Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax mist ‘Messi’: ‘Prestaties van vorig seizoen waren een uitzondering’

Laatste update:

De Spaanse media concluderen dat Ajax dinsdagavond onvoldoende kansen kon creëren tegen Valencia om plaatsing voor de volgende ronde van de Champions League af te dwingen. De ploeg van Erik ten Hag verloor in eigen huis met 0-1 van los Che, een prestatie van trainer Albert Celades en consorten die in Spanje met veel gejuich wordt ontvangen.

Volgens AS is de moed van Valencia beloond in Amsterdam. "Valencia kwam niet alleen naar Amsterdam om de voorsprong te pakken en daarna achterover te leunen, maar had ook nog eens de beste kansen. Ajax had het balbezit en probeerde, maar Valencia hield stand. (...) De club heeft vorig jaar (in de Copa del Rey tegen Barcelona, red.) al laten zien iemand als Lionel Messi te kunnen weerstaan. Bij Ajax was er niemand met de gave van Messi."

Ten Hag: 'CL-uitschakeling tegen Tottenham was intenser dan deze nederlaag'

Mundo Deportivo zag dat Ajax als een wervelwind tekeer ging in de Johan Cruijff ArenA, met name na de thee. "Maar Valencia twijfelde niet en had een antwoord op de druk van Ajax. De scheidsrechter (Clément Turpin, red.) en de sterke verdediging van Valencia ontregelden Ajax." Marca constateert dat Ajax niet zo snel en precies handelde als normaal. "Erik ten Hag streeft totaalvoetbal na, maar het ontbrak bij Ajax aan zuurstof om over obstakels te trotseren." Volgens de grootste sportkrant van Spanje vertoonde Ajax symptomen van verwarring.

Ook Super Deporte geeft aan dat Valencia een uitstekende prestatie heeft geleverd door te winnen tegen Ajax en als groepswinnaar verder te gaan. "Met vrijwel alleen maar jeugdspelers op de bank en dus weinig wisselmogelijkheden kon Valencia de druk weerstaan. Na vele jaren kan Valencia zich weer meten met de Europese top." ABC ziet de plek van Ajax in de halve finale van de Champions League van vorig seizoen als een uitzondering.

Het Spaanse medium vond dat de wedstrijd vol fouten zat. "Mouctar Diakhaby kwam steeds in de problemen als hij een paar seconden de bal had en aan de andere kant van het veld maakte Joël Veltman een fout, terwijl de communicatie bij Edson Álvarez en Lisandro Martínez slecht was. De prestaties van vorig seizoen waren een uitzondering. Valencia kan weer lachen nu ze tot de beste clubs behoren."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

'valencia kwam niet alleen naar Amsterdam om de voorsprong te pakken en daarna achterover te leunen, maar had ook nog eens de beste kansen'. Volgens mij heb ik dan een andere wedstrijd gezien. Buiten de goal en het schot van Rodrigo die Onana pareerde, heeft Valencia niet meer op doel geschoten en waren ze alleen maar bezig met tijdrekken en spelbederf. Voornamelijk in de tweede helft kreeg Ajax meer kansen. Valencia is gewoon een matige ploeg, zonde om ten koste van Valencia naar de Europa League te moeten.

11 december 2019 om 09:46

Bizar om steeds die EL te declasseren,terwijl het juist een zegen is qua winstkansen en showtime voor Ajax. ik verheug me daar meer op,dan Ajax uitgeschakeld zien worden tegen een stabiele grootmacht. Die winnen de CL toch wel.

11 december 2019 om 09:50

Ben ik met je eens. Jammer dat ze hebben verloren, maar in de EL doen ze serieus mee voor de eindoverwinning, en dat is in de CL gewoon niet het geval.

11 december 2019 om 09:53

@messibarca begrijpend lezen is zo te zien moeilijk. Ik heb me nergens negatief uitgelaten over de Europa League. Ik heb gezegd dat het zonde is dat we naar de Europa League moeten ten opzichte van Valencia. Vorig jaar dachten we ook dat Ajax niet ver zou komen, en uiteindelijk stonden we op een haar na in de finale van de CL. Het balletje kan soms raar rollen en dat werd bijv. tegen Chelsea uit wel bewezen. Ik ben verder happy met überhaupt Europese overwintering en hoop natuurlijk dat we de EL pakken.

11 december 2019 om 09:54

Ik denk ook dat Ajax best ver kan komen. Maar je moet vooral de eerste keer hopen op een goede loting omdat je ook onana mist.

11 december 2019 om 10:19

Varela is geen koekenbakker he Arsenal. Daarnaast zijn Promes en Neres dan waarschijnlijk terug dus ajax kan weer lekker Gaan swingen voorin. Ik denk dat het allemaal wel goed komt.

11 december 2019 om 10:45

Ik heb varela nooit zien spelen, zoals de meeste hier neem ik aan. Maar een top 10 keeper mis je echt wel hoor.

11 december 2019 om 12:43

Ik kijk altijd samenvattingen van oefenwedstrijden van ajax daar maakt hij geen grote fouten maar ook geen wereldreddingen. Beter dan lamprou

11 december 2019 om 13:53

Weet niet of Varela geen koekenbakker is maar hij heeft al bijna 2 seizoenen lang geen wedstrijd meer op niveau gekeept. Dat zegt mij wel iets. Lijkt me in ieder geval geen topper.

11 december 2019 om 09:57

Volgens mij heb jij inderdaad een andere wedstrijd gezien want Ajax heeft even vaak op doel geschoten als Valencia. De enige goeie kansen van Ajax waren het geplaatste schot van Martinez die te zacht was en die halve volley die Lang probeerde terwijl hij die had moeten terugleggen.

Valencia was aan het tijdrekken maar als Ajax zijnde laat je jezelf toch niet 20 minuten voor tijd zo opfokken. Dus briljant tijdgerekt want heel Ajax kwam niet meer in hun spel en het werd daardoor een kaartenfestijn.

11 december 2019 om 10:20

Klopt, Ajax moet daarin niet meegaan, maar de scheids moet er ook boven staan en dat dat frustreert als dat niet gebeurt, kan ik me voorstellen. Maar mag niet gebeuren natuurlijk. Kreeg een NL Portugal deja vu. Dat Zuid Europese gedoe kunnen wij niet tegen. En Turpin ook niet, heeft ie vele malen bewezen. Als je bijv een scandinavische scheids hebt, wordt het toch een andere wedstrijd.

11 december 2019 om 10:48

Ik denk dat jij ook een andere wedstrijd hebt gezien, de grootste kans was volgens mij die van Ziyech die hij van dichtbij naast schoot. Zeker de 2e helft heeft Ajax meer laten zien maar dat was gewoon niet genoeg, vond de sterkhouders overwegend niet thuis geven, en werd wmb de witte vlag gehesen toen KJH en Siem er in kwamen. Dan wil je ook niet winnen....

11 december 2019 om 10:56

@isgoed1 x heeft Ajax op doel geschoten, 1 x...

11 december 2019 om 11:43

18 schoten, 9 naast, 6 geblokt en 3 op goal, tegenover totaal 7 waarvan 3 op goal van Valencia. 13 corners om 2, 61 om 39 procent balbezit, 39 voorzetten om 7, 529 passes om 311..... Kom op, Ajax was echt niet minder dan Valencia. Never nooit, Ajax was niet goed, kan veel beter, maar zijn ten onder gegaan aan geen vleugelspelers met diepgang en het uit de wedstrijd laten halen door Zuid Europees aanstelgedrag waar we in Nederland vaker door benadeeld worden. Misschien moeten we daar wat goede psychologen voor aanstellen. Maar ook mogen de scheidsrechters als Turpin en Rocchi er eentje inhuren, want die zijn er ook supergevoelig voor.

11 december 2019 om 12:18

@formus, goeie feitelijke onderbouwing van de verhoudingen van gisteren. Ajax was niet goed, maar in geen enkel geval de mindere van Valencia, gewoon beter. Dat onnozele teruglopen van Veltman heeft Valencia een kadootje gegeven, anders hadden ze never nooit gewonnen gisteren. Valencia vliegt er sowieso volgende ronde uit. Ajax had veel meer kans op een vervolg gehad. Tenzij echt een zware loting. Europa League is toch soort troost toernooi, maar als je daar een ploeg als Inter of Salzburg tegen komt, wordt het ook nog lastig...

11 december 2019 om 16:20

Formus,mooi al die statistieken maar zegt me niet zoveel. Al dat balbezit leidde niet tot echt grote kansen. 18 schoten waarvan maar 3 op goal lijkt me niet best en bovendien de kans van Ziyech werd echt heel slecht ingeschoten. De vele corners werden geen moment gevaarlijk. Echt grote kansen kan ik me ook niet herinneren of het moet de kans van vd Beek zijn geweest. Eigenlijk is Valencia niet echt in de problemen geweest.valencia daarentegen. van de 7 schoten 3 op de goal. Lijkt me een stuk beter dan Ajax, in ieder geval procentueel. 1 van die 3 schoten was een gevaarlijke kans waar Onana goed redde met de voet. De andere was een goal. Het aloude adagium geldt hier weer. Veel balbezit leidt niet altijd tot goals. Datgene wat je met de bal doet is veel belangrijker. Gisteren deed Valencia dat echt beter dan Ajax waardoor ze terecht hebben gewonnen.turpin floot misschien wat warrig en had een paar minuten extra kunnen laten doorspelen. Maar in mijn ogen heeft hij geen beslissende fouten gemaakt. En 5 minuten extra blessuretijd had ook niet geholpen ben ik bang. Ajax was simpelweg niet dreigend genoeg en werd ook nog een stuk minder na de inbreng van Siem de Jong.

11 december 2019 om 10:04

Eens dat Ajax ondanks een matige pot op basis van kansverhouding en veldspel nog steeds niet had hoeven verliezen. Valencia ging alleen beter met die spaarzame kansen om en doordat Turpin het zuigen/tijdrekken van Valencia niet afstrafte en Ajax zich liet opfokken, kon Ajax niet voldoende een vuist maken.waar ik qua spelopvatting met name Valencia graag tot de EL had veroordeeld, had ik uiteindelijk met name Chelsea graag naast overwintering zien grijpen. Hoe die door de arbitrage zijn geholpen kunnen ze zelf misschien niets aan doen, maar het voel wel extra oneerlijk om dan uiteindelijk daar toch onder te moeten eindigen.

11 december 2019 om 10:27

Passionforpink: Wat me vooral opvalt is dat misschien alleen uit groep C een niet-top 5 land doorgaat, maar Atalanta speelt daar en kan nog steeds. Maar voor de rest is het sowieso weer een Europees elite groepje met veel geld geworden/gebleven. En het blijkt om verschillende redenen lastig daaar tussen te komen. En dat van Chelsea..... vreselijk inderdaad. Twee keer genaaid. Deed al pijn, maar nu extra

11 december 2019 om 11:38

Het gekke is ook dat ik daar (buiten Ajax) juist wel blij mee ben. Normaal zit er in ieder mens iets (en ook bij mij) om juist te juichen voor de underdog. Maar in het kader van de Europese punten, ben ik toch blijer als de grootmachten winnen dan onze concurrenten uit Belgiã«, Oostenrijk, Turkije, Oekraine etc. Van Ajax uiteraard erg zuur om net naast overwintering in de CL te grijpen terwijl we dit op basis van het voetbal deze poulefase absoluut hadden verdiend en dan zoveel de arbitrage tegen hebben gehad. Dan maar de EL winnen in een finale tegen AZ? Dromen mag

Zo sterk was Valencia toch ook weer niet, ze creëerde 1 grote kans en scoorde, daarvoor was het 1 grote inleverfestijn op het middenveld van beide kanten, Ajax kon gewoon geen vuist maken, mede door het gemis van Promes en een niet in topvorm verkerende Ziyech, Tadic en van der Beek.

11 december 2019 om 09:53

Ja Ajax mistte promes maar Valencia mistte 4 spelers. Die 3 topspelers hadden Ajax moeten helpen en juist dan hadden ze op moeten staan wat ze niet deden. Het laatste half uur bestond vooral uit frustratie bij Ajax.

11 december 2019 om 10:31

Maar Ajax miste natuurlijk alleen maar vleugelspelers en werd daardoor vleugellam en had geen diepgang. Twee internationals die flair geven aan het Ajax spel en goals. dat is een groter gemis dan als bijv Veltman, Maz of wie dan ook mist. Ajax had nog 1 vleugelspeler over, Lang, en niks op de bank, ipv 4!!! Een groter gemis dan als er 1 middenvelder, 1 aanvaller en 1 verdediger mist. Voor het Ajax spel in ieder geval.

Tja zo was het 5 -6 dagen geleden nog hosanna bij Ajax en was alles goed. Dan verlies je onverwacht van Willem II en Valencia en loert er ineens een crisis om de hoek. En dan te bedenken dat je aanstaand weekend naar AZ moet gaan spelen. Daar verliezen en het is crisis in Amsterdam want hiervoor hebben ze toch geen miljoenen geïnvesteerd: EL en mogelijks na dit weekend op gelijke hoogte staan met AZ in de Eredivisie? Al vind ik het wel onbegrijpelijk om hier op VZ ineens zoveel negatieve reacties te lezen over Ten Hag, Overmars en bepaalde spelers... Beetje waan van de dag! Ach ja, bij deze is Ajax dan een van de (schaduw) favorieten voor de EL dan maar!

11 december 2019 om 10:04

favoriet, in de EL: spelen ook nog Manu Inter,redbull salzburg. atletico/bayern Leverkusen, ook daar geen favoriet

11 december 2019 om 10:19

Sterker nog : Ajax speelt vaak overtuigender tegen de absolute top. EL is een heel lastig toernooi vol met ploegen als Valencia.

11 december 2019 om 10:20

Ik denk dat je teams als Man U en Rb Salzburg wel kan hebben. Leverkusen heeft een goede selectie, maar ook daar ben ik eerlijk gezegd niet heel bang voor. Atletico daarentegen is gewoon een topploeg en Inter heeft met Martinez een hele gevaarlijke spits in huis.

11 december 2019 om 10:46

Sorry hoor maar ik vind dat je niet mag zeggen dat je die ploeg kan hebben terwijl je uitgeschakeld bent door nota bene valencia.

11 december 2019 om 11:12

United wil je niet loten hoor, die spelen top tegen teams die het spel maken. James, Rashford en Martial lopen gasten als Mazraoui, Veltman en Blind dan eruit alsof het niets is.

11 december 2019 om 11:49

Angelo, idd, vind dat gedoe over favoriet voor de EL, of "we halen makkelijk de halve finale" en bla bla ook zo'n gel*l in de ruimte. Genoeg lastige ploegen en misschien minder motivatie, blessures.... weten wij veel. kan vanalles gebeuren. Vorig jaar zaten in de halve finales ook alleen maar ploegen uit de top 4 landen. Niet voor niets he. Waaronder Chelsea en Valencia.......

Aan de ene kant is het onzin om net te doen alsof Ajax dit jaar een wanprestatie heeft geleverd in de CL. Normaal gesproken ben je met 10 punten bijna altijd door. Het is pech dat het nu een keertje net niet genoeg is. Aan de andere kant moet je wel de conclusie trekken dat Ajax nu blijft steken op maar één CL-overwintering in de laatste 14 seizoenen en dat is natuurlijk wel pover voor een club die zichzelf al een beetje tot de Europese top leek te willen rekenen.

11 december 2019 om 10:18

Het lijkt me ook niet overbodig om te noemen dat Ajax in ieder geval twee punten is ontnomen waardoor je niet overwinterd. En dan zou je een finale EL, halve finale CL en een overwintering CL in 3 van de afgelopen 4 seizoenen hebben. Als telt niet, I know. Maar t zit ook even niet mee zoals je zegt.

11 december 2019 om 10:20

Dat hadden er eigenlijk vier moeten zijn. Je bent gewoon genaaid wat betreft Dinamo Zagreb toen. Plus zelf toen twee terechte goals afgekeurd. Twee seizoenen later Balotelli met een schwalbe in de laatste minuut. En nu tegen Chrlsea twee keer genaaid. De tweede keer nooit een penalty en rood. Zonder penalty en rood heb je nog tien man plus twee goals voorspoeng. Alleen al dan was je gewoon doorgegaan.

11 december 2019 om 10:35

(cabinessence)goede reactie iedereen zit Ajax maar af te kraken maar ik zie het gewoon als een uitschakeling die gewoon kan Valencia heeft ook bij Chelsea gewonnen het lijkt net alsof de mensen denken dat Ajax iedere keer overwinterd en nu hadden we 10 punten normaal ga je door en nu niet en dat is jammer maar toch geen drama kom op zeg , en ook de Europese top blijft een utopie hoor ook al overwinter je de komende 10 jaar want er zijn zeker 20/25 club die veel en veel meer geld hebben dan de Nederlandse clubs, en dat was 30 jaar gelden al zo en dat zal altijd blijven en toch hebben onze clubs Europa cups gewonnen dus volgende keer beter .

het probleem is dat Ajax niet 5 reserves heeft die je er zonder zorgen in kan zetten op dit niveau. had Ajax vorig jaar ook niet maar toen bleef wonder boven wonder iedereen fit. het is ook lastig voor een club als Ajax om zo'n selectie samen te stellen en tevreden te houden. dan gaan er grote jongens moeten banken in onze Mickey Mouse league en willen ze dat? Die worden weer ontevreden, willen weg etc

Valencia is gewoon een laffe zuigploeg. En Ajax mistte inderdaad net een speler die op het moment surpreme met een geniale actie de gelijkmaker forceerde. Het is geen incident want Ajax verdiende op basis van alle wedstrijden absoluut de volgende ronde . Het is alleen de vraag hoe ze de leegloop van volgend seizoen gaan opvangen .

Wel opvallend dat zelfs een Spaanse krant Turpin noemt als onderdeel van Valencia's overwinning. Je kan het terecht en slim vinden, maar ik vond wel dat het voetbal gisteren niet bepaald gewonnen heeft.

11 december 2019 om 10:34

Inderdaad. Jammer dat Ajax uitgeschakeld is, maar je kan van de wedstrijd gister een hele mooie compilatie maken om aan te tonen wat er allemaal mis is in het voetbal. Vals spel wordt beloond en het is niet om aan te zien.

11 december 2019 om 13:36

Eens. Turpin had weliswaar geen dwalingen die direct invloed hadden op de score (zoals tegen Chelsea beide wedstrijden wel het geval was) en kan dus niet voor dit verlies verantwoordelijk gehouden worden. Maar hij floot wel beroerd en droeg daarmee bij aan een zeer frustrerende avond. Hij beloonde het antivoetbal door tijdrekken niet af te straffen (ã©ã©n gele kaart was erg mager, veel te weinig blessuretijd gerekend), iedere Spanjaard die ging liggen, kon op een vrije trap rekenen en Ajax werd tot twee keer toe teruggefloten toen ze een vrije trap snel wilden nemen omdat deze een meter te ver lag. Haalde elk tempo uit de wedstrijd en speelde Valencia in de kaart. Nogmaals: hij was ondanks dat niet beslissend voor de uitslag. Voor gisteren moet Ajax het bij zichzelf zoeken. Maar frustrerend was het wel.

11 december 2019 om 14:20

@passionforpinkprecies, het gaat me ook helemaal niet om het resultaat Ajax, maar juist hoe de wedstrijd geleid werd, totaal inconsequent. Elementaire dingen als: Wat is nou hands, wanneer trek je hoeveel tijd bij, wanneer mag de VAR ingrijpen, waar kan je voordeel geven/wanneer moet het spel stilgelegd worden lijken iedere week steeds vager te worden. Bestaande regels als: geel bij ballen wegtrappen gooien, wegwerpgebaren naar de scheidsrechter, overduidelijke schwalbes worden niet nageleefd met als gevolg dat het een grote bende is op het veld. Via de kortste route van het veld bij een wissel, Promes doet het 1x niet en ontvangt een gele kaart. Vervolgens in de 2 wedstrijden daarop volgend doet een tegenstander het niet en gebeurt er niks. Zelfde als de regel omtrent een scheids die een bal per ongeluk aanraakt of in de weg loopt. Daar weer wel en daar weer niet. Het is een zooitje op dit moment en een leuke wedstrijd kijken, ongeacht het eindresultaat, is er niet meer bij. Het is ontzettend frustrerend voor de kijkers, laat staan voor de voetballers zelf.

11 december 2019 om 14:38

Eens. Hoewel Turpin over het algemeen de twijfelgevallen de kant van Valencia op liet vallen en hen alle ruimte gaf voor tijdrekken en zuigen, floot hij niet alles in het nadeel van Ajax. Zo kon Ziyech geel krijgen voor het wegtrappen van de bal, mocht Nico niet klagen dat hij "slechts" geel kreeg (imo wel de beste beslissing, maar was wat donkergeel) en was die rode kaart op het eind voor Gabriel Paulista wel heel erg aangenaaid. Dus ik vond hem niet slecht omdat hij Ajax naaide, maar omdat hij gewoon een draak van een wedstrijd floot, inconsequent was en alle entertainment uit de wedstrijd haalde.

Wel opvallend dat zelfs een Spaanse krant Turpin noemt als onderdeel van Valencia's overwinning. Je kan het terecht en slim vinden, maar ik vond wel dat het voetbal gisteren niet bepaald gewonnen heeft.

Het verschil is ook dat teams als Valencia en Chelsea in een competitie spelen waar de weerstand veel groter is dan in de eredivisie.

voetbal voetbal voetbal. Dat is een regelrechte schande voor Ajax je kan daar toch geen excuus voor zoeken? Wat zeiden de Aajax supporters Chelsea is de zwakste schakel van deze poule, en, valencia de stugge ploeg. Dus in hun optiek was dat een makkelijke poule dat geen probleem zou leveren.dat scheids dubieuze beslissingen nemen ok. Maar wat ik niet kan vatten is een eigen kijk op de ploeg ipv van andere te beschuldigen. als jij halve finalist in titel bent. Zou je als ploeg die poule zomaar overlopen. valencia draaid niet goed dit seizoen, Chelsea speelt met jonkies dat amper ervaring hebben in de CL en het zogezgde grote ajax kon niet met gemak door. Terwijl ze vorig seizoen het grote real en juventus hebben uitgeschakeld? Champions ligue dat is leuk om eraan mee te doen maar elke seizoen met je er zijn tot de laatset 8 of 4 dan dwing je respect. En wordt je ook gezien als een grote club. tijdens de matchen maakt niet uit tegen wie je speelt maak uw kansen af. want hek kan zijn dat je daar zwaar gaat voor boeten. En ik kan niet geloven dat een scheids zeker voor een ploeg als Chelsea in hun voordeel fluit. Ajax heeft vorig seizoen aan heel de wereld getoond op het vled wat de defenitie is van voetbal. Iedereen was daar lyrisch over en de supporters willen ons wijsmaken dat een scheids in het nadeel floot van een ploeg dat reclame maakt voor het voetbal en respect afdwong? Dat is mij een een beetje ver te zoeken. Kijk in de spiegel jullie hebben belangrijke spelers verloren en that's it en het geluk van vorig jaar was er ook niet meer.

11 december 2019 om 14:14

Je kan niet geloven dat scheidsrechters in het nadeel van Ajax floten. Ik kan er alleen geen goede redenen voor aandragen, maar het gebeurde wel degelijk. In beide wedstrijden tegen Chelsea had je met éã©n doelpunt meer mee of éã©n minder tegen een resultaat gehad waarmee je was doorgegaan. En je kan een keer pech hebben en moet dan niet meteen naar de scheids wijzen, maar... Ajax-Chelsea: - In de tweede minuut moet Ajax een penalty krijgen vanwege hands. De aanval wordt echter ten onrechte afgefloten vanwege vermeend buitenspel - Doelpunt Promes ten onrechte door de VAR afgekeurd omdat die op basis van een verkeerd frame buitenspel constateert Chelsea-Ajax - Penalty Chelsea was imo terecht, maar contact was licht en speler ging gewillig naar de grond. Er zijn scheidsrechters die het wegwuiven. - De 2-4 van Azpi had wel een enorme lucht van buitenspel, maar blijft staan. Geen beelden met lijntjes die normaal wel worden getoond. Dan die hele situatie met twee rode kaarten en een penalty. Had in zijn geheel voorkomen kunnen worden als er werd gefloten voor de lichte overtreding op Blind. Snap dat hij daar niet voor floot en dan maakt Blind een overtreding die zijn tweede geel op levert, maar de scheids had dan op dat moment moeten fluiten. Voordeel mocht in die situatie niet gegeven worden. Dan zou je met 2-4 nog 20 minuten moeten volhouden met een vrije trap net buiten de 16. Nu laat hij ten onrechte doorspelen, geeft hij een penalty en tweede geel aan Veltman terwijl hij zijn arm strak langs het lichaam had. Daardoor ineens 3-4 door benutte pingel en nog 20 minuten tegen houden met 9 man. Dat zijn een hoop discutabele beslissingen en/of keiharde dwalingen die ook nog forse impact hebben op de uitslag en allemaal in het nadeel van Ajax. Een deel daarvan moet je kunnen accepteren, soms zit het tegen. Maar als de arbitrage zo'n grote impact heeft op de uitslagen en je alleen al met éã©n dwaling minder wel was doorgegaan, is het een factor die je niet kunt negeren in de analyse.

Zonde zonde zonde.dat het deze editie wat minder swingend was dan vorig jaar, dat is niet zo gek zonder (met name) Frenkie. Een nieuwe Frenkie is niet voor handen.maar toch bekruipt me het gevoel: dit was niet nodig.door niemand weggespeeld, eigenlijk nog het meest door Valencia in de uitwedstrijd.vette pech tegen Chelsea, waar we eigenlijk minimaal 2 punten extra hadden moeten hebben.gisteren de betere qua spel, maar waar Ajax zo sterk in was: het creeren van kansen door magie in de 16, daar stokt de motor op het moment. En dan is de selectie te smal om het op dit niveau op te vangen.zonde zonde zonde, niet nodig, niet weggespeeld, niet de slechtere ploeg, maar met Valencia en Chelsea te veel ploegen die van elkaar kunnen winnen.hopen op herstel in de Europa League. Voor het moraal, voor de spelers, voor het plezier!

Wat een onzin om te stellen dat dit een uitzondering was, binnen korte tijd hebben we een Europese finale en halve finale gespeeld, en ook dit seizoen hebben we weer goede wedstrijden op de mat gelegd. Ja, we hebben het zelf weer op zijn Nederlands weg gegeven, maar ik vind het wonderbaarlijk dat die krant dan opeens stelt dat Valencia opeens weer terug is aan de Europese top. Goed, het meten met twee maten hoort nu eenmaal bij de voetbal emotie. Ondanks dat ik de uitschakeling onnodig en ergens ook schandelijk vind, hoop ik dat Ajax nu echt eens geleerd heeft dat er gewoon kwalitatief een iets bredere bank moet komen. Ook dat we nu eens echt afscheid nemen van Veltman, het is een echte Ajacied en aardige jongen, maar de typische Veltman momenten blijven maar in zijn spel zitten waardoor ik hem een tikkende tijdbom vind.

Het doodanalyseren is begonnen. Ajax heeft gewoon niet het niveau gehaald wat ze de afgelopen 5 CL wedstrijden wel haalden. Heel jammer dat het uitgerekend nu is. Maar de EL is helemaal geen slecht uitgangspunt, eens kijken hoe goed ajax is door te zien hoe ver ze in de EL kunnen komen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren