Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Moeilijke situatie’ rond Klassieker: ‘De druppel die de emmer deed overlopen’

Laatste update:

De Klassieker wordt al jaren afgewerkt zonder supporters van de bezoekende club. De kans lijkt op dit moment zeer klein dat daar op korte termijn verandering in komt, zo vertelt Frank Paauw bij NPO Radio 1. De korpschef van de Amsterdamse politie, tot begin dit jaar werkzaam in Rotterdam, stelt dat er tijd geleden tevergeefs aan fans van Ajax en Feyenoord is gevraagd om met een plan te komen.

“Dat wordt heel moeilijk. Toen ik nog in Rotterdam werkte, hebben we aan de fans van beide clubs gevraagd om met een plan te komen hoe het wel mogelijk is. Daar zijn ze toen niet uitgekomen”, legt Paauw uit. Dat de wedstrijd tussen Ajax Onder-19 en Feyenoord Onder-19 vorig seizoen uit de hand liep, heeft niet geholpen om de situatie rond uitsupporters bij de Klassieker beter te maken.

“De laatste keer, bij een wedstrijd van de Onder-19-teams, werden familieleden van spelers belaagd door de harde kern van Ajax. Dat was de druppel die de emmer deed overlopen. Dat heeft er toe geleid dat Feyenoord en de driehoek van Rotterdam hebben gezegd: wij zijn er wel uit, het gaat dit jaar niet gebeuren”, vertelt de korpschef van de Amsterdamse politie. “Op het ogenblik zie ik dat er geen nieuwe initiatieven worden genomen.”

Logisch besluit?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
Reacties

Lijkt me vrij logisch dit. Het is jammer, want de klassieker met normale supporters, zowel uit als thuis, is geweldig om mee te maken. Maar als de veiligheid niet gegarandeerd kan worden omdat de nep supporters zich niet in kunnen houden, moet er maar zonder (uit) publiek gespeeld worden.

28 december 2019 om 10:22

Hoe weet je Nou of het niet mogelijk is als de laatste klassieker met uitsupporters meer Dan 10jr geleden is???!en wat is uberhaupt de criteria of het wel of niet mogelijk is?! Politie kosten? Spreekkoren? Schade kosten?de Politie is verantwoordelijk voor de openbare orde en veiligheid maar verschuilt zich al meer Dan 10jr achter allemaal onzin argumenten. Lachwekkend.

28 december 2019 om 10:44

Misschien omdat beide groepen zich ook altijd misdragen in het buitenland? Ik geef de KNVB en ook Rotterdam/Amsterdam groot gelijk dat deze wedstrijden zonder uitsupporters zijn. De laatste jaren leek het erop alsof het toch misschien weer zou kunnen, maar dan heb je die halve zolen van de harde kern van Ajax die ineens de tribune op rennen. De goede lijden onder de kwaden (eens te meer), maar ze zorgen er toch zelf altijd voor..

28 december 2019 om 10:49

De voorbeelden die jij noemt hebben helemaal Niks te maken met uitsupporters bij een klassieker.

28 december 2019 om 10:59

Dat hoeft ook helemaal niet. Ik mag toch hopen dat jij, net als ik, weet dat die gasten gewoon niet te vertrouwen zijn. Al zijn het er maar 15 (zoveel noem jij er) die tijdens de Mini-Klassieker zich niet kunnen gedragen, hoeveel zullen het er dan zijn tijdens de gewone Klassieker? Tuurlijk kan ik nu geen recente voorbeelden geven over uitsupporters bij de Klassieker, want die zijn er al 10 jaar niet meer geweest.. Echter kan ik wel inzien dat die gasten zich gewoonweg niet kunnen gedragen wanneer er enige spanning op een wedstrijd zit (‘supporters’ die meereizen naar het buitenland). Er is een reden dat die gasten geweerd worden tijdens de Klassieker en ze doen niet erg hun best om het er beter uit te laten zien. Ik ben een Ajacied, maar ik geef snap heel goed dat Rotterdam en Den Haag zeggen dat die gasten niet welkom zijn.

28 december 2019 om 11:25

Allemaal speculatie over wat er zou kunnen gebeuren.hoe oud ben jij als Ik vragen mag? Ben je weleens bij een klassieker met uitsupporters geweest?ik vraag dit omdat Ik me ook besef dat er generaties zijn Welke nooit een klassieker met uitsupporters heeft meegemaakt...ik wel; vanaf eindjaren 80 tot de laatste klassiekers met uitsupporters.de sfeer rondom een klassieker is altijd grimmig, dat was die 20 jaar geleden en zal die ook zijn als deze In 2020 zou plaats vinden. Het zou erover moeten gaan hoe de openbare orde en veiligheid moet worden bewaakt en niet over wat er allemaal wel niet zou kunnen gebeuren.ga eens naar een WII- Nac, Heerenveen- Cambuur, Vitesse-NEC, MVV- Roda,etc,etc....ook allemaal een grimmige sfeer maar wel mogelijk gemaakt....dat zou ook mogelijk moeten zijn voor de klassieker

28 december 2019 om 11:48

Maar Richard, dan mag je me direct vertellen hoe vaak het dan zonder enig incident is verlopen? Ik denk dat die klassiekers op 1 hand passen. Het is gewoon bewezen dat beide clubs een stel debielen hebben die zich harde kern noemen en die alles voor de echte supporters verpesten.

28 december 2019 om 12:32

Ik ben 26 en heb vroeger een seizoenskaart gehad van Ajax (tijd van van der Vaart en Sneijder). Ik heb dus inderdaad Klassiekers meegemaakt waar uitsupporters aanwezig waren. Wel moet ik toegeven dat ik enkel voor het voetbal daar kwam en ik zat op Vak 401 en dus schuin tegenover het uitvak. Ik ben toentertijd dus ook nooit in de buurt van het uitvak geweest en heb niks meegekregen. Je begint tegen mij over speculatie, maar je bent zelf ook aan speculeren. Er zijn al 10 jaar geen uitsupporters aanwezig geweest, dus zowel jij als ik weet niet wat er zal gebeuren. Wat we wel weten is dat beide groepen gewoon dwazen hebben rondlopen die het iedere keer weer verpesten voor de anderen. Daarom geef ik ook aan dat ik het volledig begrijp dat ze niet welkom zijn, want die gasten zullen ook aanwezig zijn namelijk. Het incident in de bekerfinale tegen Zwolle schiet mij trouwens net te binnen. Zijn 'we' een keer welkom in de Kuip en dan moeten die gasten weer fakkels e.d. op het veld gooien. Zolang die gasten zich niet kunnen gedragen, dan snap ik heel goed dat de steden het tegenhouden.

28 december 2019 om 14:08

Als je zelfs niet meer veilig naar een mini-klassieker kan gaan dan is het geen hogere wiskunde om te concluderen dat de veiligheid niet of nauwelijks te waarborgen is. Sorry, maar de gasten die dit destijds gedaan hebben zijn bekenden bij de Ajax supporters. DIt sort gasten lopen gewoon rond in de Arena tijdens de thuiswedstrijden. Niemand weet zeker wat er zal gebeuren als er weer supporters toegelaten worden, maar zolang ze zich niet kunnen gedragen is het beter om het zonder uitpubliek te spelen.

28 december 2019 om 14:16

Het is ook geen hogere wiskunde om te begrijpen dat als de hele Ajax vs Feyenoord verhouding niet wordt genormaliseerd door weer uitsupporters toe te laten, er dit soort excessieve incidenten zullen plaatsvinden….nogmaals: Ze moeten de verhoudingen normaliseren ipv er een soort mythisch iets van te maken die hele klassieker...hoe moeilijk kan het zijn om 1000 Feyenoord supporters in Amsterdam en 1000 Ajax supporters als uit supporter te begeleiden??? Dit is allemaal een goed voorbeeld van de absolute vertrutteling van NL en de obsessie met Politiek correct want stel je voor dat er wat spreekkoren zouden zijn.en iedereen steunt het blijkbaar want wat laten we zien wat voor 'beschaafd'land we zijn….yeah right.

28 december 2019 om 14:41

@Richardpraha, wat ontbreekt in dit artikel is 1 belangrijk zinnetje uit het interview en die heeft betrekking op de actie die ajax heeft ondernomen nadat de harde kern de familie van de spelers heeft aangevallen, tot op heden nog helemaal niks ondanks duidelijke beelden. Als ajax het al goed keurt (niet ingrijpt) is er blijkbaar een heel groot gat tussen de club en de rest van de wereld acceptabel vindt. Zolang de hooligans vrij spel hebben bij de club(s) gaat deze situatie niet veranderen.

Zolang er idioten zijn die zich niet kunnen gedragen, geen klassieker. Misschien een wedstrijd met vrouwen en kinderen. Gewoon om te laten zien hoe het wel moet.

28 december 2019 om 14:56

Bij het uitpubliek bedoel je dan?! Dat lijkt mij een prima oplossing. Hoewel de familie van jeugdspelers ook al vogelvrij is verklaard in Amsterdam, zal ajax wel ingrijpen als de harde kern achter vrouwen en kinderen aan gaat?!

Ik zou beginnen bij 250 man. Zijn er geen wanklanken geweest, dan het jaar erop verdubbelen. Wel wanklanken, dan halveren het jaar erop. Net zo lang tot het vak vol of leeg is. Bij een leeg vak 10 jaar wachten en weer beginnen met 250 man

28 december 2019 om 08:53

Op zich een goed idee maar na afgelopen seizoen eerst weer 10 jaar wachten en wellicht dat dit idee dan een optie is.

28 december 2019 om 10:09

Wat versta je onder “wanklanken”??

Er wordt net gedaan of er alleen bij de klassieker spreekkoren zijn, bij elke wedstrijd zijn deze er..

28 december 2019 om 14:58

@richard misschien het misdragen van de supporters zoals op de toekomst?

28 december 2019 om 18:08

Wordt de klassieker op de toekomst gespeeld of in de Arena?en wat zou je er van zeggen dat het feit dat men de verhoudingen tussen Ajax en Feyenoord niet normaliseert maar in feite die 'mythische' rivaliteit in stand houdt door het uit supporters verbod dat dit de oorzaak is van het soort incidenten op de Toekomst?

28 december 2019 om 18:22

Ik was erbij de wedstrijd dat dit besluit is gekomen en daar is niks mytisch aan. Eerst al de rellen bij beverwijk en daarna een stenenregen bij een stadion. Laat eerst maar eens zien bij de jeugd dat het kan, vanuit daar kan je het prima met 500 supporters proberen maar het draagvlak ligt vooral bij de supporters. In het stadion moeten vakken aan uitsupporters worden verkocht en vakken leeg worden gehouden, dat hebben de clubs liever niet

28 december 2019 om 13:49

Onder wanklanken versta ik alles wat tot deze situatie geleid heeft, dus niet alleen spreekkoren, maar ook vernielingen, vechtpartijen, buitensporig politie-inzet etc. Wat je hiermee bereikt is dat je geen straf-beleid maar een beloningsbeleid toepast, ik denk dat de supporters daar meer hun best voor willen doen

Toch wel apart dat fans het beleid zouden moeten maken om erbij te mogen zijn. De politie heeft hier toch meer kennis en ervaring over algemene veiligheid. Desondanks denk ik niet dat uitfans toegestaan moeten worden. Zolang het beleid voornamelijk leunt op de supporters en de club is dit een onoplosbaar probleem. Uitfans weren is een pleister op de wond bij de Klassieker, maar als er elders de pleuris uitbreekt, dan blijven de meeste hooligans of onbestrafd, of zijn ze enkele wedstrijden later weer in het stadion te vinden.

28 december 2019 om 09:14

Fans mogen alternatieven aandragen, dit zorgt voor meer draagvlak voor beleid. Ik vind het goed om te vragen: "hoe zien jullie uitfans voor je?" Dat wil niet zeggen dat de politie geen beleid hiervoor heeft gemaakt.

28 december 2019 om 09:19

De vraag aan de supporters hoe zij het zien en willen met betrekking tot de klassieker heeft totaal niets met beleid te maken van de antwoordende (of juist niet) supporters. Beleid word uitgevoerd door de beleidsbepalers, de vraag is met name om inzage te krijgen in het 'gevoel - risico analyse' omtrent de supportersgroepen - spanningen. Hoe hoger het draagvlak, des te minder spanningen, hoe eerder er weer uit supporters toegelaten kunnen gaan worden.

28 december 2019 om 10:21

Maar de supporters komen er samen niet uit, en fans gaan dit ook niet oplossen. Leuk dat je draagvlak wil wil hebben voor je beleid, maar iedereen is klaar met hooligans. Het feit blijft dat het probleem niet kan worden opgelost door de fans zichzelf te controleren. Je moet de rotte appels het stadion uit krijgen en houden.

28 december 2019 om 10:31

Hoe kunnen we uberhaupt weten of het probleem niet kan worden opgelost als we dit niet testen door supporters wel weer toe te laten??!het is allemaal totale speculatie, het gaat over iets wat al meer Dan 10 jaar niet is gebeurd.en als ze het al 1x zouden toelaten, wat zijn Dan de criteria om te bepalen of het succesvol was?!...helemaal geen spreekkoren is sowieso een utopie en belachelijk verwachtingspatroon want er zijn bij elke wedstrijd ter wereld spreekkoren over en weer.ook In de tijd dat er wel uitsupporters werden toegestaan was geweld incidenteel en vaak oorzaak van te weinig politie inzet.

28 december 2019 om 10:51

Gryudo; Natuurlijk gaan de supporters dit totaalplaatje niet oplossen. Maar ze zijn wel de sleutel die uiteindelijk weer de deuren kunnen openen. Want links of rechtsom komen de rellen van hun vandaan en zijn hun de agressors. Als er dus vanuit de groepen een 'oplossing' komt zal onder de andere supporters het draagvlak uiteindelijk vergroten en zullen er in de toekomst weer supporters mee kunnen reizen en de klassieker kunnen bezoeken. Beleid word ook niet gemaakt door de supporters, maar uiteindelijk ze zijn wel de weg naar de oplossing.

28 december 2019 om 11:05

@fr_jc onzin; de sleutel tot succes is om ten eerste uitsupporters weer toe te laten zodat er niet meer gespeculeerd hoeft te worden wat er “allemaal wel niet zou kunnen gebeuren”. Ten tweede moet de politie haar veranwoordelijkheid nemen voor de openbare orde en veiligheid en de organisatie op adequate manier doen. En ten 3e moeten er duidelijke vantevoren bepaalde Redelijke criteria zijn om te bepalen of de 1e klassieker met uitsupporters een succes was.zo moeilijk en on mogelijk is het allemaal niet, het echte probleem is dat er al 10 jaar geen Enkele bereidwilligheid is om het mogelijk te maken, dit verbod is gewoon een makkelijk excuus.

28 december 2019 om 11:25

Richardpraha; Ik ben het in sommige opzichten wel met je eens, echter loop ik lang genoeg mee in het wereldje om te weten dat de sleutel tot succes niet het ineens toelaten van supporters is. Er is nog steeds, zowel Ajacieden als onder Feijenoorders grote 'haat'. Dit houd niet ineens op als we gewoon de poorten weer eens open zetten. Zodoende schreef ik al dat als ze onder de supporters vragen gaan stellen 'hoe hen de oplossing zien' dat ze een groter draagvlak krijgen, wat nodig is om 'beweging' in deze eindeloze spiraal te krijgen van 'geweld en haat jegens elkaar'. Jij noemt het onzin, ik noem het realisme.

28 december 2019 om 11:31

Nou Ik noem het vooral speculeren wat jij doet, maar goed ieder zijn mening.ik zou werkelijk waar niet weten waarom 500-1000 Feyenoord supporters in de Arena een “ veldslag” zou opleveren; de harde kern van Ajax zou nog niet eens In de buurt vd trein of uitvak kunnen komen bij adequate politie organisatie...het is pure onbereidwilligheid en inmiddels een flinke Portie politieke correctheid wat de echte redenen zijn.

28 december 2019 om 11:51

Hoe kan te weinig politie inzet de oorzaak zijn van geweld?

28 december 2019 om 13:46

Hoe denk je dat orde en veiligheid In het algemeen In de samenleving bewaakt zou kunnen worden als er niet genoeg politie is?! Denk daar maar eens over na.het antwoord op jouw vraag “ hoe kan te weinig politie inzet de oorzaak zijn van geweld” beantwoord Ik dus met een wedervraag; hoe niet dan??!

28 december 2019 om 14:52

Politieinzet komt in mijn optiek altijd pas na geweld. Zonder geweld is politieinzet niet nodig. Heel raar dat mensen denken 'he, er is weinig politie, laten we gaan rellen'. Maar ik maak heel erg op uit jouw reacties dat het vooral niet aan de debielen ligt die overlast veroorzaken, maar aan ieder ander persoon die aan te wijzen valt. Wat mij betreft mogen ze iedereen die zich een keer heeft misdragen vanwege een voetbalwedstrijd direct uit de maatschappij verwijderen. Die mensen gaan het nooit snappen.

28 december 2019 om 16:23

Nou de laatste keer dat er ajacieden in de kuip waren hebben ze fakkels op het veld gegooid en extreem veel schade aangericht. Toiletten gesloopt, stoeltjes gesloopt, veld gesloopt, netten doorgebrand, fakkels in de shops gegooid... dat was de eerste welwillende actie. Daarna mochten die lieve gasten (die allemaal ongestraft bleven omdat ze dit in amsterdam normaal gedrag vinden) een klassieker van de jeugd verpesten... ik zit al 20 jaar in het stadion en ben dol op de reactie tussen publiek maar er moet wel ergens een grens getrokken worden

28 december 2019 om 16:51

Vakkie D, jij bent voor Feyenoord aan het feit te zien dat je het alleen maar hebt over wat Ajax-supporters hebben gedaan. We zijn het eens dat de supporters zelf eerst maar eens goodwill moeten kweken, maar dat geldt ook zeker voor die van Feyenoord. Beide clubs krijgen met regelmaat straffen en boetes van KNVB en UEFA vanwege het gedrag van de supporters voor o.a. geweld, vernieling, vuurwerk en spreekkoren. Zolang dat er niet uit te krijgen is op een normale manier, zal een klassieker ook niet normaal verlopen.

28 december 2019 om 18:25

Ow helemaal eens, feyenoord supporters misdragen zich veel te vaak. Die wil ik zeker niet vrijpleiten! Ik zat erbij toen deze maatregel in is gegaan en dat was echt een stenenregen heen en weer. Echter zijn mijn voorbeelden nu gericht op confrontaties tussen deze clubs en daar heb ik de laatste 5 jaar weinig problemen vanuit feyenoord kunnen ontdekken.

Misschien zou de KNVB ook eens naar zichzelf kunnen kijken? Welke passende straf heeft Ajax gekregen nadat de families van Feyenoordjeugd zijn aangevallen door doorgesnoven F-siders bij een jeugdwedstrijd die niet eens toegankelijk hoorde te zijn voor het publiek? Precies, we zijn 6 maanden verder en nog altijd helemaal niks. Deze hele discussie is mede daardoor zinloos. Wat mij betreft komen er nooit meer uitfans mee bij de klassieker, sommige idioten kunnen zich toch niet gedragen en de KNVB weigert steeds om in te grijpen als er wèl iets gebeurd.

28 december 2019 om 11:52

Leuk verhaal, maar het klopt niet wat je zegt. Er zijn namelijk wel straffen opgelegd. Ajax heeft een boete gehad voor de wanordelijkheden, en er zijn stadionverboden uitgedeeld. Zoek de berichten in de media van eind mei/begin juni maar eens op.

28 december 2019 om 12:14

Hahaha ja van een paar duizend euro, lekkere straf

28 december 2019 om 12:49

Ik noem het daarom ook niet voor niks een "passende straf", een boete van 2500 euro is niet passend voor het bedreigen en intimideren van families van jeugdspelers. Er zijn door Ajax voor dit incident helemaal geen stadionverboden uitgedeeld zover ik kan nagaan, er is in elk geval niets over gepubliceerd. Als je betrouwbare bronnen hebt vermeld ze dan hier aub. Dat doorgesnoven tuig was er zelfs op uitnodiging van Heitinga.

28 december 2019 om 16:40

Ik ben erg benieuwd naar de stadionverboden.. er waren beelden te over maar ik heb nooit ergens iets gelezen over een stadonverbod

Die kerel op de foto, is dat niet dezelfde gast die toen ook die verslagever van de telegraaf een beuk gaf?

28 december 2019 om 10:19

Ja. Des te knapper ook dat hij aanwezig kon zijn bij deze wedstrijd. Dit soort mensen moeten toch voor de rest van hun leven geweerd worden van voetbalwedstrijden

28 december 2019 om 10:31

Dat is Dirk Kuyt.

28 december 2019 om 10:49

Ik heb hardop door zitten lachen, dank! OT: Zolang die dwazen zich nog misdragen bij andere wedstrijden (binnen- en buitenland), dan hoeven er van mij geen uitsupporters bij de Klassieker aanwezig te zijn. Wat ze van mij wel mogen doen, is die gasten lekker in een kooi plaatsen en elkaar lekker af laten ranselen.

28 december 2019 om 18:27

Ik zie een mooi programma voor sbs6

Altijd maar excuses en nieuwe argumenten om geen uitsupporters toe te laten bij de klassieker.

Er zijn 15 idioten welke bij een jeugdwedstrijd het stoere knaapje uithangen en VOILA weer een nieuwe reden om het niet mogelijk te willen maken om uitsupporters toe te laten.

Het is de taak van de polities om de openbare orde en veiligheid te waarborgen, ook rondom voetbalwedstrijden....DOE dat Dan ook gewoon en ga niet zanniken over wat incidenten en spreekkoren.

Over de hele wereld wordt het mogelijk gemaakt om bij nog veel heftigere voetbalwedstrijden uit supporters toe te laten maar in het ooooh kneuterige NL zijn we zo enorm kleinzerig om het te verbieden bij de mooiste en grootste voetbal wedstrijd vh land.

Er is gewoon al meer dan 10 jaar geen Enkele bereidwilligheid om uitsupporters toe te laten en elk incident wordt aangegrepen om met nieuwe drogredenen aan te komen om het verbod te verlengen, het is lachwekkend!

Er wordt net gedaan of er een totale veldslag zou onstaan maar de hele infrastructuur in beide stadions is dermate degelijk dat dit totaal niet aan de orde is.

+1000 AEK supporters in de Arena of +1000 Rangers supporters in de Kuip kan ook zonder geweldsdelicten in het stadion...dan Moët 1000 Ajax supporters in Rotterdam ook mogelijk zijn en vice Versa.

28 december 2019 om 11:54

Ze garanderen de openbare orde en veiligheid nu ook en op een veel makkelijkere manier. Beide groepen laten elk jaar weer zien dat ze zichzelf niet in de hand kunnen houden en misdragen zich altijd ergens wel. Waarom zou dat bij de klassieker ineens anders zijn?

28 december 2019 om 13:31

Ja lekker makkelijk zo'n oplossing, klinkt een beetje als een Politie-staat.Je vergelijkt overigens appels met peren als je het gedrag van Ajax en Feyenoord supporters bij Europese uitwedstrijden gaat gebruiken als speculatie 'wat er welliicht wel allemaal niet zou kunnen gebeuren'bij een Klassieker. Vergelijk het dan met westrijden waarbij Ajax en Feyenoord uitspelen in de Eredivisie, dat gaat over het algemeen prima.zowieso wordt er heel erg selectief naar mogelijk geweld en spreekkoren bij Ajax-Feyenoord gekeken tov alle andere Nederlandse clubs...net alsof er bii een Utrecht, Ado, Twente, Groningen nooit iets gebeurde..

28 december 2019 om 13:48

Er is toch geen ander referentiekader? Je kunt de problemen van voorheen pakken als referentiekader en dan is het terecht dat er geen uitsupporters mee mogen of je kunt kijken of de groepen zich in al die jaren alleen maar normaal hebben gedragen en dat is niet zo, dus ook dan is het terecht dat er geen uitsupporters mee mogen. Het is aan de supporters te laten zien dat ze er klaar voor zijn door gewoon jaren geen problemen te veroorzaken bij wedstrijden. Maar dat schijnt nogal moeilijk te zijn voor een stelletje debielen.

28 december 2019 om 18:12

'er is toch geen ander referentiekader' Nee precies en daarom moet dat worden veranderd zodat er een einde komt aan alle speculaties over 'wat er allemaal wel niet zou kunnen gebeuren'.jij zegt dus in feite omdat iets zo'n 10 jaar geleden blijkbaar niet goed ging naar dde maatstaven van de politie en lokale autoriteiten we het dus dan maar lekker zo moeten houden tot in de eeuwigheid?? Lekker vooruitgang is dat...

28 december 2019 om 18:51

En wie is er verantwoordelijk als we het weer eens proberen en er valt een dode?! Is het dan wel ok om het 5 jaar niet te proberen of veranderd het referentiekader dan ook te veel? Begrijp me niet verkeerd, een wedstrijd is leuker met uitsupporters maar het is hier gewoon gierend uit de hand gelopen, dan gekeken naar her verleden, europese wedstrijden en andere gelegenheden waar de groepen elkaar zagen blijkt dat het nog niet kan. Helaas maar waar

29 december 2019 om 01:05

Nee, ik zeg in feite dat de supporters zich nog steeds misdragen en er dus geen reden is aan te nemen dat dat bij een klassieker anders zou zijn. Laat ze eerst maar eens 5 jaar in alle competities spelen zonder boetes voor o.a. geweld, vernieling, spreekkoren en vuurwerk. Kunnen ze dat allebei, dan kunnen we uitsupporters gaan overwegen.

28 december 2019 om 14:43

Je zou ook kunnen zeggen; hoe is het toch mogelijk dat die kneuzige supporters het ieder jaar weer zo makkelijk maken om nee te zeggen. Laat die losers lekker ff sparen van hun uitkering om zelf een politiemacht van 500 agenten te betalen. Ik betaal liever belasting voor nuttiger zaken.

Gewoon 1x toe laten, weten we gelijk weer waarom het niet kan.

28 december 2019 om 10:37

OF we komen er juist achter dat het prima WEL kan!!waarom is speculeren dat het niet kan de waarheid geworden?

28 december 2019 om 10:57

Omdat het recente verleden dit aangetoond heeft jammer genoeg?

28 december 2019 om 11:11

Dus speculeren is de norm en prima voor jou? Bijzonder... Over Welke recent verleden heb je het? Laatste klassieker was 10jr geleden.dat achterlijke incident op de toekomst heeft Niks te maken met wat allerlei speculaties wat er bij een klassieker net uitsupporters allemaal “zou kunnen gebeuren”.ik ben In begin jaren 2000 nog bij klassiekers In de Arena geweest en dat ging prima; afgezien wat wat spreekkoren en een hartelijk Welkom vd Feyenoord treinen op 300m afstand gebeurt er vrij weinig.mensen doen net alsof klassiekers standaard altijd veldslagen waren en het heeft een soort van mythische vorm aangenomen maar de waarheid is dat dit incidenten waren

28 december 2019 om 11:39

Nou ik kan nog wel een paar voorbeelden noemen die indirect tot gevolg hebben dat het geen goed idee is. Wat dacht je van de bekerfinale in 2014 toen Ajacieden het veld molesteerden. Of dat sticker incident? Allemaal onnodige kosten of wat dacht je van de spreekkoren ‘bommen op Rotterdam’ tijdens de wedstrijd jong Ajax - Sparta... laten we het maar niet hebben over de aangevallen ouders. Die komen naar hun kind kijken maar worden bejaagd door Heitinga en zijn maten omdat hij wat meer sfeer wilde...

28 december 2019 om 12:27

Het begint natuurlijk met alles en iedereen dat naar zichzelf moet kijken. In plaats van telkens het schuldige vingertje naar de andere kant te wijzen. 😉

28 december 2019 om 12:32

Ff serieus? We laten geen uitsupporters meer toe vanwege het plakken stickers of het roepen van spreekkoren? We zijn ook wel een beetje een kutjesland aan het worden ...

28 december 2019 om 12:38

Serieus gloryunited?
Je hebt op zich wel een punt maar alleen maar wijzen naar de andere kant is erg maar dan ook erg zwak. Er is genoeg aan beide kanten gebeurt dus benoem dat dan ook gewoon i.p.v. alleen zielig naar de ander te wijzen.

28 december 2019 om 12:40

Of vanwege misdragingen tijdens of na andere wedstrijden. Ajax heeft in de afgelopen 2 jaar al bijna 15 boetes gekregen, dat bewijst toch wel dat bepaalde groepen zich niet kunnen gedragen.

28 december 2019 om 19:14

Nou hebben de feyenoord supporters veel te veel verkeerd gedaan maar de laatste 5 kaar niet echt richting ajax / amsterdam... andersom kunnen we dat helaas niet zeggen.

Hoe langer het duurt hoe kleiner de kans dat het ooit nog gaat gebeuren. De haat en nijd is er totaal niet minder op geworden. Bij de thuissupporters zie je op de camera dat er bij een aantal echt een steekje los zit. Die mensen zijn hun emoties niet de baas. Bij Feyenoord hoor je nog regelmatig antisemitisme op de tribune. Primitief gedrag dat je er nooit meer uit gaat krijgen.

28 december 2019 om 12:29

Het is geen antisemitisme ....als je ook maar iets van Feyenoord-Ajax zou weten zou je dat ook niet typen.

28 december 2019 om 12:42

Zo wordt het wel geclassificeerd, dus als supporter zou je dat ook gewoon kunnen laten. Ik snap sowieso de reactie op de tegenpartij nooit, focus je lekker op het eigen elftal.

28 december 2019 om 13:34

OK prima als die spreekkoren over Joden dit en Joden dat blijkbaar Geen antisemitisme zijn dan moet het gejank over Zwarte Piet sprreekkoren ook afgelopen zijn en is dat ook geen racisme..

28 december 2019 om 17:11

Vertel dat maar aan de joden als het publiek weer hamas liederen zingt... Het is gewoon totaal ongepast, ook al nemen Ajax supporters Joden als geuzennaam.

Ik stel voor dat we de klassieker voortaan alleen nog maar toegankelijk maken voor vrouwen en kinderen tot 12 jaar. Ook het thuispubliek valt eronder. Deze gedragen zich vrijwel allemaal op een normale manier.

28 december 2019 om 19:43

Ze mogen mijn kaart wel afkopen hoor, voor 50% kortong op mijn sk denk ik graag mee

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren