Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘PSV strijkt neer in Duitsland en moet minimaal acht miljoen euro betalen’

Laatste update:

PSV is in de zoektocht naar defensieve versterkingen neergestreken in de 2. Bundesliga. De Eindhovense club heeft namelijk bij VfB Stuttgart navraag gedaan naar Timo Baumgartl, een 23-jarige centrumverdediger. Eerder berichtte BILD al over de interesse van PSV en het Eindhovens Dagblad bevestigt inderdaad de belangstelling voor Baumgartl, die naar verluidt tussen de acht en tien miljoen euro moet kosten.

Baumgartl moet bij PSV de opvolger van Daniel Schwaab worden. Laatstgenoemde vertrok deze zomer transfervrij uit Eindhoven en tot dusver is PSV nog niet tevreden over de bezetting achterin. De nummer twee van het afgelopen Eredivisie-seizoen pikte deze week weliswaar voor ongeveer twee miljoen euro Olivier Boscagli op bij het Franse OGC Nice, maar de zoektocht naar defensieve versterkingen is nog altijd niet voorbij.

Baumgartl heeft ondanks zijn relatief jonge leeftijd al de nodige Bundesliga-ervaring. De jeugdinternational van Duitsland doorliep een groot deel van de jeugdopleiding van Stuttgart en speelde al 86 wedstrijden op het hoogste niveau in Duitsland. In totaal staat de teller al op meer dan honderd officiële optredens in het eerste van Stuttgart, dat afgelopen seizoen degradeerde uit de Bundesliga.

Stuttgart is naar verluidt wel bereid om te onderhandelen over Baumgartl, maar verlangt wel een riante transfersom: minimaal acht miljoen euro. De rechtsbenige centrumverdediger ligt op dit moment nog tot de zomer van 2022 vast bij Stuttgart.

Zou Timo Baumgartl een aanwinst zijn voor PSV?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Eindelijk! Wat ik heb gezien en dat is niet veel kan hij wel wat, zijn er mensen die meer over hem weten?

19 juli 2019 om 23:25

Eindelijk! ‘Niks gezien dus kan je niet veel vertellen. Gezien de transfersom moet het een matige te duur verkochte verdediger zijn van een 2e bundesliga club. Wat denk jij?

20 juli 2019 om 09:07

Haha, ach ach hij is niet door Ajax gescout dus kan het niet veel zijn ik ben benieuwd. Ik vertrouw op de scouting in principe, maar het lijkt geen zekerheid.

20 juli 2019 om 11:23

Van een 2e bundesliga club. Met alle respect in Nederland spelen misschien Jong Ajax en Jong PSV in de 2de divisie. In Duitsland degradeer je gewoon bij een slecht seizoen. Zelfs Schalke zat er tegenaan en die overwinterde gewoon in de CL. Stuttgart, Hsv, Nurnberg en Hannover spelen in de 2. Bundesliga volgend seizoen. Geloof mij dat is gewoon allemaal niveau Feyenoord, AZ, Vitesse en Utrecht minimaal.

20 juli 2019 om 12:44

Waarom nou weer die sneer van ach ach hij is niet door Ajax gescout? Laten we nou eerlijk zijn en je zegt eigenlijk zelf ook, je denk niet aan een versterking voor psv bij een verdediger uit de 2e Bundesliga. Zeker omdat hij al 23 jaar is. Maar wellicht verrast hij....

20 juli 2019 om 15:33

Het klopt inderdaad dat alles bij ons beter is. Zelfs de koffiejuffrouw is beter. 😜. Zonder gekheid. Ik zeg het altijd al; de BL is samen met de PD de best voetballende competitie. Grote ploegen kunnen ook zomaar degraderen uit de BL. Deze speler heeft volgens mij ook redelijk wat BL gespeeld. PSV is echt niet gek om 8 miljoen neer te leggen als de speler zeer matig is. Wacht dus eerst maar even af en beoordeel hem als hij wat wedstrijden heeft gespeeld.

21 juli 2019 om 08:19

@psv’er4ever

Voor de duidelijkheid, dit was een sarcastische opmerking op de meest zinloze reactie allertijden van Ittaharan. Ik heb geen idee of deze jongen kan voetballen En pretendeer dat niet te weten

21 juli 2019 om 17:18

Net als Per Schuurs bij Ajax? Is wel jonger maar komt ook uit een mindere competitie. Verder kan je door degradatie als bovengemiddelde speler toch in zo een competitie terechtkomen?

19 juli 2019 om 23:26

Transfermarkt zegt: 80 wedstrijden BuLi en 20 wedstrijden voor Duitsland -21. Geen verkeerde cijfers voor een 23-jarige.

20 juli 2019 om 08:22

Koning internainol onder -21 , nooit iets goeds he...

Wat is er mis met de scouts van Psv? Denk nou niet dat een verdediger uit de 2. Bundesliga, of die gedegradeerd is met Stuttgart veel gaat toevoegen je wilt hoge ogen gooien in de Champions League. PSV stond altijd bekend om haar connecties in Zuid-Amerika als ze zo doorgaan zie ik Ajax de eerst komende tien jaar kampioen worden. Schandalig. Krijgen we weer een 2e Schwaab.

19 juli 2019 om 22:28

Kerel, Schwaab was regelmatig belangrijk voor PSV. Vooral in je negatieve spiraal blijven hangen👍

19 juli 2019 om 22:31

Schwaab was ok, niet meer dan dat een degelijke verdediger. Maar niet goed genoeg om echt hoge ogen te gooien in de Champions League. Zal zijn oer domme overtreding op Neres niet meer vergeten waar die penalty uit voort kwam voor Ajax en het seizoen daar verloren ging.

19 juli 2019 om 23:20

Deze jongen is volgens mij van hoger niveau dan Schwaab. Tadic degradeerde ook bijna met Soton dus dat zegt mij weinig

20 juli 2019 om 00:32

Nou, Schwaab was nogal belangrijk voor Ajax bedoel je......hij kon er he-le-maal niks van. Mij hoor je verder niet klagen hoor.

20 juli 2019 om 06:44

Haha lollig doen om Schwaab, maar PSV wel de minste goals tegen.

20 juli 2019 om 08:56

Minste goals tegen zegt helemaal niets als je aan het eind van het seizoen zonder prijzen staat. Schwaab heeft gewoon cruciale fouten gemaakt.

20 juli 2019 om 10:25

@graventein en zo heeft iedere speler z'n mindere wedstrijden wel gehad. Of zullen we De Ligt ook nog even een slechte verdediger noemen vanwege z'n foutje tegen Bulgarije?

19 juli 2019 om 22:28

Schwaab was anders een degelijke verdediger hoor bij PSV hoor. Desondanks zie ik liever ook wat anders dan iemand uit de 2de Bundesliga. Maar laat me graag verrassen

19 juli 2019 om 22:32

Stuttgart is natuurlijk geen club die normaal in de 2. bundesliga thuis hoort. Als Ajacied zie ik deze man in ieder niet graag naar PSV komen. Jong en zat zelfs een tijd lang tegen het Duitse elftal aan.

En wat betreft scouting, of je neemt een gokje voor 8 of je koopt een zekerheid voor 15-20. Dat laatste wil PSV niet betalen.

19 juli 2019 om 22:31

Qua het eerste gedeelte van je verhaal snap ik je. Maar een 2e Swaab...is prima toch??? Al hoop ik nog steeds op een harde Zuid-Amerikaanse verdediger alla Alex. Kom op, de selectie moet sterker

19 juli 2019 om 22:45

Een 2e Schwaab vind je prima maar je wilt een tweede Alex, daar zit echt een gigantisch groot kwaliteitsverschil tussen. PSV moet terug naar het niveau Alex, Moreno, Jeffrey Bruma.

19 juli 2019 om 22:57

Bruma? Schwaab was echt wel beter dan bruma

19 juli 2019 om 22:57

Vergeet Salcido niet. Ook een fantastische verdediger samen met Alex.

19 juli 2019 om 23:00

Zet je nou serieus Jeffrey Bruma in hetzelfde rijtje als Alex?

19 juli 2019 om 23:26

Ik zie dan nog liever Rekik terug komen dan Bruma. Stuk jonger ej zit zeker nog rek in die jongeb. Ik vrees boor Bruma zal de volgende transfer zijn eindstation zijn of gaat hij nog even cashen in amerika/azie of het midden oosten

20 juli 2019 om 08:00

Bruma 😂😂😂😂

19 juli 2019 om 22:34

Als je goed leest staat er dat Stuttgart afgelopen seizoen degradeerde en dat Baumgartl 86 BL-wedstrijden in de benen heeft. Op zijn leeftijd is dat helemaal zo slecht nog niet, dus hoezo doen de scouts iets fout? Ik ken de speler overigens verder niet.

20 juli 2019 om 11:21

Die gozer zal in Nederland meteen de beste CV zijn achter Daley Blind. Niet voor niks dat clubs als Frankfurt en Gladbach ook achter deze gozer zitten. En dan praten we toch over subtop Bundesliga.

19 juli 2019 om 22:34

Hij speelde gewoon 1e Bundesliga, maar ze zijn dit seizoen gedegradeerd.

19 juli 2019 om 22:38

Ik snap jet punt ook van velen niet. Wat ik hierboven lees snijdt hout. Voor 8 miljoen haal je zon type verdediger, voor 15 miljoen heb je zekerheid.

PSV is niet bereid dat te betalen en wat betreft een degradant, ja dat klopt. Maar dat is van dezelfde ploeg Packard ook en die zit volgend jaar lekker bij Bayern. En nee, ik vergelijk ze niet maar jet zijn beiden spelers die officieel gedegradeerd zijn dit jaar. Ik laat me graag verrassen

19 juli 2019 om 22:40

Hij speelt bij Stuttgart, gewoon een grote club. Als ze Pavard hadden gehaald, had je het ook niks gevonden? Niet zo blind staren op de competitie

20 juli 2019 om 09:06

Nee hij zat op de bank bij Stuttgart.

20 juli 2019 om 11:26

Pavard, Kempf, Kazak, Badstuber, Beck, Insua en Aogo die in de verdediging konden spelen. Dat is een betere verdediging dan Psv. Hij heeft immers genoeg wedstrijden gespeeld.

20 juli 2019 om 11:34

Hij stond er gewoon in wanneer hij niet geblesseerd was.

19 juli 2019 om 22:44

River plate en club america zijn ook geen wereldclubs

19 juli 2019 om 22:46

Er komt vooralsnog weinig geld binnen, dus hele grote aankopen zijn nog niet te betalen als je de Angelino miljoenen al hebt uitgegeven. Blijft het Champions League potje van vorig seizoen over en daar moeten nu eerst de gaten mee gevuld worden. Daarmee kun je niet direct 5 Bruma achtige aankopen doen. Daarnaast zijn de mensen die het nu moeten regelen bij PSV nog vrij vers op hun plek. De Jong is nog geen Brands qua onderhandelen, en met VofH ook een andere hoofdscout. Vind het wel interessant om te zien hoe dit uit gaat pakken.

19 juli 2019 om 22:49

Laten we eerlijk zijn, was het dan niet slimmer geweest om 15 miljoen euro uit te geven aan een verdediger waarvan je zeker weet dat hij er direct staat in plaats van een aanvaller? De aanval is de laatste positie waar PSV versterking nodig had.

19 juli 2019 om 23:24

Ik moet je gelijk geven met betrekking tot het laatste: waarom eerst Bruma halen terwijl Lozano en Bergwijn er nog zijn? Tenzij PSV weet dat een van ze zeker weggaat.

19 juli 2019 om 23:26

Transfermarkt zegt: 80 wedstrijden BuLi en 20 wedstrijden voor Duitsland -21. Geen verkeerde cijfers voor een 23-jarige. Altijd maar dat domme geroep.

19 juli 2019 om 23:38

Schwaab was een zeer goede verdediger voor Psv. Laatste 1,5 seizoen zeker de beste eredivisie verdediger na Blind en de Ligt.

19 juli 2019 om 23:38

Schwaab was een zeer goede verdediger voor Psv. Laatste 1,5 seizoen zeker de beste eredivisie verdediger na Blind en de Ligt.

19 juli 2019 om 23:57

Je hebt weinig oog voor de nieuwe realiteit. Een speler uit zuid amerika (voorbeeld Alvarez) kost al snel 12-15 mio. Dit geld heeft PSV niet en daarom grijpen ze nu ook mis bij Alvarez

20 juli 2019 om 09:09

Het geld hebben ze wel, alleen ze kozen ervoor om een veel te dikke Argentijn te halen (die nu alweer terug is naar zijn land) en vervolgens een buitenspeler voor 15 miljoen te halen, terwijl ze op dit moment buitenspelers in overvloed hebben. Ze hadden eerst een cv voor 15 miljoen moeten halen en vervolgens pas naar een buitenspeler zoeken (als geld van Bergwijn/Lozano binnen is).

20 juli 2019 om 00:30

Jij hebt deze speler al zien spelen? En een 2e Schwaab ik mag hopen voor PSV dat ze een 2e Schwaab binnenhalen dan hebben ze in ieder geval een stabiele verdediger.

En die reactie eronder lag het nu daadwerkelijk Alleen aan Schwaab dat de landstitel naar PSV ging? Inderdaad dat mag het gehele team zich aantrekken.

20 juli 2019 om 08:38

Dat je degradeert wil niet zeggen dat je niet 1 goede speler hebt. Het is niet wat ik had verwacht, maar mogelijk is het iets. Ze hebben iets nodig en de echte gearriveerde spelers zijn tegenwoordig gewoon te duur. Het verbaast me alleen enorm dat ze als gedegradeerde club bijna 10 miljoen kunnen vragen voor een speler. NAC kan het nog niet voor heel de selectie vragen/ krijgen

20 juli 2019 om 08:49

Hij is geen verdediger uit de 2. Bundesliga. Hij heeft altijd in de BL gespeeld en voor diverse jeugdelftallen van Duitsland. Dat Stuttgart nu gedegradeerd is wil niet zeggen dat deze jongen “slechts” een 2. Bundesliga speler is.

Overigens wordt de 2. Bundesliga hier nog al onderschat zeg. Het linkerrijtje van die competitie leggen bedragen neer waar het rechterrijtje van de ED alleen van kan dromen. Clubs als 1. FC Köln of HSV hebben 50.000 man op de tribune en zullen FC Emmen of Sparta helemaal scheel tikken.

20 juli 2019 om 09:10

Mwah hij was gehele 2de seizoenshelft al geen basisspeler meer bij degradant uit Bundesliga. Dan kan je het zeer goed verdedigen dat het een niveau 2. Bundesliga verdediger is.

20 juli 2019 om 11:18

Tja met concurrenten als Pavard en Kazak en ook nog Badstuber heb je niet de minste namen. Pavard is wereldkampioen en vertrekt naar Bayern en Kazak heeft voor Schalke gekozen.

20 juli 2019 om 10:48

Beter een 2e Schwaab dan een 1e Maghallan.

20 juli 2019 om 11:18

Dit is echt een goeie jonge centrumverdediger. Stuttgart is gedregageerd ja. Maar dat halve team zal bij PSV gewoon basis spelen man. Gomez, Castro, Didavi, Ascabiar, Baumgartl, Pavard (vertrok toch ook naar Bayern Munchen), Kazak (naar Schalke) en Zieler zijn toch niet de minste namen lijkt me zo.

Goede verdediger voor PSV, redelijk lang rond de 1,90 cm denk ik en best betrouwbaar. Voor 8 miljoen een prima versterking.

19 juli 2019 om 22:27

Trouwens ook speler bij de onder 21.

19 juli 2019 om 23:05

Een speler van 23 bij de onder 21?

19 juli 2019 om 23:10

Ja, samen met Tah mocht dat volgens mij. Is een regel dat er een aantal dispensatiespelers nog mogen dacht ik

19 juli 2019 om 23:15

Als je je kwalificeert voor een onder-21 toernooi moet je 21 of jonger zijn op het moment dat de kwalificatie start dacht ik. Dan kan het wel.

20 juli 2019 om 15:24

Volgens mij mogen er alleen bij de OS spelers van 23 als dispensatie worden opgesteld

Leuke vedediger, Lekker fysiek en hard in zijn duels, Maar ik weet niet of dat het niveau is wat je wilt halen om Ajax bij te benen. Het kan de goede kant op vallen.

Lijkt me de investering waard. 2e niveau Duitsland klinkt dan weer niet zo best, maar in Duitsland wisselen clubs seizoenen met CL gewoon af met degradatiezorgen (zie Schalke).

Ik heb geen vertrouwen meer in John de Jong. Je gaat mij niet vertellen dat PSV geen geld heeft om een fatsoenlijke verdediger te halen ? Tot nu toe allemaal matige spelers binnengehaald op Bruma na. Misschien was Stan Valckx een betere optie geweest als TD bij PSV.

19 juli 2019 om 22:38

Want dit is geen goeie? Jij kijkt je blind op het 2. Bundesliga stukje. Deze jongen is nog jong, al 80 duels in de Bundesliga en verantwoord (geweest?) In Duitse elftallen.

19 juli 2019 om 23:03

Noem jij dan een fatsoenlijke verdediger die in de eredivisie wil spelen van het zogenaamde CL niveau? Dit is een prima aankoop als het doorgaat, er zit nog rek in die jongen en heeft zat Bundesliga wedstrijden in de benen. Die Mexicaan bij Ajax is ook niet die grote naam. Je loopt al weken te schreeuwen om verdedigers en nu ze er zijn is het weer niet goed, terwijl je helemaal niet weet of het goed genoeg is. Wacht het toch eens af. En als het succesvol is niet meteen vooraan in de polonaise lopen hé!

20 juli 2019 om 08:26

Wat is je noodzaak om de vergelijking met die Mexicaan van ajax te maken? Terwijl jij het je al kon voorstellen dat die bij PSV speelde als echte ‘Mexico-club’

20 juli 2019 om 02:47

Bruma is imo ook nog afwachten, ben nog niet echt onder de indruk van hem. Ik merk echter wel dat PSV achter veel jongens aan zit, maar deze simpelweg gewoon te duur zijn. Een Lyanco bijvoorbeeld kan iets toevoegen, maar 20 miljoen daarop bieden is natuurlijk wel een risico dat je neemt. Daarom denk ik dat deze jongen momenteel wel past binnen de visie waarnaar men wil streven. Schwaab heeft het hier ook goed gedaan, waarom zou deze jongen dat dan niet kunnen?

20 juli 2019 om 08:10

Als ze nou in een veel eerder stadium of Bergwijn of Lozano verkocht hadden of Bruma niet gekocht dan hadden ze die Lyanco gewoon wel kunnen kopen en al enkele weken geleden ook. Dan had je enige tijd gehad om centraal achterin te wennen voor de wedstrijd tegen Basel. Geen idee wie er nu centraal achterin gaat spelen , toch nog noet deze jongen die net aankomt lijkt me. Kwalificatie scheelt gewoon 40 miljoen en PSV gaat de CL niet halen nu .

20 juli 2019 om 11:09

Ik vind dat PSV daar ook lang mee gewacht heeft. Als je geen 20 miljoen wil neertikken voor Lyanco, dan had je veel eerder moeten overschakelen naar andere opties die wel haalbaar zijn. Overigens is het te hopen dat zowel Bergwijn als Lozano nog blijven. Zonder die 2 haal je eigenlijk het voetballend vermogen uit het elftal. Momenteel zie ik ook niemand die dat kan opvangen binnen de selectie.

Tweede niveau Duitsland klinkt niet goed? Of je zegt maar wat of je hebt er weinig kijk op. Het niveau is zeker wel hoog. Vaak verzorgd voetbal, grote stadia, werklustig enz. Het gaat ook over Stutgart. Een team dat thuishoort in de Bundesliga. Nee, ik zou deze komt zeker toejuichen. Paar wedstrijd en van hem gezien die me positief opvielen.

19 juli 2019 om 22:52

Pavard is ook slecht 2 de Bundesliga gaat toch naar bayern

2e niveau Duitsland is helemaal niet zo slecht. Daarbij speelden ze vorig seizoen nog gewoon BL. Kam echt wel een aanwinst zijn.

Stuttgart is geen kleine club en de 2. Bundesliga klinkt mss matig, maar daar lopen genoeg goeie rond. Heb wel het idee dat Ajax keihard uitloopt op Psv. De aanval van Psv is prima, maar vind de rest toch matig en een paar klassen minder.

19 juli 2019 om 22:45

Ajax is zijn twee sterktehouders kwijt. Plus de nieuwe aankopen moeten zich natuurlijk ook nog bewijzen. Promes of Bruma. Tjah, het kan zomaar zijn dat 1 van de 2 de hele competitie aan gort schiet en de ander geen skippybal raakt. Kortom er valt nog niet zoveel te zeggen. Voorgaande seizoenen dichte niemand PSV veel kansen toe. Waarvan 1x landskampioen 1x op doelsaldo tekort. We zullen zien wat het gaat worden. Ik hoop dat ze snel rondkomen qua selectie in ieder geval.

19 juli 2019 om 23:18

PSV had dit jaar drie punten minder maar verder eens. Er kleeft altijd een risico aan een aankoop, en vaak wordt de competitie de laatste jaren gewonnen op details.

19 juli 2019 om 23:27

@T. Alavez, voor zover ik weet had Ajax gewoon meer punten dan PSV aan het eind van het seizoen. Niets doelsaldo dus. Gewoon minder punten gehaald.

20 juli 2019 om 00:27

Ach.. Ajax heeft Promes die kan scoren (bewezen in Rusland.. ) Bruma heeft talent bewezen maar scoorde in duitand maar heel zelden, ook zegt dat in de eredivisie totaal niks. PSV heeft tot nu toe bergwijn en lozano nog.. ik vind Bruma een overbodige aankoop tot nu toe. Net als Promes bij ajax. Ajax heeft ziyech en neres nogsteeds, Promes is lekker voor de breedte maar tegoed voor de bank, dat geld ook bij PSV. Alleen vind ik dat je die 2 niet moet gaan vergelijken met de competitie want als er een niks van bakt zit die gewoon op de bank en scoort de rest wel..

20 juli 2019 om 00:27

Ach.. Ajax heeft Promes die kan scoren (bewezen in Rusland.. ) Bruma heeft talent bewezen maar scoorde in duitand maar heel zelden, ook zegt dat in de eredivisie totaal niks. PSV heeft tot nu toe bergwijn en lozano nog.. ik vind Bruma een overbodige aankoop tot nu toe. Net als Promes bij ajax. Ajax heeft ziyech en neres nogsteeds, Promes is lekker voor de breedte maar tegoed voor de bank, dat geld ook bij PSV. Alleen vind ik dat je die 2 niet moet gaan vergelijken met de competitie want als er een niks van bakt zit die gewoon op de bank en scoort de rest wel..

20 juli 2019 om 01:22

Ja klopt. Bedoelde natuurlijk met slechtst een achterstand van 3 punten wat niet extreem veel is Heb misschien last van een zonnesteekje hier in Brazilië. Sorry voor de fout. Maar mee eens de competitie is al een paar jaar beslist op kleine details.

Het enige verschil dit jaar is dat Ajax op financieel opzicht een zeer grote stap heeft gemaakt. Vandaar dat ik hoop dat PSV hoge ogen gaat gooien in de CL om enigszins in het spoor te blijven. We gaan het zien. Deze transfer zou in ieder geval een stap in de goede richting zijn!

20 juli 2019 om 06:05

@T. Alavez

"ajax is zijn twee sterktehouders kwijt. Plus de nieuwe aankopen moeten zich natuurlijk ook nog bewijzen. "

Ik vind het prima dat je jezelf moed in probeert te praten, maar je redenering gaat natuurlijk volledig mank. Je schrijft "ajax is zijn twee sterkhouders" kwijt en daarmee suggereer je dat Ajax er maar twee heeft en dat is natuurlijk niet zo. Er zijn er nog heel veel die tot nu toe gewoon zijn gebleven en zoals het er nu naar uit ziet, is de kans dat het bij het vertrek van Frenkie de Jong en Matthijs de Ligt blijft, een reeel scenario. PSV is ook al een sterkhouder kwijt en als je op de uitlatingen van clubvertegenwoordigers afgaat, is de kans groot dat er nog twee of drie gaan vertrekken voor de transferwindow sluit, terwijl PSV er niet meer heeft. Bovendien geldt voor PSV ook dat de aankopen zich nog maar moeten bewijzen, zoals je zelf al terecht opmerkt.

20 juli 2019 om 18:22

Nee, hoor dat suggereer ik helemaal niet. Wat ik wel vindt is dat het in mijn optiek Ajax twee sterkste spelers waren van afgelopen seizoen. Die zijn ze nu kwijt. Evenals PSV de Jong en Schwaab kwijt zijn. Ze zullen allemaal gemist gaan worden daar geloof ik wel in. Maar je kunt toch niet ontkennen dat ze niet gemist gaan worden?

Je doet nu alsof PSV minder sterkhouders heeft. Wat in mijn ogen denigrerend overkomt. Er is voor zowel Ajax als PSV spelers interesse maar concreet loopt er nog niks volgens de media. Dus vindt eerder jou opmerking een beetje "mank" lopen. Uiteindelijk scheelde het dus bijna niks in de competitie (wel in de CL uiteraard). Dit seizoen verwacht ik ook dat het lang spannend zal blijven. Ajax heeft zijn eigen sterktes net zoals PSV dat heeft. Kortom we gaan het zien hoe alles uitpakt!

Ik zou deze aankoop zeker toejuichen. Ik hem vaker zien spelen in de Buli, en van wat ik heb gezien van hem is het gewoon een prima verdediger voor Bundesliga begrippen. Hij heeft enorm veel ervaring voor iemand van zijn leeftijd en hij zou naar mijn mening zeker niet misstaan bij een Duitse subtopper zoals bijv. Leverkusen of Mönchengladbach

Speelde op het EK onder 21 gewoon alle wedstrijden basis samen met Jonathan Tah. Ook wel een aantal jaartjes jonger dan Schwaab

Zou zeker een topaankoop zijn! Baumgartl is basisspeler van Duitsland onder 21 en houdt andere grote Duitse talenten op de bank. Speelde ook alle wedstrijden afgelopen weken bij het EK onder 21. Daarnaast een vaste waarde achterin met Pavard, die inmiddels is vertrokken richting Bayern. Overigens zal Baumgartl snel richting een andere (Duitse top) club gaan mocht PSV niet toeslaan. Een voetballende verdediger, atletisch en veelbelovend, PSV is goed bezig met deze transfer.

19 juli 2019 om 22:56

Wat een gezeur ook altijd. Als een speler minder dan 15 miljoen kost, kan hij er al niets van.

Duitsers staan bekend als keiharde verdedigers, dus deze jongen is van harte welkom.

Hoe werd er niet gereageerd toen Arias, Alex, Young Po Lee en Yi Sun Park kwamen. Het zou allemaal niets zijn. Traag, niet goed in de mandekking etc. etc. Het zijn allemaal geweldige spelers geworden.

Vaak is het ook zo dat men zich ook blind staart van welk team een speler komt.

Zelfs Frank de Boer maakte in het begin van zijn carrière wel iedere wedstrijd een grote fout.

Als men een seizoen echt heeft gespeeld kun je pas oordelen.

19 juli 2019 om 23:14

Haha eens, echter denk ik dat de tijd het heeft doen veranderen en Baumgartl lang niet zo indrukwekkend eruit ziet als een Lyanco of Alvarez. Neem daarbij ook nog eens dat men hier meteen gecharmeerd is wanneer het een tropische verrassing is ipv Duitse degelijkheid en het is direct niet goed. Net zoals hierboven vermeldt, ik laat me graag verrassen.

Dit is echt een prima aankoop mocht het waar zijn! Hele talentvolle speler. PSV kan goede zaken doen. Het is ook een jongen die er meteen zal staan, zonder twijfel.

Je weet al heel het seizoen al dat je verdediging zwak is, vervolgens weet je al zolang dat Schwaab vertrekt maar alsnog weet je nog geen verdediger te strikken. Met welk lijstjes werk je dan eigenlijk? Men kan nu reageren en roepen dat zoiets niet zomaar even is gedaan maar we kunnen concluderen dat de scouting gigantisch hard faalt. Als je naast CL vist mag je je achter de oren krabben en het als “leermoment” meenemen naar je “topsportklimaat”. Bij Willems wisten ze ook al honderd jaar dat ‘ie weg ging en moesten we heel het seizoen naar Brenet op links kijken. Vertrouwen in de scouting en in John de Jong ligt bij mij op een heel laag punt.

Volg de bundesliga niet echt maar heb even opgezocht waar ze zijn geëindigd. Play offs verloren en 3de plek met meeste tegendoelpunten(70). Weet natuurlijk niet of hij het heel goed heeft gedaan en dat ze als team gewoon slecht waren maar het lijkt me dat je niet gelijk kan spreken van een top aankoop. Hoop voor psv dat hij het goed doet en er gelijk staat want de Europese punten zijn hard nodig.

Of slim of bijzonder naïef dit. PSV scout vooral in de grote landen bij clubs van lager allooi voort talenten die net buiten de scoor vallen van de nationale topclubs daar. Bosagli, Lato en deze jongen passen in dat plaatje. Dat je echter 8 tot 10 miljoen over hebt voor een speler uit de 2. Bundesliga verbaast me, met eat minder gierigheid presenteer je al snel de meer aansprekende talenten voor dezelfde positie.

Groot risico dat De Jong neemt trouwens. Met een opmerkelijke zuinigheid bestaat de kans dat een matige verdediger als Viergever straks de aanvoerder is van een verzameling jong grut dat nog moet wennen aan elkaar, de Nederlandse (aanvallend ingestelde) competitie en PSV’s kampioensdruk. Intussen gaat ie wel met een volle beurs richting Rotterdam straks om zonder noodzaak Berghuis aan te schaffen. Als die moeilijk uitlegbare prioritering tot onherstelbare schade leidt kan hij en ook Van Bommel zomaar aangeschoten wild worden voor de media.

20 juli 2019 om 02:28

Ik vind jouw reacties de laatste tijd bijzonder cynisch en naïef. Uit eerdere berichten is gebleken dat de jong inderdaad achter Lyanco aan zat, dat hij inderdaad lijntjes open heeft staan richting Berghuis, dat hij een nieuwe talentvolle LB heeft aangetrokken bij OGC. Snap jij daadwerkelijk niet dat hij op meerdere borden tegelijk schaakt en dat je niet alle berichten moet geloven alsof het de enige target van PSV is? Het scouting apparaat van PSV is de reden dat we al jaren gelijkwaardig zijn aan de club uit de hoofdstad met veel meer middelen. Het een sluit het ander niet uit. Bezig zijn met de enige verdediger betekend niet dat andere versterkingen uitgesloten zijn. Ik vind het jammer om te zien dat jij en andere supporters de Jong nu al afkraken.

20 juli 2019 om 05:54

gomes1psv

"groot risico dat De Jong neemt trouwens. Met een opmerkelijke zuinigheid bestaat de kans dat een matige verdediger als Viergever straks de aanvoerder is van een verzameling jong grut dat nog moet wennen aan elkaar, de Nederlandse (aanvallend ingestelde) competitie en Psv’s kampioensdruk. Intussen gaat ie wel met een volle beurs richting Rotterdam straks om zonder noodzaak Berghuis aan te schaffen. Als die moeilijk uitlegbare prioritering tot onherstelbare schade leidt kan hij en ook Van Bommel zomaar aangeschoten wild worden voor de media."

8 tot 10 miljoen is voor een Nederlandse club een fors bedrag. Ik vraag me af welke bedragen jij in je hoofd hebt aangezien je het over opmerkelijke zuinigheid hebt. Vooralsnog heeft PSV naar verluid een vergelijkbaar bedrag over voor Berghuis, dus waarom je dat bedrag voor de ene aankoop als opmerkelijke zuinigheid kwalificeert en het voor de andere als volle beurs, is mij een raadsel. Ik denk dat het te maken heeft met een andere voorkeur. Of de aankoop van Berghuis overbodig is, valt ook nog te bezien omdat het net zo goed kan dat de club alvast voorsorteert op een vertrek van Lozano en Bergwijn. Wellicht weet de club veel meer over de status van die twee dan jij en ben je gewoon voorbarig. Ik vind je reactie een typische reactie van een supporter die een gebrek aan realiteitsbesef heeft en een oordeel velt zonder rekening te houden met de omstandigheden. PSV heeft naar verluid ook geboden op Alvarez en Lyanco maar die waren om uiteenlopende redenen niet beschikbaar waardoor de club verder moest kijken. Aangezien NL niet bepaald bekend staat als interessante competitie en veel spelers bedanken voor de eer om hier te komen spelen, liggen de versterkingen niet voor het grijpen en PSV heeft natuurlijk ook niet de middelen van Ajax waardoor de club ook in een andere vijver vist. Je hebt het over moeilijk uitlegbare prioritering, terwijl PSV achterin zover ik weet nog uitsluitend een RCV nodig heeft en daar dus gewoon mee bezig is. De echte reden van je onvrede is volgens mij gewoon dat je het niet eens bent met de keuze, maar ik zou zeggen draai daar dan ook niet omheen en zeg dat gewoon en verschuil dat niet achter allerlei drogredenen.

20 juli 2019 om 11:20

Tja Stuttgart mag dan gedegradeerd zijn maar dat is normaliter gewoon een club die in de middenmoot hoort te eindigen. Net zoals Koln jaar ervoor degradeerde terwijl ze daarvoor nog 5e werden. Dat zegt in Duitsland niet zoveel. Pavard en Kazak stonden daar ook in de verdedigign. Probleem lag voorin bij Stuttgart. Ze gokten op Gomez, maar buiten Gomez was het erg povertjes.

Schwaab heeft de afgelopen 2 seizoenen bijna alles gespeeld en zowel uit als thuis beide seizoenen slechts 1 gele kaart gepakt. Dat is toch wel behoorlijk bijzonder anno 2018-2019. Echt niet verkeerd bedoeld maar PSV kan met dit materiaal (op papier) net zoals vorig seizoen ook op het eerste gezicht helemaal geen hoge ogen gooien in de eventueel uiteindelijke groepsfase CL! Het blijft toch echt een brug te ver om echt succes te hebben en daar veranderd(e) een eventuele Alvarez, Reyes, Lyanco, Bruma, Halter, v Drongelen, Lato, Boscagli of Baumgartl als vervanger voor Schwaab niet heel veel meer aan!

20 juli 2019 om 08:24

Niemand verwacht dat PSV een groepsfase CL overleeft . Maar in ieder geval plaatsing is wel cruciaal gezien de 40 -50 miljoen die dat oplevert . En de spelers die jij noemt maken wel het verschil met clubs als Basel. Het is cruciaal voor PSV dat ze een paar jaar achter elkaar CL halen en dan ook langzaam in een wat hogere vijver kunnen gaan vissen . Let maar op, PSV vliegt er nu uit tegen Basel en daar hadden ze minimaal 2 van dat soort spelers voor kunnen kopen

Als deze jongen pak hem beet Alvaro Gonzalez had geheten en bij een Zuid-Amerikaanse club had gespeeld stond iedereen nu op de banken. Er is ineens sprake van een waar Sanchez-effect waardoor elke amateurscout op VZ sinds een jaar begint te kwijlen bij het horen van een tropische naam, want hij zal vast wel zo goed zijn als de succesjes van de laatste jaren. Als PSV deze jongen daadwerkelijk weet te strikken voor 8 miljoen halen ze een zeer gewaardeerde Bundesliga speler in huis met groeipotentie, voor niet al te veel risico. Zou in mijn ogen zelfs een klein stuntje zijn.

Ik ken deze man niet dus misschien wel een goede aankoop. Wat me in ieder geval mateloos irriteert is dat het veel te laat komt . Dinsdag speelt PSV tegen Basel en dat gaan ze verliezen . Scheelt 40 miljoen aan inkomsten. Je weet al een half jaar dat schwaab weggaat en Viergever eigenlijk te slecht is. Dan kom je 3 dagen voor je belangrijkste wedstrijd van het jaar met een vervanger . Had gewoon in juni al Lozano verkocht (of desnoods houd je hem maar dan koop je Bruma niet). Dan haf je al in juni die Lyaco of Alvarez kunnen kopen . Had je nu tegen Basel in ieder geval enigzinds ingespeeld centrum gehad . Nu loop je 40 miljoen mis en maak je nooit de stap naar een categorie betere spelers . If you spend peanuts , you get monkeys .

Waarom geen chabot van Groningen gehaald?
Dat is een echte verdediger, speelt ook in alle nationale jeugdelftallen in Duitsland.

20 juli 2019 om 11:07

Chabot heeft sinds 2017 2 wedstrijden voor Duitsland (U20) gespeeld, Baumgartl 20 keer in Jong Duitsland (een paar weken geleden nog in de finale van het ek en iedere wedstrijd van het ek in de basis terwijl op die positie sterke alternatieven zoals Anton, Torunarigha en Uduokhai bestaan).

Goede versterking voor PSV lijkt me. Veel wedstrijden gespeeld in de Bundesliga. En nog maar 23 jaar

Goede versterking voor PSV lijkt me. Veel wedstrijden gespeeld in de Bundesliga. En nog maar 23 jaar

Het valt mij op dat PSV meer interesse heeft in Duitse spelers dan in Zuid Amerikanen bijvoorbeeld. Ik kan niks andere concluderen dat hier de hand v Van Bommel achter zit.
Dus een speler uit de 2e Bundesliga zal bij PSV de deuren achterin gesloten houden?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren