Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

UEFA: Geen supporters van Ajax mee naar Chelsea

Laatste update:

De UEFA heeft uitspraak gedaan naar aanleiding van de gebeurtenissen met Ajax-supporters bij Valencia - Ajax en de voorwaardelijke straf die was opgelegd na Benfica - Ajax vorig seizoen. De grootste sanctie is dat Chelsea - Ajax op 5 november 21.00 uur zonder uitfans gespeeld wordt.

Ook ontvangt Ajax een boete van vijftigduizend euro en opnieuw een voorwaardelijke straf van een jaar voor de verkoop van tickets bij een uitwedstrijd. Tevens kreeg Ajax een boete van achttienduizend euro voor ‘improper conduct of the team’ (vijf of meer gele kaarten). De ploeg van Erik ten Hag kreeg in Mestalla met André Onana, Nicolás Tagliafico, Daley Blind, Joel Veltman, Lisandro Martínez en Quincy Promes liefst zes keer een gele kaart.

Ajax heeft om aanvullende informatie gevraagd bij de UEFA. Daarna wordt gekeken of er een hoger beroep wordt aangetekend. Ajax kreeg een voorwaardelijke schorsing na het duel met Benfica op 7 november 2018 in Lissabon. Die schorsing hield in dat de Amsterdamse club één duel zonder uitfans moest spelen als er weer de nodige ongeregeldheden zouden plaatsvinden met supporters.

De ongeregeldheden bij Valencia waren niet de eerste incidenten na de voorwaardelijke schorsing; na het kwartfinaleduel met Juventus kreeg Ajax ook al een boete van 52.500 euro na incidenten met fans. Na twee groepsduels en zes punten gaat Ajax aan de leiding in Groep H: Chelsea en Valencia hebben drie punten, terwijl Lille nog geen punt wist te pakken.

Een terechte straf

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
Reacties

Was te verwachten na de voorwaardelijke straf

Ik kan niet wachten op de reactie van Edwin, die natuurlijk weer iedereen de schuld geeft behalve de rellende ajax supporters.

17 oktober 2019 om 18:37

Inderdaad, je voelt de reacties aankomen van het volk wat zich van geen kwaad bewust is natuurlijk.. Degene die roepen dat Ajacieden altijd maar uitgedaagd worden! Nederlandse supporters misdragen zich jaarlijks bij zo’n beetje elke Europese uitwedstrijd.. Fonteinen in Rome, muntjes werpen naar minderbedeelden en constant rellen tegen politie of andere supportersgroepen.. Eindelijk wordt er eens wat aan gedaan!

17 oktober 2019 om 19:01

De supporters van AZ staan volgens mij prima bekend. En ik kan me behalve die achterlijke acties met muntjes in Madrid van Psvsupporters ook geen incidenten bedenken.

17 oktober 2019 om 19:08

Dat rellen gebeurd toch gewoon vaak van 2 kanten? Je kan wel Nederlandse clubs aanwijzen als schuldige, maar ondertussen schiet Luik gewoon vuurpijlen in een familievak; bejegenen Chelsea supporters getinte mensen racistische kreten en dan kan je nog wel even door gaan met voor gespuis er allemaal in het Oostblok zit of anders kan je wel naar Italie wijzen waar elke week oerwoudgeluiden worden gemaakt of Spanje waar er bananen worden gegooid naar donkere spelers. Nee onze supporters zijn geen lieverdjes, maar buitenlandse supporters zijn ook geen heilige boontjes.

17 oktober 2019 om 19:13

Maakt Ajax of welke club dan ook niet minder schuldig, maar het gebeurd overduidelijk van 2 kanten en echt niet alleen van onze kant.

17 oktober 2019 om 19:59

De straf is belachelijk. Zwaar belachelijk. Vooral die boete voor improper conduct. Reinste onzin en zou direct de kop ingedrukt moeten worden. Zit geen eens een twee keer heel is rood tussen. Geen diep donkergele kaarten. Echt oplichterij eerste klas.

17 oktober 2019 om 20:54

Ik kan me vergissen maar desbetreffende clubs waar jij op doelt worden toch ook gewoon gestraft? Ik kan je in ieder geval verzekeren dat in Italië rascisme gewoon word bestraft met wedstrijden zonder (uit) publiek.

17 oktober 2019 om 21:09

Klopt MarcoVerratti, maar het is niet alsof Nederlandse clubs niet gestraft worden. Bedoel feyenoord speelde een paar jaar terug nog met zwarte doeken over een paar vakken omdat ze bang waren dat ze zonder publiek moesten spelen. Ajax krijgt vaak genoeg boetes en nu een wedstrijd zonder publiek, etc. Yoeri doet net of Nederlandse supporters altijd de aanstichters zijn en nooit gestraft worden, wat gewoon onjuist is.

18 oktober 2019 om 07:16

Ze moeten deze zogenaamde "supporters" allemaal keihard aanpakken, van welke club in binnen en buitenland dan ook. En dat zowel binnen als buiten het stadion. En niet met voorwaardelijke straffen, of een kleine boete. Dit soort gedrag is mede verantwoordelijk dat voetbal wordt kapot gemaakt. Er is geen sport in de wereld waar zoveel rellen zijn als bij voetbal.

Vroeger kon ik nog met een PSV shirt in Amsterdam rondlopen, nu krijg je al klappen als je het woord PSV al noemt (dit als voorbeeld)

18 oktober 2019 om 09:47

@ninjakai, maar als dit de regels zijn, dan moet dat toch ook bij ajax al bekend zijn en zul je je daar toch gewoon aan moeten houden?in het amateurvoetbal krijg je na een gele kaart toch ook een boete?en uit eindelijk wordt er niet gekeken naar wat voor een gele kaart het is, dat komt niet op het wedstrijd formulier, alleen dat er 6x geel is gegeven.

17 oktober 2019 om 18:56

Welke rellende supporters dan? Stoeltjes zaten al los en jij doelt op die 15 man die bij t stadion werden opgewacht door 50 Spanjaarden? De Ajax-supporters hebben zkr de laatste tijd geen reclame gemaakt, maar in t stadion was niets aan de hand. Vanuit de harde kern is ook opgeroepen om niets te slopen of uit te lokken. Beetje overdreven reactie vd UEFA als je t mij vraagt, maar het zat er n keer aan te komen... Enne, liever niet naar Chelsea met 750 man dan niet naar Lille met 2700.

17 oktober 2019 om 19:01

Hoezo dat nu weer? De wedstrijd van Chelsea lijkt me de gene waar je mij juist bij wilt zijn....daar gaat het om de grote concurrent, beetje vreemde redenatie

17 oktober 2019 om 19:08

Dat ze los zitten betekent niet dat je ze ook kapot hoeft te trappen hoor. Daar ga jij de mist in.

17 oktober 2019 om 19:15

Precies dit zal Edwin ook denken. Want ajacieden zijn nooit fout en worden of belaagd, of moeten zich verdedigen of worden uitgelokt. En de rest is fout: de Grieken, de Engelsen, de Spanjaarden en natuurlijk die uit den haag en Rotterdam.

Nee hoor, bij elke club zitten beroerde supporters en als club moet je ervoor zorgen die zoveel mogelijk zien te weren en daar streng voor op te treden. En juist niet deze groep verdedigen... En dat is precies wat vd Sar de afgelopen periode heeft gedaan.

17 oktober 2019 om 19:23

Van de Sar schijt bagger voor die gasten, dat is zo duidelijk. En misschien ook wel verstandig. Jaren geleden was al bekend dat de harde kern een dikke vinger in de pap heeft bij Ajax. Er is geen reden om aan te nemen dat dat nu anders is.

17 oktober 2019 om 19:23

Genieterr, lezen is niet je sterkste kant. Hij geeft toch ook aan dat de Ajax -supporters zeker geen reclame hebben gemaakt. Dus wordt er ook de hand in eigen boezem gestoken.

17 oktober 2019 om 19:27

Daar ga jij de mist in @Beestachtig, want 1.ik keur geen rellen of slooppartijen goed en 2.ik heb met eigen ogen gezien dat ze al los zaten wat inhoudt dat als je gaat zitten dat t stoeltje er vanaf valt. Maar kennelijk heb jij t anders gezien, kan uiteraard :-)

17 oktober 2019 om 19:33

@Genieterr Ik praat niets goed en verdedig niemand. Ik vertel alleen wat ik zelf gezien heb. Daarnaast ben ik, net als jij, fel tegen slopen en wangedrag als je ergens te gast bent. En dan boeit t me niet of t mede-Ajacieden zijn, Feyenoorders of PSV’ers. Mij zul je ook niet zien wijzen naar supporters die muntstikken gooien naar bedelaars of fonteinen slopen om t gedrag van mn ‘eigen’ supporters goed te praten.

Mijn punt is dat supporters gestraft moeten worden voor wangedrag en dat ze/we die straf ook moeten ondergaan. In dit geval was er niets om voor te straffen. 1 klein opstootje dat nog geen 1,5 minuut duurde en n paar kapotte stoeltjes die al half aan 1 schroef hingen.

17 oktober 2019 om 19:34

@PSVNEC Da’s helemaal waar, maar nu kan alsnog n grotere groep t team achterna in Lille.

18 oktober 2019 om 00:34

@Curtazimo, als je het met je eigen ogen gezien hebt hoef ik je niet te vertellen dat het hoogstwaarschijnlijk niet allemaal gesloopt werd omdat de Ajacieden in alle rust op de stoeltjes wilden gaan zitten en dat ze toen kapot gingen.

18 oktober 2019 om 15:04

Ah, want jij was er ook bij en weet exact hoe t allemaal gegaan is? ;-) Ik sluit niet uit dat hier en daar n stoeltje moedwillig gesloopt is, ik zit niet overal met mn neus er bovenop, maar zoals ik eerder memoreerde, dat heb ik niet gezien.

17 oktober 2019 om 19:20

Ik ben zelf aanwezig geweest en heb geen enkel incidentje gezien in het stadion. Wel wat lui die naar een ander vak wilden om bij hun maten te zitten. Dat was echter vrij snel klaar.

Na de wedstrijd schijnt er wel iets te zijn gebeurd, maar dat scheen met name van Valencia supporters te komen. Zag genoeg mensen met kinderen iig.

Hoe dan ook, zonde...

17 oktober 2019 om 22:36

Wat moet Edwin dan zeggen? Je suggereert daarmee dat de duizenden (heel Nederland meer dan miljoen) zich misdragen. Het is elke keer een groepje jochies van pak hem beet 15 jochies. De overige supporters zeker in het stadion maken er geweldige sfeer van zonder daarmee andere lastig te vallen. Edwin komt toch voor al deze mensen op ? Niet die paar handjes vol jochies die waarschijnlijk niet tegen de drank(of drugs) kunnen. Deze moeten zwaar aangepakt worden, maar zeker in dit geval niet allen. Op voorhand werden er al circa 2200 geweigerd in Londen, kom op. En 18000 boete voor 5 gele kaarten, man man

Echt spijtig wel. Was een mooie pot indien je erbij had kunnen komen

Ideaal. De voorwaardelijke straf nu maar gebruiken. We werden toch al genaaid met het aantal kaarten. (5% a ongeveer 2100 is volgens de UEFA richtlijnen verplicht, maar de Londense autoriteiten wilde daar al ruim onder gaan zitten) liever nu dus al de straf uitzitten dan tegen Lille of eventueel na overwintering.

17 oktober 2019 om 18:36

Precies, dat is de juiste spirit......

17 oktober 2019 om 18:49

Ja tuurlijk is dat de juiste spirit.

Stel je voor, Chelsea uit met 750 man. Laat iemand weer een scheet en krijgen we de schorsing tegen Lille.

Valencia uit is nauwelijks iets gebeurd. Sowieso niet in het stadion (waar de UEFA normaliter enkel naar kijkt)

17 oktober 2019 om 19:02

Volgens mij waren de netten tijdens de wedstrijd tegen Valencia gesloopt door Ajax supporters.

17 oktober 2019 om 19:11

Andres13 de netten waren niet gesloopt. Wel een paar stoeltjes, maar die zaten volgens Ajax al helemaal los voor de wedstrijd (zegt natuurlijk niks).

17 oktober 2019 om 19:22

Dat was bij Madrid....

17 oktober 2019 om 19:29

Die netten zijn ook nergens voor nodig. Weg ermee.

Maak dan een systeem dat je de netten kan laten zakken wanneer een uitvak zich begint te misdragen.

In Engeland weten ze bij wijze van niet eens wat een net is.

17 oktober 2019 om 19:37

Da’s niet waar @andres13. Al zou je bij de netten willen komen dan kon t niet omdat de 2 rijen voor t net waren afgesloten met tape en er stond guardia civil voor. Het net is niet gesloopt...

17 oktober 2019 om 18:40

Klopt, Ajax zou slechts 750 kaarten krijgen voor dit duel. Lekker bezig Uefa

17 oktober 2019 om 18:47

Hebben ze het toch zelf naar gemaakt of niet?

17 oktober 2019 om 18:53

Onzin, Spurs uit (laatste bezoek in Londen) is vrijwel niets gebeurd. Of wil je die enkeling die een journalist en klap gaf mee tellen?

Als er ergens in een kroeg door een dronken iemand een klap wordt uitgedeeld sluiten ze ook niet gelijk heel de kroeg.

Waarom vanwege een paar kleine dronkemans incidenten een heel uitvak ervoor op laten draaien.

Als er rellen zijn, of stoeltjes worden gesloopt.. allemaal prima. Maar in Londen is op wat kleine opstootjes na niets gebeurd.

Maar ik kan jou verzekeren dat dronken Spurs supporters onderling ook wel eens ruzie hebben als er alcohol in het spel is. Dan blijft ook niet ineens het hele stadion leeg.

Massaal lopen rellen is wat anders.

17 oktober 2019 om 18:58

'Vrijwel niets gebeurd'.... maakt allemaal niet uit, 'iets' was genoeg, dat noemen ze een voorwaardelijke straf me een tijdsbestek. Al dat goed gepraat...

17 oktober 2019 om 18:54

Je weet sat de voorwaardelijke straf ook wordt gehandhaafd dus mochten ze zich weer misdragen heb je nog een wedstrijd zonder uit publiek

Terecht. Moeten Ajaxsupporters zich maar beter gedragen. Zeg ik als een Ajacied. Elk incident is er 1 te veel. Simple as that. Zullen moraalridders komen, maar er zijn keer op keer door de fans fouten gemaakt. En ga niet vergelijken met andere clubs, maar kijk je naar eigen club. Drank en voetbal maakt veel kapot, blijkt maar weer. Is het niet waard, vind ik.

17 oktober 2019 om 18:40

Ben het er ook mee eens, te vaak gaat het nu gewoon elke uitwedstrijd fout. Vind het trouwens wel apart, die geldboetes voor de gele kaarten. Vraag me af waarop ze dat baseren, als je nagaat dat lazio in vergelijking met maar €20.000 moest aftikken voor racisme.

17 oktober 2019 om 18:48

Wheel of fortuna draai. Waar de pijl stopt word de boete

17 oktober 2019 om 19:10

Drank en voetbal? Gaat prima samen vind ik, als je maar niet een achterlijke idioot bent. Die verpesten het voor anderen ja en heeft drank weinig mee te maken.

Top gedaan weer. Zoals altijd zal menigeen wel zeggen dat er niks aan de hand was of dat het allemaal wel meeviel, maar dit is al de zoveelste keer dat men zich niet normaal kan gedragen (en of het nu ajax, feyenoord, of psv is maakt niet eens uit, het is elke keer weer problemen als men over de grenzen gaat).

17 oktober 2019 om 19:29

Ja en nee, maar wie zegt dat die gasten echt in het stadion zijn geweest? Zoals ik al zei, in het stadion is naar mijn weten niets gebeurd.

Wat er buiten het stadion gebeurde heb ik pas achteraf meegekregen. Wij dronken toen een biertje om de overwinning te vieren.

Echter, wie zegt dat dit niet gewoon vakantiegangers zijn? En dan nog, wat als ik was aangevallen? Moet ik dan niets doen? Of mag ik mij verdedigen?

Ik blijf er zoveel mogelijk van weg en we blijven altijd dicht bij elkaar. Je weet het echter nooit. Dronken idiote heb je altijd. In het stadion werd geen bier beschonken en dus hadden eventuele dronken supporters bij de ingang al opgepakt moeten worden. De waarschuwing per mail was er.

Nogmaals, ik distantieer me van die paar eikels die het verzieken, maar om dan andere welwillende mensen iets te ontzeggen?

Als we dit zouden doen met maatschappelijke problemen zouden de rapen gaar zijn als je snapt wat ik bedoel.

Gelukkig kan je gewoon makkelijk aan kaarten in thuis vak komen , ik en en 7 anderen vandaag 8 kaartjes gekocht

17 oktober 2019 om 18:37

Als dat het geval is kunnen we ons alvast op gaan maken voor de komende straf

17 oktober 2019 om 19:02

Nee hoor, aangezien Ajax geen enkele verantwoordelijkheid draagt voor wat er op de thuisvakken gebeurd.

17 oktober 2019 om 18:37

Nu jezelf nog kunnen identificeren om en rond het stadion, gaat niet altijd even makkelijk als je denkt

17 oktober 2019 om 22:22

Bij Chelsea wel toch. Dan zeg je gewoon dat je een Nederlandse chelsea fan bent. Die zijn er genoeg. Net als andere internationele Chelsea fans. Als je je gewoon gedraagt, niet juicht bij Ajax goals, gewoon netjes opstaat bij Chelsea goals is er niks aan de hand en moet het gewoon kunnen. Ik heb zelf ook vaak genoeg als 'uitfan' in een thuisvak gezeten en dat hoeft ook geen probleem te zijn mits je je gedraagt.

17 oktober 2019 om 22:53

Maat van me ging naar United - Feyenoord. Moest in het Engels tot 10 tellen en mocht gelijk weer naar buiten. (Nederlands Accent)

17 oktober 2019 om 23:39

zal niet lukken man, je zal steeds een chelsea membercard met het vereiste punten saldo moeten hebben zowel voor on-line ticketting of aan de ticket office.maar dat zal ook niet lukken daar deze wedstrijd zoals alle home games van chelsea al on-line,..... sold out zal zijn....

17 oktober 2019 om 18:38

Top! De kans is dus groot dat de een volgende straf zich al laat aandienen. Wederom zal dit treffen een staartje gaan krijgen.

17 oktober 2019 om 19:03

Moet je bij Chelsea zijn, die zijn verantwoordelijk voor de kaartverkoop en het gedrag op de thuisvakken. Ajax heeft geen supporters meegenomen dus draagt ook geen verantwoordelijkheid.

17 oktober 2019 om 19:24

Dat geloven jullie toch zelf ook niet? Als je daar met 50 man Ajax losgaat op de thuisvakken kan je er donder op zeggen dat Ajax gewoon weer de volgende straf krijgt... vrij naïef om te denken dat je ermee wegkomt!

17 oktober 2019 om 19:37

@friest305, Ajax kan toch onmogelijk al hun fans controleren op wat er in de thuisvakken gebeurt. Zodra er mensen die zeggen dat ze voor Ajax zijn in een uitvak of in de arena gaat zitten dan is Ajax verantwoordelijk maar voor de rest heeft Ajax er niks mee te maken. Ajax hoeft namelijk niet 24/7 alle fans in de gaten te houden. Als een Ajax fan de bank overvalt kloppen we toch ook niet bij Ajax aan.

17 oktober 2019 om 19:44

@friets305 - Ik kan je geruststellen, dat is de werkelijkheid en niet iets wat mensen maar ''geloven''. Ajax draagt geen juridische aansprakelijkheid voor een evenement waar ze geen tickets van verkocht hebben en waar ze het deurbeleid niet bepalen. Sowieso apart dat sommige mensen de club verantwoordelijk achten voor wat supporters buiten door Ajax georganiseerde evenementen om uithalen. Alsof Ajax de NSA is die de hele achterban 24/7 in de gaten houd en ze ook nog eens kan aansturen.

17 oktober 2019 om 20:47

Als reactie op je laatste stuk: dat is nou juist het probleem, het doen en laten van die achterban is een doorn in het oog, waar de club maar geen vinger achter kan krijgen. Uiteraard is niet alles mogelijk, dat begrijp ik. Daarnaast heeft uefa bijvoorbeeld het muntjes gooi gebeuren in Madrid destijds ook aan een onderzoek onderworpen. Dat was buiten stadion, had niks met kaarten te maken, enz. Deze zogenaamde ajax-supporters zullen zich toch echt achter de oren moeten gaan krabben..

17 oktober 2019 om 22:46

Als je een achterban hebt van miljoenen fans dan weet je dat je te maken hebt met een achterban die een redelijke afspiegeling vormt van de maatschapij. Daar zitten hele rijke supporters, hele arme supporters, hele jonge supporters en hele oude supporters tussen. En ja, daar zitten ook mensen tussen die zich niet kunnen gedragen (al dan niet onder invloed van drank en drugs) en die problemen veroorzaken. Het hele idee dat voetbalclubs dit deel van hun achterban kunnen veranderen is wensdenken van de bovenste plank. Als de overheid met al zijn middelen al geen gedragsverandering te werk kan stellen, hoe naief moet je dan zijn omdat van een voetbalclub te verwachten? Ik snap dat de Uefa ook kijkt naar buiten het stadion, waar je dan nog de link kunt leggen tussen ''die supporters kwamen voor het uitvak van Ajax en hebben via de club de kaarten gekocht''. Dat is al redelijk ver gezocht en lastig aan te pakken. Maar dat verhaal vervalt helemaal als Ajax geen supporters mee neemt en mensen op eigen houtje afreizen naar Engeland om op een thuisvak te zitten. Ik verwacht trouwens weinig problemen met mensen die deze trip ondernemen, gebeurd wel vaker dat supporters plaats nemen tussen het thuispubliek. Levert alleen wat gedoe op als mensen met shirt en sjaal komen of bij het juichen zich laten gaan.

17 oktober 2019 om 23:05

“vrij naïef om te denken dat je ermee wegkomt!”
Vrij dom om te denken dat Ajax daar verantwoordelijk voor gehouden gaat worden.

17 oktober 2019 om 23:44

als er werkelijk groepjes ajax fans rondom Stamford Bridge worden waargenomen worden die onmiddellijk afgevoerd en zullen die de andere dag onmiddelijk voor de rechter komen aangezien er geen uit-fans worden toegelaten in de stadion buurt.onderschat de Engelsen niet die gaan er harder en vlugger in dan onze politie mensen die steeds moeten meegaan in oeverloos gezeik....

17 oktober 2019 om 18:38

Hoop wel dat jullie je dan gedragen en niks provocerends gaan doen... straffen worden alleen maar erger

17 oktober 2019 om 18:40

Ik mag toch hopen dat je geen Ajax shirt aandoet want anders kom je er niet in

17 oktober 2019 om 18:43

Tuurlijk doe je geen ajax shirt aan. En als supporter in thuis vak ben je natuurlijk niet verantwoordelijkheid van Ajax maar Chelsea die een vrije verkoop heeft , ook voor Ajax supporters hebben ze zelfs naar buiten gebracht dat dat mocht

17 oktober 2019 om 18:57

Chelsea heeft geen vrije verkoop voor deze wedstrijd. Alleen voor SC houders en die kunnen ook geen extra kaart kopen. Bron : chelseafc.com

17 oktober 2019 om 23:47

er is geen vrije verkoop , je moet steeds een CFC membercard hebben met het vereiste puntentotaal om tickets te mogen kopen !er komt zeker geen general sale aangezien morgen of overmorgen het bordje " sold out ' zal te voorschijn komen !

17 oktober 2019 om 22:40

Dat is knap want kaartverkoop Chelsea begint morgen pas en je komt alleen in aanmerking voor kaarten als seizoenskaarthouder of clubkaarthouder met veel punten (dan moet je dus regelmatig naar Chelsea gaan). Daarnaast kan je als seizoenskaarthouder of clubkaarthouder maar 1 kaartje kopen.

Ben heel benieuwd wat er dan ook echt gebeurd is.
Heb werkelijk in de media niks meegekregen van rellen of vechtpartijen maar de uefa zal niet zomaar straffen! Hoop wel dat m’n mede Ajacieden zich gedragen en niet alsnog afreizen en de club in diskrediet brengen!

Ik ben het er mee eens maar waarom zo’n extra boete krijgen voor het aantal gele kaarten? Volgens mij is dat toch gewoon onderdeel van het spelletje?

Jammer maar wel terecht, zoals vaker heb je mensen er tussen die het voor de andere verpesten en dan is dit het resultaat...

Dit was te verwachten. Ik snap die "supporters" niet. Je weet dat je een voorwaardelijke straf hebt en nu verpest je gewoon het mooiste wedstrijdje uit deze poule.

Wat betreft de wedstrijd zonder uit publiek kan ik mij wel in vinden. De boete voor Ajax voor 5+ gele kaarten vind ik nergens op slaan (ook al is de boete laag). Kijk ff waar Ajax de kaarten voor kreeg.. Ben aan de andere kant dan wel benieuwd welke straf de scheidsrechter van die wedstrijd krijgt.. Die floot de hele wedstrijd kapot

17 oktober 2019 om 23:48

dat is steeds zo , staat in het CL reglement en dus niet enkel voor ajax !

Waren er ongeregeldheden in het stadion of in de stad? Mocht het in het stadion zijn dan is het terecht. Is het jn de stad dan vind ik dat de Uefa er niet veel over te zeggen heeft. Wel mogen ze dan van mij hard gestraft worden door de politie daar. Helaas dat een aantal hersenloze supporters het verpesten voor supporters die komen om hun ploeg te supporten. Verder 18000 boete omdat je veel gele kaarten pakt, wat een onzin en eigenlijk ook nooit van gehoord dat dit eerder gebeurde. Uefa heeft geld nodig blijkbaar.

17 oktober 2019 om 18:49

In het stadion niks gebeurd. Buiten was er wel een confrontatie, maar geen gewonden. Doordat er wapens werden getrokken bij Valencia kant en door de politie eindigde het.

Ik kan mij vinden in de straf voor wat betreft de uitwedstrijd. Maar die voor improper conduct vind ik vreemd. De scheids was namelijk erg happig en snel met de kaarten voor de Ajacieden daar waar hij ze voor de andere kant vaak toch net even niet gaf....

Kijken wie nou de schuld gaat krijgen. Zolang men in Amsterdam niet wil beseffen dat ze meer rotte appels hebben dan ze zelf vinden zal je dit probleem altijd houden. Zorg is dat je de rotte appels eruit krijgt en bouw door op de Arena staat een wachtlijst voor zoveel jaar voor een seizoenkaart dus de rotte appels zal je echt niet missen. Ik vind juist dat Ajax qua club en sfeer in de Arena echt vooruit gaat het is alleen jammer dat er een klein clubje is die de club telkens benadeeld en in een slecht daglicht zet.

Op zich terecht natuurlijk, maar ik kan me toch niet voorstellen dat Ajax supporters de enige in Europa zijn die zich zo gedragen.... Ik hoor verder geen andere clubs die een dergelijke straf hebben gekregen.

Die straf wat betreft de kaarten slaat helemaal drie keer nergens op. Als je er teveel hebt volgen er vanzelf schorsingen en word je dus al bestraft.

Als die maffioso's van de Uefa dan nu ook Turkije en Bulgarije voor goed gaan bannen uit het Europese voetbal en ook alle clubs uit het oost blok en zuid Europa die zich wekelijks ten schande maken aan Racisme en antisemitischme.

17 oktober 2019 om 23:49

je hebt ergens wel gelijk maar daar gaat het hier nu niet over....

"Ajax heeft gevraagd om aanvullende informatie"?.
Misschien moeten ze het stukje "voorwaardelijk" nog eens goed belezen, dan is het heel begrijpelijk deze sanctie, dat snapt zelfs het meest bebrilde lid hier.

17 oktober 2019 om 18:59

Voorwaardelijk straf houdt natuurlijk wel in dat je eerst weer een misstap moet begaan voordat die in werking treed. Aangezien het momenteel onduidelijk is welke misstap er is begaan vraagt Ajax om uitleg. Misplaatste reactie van je.

17 oktober 2019 om 21:32

Toch nog brilletjes dus🙄
Zo'n straf delen ze niet voor niets uit, dus er zal ongetwijfeld een goed reden voor zijn....oké, die is gewoon te lezen hierboven....zucht.

17 oktober 2019 om 21:59

Inderdaad. Zucht! Zoveel simpelheid kan ik niet aan. ''Er zal ongetwijfeld een goede reden voor zijn''. En daar moet Ajax het maar mee doen dan? Laat me niet lachen.

17 oktober 2019 om 19:00

Het punt is dat er binnen in het stadion niets heeft plaatst gevonden wat niet door de beugel kon. Dus deze straf is dan ook pure willekeur. Buiten het stadion viel een groep Valencia supporters een groep Ajacieden staan, echter kwam de politie hier snel tussen. Aanvallen van Valencia supporters vonden trouwens ook al de avond ervoor plaats. Daarom vraagt Ajax, denk ik om aanvullende info, aangezien deze uitspraak nu als pure willekeur komt. Als er nu echt iets gebeurt was kon je ze gelijk geven nu is het vooral heel vreemd, maar goed ze moesten ons een keertje pakken.

17 oktober 2019 om 19:11

Waren er geen stoelen gesloopt door enkele Ajacieden en dat de UEFA daarom het voorwaardelijk omzet?

17 oktober 2019 om 19:18

Nee, niet zo doelbewust. Uitvak en de stoeltjes was vrij slecht onderhouden. Mensen gaan in uitvakken vaak op stoeltjes staan deze schoten los bij het juichen en springen. Normaliter is dat niet echt een probleem. Het slechte onderhoud kan je zover ik begreep kan wijten aan de Spaanse voetbalcultuur waar ze niet echt bekend zijn met meereizende uitsupporters. Maar goed het is uiteindelijk wel allemaal een optelsom en we konden erop wachten.

17 oktober 2019 om 19:23

Ajax heeft aangegeven dat die stoeltjes al loszaten, wat op zich best zou kunnen. Iedereen die wel eens regelmatig stadions heeft bezocht weet dat die stoeltjes een bepaalde levensduur hebben en dat zelfs als ze al afgeschreven zijn dat veel clubs ze niet vervangen maar net zo lang laten zitten tot dat ze sneuvelen. Daar is geen opzettelijke vernieling voor nodig. Helemaal in een uitvak, waar de stoelen niet persoonsgebonden zijn en waar mensen over het algemeen toch altijd staan.

Ik was er niet bij en heb geen objectieve bron gevonden die de situatie uitlegde dus ik vertrouw maar op het onderzoek van de UEFA.

Maar Schei eens uit wat betreft de boete voor gele kaarten man. Belachelijk!!!! Er zaten ook geen grove overtredingen bij ofzo en de straf gele kaart is toch al genoeg??? Dat vind ik echt absurd en een schande

Volkomen bullshit weer van de UEFA. Slaat werkelijk waar nergens op en is enkel geldklopperij. In Valencia is er niks gebeurt om een straf op te leggen.
En dan die boete van die 6 gele kaarten. Nog zoiets. Hoe verzoek je het als UEFA zijnde..

Hou die Chelsea supporters ook uit Amsterdam. Racistische lui en die engelse zijn ook niet echt snugger. Als Ajacied vind ik het goed dat we zonder supporters richting London gaan, al zaten die stoeltjes al los; die uitsupporters waren echt vervelend in Europa

Helemaal terecht dit. Denk dat het beter zou zijn als uitsupporters helemaal verboden worden. Trekt alleen maar tuig van de richel, gaat altijd fout.

Tja, erg jammer dat zo'n mooie uitwedstrijd daadoor niet bezocht kan worden en Ajax de steun vanuit het uitvak moet missen. Helemaal als je leest dat een groepje van 15-20 man buiten het stadion een korte aanvaring had waar de politie direct tussen sprong en en wat verouderde kapotte stoeltjes die loszaten de reden zijn tot dit besluit. De boete daar hoeven we niet wakker van te liggen, de winst leverde 2,7 miljoen dus die tienduizenden euro's overleven we wel. Maar dat we opnieuw een wedstrijd voorwaardelijk hebben is vervelender. Waarschijnlijk komen we daar ook nooit meer vanaf, aangezien vergrijpen als ''pyro'', ''kritische spandoeken'' en staan op de trappen nooit uitgebannen gaan worden. De Uefa wenst braaf theater publiek, tja dan bots je met een deel van onze achterban die op dat punt geen concessie zal doen.

Die Nederlanders he, blijft een gewelddadig volk 'sarcasm alert'

Het team krijgt een straf voor inproper conduct? 5 gele kaarten betekend kassa voor de UEFA? Nu snap ik waarom er onverklaarbare kaarten worden gegeven...

17 oktober 2019 om 20:14

Yep! Zo haal je de kosten voor de arbitrage er makkelijk uit. Improper conduct van de Uefa. Wel de Chelsea supporters naar Amsterdam die zich ongetwijfeld voorbeeldig zullen gedragen bij de Old Sailor. Lullig voor diegene die zich had verheugd op een mooie voetbalreis.

Belachelijk dat de uefa alle supporters over een kam scheert. Omdat een minderheid zich misdraagt, is een meerderheid niet meer welkom. Absurd.

17 oktober 2019 om 21:28

Het is altijd de minderheid die de grootste schade aanrichten met hun acties.

18 oktober 2019 om 00:00

het is aan de clubs om de rotte appels te identificeren er hen via de membership software te verhinderen nog tickets te kunnen kopen voor een bepaalde periode.het is enkel omdat ajax al langer talmt om schoon schip te maken onder hun supporters dat er steeds een kleine minderheid zich te buiten gaat en het voor de andere supporters moeilijk maakt. Dringend de stal uitmesten zal veel verhelpen ! Bij chelsea is men al jaren bezig om mensen die zich misdragen hun membership te blokkeren voor 3 tot 5 jaar en bij racisme zelfs 10 jaar , zo kunnen ze geen tickets meer kopen. Chelsea geeft voor de uitwedstrijden ook geen tickets meer af voor de wedstrijd. Bijvoorbeeld voor de match in Lille moesten de supporters met hun online bevestiging naar een hotel aan het treinstation van Lille komen waar hun identiteit werd gecheckt. De supporters kwamen toch met de trein ,stappen af gaan naar het hotel om hun tickets op te halen en zo kunnen ze geen tickets meer doorgeven aan fans met een stadion verbod en dat is zo voor elke internationale uitwedstrijd. Een typisch voorbeeld van uitmuntende supporters controle en misschien , voor zo ver ze willen, een voorbeeld ook voor ajax , om zo de rotte appels eruit te halen !

Ik heb zelf niets meegekregen van rellen, maar mocht dit zo zijn, dan is de straf voor mijn club terecht en moeten ze dit gewoon accepteren. De boete voor 6 gele kaarten vind ik echter belachelijk. Een gele kaart is namelijk al een straf en dit is dubbel straffen. Hier moet ajax dus protest tegen aantekenen of de uefa moet de gele kaarten gaan schrappen. Het is het 1 of het andere. Waar optie 2 uiteraard niet wordt gedaan.

Hahahahahaha, oke prima met de stoelletjes enzv en andere dingen, maar boete voor 5 gele kaarten, waar er een paar zeer discutabel zouden zijn?

Heeft geen nut, de mensen die dit veroorzaken gaan toch alsnog naar Londen toe.

17 oktober 2019 om 21:20

Waarom heeft het geen zin dan? Kunnen ze lekker naar Oxford Street in plaats van Stamford Bridge..

Terechte straf. Die gasten kunnen zich niet gedragen. In Eindhoven al te vaak meegemaakt, kan me wel voorstellen hoe het is al de grenzen overgestoken worden.

Prima straf overigens, nog een wedstrijd voorwaardelijk. Zo blijft de noodzaak daar om eindelijk zich eens normaal te gedragen.

Terecht, en je kon erop wachten. Als we zo doorgaan is het straks nog weinig wedstrijden met uit supporters waar dan ook.ik heb vroeger geregeld een Ajax-Feyenoord gezien, en dat was vaak ook onnodig grimmig. Als je dan ziet wat er allemaal gebeurt. Het is een voetbalwedstrijd mensen!sommige gaan dan al op de vuist daarvoor. Ajax zal de straf moeten nemen, en waken dat het niet verder uit de hand loopt.wat ik overigens nog steeds niet begrijp, is het nu zo moeilijk om mensen op beeld te hebben en zwaar te straffen? Als een stoeltje los zit geeft het je geen recht ermee te gooien. Zulke mensen gewoon een grote boete geven.het is vaak zo als er een grote menigte is, gaat het IQ flink omlaag en doet men domme dingen. Je moet dit hard aanpakken.ik hoop dat Ajax elke pot wint, maar als ze daardoor verliezen mogen ze degene die dit veroorzaken er maar op aanspreken. En ik lees dat mensen op eigen houtje daar naartoe gaan? Dan ben je helemaal niet goed bij je hoofd. Is bovendien erg gevaarlijk lijkt me! En zo breng je Ajax weer verder in diskrediet om op eigen houtje te gaan.... onbegrijpelijk!

Misschien in het Ajax vak maar liep de hele dag door de stad in Ajax shirt, zat in Valencia vak, gewoon kunnen juichen zonder problemen en s'avonds nog even verder gefeest in de Beach Club en helemaal niets gemerkt. Alles was vriendelijk en met respect. De zes gele kaarten is een beetje het nieuwe Ajax helaas maar als je kwaliteit verliest en wat Latino bloed inbrengt lijkt me dat onvermijdelijk. Kleine boete, als dat normaal is bij de Uefa, dan maar accepteren maar geen uitsupporters meer is het andere uiterste.

Van Marc Nettomars op Facebook:


“Hahaha. Een mooie en goedkope trip (of in ieder geval het mooiste ervan) door de neus geboord. Waarschijnlijk onterecht, sowieso zonder legitieme reden. Frustrerend, maar uiteindelijk vooral lachwekkend. Zal de laatst overgebleven ‘bevolkingsgroep’ (voetbalsupporters) waar collectieve straffen zijn toegestaan ooit bevrijd worden van collectief straffen? Als een dorpsbewoner de auto van de buurman in de fik steekt, wordt dan ook het hele dorp gearresteerd? Ook de mensen die op vakantie zijn? Precies.

Sowieso kun je je afvragen of je deze bond nog serieus kunt nemen. Als we dat überhaupt al deden. Een bond met kenmerken van een dictatuur: het uitspreken van een afwijkende mening (against modern football) is strafbaar. Een bond die aan het aannemen van steekpenningen blijkbaar nog niet genoeg verdient. Staan op trappen en een extra boete voor gele kaarten zijn voor de bobo’s bijvoorbeeld nog een mooi extra zakcentje. Bovendien maakt corruptie je blijkbaar niet alleen heel rijk, maar ook heel dom. Duizenden mensen met reeds geboekte vluchten en accomodaties. Zelfs de meest naïeve mensen weten dat velen alsnog wel gaan.

Voor de mensen die nu niet meer naar Londen afreizen, heb ik nog een mooie tip: Baku. Schijnt wel indrukwekkend te zijn. Misschien heeft de UEFA nog suggesties voor een stadiontour. Wel even goed checken of er in je familie geen Armeens bloed is. Bij de UEFA gaat geld namelijk voor alles. Ook voor de veiligheid van mensen.”

18 oktober 2019 om 00:14

Werkelijk man ???? is dit het , is dit uw quote? wat een onzin !elke club die meer als 5 kaarten in één wedstrijd krijgt , krijgt een improper conduct boete , niet ajax alleen hoor !

Hoe kan de Uefa het nu zo geweldig mis hebben. We weten allemaal dat de Ajax-supporters door heel Europa zeer geliefd zijn door hun altijd voorbeeldig gedrag. Ook hier werd weer blijk gegeven van hun liefde voor de tegenstander en hun extreme hulpvaardigheid. Ze komen in een stadion en bemerken dat de stoeltjes los zitten en niet meer van topkwaliteit zijn. In plaats van hierover te gaan klagen besluiten ze gezamelijk om de zaak te helpen en die stoeltjes die toch klaarblijkelijk vervangen moesten worden vast los te maken. En dan geeft de Uefa voor al die hulpvaardigheid een straf?

Het is jammer voor Ajax maar de rotte appels verzieken het voor de echte supporters.

Volgende keer echt de rotte appels eens aanpakken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren