Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ryan Babel wil wat corrigeren van berichtgeving over ‘provocaties’

Laatste update:

Ajax werd donderdag ondanks een 2-1 overwinning uitgeschakeld in de Europa League door Getafe. Hoewel de Amsterdammers beter speelden dan een week geleden in Spanje, was het spel nog altijd niet goed, ziet Ryan Babel. De aanvaller erkent in gesprek met De Telegraaf dat zijn eigen prestaties tegenvallen. "Maar ik heb dit soort fases vaker meegemaakt in mijn carrière."

"Vooraf wisten we dat het tweede doelpunt van vorige week de start van gisteren net even wat moeilijker maakte. Op een gegeven moment heb je het team vooraf toch opgepept en dan krijg je zo'n vroege goal tegen... Dat was wel een mentale tik. Als je zelf het eerste doelpunt had gemaakt, wordt zo'n wedstrijd toch heel anders", aldus de routinier, die zag dat de tegenstanders ook in de return vaak op de grond lagen.

Ten Hag: 'Bijna onmogelijk om rustig te blijven tegen dit soort ploegen'

Babel ging vorige week nog viral door de over de grond rollende tegenstander Allan Nyom te imiteren. "Gisteren hield ik me afzijdig, hoewel ik echt wel weer frustraties voelde", geeft Babel toe. "Vorige week probeerde ik de scheidsrechter nadrukkelijk onder druk te zetten door bij ieder opstootje betrokken te zijn. Misschien hadden we dat meer gezamenlijk moeten doen."

"Ik wil trouwens wel wat corrigeren. Er werd veel geschreven dat we ons lieten provoceren door Getafe, maar dat was niet zozeer de issue", vervolgt de Oranje-international. "We waren meer geïrriteerd over de scheidsrechter. We wisten dat de tegenstander op deze manier zou spelen, dat hadden we geanalyseerd. Maar de scheidsrechter liet zich toch steeds foppen", aldus Babel, die donderdag scheidsrechter Anastasios Sidiropoulos prima vond fluiten.

De huurling van Galatasaray zegt dat mensen inderdaad meer van hem mogen verwachten. "Maar ook ik kan veel meer laten zien als een team beter draait. Ik heb niet de kwaliteiten om een heel slecht draaiend team in mijn eentje te betoveren", aldus Babel, die aangeeft dat de voetbalwereld ook opportunistisch te werk kan gaan. "Als ik gister had gescoord, was ik weer de beste van de wereld, om een extreem voorbeeld te noemen. We weten dat we als spelersgroep ons hoofd koel moeten houden en stap voor stap weer ons niveau moeten bereiken", besluit de aanvaller.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als deze gozer zijn niveau haalt die hij bij Besiktas heeft laten zien, dan is hij absoluut een versterking. Helaas zien we allemaal dat hij niet op dat niveau zit en dus in een vormcrisis verkeerd. We moeten geduld hebben, ook al hebben we dat niet. C'mon Ryan. You can do way better!

28 februari 2020 om 13:25

Ik denk geeneens dat hij uit vorm is. Persoonlijk denk ik juist dat hij gewoon niet in het spelsysteem past dat Ajax wilt hanteren. Hij is voetbaltechnisch gewoon een pak minder en Babel rendeert gewoon een stuk beter in een team dat op de counter speelt. Aan de bal is hij ook niet sterk en hij heeft niet echt een individuele actie. Juist dat wordt wel gevraagd van de buitenspelers bij Ajax. Overigens ook gewoon jammer, want ik vind Babel echt een top prof en een sympathieke gast. Dus het zou sneu voor hem zijn als hij het EK gaat missen, omdat hij nu gewoon niet presteert.

28 februari 2020 om 18:57

Maar kan je mij dan uitleggen waarom Overmars Babel in de winterstop haalt.? Sinds wanneer speelt Ajax op de counter? Dat betekent ook dat hij niet in het Nederlands elftal hoort.

28 februari 2020 om 13:32

stijlvol: hij haalt zn niveau niet omdat ajax totaal anders speelt. babel is nooit een sper geweest voor de kleine ruimte, maar meer voor een counterploeg. Dt hij de hele jeugdopleiding van ajx heeft kunnne doorlopen vind ik echt raar. Geen slechte speler, bij 4-4-2 ploegen bijv, maar totaal geen ajax type. En m dan 2x terughalen vind ik gewoon wanbeleid van Overmars.

28 februari 2020 om 13:53

@clarrkkent2 Zo vreemd is het niet dat Babel de gehele jeugdopleiding heeft doorlopen. Hij was in de jeugd altijd een centrumspits en verbloemde veel met zijn fysieke kracht, snelheid en zijn goed hard schot (destijds). in de jeugd kan dat allemaal nog. Dat hebben we eerder al met heel veel jeugdspelers gezien dat dit het geval is. In zijn tijd bij Liverpool kon je heel goed zien wat zijn tekortkomingen waren. Zijn goal voor Liverpool tegen Arsenal in de kwartfinale van de CL in '08-'09 is een goed voorbeeld van waar zijn kwaliteiten nou juist echt liggen. En in die situaties komt hij bij Ajax eigenlijk vrijwel nooit. Ik vind overigens dat Babel echt het maximale uit zijn carriã¨re heeft gehaald en toch bij mooie clubs gespeeld heeft voor de kwaliteiten die hij heeft. Ook wel mooi voor hem dat hij belangrijk is geweest voor Oranje de afgelopen tijd.

28 februari 2020 om 14:11

wij zijn het eens behalve met je eerste opmerking dat het Niet vreemd is dat ie de opleiding heeft afgemaakt. Bij ajax moet je als spits of buitenspeler techniek gebben en positievoetbal kunnen spelen. Bij Dolberg zag je bijvoorbeeld gelijk dat hij dat kon, Tadic ook. Babel heeft dit nooit gekund. Die heeft veel ruimte nodig en dan kan ie met zn fysiek en schot wat uithalen. Maar zoals je zelf zegt dat gebeurd bij ajax amper, al helemaal niet als spits, dus vertel mij dan waarom ze met hem zijn doorgegaan? In de opleiding moet je spelen met spelers die passen bij het ajax spel of zich dat eigen kunnen maken. Dat gebeurt te vaak niet en babel is daar een voorbeeld van. Je hebt er niks aan voor Ajax 1. Dan zal jij zeggen: hij is toch lekker verkocht? Eh ja dat was obv zn jeugd EK niet de geweldige goals bij ajax destijds. En wat ik dan echt wanbeleid vind, is dat je deze gozert 2x terug haalt?!? Ik gun m zn idd prima carriere met hoogtepunten bij Besiktas en Deportivo. Maar bij ajax had ik m nooit willen zien.

28 februari 2020 om 14:39

Dat gebeurd wel vaker. Sierhuis is daar ook een goed voorbeeld van. Een echte goaltjesdief, maar ook geen typische Ajax spits. Niet heel technisch en balvast was hij ook niet echt. Dat wordt als Ajax spits toch wel gevraagd. Buiten de spitspositie zijn er echt heel veel spelers te noemen die de gehele jeugdopleiding doorlopen hebben, maar het niveau of kwaliteiten niet hadden die bij Ajax wel gevraagd worden. Sommige komen nog ver door hun instelling en om hard te werken en sommige vallen al wat vroeger af (jong Ajax eindstation). Het is echt niet zo dat er alleen spelers met de benodigde kwaliteiten de gehele opleiding doorlopen. Kijk alleen al de jeugdspelers die onder Frank de Boer nog minuten gemaakt hebben (menig, Lukoki, de Sa). En verder daarvoor ook. Babel heeft het gered door zijn instelling en hard werken en dat is hem te prijzen. Ik ben het overigens wel met je eens dat Babel op basis van zijn kwaliteiten voor mij niet had terug hoeven komen. Twee keer is iets teveel van het goeie.

28 februari 2020 om 15:52

dat het gebeurd betekent niet at het goed is of zo hoort. Het feit dat ajax al sinds Kluivert niet een echte ajax spits heeft opgeleid, dat heeft hier mede mee te maken. Iedereen denkt dat Brobbey nu de grote jongen wordt, maar voor hetzelfde geld is dat de nieuwe brutil hose of castillion. Sterker dan zn leeftijdsgenoten en neus voor de goal. Maar totaal geen Ajax 1 speler. Zo vind ik dat we hier gezamenlijk wel een fout vd ajax opleiding vaststellen.

28 februari 2020 om 16:06

" Zo vreemd is het niet dat Babel de gehele jeugdopleiding heeft doorlopen. Hij was in de jeugd altijd een centrumspits en verbloemde veel met zijn fysieke kracht, snelheid en zijn goed hard schot (destijds). in de jeugd kan dat allemaal nog ". Dit zijn altijd schitterende reacties. Spelers die die kwaliteiten niet hebben, worden daarom vaak als ongeschikt voor Ajax aangemerkt en als spelers die kwaliteiten wel hebben, worden die ineens aangemerkt als een handicap. Het kan verkeren, schreef Bredero ooit.

Dat is wel een extreem extreem voorbeeld, Ryan ...

28 februari 2020 om 13:44

Wilde net zeggen. Al zit er natuurlijk wel degelijk een kern van waarheid in. Zag gister hier ook weer mensen roepen dat Ajax die aansluiting wel kan vergeten rii de Europese top. Slaat natuurlijk ook helemaal nergens op na 1 uitschakeling. Als volgend jaar het balletje net de goede kant opvalt en/of aankopen slagen wel roepen diezelfde lui weer JA ZIE JE HET KAN Wel.

28 februari 2020 om 14:01

@downwards mee eens maar Ajax moet gewoon een beetje doorselecteren. Marin, Veltman, Babel en Huntelaar is nu wel een beetje passe imo. wil je aanhaken bij de Europese subtop moet je ook op de bank wat beters hebben zitten dan deze spelers

28 februari 2020 om 16:15

" Marin, Veltman, Babel en Huntelaar is nu wel een beetje passe imo. wil je aanhaken bij de Europese subtop moet je ook op de bank wat beters hebben zitten dan deze spelers ". Babel is gehuurd om de aanwezigheid van Neres en de blessures van Promes op te vangen. Die zie je volgend jaar niet meer terug. Je obsessie voor Veldman is inmiddels wel bekend, maar als je naar diens statistieken kijkt in plaats van naar je onderbuik te luisteren, is dat gewoon een acceptabele centrum verdediger voor een club als Ajax. En als je een speler niet de tijd en de kans geeft om zich aan te passen (marin) en het kind met het badwater weg gooit, ga je natuurlijk nooit aansluiting vinden met de Europese (sub)top. Dat gaat sowieso alleen lukken als je de jeugdopleiding serieus neemt en spelers de kans geeft om door te groeien omdat de enige mogelijkheid om voldoende spelers tot je beschikking te krijgen die de kwaliteiten hebben om die aansluiting te bewerkstelligen, is door ze zelf op te leiden. Spelers als Tadic, Zyech en Blind halen doorgaans hun neus op voor onze middelmatige competitie en liggen dus niet voor het oprapen. En je kan er ook niet teveel van buitenaf aantrekken omdat de begroting van Ajax veel te laag is voor teveel van die miljoenensalarissen.

28 februari 2020 om 16:23

" Wilde net zeggen. Al zit er natuurlijk wel degelijk een kern van waarheid in. Zag gister hier ook weer mensen roepen dat Ajax die aansluiting wel kan vergeten rii de Europese top. Slaat natuurlijk ook helemaal nergens op na 1 uitschakeling ". Dat gaat al decennia lang zo. Dat komt omdat mensen voor het begrip aansluiting vaak de verkeerde criteria hanteren. Met aansluiten wordt niets anders dan " meedoen " bedoeld terwijl veel mensen daar veel verdergaande consequenties aan verbinden zoals kansen op een titel. Ajax heeft volstrekt duidelijk gemaakt wat de club onder aansluiting bedoelt en dat is jaarlijks Europees overwinteren en liefst zo vaak mogelijk in de CL. Als dat een keertje niet lukt, betekent dat natuurlijk niet de club daarmee meteen die aansluiting weer kwijt is.

"in gesprek met De Telegraaf dat zijn eigen prestaties tegenvallen. "maar ik heb dit soort fases vaker meegemaakt in mijn carriã¨re." "maar ook ik kan veel meer laten zien als een team beter draait. Ik heb niet de kwaliteiten om een heel slecht draaiend team in mijn eentje te betoveren" wauw pijnlijk en veelzeggend, maar het is dan ook zeer simpele matige aanvaller. Wel enorm veel respect dat hij dat gewoon durft te zeggen. genoeg andere helaas ook bij Ajax die alleen bij wijze naar anderen en de tegenstander.ik vond komst van Babel al helemaal niets, helaas ook niets geworden, maar dit stukje nederige en kwetsbaarheid vind ik een verademing in ons voetbalwereldje. hi moet lekker naar de middenmoot. en dat mensen zeggen:" maar hij is gewoon Oranje speler" ja, dat was, eerlijk is eerlijk, vooral door een korte opleving, maar een Davy Klaassen,de Roon,veltman ect zitten ook bij NL elftal, maar die komen ook te kort. helaas is een Oranje plek helemaal niets meer zeggend, als je plek heb bij Frankrijk of Duitsland, DAT zegt wat. die hebben, bij wijze van, miljoenen grote spelers/talenten, dus als je erbij zit, zegt het bijna alles

28 februari 2020 om 13:33

Als vierde keus op de vleugels bij Ajax goed genoeg maar verre van basisniveau is wel duidelijk. Inderdaad mooi en realistisch van hem om dat toe te geven. Overmars staat voor een onmogelijke taak komende zomer. Alles wat er nog bovenuit steekt word verkocht en het word haast onmogelijk vergelijkbare kwaliteit in te kopen. Vooral het vervangen van Onana word een ondankbare taak.

28 februari 2020 om 13:50

waarom niet Tadic op de vleugel. het loopt al een tijdje niet met Babel, zet Ten Hag Alsnog op de vleugels in de beslissende wedstrijd. alsof het nu wel beter zou gaan. of zet dan een halve fitte Promes maar lekker basis. alles beter dan een babel die niet eens de eredivisie kapot speelt momenteel.maar goed, zo denk ik er over. En klopt. Ziyech en Onana vervangen is haast onmogelijk

28 februari 2020 om 13:57

"Waarom niet Tadic op de vleugel". En wie moet er dan in de spits? Als je de laatste wedstrijd van Akax hebt gezien en een beetje hebt opgelet dan weet je dat Tadic op de vleugel niet rendeert. Helaas hebben we op de vleugels gwn teveel blessures momenteel.

28 februari 2020 om 14:01

Huntelaar, of die jeugd speler, beide niet ideaal, maar alles beter dan Ryan in je team hebben..

28 februari 2020 om 14:08

op het moment dat je hem haalt haal je hem niet als vierde keus, maar als basisspeler. je haalt hem omdat je weet dat je door blessure gevallen per direct behoeft hebt aan een buitenspeler. Daarbij besef ik wel dat het in de winter lastig is om geschikte kandidaten te vinden, valt mij het niveau van Babel heel erg tegen (maar ik zie hem alleen bij het nederlands elftal). Maar als ik de analisten hoor dat Babel een matige balcontrole heeft dan kun je je wel afvragen waarom hij gehaald is. Het lijkt een noodgreep. Waar iedereen viel over de huur van de linksback door PSV en je alleen maar positieve geluiden hoorde over de huur van Babel zijn nu de geluiden totaal andersom. De een doet het goed, en de ander loopt voornamelijk in de weg.

28 februari 2020 om 14:10

Tadic op de vleugel is absoluut geen oplossing. Dat heeft Ten Hag al vaker geprobeerd en daar komt Tadic gewoon niet uit de verf. Zijn looplijnen zijn daar niet goed en hij heeft geen individuele actie of diepgang en dat is juist wel gevraagd in het huidige systeem. Babel is ook niet de oplossing, maar dat heb ik boven in een andere comment al aangegeven. Als versterking is Anthony nu gehaald en het zou me overigens ook niet verbazen als daar nog wat bij gaat komen. Helemaal gezien de spelers die Ajax op de flank posities onder contract heeft staan (labyad, Bandé, Lang, Kühn, Johnson, Thethani). Danilo zou nog wat kunnen brengen, maar ik vind dat bij hem moeilijk in te schatten op basis van zijn prestaties bij Jong Ajax. Hansen komt er ook aan, maar die is nog te jong. Dus die versterking(en) zijn inderdaad wel hard nodig.

28 februari 2020 om 13:59

Vind ik ook. Babel heeft een heupschot waar hij zelf het einde ook nooit van kent en de balaanname van een trampoline. Volgens mij beschikken we over genoeg balvaardige spelers om een soepel samen spelend team zonder harde voeten op te stellen voor Oranje, met daarbij een uitzondering voor Dumfries als hij zijn vorm wel kan meebrengen naar het EK komende zomer. Voor hun specifieke kwaliteiten op hun posities zou ik Weghorst en De Roon wel meenemen en zijn Hateboer en Gosens denk ik fijne krachten in de breedte, maar van middelmaat las Klaassen, Babel en Veltman zou ik evengoed wegblijven als Hendrix, Rosario en Viergever bijvoorbeeld. (handelings)snelheid en techniek zou het uitgangspunt moeten zijn, wil je de overhand hebben op het EK.

Cillessen
Dumfries
Van Dijk
De Ligt
Blind
Van de Beek
De Jong
Wijnaldum
Ihattaren
Malen?
Bergwijn
28 februari 2020 om 14:05

mee eens met de opstelling, maar geen Blind… zeker niet op back. zet dan Sinkgraven erin, die doe het goed in de top Bundesliga Leverkusen

28 februari 2020 om 14:11

Deze opstelling werkt niet. Voorin te weinig stootkracht en op het middenveld mis je balans. Van de Beek verdient geen basisplek in Oranje. Hij is eenzelfde soort speler als Wijnaldum maar dan slechter. Tegen een goede tegenstander heb je daar een beuker nodig a la de Roon en tegen een mindere god kan je daar een voetballende controleur als Propper neerzetten. Ikzelf zou nu ook kiezen voor De Vrij in plaats van de Ligt. Ik vind dat de beste 2 cv's moeten spelen en momenteel heeft De vrij een beter seizoen dan de Ligt. Ik zou eerder kijken of je een 343 kan gaan spelen.

28 februari 2020 om 14:15

Sinkgraven doet het inderdaad goed, maar je moet dan ook meenemen dat hij verdedigend uitermate zwak is. Dan mag je wel van Dijk en de Ligt hebben staan, maar met een back die zo uitermate zwak is, blijft dat toch echt een groot risico. Datzelfde geldt overigens ook voor van Aanholt. Ik schat hun beide ongeveer even hoog in. Koeman kennende gaat Blind dan ook gewoon starten op de linksback positie.

28 februari 2020 om 14:30

maar Van Aanholt en Sinkgraven(oke, ooit middenvelder) zijn teminste wel een echte back, i.t.t. Blind die OOK nog eens traag is. beide hebben hun pijnpunten dus zou ik gaan voor de gene die wel week in week uit back staat

28 februari 2020 om 14:48

De linksback positie is nu eenmaal een zwak bezette positie. Dus dan moet je die overweging maken. Ik snap overigens heel goed waarom Koeman Blind daar wilt hebben. Hij is positioneel gewoon ijzersterk en is zeer intelligent en leest het spel goed. Met Sinkgraven en van Aanholt heb je dan misschien wel backs die rushes hebben en technisch aardig zijn, maar die zijn dan weer verdedigend zwak en behoorlijk kwetsbaar in de omschakeling. Met Blind heb je veel meer zekerheid. Aanvallend is dat misschien minder en zijn snelheid mag dan wel een zwakte zijn, maar dat compenseert hij door positioneel gewoon goed te staan en goed te anticiperen op situaties. Ook is hij sterk in de combinatie en heeft een goede crosspass. Als ik meer keuzes had dan zou ik ook niet met Blind starten, maar met de beschikbare mogelijkheden zou ik dat persoonlijk wel doen. Al begrijp ik goed waarom jij liever Sinkgraven daar hebt staan.

Mag toch hopen dat Koeman deze Babel niet gaat opstellen in de basis op het EK. Heeft imo zelfs niets te zoeken bij het Nederlands elftal. Stel dan maar Berghuis op, of als Memphis fit raakt spelen met Memphis, Promes en Bergwijn. Nederlands elftal zal nooit Europees kampioen worden als deze man met zijn roze haartjes in de basis staat.

28 februari 2020 om 13:34

ACh ene eder schoot portugal ook naar de winst in 2016. Europees kampioen gaan wij sowiezo niet worden denk ik. Daar is de concurrentie te sterk voor.

28 februari 2020 om 13:40

Denk dat Nederland zeker wel kans maakt, van Dijk, De Ligt, Wijnaldum, Frenkie en Memphis is een ijzer sterke as. Ben niet echt onder de indruk van Duitsland en Frankrijk hebben geweldige spelers maar vond ze in de kwalificatie niet indrukwekkend. Sinds Xavi en Iniesta zijn gestopt vind ik Spanje ook niet echt heel denderend.

Van een speler die ondermaats presteert lees je zelden zulke zinnige teksten. Dat is dan wel weer positief.

Aha, het was dus allemaal bewust en onder controle. Dat roze kapsel zal ook hebben geholpen, zo'n scheids neemt je dan natuurlijk zeer serieus.

28 februari 2020 om 13:42

Ik was altijd een criticaster van Depay, met zijn hoeden en in onze samenleving minder voorkomende kleding. Depay heeft mij keihard de mond gesnoerd en bovendien was het ook wel een beetje raar om te roepen wat de media schreef. Uiteindelijk boeide het mij niet eens of Depay nou een hoed droeg of niet, maar omdat iedereen het over heeft ga je er misschien op letten. Als Babel zijn kapsel roze wil maken, of welke kleur dan ook, moet hij dat zelf weten. Niet ons probleem toch?

28 februari 2020 om 14:21

ik vind het sowieso al triest dat mensen alleen daarna kijken. Iedereen die Babel kent, weet dat hij een op en top prof is en eigenlijk nooit wat geks doet buiten het veld. Juist daarom wilde hij eens wat geks doen en besloot daarom zijn haar te verven (gaf hij aan in een interview). De reden waarom hij het doet zou overigens ook niet uit moeten maken. Het is zoals je het zelf al aangeeft, laat mensen gewoon doen en laten wat ze willen doen. Dat mensen daar kritiek op hebben zegt eigenlijk meer over hun dan over Babel.

28 februari 2020 om 18:23

Als ik over straat ga met roze haar zullen mensen ook raar opkijken. Vind het niet meer dan een logische reactie. Als hij zo vrij mag zijn om zijn haar roze te verven, dan mogen wij, als betalende toeschouwer (hetzij door kaartjes, sponsoring of tv gelden) daar toch ook een mening over hebben?je wilt speciaal zijn, nou dan ben je dat ook en krijg je er een mening over. Staat los van zijn ontbrekende voetballende kwaliteiten natuurlijk.

Zelfs als je een omhaal vanaf de middenlijn had gescoord was je nog niet de beste van de wereld genoemd beste Ryan. De uitdrukking "zonder geluk vaart niemand wel" is wel van toepassing op de afgelopen twee seizoenen van Ajax. Vorig jaar amper blessure's en niet genaaid in de CL, dit jaar valt echt bijna alles de verkeerde kant op. Borst vooruit en hard blijven werken dan komt het allemaal goed.

28 februari 2020 om 13:33

Sometimes you win, sometimes you lose. Nu moet ik zeggen dat het tijdens de wedstrijden ook niet altijd tegen zat (het desastreuze duel tegen Tottenham even buiten beschouwing gelaten). Bovenal lag het niveau dat Ajax liet zien vorig jaar heel erg veel hoger. Dat helpt als je verder wilt komen.

28 februari 2020 om 13:39

Precies, bovendien moeten we ook niet vergeten dat onze beste spelers niet allemaal mee deden. Dat we een brede selectie hebben wil ik nog wel beamen, maar als al je toppers uitvallen (ziyech met blessures, Onana met schorsingen, Veltman (ja een topper ja) met een blessure, Promes met een blessure, Neres met een blessure en Blind met serieuze klachten), dan kan je die niet allemaal vervangen met reservespelers en jeugd. Misschien waren de verwachtingen gewoon iets te hoog, dat begrijp ik ook wel na vorig seizoen. Desondanks kan Ajax terugkijken of een min of meer geslaagd Europees seizoen. Je hebt Chelsea in Londen weggetikt, maar werd uitgeschakeld doordat de scheids je naait. Getafe is zo onsportief als de pest en tegen Valencia was het gewoonweg niet zo goed. Er is Europees overwintert, een paar jaar geleden was dat al een doelstelling op zich. Ik heb hier dus wel vrede mee.

28 februari 2020 om 13:42

Dat relativerende miste ik het afgelopen half jaar. Je hebt zeker een punt als je stelt dat als je zoveel van je (beste) basisspelers mist het moeilijk (onmogelijk) wordt je niveau vast te houden. Tel daarbij op dat de vorm bij bepalende spelers als Tadic ontbreekt en het wordt een logisch verhaal.

28 februari 2020 om 13:44

Klopt, het zat vaak niet tegen. Maar ook het Ajax van vorig seizoen kwam vrij laat op stoom. Juist door vele wedstrijden met dezelfde elf te spelen kwam de schwung erin. Daar hebben ze dit seizoen gezien de vele blessure's de kans niet voor gehad. Wilt overigens niet zeggen dat er niet kritisch gekeken mag worden naar het wel erg grote verval. Ook onze corners mag wel eens kritisch naar gekeken worden. Vorig jaar een groot wapen voor ons en dit seizoen een groot wapen voor de tegenstander. Hopelijk dat de Ajacieden een beetje waardering tonen voor al het moois dat veel van deze spelers (en onze trainer) ons al gegeven hebben. En ook gisteren was een gebrek aan inzet niet het probleem. Ze verdienen de support en hebben die ook hard nodig.

"maar ook ik kan veel meer laten zien als een team beter draait. Ik heb niet de kwaliteiten om een heel slecht draaiend team in mijn eentje te betoveren" - Aka: als de rest fit is kan ik wel meedoen, dan valt het minder op hoe slecht ik tegenwoordig eigenlijk ben. Zijn die er niet? Oh, ik loop wel een beetje mee dan.

28 februari 2020 om 13:42

Het was ook behoorlijk dom van Babel. Hij wordt nu een beetje een Heitinga, terwijl de eerste terugkeer echt wel succesvol te noemen was. Nu is iedereen vooral aan het hopen dat de rest zo snel mogelijk fit is waardoor Babel naar de bank verdwijnt. Maar ook Ten Hag gaat niet vrijuit. Hij stelt de spelers ook op. Dat Siem de Jong debacle ook zo'n prachtig voorbeeld.

Het grootste probleem bij Ajax zijn de zogenaamde "supporters " die heilig geloven in de Ajax filosofie, 433 of 343 opstelling. Als je daar simpel weg niet de spelers voor hebt moet je er vanaf stappen en desnoods 442 of zelfs 532 gaan spelen. Het voetbal van Getafe is misschien niet mooi maar voor hun werkte het wel. Had Babel in de spits gezet met Tadiç er omheen , Castillo en Dest op de back en op laten komen .Eiting,Van De Beek en Eeklenkamp als middenveld en Blind,Schuurs,Martinez,Dest en Castillo in de verdediging.

28 februari 2020 om 14:12

Tja achteraf is alles makkelijk.. maar met je speelwijze ben ik het wel eens. Als je er de middelen niet voor hebt moet je wat anders proberen. Al weet ik niet of het verstandig is om te gaan experimenteren in zo'n wedstrijd. Dan was waarschijnlijk dat het commentaar geweest als het mis was gegaan

Realistisch verhaal van Babel (behalve dan dat hij niet de beste van de wereld was geweest als hij gisteren gescoord had, dat was een te overdreven voorbeeld)

Aan sommige acties van gisteren zie ik dat Babel nog voldoende kwaliteiten heeft. Het is wel te weinig als je naar de hele wedstrijd krijgt.

Persoonlijk zou ik Babel wel eens in de punt van de aanval willen zien. Ik vind hem heel balvast en sterk, maar daarnaast ook beweeglijk en hij schiet er dan echt wel 15-20 in. Ik kan mij nog een wedstrijd uit tegen Dortmund herinneren (in de vorige periode dat Babel bij Ajax speelde) en daar had hij zo’n rol en daarin verraste hij mij positief.

Ik heb zelf het gevoel dat hij (op dit moment iig) 90 minuten niet aan kan. Vond hem in de eerste helft/begin tweede helft eigenlijk best wel oké spelen; redelijk sterk aan de bal, liet zich niet fysiek overtroeven door de verdedigers, prima overstapje bij de 1-1, was redelijk bedrijvig en aanwezig. Tweede helft zakte hij echter diep weg.

"maar ik heb dit soort fases vaker meegemaakt in mijn carrière." Ja dat is te zien.. slecht spelen.. op de bank komen.. transfer maken. Dat is je 3 fase plan? Want dat is er gebeurt in je hele carrière.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren