Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

France Football reikt voor het eerst sinds 1956 geen Ballon d'Or uit

Laatste update:

Er wordt dit jaar voor het eerst sinds 1956 geen Ballon d’Or uitgereikt, zo maakt France Football bekend. De gedwongen break door de uitbraak van het coronavirus heeft de organisator van de jaarlijks verkiezing doen besluit om de editie van 2020 voorlopig over te slaan, omdat er geen sprake zou zijn van eerlijke voorwaarden. Het betekent dat het in ieder geval nog een jaar duurt tot Lionel Messi een eventuele opvolger krijgt, aangezien de Argentijnse aanvaller van Barcelona vorig seizoen de Ballon d’Or won.

Er zullen ook geen vrouwelijke winnaar van de Ballon d’Or, beste jonge speler (Kopa Trophy) en beste keeper (Yashin Trophy) worden aangewezen. In plaats daarvan kiest de 180-koppige jury die normaal ook de winnaars bepaalt een zogenaamd ‘dreamteam’. “Na er goed over te hebben nagedacht, zijn we van mening dat er geen sprake is van eerlijke voorwaarden. Dit jaar kan niet beoordeeld worden als een normaal jaar. Je moet niet vergeten dat de wedstrijden niet gespeeld worden in gewone omstandigheden”, zegt Pascal Ferré, hoofdredacteur van France Football.

“Om die reden denken we dat de eretitel niet toe te kennen is om basis van eerlijkheid, omdat sommige kandidaten hun seizoen afgebroken hebben zien worden. Hoe kunnen we dan tot een eerlijke vergelijking komen? Om te voorkomen dat we op omslachtige wijze tot een besluit moeten komen, hebben we de minst slechte optie gekozen”, benadrukt Ferré. “Dit besluit nemen we niet graag, maar het is wel de meest verantwoorde keuze. We beschermen hiermee de geloofwaardigheid van de Ballon d’Or.”

France Football is van mening dat alleen de prestaties in januari en februari te vergelijken zijn, bijvoorbeeld omdat de Ligue 1 afgebroken werd. De Bundesliga, Premier League, LaLiga en Serie A zijn of worden wel afgemaakt, zij het in andere omstandigheden. Messi is zodoende voorlopig langer de laatste winnaar van de ereprijs. De Argentijn bleef in de verkiezing van vorig jaar Cristiano Ronaldo en Virgil van Dijk voor. Robert Lewandowski werd dit jaar veelvuldig getipt als winnaar, maar de Ballon d’Or van 2020 gaat hij dus in ieder geval niet winnen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Jammer voor Lewandowski

20 juli 2020 om 14:09

Zo lang er gestemd mag worden door bevoordeelde journalisten was hij toch gewoon weer naar Messi gegaan. Deze prijs gaat al lang niet meer over wie nu de beste voetballer is, maar waar de meeste journalisten een grote plasser van krijgen. Dit jaar had Lewa hem echt moeten winnen idd.

20 juli 2020 om 14:11

Alsof Messi hem niet terecht heeft gewonnen al die jaren? Dat Ronaldo hem zo vaak gewonnen heeft komt wel door zijn populariteit want puur op kwaliteit zou hij hem natuurlijk nooit mogen winnen

20 juli 2020 om 14:14

wat een onzin ben1. Ronaldo heeft record naar record verbroken. 3 maal de CL op rij gewonnen en een EK gewonnen en tegerlijkertijd tientallen goals gemaakt. ofterwijl hij heeft meerdere jaren betere resultaten gehaald dan Messi en dus terecht gewonnen.

20 juli 2020 om 14:14

2010, het jaar van iniesta en Sneijder

20 juli 2020 om 14:15

Dat van Ronaldo zou iets te maken kunnen hebben met het feit dat hij meer dan 700 goals heeft gemaakt. Heel veel goals maken en prijzen winnen maakt je populair.

20 juli 2020 om 14:16

@ben1, wat een kansloze reactie. Nu doe je net alsof Ronaldo de bal alle keren onterecht heeft gewonnen. Verblind door je liefde voor Messi?

20 juli 2020 om 14:16

Ronaldo had nooit gewonnen als de Eufa niet express de stembureaus heeft heropend na Portugal vs Zweden

20 juli 2020 om 14:16

In 2010 had de prijs al naar een Nederlander gemoeten maar toch ging die weer na Messi. Sneijder won de CL haalde de finale van het WK (als topscoorder van NL dacht ik) en hem nog niet winnen. Pure vriendjespolitiek

20 juli 2020 om 14:17

De cl winnen is toch geen argument, hij scoort veel goals in de groepsfase tegen de kleine clubjes. Als het er op aankomt tegen grote clubs is die vaak onzichtbaar

20 juli 2020 om 14:18

@John Terry, ik vraag het me heel sterk af. De statistieken van Messi zijn prima, maar al met al steekt hij er absoluut niet bovenuit. Bovendien zijn de prestaties van Barca ook niet bijzonder. Ik denk dat Lewandowski de grootste kanshebber was geweest, al zou de uitkomst van de CL mogelijk doorslaggevend was geweest. We zullen het nooit weten.

20 juli 2020 om 14:19

@ben1 Niemand is beslissender geweest in knockoutfases van cl dan cr7. Waar heb je last van? Ook Sneijder was in 2010 waardevol met assists en goals in knockoutfase

20 juli 2020 om 14:19

Wacht wat Ronaldo zou hem nooit hebben mogen winnen puur om kwaliteit??? Ik ben absoluut geen fan van Ronaldo en vind Messi in het algemeen vele malen beter, maar Ronaldo is de meest fenomenale spits die ooit gevoetbald heeft. En kom aub niet aan met R9 etc, die heeft het niet zo lang op zo’n hoog niveau volgehouden. Er zijn wel degelijk jaren geweest dat Ronaldo de beste van de wereld was.

20 juli 2020 om 14:20

in Duitsland zelf is er ook gestemd op een aantal punten. Hier stond vanmorgen een artikel over. 270 spelers van bundesliga stemden. Lewandowski werd ruimschoots de beste van Duitsland. Maar eindigde mijlenver achter messi bij vraag "beste speler van de wereld". Het gaat dus niet enkel om de journalisten.daarnaast is de vraagstelling die je zelf aangeeft al dubbel. "het gaat al lang niet meer over wie de beste voetballer is". Is Lewandoswki de beste voetballer van de wereld dan?naar mijn idee niet hoor. Het is zeker van de betere en imo de beste spits ter wereld. Maar de beste voetballer algeheel? Het is niet voor niets dat de duitse spelers stemmen op een andere speler dan hij toch?

20 juli 2020 om 14:21

@bochherief, ik kan je wel vertellen waar ben last van heeft. Blinde liefde voor Messi en als gevolg van die liefde een afkeer tegen Ronaldo. Dat is zijn goed recht, maar zijn geheugen laat hem helaas in de steek.

20 juli 2020 om 14:22

Heeft Ronaldo dat in z’n eentje bereikt drie keer op rij of de club?
Ek gewonnen door derde in de groep te worden van welke ploegen? En de finale niet te spelen. Daarnaast heeft Messi een betere ratio betreft goals dus is dat ook onzin. Ik vind dat een Xavi, Iniesta, Sneijder, Ramos enz hadden moeten winnen. Zo zullen er ongetwijfeld nog een paar zijn.

20 juli 2020 om 14:24

Even serieus die man is nu 35 en heeft in 29 wedstrijden 28 keer gescoord. Hij is nu niet op zijn best dan kan je, je toch wel voorstellen waarom hij verkozen wordt? Ik kan er met mijn kop niet bij dat er mensen zijn die hem niet kunnen erkennen.

20 juli 2020 om 14:35

Ik heb net even de stats van Ronaldo bekeken en dan besef je nog meer hoe bizar het is wat mensen hier verkondigen. Ronaldo scoorde in 438 duels 450 goals in La Liga, 105 goals in 101 duels in de CL en meer 99 goals voor zijn land. Waar komt twijfel aan zijn kwaliteiten vandaan?

20 juli 2020 om 14:52

Om jouw stelling te ontkrachten hoef ik alleen even naar 2017 te kijken. 2 goals tegen Dortmund, 5 goals tegen Bayern München, 3 goals tegen Atletico Madrid en in de finale 2 goals tegen Juventus. Maar inderdaad, toen het erop aankwam liet hij het inderdaad afweten.

20 juli 2020 om 14:52

Ik raad jou aan om te gaan kijken tegen wie Messi het gros van zijn doelpunten heeft gemaakt dit jaar. Ronaldo heeft net veel gescoord in de latere fases van de CL, itt Messi. Ik zeg dit niet om de Ronaldo/messi discussie te starten, maar jouw argumenten spreken net tegen Messi.

20 juli 2020 om 14:53

Puur voetbaltechnisch zou Messi hem elk jaar moeten winnen, voor mij puur naar talent kijkende de beste speler die ik ooit hebt gezien. Maar er komen meer aspecten kijken bij het spelen op topniveau. Ronaldo is puur kijkende naar talent een topspeler, zoals er al velen zijn geweest. Maar is in mijn ogen ongeëvenaard op het mentale aspect. Ik heb nog nooit een speler gezien met zo'n enorme drive om te winnen en om beter te worden, hij is altijd scherp, waardoor hij altijd op de juiste plek staat, waardoor hij altijd geconcentreerd is op cruciale momenten (penalty's, 1 op 1 situaties, etc). Ronaldo heeft zijn gouden ballen absoluut verdiend, de cijfers die hij de afgelopen 15 jaar heeft gehaald zijn abnormaal (evenals Messi overigens). Overigens vind dat er teveel wordt gekeken naar teamprestaties, de gouden bal is een individuele prijs. Sneijder won in 2010 inderdaad de CL, maar het was Milito die de goals maakte in de finale. Hij haalde de WK finale, maar het was Iniesta die de finale aan de overkant besliste. in 2014 won Ronaldo de CL, maar het was Ramos die in blessuretijd een verlenging afdwong, en het EK die hij won miste hij het grootste gedeelte van de finale. Spelers moeten worden beoordeeld op hun individuele prestaties, niet op teamprestaties. Al gaan goede individuele prestaties wel vaak gepaard met goede teamprestaties.

20 juli 2020 om 15:04

Ronaldo is juist de knock out fase kampioen. Volgensmij beschrijf je nu juist Messi. Die laat het in de knock out fase vaak afweten. Ik vind ze beiden legendes, dus dat staat even buiten kijf

20 juli 2020 om 15:12

@ john terry

En toch is Messi, in een van de matigste Barcelona's van de afgelopen 20 jaar, bij meer doelpunten betrokken geweest dan Lewandowski.

20 juli 2020 om 15:44

Kijk jij wel voetbal? Ronaldo heeft nog geen 15% van zijn wedstrijden in de spits gestaan. En ja R9 was een betere spits.

20 juli 2020 om 16:06

Voor de duidelijkheid. Ballon D' or wordt door journalisten gestemd. Fifa award wordt door (andere) journalisten, coaches, aanvoerders en publiek gestemd. Beide hebben zelfde uitslag gehad sinds ze apart worden uitgereikt. Dus blijkbaar is er toch een groot draagvlak voor de winnaar. Virgil had op op slechts 7 punten gemist vorig jaar, en Modric had jaar daarvoor gewonnen. Dus het is niet zo dat corrupte/ondeskundige journalisten per definitie voor Messi of CR7 kiezen. Lewa had zeker een kans dit jaar, maar zou ook afhangen hoever Bayern zou komen in CL en als EK door zou gaan, zou dat ook zeker een belangrijke rol hebben gespeeld.q

20 juli 2020 om 16:20

Haha wat een keiharde leugen. Heb je het over Messi? Ronaldo heeft in de KO fase van de CL vanaf de kwartfinale bijna het driedubbele gescoord dan de nr 2 op de lijst.

20 juli 2020 om 16:34

Als je zo goed presteert kan niemand om je heen. Dus is het eigenlijk best knap dat ronaldo met zijn prestaties zo iets heeft afgedwongen.

20 juli 2020 om 17:41

Quagliarella was vorig seizoen 36 jaar en topschutter bij een middelmatige ploeg (sampdoria). Stond hij op de lijst met potentiële winnaars? Idem dito als Immobile dit jaar... CR7 is maar zo goed als zijn medespelers en is daar enorm afhankelijk van. Niet beginnen zwanzen dat hij dit jaar of vorig jaar verdiende om op de lijst met verkozenen te staan. Is puur om commerciële reden

20 juli 2020 om 17:59

Vorige jaar zeker niet, op belangrijke momenten liet messi het afweten

21 juli 2020 om 08:08

Het jaar waarin Sneijder 8 goals en 14 assists maakte. Messi maakte in datzelfde jaar 47 goals en 14 assists. Jouw haat naar Messi is wel echt triest.

21 juli 2020 om 08:09

Welke belangrijkste momenten dan? Topscorer CL, twee gescoord in de halve finale en had 3 assists kunnen hebben in de return wedstrijd. Feit blijft dat hij veel meer individuele prijzen heeft gewonnen dan Ronaldo. Leer ermee leven maat.

20 juli 2020 om 14:10

Hij ging inderdaad waarschijnlijk naar Lewandowski, De Bruyne of Benzema gaan. En er waren al een aantal invloedrijke mensen zich zorgen aan het maken over Benzema. Het zou wel eens iets met elkaar te maken kunnen hebben.

20 juli 2020 om 14:13

Door dat akkefietje met Valbuena bedoel je?

20 juli 2020 om 14:14

Benzema??????
Aub ben je blind of wat.
In het begin riep men nog wel of Real beter hem kon verkopen.

Hij is niet eens topscorer geworden.
Ramos zou eerder kans maken dan Benzema.

20 juli 2020 om 14:16

Hoezo weet iedereen al zo goed waar die bal naar toe zou gaan? Misschien schittert er straks iemand tijdens die finale periode van de CL?! Weten wij veel. Misschien ligt Bayern er direct uit.

20 juli 2020 om 14:20

@lierse Kan je een Gouden Bal winnaar uit de nationale ploeg laten? Er worden nu veel problemen en druk vermeden. De internationale media was al terecht met een campagne gestart om hem aan Benzema te geven.

20 juli 2020 om 14:24

@Fiodor, vind het toch wat vergezocht hoor. Kan je überhaupt een spits van Real, die er elk jaar 20 inschiet in LaLiga, uit de nationale ploeg laten? Tuurlijk wel. Daarnaast zag ik Benzema overigens echt niet als kanshebber, zeker niet in vergelijking met het seizoen van Lewandowski.

20 juli 2020 om 14:27

De kanshebbers worden niet bepaald door jou, of door prestaties, maar door marketingcampagnes. En er was de laatste week een serieuze marketingcampagne bezig voor Benzema. Maar buiten dat had ik het wel een terechte winnaar gevonden ook.

20 juli 2020 om 14:12

Ik ben een Messi fan maar Lewandowski had hem echt verdiend.
Echt vies wat zij met hem gedaan hebben.

Als Messi of Ronaldo kans hadden gemaakt dan hadden zij zeker deze editie niet overgeslagen.

Nu geloof ik Suárez echt wel toen hij zei dat ballon dor echt een commerciële shit is....
Hoezo geen eerlijke strijd. Op Frankrijk na is alles van top competitie uitgespeeld.
Italië, Spanje, England, Duitsland etc.
Plus champuons league.

Corruptie ten toppe

20 juli 2020 om 14:30

Het argument dat de top competities wel zijn uitgespeeld is geen reëel argument. Elke speler over heel de wereld kan de bal winnen en de kansen moeten hierin voor iedereen gelijk zijn. Dat de beste speler vrijwel altijd bij de beste clubs in de beste competities spelen, is geen argument om de rest maar weg te laten. Sterker nog, het zou corruptie ten top zijn als je het om deze reden wel door laat gaan.daarnaast is er in duitsland een stemming geweest onder spelers, waar Messi met kop en schouders als beste van de wereld werd gekozen. Zo duidelijk is het dus niet dat Messi of Ronaldo geen kans hadden gemaakt. De CL is ook bijvoorbeeld een zwaar wegend argument en die moet nog uitgespeeld worden.

20 juli 2020 om 14:40

Maar al de competities zullen wel nog heropstarten. Daarnaast gaat de Ballon D’Or over de beste speler van een kalenderjaar. En dan doet Messi (momenteel) echt nog wel gewoon onder voor een Lewandowski.

20 juli 2020 om 16:06

Wel heel chauvinistisch van die Fransen lijkt me. Alleen de Franse competitie is niet uitgespeeld van de competities met kanshebbers.

20 juli 2020 om 14:20

Lewandowski is een hele goede spits, maar hij creëert niet zijn eigen kansen en laat de ploeg niet beter spelen. Als Bayern niet lekker speelt zie je hem ook niet. Ik snap dat hij veel scoort en erg goed is, maar echt niet de beste voetballer die er rondloopt.

20 juli 2020 om 14:26

Dit is dus echt niet waar. Je moet echt verder gaan kijken dan simpelweg denken dat iemand met een groot en sterk postuur geen eigen kansen creëert. Het is juist dat creatieve aspect van Lewandowski dat hem zo uniek maakt. Kijk anders even Lewandowski tegen Chelsea, of de highlights daarvan. Hij scoorde slechts eenmaal, maar was de absolute man van de wedstrijd. Passes, ruimtes creëren, duels winnen, bal vasthouden, dribbelen. Hij deed het allemaal, en dat doet hij elke wedstrijd.

20 juli 2020 om 21:13

Dit is dus totaal niet waar een haaland bijvoorbeeld moet echt bediend worden om te scoren en beslissend te zijn terwijl juist lewandowski kansen creëert en dat als bayern slecht speelt hij ook slecht speelt is de grootste onzin die ik heb gezien want in de eerste seizoenshelft liep het totaal niet bij bayern en stonden ze echt laag qua punten en toch scoorde lewandowski letterlijk elke wedstrijd op een handjevol wedstrijden na

Laten we eerlijk zijn, Misschien is dit ook wel goed. Deze zal toch door alles onderuit gehaald worden.

Als iemand hem had moeten winnen was het lewa geweest...

20 juli 2020 om 14:08

Messi, nadat hij de CL weer naar Barcelona gebracht heeft.

20 juli 2020 om 14:11

Gaat niet gebeuren! Barca is niet sterk genoeg dit seizoen, vooral niet om te winnen van topploegen. Te weinig kwaliteit en snelheid in het team.

Logisch. Naast het feit dat het toch de grootste corrupte prijs is binnen het voetbal. Goed besluit.

20 juli 2020 om 14:18

Hoezo logisch? Leg eens uit. Alle grote competities (waar de kanshebbers in spelen) zijn toch gewoon doorgegaan? De CL wordt ook gewoon uitgespeeld.. Voor mij dus een raadsel waarom dit logisch is..

20 juli 2020 om 14:32

Omdat elke speler ter wereld kans maakt op deze prijs. Corruptie zou zijn als je hem wel door laat gaan, omdat de grootste competities wel door zijn gegaan. Ongeacht dat de grootste kanshebbers daar spelen, kan je dat niet als argument gebruiken.

Doodzonde voor Lewandowski of De Bruyne aangezien die toch wel heel sterke seizoenen speelden. Daarnaast is het ook maar vreemd, zowat alle competities zijn afgewerkt en ook de CL zal nog doorgaan.

20 juli 2020 om 14:09

De Ballon D'or is Frans en de Franse competitie is gestopt. 1+1 = 2.

20 juli 2020 om 14:11

Heb je nog een punt, maar er zou toch niemand uit de Franse competitie em binnenhalen. Daarnaast zal de Ligue 1 toch ook wel gewoon doorgaan vanaf september lijkt me?

20 juli 2020 om 14:13

Gaat waarschijnlijk om spelers zoals Neymar. Ze denken dat hij kans maakt, wat uiteraard niet zo is. Dan zeggen ze: Lewan was beslissend in de titelstrijd! Dat kan Neymar niet zijn geweest want... Het is natuurlijk onzin, maar ik denk dat dit zeker een belangrijke rol speelt.

20 juli 2020 om 14:36

En waarom is dat onzin? Beide competities zijn de ploegen alleenheerser, Lewandowski heeft wel de mogelijkheid om te schitteren en Neymar of Mbappe niet, dat gaat natuurlijk ook nog invloed hebben op de eindstrijd in de CL op de spelers van PSG na hebben de meeste nog gewoon wedstrijdritme, dus ook daar is de kans minder dat ze gaan schitteren, gewoon een logische keuze om het dit jaar te schrappen

20 juli 2020 om 14:41

Het is toch voorbarig? Vanaf september begint de Ligue 1 waarschijnlijk wel terug en de CL gaat ook nog door.

20 juli 2020 om 14:51

Ik verwacht ook niet dat PSG de CL gaat winnen, dat is het ook een beetje (zelfs als ze wel wedstrijdritme hadden).

Zou het zijn omdat Benzema een serieuze kanshebber is dit jaar?

20 juli 2020 om 14:10

Ik denk niet dat, dat het reden is 😆

20 juli 2020 om 14:12

Er hebben veel Fransen belang bij dat Benzema die prijs niet wint. Het kan sowieso helpen.

20 juli 2020 om 14:34

Maar Fiodor, dat zal niet de reden zijn, misschien eerder Neymar/Mbappe, omdat die geen comp meer spelen nu. Maar Benz gaat de CL never nooit meer doorkomen dit seizoen, dus die wint hem zeker niet. Dus daar zullen ze zich geen zorgen over maken.

20 juli 2020 om 14:35

Benzema? Jij bent toch echt niet serieus mag ik hopen? Los van het feit dat Benzema een goed seizoen speelt, komt hij totaal niet in de buurt van zo'n prijs. Bij Real is er maar 1 iemand die aanspraak zou kunnen maken en dat is Ramos. Benzema is dus absoluut geen kanshebber.

20 juli 2020 om 14:39

Ben je nog helemaal fris of wil je gewoons scoren, Fiodor? Een goed seizoen draaien en dat is meteen reden om in aanmerking te komen als de beste speler van het jaar? De lat ligt erg laag tegenwoordig.

Wat een bullshit, Lewandowski heftduidellink een seizoen ala Messi en ronaldo. Er is geen ander die hem meer verdient, maaaaarr nu krijgt hij hem niet. Pffff

20 juli 2020 om 14:10

Wat Benzema dit jaar heeft gedaan is knapper. Lewa speelt bij alleenheerser Bayern Munchen, terwijl Benzema er met Ramos voor gezorgd heeft dat Real voor het eerst in jaren weer kampioen speelt.

20 juli 2020 om 14:44

Je doet alsof Benzema bij een middenmoter speelt. In Spanje zijn er maar 2 kanshebbers als een daarvan een slecht jaar heeft gaat de Liga zoals nu het geval is gegarandeerd naar de andere.

Gedurfde, maar terechte keuze! Niemand stak er echt zo bovenuit, waardoor ik blij ben dat niemand de Ballon d'Or krijgt dit jaar.

20 juli 2020 om 14:09

Dat is een onzin argument. Dus omdat niemand echt de beste was moet je hem maar schrappen? Koekoek.

20 juli 2020 om 14:10

Mijn mening. Nergens voor nodig om me te beledigen.

20 juli 2020 om 14:12

Ik beledig je niet. Ik noem je argument onzin en ik verklaar waarom ik het onzin vind. Je argument is dat je prijzen moet schrappen als niemand een absolute uitblinker is. Dat is raar, want vorig jaar was het ook heel spannend en niet één uitblinker. Moet je dat dan ook schrappen? En volgens mij is er wel een speler die er bovenuit steekt: Lewandowski.

20 juli 2020 om 14:13

Ik zeg toch niet dat de prijs geschrapt moet worden omdat niemand echt uitblonk? Ik ben gewoon blij dat het dit jaar wordt geschrapt door de corona-crisis, toevallig in een seizoen waar niemand echt uitblonk.

20 juli 2020 om 14:17

Nee, maar je bent er wel blij mee omdat er niemand bovenuit steekt (dat staat er letterlijk). Zou je dan ook blij zijn geweest als het vorig seizoen niet door zou zijn gegaan? Of de jaren ervoor in de strijd tussen Ronaldo en Messi?en dat er niemand uitblinkt is dus onzin.

20 juli 2020 om 14:38

Het argument is niet dat het geschrapt moet worden als er niemand bovenuit steekt. Maar dat hij het prima vind als het niet doorgaat, omdat er geen overduidelijke spelers was die hem had moeten winnen. Die logica kan ik best begrijpen, want dan wordt niet iemand direct benadeeld.vraagje, waarom steekt Lewandowski er volgens jou bovenuit?

20 juli 2020 om 14:42

51 goals en 6 assists in 43 wedstrijden.

20 juli 2020 om 14:50

Zie de reactie van Lierse. Er wordt wel degelijk iemand direct benadeeld.

20 juli 2020 om 15:18

In de Bundesliga, waar zo goed als alle keepers vliegenvangers zijn en Bayern de concurrentie leegloopt en zo alleenheerser is. Wauw, knap.

20 juli 2020 om 21:16

Hij heeft het ook gewoon in bijna elke wedstrijd in de cl gescoord dat argument dat hij in de Bundesliga speelt is gewoon slecht

20 juli 2020 om 15:41

Messi was by far de beste. Lewa deed het meer dan prima, maar komt niet aan het niveau van Messi dit seizoen. Zijn goals, assist en betrokkenheid bij doelpunten is opnieuw geweldig. En dat in een slecht spelend Barca.

Omdat de Franse competitie niet is uitgespeeld? Alsof een speler uit die competitie kans maakt. De grotere competities zijn allemaal (bijna) afgemaakt. Ik zie geen reden om de prijs te schrappen.

20 juli 2020 om 14:42

Dus Neymar en Mbappe zij bij voorbaat kansloos, ook al schittert Mbappe bij het nationale elftal en in de CL, maar zelfs al zou hij PSG hoogst persoonlijk naar de winst schieten dan nog vind Arsenallz dat hij geen kans maakt.

20 juli 2020 om 14:49

Het is natuurlijk mogelijk hoor, maar als hij bij het nationale elftal alles aan gort schiet en in de CL kan hij hem ook winnen zonder die laatste paar duels in de Ligue 1. Ik was iets te voorbarig met mijn reactie.

Het het voetbalseizoen op alle fronten zou gewoon afgelast moeten zijn. Heel het leven stond zowat stil maar vanwege de grote economische belangen wordt er nog steeds gevoetbald.

Geweldig nieuws als je het mij vraagt. Wat mij betreft gaat er sowieso een streep door dit soort populariteitsverkiezingen die veel te belangrijk zijn gemaakt de laatste jaren. De enige prijzen die er echt toe doen worden op het veld gewonnen.

Alsof in t verleden wel eerlijk was. In 2010 werd ten onrechte Messi winnaar terwijl iniesta of Sneijder m had moeten krijgen. Ook met modric een vreemd verhaal waar Ronaldo meer recht op had.Onzin argument van france football dus

20 juli 2020 om 14:14

Omdat Sneijder en Iniesta op het WK ver kwamen/wonnen? Dat Sneijder met Inter de CL won? Gap, ga 2009/2010 en seizoen 2010/2011 eens even terug kijken. Daar zag je een voetballer die op een manier speelde die nog nooit vertoond is door niemand niet. De allerbeste voetballer allertijden tot vandaag de dag.

20 juli 2020 om 14:16

Gozer, ik heb de seizoenen destijds gezien. Iniesta was waardevoller en Sneijder ook, dat jaar had de prijs naar 1 van hen moeten gaan.

20 juli 2020 om 14:20

Je hebt gekeken met een ooglapje op. Hou jezelf niet voor de gek man, hoe kan je dit beweren en dan nog zeggen dat die 2 waardevoller waren. Je anti Messi campagne kun je liever staken, je maakt jezelf belachelijk.

20 juli 2020 om 14:22

Ok fanboy, de knockoutfases van cl en wk zijn beide spelers waardevoller geweest dan Messi. Wellicht pijnlijk om te slikken dit feitje, maar mooier kunnen we het niet maken.

20 juli 2020 om 14:27

Stats, gelukkig hebben mensen met voetbalverstand er meer kijk op dan jij. Messi als voetballer was vooral in die periode ongenaakbaar. Zoals ik al zei de beste ooit. Wellicht moet jij minder bepaalde dingen slikken, je raakt overstuur ervan merk ik haha..

20 juli 2020 om 14:31

Alleen jij raakt overstuur omdat men met feiten je held Messi niet op 1 zet. Prima dat je zo wil leven maar wij laten ons leiden door feiten. Iniesta en Sneijder zijn bestolen dat jaar

20 juli 2020 om 14:43

Bochherief,

Whahaha met feiten je held niet op 1 zet? Wie heeft gewonnen? Messi, Sneijder of Iniesta? Hahahahah. Jij laat je leiden door fantasie man. Woon je in Phantasialand? Feit is dat Messi de Ballon D’or heeft gewonnen, dat dat jou en “jullie” (wie die “wij” is zullen wel Ronaldo fanboys zoals jij zijn) niet aanstaat en pijn doet kan niemand wat aan veranderen schat. Ga aangifte doen hahah..

20 juli 2020 om 14:44

Grapjas, iniesta was veel geblesseerd in 2010 en nooit beter dan messi dat jaar. Sneijder is een sterker argument maar ook sneijder was niet beter dan messi dat jaar. Je laat wel zien dat je haat hebt tegen messi 😂.

20 juli 2020 om 20:00

2010 was Messi met afstand dr beste speler vam de wereld, kijk eens op youtube een filmpje van Messi in 2010 en kom dan nog eens terug om te zeggen dat hij hem niet verdiende

20 juli 2020 om 23:10

Ja laten we compilaties en filmpjes gaan kijken om te bepalen wie de beste is. Op die manier is Kyle Ebecilio ook een halve god. Filmpjes zijn natuurlijk totaal niet representatief.

21 juli 2020 om 01:30

Het probleem met dit soort verkiezingen is dat het puur subjectief is. Ik zelf heb de voorkeur voor Ronaldo. Messi was in 2010 de beste maar vele denken aan Sneijder of Iniesta omdat er elk jaar andere argumenten worden genoemd waarom de winnaar verkozen is. Het ene jaar lijkt het of er puur gekeken wordt naar het aantal prijzen(vandaar dat mensen zeggen 2010 Sneijder en iniesta) het andere jaar wordt weer een winnaar gekozen op de eigen prestaties. Daarom zal je dit een eeuwige discussie ie blijven.

21 juli 2020 om 14:53

@arsenaliz/ kom op man als je een filmpje hebt van meer dan 20 minuten voor 1 seizoen zegt dat meer dan genoeg. Messitheboss moet je eens opzoeken en dan eens gaan kijken ipv te zeggen dat je van iedereen de beste beelden kunt laten zien en hem er goed kunt laten uitzien. Deze beelden laten Messi er niet goed uit zien maar uitzonderlijk uitzien, zijn overall spel kun je overigens ook bekijken door wat te googlen of the youtubben, het is allemaal niet zo lastig. Feit dat hij niet won wilt niet zeggen dat hij met afstand de beste speler van de wereld was op dat moment.

"Geen eerlijke voorwaarden" zal voor het eerst zijn dat iets 'eerlijk' gaat daar. Lewandowski had hem dit jaar toch niet gehad, moet hij hem krijgen? 100%, maar gaat hem toch niet worden net zoals VVD hem had moeten krijgen afgelopen keer.

20 juli 2020 om 14:11

Op basis van wat had Van Dijk hem moeten krijgen afgezien van het winnen van de CL in een vreselijk goed geoliede machine waar hij overduidelijk niet de enige uitblinker was? Je had hem aan dat halve team kunnen geven dan.

20 juli 2020 om 14:13

Leiderschap, op zijn positie waardevoller zijn dan conculegas op andere posities etc

20 juli 2020 om 14:21

Wat een dooddoener zeg... Dan had Lahm in 2013 de Balon d’Or voor zijn leiderschap verdiend na het winnen van de treble en niet Cristiano. Van Dijk verdiende het niet, en hij vond dat zelf ook.

20 juli 2020 om 19:03

Op basis van zijn seizoen, het winnen van de CL, het winnen van individuele prijzen. En met Nederland finale nations league spelen & het is natuurlijk een mening.

20 juli 2020 om 14:21

Op basis van wat had van dijk de gouden bal moeten winnen? omdat hij de CL won?😅

Lionel Messi is de enige terechte winnaar. Zonder hem stond barca waarschijnlijk in het 2e rijtje.

20 juli 2020 om 14:10

Nee, Lewan lijkt mij de terechte winnaar. Messi heeft het ook afweten dit seizoen. Op de momenten dat het moest was hij nergens te bekennen.

20 juli 2020 om 14:14

Hij basically gooit je hele theorie de prullenbak in. Messi stond er wanneer het moest, want zonder hem zou Barcelona strijden voor de Europa League. Dankzij hem zijn ze nog tweede geworden. Dan sta je er wanneer het moet, toch?

20 juli 2020 om 14:15

Als Messi er echt stond was Barcelona kampioen. Waarschijnlijk komt Barcelona ook niet ver in de CL. Dan is het feest compleet. Volgens jouw redenatie zou iemand als Aubameyang ook wel kunnen winnen. Want zonder Auba zou Arsenal tegen degradatie strijden! Onzin.

20 juli 2020 om 14:20

Vind messi ook geen terechte winnaar. Maar welke momenten dan? Want vorig jaar toen barca wel de competitie won werd er alsnog gezegd dat messi niet opstond op de momenten dat het moest. Het ziet er naar uit dat mensen willekeurig momenten kiezen. Mijn mening ligt in deze wat anders. Ik kijk naar hoe vaak een speler wel opstond en niet puur naar de paar momenten dat het niet lukte. Ik bedoel kijk maar naar hoe vaak een speler man of the match was in plaats van hoe vaak die niet man of the match was.

20 juli 2020 om 14:23

Op welke momenten moest het dan? heeft gewoon nog steeds in een voor messi begippen “matig” seizoen 25 goals gemaakt wat zeker niet slecht is. Door messi heeft barca überhaupt nog mee kunnen strijden om de titel..

Terecht lijkt mij zo. Competities allemaal gesloten voor maanden, geen CL en Frankrijk bijvoorbeeld helemaal geen voetbal (waar Neymar en Mbappe kanshebbers kunnen zijn).

20 juli 2020 om 14:14

Dat is nou juist het probleem. Omdat Neymar en Mbappe de competitie niet af kunnen ronden moet het maar niet doorgaan? De rest maakt het grotendeels wel af. Dat het gesloten is voor maanden hoort er niet toe te doen, want dat gebeurt namelijk elke zomer.

20 juli 2020 om 14:20

Dat zeg ik nergens? Ik zeg alleen dat ik de beslissing snap omdat er geen eerlijke omstandigheden zijn voor iedereen. Pech voor mannen als Lewandowski en KDB bijv, maar ik begrijp het. Je zou hoe dan ook winners en losers hebben in dit verhaal. Geen enkele optie zou een eerlijke zijn.

20 juli 2020 om 14:22

Ik vind het alleen curieus dat het gebeurt omdat één grotere league niet uit is gespeeld. Toevallig is dat de Franse competitie en is de Ballon D'or een Franse prijs van origine.

Enigszins begrijpelijk. Hopelijk veranderen ze het systeem gelijk voor volgend jaar. Er bestaat namelijk niet iets als beste voetballer, omdat het een teamsport is. Wat wel evt mogelijk is, is prijzen uit te reiken voor beste aanvaller, middenvelder, verdediger en keeper.

Haha wat een onzin dit weer, competities en CL worden gewoon afgemaakt. Dit was het jaar dat Lewandowski hem ging kaar natuurlijk komt er weer iets tussen.

Jammer voor Messi. Hij had hem ook zeker verdient meeste goals la liga en meeste assist

20 juli 2020 om 14:21

Het lijkt me dat Messi hoogstens derde zou worden als het een beetje objectief is. Ramos en Lewan hebben een beter jaar gehad.

20 juli 2020 om 14:48

Denk het niet. Vond messi niet denderend spelen. Hij heeft wel weer veel goals en assists maar dit jaar was het gewoon net niet allemaal. Mistte zelf ook veel kansen die hij normaal met gemak erin schiet

Eerlijk besluit! Niet alle competities waren tegelijk opgestart. Duitsland was de eerste en door de euforie dat voetbal terug aan de gang was hadden we het over Lewa en terecht maar was in het nadeel van de Spaanse, Italiaanse en Engelse comp. Dan heb je nog geen EK dat een enorme factor gong hebben op de ballon D'Or en nog de CL 1 met een directe knock out fase. Al bij al goede beslissing

20 juli 2020 om 14:35

Het gaat er bij Lewandowski eerder over denk ik dat hij 51 goals en 6 assists heeft in 43 wedstrijden dit seizoen.

Belachelijke trofee !

1) Champions League weegt veel te zwaar door.

2) Augustus, september, oktober, november en december zijn amper van tel.

3) Enkel aanvallers maken grotendeels kans.

4) zolang er geen prijs per linie is, kun je deze prijs niet serieus nemen.

Sergio Ramos had hem verdiend dit jaar, als Real het ver gaat schoppen in de CL had hij hem zeker gewonnen. De beste verdediger van het afgelopen decennia.

Wat een onzin. Alle grote competities zijn uitgespeeld en de Europese clubcompetities ook. Dus alleen omdat er geen publiek bij zit kan je dus geen winnaar kiezen?

Jammer maar begrijpelijk. Al die discussies hier over Messi en ronaldo, het gaat over 1 jaar hè, het huidige seizoen tot nu toe.
1. Lewandowski
2. Ramos
3. De Bruyne
4. Van dijk
5. Alexander-Arnold

Daarna Messi en Ronaldo wat mij betreft✌🏻

20 juli 2020 om 21:57

Ramos? Op basis van zijn 5 penalties van de afgelopen weken? Vergeet niet dat hij de eerste maanden voor Corona gewoon aan een middelmatig seizoen bezig was. Om hem op basis van 10 wedstrijden op tweede plaats te zetten lijkt me nogal kortzichtig.

Tsja dit krijg je als ome perez en zidane een campagne houden om benzema de gouden bal te laten winnen.france football werd in verlegenheid gebracht en heeft daar een stokje voor gestoken

20 juli 2020 om 23:11

Draag jij een hoedje van aluminiumfolie? Zelfs Ramos zou meer kans maken dan Benzema. Geen idee waarom mensen überhaupt praten over Benzema. Ramos heeft een sterker 2020 gehad tot nu toe. Lewandowski ook.

20 juli 2020 om 23:44

Lol rustig bro het was als een grappige reactie bedoeld op de opmerkingen van perez en zidane die benzema hadden opgehyped.

Onder deze bijzondere omstandigheden presteren is juist extra knap. Ik zou juist een speler gelijk drie ballen geven omdat hij het zo goed heeft gedaan in uitzonderlijke omstandigheden.

Onder deze bijzondere omstandigheden presteren is juist extra knap. Ik zou juist een speler gelijk drie ballen geven omdat hij het zo goed heeft gedaan in uitzonderlijke omstandigheden.

Jammer voor Lewandowski, had m dit jaar gegund. Onzin dat Ronaldo en Messi fans weer de discussie over deze twee heren moeten oprakelen. Wat mij betreft hebben de beide heren het juiste aantal ballons gewonnen in de afgelopen 15 jaar.

Grappig dat alle Ronaldo fanboys maar blijven praten over Sneijder en 2010. In de tussentijd vergeten dat Ronaldo in 2013 extra stemronde kreeg om ten koste van Ribéry te winnen. Over 2014 zeg ik beter helemaal niks want Ronaldo ging op WK na 3 wedstrijden naar huis in een poule met Ghana en VS terwijl Messi de finale haalde.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren