Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Contractvoorstel Ajax geweigerd: ‘Ik heb niet een echte kans gehad’

Laatste update:

Noa Lang heeft Ajax ingeruild voor Club Brugge. De Belgische topclub huurt de 21-jarige aanvaller met een verplichte optie tot koop, waardoor de jongeling definitief afscheid heeft moeten nemen van de Amsterdamse club. Lang had langer in de Johan Cruijff ArenA kunnen blijven, maar geeft tegenover Het Nieuwsblad aan dat hij voor zichzelf moest kiezen.

"Klopt, Ajax had mij een nieuw contract aangeboden voor vier jaar. Ik ging niet meteen blind tekenen, omdat ik ook perspectief wilde. Ik wil spelen en bij Ajax staat Dusan Tadic, de aanvoerder, op mijn plek. Dan weet je dat je waarschijnlijk niet heel veel minuten gaat maken. Ik heb dus gewoon voor mezelf gekozen", aldus Lang, die erkent dat hij moeite had met de breuk met Ajax.

Club Brugge presenteert Noa Lang

"Ik zou liegen als ik zeg dat ik er geen moeite mee heb. Ik sluit een groot hoofdstuk in mijn leven af. Als kleine jongen droomde ik van de eerste ploeg van Ajax. Ik ben trots dat het me is gelukt, tegelijk vind ik het jammer dat ik er niet alles heb uitgehaald. Er zat veel meer in. Geslaagd voel ik me niet. Ik heb ook niet het gevoel dat ik een echte kans heb gehad. Daar ben ik heel eerlijk in."

Lang is tot op heden zeker niet tevreden met zijn loopbaan en verwacht dat ook niet snel te worden. "Ik wil altijd meer. Richting de wereldtop: het Nederlands elftal, WK's, EK's, de Champions League winnen. Die droom heeft toch elke voetballer? En ik wil heel mijn carrière gezond blijven, het allerbelangrijkste. Achteraf zal ik wel zeggen of ik tevreden ben of niet."

De aanvaller kost ongeveer zes miljoen euro en gaat voor Club Brugge met rugnummer tien spelen. Hij geeft echter aan dat hij geen extra druk voelt om te presteren. "Als voetballer is er altijd druk. Als je daar niet mee kan omgaan, waarom ben je dan voetballer geworden? Ik heb gewoon heel veel zin om er bij Club Brugge aan te beginnen. Dat nummer zie ik als een mooie eer. Ik zie dat totaal niet als extra last. Maakt me niks uit of ik nu nummer 27 heb of nummer 10. Het was vrij, ze boden het me aan. Ja, dan ga ik natuurlijk geen nee zeggen."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Helaas moet ik zeggen dat hij compleet gelijk heeft. Ten Hag had hem de kans moeten geven, maar dat heeft hij niet gedaan.

12 oktober 2020 om 09:17

Toch wel raar beleid...je schrijft een jongen uit eigen jeugd af, vervangt hem eigenlijk voor een minder iemand waar je veel geld voor hebt betaald? Tadic moet toch gewoon in de spits spelen en Lang linksbuiten, Labyad is voor veel geld gehaald, waarvoor? Heeft Labyad dan meer potentie dan Lang? Wat voor beleid is dat?Ps eigenlijk hetzelfde liedje met Dest en Klaiber, dat lul verhaal over dat er geld moet binnen komen omdat er anders geen geld word verdiend dit jaar is toch gewoon bullshit...klaiber heeft toch veel minder potentie dan Dest. Ajax wil toch aansluiten bij de Europese top?

12 oktober 2020 om 10:21

@okydoky, natuurlijk is Dest veel beter. maar Ajax moet hem wel laten gaan, Dest wil zelf heel graag weg en een grote club als Barca komt voor hem. dat kan je hem niet weigeren, anders loopt Ajax ook een deuk in imago op dat spelers lastig wegkomen als ze dat willen

12 oktober 2020 om 10:53

"klopt, Ajax had mij een nieuw contract aangeboden voor vier jaar.". Wat is nou zo moeilijk aan deze zin om te begrijpen? Lang kiest ervoor weg te gaan, niet Ajax. En het is toch echt vrij aan de trainer om te kiezen of hij met Tadic, Promes, Neres of lang als linksbuiten wil spelen. In de wedstrijden die Lang in Ajax 1 gespeeld heeft, heeft hij echt niet laten zien waarom hij de voorkeur moet krijgen. Kulverhalen over het niet doen van transfers naar topclubs, daar moet je bij Ajax niet mee aankomen. Ajax is een opleidingsclub voor jonge spelers. Als die naar Barcelona kunnen, dan vertrekken ze. Uitstekend beleid, daarom is Ajax nu de rijkste club van Nederland.

12 oktober 2020 om 11:22

Nou ja, als Ajax hem meer speeltijd had gegeven dan was hij gewoon gebleven dus de fout ligt ook wel degelijk bij Ten Hag.. of hij het verdiende laat ik in het midden maar Tadic op de vleugels is gewoon vrij matig en Labyad in de spits kan echt niet..

12 oktober 2020 om 11:47

Is dat echt zo? Als hij tegen Gronignen had mogen spelen, had hij dan wel bijgetekend? Zo werkt het niet in het voetbal. De keuze om wel of niet bij te tekenen was allang gemaakt door Lang en zijn zaakwaarnemer. Wat labyad er in de spits mee te maken heeft is mij een raadsel. Ja die hoort niet in de spits maar lang ook niet. Traore of Huntelaar hoort in de spits. Of Tadic. Maar geen Lang.

12 oktober 2020 om 16:15

Het ene heeft toch niets met het andere te maken, ik denk dat iedereen binnen Ajax liever Dest ziet dan Klaiber. Alleen moet je toch iets wanneer Bayern en Barca komen voor zo'n speler en hij zelf weg wil. Labyad loopt nu al 3 jaar bij Ajax, er vertrekken elk jaar bij Ajax 10 spelers uit het eerste elftal, en dat kun je niet alleen maar opvullen met eigen jeugd en als die eigen jeugd beter is dan spelen ze echt wel. En wat heeft Lang nou echt laten zien? 2 leuke wedstrijden in de voorbereiding tegen een RKC wat nog 20 spelers miste en Utrecht wat naar de Arena kwam voor een potje zomer avond voetbal. Voor de rest alleen dat hij niet goed genoeg is voor Ajax.

12 oktober 2020 om 09:20

Maar op welke positie dan? Ik lees van iedereen hier dat Lang eigenlijk een 10 is, terwijl hij hier zegt dat Tadic op zijn plek staat. Nu is niet alleen Tadic daar, maar ook Promes en Neres spelen geregeld linksbuiten. Dan sta je als Lang zijnde dus vierde in de pikorde op je favoriete plek. Ook kreeg hij van Ajax de kans om bij te tekenen, alleen kiest hij zelf voor een andere club. Hem goed recht.

12 oktober 2020 om 09:25

En Tadic speelt ook al ruim een jaar niet meer de pannen van het dak. Lang had best wat meer kansen mogen krijgen. Als je op je 21e nog geen basisplek hebt bij Ajax dan is het inderdaad beter om je geluk elders te beproeven. Al is mijn gevoel dat het meer te maken had met zijn karakter en dat het niet helemaal klikte met ten Hag.

12 oktober 2020 om 09:32

Dan nog heeft Lang anderen voor zich te dulden. Hij komt pas serieus in beeld als die ook nog eens geblesseerd raken. Hij is toch niet verder dan Neres of Promes?

12 oktober 2020 om 09:34

Precies dat! En dus niet 'jeugdspelers krijgen altijd kansen bij Ajax', maar gewoon 'ze hebben anderen voor zich te dulden en komen pas in beeld als anderen geblesseerd raken of geschorst zijn'. Mooi dat ook Noa Lang nu het levende bewijs levert van iets dat gewoon allang een gegeven is bij Ajax maar waar een deel van de supporters nog heel erg veel moeite mee zegt te hebben.

12 oktober 2020 om 09:38

Jeugdspelers krijgen prima kansen, en krijgen zat minuten om het waar te maken. Maar als je op het hoogste niveau actief wil zijn kan je niet vertrouwen op jonkies die er nog niet klaar voor zijn. Als je de beste op je positie bent sta je basis. Tot die tijd moet je het doen met invalbeurten en bekerwedstrijden. Niets mis mee ook, zo werkt het bij een topclub.

12 oktober 2020 om 09:48

@constant kante natuurlijk krijgen jeugdspelers niet rustig 30 wedstrijden de kasn om zich te ontwikkelen. Er moet ook gepresteerd worden.maar ze hebben kansen zat. Eerst in de Kkd, wat gewoon een prima niveau is om je te bewijzen/onderscheiden en vervolgens als je het verdient bij het eerste.ik ben nog geen moment onder de indruk geraakt van Lang, al zou hij uiteraard voorrang moeten krijgen op Labyad. Dat is gewoon een fout van de trainer.maar je kunt toch moeilijk zeggen, Ziyech gaat wet, we halen geen Anthony want we hebben Lang al.

12 oktober 2020 om 09:53

Behalve talenten die momenteel op de flanken staan dus.

12 oktober 2020 om 09:59

Wie zegt dat hij er nog niet klaar voor was ? Heb jij Promes en Labyad dit seizoen zien voetballen? Neres is nog lang niet fit , Tadic mist alles wat je nodig hebt op linksbuiten. Dan heb je een eigen opgeleide speler die in de voorbereiding bij 12 goals betrokken is , en bij Twente de 2e seizoenshelft de meeste kansen creëerde van de hele Eredivisie. Probleem is gewoon dat Erik vasthoudt aan zijn vriendjes en Lang dit seizoen nog klein wilde houden. Die moest vooral zijn mond houden en op de bank gaan zitten, prima keuze van Lang om te vertrekken. Die is over 1 seizoen minimaal het dubbele waard.

12 oktober 2020 om 10:19

En straks komt Klaassen basis en wordt Promes gewoon weer linksbuiten, waar hij vorig seizoen prima rendeerde. En dan? Heeft niemand nog wat te janken en zit Lang achter Neres op de bank. Lekker wachten op een paar minuutjes hier en daar. Heb je een redelijke speler die op de bank zit weg te kwijnen (wat dan terecht is aangezien er zat spelers zijn die beter zijn op die plek) en ben je alleen maar verder van huis. Ajax (en dus ook de kwade genius Ten Hag) zag wel degelijk toekomst in hem, anders biedt je hem geen vierjarig contract aan. Maar hij had geen zin om weer vierde viool te spelen dus koos hij volkomen terecht eieren voor zijn geld.

12 oktober 2020 om 10:35

Nee, Neres, Promes en Tadic (blijkbaar) staan voor hem in de pikorde. Dan wordt het dus vierde viool.

12 oktober 2020 om 10:57

Op welke positie? Euh. Misschien op linksbuiten? Je had Lang makkelijk daar neer kunnen zetten, als je Tadic gewoon in de spits had gehouden en je met Promes op 10 wil spelen. Kies je voor Promes op linksbuiten, kan Lang op 10 spelen. Zo moeilijk is het allemaal niet. Maar Ten Hag kreeg natuurlijk weer het geniale idee om Tadic maar op linksbuiten te zetten waar hij moeilijk rendeert en Labyad in de spits te laten spelen waar hij nog nooit eerder heeft gespeeld. Dus volkomen begrijpelijk dat Lang dan voor zichzelf kiest als je onder de huidige trainer geen kans krijgt.

12 oktober 2020 om 10:59

Lang hoeft natuurlijk ook niet meteen 90 minuten te spelen, maar ook een invalbeurt zat er voor hem niet in. Als Tadic in de spits staat, waar hij eigenlijk hoort en Promes op 10 staat, dan zou Lang zeker kansen moeten krijgen.

12 oktober 2020 om 11:01

@constant, meen je dit serieus of ben je aan het trollen? Dit past toch niet bij jouw? Dest, meteen vanuit jong een basisplaats terwijl Mous er nog is. Gravenberch starte dit seizoen gewoon basis zonder echt iets bewezen te hebben in het 1e. Mous zelf kwam ook in de basis. Onana vanuit jong in de basis. Timber heeft al gespeeld. Donny kwam vanuit de jeugd in de basis. Zo heeft ook Noa zeker zijn kansen gehad en in het begin helemaal niet gepakt. Begin dit seizoen ook weer kansen gehad en ondanks zijn goals toch niet overtuigend genoeg geweest voetballend gezien. Heeft alsnog een contract voorstel gehad dus vertrouwen. Traore bij het eerste gehaald en kansen gehad, helaas niet gepakt. Als er kansen zijn is het wel bij Ajax. Dat Noa eieren voor zijn geld kiest is zijn goed recht en snap ik maar heeft niets te maken met kansen.

12 oktober 2020 om 11:14

Misschien snap je het niet Nico, of wil je het niet snappen. Dan had Lang hoeveel? 5 potjes basis gespeeld? Daarna is of Neres fit, of Promes gaat terug naar linksbuiten omdat Klaassen basis komt. Heb je alsnog een heel seizoen een vaste plek op de bank met hier en daar een paar minuten invallen. Wat er nog niet veel zullen zijn omdat je altijd een linksbuiten op de bank hebt die beter is dan jij in de persoon van Promes en Neres. Het is toch niet zo ingewikkeld om te zien dat er voor Lang gewoon heel weinig perspectief was bij dit Ajax? Daarnaast maakt Unuvar momenteel ook minuten als linksbuiten en dat is zo’n begenadigd talent dat het niet lang duurt voor ook hij op de deur van het eerste klopt.

12 oktober 2020 om 11:55

Misschien dat jij het niet wilt snappen, want 5 potjes basis is al beter dan 5 potjes op de bank moeten vertoeven en zien hoe spelers als Labyad, Promes en Tadic falen omdat professor Ten Hag de puzzelstukjes verkeerd neerzet en er koppig aan vast blijft houden. Als Lang 5 potjes de kans krijgt en hij laat het zien, dan kan de trainer niet meer om je heen. Ook wanneer iedereen fit is. Dan komen er vanzelf meer minuten, invalbeurten en wellicht basisplaatsen. Maar Ten Hag bood die jongen gewoon totaal geen kansen en perspectief. Hoe hij experiment Labyad in de spits uit de hoge hoed weet te toveren, is mij een raadsel want die heeft nog nooit als spits gespeeld. Tadic als linksbuiten heeft ook minder rendement dan Tadic in de spits. Hoe moelijk is het dan om Lang of Promes op linksbuiten/10 te zetten en Tadic in de spits te houden? Je hoeft geen raketgeleerde te zijn om die puzzel op te lossen.

12 oktober 2020 om 12:02

Geen kans dat welke trainer dan ook Neres of Promes passeert ter faveure van Lang. Hij is gewoon niet beter, dat zie je toch zelf ook wel? Dan wordt Ten Hag straks weer afgerekend dat er verloren wordt omdat hij niet zijn beste 11 het veld in stuurt. Je doet net alsof Lang een geweldig groot talent was terwijl hij nog maar bitter weinig heeft laten zien bij Ajax. Als hij echt zo goed was kreeg hij ook kansen. Ook als Ten Hag de puzzelstukjes goed neerlegt is er geen plek voor het gigantische talent van Lang, want Neres en Promes zijn gewoon beter. Als Lang dan blij zou zijn met een invalbeurt was hij gebleven.

12 oktober 2020 om 12:24

Wie heeft het over Neres of Promes passeren voor Lang? Ik zeg als hij in die 5 wedstrijden die jij benoemt zich laat zien, dat de trainer niet om hem heen kan en er voor Lang meer minuten, invalbeurten en wellicht basisplaatsen staan te wachten. Nergens zeg ik dat hij na 5 goede wedstrijden Promes of Neres gelijk passeert in de rangorde. Lang deed het uitstekend in de voorbereiding en Neres is niet fit. Hoezo krijgt hij dan geen kansen, als er gewoon ruimte in de opstelling voor is? Je kan mij niet vertellen dat je blij wordt van een Labyad in de spits of Tadic als linksbuiten. Daar had Lang prima voor op linksbuiten kunnen spelen, Tadic op zijn vertrouwde positie in de punt kunnen staan en Labyad op de bank plaats kunnen nemen. Maar hij mocht niet eens een fatsoenlijk aantal mijten invallen. Dan weet je ook dat de trainer het niet in je ziet zitten. Volkomen logisch dus dat hij niet wil bijtekenen en eieren voor zijn geld kiest.

12 oktober 2020 om 13:01

Tweede viool is de uitdruking,ook als het over de derde of vierde plek in de pikorde gaat.

12 oktober 2020 om 13:07

Natuurlijk word ik niet blij van Labyad in de spits, maar het gaat niet om hoe het nu loopt. Het gaat om hoe het de rest van het seizoen gaat. Dan nog heeft Lang Promes en Neres voor zich lopen waardoor hij hooguit hier en daar een invalbeurt of in een bekerduel tegen Kozakken Boys basis kan spelen. En dat valt Ten Hag echt niet te verwijten, want hij heeft gewoon alternatieven die verder zijn dan Lang. Die vijf wedstrijden die hij nu basis had kunnen spelen veranderen daar bar weinig aan. Dan laat Lang zich zien, om vervolgens niets op te schieten. Een vertrek is dan ook een goede keuze, dat zijn wij met elkaar eens. Een verplichte optie tot koop had van mij niet gehoeven, maar daar moet je niet voor bij Ten Hag zijn. Overmars regelt die zaken.

12 oktober 2020 om 13:12

Hoezo verandert het bar weinig? Als Lang in die 5 wedstrijden zich laat zien in de vorm van goed spel, doelpunten of assists, dan ziet Ten Hag ook gewoon dat die jongen meer kansen verdient en durft hij hem meer in te laten vallen wanneer iedereen fit is. En wanneer er dan weer iemand uitvalt waar Lang kan spelen, hoeft hij niet van die rare opstellingen uit de hoed te toveren zoals Labyad in de spits maar kan hij Lang laten spelen. Ten Hag heeft in deze gewoon totaal gefaald om die jongen enig perspectief te bieden.

12 oktober 2020 om 13:20

Volgens mij wil je echt gewoon niet lezen, want ik blijf me maar herhalen. Waarom moet hij nog blij worden van invalbeurten? Wie wordt daar beter van? Ajax niet, want als je Lang moet laten invallen terwijl Neres beter is en ook al op de bank zit, kan je beter Neres laten invallen. Maar ook Lang wordt er niet blij van. Die is 21 en moet zo veel mogelijk minuten maken, niet iedere keer in de 85ste minuut erin brengen voor die laatste paar minuten. Hij moet iedere wedstrijd 90 minuten lang spelen om te kunnen groeien. En daar is hij voor Ajax niet goed genoeg voor.

12 oktober 2020 om 13:52

Er bestaat niet iets als langere invalbeurten? Van 5 minuten invallen naar 30 minuten, op zijn tijd een helft spelen etc? En invalbeurten zouden al een vooruitgang zijn geweest met de situatie waarin hij vertrok, waar hij totaal geen kansen kreeg. Als Lang enig perspectief kreeg op speelminuten, dan was hij echt wel gebleven. Maar 7 minuten in 3 wedstrijden terwijl er voor Lang genoeg ruimte was om meer minuten te mogen maken, zegt al genoeg over hoe Ten Hag over hem denkt. Dan zou ik ook niet bij willen tekenen en vertrekken als er een andere club is die wel toekomst in je ziet.

12 oktober 2020 om 14:26

Wel raar dat hem dan een meerjarig contract wordt voorgeschoteld als er geen vertrouwen in hem is, vind je niet? Maar goed, 30 minuten hier en daar (want natuurlijk weten we allebei dat het vaker gebeurt dat je 5 minuten mag invallen dan 30), staat nog steeds in schril contrast tot het wekelijks 90 minuten maken. Daarnaast, nogmaals, is het helemaal niet gek dat hij weinig perspectief heeft omdat er twee spelers op zijn positie lopen die beter zijn. Dus de invalbeurten die langer zijn dan 5 minuten zullen eerder toebedeeld worden aan de betere man op die positie (neres of Promes).

12 oktober 2020 om 15:14

Hoezo is er dan weinig perspectief? Neres is momenteel niet fit. Van de Beek was weg. Promes bakt er de laatste tijd niets van. Hoeveel beter is Labyad dat hij zoveel minuten mag maken terwijl Lang nauwelijks speeltijd kreeg? Hij had de afgelopen wedstrijden en komende wedstrijden gewoon kunnen spelen. Als je als trainer niet eens fatsoenlijk aantal minuten aan een jeugdspeler geeft die stappen heeft gemaakt, dan geeft dat een signaal af en heeft het weinig zin om te blijven. Kan Ajax hem leuk een meerjarig contract voorschotelen, maar waarom zou je als Lang zijnde verlengen als je toch geen kansen krijgt?

12 oktober 2020 om 15:22

Laat maar, ik snap dat je gewoon niet wil lezen. Ik kan nog wel 100 keer herhalen dat je hem niet helpt met invalbeurten, maar je blijft toch maar volhouden dat hij dan had moeten blijven. Snap ik de ballen niet van, maar goed.

12 oktober 2020 om 16:42

@constant kante Lang heeft meer dan genoeg kansen gekregen. Heeft gewoon 15 wedstrijden gehad en 7 bij Twente en een paar trainingskampen. Als hij echt zo goed was geweest dan was er voor 6 miljoen wel een betere club gekomen dan club brugge. Kijk naar Botman die na ongeveer net zo veel wedstrijden op het hoogste niveau naar Lille kon. Uiteindelijk is die jongen net zo oud als Stengs, of Kluivert of Gakpo en hij is gewoon niet net zo goed. Dat kan toch. Alleen dan hoor je gewoon niet in Ajax 1 thuis, nu niet en vroeger ook niet.

12 oktober 2020 om 17:18

Jij wilt zelf niet snappen dat er verschillen zitten in aantal minuten invallen. 5 minuten invallen heeft een Lang niets aan, maar laat je hem regelmatig 30-45 minuten invallen dan help je hem al aardig op weg. Met de hoeveelheid wedstrijden die er worden gespeeld, blessures die kunnen vallen en de coronasituatie waar we in zitten, kan je genoeg rouleren en Lang regelmatig minuten laten spelen. Zeker nu Neres eruit is. En met dat perspectief was hij echt wel gebleven, want Tadic wordt ook een jaartje ouder en bij Neres valt het nog maar te zien of hij volgend jaar bij ons speelt. Dan had hij genoeg ervaring opgedaan om volgend jaar basis te kunnen spelen als Neres weg is. Maar in Lang's geval zat zelfs dat perspectief er niet in en kiest Ten Hag liever voor vage opstellingen met Labyad in de spits.

12 oktober 2020 om 19:12

@supernico31 hij is gewoon niet goed genoeg, dat kan toch ook. niet elke speler uit de eigen jeugd haalt nou eenmaal het eerste. Ik begrijp daarom echt niet waarom iedereen hier zo zwaar aan Lang tilt. Hij heeft nooit iets laten zien waaruit blijkt dat hij in Ajax 1 hoort te staan. Als een speler dan op een gegeven moment 21 is dan kun je daar toch wel een keer afscheid van nemen. Hij is niet zo goed als Stengs, of Gakpo of Kluivert die even oud zijn, dan heb je gewoon niets te zoeken bij Ajax.

12 oktober 2020 om 11:00

Ten Hag vernielt op het ogenblik meer dan je lief is. Net als de Boer bij Oranje. Het zijn nu eenmaal de brekebeentjes in trainersland..

12 oktober 2020 om 11:25

Want Lang is zo goed geworden dat hij Neres, Tadic en Promes eruit gespeeld heeft en basisspeler moet worden? Het seizoen is pas vier wedstrijden oud, Ajax heeft nog iets van 50 wedstrijden te spelen en Lang wilde al niet meer bijtekenen want hij kreeg geen kansen genoeg? Kom op zeg. Ten Hag heeft de titel gepakt, de beker gewonnen en de halve finale CL gehaald. Frank de Boer heeft vier landstitels met Ajax veroverd. En dat zijn dan de brekebeentjes? Welke trainers hebben het dan zoveel beter gedaan bij Ajax?

12 oktober 2020 om 12:05

Wat heeft het winnen van de dubbel en het halen van de halve finale CL in 2018/2019 te maken met tactische keuzes die Ten Hag in het huidige seizoen maakt? Dat seizoen viel er weinig te zeggen over de tactische keuzes van Ten Hag, omdat hij de juiste keuzes maakte. Maar nu slaat hij de plank gewoon mis. Je kan toch zelf zien dat een Labyad niet in de spits hoort te staan, Tadic op linksbuiten niet rendeert en dat Alvarez niets te zoeken heeft op het middenveld?

12 oktober 2020 om 12:24

Ah ok, als een trainer met zijn elftal prestaties levert, prijzen pakt en een onmogelijke prestatie lever door de halve finale CL haalt, dan zijn we dat snel weer vergeten. Als een trainer een keertje van Groningen verliest, is het meteen een brekebeentje. Zo snel gaat het dus tegenwoordig.

12 oktober 2020 om 12:30

Euh. Wie zegt dat we het vergeten? Je gaat niet op basis van prestaties uit 2018/2019 de trainer maar krediet blijven geven, terwijl hij in het heden gewoon fouten maakt in zijn tactische keuzes. Als jij niet in ziet dat Labyad gewoon niet in de spits hoort en Alvarez niets te zoeken heeft op het middenveld, dan kijk je kennelijk wedstrijden met oogkleppen op. En het is niet alleen maar de verliespartij tegen Groningen die de kritiek op de tactische keuzes van Ten Hag doen oplaaien. Hij heeft voor de corona stop ook de nodige kritiek gehad vanuit fans zoals Alvarez op het middenveld.

12 oktober 2020 om 12:34

Voor de eerste twee seizoen bij Ajax verdient de Boer meer dan lof. Daarna is het misgegaan. Stroopvoetbal. van der Hoorn kiezen boven van Dijk. En als klap op de vuurpijl de kampioenswedstrijd uit bij De Graafschap tactisch zodanig blunderen, wat een zeker kampioenschap heeft gekost.. Daarna buitenland. Niets dan lof (). Toch?? Overal de deur gewezen vanwege het heilige geloof in de eigen voetbalvisie, wat telkens verkeerd afliep. Nu Oranje na twee wedstrijden al bijna naar de schroothoop geholpen. Ja, het kan niet op. Dan zijn tweelingbroer. Niet Ronald, maar Erik. Halve finale CL gehaald, dankzij de spelers, ondanks Ten Hag. Finale misgelopen bijna volledig te wijten aan verkeerde tactische keuzes tijdens de thuiswedstrijd tegen de Spurs. Op haren en snaren 1 kampioenschap gehaald - van Bommel deed het tijdens de onofficiã«le kampioenswedstrijd in de Arena tegen 10 Ajacieden nog slechter. Afgelopen seizoen gered door Corona. Ajax kwam overtraind terug van het winterse trainingskamp, wat leidde tot veel blessureleed en een vormcrisis van jewelste. AZ en Feyenoord waren Ajax waarschijnlijk voorbijgestreefd. Dit seizoen krijgt het tactisch meesterbrein - gelooft hij zelf, net als de Boer halsstarrig - niet door dat het middenveld van Ajax anders moet worden ingevuld en Labyad niet een spits voor Ajax is. Lang, want daar gaat het uiteindelijk over, speelde wisselend, maar onder meer een prima partij met Jong Oranje op de nummer 10 positie. Helaas staat daar non technicus en zonder Ziyech hopeloos uit vorm, Promes. Ook onder de Boer vaste keus. Met 10 man, en zonder hem, speel je nog beter. Maar, nog even terug naar Lang, het pispaaltje van Ten Hag. Makkelijk uit te foeteren, want dat doe je niet bij een falende Tadic. Conclusie, voor zowel Ajax als Oranje: haal van Gaal, en het wordt weer beter. Die durft tenminste pijnlijke en goede beslissingen te nemen!

12 oktober 2020 om 14:56

Kritiek hebben is prima maar de Boer met Tenhag vergelijken? Daarna constateren dat na 2 wedstrijden, 1 vriendschappelijk en 1 tegen een bus van 8 man een constatering doen dat het hele Oranje naar de schroothoop geholpen? Jij denkt werkelijk waar dat het zo werkt? Ik dacht echt dat alleen It'ers zo dachten. Dit zijn geen cijfers maar mensen. Werken met mensen is toch echt complexer dan je hele verhaal. Dacht echt dat jij daar meer mee kon maar schijnbaar is het slechte spel zo hard aangekomen dat je mee gaat met de mensen die vooral achteraf schreeuwen. Vergeten hoe Koeman zijn 1e wedstrijden waren? Ireland nog in je geheugen waar we zelfs aan het tijdrekken waren? Nee, het was bar slecht maar wel erg populistische taal die ik eerder uit een andere hoek had verwacht.

12 oktober 2020 om 16:48

Ach ja, en toch stond Ajax gewoon op de eerste plaats voor de Corona stop. Mensen hebben altijd een beperkt geheugen. Wist je dat PSV deze eeuw vaker kampioen geweest is dan Ajax? Dat Ronald Koeman, Frank de Boer en Ten Hag de kampioen trainers van Ajax zijn deze eeuw? Dat die andere 9 trainers deze eeuw geen kampioen werden? Maar nee, we weten het altijd beter. In plaats van de trainer te steunen tegen al die aanvallen vanaf dag 1 van de Telegraaf, Voetbal Inside en al die anderen, er gewoon leuk aan meedoen.

12 oktober 2020 om 17:24

Wat heeft dat er allemaal mee te maken? Het is serieus irrelevant. Het gaat om wat Ten Hag nu aan tactische keuzes maakt en daar mag je gewoon kritisch naar kijken. En voor de coronastop stonden we gedeeltelijk eerste ja, nadat we eerst een dikke voorsprong hadden en deze verspeelde mede door dubieuze tactische keuzes van Ten Hag. Maar volgens jou mag je daar niets over zeggen, want hij won in 2018/2019 de dubbel en haalde de CL finale...

12 oktober 2020 om 19:38

Misschien dat geheugenverlies niet bij mij, maar bij jou een probleem vormt. Dus even ter verduidelijking: Frank de Boer is na twee succesvolle jaren, twee matige seizoenen en 1 baggerseizoen, opgestapt bij Ajax. Daarna is hij bij ieder van zijn volgende clubs weggestuurd. Negens resultaat behaald en vooral spelers tegen zich in het harnas gejaagd. Nu, na twee baggerwedstrijden bij Oranje, inclusief tactisch falen, al weer onder vuur. Ik kan jou wel geruststellen; de Knvb durft het nooit aan om hem vroegtijdig weg te sturen, want hun lot is met de Boer verbonden. In plaats van de beste keus, en vrij, van Gaal te kiezen. Maar die had die amateuristische bende bij de Knvb wel eens op kunnen schudden. Maar als gezegd, jij hebt je favoriete coach + betonvoetbal. Ik, en velen met mij, moeten tandenknarsend toezien hoe de Boer ook Oranje vakkundig de nek omdraait.

12 oktober 2020 om 19:40

Komt er ook nog een staartje inhoudelijke kritiek op mijn post, of blijf je open deuren intrappen?

Goed om te zien dat zijn zelfreflectie steeds beter wordt.
Hij zal hier meer minuten maken en dat heeft zo'n jongen gewoon nodig

Dit was toch wel bekend. Nog steeds jammer. Toen Ajax zo goed draaide in de voorbereiding was hij bij de meeste goals betrokken. Goals die Ajax nu zo hard nodig heeft. Stom van ten Hag om geen oplossing voor deze jongen te vinden.....

Lekker Noa, gas geven daar. Laat Ten Hag maar zien dat hij de verkeerde keuze heeft gemaakt. Tadic had vanaf het begin gewoon in de spits moeten spelen, dan was er voor Lang ook meer plek geweest ipv die vreselijke Labyad.

12 oktober 2020 om 10:07

Ik gun het Lang ook volledig om Ten Hag zijn ongelijk te bewijzen. Die is echt helemaal de weg kwijt en zo eigenwijs. En dan die nukkige interviews van hem, geen uithangbord voor Ajax op het moment. Dat werd Lang juist steeds meer nadat hij eerst met zijn koppigheid zichzelf in de weg zat.

12 oktober 2020 om 10:30

Ja, mee eens. Heeft in de voorbereiding iets in zijn hoofd gekregen, wat hij per se wil doorvoeren lijkt het terwijl iedereen ziet dat het niet werkt zo. Het middenveld en aanval zit bizar slecht in elkaar als je naar de selectie kijkt. Hoop dat ie dit zelf ook snel in ziet anders gaat hij echt zijn eigen glazen ingooien. Lijkt toch een beetje zijn laatste seizoen te worden voor het buitenland, dus voor hem zelf is het ook belangrijk dat hij een goede indruk maakt.

12 oktober 2020 om 15:07

Doodzonde dat we deze jongen laten gaan! Maar wellicht beter voor hem, hij kan een grote meneer worden daar in Brugge. Let's do this Noa. Spelen om de titel, spelen in de CL, hopelijk ontwikkelt hij zich goed!

Wat ik vooral niet begreep was dat Babel werd gehaald om de vele blessures voorin op te vangen, terwijl Lang werd verhuurd aan Twente.

12 oktober 2020 om 09:21

Dat is goed punt, maar ajax wou in de cl wederom goed presteren en op papier is Babel verder dan Lang. Achteraf kan je concluderen dat het misschien een onnodige optie was, maar een verhuur betekent niet altijd nooit meer een kans krijgt (zie nieuwe contract 4jr). Geduld is een schone zaak en als het iemand niet snel genoeg gaat (bij de club of eigen ontwikkeling) ligt het aan de kansen.

12 oktober 2020 om 16:26

Het kan toch ook gewoon zijn dat ze Lang niet goed genoeg vinden/vonden? Lang is 21 is het zou best kunnen dat hij meer kansen had moeten krijgen, maar in de wedstrijden die hij wel heeft gespeeld heeft hij ook niet direct laten zien dat hij in Ajax hoort. Hij is toch gewoon even oud als Stengs, Kluivert, Malen, Gakpo e.d. Dan moet je toch ook een keer afschijd van iemand kunnen nemen.

Waarom wordt Lang ineens zo gehyped? Ik lees hier dingen dat hij in de basis had moeten staan, nou sorry hoor, maar buiten die wedstrijd tegen Twente heeft hij er bij Ajax niks van gebakken, was nog lang niet goed genoeg voor Ajax 1.

12 oktober 2020 om 09:37

Net alsof Tadic de pannen van het dak speelt, of Promes zo super speelt. Had Lang in ieder geval de kans gegeven net als Labyat maar nee dat zijn de lievelingen van Ten Hag .

12 oktober 2020 om 09:58

Ja ik denk ook dat Ten Hag voortrekt ja... Wat een dom gedoe. Tadic en Promes spelen omdat ze beter zijn dan Lang, mits ze op hun beste positie spelen. Tadic in de spits en Promes op links. Dan had je lang op 10 kunnen zetten, maar niet in plaats van Tadic of Promes. Lang was trouwens gewoon weer 4e in de pikorde geeindigd met Promes en Neres en Tadic voor hem op links.

12 oktober 2020 om 11:00

Maar daar begint het toch. Voortrekker, je zegt het zelf. Zet Tadic spits, Promes linksbuiten en de positie op 10 was vrij om lang de kans te geven. Ten Hag kiest er in al zijn wijsheid voor om Labyad spits te zetten, Tadic linksbuiten en Promes 10 en niemand rendeert. Pure voortrekkerij dat Labyad spits. En wat mij betreft, ook genoeg reden om echt kritisch op Ten Hag te worden waarbij hem ook duidelijk wordt gemaakt dat hij geen oneindig vertrouwen heeft.

12 oktober 2020 om 11:01

Met Neres die niet fit is, had hij in ieder geval speeltijd kunnen krijgen. En als hij het dan goed deed, dan zou hij vaker mogen invallen wanneer Neres weer terug zou zijn. Ten Hag heeft die jongen gewoon weinig perspectief geboden, dus logisch dat hij nu eieren voor zijn geld kiest.

12 oktober 2020 om 11:29

Je geeft het inderdaad perfect aan Ajax1812. Als Ten Hag de poppetjes op de beste posities zet dan was er plek voor Lang, maar dat doet Ten Hag niet want hij trekt Labyad (totaal geen spits) voor en zet twee geweldige spelers niet op hun beste posities omdat perse Labyad in de basis moet staan. Reinste vorm van voortrekken toch?

12 oktober 2020 om 10:09

Hij hoeft geen basis, maar Tadic hoeft ook geen linksbuiten en Labyad niet spits en dan heeft Lang opeens meer perspectief en hoeft hij niet weg. Lang had potentie.

12 oktober 2020 om 11:48

Hij had geen prespectief na de aankoop van Klaassen. Met Klaassen verhuisd Promes waarschijnlijk naar de flank. Dan gaat Tadic naar de spits positie en zit lang na Neres als tweede wissel op de bank.

12 oktober 2020 om 16:29

Zo veel potentie had hij nou ook weer niet. Hij heeft genoeg kansen gehad bij Ajax en daarin ook niet laten zien waarom hij wel bij Ajax in de basis zou moeten. Hooguit een wedstrijdje in de voorbereiding tegen RKC wat 20 spelers miste. Die jongen is 21, dan mag het er ook wel een keer uit gaan komen. Dat is net zo oud als Kluivert, Stengs, Malen, Gakpo e.d.... ik heb niet het idee dat Lang evenveel potentie heeft als die jongens, niets mis mee, maar dan hoor je ook niet in Ajax 1 thuis.

12 oktober 2020 om 13:10

Ben het ook met je eens dat Lang enorm wordt gehyped. Er wordt net gedaan alsof de Arthur Melo vertrekt bij Ajax. Weliswaar een mooie sierlijke voetballer om naar te kijken, maar ik denk dat hij altijd blijft hokken op zijn fysiek. Die vind ik namelijk echt matig en dat heb je toch echt wel nodig in deze tijd.

Maar het is toch werkelijk schandalig, Tadic raakt op links al anderhalf jasr geen pepernoot. Terwijl Lang in de voorbereiding laat zien wat er verwacht op die positie. TDic wordt.echter door.iedereen bij ajax de.hemel in geprezen en Lang is lastig in hun ogen

12 oktober 2020 om 09:37

Tadic wordt de hemel in geprezen omdat hij al 2 jaar lang de MVP is bij Ajax, logisch toch? Dan kun je nog zo slecht spelen, maar als je rendement hebt maakt dat geen zak uit. Dat Tadic al anderhalf jaar geen pepernoot raakt op linksbuiten is ook gewoon onzin.

12 oktober 2020 om 09:54

Zet hem gewoon in de spits zou ik zeggen? Want je kunt toch niet beweren dat het lekker loopt met hem op de linksbuiten en Labyad in de spits?

12 oktober 2020 om 09:59

Het loopt zeker niet lekker, en ik vind inderdaad ook dat hij in de spits hoort, maar onze eigenwijze Ten Hag ziet dat anders. Dan nog is er imo geen plaats voor Lang, want dan heb je nog steeds Neres en Promes die sowieso de voorkeur hebben boven hem op links, en zo te zien zou ook Labyad de voorkeur krijgen van Ten hag.

12 oktober 2020 om 10:02

Maar ja met zo een bezetting krijgt geen enkel talent momenteel op de flanken de kans want er lopen allemaal aankopen van 15+ miljoen rond.

12 oktober 2020 om 10:05

Je krijgt zeker wel de kans, als je maar goed genoeg bent, en imo was lang dat niet.

12 oktober 2020 om 10:23

Wat een onzin. Ja een nieuwe Cruijff of Robben zou als jong talent misschien aankopen van meer dan 15 miljoen zoals Promes, Neres, Anthony of Tadic uit de basis spelen, maar gewoon grote talenten doen dat echt niet hoor. Momenteel krijgen flankspelers gewoon zeer weinig kansen door de drukke bezetting.

12 oktober 2020 om 10:25

Als jij beter bent dan Promes, krijg je gewoon de kans om dat ook in het eerste te laten zien, feit is dat geen enkele jeugdspeler dat op dit moment is

12 oktober 2020 om 10:30

Je doet alsof dat even simpel te doen is, even “beter zijn dan promes”. Trouwens speelt promes al heel het seizoen best ruk op 10 en kon Lang daar zeker wel eens een invalbeurt krijgen op basis van zijn goede voorbereiding. Maar toch kreeg hij die kans niet.

12 oktober 2020 om 10:34

Nee, dat is niet even simpel te doen, daarom zijn het ook nog jeugdspelers. Jeugdspelers moeten wat mij betreft eens leren om geduld te hebben, die jongen is pas 21. Ik had bij Lang wel altijd het gevoel dat hij het niet zo goed met Ten hag kon vinden, dat zal vast ook meegespeeld hebben.

12 oktober 2020 om 11:56

Al heel het seizoen? We hebben net vier wedstrijdjes gespeeld. En omdat het experiment met Promes niet lekker loopt, heeft Ajax nu Klaassen aangetrokken. kan Promes weer naar de flank. Lang heeft Neres nog voor zich in de pikorde staan. Wordt op 36 miljoen gewaardeeerd door transfermarkt, tegenover een 3,5 miljoen euro voor Lang. Zou het internatinaal gewaardeerde en vaak aangehaalde transfermarkt er echt nou zo weinig kijk op hebben dat Lang beter is dan Neres?

12 oktober 2020 om 11:53

Afgelopen jaar in 25 eredivisie wedstrijden had Tadic 11 goals en 15 assists. Plus 3 goals in de CL kwalificatie en 3 assists in de CL groeps fase. Aangevuld met 2 goals en 3 assists in de beker. Dat zijn dus 16 goals en 21 assists in de drie-kwart seizoen. Dat noem jij geen pepernoot raken? Geloof niet dat je Ajax uberhaupt gevolgd hebt afgelopen seizoen.

Hij is nog heel jong en nog niet stabiel genoeg in de kansen die hij tot nu toe kreeg. Ze wouden met hem door (kans) en dan kiest hij al voor zichzelf (wat natuurlijk mag). De 3 goals tegen Twente was meer geluk (goede plaats) dan individuele kwaliteit. Hij kan voetballen, maar niet de beste op zijn positie in het 1e. Geen kansen of momenteel (nog) niet goed genoeg?

Hij heef gelijk, ergens anders verder kijken en meer spelminuten maken. En voor alle Ajacieden die nu Ten Hag afbranden, Lang werd door de eigen aanhang volkomen uitgekotst. Nu is het weer anders.

Tja, misschien moet Lang dan even in de spiegel kijken. Volgens mij is het toch echt aan hem om ervoor te zorgen dat de trainer niet om je heen kan. Zie Kudus...wanneer heeft Lang nou een goede wedstrijd afgeleverd? Zelfs in Jong Ajax waren zijn goede wedstrijden op een hand te tellen.. Dat hij dan niet de voorkeur heeft boven Promes/tadic/neres/antony vind ik echt zo gek nog niet.is het jammer? Jazeker.. Maar denk je nou echt dat een club en/of trainer een speler die wekelijks van grote waarde is zo makkelijk laten gaan? Zeker als je je contract niet verlengt..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren