Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Sergiño Dest laat zich zien in oefenduel met ‘sterrenloos’ Uruguay

Laatste update:

Sergiño Dest heeft in de nacht van dinsdag op woensdag wederom speelminuten gemaakt in het nationale elftal van de Verenigde Staten. De verdediger van Ajax deed als linksback zeventig minuten mee in de oefenwedstrijd van Team USA tegen Uruguay (1-1) in St. Louis. Dest debuteerde afgelopen weekeinde in de 0-3 oefennederlaag tegen Mexico.

Dest, die bij Ajax doorgaans als rechtsback fungeert, werd door bondscoach Gregg Berhalter aan de linkerkant van de Amerikaanse verdediging geposteerd. De vleugelverdediger kwam in de slotfase van de eerste helft van de vriendschappelijke ontmoeting dicht bij zijn eerste interlanddoelpunt. Uruguay-doelman Fernando Muslera maakte het afstandsschot van Dest echter onschadelijk.

Uruguay, zonder gevestigde namen als Luis Suárez, Edinson Cavani en Diego Godín, nam kort na het begin van de tweede helft de leiding. De pas negentienjarige Brian Rodríguez bracht de treffer voor de Zuid-Amerikaanse ploeg op zijn naam. Dest werd twintig minuten voor tijd naar de kant gehaald door Berhalter, die Daniel Lovitz als vervanger het veld instuurde. Jordan Morris bracht de Verenigde Staten ruim tien minuten voor het einde op gelijke hoogte.

Het treffen met Uruguay was net als het duel met Mexico vriendschappelijk van aard, waardoor Dest, die een Amerikaanse vader heeft, nog steeds kan overstappen naar het Nederlands elftal. Dat verandert echter als de jonge Ajacied in oktober speelminuten maakt in de wedstrijden van de Verenigde Staten in de CONCACAF Nations League tegen Cuba en/of Canada.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Mooi voor de USA kiezen jongen, dat land heeft je altijd het vertrouwen gegeven.

11 september 2019 om 08:03

Ja. Dat vind ik dus ook. Net als bij mazraoui. Dat ligt weer anders bij jongens als Ziyech en nu ihatteran die wel voor Nederlandse jeugdteams speelden.

11 september 2019 om 08:30

Moet die verbondenheid per se gepaard gaan met fysieke aanwezigheid in een land? Of kan dat ook op basis van de gesproken taal thuis, de verhalen, beelden/foto’s en gebruiken?

11 september 2019 om 08:32

Ja hoor dat vind ik prima. Interesseert me helemaal niks eerlijk gezegd. Nationale elftallen speel je voor vanuit trots en gevoel, als ziyech of el ahmadi zich op z'n 17e realiseert dat hij zich meer Marokkaans voelt vind ik dat prima voor zo'n jongen.

Die jongens worden toch voor 99% opgeleid bij hun club, niet in de jeugd van de KNVB. Ik vind dat altijd zo'n onzin argument.

11 september 2019 om 08:34

Nee dat hoeft niet maar Dest heeft zelf toen die voor het eerst werd uitgenodigd in een interview gezegd dat ie nooit zo bezig was geweest met z'n Amerikaanse afkomst.

11 september 2019 om 08:34

Ja dat ben ik dus helemaal met je eens. Maar hoe weet jij dat Dest zich meer verbonden voelt met NL dan de USA?

11 september 2019 om 08:46

Ik weet niet of dat nu zo is maar toen ie voor het eerst werd opgeroepen zei die tegen Ajax TV dat hij tot z'n oproep nooit zo stil had gestaan bij z'n Amerikaanse roots en dat hij het ergens wel gek vond omdat hij zich gewoon Nederlander voelde. Dat kan inmiddels natuurlijk verandert zijn.

11 september 2019 om 08:48

Hij heeft geen Amerikasnse afkomst. Zijn vader is een Surinamer die een tijdje in Amerika woonde.

11 september 2019 om 08:58

Aah oke, wist niet dat hij dat ooit had gezegd in een interview. Kan inmiddels idd veranderd zijn en misschien ook juist doordat Amerika wel het vetrouwen in hem had en Nederland niet. Er kan wat gegroeid zijn kwa liefde voor Amerika in die jongen.

11 september 2019 om 09:09

Maar mensen, hij heeft welgeteld 5 wedstrijden in Ajax 1 gespeeld. Hier kunnen we toch niks zinnigs over zeggen. Maz was vorig jaar dé potentiële rechtsback voor NL. En nu Dest? Dit komt voort uit armoede en keuzedruk (voor welk land je moet spelen). Maar of Dest goed (genoeg) wordt, moeten we eerst afwachten.

11 september 2019 om 08:07

Ik ben het met je eens hoor, maar dan ook niet meer profiteren van de faciliteiten in Nederland. Dus geen buitenlanders of beter gezegd spelers met 2 paspoorten oproepen voor Nederlandse jeugdteams. We zijn natuurlijk geen kweekvijver voor het succes van andere landen.

11 september 2019 om 08:21

Dat slaat natuurlijk nergens op, das is gewoon een soort "wraak" actie waarmee je de meeste jongens gewoon dwingt om voor NL te kiezen. Jij vind dus dat je jongens die bijvoorbeeld sowieso niet goed genoeg zijn voor NL (Idrissi, El Ahmadi, Amrabat etc.) niet meer mogen genieten van de faciliteiten omdat ze voor Marokko spelen? Met zo'n regel wordena jongens die sowieso niet goed genoeg zijn voor NL maar wel voor Marokko er de dupe van, dat kan toch niet de bedoeling zijn.

11 september 2019 om 09:10

@cupra, ik vind dit een beetje onzin. Ik denk dat het belangrijker is om deze jongens op die leeftijd goed te begeleiden in de jeugdelftallen. Laten zien wat er allemaal mogelijk is. Ze af en toe laten meetrainen met Jong Oranje bijv of een oefenwedstrijdje tegen ze, zodat ze ook het gevoel hebben dat ze zich kunnen laten zien. Dit geldt ook voor het echte Oranje. Sfeer en gevoel dragen bij aan een keuze.jonge jongens, vooral die met Marokkaanse en Turkse roots, hebben over het algemeen minder geduld. Als ze even niet spelen, gaan ze morren en willen ze weg. Dan voelen ze geen respect...ziyech is weer een van de uitzonderingen die echt goed nadenkt over waar hij wil spelen. Voor Nederland is het jammer dat Ziyech voor Marokko heeft gekozen, want hij zou een enorm goede mentor kunnen zijn voor dergelijke spelers in de jeugdelftallen.wat ook meespeelt is de kans dat ze in het echte Oranje zullen gaan spelen. Ziyech had makkelijk mee kunnen spelen. Als je echter naar het verleden kijkt? Sommige van dergelijke spelers hebben een handvol interlands op hun naam staan. Ik denk dat die statistieken ook meespelen bij jeugdspelers. Waar kom ik het meest aan spelen toe, afgezien van hun gevoel natuurlijk.

11 september 2019 om 09:16

Het is wel zo dat de overstappende boys wel jarenlang de plek van een ander zogenaamd talent innemen bij vertegenwoordigende elftallen, dat stoort mij. Gebruik van faciliteiten en opleiding bij een club is natuurlijk wel logisch, dat gebeurd ook met vele andere buitenlandse jongens.

11 september 2019 om 09:55

Ja, maar dan moet er begeleiding zijn. Dat hebben die jongens gewoon nodig. Je weet van de 2 paspoorten (ik vind het belachelijk dat mensen 2 paspoorten kunnen hebben, maar dat terzijde), dus acteer daar ook naar.

11 september 2019 om 08:09

Dat is ook lekker makkelijk voor de USA, de jongens daar die kunnen voetballen zijn op 1 hand te tellen. Die moeten het hebben van soldaten die overzees vrouwen bezwangeren.

11 september 2019 om 08:15

Volgens mij is Pulisic gewoon in Amerika geboren. Zelfde geld voor de personen als Dempsey, Howard, Donovan etc. dus beetje vreemde opmerking die laatste zin.

11 september 2019 om 08:22

Van die vier heeft alleen pulisic de kans om écht goed te worden, Dempsey Donovan en Howard zijn nooit beter geweest dan subtop voetballers op hun top. Als Amerika verder wil komen moeten ze het niet van de MLS hebben, dat is m'n punt

11 september 2019 om 08:26

Veel Amerikaanse talenten maken al nu ook op jonge leeftijd de overstap naar Europa als je kijkt naar spelers als Sargent (Bremen) Reyna (BVB) Mendez (Ajax) Ledezma (PSV) Soto (Hannover) om er een paar te noemen

11 september 2019 om 08:30

Ja, dat lijkt me beter ook. Maar zelfs dan zou ik nooit voor de VS kiezen. Als je die wedstrijd van vannacht zag, sta je te voetballen in een honkbalstadion wat voor driekwart leeg is, je tegenstander neemt je niet serieus en je team is waardeloos. Daar zou ik de kans op een EK of WK met oranje niet voor laten lopen.

11 september 2019 om 08:35

Momenteel hebben we gewoon een slechte bondscoach die van MLS spelers houd en het spel is ook gewoon slecht onder hem, daarom word er ook al maanden om zijn ontslag gevraagd.

11 september 2019 om 08:39

Net of hij er bij oranje altijd bij zal zijn. Bij de Vs is hij verzekerd van + 50 interlands en hij is er altijd bij op een WK. Wat zal b.v. een Karim Rekik spijt ervan hebben dat hij niet voor Tunesie heeft gekozen.

11 september 2019 om 10:30

Maar joosie, dit is toch het hele punt? Jij denkt praktisch (en achteraf praten is natuurlijk heel makkelijk, maar daar kom ik zo op terug). Je kiest voor je land met je trots en je eer. Ziyech heeft niet voor Marokko gekozen omdat het praktisch is hoor?!. Even achteraf over Rekik: NL was een keuze waar ie achterstond. Zijn ontwikkeling is echter niet zo gelopen als ie had gehoopt en/of de ontwikkeling van anderen is beter gelopen. Een De Ligt/van Dijk ga je de komende jaren altijd voor je hebben. Moet je dan als Nederlandse CV kiezen voor een ander land? De Vrij heeft nu bijvoorbeeld stomme pech. Oh en Tunsesie heeft 1 WK gespeeld van sinds 2006. En is volgens mij nog nooit verder gekomen dan de groepsfase (correct me if I'm wrong), dus als je verwacht dat je voor NL kan spelen (even dat ik zijn hart buiten beschouwing laat) dan kies je toch voor NL die namelijk sinds 2006 twee keer op het podium stond.

11 september 2019 om 11:51

Ziyech heeft voor Marokko gekozen omdat hij niet geselecteerd werd bij Nederland. Hoezo dan trots en eer? Marokko was gewoon 2de keus voor hem, daarnaast spreekt hij bijvoorbeeld de taal niet eens (lachwekkend). Anders had hij gewoon voor Nederland gespeeld. Had van Dijk bijvoorbeeld maar hetzelfde moeten doen? Die werd ook jarenlang genegeerd, kijk waar die nu staat. Ziyech heeft gewoon snel opgegeven en een domme keuze gemaakt, overigens maakt het mij vrij weinig uit dat hij niet voor Nederland speelt. Dat zou namelijk een eer moeten zijn en niet andersom. Een land moet niet achter een speler aanlopen, een speler zou vereerd moeten zijn om überhaupt in aanmerking te komen..

11 september 2019 om 11:29

Hij gaat kiezen voor Nederland. Dest zag er erg ongelukkig uit toen hij gewisseld werd voor een speler van rond de 30 terwijl de bondscoach zei dat hij deze interlandperiode wou gebruiken voor nieuwe spelers. Dest heeft weliswaar beide wedstrijden gespeeld, maar het viel de Amerikanen allemaal op dat hij heel ongelukkig leek. Er is heel weinig vertrouwen in de huidige bondscoach na een aantal slechte resultaten. Koeman zal ook hebben aangedrongen dat de Knvb contact met hem op moest nemen. Als hij namelijk voor Jong Oranje gaat spelen dan staat hij ook vast omdat hij al voor het 1e van USA heeft gespeeld, ook al was het vriendschappelijk. Ik verwacht eigenlijk dat Koeman in oktober voor 2 nieuwe rechtsbacks gaat kiezen in de personen van Dest en Karsdorp en we Dumfries voorlopig niet meer in Oranje gaan zien.

11 september 2019 om 11:51

Dat zou eem domme keuze van hem zijn. Met de VS zal hij altijd op een WK zijn en vast ook basisspeler. Hij mag dan ook even vertelleb waarom hij nu op de uitnodiging van Amerika is ingegaan.

11 september 2019 om 12:05

VS was er afgelopen WK ook niet bij en dat betekende gelijk het einde van Klinsmann bij de Usmnt. Dat ze er bijna altijd bij zullen zijn zoals bijvoorbeeld een Mexico is dus niet meer zo. Hij deed mee omdat het niet bindend was en kon dan ervaren hoe het als Amerikaanse international was. Laten we eerlijk zijn de vrouwen zijn veel populairder na 2 WK titels op een rij dan de mannsn daar, die misschien 2 Wk's op rij lijken mis te lopen. Halflege stadia, kansloos onderuit tegen een op oorlog sterkte Mexico (mexico won de Gold Cup zonder hun sterren uit Europa) en niet kunnen winnen van Uruguay B. Dan kan ik wel begrijpen waarom je liever voor Oranje wil uitkomen waar het op dit moment wel begint te draaien.

11 september 2019 om 12:16

Dat de VS er dit keer niet bij was een incident. In 2022 zijn zexer gewoon weer bij. Kiezen voor een oramje is zijn interland loopbaan weggooien. Zoals ik al eerder zei, ik ben er vrij zeker van dat hij bij de VS +50 interlands zal halen. Bij oranje is dat een grote vraagteken.

Dest die zou tegen de KNVB moeten zeggen als jullie mij willen dan wil dat het zwart op wit staat dat ik minimaal 50 keer word opgeroepen. Ik zie het al helemaal gebeuren dat deze jongen voor oranje kiest en nauwelijks zal spelen en/of opgeroepen word.

11 september 2019 om 09:04

Joosie, dit klinkt zoooooo realistisch, direct doen idd. 🤔

11 september 2019 om 09:09

Deze jongen zal misbruikt worden door Nederland. Je zou eens moeten afvragen; hoe is de Amerikaanse voetbalbond er achtergekomen dat Dest zijn vader die Surinamer is ooit op een blauwe maandag in de VS heeft gewoond? Dit is hoogstwaarschijnlijk gebeurt omdat ze door de familie zelf getipt zijn. Zou de familie dit ook doen als Dest altijd bij de vertegenwoordige elftallen van de KNVB had gezeten?

11 september 2019 om 09:10

zou de familie dit ook hebben gedaan*

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren