schema.

16 oktober 2020 om 21:48

Dan mag het hele Nederlandse elftal in quarantaine...

Toch heb ik het idee dat een team heel makkelijk onder een wedstrijd uit kan komen, meld dat je veel corona gevallen hebt en de wedstrijd word afgelast, terwijl je mss maar bv 2 corona gevallen hebt en 3 belangrijke geblesserde spelers hebt.Want wie weet nu of een team eerlijk is of niet?

16 oktober 2020 om 21:27

Neem aan dat je de positieve testen + DNA stalen moet kunnen overleggen.

Laten we nou even realistisch zijn.. Waarom gooien we niet de competitie op slot en gaan in een soort groepsfase met knockout rondes verder rond maart volgend jaar? Want hoe het seizoen nu loopt is niet heel geweldig. Ik vind het een beetje een soort van "matchfixing".. stel Ajax speelt tegen RKC, alle eerste elftal spelers van Ajax hebben het virus en hierdoor wint RKC de wedstrijd. Ik vraag me af of de KNVB überhaupt is gaat doen.

16 oktober 2020 om 21:38

De regels zijn allang bekend. 13 veldspelers plus keeper moeten kunnen spelen. Dit betreft de eerste selectie. Dus je voorbeeld van RKC gaat al niet op dan wordt de wedstrijd afgelast. Maar ook een burgermeester kan ivm besmettingsgevaar de wedstrijd verbieden. En anders wordt er gewoon gespeeld.

16 oktober 2020 om 21:38

De regels zijn allang bekend. 13 veldspelers plus keeper moeten kunnen spelen. Dit betreft de eerste selectie. Dus je voorbeeld van RKC gaat al niet op dan wordt de wedstrijd afgelast. Maar ook een burgermeester kan ivm besmettingsgevaar de wedstrijd verbieden. En anders wordt er gewoon gespeeld.

Waarschijnlijk dat van Oranje of Jong Oranje ? Daar zijn ze vooral geweest natuurlijk , met Bizot, Stengs, Koopmeijners, wijndal bij oranje of met Boadu en de wit bij Jong Oranje waar al een uitbraak zouden de aantallen hard kunnen gaan natuurlijk. Maar is gokken. Deze competitie is vrij weinig waard momenteel.

16 oktober 2020 om 21:52

Of juist niet - de niet internationals hebben afgelopen 2 weken immers juist samen getraind en gespeeld. Terwijl de internationals weinig of geen contact hebben gehad met staf en jongPure speculatie dus.

17 oktober 2020 om 00:02

Gakpo was toch ook positief getest bij Jong Oranje? Het zou kunnen dat er een link naar dat team is maar dat blijft speculeren. We zullen morgen wel zien wie er in de selectie ontbreken.

Ik zag dat Richard Sedláček, van Sparta Praag gekomen, er bij Jong Az tegen Ajax niet bij zat. Transfer va Huiberts nog, en makelaar is Sport Invest uit Tjechia ook.

Ik zag dat Richard Sedláček, van Sparta Praag gekomen, er bij Jong Az tegen Ajax niet bij zat.

16 oktober 2020 om 23:56

Geblesseerd

Verheugde me al op een waardige tegenstander. Beetje jammer dit, beterschap az, hopelijk snel weer negatieve testen

17 oktober 2020 om 12:16

Az heeft gelukkig dit jaar wat op de bank zitten die het tegen VVV ook zouden moeten kunnen.
Denk aan Evjen, Clasie, BMI, Karlsson.

Hoop snel duidelijkheid te krijgen om wie het gaat want wellicht moet ik een wissel toepassen in mijn Topcoach opstelling :-)

Wat is hier nou eigenlijk de regel van? Bij hoeveel zieken wordt het afgelast?

16 oktober 2020 om 23:57

Als er minder dan 13 spelers overblijven wordt het afgelast.

Reageer

Je mag reageren vanaf niveau 3.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren