Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: FC Utrecht bevestigt deal: ‘Het vervult ons met trots’

Laatste update:

Gyrano Kerk heeft zijn contract met een jaar verlengd, waardoor de buitenspeler nu tot medio 2023 vastligt bij FC Utrecht. De 23-jarige aanvaller wordt door diverse binnen- en buitenlandse clubs begeerd, maar heeft nu besloten zijn verbintenis met de Domstedelingen te verlengen, zo beaamt zaakwaarnemer Richinel Bryson in gesprek met Voetbal International.

"Er was inderdaad veel interesse", laat Bryson weten. "Toch heeft Gyrano er bewust voor gekozen zijn contract met een jaar open te breken. Hij had weg gekund maar voelt het vertrouwen van de club. Ook wil hij de club graag helpen bij de ambitieuze toekomstplannen die er liggen. Gyrano is een jongen van de club en heeft veel aan FC Utrecht te danken. Bovendien kan hij hier nog groeien."

Kerk is dit seizoen de uitblinker bij FC Utrecht en was vorig seizoen ook al op dreef. Veel clubs aasden op de aanvaller, maar de Domstedelingen wilden alleen meewerken bij een niet te weigeren aanbieding. Op de achtergrond werkte de clubleiding aan een nieuw contract voor Kerk en waarschijnlijk zal deze verbintenis donderdag worden ondertekend door beide partijen.

"Het gaat om vertrouwen. Gyrano had zijn goede spel kunnen verzilveren, maar kiest voor logische stappen in zijn carrière", vervolgt de belangenbehartiger. "Bij Utrecht heeft hij zich sterk ontwikkeld en is er nog ruimte om een volgende stap te maken. Dit geeft rust voor zowel hem, als de club." Kerk heeft tot op heden 109 wedstrijden gespeeld voor de Eredivisionist, met 24 goals en 27 assists als resultaat.

Update 15 augustus 12.03 uur - FC Utrecht bevestigt deal: ‘Het vervult ons met trots’
FC Utrecht heeft het nieuwe contract van Gyrano Kerk bevestigd. De 23-jarige aanvaller heeft getekend tot medio 2023. “Gyrano is een vaste en belangrijke kracht in ons eerste elftal, die zich de voorbije seizoenen geweldig heeft ontwikkeld. Met zijn power, snelheid en acties is hij een belangrijk wapen in onze aanval”, reageert directeur voetbalzaken Jordy Zuidam op de clubwebsite. “Het vervult ons met trots dat Gyrano zich, ondanks de vele interesse in hem, langer aan ons heeft gecommitteerd. Hij voelt zich goed in Utrecht en gelooft in de ambities van de club. Wij zijn er van overtuigd dat hij de prestatiecurve die hij hier heeft ingezet, verder kan doortrekken. We gaan samen de toekomst vol vertrouwen en energie tegemoet.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Goed nieuws! Hopelijk kan hij de vorm van de eerste twee competitie wedstrijden vashouden. maar binnenlandse interesse? Van welke club moet dat dan gekomen zijn?

15 augustus 2019 om 10:48

Feyenoord, PSV, AZ? Ajax niet. Maar Feyenoord kan nog wel wat kwaliteit gebruiken op de flanken, bij PSV vertrekt Lozano en Stengs moet misschien op 10 gaan spelen na het vertrek van Til. Kortom, daar liggen nog enigszins mogelijkheden.

15 augustus 2019 om 10:53

Stengs zal AZ kennende aardig wat kosten, misschien dat Doan van Groningen een optie is voor PSV.

15 augustus 2019 om 10:54

Voor Feyenoord is Kerk niet meer te betalen en ook AZ zie ik geen transfersommen van rond de 10 miljoen betalen. Blijft dus PSV over.

15 augustus 2019 om 11:01

Stengs zal AZ aardig wat kosten? Bedoel je Klerk? En ik denk dat beide spelers ongeveer even duur zullen zijn.

15 augustus 2019 om 11:27

Leuke speler voor Utrecht, maar dit is toch geen Ajax niveau?

Ik zie hem niet zo heel vaak spelen, maar heb bijvoorbeeld wel die uitwedstrijd in de Europa cup gezien. Daar sprong elke bal een meter van zijn voet af.

15 augustus 2019 om 11:33

Wie zegt er dat Klerk van het niveau Ajax is dan? Niemand heeft het over Klerk bij Ajax of dat hij daarheen moet.... Verder zijn er inderdaad nog verbeterpunten, maar is hij ook nu al een van de betere aanvallers in onze competitie. Hij staat gewoon in de top 15 aanvallers van de Eredivisie. Misschien zelfs top 10.

15 augustus 2019 om 11:36

Ik vind persoonlijk Stengs wel beter dan Kerk. Kerk ontwikkeld zich wel ontzettend goed en ben heel blij met dit nieuws Kerk zijn rendemend lijkt steeeds beter te worden hoe die vorig seizoen veel kansen verprutste merkte je aan het einde van het seizoen en de eerste wedstrijden van dit seizoen dat het hem steeds beter afgaat.

15 augustus 2019 om 11:47

Feyenoord heeft op de flanken nu juist dubbele bezetting met Larsson, Sinisterra, Berghuis, Narsingh. En als we (veel) geld uit gaan geven, zal dat in ons geval natuurlijk niet aan Kerk zijn.

15 augustus 2019 om 11:49

Kerk

15 augustus 2019 om 11:52

Hou toch keer op met die middelmaat naar Feyenoord te praten.
Leuke speler maar brengt je niet veel verder.

15 augustus 2019 om 11:52

Haha Kerk ja, weet niet hoe ik bij Klerk kom. Mijn fout en zal proberen mijn leven voortaan te beteren

15 augustus 2019 om 12:19

@wehave, middelmaat hoeven we niet naar Feyenoord te praten hoor. Dat wordt vanzelf wel geregeld door de club . Ik vind Kerk echter een verbetering ten opzichte van een Larsson.

15 augustus 2019 om 12:23

Ben zelf ook geen fan van Larsson, maar Kerk speelt voornamelijk op rechtsbuiten ofwel (kort bij de) spits en Larsson op links.

15 augustus 2019 om 12:25

Larsson in een linksbuiten en Kerk een rechtsbuiten, dus dst zal hem zeker niet worden. Daarnaast heeft Feyenoord voor meer behoefte aan een centrale middenvelder en 2 centrale verdedigers.

15 augustus 2019 om 13:19

Ajax kan ook nog wel wat kwaliteit gebruiken laat Ajax hem dan maar halen. Met je Feyenoord kan nog wel wat kwaliteit gebruiken grappenmaker deze jongen is middelmaat. Leuk voor Utrecht maar meer ook niet en als Feyenoord subtop wil blijven moeten ze vooral dit soort spelers gaan halen.

15 augustus 2019 om 13:57

Lijkt mij niet dat Utrecht >20 miljoen voor Kerk gaat vangen.
En Stengs zie ik niet voor <20 miljoen vertrekken. Zit wat mij betreft dus nog wel een verschil tussen deze twee spelers.
Niettemin een mooi succes voor Utrecht.

Goed nieuws voor Utrecht en de NLse competitie. Benieuwd of Utrecht het waar kan gaan maken dit seizoen. Leuke aankopen gedaan en een trainer voor de groep die met az goed heeft gedaan

15 augustus 2019 om 11:33

Daarom is het ook zo enorm jammer dat ze zich zo eenvoudig aan de kant hebben laten zetten door die Bosniërs. Utrecht heeft dit jaar echt een leuk team, en een uitstekende coach. Hadden wat mij betreft best wat punten kunnen verzamelen voor Nederland in Europa. Denk namelijk dat ze niet heel veel onder doen voor een AZ.

Prima. Het zegt genoeg dat de enige aanvaller van ons die momenteel rendeert een eigen opgeleide speler is. Mooi dat je die kunt behouden, al moet de recente hype niet overdreven worden na twee goede wedstrijden. Drie maanden geleden was Kerk een heel modaal spelertje dat de bal minstens evenvaak inleverde als dat hij hem bij zich hield of overspeelde naar de juiste kleur.

Nuttige speler voor ons, maar die heeft niets te zoeken op een hoger niveau.

15 augustus 2019 om 10:52

respect. Kom je niet vaak tegen een supporter die ook kritisch kan blijven op eigen club of spelers.
Hoeft niet negatief te zijn, gewoon realistisch

15 augustus 2019 om 11:31

Gibson en realistisch in 1 zin gaat ook wat ver hoor. Meestal is het eigenlijk nooit goed wat Utrecht in zijn ogen doet of het moet nog te maken hebben wat Wilco van Schaik heeft gedaan in het verleden. Daar is hij dan wel weer fan van. Maar ook een supporter in het algemeen moet/mag positief kritisch zijn op zijn club.

Goed voor FC Utrecht en Kerk, maar minder goed nieuws voor Vaclav Cerny, die zich nu op de linksbuiten-positie zal moeten richten.

15 augustus 2019 om 11:29

Dat deed ie al

15 augustus 2019 om 11:50

Klopt, maar zijn voorkeur gaat uit naar rechtsbuiten en die kans is nu verkeken.

Utrecht probeert hier even de ajax strategie uit te voeren.... Leuk hoor dat extra jaartje en dan denken dat je de jackpot kan vragen, maar in het internationale voetbal draait het allemaal om proven trackrecords. Utrecht kent niemand in het buitenland en de Nlse topclubs gaan niet meer dan 7 mio voor Kerk betalen.

15 augustus 2019 om 11:04

Niet dat het qua transfersom veel uitmaakt, maar Vlap ging ook direct naar Anderlecht. Dost naar Wolfsburg, Van Ginkel naar Chelsea, Ola John naar Benfica etc.. Ook via clubs die niet tot de Klassieker top 3 behoren, kan je een mooie stap naar het buitenland maken. Zie bij jullie bijvoorbeeld ook Haller.

15 augustus 2019 om 11:53

Wat heeft het openbreken en opwaarderen van een contract te maken met ´de Ajax strategie´?
Daar zijn bij elke club een groot aantal voorbeelden van te geven.

15 augustus 2019 om 12:19

Bedankt, mijn Eredivisie bingo kaart is bijna vol. Elke keer wanneer iemand Ajax betrekt bij een topic over een andere eredivisie club dan mag ik hem afstrepen. Alleen nog Rkc te gaan.

Een contract met een jaar verlengen gebeurt overal, zodat de speler een hoger salaris krijgt tot zijn vertrek en de club een hogere transfersom kan vragen.

15 augustus 2019 om 13:46

@de toekomst: zijn ook echt voorbeelden waarvan je kunt zeggen dat dat heel goed ging...laten we Vlap even afwachten dan hebben we ook n succesje.
@orwell @dvv: gebeurd helemaal niet overal. Dit is een vrij recente strategie die ajax bij meerdere spelers heeft gedaan om ze nog 1 jaar te behouden omdat ze in mega belangstelling staan.
Bij kerk onzinnig lijkt me omdat niemand de hoofdprijs gaat betalen voor m.

15 augustus 2019 om 14:06

Wat is dat nou voor argument? Alsof Ajax de enigste en eerste club is die contracten opwaardeert en spelers bij laat tekenen...

Hoe langer een sterkhouder onder contract staat, des te meer geld je voor de speler kunt vragen. Dat lijkt me toch niet zo moeilijk. Zo'n extra jaar kan al snel 1 of 2 miljoen euro extra opleveren afhankelijk van de vraagprijs. Dat doen clubs al jarenlang...

15 augustus 2019 om 15:23

Waar ik op doel is: zon minimale periode laten bijtekenen voor ene flinke salarisverhoging doe je als je koste wat kost een speler will behouden en bij flinke belangstelling. Ook hoop je dan een jaar later flink extra te cashen.
Beide lijkt me bij Kerk niet van toepassing. Sterker, je ziet dit bij ajax nu veel omdat ze in een uitzonderlijke situatie zitten vanwege de europese successen vorig jaar.

Goed nieuws voor FC Utrecht. Verwacht nu ook niet meer dat hij weg gaat of er moet een club met een idioot bedrag komen wat voor zowel Kerk als Utrecht niet te weigeren is.

Laat deze jongen een voorbeeld zijn zeg!! Goede voetballer met veel potentie bij in mijn ogen een hele fijne club al hebben ze daar een hekel aan de mijne! Het begint er overigens steeds meer naar uit te zien dat de structuur van Utrecht wordt klaargestoomd voor een aanval op de traditionele top 3/4(ik vind dat az al aansluiting met Feyenoord heeft) verstandige voetballende keuze nieuwe trainer ook aankoopbeleid nieuwe spelers goed met goede ideeen erachter wat ze willen en verwachten op de positie waarvoor ze aantrekken en nu ook deze verlenging ziet er allemaal heel goed uit!!! Complimenten!

Kerk is toch gewoon een snelle speler zonder verder al te veel kwaliteiten en souplesse? Is hij nu opeens hot omdat hij twee wedstrijden goed speelt ofzo?

15 augustus 2019 om 12:30

Kerk is sterk, snel en balvast.
Zodra het vijandelijk strafschopgebied in zicht komt, verliest hij het overzicht en maakt daardoor nogal eens een verkeerde keuze.
Hij maakt daar echter wel grote stappen in en omdat hij nog jong is, weet niemand waar uiteindelijk zijn top zal liggen.

15 augustus 2019 om 13:18

Kerk is inderdaad niets bijzonders. Aardig voor een club als Utrecht, maar een hoger niveau kan hij niet aan. En ja, hij krijgt nu een contractverlenging van Zuidam omdat hij twee wedstrijden goed speelt. Zo ging het bij Emanuelson en v.d. Maarel ook. Die speelden twee goede potten, er kwam wat positieve publiciteit, en voila: contractverlenging. Zo nu ook met Kerk, wat eigenlijk een nog veel vreemdere verlenging is... Want Kerk lag nota bene nog vast tot 2022! Waarom Zuidam dan nu het contract van Kerk verlengt is onnavolgbaar. Zuiver opportunisme. We komen jaarlijks 5 miljoen(!) Euro tekort! In plaats van het verlengen van het contract van Kerk had Zuidam er dan ook voor moeten kiezen om wat overbodige middenvelders (we hebben er maar 9 voor 3 plekken) te lozen.

Kerk is inderdaad zuivere middelmaat (die kan geen hoger niveau aan), net zoals de keuze van Zuidam om in deze omstandigheden te kiezen om het verlengen van het contract van Kerk een zuiver middelmatige bedrijfsmatige keuze is. Het verlengen van Kerk kost ons opnieuw extra geld, maar wat we nou concreet winnen met deze verlenging is me een raadsel...

15 augustus 2019 om 13:41

Waarom ben jij altijd negatief? Volgens mij ben jij helemaal niet voor Utrecht en plemp je maar FCU achter je naam om nog wat duimpjes te scoren. Ik zal even uitleggen waarom dit een uitstekende zet is: Kerk is onze gevaarlijkste aanvaller, hij is ongelooflijk snel, passeert zijn mannetje en zorgt altijd voor dreiging en kansen. De transferwaarde van Kerk is aan het stijgen door zijn goede vorm, door deze contractverlenging stijgt zijn waarde al helemaal, zodat we of een uitstekende speler binnen houden, of de speler voor 10+ miljoen kunnen verkopen.

15 augustus 2019 om 13:57

Ga je nu echt in iedere reactie vragen waarom ik altijd negatief ben haha? Het voegt niets toe, beste jongen. Sterker, lezers zullen je minder serieus nemen.

Enfin. Kun jij mij eens uitleggen hoe de transferwaarde van een speler die nog 3 jaar vastligt volgens jou stijgt door hem een jaar langer vast te leggen? Waar zit volgens jou precies het verschil in?

Je zit ernaast, want het is doodsimpel. Ook gisteren (toen hij nog 3 jaar vast lag) konden we namelijk voor hem vragen wat we wilden. Verschil is wel dat Kerk nu duurder voor ons is (extra salaris).

Daarnaast moet je me ook eens uitleggen hoe vorm volgens jou de transferwaarde van een speler doet stijgen. Dat doet het namelijk niet. Clubs doen er alles aan om door vorm (een tijdelijk verschijnsel) heen te kijken.

15 augustus 2019 om 14:16

Je bent in dit geval wel erg negatief. Clubs kopen de resterende jaren van een contract af, dus elk extra jaar zorgt ervoor dat het transferbedrag stijgt. Voor een speler uit de subtop kan dat al snel 1-2 miljoen euro extra schelen.

Verder kun je een speler die 8 doelpunten en 9 assists maakte en nu na 4 wedstrijden alweer 2 doelpunten en 3 assists heeft geen middelmaat noemen, althans niet als het de Eredivisie betreft. Die jongen doet het gewoon goed bij een subtopper en is bovendien duidelijk belangrijk.

15 augustus 2019 om 14:27

Hoe langer een contract, hoe meer je moet betalen om het contract af te kopen, ik geef je gelijk dat 1 jaartje meer of minder niet zo heel veel uit maakt maar het zorgt in ieder geval voor rust in de spelersgroep. Geruchten over een vertrek van Kerk kunnen de prullenbak en de focus kan lekker op het voetballen. Prima zet dit.

Als een speler in vorm is, presteert hij beter. Als je een stijgende lijn te pakken hebt en je prestaties dus verbeteren val je steeds meer op en ook dit doet je transferwaarde stijgen. Lijkt me geen hogere wiskunde dit..

15 augustus 2019 om 14:39

@sirius 15 augustus 2019 om 14:16

Nee, dat is niet zo. Geïnteresseerde clubs moeten om een speler af te kopen betalen wat de bezittende club wil hebben. Doodsimpel. En of Kerk nou 3 of 4 jaar contract heeft maakt niet uit. We kunnen vragen wat we willen. Als wij besluiten dat hij alleen voor 10 miljoen weg mag, dan gaat hij gewoon niet weg. Wij zaten al in de bestuurdersstoel. En dat zitten we nu nog steeds. Alleen zijn we nu meer geld kwijt aan salaris voor Kerk. Het is wel iets anders als een speler nog maar een jaar contract heeft. Dan kun je alsnog 10 miljoen vragen, maar krijg je hem voor die prijs nooit verkocht natuurlijk. We winnen hier dus niet direct iets mee!

8 doelpunten en 9 assists in 34 wedstrijden in een middelmatige competitie als de Eredivisie is volgens mij de definitie van middelmatig. Daarmee stond Kerk op plek 24(!) in de Eredivisie qua aantal goals en assists.

Kerk is leuk voor het niveau Utrecht, maar laten we nou niet doen alsof die het niveau Psv, Ajax of zelfs ook maar Feyenoord aankan. Hij kan regelmatig nog steeds niet eens een simpele bal aannemen...

15 augustus 2019 om 14:44

Whuuuu 15 augustus 2019 om 14:27

"hoe langer een contract, hoe meer je moet betalen om het contract af te kopen"

Nee. Onzin. Twee, drie, vier, zeven of twaalf jaar contract maakt niets uit. Je kunt als club vragen wat je wil, zolang de speler onder contract staat. Wil je 10 miljoen en accepteer je geen cent minder, dan vraag je 10 miljoen en accepteer je geen cent minder. Ongeacht hoelang hij vast ligt. Of een andere partij het ook wil betalen is ten tweede. Punt is: wie Kerk wil kopen zal moeten betalen wat Utrecht wil. Het maakt geen moer uit of hij nou 3 of 4 jaar vastligt.

"als een speler in vorm is, presteert hij beter."

Tot hij niet meer in vorm is ja. Daar houden clubs dus ook rekening mee bij het aankopen van spelers. Je kijkt niet naar vorm (een kortetermijn verschijnsel), maar naar onder- en bovengrens plus de verbetermogelijkheden. Clubs die meer betalen omdat een speler in vorm is, zijn knettergek. Ze bestaan dan ook bijna niet.

15 augustus 2019 om 17:09

Ach, je zal niet weer eens wat te zeiken hebben he. Wat heeft Zuidam je toch aangedaan.

Kerk is snel, beresterk en ook in de kleine ruimte aardig behendig, het gene waar het aan schortte was overzicht en efficientie en daarin lijkt hij nu stappen te hebben gemaakt. En niet alleen de laatste wedstrijden, ook eind vorig seizoen...

Daarvoor was hij idd max een Utrecht speler, maar als hij meer overzicht en rust voor de goal heeft, die laatste pass constanter goed is, dan wordt het zeker wel een interessante speler voor meer clubs.

Voor dit Utrecht is Kerk simpelweg een belangrijke speler, helemaal in deze vorm, dat wordt beloond met een verbeterd contract waardoor hij minder snel zal vertrekken. Niet alleen omdat een andere club wellicht meer moet betalen, ook omdat Kerk minder reden heeft om te vertrekken. Dat heb je wel eens he, dat spelers beloond worden omdat ze belangrijk zijn.

En weet jij uberhaupt veel wat clubs willen betalen, helemaal in het buitenland vliegen de miljoenen je om de oren.

15 augustus 2019 om 14:11

Voor de subtop gewoon een goede buitenspeler met een aardig rendement. Bovendien is hij met 23 jaar nog relatief jong en hij komt bij Utrecht uit de jeugdopleiding. Voor Utrecht een speler die eventueel een leuk toekomstig bedrag vertegenwoordigt, dus deze contractverlenging is in mijn ogen heel logisch.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren