Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Het doet pijn wat er bij PSV gebeurt, het verschil mag niet zo groot zijn’

Laatste update:

Luuk de Jong speelde vijf seizoenen voor PSV en volgt de Eindhovense club nog steeds op de voet. De aanvaller van Sevilla baalt van het feit dat zijn oude werkgever zo matig presteert en dat de achterstand op koploper Ajax is opgelopen tot elf punten. De Jong praat daarnaast over zijn rol bij het Nederlands elftal, zeker nu er wellicht speeltijd lonkt vanwege de blessure bij Memphis Depay.

"Natuurlijk doet het pijn om te zien wat daar nu gebeurt", zegt De Jong woensdag vanuit het trainingskamp van Oranje tegen onder meer de NOS. "Soms zit alles tegen, het is helaas niet anders." De aanvaller in Spaanse dienst maakt zich zorgen over het elftal van trainer Mark van Bommel. "Het verschil mag niet zo groot zijn als nu. Daarnaast hebben ze ook pech dat Donyell Malen en Steven Bergwijn zo lang geblesseerd zijn."

De Jong heeft bij Oranje doorgaans geen basisplaats, maar door de twijfels over de inzetbaarheid van Depay komt hij wellicht aan spelen toe in de EK-kwalificatieduels met Noord-Ierland en Estland. De Jong houdt echter een slag om de arm. "Ik hoop dat Memphis gewoon op tijd fit is. Dat lijkt me het beste voor ons team. Maar als de bondscoach me nodig heeft, dan zal ik er staan."

De Sevilla-aanvaller, trefzeker in het lastige thuisduel met Noord-Ierland (3-1) van vorige maand, is maandag niet met een ander gevoel binnengekomen bij Oranje. "Ik ga hier altijd heen met hetzelfde gevoel en dezelfde instelling. Ik hoop uiteindelijk ook altijd dat ik speel en daar doe ik mijn best voor op de trainingen. Dan zie ik het wel. Als ik niet speel weet ik ook wat mijn taak is voor het team. Zo sta ik er ook in." De Jong weet niet of hij door bondscoach Ronald Koeman weer als 'plan-B' wordt gebruikt. "We zullen aan het einde van de week zien welke keuze de bondscoach maakt."

Luuk de Jong verdient een basisplaats bij Oranje

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

In feite is PSV er niet in geslaagd het verlies van de Jong goed op te vangen. Als je dan ook nog twee anddere aanvallers kwijt raakt door blessures en er geen adequate opvang voor is dan houdt het een beetje op.

13 november 2019 om 14:26

Hij zou opgevolgd moeten worden door Malen en Lammers. Dat lijken mij twee behoorlijk adequate vervangers. Helaas zijn ze allebei geblesseerd. Het is dus niet waar dat psv hem niet heeft weten te vervangen, ze hebben alleen last van pech in de spits qua blessures.

13 november 2019 om 14:55

Malen en De Jong is vuur en water. De hele tactiek is veranderd van lang en hoog naar combinatievoetbal. Dit team is daar helemaal niet op voorbereid. Ze vinden nauwelijks de voetballende oplossing en kiezen daarom alsnog vaak voor de lange bal wat geen nut heeft. Middenveld heeft geen creativteit, Cv's mogen niks? Hoe vaak zie je een CV inschuiven om een man meer situatie te creeeren? Precies 0 keer. Van Bommel instrueert hen blijkbaar om dit niet te doen want bij Ajax stoomde Viergever wel zo nu en dan succesvol op. Al met al jammer om een concurrent zo ver te zien afzakken.

13 november 2019 om 15:32

Het elftal vind nu 2 weken de oplossing niet. Daarvoor vond het elftal de oplossing op een hele andere manier 10x makkelijker dan vorig jaar. Je uitleg slaat kant nog wal. Wat er niet gebeurd is is het vervangen van de controlerende middenvelders die nog steeds moeilijk aanspeelbaar zijn. Guti is de enige die zich daar aan kon ontkomen voor zijn blessure. Sindsdien is het wat minder geworden. Cv's doen het inderdaad ook nog steeds niet geweldig. Maar deze problemen waren er vorig jaar ook al. Met Malen en Lammers is juist het gat van De Jong prima opgevangen en met Bruma, Doan en het doorschuiven van Gakpo is ook de vervanging van Lozano redelijk netjes opgevangen. De tactiek is veranderd en de focus lag op het omgooien van de aanval na de kritiek dat PSV alleen de lange bal kon spelen. Met de nieuwe jongens + de ontwikkeling van Mo en Malen is dit echt prima gelukt. Malen scoorde 12 goals in 12 duels en PSV zette voor het eerst in jaren vroeg druk in. Dat de aankopen op het middenveld en de verdediging tegenvallen heeft niks te maken met het vervangen van De Jong. Dat Van Bommel aan vastigheden blijft knellen die supporters liever niet zien heeft ook weinig met de aanval te maken waar gewoon veel geblesseerden waren. Had je nu Lammers in de spits gehad in plaats van buitenspeler Gakpo had de aanval er al heel anders uitgezien...

13 november 2019 om 15:34

Malen en LdJ zijn inderdaad twee verschillende soorten spits, waarbij een ander type voetbal hoort. Het is op t conto van vbommel te schrijven dat hij in de voorbereiding er niet in geslaagd is deze nieuwe manier van voetballen erin te krijgen, al was de voorbereiding wel erg kort. Voor de rest ben ik t helemaal met je eens, het lijkt wel alsof vbommel banger is om tegendoelpunten te krijgen dan dat hij zelf doelpunten wil maken. Kom op man, je bent Psv, ga het veld op met het idee dat je lekker gaat voetballen en de tegenstander bij de strot grijpt en niet meer loslaat. Guti kan ook erg goed voetballen, daar ben ik heilig van overtuigd, maar ik denk dat hij 'verpest' is door MvB omdat hij te veel opdrachten meekrijgt en te weinig zijn eigen spel mag spelen, terwijl ik denk dat dat enorm waardevol voor PSV kan zijn

13 november 2019 om 14:26

Malen was DE opvolger van Luuk, malen loopt bijna 1 op 1 bij psv. Het verlies van Malen en Bergwijn blijkt gwn te groot.Aan de ene kant is het logisch, haal bij elke ploeg hun doelpuntenmakers weg (zoals Stengs/ Boadu bij AZ of Suarez / Messi bij barca of Mane/Salah bij Liver) en het verval wordt groot. Aan de andere kant, is het ook John de Jong’s schuld dat de aankopen nog niet het gewenste niveau hebben. Maar voor de blessure liep het zelfs beter dan verwacht bij PSV.

13 november 2019 om 14:27

Nou met Malen en Lammers heb je toch twee talentvolle spitsen. Als ze dan allebei gebleseerd raken, is dat eerder pech dan slecht opgevangen. Malen scoorde erop los tot zijn blessure. Meer dan De Jong..

13 november 2019 om 14:27

Het probleem is gewoon dat geen enkel aankoop die ze voor de basis hebben gehaald, tot dusver een succes is. Stel Baumgartl en Bruma waren een succes, scheelt je dat zomaar 6 punten. Maar alles valt tegen, en dan zit ook echt alles tegen. Al is het grootste probleem nog wel dat Van Bommel enorm eigenwijs is en vasthoud aan Rosario.. wat ziet hij wat wij allemaal niet zien?

13 november 2019 om 14:32

Ik denk dat PSV pech had, dat Sam Lammers al vroeg in het (voor)seizoen geblesseerd raakte, die jongen maakte net een goede ontwikkeling door en heeft gelijkende voetballende eigenschappen, waarmee Luuk de Jong ook belangrijk was voor PSV. Uiteraard was Lammers nog niet zo ver als de Jong, maar hij had wel naar dat niveau toe kunnen groeien lopende het seizoen. PSV huurde denk ik Mitroglau als tijdelijke vervanger om Lammers, met het idee om op termijn niet in de weg te lopen, maar die Griek blijkt toch niet het ei van Columbus te zijn.

13 november 2019 om 14:40

Grappig he hebben ze toch zijn belang veel te laag ingeschat. Ze dachten dat zijn doelpunten makkelijk te vervangen waren. Want PSV was the last minute wonder, maar dat kwam meer door Luuk.

13 november 2019 om 18:09

Ik denk juist dat ze qua talent wel goede vervangers hebben gehaald maar pech hebben met blessures (Lammers en Malen). Maar waar psv zich wel op verkeken heeft is de persoonlijkheid van Luuk. Ik snap wat dat betreft niet dat dumfries niet aanvoerder is gemaakt. Die heeft veel meer persoonlijkheid dan Rosario.

Het is natuurlijk klinkklare onzin dat ze in Malen en Lammers waardige vervangers hadden geregeld.beiden werden voor de leeuwen gegooid en deden het prima tot aan hun blessures. Maar ze hadden hiervoor nog geen minuut op gelijkwaardig niveau gespeeld, dus is het ook gewoon een grote gok geweest om ze die taak op te laten pakken, puur en alleen al omdat niemand wist dat ze het zo goed zouden gaan doen. Nu viel het tot de blessure van Malen goed uit bij psv, maar voor hetzelfde geldt had hij onder de druk bezweken en was hij helemaal niks waard geweest. dan had je helemaal geen spits gehad. Ze hadden afgelopen transferperiode misschien een iets meer ervaren spits op de kop moeten tikken ergens, hoeft niet direct van wereld niveau, maar wel iemand die al vaker op dit niveau heeft gespeeld.

13 november 2019 om 15:04

Die hebben ze gehaald maar die stelt van Bommel niet op. Volgens mij heeft die Griek een schat aan ervaring. Die mag dan invallen tegen utrecht en az als het al hopeloos verloren is.

13 november 2019 om 15:07

Ze hebben toch Mitroglu gehaald.

13 november 2019 om 15:35

Geen minuut op gelijkwaardig niveau? Niet iedereen kan elke keer opnieuw een Tadic voor de spits positie halen... Malen is drie jaar geleden gehaald met het idee om de toekomstige spits te worden. Die jongen heeft met Engelse topspitsen getraind. Lammers is uitgeleend aan Heerenveen om zichzelf te bewijzen. Als je 14 doelpunten maakt bij Heerenveen in je eerste seizoen eredivisie heb je jezelf toch prima bewezen om de strijd met Malen aan te gaan?dan haal je daarnaast ook nog Mitroglu die bij Fulham en Marseille zichzelf prima bewezen heeft in het internationale voetbal en kan fungeren als aanspeelpunt op het moment dat PSV alsnog over moet gaan op de oude De Jong taktiek en de lange bal gaat spelen.

14 november 2019 om 08:22

Trainen of een wedstrijd lijkt mij echt een compleet ander iets.en Lammers inderdaad een goed seizoen gedraaid, maar beiden geen zekerheden vind ik.(al is een aankoop dat nooit, maar hun beiden puur door de leeftijd).en Mitroglu ?! Laat me niet lachen. Iedereen ziet dat die jongen niet kan voetballen.

Ik heb nog nooit zoveel berichten van PSV gelezen en dan ook nog met zoveel plezier. Het verlies van Luuk de Jong is groot, niet alleen zijn goals, ook als ECHTE aanvoerder.

13 november 2019 om 15:34

Ik heb ook mogen genieten toen het, een aantal jaar geleden, drama ging met Ajax. Nu zijn de rollen omgedraaid. Over een paar jaar kan het zomaar weer anders zijn.

Het is gewoon gebleken dat er geen evenwichtige selectie staat en al helemaal niet wanneer er ook nog spraken is van blessures. Iets wat John de Jong toch sterk valt aan te rekenen met de tientallen miljoenen die beschikbaar waren om te investeren. Wat ook niet mee helpt natuurlijk is dat Van Bommel geen tactisch wonder blijkt te zijn en ook tegen op papier mindere teams eenvoudig wordt afgetroefd

13 november 2019 om 16:03

Precies. John de Jong is het probleem. PSV mist Marcel Brands. Hij heeft bij PSV geweldig werk geleverd door zoal Guardado, Moreno en Luuk te halen. Hij wist tactisch te onderhandelen. Ik snap de RVC ook niet dat ze met de aanstelling van de Jong op zo'n belangrijke positie akkoord ging

Vorig jaar hebben de vele laatste-seconde-overwinningen schijnbaar zout in de ogen gestrooid. Het is nu niet veel slechter dan vorig jaar, met een klein verschil. Ik snap dat supporters dit wat moeilijker zien, maar dit had natuurlijk een rode vlag moeten zijn voor het bestuur.

Het vertrek van Luuk de Jong is prima opgevangen . Denk zelfs dat het spel van PSV er gevarieerder op werd . Wel pech ook dat je 2 belangrijkste spelers geblesseerd raken , en dan ook nog je stand-in spits. Daarnaast is het vertrek van Angelino totaal niet opgevangen. Zowel verdedigend als opbouwend een enorme aderlating . Ik zat zaterdag in het Willem II stadion en verbaasde me echt enorm over die Sadilek. Ik wist wel dat het niet veels soeps is , maar dit ...hij was met van alles bezig behalve hebt verdedigen van Nunnely. En hij is zo traag als een slak. Tenslotte is het echte probleem van PSV natuurlijk John de Jong. De man heeft alleen nog maar miskopen gedaan , dit kan echt niet . 40 miljoen down the drain aan Martin van Geel achtige spelers : bij allemaal had iedereen eigenlijk al twijfels of ze dat geld wel waard waten en of ze PSV nou echt naar een hoger niveau tillen .

13 november 2019 om 17:55

Ik zou eigenlijk juist het tegenovergestelde stellen: Het vertrek van Luuk de Jong is de hoofdreden dat het nu niet zo goed gaat met Psv. Al die jaren zat er vrij weinig lijn in het aanvalsspel van Psv. Dat bestond vooral uit de lange bal op Luuk de Jong spelen, hem dat luchtduel laten winnen en de andere snelle spitsen bedienen, of uit voorzetten (vaak van de backs) op Luuk. Hij was echt de kapstok waaraan het hele spel van PSV werd opgehangen. Nu Luuk de Jong weg is moet PSV juist echt gaan voetballen. Die aanvallers kan je niet meer via de lange bal bedienen, je zult echt via het combinatiespel tot aanvallen moeten komen. Daardoor komt echt bloot te liggen dat PSV in de andere linies gewoon niet genoeg kwaliteit heeft en dat er eigenlijk een gebrek aan spelopvatting of filosofie is bij Psv. In eerste instantie werd dat nog opgevangen door het feit dat Malen bizar goed speelde. Hij scoort ook erg makkelijk, met twee keer zo veel daadwerkelijke goals als expected goals. Dat verbloemde veel, maar ik vraag me af of hij het hele seizoen zó bizar effectief kan blijven. Zelfs met Malen was dit PSV in de problemen gekomen denk ik, want het veldspel is gewoon niet goed genoeg.

13 november 2019 om 19:29

Ja dat ben ik met je eens. Op de lange termijn kan het vertrek van Luuk de jong zelfs goed uitpakken. Het leek er zelfs op dat het team weer aan het voetballen was. Maar daar waar ze eerst Afhankelijk waren van de Jong zijn ze dat nu van Malen / Bergwijn . Er zijn amper spelers die hen kunnen bedienen en ook amper amdere spelers die een doelpunt kunnen maken

Eindelijk word nu ook eens die mythe doorbroken dat PSV een warme club is en dat het bij Ajax kil is.

Mooi hoe iedereen het hier heeft over de blessures van Malen, lammers, Bergwijn Etc.

Maar dit zijn natuurlijk gewoon allemaal smoesjes.
De verdediging is totale bagger, je krijgt in de laatste 4 wedstrijden 15 tegengoals.

Het lijkt net alsof iedereen bewust over alleen die blessures blijft praten, om zo het probleem in de achterhoede te verbloemen.

13 november 2019 om 18:43

Probleem in de verdediging zit hem in het ontbreken van de onderschatte Hendrikx. Hij is zo blijkt nu belangrijker voor Psv als men denkt.

13 november 2019 om 19:09

Eens, harde werker op midden en helpend in de verdediging.. zie gewoon liever hendrikx in de basis dan gutti..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren